Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Vseh šest ekip letošnje Volvo Ocean Race je že zaključilo tretjo etapo regate, ki so jo jadralci soglasno razglasili za najbolj stresno etapo letošnje regate.
Plovba od Abu Dhabija do kitajskega Sanya je bila dolga 5400 nmi oziroma 10.000 km. V 25 dnevih plovbe so se srečevali z pomanjkanjem vetra, dežjem, zapletenim taktiziranjem in nevarnimi odpadki, ki so plavali v morju. Za dodatno obremenitev ekip pa je poskrbel intenziven pomorski promet v ožini Malacca.
Ekipe so večino časa plule druga ob drugi. Kitajski ekipi Dongfeng se je vzhodno od Šri Lanke uspelo oddaljiti od zasledovalcev. Priborili so si dobrih 100 nmi prednosti, ki pa je skopnela med plovbo skozi ožino Malacca. Večina zasledovalcev se jim je zopet približala na razdaljo nekaj več kot 20 nmi. Ko so obpluli Malezijo in zapluli v Južno Kitajsko morje, so mislili, da si lahko oddahnejo od gostega prometa. Zopet jih je čakalo presenečenje. Na morju se je pojavilo neverjetno število ribičev. Ocenjujejo, da so pluli med 7000 ribiškimi plovili.
Konec dober, vse dobro.
Vseh sedem ekip je priplulo v cilj. Najhitrejša je bila domača ekipa Dongfeng, ki je navdušila domače občinstvo. Za njimi je skozi cilj priplula ekipa Abu Dhabi, ki je za plovbo potrebovala dobre 3 ure več. Kot tretja je v cilj priplula ekipa Alvimedica. KOt zadnja je ciljno črto prečkala ekipa SCA. Klub preplutim 5400 nmi je zaostala le 13 ur za zmagovalcem.
Tretja etapa je bila počasnejša od prejšnjih. Zaradi šibkih vetrov so dosegli najvišjo povprečno urno hitrost le 18,4 vozla in v enem dnevu prepluli le 337 nmi.
Ekipa Dongfeng se je z zmago na tretji etapi povzpela na skupno prvo mesto. Regata se bo nadaljevala s priobalno regato pred mestom Sanya v soboto, 7.2.205, naslednji dan pa se bo flota podala na plovbo proti novozelandskemu Aucklandu.
Trenutni rezultati:
Mesto | Ekipa | 1. etapa | 2. etapa | 3. etapa | Skupaj |
1 | Dongfeng | 2 | 2 | 1 | 5 |
2 | Abu Dhabi Ocean Racing | 1 | 3 | 2 | 6 |
3 | Team Brunel | 3 | 1 | 5 | 9 |
4 | Alvimedica | 5 | 4 | 3 | 12 |
5 | MAPFRE | 7 | 4 | 4 | 15 |
6 | Team SCA | 6 | 6 | 6 | 18 |
7 | Team Vestas Wind | 4 | 8 | 8 | 20 |
Hrvaška vlada je sprejela Načrt predloga Zakona o spremembah in dopolnilih Pomorskega zakonika in Načrt končnega predloga zakona s katerim usklajuje hrvaško zakonodajo z zakonodajo EU.
Z novim zakonom bodo stopile v veljavo nekatere novosti v zaračunavanju in obračunavanju taks, spremembe pri urejanju in vzdrževanju plovnih poti ter uvajanju elektronskih knjig, evidenc in registrov, ki jih vodijo luške kapitanije.
Največje spremembe se bodo zgodile na področju odredb, ki se nanašajo na nadomestila, ki so predpisana v Pomorskem zakoniku. Z novim zakonom bo ukinjeno plačevanje nadomestila za vpise v odgovarjajoče registre RH in nadomestilo za varno plovbo in zaščito pred onesnaženjem, ki ga plačujejo samo tuja plovila, ki so namenjena zabavi in prostemu času, ko plujejo po notranjih vodah in teritorialnem morju RH.
Nadomestilo za varnost plovbe in zaščito pred onesnaženjem se nadomešča z nadomestilom za uporabo objektov varne plovbe. Nadomestilo za uporabo objektov varne plovbe ostaja kot je do sedaj predpisoval pomorski zakonik in ostaja prihodek podjetja Plovput.
S spremembami zakona, ki so vezane na obračune nadomestil, predvidevajo, da bo v državni proračun priteklo do 10,5 mio HRK (1,4 mio EUR) več denarja v letu 2015 in 10 mio HRK več v prihodnjih letih.
