Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Tromba ali pijavica, kot jo imenujejo na Hrvaškem, je ciklonska nevihta velike moči. Na Jadranu najpogosteje nastane v obdobju dolgotrajnejše povečane oblačnosti in mirnega, tihega vremena. Močno vrtinčenje zraka na višini ustvari neke vrste lijak, ki sesa in vrtinči razburkano morje navzgor, kar ustvarja vrtinec, ki doseže višino med 100 in 300 m. Zračne mase na robu se vrtijo z izredno visoko hitrostjo, kar povzroči velike tlačne razlike proti redkemu zraku v notranjosti vrtinca. Posledica teh razlik je orkanska in tudi rušilna moč nevihte.
Tromba je kratkotrajen in lokalen vremenski pojav. Običajno izgine že po 5 do 10 minut in le redko kdaj traja do največ ene ure. Veter v trombi ima običajno ciklonalno smer. Cev je rahlo nagnjena. Razteza se od površine morja do oblakov. Običajno je premer cevi med 20 in 100 m. Vetrovi na robu trombe dosegajo hitrosti od nekaj 10 km/h pa vse do 100 km/h.
Spodnji del trombe v višini nekaj metrov od morske gladine vsebuje veliko količino morske vode, medtem ko ima zgornji del kapljice vode, ki so nastale zaradi kondenzacije pri dvigovanju vlažnega zraka v hladnejše območje.
Kaj storiti na morju, ko se pred nami pojavi tromba?
Tromba se pojavlja na celotnem Jadranu, pogosteje ob zahodni obali Istre in v kanalih srednjega Jadrana. Če trombo opazimo na morju med plovbo se je moramo izogniti. Spremljati moramo smer v katero se premika. Ko ugotovimo smer gibanja, je s plovilom najbolje pluti v pravokotni smeri od njene poti in se ji čim bolj oddaljiti. V kolikor trombo opazimo dovolj zgodaj, je bolje odpluti v marino ali luko in se varno privezati. V kolikor ni dovolj časa, da bi to storili pred prihodom trombe, nikakor ne smemo vpluti v luko. Pametneje je počakati na odprtem morju. V koliko jadramo z jadrnico je potrebno pravočasno zmanjšati površino jader, ker so vetrovi v območju trombe izjemno močni in dosegajo nevihtne ali pa celo orkanske hitrosti.
Video posnetek trombe pred Porečem 11.09.2013:
Morje: čudovito, kadar je prijazno z nami, in strašljivo, kadar nam grozi. Obzorje: rob naših želja, ki ga ni moč nikoli povsem doseči. Barka: sanje, ki se uresničijo, če se jih dovolj trdno oprimemo.
Pričujoča knjiga je odraz vsega, pravkar zapisanega. Je skupek reportaž in dnevni(ški)h zapiskov Nje, ki ji je s prijateljem uspelo uresničiti sanje; odpluti proti obzorju: in doživeti morje z dobre in slabe plati.
Ona in On, prvič na barki, z ne ravno popolno opremo, povsem brez pomorskih izkušenj, včasih celo brez zemljevidov in pravšnjega sidra, sta duši predala izzivu, zaplula med bližnje in daljne otoke, zaupala Pozejdonu in vedno znova ohranila celo kožo. Sebi in barki, v katero sta zaljubljena.
In zgodb o Vihri, ki osrečuje, pomirja, budi, straši, cefra živce, krepi dušo in telo, hkrati pa uboga krmilo, ki tokrat ni nič drugega ko podaljšana in čvrsta želja Barbare in Pavleta pluti skozi njuno srečo, še zdavnaj ni konec.
Knjiga Barbare Cirman je odlično branje za vse, ki se odločate za daljšo plovbo po Jadranu in Mediteranu. Knjiga obsega 196 strani in je obogatena s številnimi barvnimi fotografijami s plovbe. Format 14,3 x 21,3 cm.
