Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V Miamiju na Floridi se danes začenja prva letošnja regata ISAF svetovnega pokala v olimpijskih razredih. Na njej bosta v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopili tudi Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat).
Dekleti sta se pred dobrim tednom v Miamiju v okviru priprav na ISAF regato svetovnega pokala udeležili odprtega severnoameriškega prvenstva in ga zaključili na 12. mestu. V zadnjih dneh sta opravili nekaj intenzivnih treningov in odpravili še nekaj napak, zato prvo pokalno regato začenjata optimistični in dobro razpoloženi.
Lani sta prvo regato ISAF svetovnega pokala v Miamiju zaključili na skupnem četrtem mestu, za letos pa si želita uvrstitev še izboljšati. To zagotovo ne bo lahko, saj je konkurenca letos močnejša in dobro pripravljena; med drugimi bosta nastopili tudi zmagovalki severnoameriškega prvenstva in aktualni svetovni prvakinji, Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar, olimpijski prvakinji in aktualni svetovni podprvakinji, Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie ter srebrni z zadnjih olimpijskih iger in bronasti z zadnjega svetovnega prvenstva v Santanderju, Britanki Hannah Mills ter Saskia Clark.
Prve letošnje regate ISAF svetovnega pokala se bo v ženskem 470 udeležilo 31 posadk iz Avstrije, Brazilije, Kanade, Kitajske, Španije, Francije, Velike Britanije, Italije, Japonske, Nizozemske, Nove Zelandije, Poljske, Rusije, Slovenije, Švice, Turčije in ZDA. Za najboljših deset posadk se bo v soboto zaključila z regato za odličja.
Tina Mrak in Veronika Macarol imata sicer za seboj zelo uspešno lansko sezono; osvojili sta bron na evropskem prvenstvu, peto mesto in olimpijsko vozovnico za Slovenijo na svetovnem in zaključili sezono na tretjem mestu na svetovni ISAF ženski lestvici za razred 470.
Alex Thomson in Pepe Ribes, vodilna na regati Barcelona World Race, sta na južnem Atlantiku ostala brez jambora.
Alex in Pepe sta s svojo jadrnico Hugo Boss plula na prvem mestu regate. Med plovbo po južnem Atlantiku se jima je v četrtek zvečer ob 9.02 uri zlomil jambor. V času nesreče sta plula v zmernih vetrovih. Po hitrem pregledu plovila po nesreči, sklepata, da je bila napaka v snastu. Jambor je padel na jadrnico in se prelomil.
Po nesreči sta stopila v kontakt s svojo ekipo na kopnem, da skupaj ugotovijo, kako bosta z jadrnico prišla do najbližje obale. Po prvih ocenah je bila najverjetnejša rešitev Salvador de Bahia v Braziliji, ki pa je še vedno zelo oddaljena.
Stewart Hosford, direktor ekipe Alex Thomson Racing, je takoj po nesreči izjavil: "Začetek regate je bil zelo obetaven za ekipo. Nesreča nas je šokirala. Za regato smo se pripravljali leto dni. Očitno je taka nesreča v prekooceanskem jadranju nekaj normalnega in se pač zgodi. Trenutno se ukvarjamo le s tem, kako bomo jadralca varno pripeljali do najbližje obale. Alex in Pepe sta opravila izjemno delo. Jadrala sta odlično. Nad nesrečo sta izjemno razočarana. Zlom jambora jima je preprečil nadaljevanje regate."
V nesreči se skipperja nista poškodovala. Do najbližje obale ju je ločilo 370 nmi. Po nesreči sta zavarovala plovilo, prižgala motor in začela pluti proti obali s hitrostjo 6 vozlov.
V lanskem letu je na trg prišla novost iz ladjedelnice Delphia. Nova Delphia Nano je zaradi svoje privlačne cene, izjemne prostornosti in ekonomičnosti pritegnila marsikaterega navtika. Novo plovilo je že prispelo v Slovenijo. Ogledate si jo lahko v salonu pri uvozniku.
Najnovejša in hkrati najmanjša Delphia Nano spominja na tradicionalni nizozemski guc, veliko podobnosti pa je najti tudi s klasičnimi jadranskimi barkami. Tukaj se podobnosti končajo. Zelo izvirna je rešitev motornega prostora, Delphio Nano namreč poganja izvenkrmni motor, ki je skrit v kokpitu. Notranjost nudi dvojno ležišče v premcu in dvojno ležišče v krmni kabini. Kuhinja je opremljena z umivalnikom, vodo, kuhalnikom in hladilnikom. V WC kabini je možno namestiti kemični ali mornarski WC.