Več o spremembah bomo pisali, ko bo zakon sprejet in bodo znane konkretne spremembe in novi ceniki.
Ste ljubitelj adrenaliskih voženj z jet skijem. Potem si morate nedvomno omisliti jet ski podjetja Strand Craft V8 Wet Rod. Ne le da je hiter, njegov luksuzen videz bo nedvomno pritegnil številne zavistne poglede.
Oblikovalski studio Strand Craft, ki ga je leta 2003 ustanovil drzni oblikovalec Kurd Strand, je oblikoval neverjeten jet ski s katerim boste kraljevali na vsaki plaži in na vodi ob njej. V8 Wet rod je edinstven luksuzen jet ski. Poganja ga 5,7 litrski V8 motor, ki razvije 300 konjskih moči. Nekaj centimetrov manj kot 5 m dolgo plovilo razvije hitrost do 65 vozlov. Kot je običajno za jet skije, je prenos moči zagotovljen z jet pogonom.
V celoti je izdelan iz karbonskih vlaken in epoksidnih smol.
Ne le izgled plovila, tudi njegova oprema bo osupnila vse opazovalce. Ko se boste z njim pripeljali na plažo, boste lahko iz hladilnika, ki je pod sedežem, vzeli steklenico ledeno hladnega Don Perignona. Ostale plažne pripomočke boste lahko prevažali v vodotesnem predalu, ki je dovolj prostoren tudi za nekoliko večje predmete kot je steklenica šampanjca. Plovilo lahko dodatno opremite tudi z avdio sistemom in GPS navigacijo.
Osnovna cena tega drznega plovila se prične pri 40.000 EUR. Vso dodatno opremo, posebno poslikavo in ostale želje bo potrebno doplačati.
Plovilo bo na voljo v začetku letošnjega leta.
Seabreacher je najnovejša pogruntavščina za pomorske adrenalinske užitkarje.
Seabreacher je edinstveno, zabavno, varno in zanesljivo plovilo namenjeno razburljivim dogodivščinam nad in pod vodno gladino. Razvoj plovila v ameriškem podjetju Innespace je potekal kar 10 let. Cilj je bil izdelati plovilo, ki bo omogočalo morske dogodivščine, ki do sedaj še niso bile možne. Želeli so, da se bo plovilo lahko potopilo pod vodno gladino, da bo skakalo iz vode, se obračalo okoli svoje osi in izvajalo številne druge trike. Želeli so, da plovilo uporabniku nudi veliko mero udobja. Notranjost plovila je zatesnjena zaradi česar posadka ostane suha, nameščen pa je tudi avdio sistem, ki bo popestril plovbo in dvignil adrenalin posadke. Pri razvoju so upoštevali vse varnostne predpise in poskrbeli, da je uporaba enostavna in varna.
Rezultat razvoja je plovilo, ki najbolj spominja na morskega psa. Trenutno so na voljo trije modeli Shark X , Killer Whale Y in Dolphin Z. Kot že sama imena modelov povedo, so plovila podobna morskemu psu, kitu orki oziroma delfinu in so v tem stilu tudi pobarvana.
Seabreacher X, ki je nastal na podlagi oblike morskega psa je edinstveno potopljivo plovilo. Vgrajen ima motor z močjo 260 KM. Poseben patentiran pogonski sistem posnema delovanje repne plavuti morskih živali kot sta morski pes oziroma delfin. Plovilo je izjemno agilno in omogoča skoke iz vode pod kotom 90 stopinj. V plovilu je prostora za dve osebi, za krmarja oziroma pilota in enega potnika.
Model Y je oblikovan kot kiti orka. Ima veliko repno plavut in bočne plavuti kot pravi kiti. Da bo kar najbolj podoben kitu ima tudi dihalno odprtino skozi katero izdihuje zrak in vodo. Za razliko od modela X ima kabina modela Y veliko stekleno streho, ki omogoča panoramski pogled.
Model Z je navdihnil delfin. Je najbolj dovršeno plovilo podjetja in omogoča obrate za 360 stopinj.
Če se odločite za nakup plovila, ga je potrebno predhodno naročiti. Vsak Seabreacher je izdelan ročno za vsakega naročnika posebej, glede na njegove potrebe in želje.