Cena knjige je 20,00 EUR (z DDV). Stroški pošiljanja 4,00 EUR (z DDV)
Naroči knjigo Ples vetra in morja
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo knjige. |
Podjetje Brunswick, ki ima v lasti znane ladjedelnice kot so Bayliner in SeaRay, je tržišču ponudilo nove gumenjake z izjemnimi lastnostmi. Namenjeni so predvsem delavnim operacijam, ter vojski in policiji, lahko pa jih uporabljamo tudi v komercialne in privatne namene.
V seriji gumenjakov s trdim dnom imenovani Impact so trije novi modeli delavnih plovil. Največji je model 1200, ki v dolžino meri 12 m, najmanjši pa je model 1000 z 10 metri dolžine. Z novim oblikovanjem plovil so zagotovili do 30 % več uporabne površine na krovu, krma pa je dovolj prostorna, da lahko nanjo namestimo kar 4 izvenkrmne motorje. Plovila so tako izjemno hitra s čemer se pri reševalnih akcijah močno zmanjša čas potreben za prihod na intervencijo. Plovila so bila predstavljena na salonu plovil v New Orleansu, na prodaj pa bodo v začetku leta 2015.
Tehnične lastnosti:
Impact 1200Dolžina: 12,00 m
Širina: 3,60
Št. oseb: 20
Nosilnost: 2500 kg
Moč motorjev (max): 1,200 KM
Moč motorjev (min):: 600 KM
Rezervoar goriva: 1340 l
Impact 1100
Dolžina: 11,00 m
Širina: 3,60
Št. oseb: 18
Nosilnost: 2500 kg
Moč motorjev (max): 1,050 KM
Moč motorjev (min): 500 KM
Rezervoar goriva: 1340 l
Impact 1000
Dolžina: 10,00 m
Širina: 3,60
Št. oseb: 18
Nosilnost: 2500 kg
Moč motorjev (max): 700 KM
Moč motorjev (min): 450 KM
Rezervoar goriva: 1160 l
Nova 70 metrska jadrnica imenovana Sybaris bo kmalu zaplula. Gre za novo jadrnico iz ladjedelnice Perini Navi, ki je po velikosti druga največja jadrnica iz te ladjedelnice.
Nova jadrnica ima novo obliko, še bolj dinamične linije in bo še bolj luksuzno plovilo od dosedanjih. Nova bodo tudi jadra, ki bodo zagotovila še večje hitrosti plovbe. Jadrnica je izdelana iz aluminija. V ladjedelnici trdijo, da bo zagotavljala najbolj luksuzno izkušnjo, ki jo lahko doživimo pod jadri. Imela bo dva jambora. Prednji bo meril 72 metrov, zadnji 62. Površina jader bo merila več kot 3000 m2. Imela bo centralno premično kobilico. Pri dvignjeni kobilici znaša ugrez zgolj 4,54 m pri spuščeni pa 11.74 m. Za plovbo na obalo bosta na voljo dve pomožni plovili izdelani iz karbonskih vlaken in bosta v dolžino merili 7m. Za potrebe reševanja bo na jadrnici tudi 4,5 m dolgo reševalno plovilo.
Na jadrnico bodo vgrajeni številni novi inovativni sistemi, ki bodo omogočali enostavno jadranje in udobje. Vgrajen bo tudi sistem za zmanjševanje vibracij na plovilu, kar bo zagotavljalo mirno in tiho plovbo.
Jadra bo izdelalo podjetje North Sail. Med njimi bodo reacher s površino 1070m2, ², jib s 635m2, glavno s 770m2 in mizzen s 570m2.
Ko govorimo o udobju na jadrnici moramo najprej omeniti 30 m dolg prostor namenjen gostom, ki sega vse od krmil pa do prednjega jambora. Vhod v salon bo širok kar 4 metre in bo omogočal enostaven prehod iz kokpita v glavni salon. Salon ima velika okna in praktično nobene ovire, ki bi preprečevale enkratne razglede. Notranjost plovila je oblikovalo podjetje PH Design iz ZDA. Vsak kos pohištva je oblikovan posebej, da bo zadostil še tako zahtevnemu uporabniku. Za izdelavo so uporabili le najkvalitetnejše materiale.