Več o plovilu si lahko preberete na: Novost: Delphia NANO
Fotogalerija: Delphia Nano
Zastopnik za plovila Delphia: As Boats d.o.o., www.as-boats.si, Tel: +386 2 608 41 44
Danes ponoči po slovenskem času se je v Miamiju na Floridi zaključilo odprto severnoameriško prvenstvo, na katerem sta v olimpijskem jadralnem dvosedu 470 nastopili tudi Tina Mrak in Veronika Macarol.
Po uspešni lanski sezoni, ko sta osvojili bron na evropskem prvenstvu, peto mesto in olimpijsko vozovnico za Slovenijo na svetovnem in zaključili sezono na tretjem mestu na svetovni ISAF ženski lestvici za razred 470, sta se na prvo letošnjo regato odpravili optimistični. Žal pa dekletoma v zahtevnih razmerah ni šlo vse po načrtih in prvo letošnje prvenstvo zaključujeta na 12. mestu.
V treh regatnih dneh je dvajset posadk, med katerimi so bile tudi vse najboljše, odjadralo sedem regat. Organizatorjem in jadralcem je močno nagajal veter, ki je nihal po moči in močno spreminjal tudi smer, celo do 30 stopinj, kar je povzročilo veliko čakanja in težav s starti. Dekleti sta po koncu povedali: »Pogoji so bili zahtevni, a za vse enaki, midve pa nisva prikazali, kar sva želeli. Najino jadranje je bilo slabo. V tem tednu nadaljujeva s treningi pred pričetkom regate svetovnega pokala. Imava kar nekaj stvari za odpraviti. Predvsem v šibkem vetru z 'boathandlingom' ter vložiti veliko več energije, da bo jadrnica po teh, za naju zahtevnih pogojih, hitrejša.«
Dekleti sta lani odprto severnoameriško prvenstvo zaključili na četrtem mestu, za letos pa sta si zadali naskok na stopničke.
Zmago sta prijadrali avstrijski jadralki Lara Vadlau in Jolanta Ogar (5. na ISAF lestvici), drugi sta bili Britanki Hannah Mills in Saskia Clark (21. na ISAF lestvici) ter tretji Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka (6. na ISAF lestvici). Trenutno vodeči na ISAF lestvici najboljših jadralk sveta v razredu 470, Francozinji Camille Lecointre in Helene Defrance, sta končali na osmem mestu, drugi na ISAF lestvici, domačinki Anne Haeger in Briana Provancha, pa na devetem.
Tina Mrak in Veronika Macarol sta se v zimskem obdobju posvečali predvsem kondicijski pripravi, saj imata, kot pravita, na tem področju še največ neizkoriščenih rezerv. Treningi so potekali dvakrat dnevno, dopoldne v telovadnici pod vodstvom kondicijskega trenerja Andreja Kocjana, v popoldanskih urah pa zunaj na prostem, predvsem v obliki tekov in kolesarjenja.
Odprtega severnoameriškega prvenstva sta se udeležili v okviru priprav na letošnjo sezono, prva regata ISAF svetovnega pokala pa ju v Miamiju čaka že čez nekaj dni, 25. januarja.
Fotografija je s svetovnega prvenstva v Santanderju, kjer sta Tina in Veronika Sloveniji prijadrali olimpijsko vozovnico v ženskem 470.
Ste se že kdaj vozili z avtobusom po zavitih, ozkih gorskih cestah in je voznik pred vsakim ovinkom zapiskal?
On že ve, da je tako bolj varno, saj ne more videti, kaj je za ovinkom. V pomorstvu je to postalo pravilo, saj je pomembno, da vsak manever izvedemo pravočasno.
Pravila o izogibanju trčenju torej narekujejo plovilu, ki se približuje ovinku ali območju ozke plovne poti, kjer drugih plovil zaradi ovire ni mogoče videti, da pluje previdno in se oglaša z enim dolgin piskom ( - ). Plovilo, ki je za ovinkom ali ga ni mogoče videti zaradi ovire, mora odgovoriti z enim dolgim piskom ( - ).
V letu 2014 se je na hrvaški obali zgodilo 342 pomorskih nesreč v katerih so rešili 774 oseb in 215 plovil.
V lanskem letu je Hrvaški nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju organiziral 342 reševalnih akcij. Kljub hitremu posredovanju in rešenim 774 osebam, jih je 34 izgubilo življenje.
V lanskem letu so rešili kar 128 oseb več kot leto poprej. Tudi nezgod s tragičnim koncem je bilo več. V letu 2013 je življenje na hrvaški obali izgubilo 19 oseb, medtem ko lani 15 več. Poleg tega pa se dve osebi še vedno vodita kot pogrešani.