V Miamiju se je zaključil drugi tekmovalni dan druge regate za svetovni pokal v letošnji sezoni. Tina Mrak in Veronika Macarol sta pridobili eno eno mesto in sta po drugem dnevu na 6. mestu. Vasilij Žbogar je nazadoval na 9. mesto. Žan Luka Zelko se je uvrstil v zlato skupino.
Za jadralci na Floridi je drugi tekmovalni dan druge regate za svetovni pokal. Tina Mrak in Veronika Macarol sta dan začeli nekoliko slabše s 13. mestom v prvem plovu, a ga nadaljevali enako, kot sta začeli včerajšnjega, s tretjim mestom. V skupni razvrstitvi sta napredovali za eno mesto in sta trenutno šesti. V vodstvu sta aktualni olimpijski prvakinji Novozelandki Jo Aleh in Polly Powrie, pred britanskima posadkama Hannah Mills in Saskia Clark ter Sophie Weguelin in Ellidh McIntyre. Aktualni svetovni prvakinji Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar sta šele trinajsti.
V razredu Finn je Vasilij Žbogar danes zabeležil 11. in 9. mesto, s čimer je nazadoval za dve mesti in je trenutno na 9. mestu. V vodstvu ostaja Britanec Giles Scott, ki je danes še enkrat zmagal (skupno ima sedaj že tri zmage), v drugem plovu pa bil “šele” peti. Drugi je Avstralec Jake Lilley, tretji pa britanec Edward Wright.
Žan Luka Zelko je v razredu Laser je danes zabeležil 32. 8. in 36. mesto, kar ga uvršča na 45. mesto v skupni razvrstitvi. Jutri bo nadaljeval v zlati skupini. Vodstvo je z odličnim jadranjem prevzel legendarni Brazilec Robert Scheidt, drugi je Avstralec Matthew Wearn, tretji pa Britanec Nick Thompson.
Na razpredelnici rezultatov druge regate za svetovni pokal v jadranju v Miamiju je prišlo do manjše spremembe. Vasilij Žbogar je v drugem včerajšnjem plovu končal na 8. mestu (in ne na 9., kakor smo poročali včeraj zvečer), saj je eden izmed jadralcev, ki je bil v cilju pred Vasilijem, od drugega plova zaradi nedovoljenega obnašanja odstopil. Vasilij je tako napram včeraj zvečer pridobil tudi eno mesto v skupni razvrstitvi in je sedaj skupno 8.
Tina Mrak in Veronika Macarol: »Prvo regato sva slabše startali, bili na prvi orci okoli 22. mesta, nato pa se borili vse do cilja in prehitevali eno jadrnico za drugo. V cilju sva bili 13. V drugi regati sva takoj po startu naredili pravo in dobro odločitev, hitro reagirali, se odpeljali na čist veter in bili celotno regato v ospredju. Končali sva kot tretji. Zadovoljni sva z vožnjo barke v veter, boljše sva jadrali kot včeraj. Manjka pa še pika na i in to so starti, ki nama še vedno delajo težave.«
Kadar je na morju megla, je najpametneje ostati na privezu! Če pa vas zmanjšana vidljivost na morju preseneti med plovbo, poskrbite za varnost tako, da oddajate predpisane zvočne signale.