Jadrnica v širino meri 13,24 m. Poganjata jo dva motorja z močjo 1.440 kW. Pri plovbi z maksimalno močjo motorjev lahko doseže hitrost plovbe 17,50 vozla. Hitrost plovbe z jadri pa bo seveda odvisna od spretnosti posadke. Avtonimoja pri plovbi z motorji znaša 5000 nmi pri hitrosti 12,50 vozla. S pomočjo jader pa omejitev za to lepotico ni.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 70 mDolžina vodne linije: 62,67 m
Širina: 13,24m
Ugrez (dvignjena kobilica): 4,55 m
Ugrez (spuščena kobilica): 11,74 m
Motorji: 2 x 1.440 kW MTU 16V 2000 M72
Material trupa: Aluminij
Hitrost plovbe (max): 17.50 vozlov
Doseg: 5.000 Nm pri 12,50 vozlov
Zaključena je 2. etapa regate Volvo Ocean Race iz Cape Towna do Abu Dhabija. Šest ekip je uspešno priplulo do cilja, ekipa Vestas Wind pa je žalostno nasedla nedaleč od Mauritiusa.
Kot zadnja je v cilj v Abu Dhabiju priplula ekipa SCA. Z njihovim prihodom se je zaključila druga etapa regate, ki si jo bomo zapomnili po tragični nesreči ekipe Vestas Wind , ki je nasedla na koralnem grebenu nedaleč od Mauriciusa.
Etapo je najhitreje zaključila ekipa Brunel, ki je v cilj priplula že 13.12. ob 8.25 uri. Le 16 minut za njimi se jim je v cilju pridružila ekipa Dongfeng, medtem ko so morali domači navijači na svojo ekipo Abu Dhabi Ocean Racing čakati še dve uri in pol. Klub temu, da so prepluli 5.246 navtičnih milj so bile razlike med prvimi tremi ekipami izjemno majhne. Druga trojica je za plovbo potrebovala nekaj več časa. Kot četrta je v cilj priplula ekipa MAPFRE, ki je za vodilno ekipo zaostala 16 ur. Še dodatnih 10 ur več je potrebovala ekipa Alvimedica, zadnja pa je priplula ženska posadka SCA, ki je za plovbo potrebovala še 9 ur več oziroma skupaj 25 dni 6 ur in 23 minut.
Najkrajšo razdaljo je preplula ekipa Dongfeng in sicer 6391,7 nmi. Ekipi Brunel in Abu Dhabi sta prepluli približno 20 nmi več, ekipi MAPFRE in Alvimedica pa sta prepluli dobrih 250 nmi več. Najvišjo urno hitrost plovbe je dosegla ekipa SCA. Povprečje je znašalo kar 24,4 vozla. V 24 urah je največ preplula ekipa MAPFRE. V enem dnevu so uspeli prepluti 517,4 nmi.
Naslednja etapa bo posadke peljala iz Abu Dhabija v kitajsko mesto Sanya. Večino 4.670 navtičnih milj dolge etape bodo morale posadke pluti v močne čelne vetrove.
Dvodnevno iskanje pogrešanega ribiča, ki se je odvijalo v zelo slabih vremenskih pogojih, se je končalo tragično. Močni vetrovi in visoki valovi so močno oteževali iskanje. Kljub temu, da so ribiča iskale vse službe za iskanje in reševanje na morju na področju Splita in Trogira, ga po dvodnevnem neprekinjenem iskanju niso uspeli najti.