Lani se je zgodilo 15 trkov plovil, osem jih je trčilo v kopno in 60 jih je nasedlo na kopnem. 15 plovil je potonilo, osem pa je zajel požar.
Največje število reševalnih akcij, kar 59, je bilo izvedenih zaradi okvare pogonskega motorja, okvare krmilnih mehanizmov in pomanjkanja goriva.
V nesrečah na morju je 30 oseb utrpelo telesne poškodbe in v 33 primerih je bila potrebna intervencija hitre medicinske pomoči.
Potapljači so potrebovali pomoč v 17 primerih. V 10 primerih so se potapljali z jeklenkami v 7 primerih pa so se potapljali na dah. Osem akcij je bilo potrebnih zaradi jadralcev na deskah, kar je pol manj kot v letu 2013. Pomoč je potrebovalo tudi 14 kopalcev.
Če zanemarimo pomorske nesreče, ki jih je povzročilo slabo vreme, je vzrok za največje število pomorskih nesreč, neznanje in premalo izkušenj upravljavca plovila. Sledi slaba opremljenost plovil in neprimerno obnašanje članov posadke.
Ker je vreme izjemno pomemben dejavnik za varno plovbo, mora vsak kapitan plovila presoditi, če njegovo znanje in izkušnje zadostujejo za plovbo v danih vremenskih razmerah. Vreme in njegov razvoj v obdobju plovbe je potrebno predhodno preveriti. Na plovbo se odpravimo šele ko nam je jasno v kakšnem vremenu bomo pluli in če so naše izkušnje dovolj za plovbo v takem vremenu. Stalno spremljanje vremenskih razmer pomaga pri odločitvah.
V lanskem letu so zabeležili tudi porast lažnih oziroma nepotrebnih klicev na pomoč. Kar 34 reševalnih akcij je bilo izvedenih brez potrebe. Za pravilno angažiranje pomoči na morju je potrebno dobro poznavanje pomorskih pravil in predpisov o varnosti plovbe.
V soboto ob 12.00 uri je potonilo plovilo v Vrsarju.
Ko je plovilo Luške izpostave Poreč prispelo na kraj nesreče, so ugotovili, da je potonila 10,85 m dolga barka z imenom Iris – Jirina. Barka, ki pluje pod avstrijsko zastavo, je potonila, ko je bila privezana na ponton. V času nesreče na plovilu ni bilo nikogar. Ker so že pred nesrečo iz plovila odstranili pogonski motor ter rezervoar za gorivo, ni prišlo do onesnaženja morja.
Reševanje avstrijskega plovila so opravili delavci lokalnega podjetja za reševanje, vodo iz plovila pa so izčrpali gasilci.
Plovilo je v lasti Avstrijca W.L. Po opravljeni preiskavi in ugotovitvi vzroka za potopitev plovila, mu bodo eventualno izrekli kazen. Prav tako bo moral sam kriti vse stroške reševanja in skladiščenja plovila.
Ob 15.10 uri so delavci nujne medicinske pomoči poklicali v center za reševanje na morju, da potrebujejo nujen prevoz poškodovane osebe z otoka Bodulaš na kopno.
Pulska luška kapitanija je nemudoma organizirala prevoz. Skupaj z reševalci se je na kraj nesreče odpravil hrvaški državljan s svojim plovilom. Takoj po prihodu na otok so pričeli z reanimacijo ponesrečenca. Kljub hitremu ukrepanju so ob 16.15 uri ugotovili, da 31 letnega ponesrečenca žal ne morajo oživiti.
Slovenski jadralec na deski T.P se je ponesrečil v zgodnjih popoldanskih urah. S prijateljem sta jadrala po akvatoriju Medulinskega zaliva. Predpostavljajo, da je jadralcu še iz nepoznanega razloga postalo slabo. Padel je v vodo in negibno plaval. Ko je to opazil njegov prijatelj, ga je nemudoma potegnil na obalo otoka Bodulaš od koder je poklical na pomoč.
Vasilij Žbogar je po uspešnem zaključku lanske sezone in prvem mestu na finalu svetovnega pokala v jadranju, konec novembra v Abu Dhabiju, začel s pripravami na novo sezono.
Časa za počitek praktično ni bilo, decembra se je v domači Izoli pod vodstvom veslaškega trenerja Iztoka Butinarja posvetil veslanju in kondicijski pripravi, začetek januarja pa je s svojo ekipo, ki se ji je pridružil brat Jure, odpotoval v Valencijo, kjer s treningi na morju pilijo tehniko in se posvečajo nastavitvam materialov.