V območju ali blizu območja z zmanjšano vidljivostjo, podnevi ali ponoči, mora plovilo uporabiti naslednje signale:
- plovilo na mehanski pogon med plovbo – dolg pisk v časovnih presledkih največ dveh minut ( - ),
- plovilo na mehanski pogon med plovbo, ki se ne premika – v časovnih presledkih največ dveh minut dva dolga zaporedna piska, ločena s presledkom približno dveh sekund ( - - ),
- plovilo, nesposobno za manevriranje, plovilo z omejeno sposobnostjo manevriranja, plovilo, omejeno s svojim ugrezom, jadrnica, plovilo, ki ribari, in plovilo, ki vleče ali potiska druga plovila – v časovnih presledkih največ dveh minut s tremi zaporednimi piski, in sicer z enim dolgim, ki mu sledita dva kratka piska ( - . . ),
- zasidrano plovilo, ki ribari in zasidrano plovilo z omejeno sposobnostjo manevriranja, kadar zasidrano opravlja dela – zvočni signal iz prejšnje točke,
- vlečeno plovilo oziroma samo zadnje plovilo v vlečnem sestavu, če ima posadko – v časovnih presledkih največ dveh minut po štiri zaporedne piske, in sicer enega dolgega, za njim pa tri kratke piske ( - . . . ),
- trdno povezani potiskajoče in potiskano plovilo v sestavu – signale, ki so predpisani za plovilo na mehanski pogon med plovbo,
- zasidrano plovilo – v časovnih presledkih največ ene minute hitro zvonjenje z zvonom, ki traja približno pet sekund; lahko oddaja tudi po tri zaporedne piske, in sicer en kratek, en dolg in en kratek pisk, da opozori s tem plovilo, ki se mu približuje, na svoj položaj in možnost trčenja; plovilo dolžine 100 m ali več – takoj po zvonjenju na premcu plovila približno pet sekund trajajoči signal na zadnjem delu plovila z naglim udarjanjem ob gong,
- nasedlo plovilo – signal z zvonom, in če je potrebno, tudi z gongom iz prejšnje točke; neposredno pred in za vsakim signalom še tri ločene in izrazite udarce ob zvon; lahko pa tudi ustrezni signal s piščalko,
- plovilo dolžine od 12 m do 20 m, ki ne daje signalov z zvonom iz prejšnjih točk – druge učinkovite zvočne signale v časovnih presledkih največ dveh minut,
- plovilo dolžine manj kot 12 m, ki ne daje signalov iz prejšnjih točk – druge učinkovite zvočne signale v časovnih presledkih največ dveh minut,
- pilotsko plovilo, ki opravlja pilotažo – poleg signalov, ki so predpisani za plovilo na mehanski pogon med plovbo oziroma zasidrano plovilo, lahko tudi razpoznavni signal, sestavljen iz štirih kratkih piskov ( . . . . ).
V Miamiju na Floridi se je včeraj začela prva letošnja regata ISAF svetovnega pokala v olimpijskih razredih. Na njej v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopata tudi Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), ki sta začeli dobro in sta po prvem dnevu na skupnem sedmem mestu.
Regatni dan se je zaključil pozno zvečer po slovenskem času. Organizatorju in jadralcem je uspelo kljub nevihti v prvem plovu, ko se je veter z 20 okrepil na kar 30 vozlov, uspešno izpeljati oba predvidena plova.
Tina in Veronika sta začeli odlično in prvi plov zaključili na tretjem mestu. V drugem sta slabše startali in kasneje naredili še nekaj napak ter zaključili kot 16. v konkurenci 29 posadk, kar ju trenutno uvršča na skupno 7. mesto, z enakim številom točk, kot jih ima kitajska posadka pred njima. V vodstvu sta olimpijski zmagovalki in aktualni svetovni podprvakinji,
Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie, na drugo mesto sta se uvrstili srebrni z zadnjih olimpijskih iger in bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva v Santanderju, Britanki Hannah Mills ter Saskia Clark, tretji pa sta njuni rojakinji in lanski zmagovalki te regate Sophie Weguelin in Eilidh McIntyre.
Dekleti sta po regati povedali: »V prvi regati sva dobro startali in prvo bojo obrnili kot tretji, drugo orco sva nekaj mest izgubili in obrnili sedmi, takoj zatem pa je za nami prišla nevihta, veter je močno ojačal in nekatere jadrnice so se prevrnile. Midve sva ta trenutek dobro izkoristili in končali regato na tretjem mestu. V drugi regati nisva najbolje startali in odločili sva se za napačno stranico. Napake so se nama stopnjevale, delali sva preveč obratov ter tako izgubljali hitrost. V veter nisva dobro vozili, v krmo pa sva bili hitri.«
Za danes je napovedanega manj vetra, okoli 16 vozlov. Na programu sta dve regati.
Spomnimo
Lani sta Tina Mrak in Veronika Macarol regato ISAF svetovnega pokala v Miamiju zaključili na skupnem četrtem mestu, za letos pa si želita uvrstitev še izboljšati. To zagotovo ne bo lahko, saj je konkurenca letos močnejša in dobro pripravljena; med drugimi bosta nastopili tudi zmagovalki severnoameriškega prvenstva in aktualni svetovni prvakinji, Avstrijki Lara
Vadlau in Jolanta Ogar, olimpijski prvakinji in aktualni svetovni podprvakinji, Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie ter srebrni z zadnjih olimpijskih iger in bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva v Santanderju, Britanki Hannah Mills ter Saskia Clark.
Prve letošnje regate ISAF svetovnega pokala se v ženskem 470 udeležuje 29 posadk iz Avstrije, Brazilije, Kanade, Kitajske, Španije, Francije, Velike Britanije, Italije, Japonske, Nizozemske, Nove Zelandije, Poljske, Rusije, Slovenije, Švice, Turčije in ZDA. Za najboljših deset posadk se bo v soboto zaključila z regato za odličja.