Akcija iskanja izginulega ribiča F.L. starega 55 let, se je pričela v torek ob 12.40 uri, ko je znanec poklical v center za reševanje, ker se pogrešani ribič ni vrnil v luko Veli Drvenik od koder je izplul s svojo 5 metrsko pasaro. Iz luke je izplul v ponedeljek ob 18.00 uri v smeri otoka Krknjaš in Pijavica. Po navedbah znancev je imel ribič namen prenočiti v plovilu in se vrniti naslednji dan do 10.00 ure. Ker se v torek ni vrnil in z njim ni bilo možno vzpostaviti telefonskega klica, so pričeli z iskanjem. V prvem delu akcije so preiskali otoke Krknjaš, Pijavica in Kluda in vzhodno stran Velikega Drvenika. Ker so v času nezgode pihali močni severovzhodni vetrovi je obstajala možnost, da je plovilo odneslo na odprto morje. S pomočjo radarske slike VTS službe so odkrili plovilo, ki je plulo približno 10 nmi v smeri otoka Svetac in Jabuka, se pravi v smeri odprtega morja. Na pozicijo je odletelo letalo, ki je našlo plovilo brez ribiča. Na pozicijo je kasneje priplulo plovilo pomorske policije, ki pa plovila žal ni več našlo. Močna burja in visoki valovi so onemogočali reševanje. Plovila prav tako ni bilo več videti niti na radarski sliki. Ker so vremenske razmere postajale vedno bolj neugodne, so ob 19.00 uri akcijo iskanja prekinili in nadaljevali naslednji dan zjutraj, takoj po sončnem vzhodu. Preiskali so področje otoka Šolta, Orud, Drvenik Veli in Mali, Svetac in Stipanska vendar o ribiču ni bilo sledi.
Prvo koristno informacijo so prejeli ob 10.48 uri, ko je policija z otoka Drvenik Mali javila, da so našli truplo moškega na vzhodni obali otoka. Ko so ob 11.40 uri identificirali truplo, je bila akcija ustavljena.
Policija je izdala še opozorilo za vsa plovila, ki plujejo v tem področju, da še vedno obstaja nevarnost naleta na ribičevo plovilo, ki ga še vedno niso našli.
Vir: MMPI
Zimski čas marsikdo izkoristi za nakup vseh vrst navtične opreme, pripomočkov, elektronskih dodatkov in instrumentov, saj so spomini na preteklo sezono še sveži, časa za morebitna opravila pa dovolj. Tudi pogovor s strokovno usposobljenim osebjem lahko precej pomaga pri ustrezni izbiri in nakupu.
V podjetju AS Boats v Framu v svoji navtični trgovini ponujajo bogato izbiro priznanih blagovnih znamk artiklov, potrebnih za brezskrbno preživljanje časa na vašem plovilu, prav tako pa tudi za vzdrževanje in nego plovila. Naj bodo to rezervni deli za večino vgradnih in izvenkrmnih motorjev, olja, filtri, električna oprema in navigacije, bokobrani, vrvi, kozmetika za plovila, pa vse do rešilnih jopičev, smuči, tub ter ostalih pripomočkov za zabavo na vodi, vse je moč najti na enem mestu.
Skozi celo leto so zelo priljubljeni tudi artikli, ki izražajo da je navtika tudi življenjski stil in strast, ter jih je moč uporabiti kot zanimiva darila ob rojstnih dnevih, obletnicah in raznih drugih priložnostih. Vse to in še marsikaj, kar bo razveselilo vsako navtično dušo, je moč najti v navtični trgovini AS Boats v Framu.
Več informacij AS Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 (0)2 608 41 41, e: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.as-boats.si
Zadnji dan letošnjega leta se bo pričela tretja regata Barcelona World Race, ki bo jadralce popeljala na neprekinjeno plovbo okrog sveta.