Že konec januarja se začenja nova sezona. Regata ISAF svetovnega pokala, ki bo potekala med 24. in 31. januarjem v Miamiju, bo prvi pokazatelj uspešnosti zimskih priprav. Pred Vasilijem je pomembno predolimpijsko leto, v katerem ga čaka še nekaj dela. Največjo pozornost bo namenil jadranju v različnih vetrovnih razmerah. Njegove oči bodo že letos uprte predvsem v Rio 2016, saj želi do olimpijskih iger odpraviti tudi najmanjše napake in dvome, tekmovalno pa se bo osredotočil na svetovno prvenstvo konec novembra na Novi Zelandiji.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si/; foto: Dragan Sinožič, JK Burja
Letošnje tradicionalno novoletno srečanje ljubiteljev morja in jadranja, ki so ga organizirali člani društva Wada iz Ajdovščine skupaj s člani društva Jo-Jo iz Ankarana, je zaključeno.
V meglenem jutru ne preveč hladne januarske sobote se je na pomolu mandrača Valdoltra zbralo preko dvesto jadralcev. Po tradicionalnem zajtrku z joto in pršutom so v prijetni družbi ob postrežbi z odličnim pivom pivovarne San Nicolo iz Ankarana, žlahtne kapljice iz vinskih kleti Žvanut in Černe, ter kuhanega vina in čaja, čakali na veter. Sonce se je sicer trudilo pregnati koprene meglice nad Koprskim zalivom – na trenutke mu je to celo uspelo – vendar je ozračje ostalo mirno.
Med poldnevom in eno uro je le zapihal rahel zahodni veter. Sto devetinosemdeset jadralcev je na enainštiridesetih jadrnicah zaplulo čez štartno linijo, ter bolj ali manj ”po prstih” odjadralo regatno polje letos osemnajste, polnoletne ankaranske regate, skrajšano na en krog. Regato, ki je od jadralcev zahtevala dobršno mero potrpljenja natančnosti in koncentracije, je končalo štirideset posadk od dvainštiridesetih prijavljenih. Eni posadki ni uspelo prečkati startne linije, drugi, ki ji ni uspelo prejadrati regatnega polja, pa je čez ciljno linijo pomagal motor.
Na krmi jadrnice, ki so jo bolj ali manj od starta dalje s pogledi motrili čisto vsi udeleženci regate – razen tistih nekaj, ki so imeli čast jadrati na njej – se je zrcalil napis LUCIFER. Posadki je pod taktirko prekaljenega jadralskega mojstra Gorazda Frasa uspelo regatno polje prepluti v dobrih petinpetdesetih minutah ter tako osvojiti mesto absolutno prvega, ter prvega v kategoriji 3 – jadrnic do 8 metrov dolžine. Sledile so mu jadrnice Glenfield, Joga, Sinkopa,… vse do pošteno zadnje Mante 2, ki si je za plovbo privoščila kar tri ure in deset minut časa.
V kategoriji 1 – enosede jadrnice s smerno perutjo nismo imeli nobenega udeleženca, v kategoriji 2 – dvosede jadrnice s smerno perutjo pa jadrnico Flying Junior, ki jo je krmaril Boštjan Rupnik, ter kot edini osvojil priznanje za prvo mesto.
V kategoriji 4 – jadrnice dolžine od osem do dvanajst metrov je s konkurenco najuspešnejše obračunala posadka jadrnice Glenfield, s krmarjem Petrom Podunavcem na čelu, ki je ciljno linijo v absolutni razvrstitvi prečkala kot druga.
Kategorija 5 – jadrnice dolžine nad dvanajst metrov – je letos štela dve posadki. Zmagovalni posadki jadrnice Julija je poveljeval krmar Luka Križaj.
Prehodni pokal ki ga društvo Wada vsako leto podeli najbolje uvrščeni posadki v društvu, je letos osvojila jadrnica Quarter Back.
Po regati se je druženje na pomolu nadaljevalo. Ob žlahtni kapljici vinarjev Černe, Žorž, Jamšek, pristnem Ankaranskem pivu, sveže ocvrtih sardelicah za katere je poskrbel ankaranska ribiška družina Medved, so pričakali temo.
Druženje so zaključili v baru Korta v središču Ankarana, kjer je zaslužnim jadralcem priznanja in nagrade podelila sama vipavska vinska kraljica Anja.
Ker je naša letošnja regata v svoji osemnajsti ponovitvi postala ”polnoletna”, so osemnajsto uvrščeno posadko nagradili s pristnim kraškim pršutom. Posadka Gorazda Jesenka, ki je na jadrnici J-24 dosegel osemnajsto uvrstitev, bo gotovo našla primerno priložnost, da se še enkrat zbere, ter ”vnovič” prisluženo nagrado.
Večer so zaključili z žrebanjem posadk in podelitvijo nagrad sponzorjev.
Vir: JZS