Tina Mrak in Veronika Macarol imata sicer za seboj zelo uspešno lansko sezono; osvojili sta bron na evropskem prvenstvu, peto mesto in olimpijsko vozovnico za Slovenijo na svetovnem in zaključili sezono na tretjem mestu na svetovni ISAF ženski lestvici za razred 470.
Za jadralci onkraj luže je prvi tekmovalni dan na drugi regati za svetovni pokal v tej sezoni. V spremenljivih pogojih, ko je sprva sijalo sonce, potem deževalo in spet sijalo sonce, je organizatorjem uspelo izpeljati vse predvidene plove. Vasilij Žbogar v finnu je 7., Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 prav tako 7., Žan Luka Zelko v laserju pa 32.
Prvi tekmovalni dan so zaznamovali spremenljivi pogoji, ki jim Američani pravijo "wild and wooly", kar se dobesedno ne da prevesti, preneseno pa bi pomenilo - bilo je sončno in svetlo, bilo je deževno in oblačno in spet je bilo sončno in svetlo. Legendarni petkratni dobitnik olimpijskega odličja Brazilec Robert Scheidt je poenostavljeno povedal: "Vetroven in težek dan".
Na polju so od Slovencev prvi jadrali dekleti Tina Mrak in Veronika Macarol, ki sta začeli odlično, s tretjim mestom. A se jima je žal drugi plov ponesrečil in sta ga končali na 16. mestu, v skupnem seštevku pa sta sedmi.
"Za nama je prvi dan ISAF svetovnega pokala .Izpeljali smo dva plova po vetru jakosti 20 vozlov. V prvi regati nas je presenetila nevihta, veter je močno ojačal na 30 vozlov. Občutki niso bili najboljši, tako da jutri moreva pokazati kaj več,"
sta prvi tekmovalni dan komentirali Portorožanki. Vodstvo sta prevzeli aktualni olimpijski prvakinji Novozelandki Jo Aleh in Polly Powrie pred britanskima ekipama Hannah Mills in Saskio Clark ter Sophie Weguelin in Ellidh McIntyre. Aktualni svetovni prvakinji Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar sta deveti.
Vasilij Žbogar v razredu finn je prvi plov končal na 12. mestu, drugega pa na 5., kar ga po prvem tekmovalnem dnevu uvršča na 7. mesto. V vodstvu je z dvema zmagama Britanec Giles Scott, najboljši finnaš zadnje sezone. Drugi je Avstralec Jake Lilley, tretji pa aktualni svetovni podprvak Hrvat Ivan Kljakovič Gašpič.
V razredu Laser je Žan Luka Zelko po dobrem jadranju in 23. ter 14. mestu trenutno dvaintrideseti. V vodstvu je Brazilec Bruno Fontes, drugi je Novozelandec Andy Maloney, tretji pa še en Brazilec - Robert Scheidt.
Tekmovanja se nadaljujejo danes v poznem popoldanskem času po slovenski uri.
Med 18. in 23. januarjem se je v Key Westu na Floridi odvijal tradicionalni Quantum Key West Race Week, na katerem se je v 13 jadralnih razredih pomerilo skoraj 150 jadrnic.
Najbolj množičen je bil razred J70, v katerem je jadralo 54 jadrnic, v kategoriji Corinthian pa še nadaljnih 20. Regate se je z italijansko ekipo Calvi Network (lastnik in krmar Carlo Alberini) udeležil tudi Branko Brčin (JK Pirat) in na mestu taktika pomagal ekipi do skupne zmage. Ekipa Calvi Network je sicer tudi aktualna evropska prvakinja ter italijanska državna prvakinja v svojem razredu, k obema dosežkoma je na mestu taktika doprinesel tudi naš Brčin. Občasno ekipo dopolni še en slovenski jadralec, Karlo Hmeljak, ki je z njimi jadral tudi v Key Westu.