Prva izvedba regate je bila organizirana leta 2007/08, druga v letih 2010/11 in letos se bo na zadnji dan letošnjega leta pričela tretja. Regata Barcelona World Race je prva in edina regata namenjena dvočlanski posadki, ki mora brez prestanka obpluti svet. Začetek in konec regate je v Barceloni. Posadke bodo odvisne same od sebe. Regata dovoli uporabo zunanje pomoči jadralcev, ki pa je izjemno natančno določena. Regata se bo pričela 31.12.2014 ob 14 uri pred hotelom Barcelona iz mestnega pristanišča. Predviden prihod posadk v cilj je 15.3.2015.
Ta dobre tri mesece trajajoča dirka bo za posadke in njihove jadrnice ekstremno naporna preizkušnja. Skupno bodo morali prepluti 23.000 navtičnih milj. Obpluti bodo morali oba zloglasna rta, rt Dobrega upanja v Južnoafriški republiki, rt Horn na jugu Čila, prav tako jim bodo preglavice povzročala plovba mino rta Leeuwin v Avstraliji. Jadralci bodo prepluli 12 klimatskih con in 3 oceane.
Posadke bodo plule na plovilih tipa IMOCA 60, ki v dolžino merijo 18m. Jambor jadrnic lahko sega največ 29 metrov visoko. V primeru tehničnih težav lahko opravijo največ 3 postanke.
Na regato je trenutno prijavljenih 8 ekip:
- Cheminées Poujoulat- GAES Centros Auditivos
- Hugo Boss
- Neutrogena
- One Planet, One Ocean & Pharmaton
- Renault Captur
- Spirit of Hungary
- We Are Water
Več o jadralcih, ki bodo ve prvih treh mesecih novega leta zapluli okoli sveta, bomo pisali v naslednjih člankih.
Jadralci ekipe Vestas WInd, ki so nasedli na atolu blizu Mauricusa, so srečno prispeli na otok Ile du Sud. Z razbite jadrnice so odstranili opremo, ki bi lahko povzročila večjo ekološko škodo na atolu in okolici. S seboj so prinesli tudi dramatičen posnetek plovbe v trenutku, ko je prišlo do nesreče.
Fotogalerija: Nesreča ekipe Vestas Wind na Mauritiousu
Druga etapa regate Volvo Ocean Race se je pričela v južnoafriškem Cape Townu. Preko zahodnega dela Indijskega oceana jih pot vodi proti severu, proti Perzijskemu zalivu in končnemu cilju Abu Dhabiju.
Vse ekipe so morale sprejeti številne pomembne taktične odločitve. Indijski ocena jim je že v začetku postregel z močnimi vetrovi in visokimi valovi. Posadke so bile prisiljene popravljati opremo med samo plovbo. Ko so se vetrovi umirili so opravili nujna popravila, ki jih med jadranjem v 30 in več vozlih vetra niso mogli. Jadranje vzhodno od Mauriciusa se je žalostno končalo za ekipo Vestas Wind, ki je nasedla na koralnem grebenu. Vsi člani ekipe so nezgodo preživeli brez poškodb in so varno prepeljani na bližnji otok. Trenutno že iščejo možnosti, da najdejo drugo plovilo in se vrnejo v tekmo.
Trenutno na prvem mestu pluje ekipa Brunel, ki je že zaplula v Omanski zaliv in jo do cilja loči le še 450 nmi. Le 13 nmi za njimi jadra ekipa Dongfeng, na tretjem mestu z zaostankom 38 nmi pa ekipa Abu Dhabi, ki jo v domačem kraju napeto pričakujejo. Če bodo jadrali z enakim tempom naprej, bodo v drugi etapi stopili na zmagovalni podij kot najmanj tretji, saj četrta ekipa Alvimedica za njimi zaostaja že 300 nmi. Ekipi MAPFRE in SCA imata že 400 nmi zaostanka za vodilno ekipo in ne bosta ogrožali vodilnih.
Nesreča ekipe Vestas Wind na Mauritiousu
V videu si lahko ogledate potek 2. etape od Cape Towna do Omanskega zaliva.