»Zmage smo zelo veseli, saj smo premagali svetovne prvake in taktike svetovnega slovesa. Zmaga na Key Westu pomeni toliko, kot da bi tenisač zmagal na US Open. Poleg zmage v razredu J70 smo prejeli tudi naziv 'Boat of the Week', ki pripade najboljši jadrnici v razredu z najmočnejšo konkurenco in se tako za vedno vpisali na prehodni pokal. Na Florido se vrnemo v začetku marca na svetovno znano Bacardi regato, s katero bomo zaključili ameriško avanturo. Potem se vračamo nazaj v Evropo, kjer nas čakajo regate evropskega pokala ter evropsko in svetovno prvenstvo,« je zadovoljen Branko Brčin.
Šestdnevna regata se je odvijala v zelo spremenljivih vetrovnih pogojih. Branko pripoveduje: »Prve tri dni smo imeli nestabilen in šibek veter moči od 2 do 7 vozlov, precej je obračalo, pa še z dvema različnima tokoma smo se spopadali, saj je bilo naše regatno polje ravno na meji med kanalom in Atlantikom na drugi strani. Velik problem je bila 3. regata, ki smo jo zaključili na tretjem mestu; na obali smo izvedeli, da smo bili preko startne črte (OCS), po radiu pa nas o tem niso obvestili in tudi prvotni rezultati niso kazali na diskvalifikacijo. Vložili smo protest, ki pa je bil po treh urah zavrnjen. Drugi dan smo ga ponovno odprli, podprli z video posnetkom, a sodnikov vseeno nismo prepričali, da smo bili ob startu za startno črto (vsi starti so se odvijali na zastavo P, kar pomeni, da si lahko čez startno linijo tudi v zadnji minuti, le na 0 moraš biti notri za linijo). Zadnja dva dneva sta bila vetrovno ugodnejša, pihalo je med 12 in 18 vozli, v petek v sunkih še nekoliko več, pa tudi val se je pojavil zaradi konfiguracije terena in globine vode ter toka. Konstantni dobri rezultati so nas pripeljali do zmage. Zadnji dan je bilo kar napeto, ker si nismo mogli privoščiti prehitrega starta ali diskvalifikacije, ker nismo imeli več kaj odbijati, zato je bilo potrebno res paziti, da ne bi prišli v situacijo za take probleme.«
V Miamiju na Floridi se bo danes pričela druga regata serije regat za svetovni pokal v tej sezoni, na kateri bodo nastopili tudi slovenski predstavniki Vasilij Žbogar v razredu finn in Tina Mrak ter Veronika Macarol v dvosedu 470. Prijavljen je tudi Žan Luka Zelko v enosedu laser.
Svetovna jadralska elita se bo zbrala prvič v letošnjem letu po, za večino, več kot dvomesečnem tekmovalnem predahu. Regate se bo udeležila večina najboljših tekmovalcev v posameznih razredih, za slovenske predstavnike pa bo to tudi prvo tekmovanje, ki šteje v seriji svetovnega pokala, saj se decemberskega, ki je potekal v Melbournu ni udeležil nihče od Slovencev. Na regato v Miamiju se je prijavilo 848 jadralcev iz 63. držav.
V razredu finn, kjer bo nastopal Vasilij Žbogar, zmagovalec finala lanskoletnega svetovnega pokala, bo nastopilo 42 jadralcev, vključno z najboljšimi v pretekli sezoni, med drugimi tudi aktualni svetovni prvak in podprvak Britanec Giles Scott ter Hrvat Ivan Kljakovič Gašić. Za Žbogarja se s tem začenja tudi pomembna predolimpijska sezona, v kateri bo že osredotočen predvsem na en cilj, olimpijske igre v Riu prihodnje leto, svojo formo v letošnjem letu pa bo podredil svetovnemu prvenstvu, ki bo konec novembra na Novi Zelandiji in na katerem želi poseči po vrhunskem rezultati (na svetovnih prvenstvih še ni stal na zmagovalnem odru).
Tina Mrak in Veronika Macarol sta v Miamiju že nekaj časa, pred dobrim tednom sta se v okviru priprav udeležili odprtega severnoameriškega prvenstva in ga zaključili na 12. mestu, v zadnjih dneh pa opravili nekaj intenzivnih treningov in odpravili še nekaj preostalih napak, zato regato začenjata optimistični in dobro razpoloženi. Lansko 4. mesto na tej regati letos dekleti želita še izboljšati in poseči po odličju, kar pa zagotovo ne bo lahko, saj je letos konkurenca zaradi bližajočih se Iger močnejša in še bolj pripravljena; nastopili bosta tudi aktualni svetovni prvakinji Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar ter podprvakinji in olimpijski prvakinji Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie ter bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva Britanki Hannah Mills in Saskia Clark.