Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Včeraj se je pričela druga etapa regate Volvo Ocean Race. Iz južnoafriškega Cape Towna je sedem jadrnic zaplulo proti Abu Dhabiju.
Plovba ob vzhodni afriški obali je nevarna zaradi stalnih groženj piratov, ki so najbolj aktivni ob Somalski obali. Da bi se izognili morebitnim napadom na floto, so organizatorji omejili področje plovbe. Vse ekipe bodo morale pluti vzhodno od otoka Madagaskar, Reunion in Mauricius. Plovba je prepovedana tudi zahodno od ločnice med Sejšeli in vzhodnim rtom Arabskega polotoka.
Včeraj so ekipe iz Cape Towna zaplule proti jugovzhodu v vetru, ki je v sunkih presegal hitrosti 35 vozlov. Po 17 urah plovbe so razlike izjemno majhne. Na prvem mestu trenutno pluje ekipa Alvimedica, zadnja ekipa Vestas Wind pa zaostaja samo 6 nmi.
Pričetek druge etape regate si lahko ogledate v videu:
Sidrni vozel uporabljamo za privezovanje sidrne vrvi na sidrni škopec.
Pomemben je zato, ker omogoča varen privez sidrne vrvi na sidro. Vozel je zelo podoben vozlu za bojo, le da se ne oprime tako močno okrog privezne rinke in ostane rahlo ohlapen. Je zanesljiv in ga zlahka razvežemo.
Druga imena vozla:
- fisherman bend
V organizaciji Burin Yachting Cluba, Burin Yachtcharterja in Yacht Cluba Biograd je 7. in 8. novembra v akvatoriju pred Marino Kornati v Biogradu potekala šesta tradicionalna mednarodna regata Impression Sailing Week 2014 na jadrnicah Elan... več na: Mednarodna regata Impression Sailing Week 2014
Aktivisti Greeenpeacea z ladje Artcic Sunrise so z majhnimi gumenjaki mirno protestirali pred ladjo za vrtanje naftnih vrtin. Španske oblasti so odgovorile z brutalnim napadom in ogrozili človeška življenja.
Napad na plovila mirovnikov je opozorilo, kako daleč gredo oblasti, da zaščitijo interese naftnih družb.
Podjetje Rapsol je dobilo dovoljenje za izvajanje črpanja nafte na področju Kanarskih otokov Feurtoventure in Lanzarote. Kljub temu, da so kanarski otoki popularna turistična destinacija in so ekološko izjemno občutljivi, je naftni lobij uspel pridobiti potrebna dovoljenja. Greenpeaceovi aktivisti in domačini so se odločili, da mirno protestirajo, vendar njihova opozarjanja na možno ekološko katastrofo, Španska vlada ignorira.
Španske oblasti so se z gumenjaki zaletavali v plovila aktivistov. Pri tem je 23 letnega Italijana vrglo v vodo in mu zlomilo nogo. Po nesreči so ga s helikopterjem prepeljali v bolnico. Drugega aktivista, ki ga je nalet vojaškega plovila prav tako vrgel z gumenjaka in je utrpel manjše poškodbe, so zdravstveno oskrbeli na plovilu Greenpeacea.
Ta protest je bil prvi protest, ki so ga izvedli z ladjo Arctic Sunrise, po 300 dnevnem zadržanju ladje s strani ruskih oblasti. Rusi so ladjo zadržali zaradi protesta, ki ga je Greenpeace izvajal proti Gazpromu zaradi vrtanja v področju Arktike. Ko so Rusi ladjo izpustili, je odplula v Amsterdam, kjer so izvedli nujna popravila, sedaj pa so spet v akciji.
V petek ob 19.00 uri je kapitan ribiške ladje poklical Center za reševanje, ker se je njegova ribiška ladja potaplja.
Na 10 m dolgi ribiški ladji sta se v času nesreče nahajali dve osebi. Kapitan ladje, ki je tudi lastnik in še en ribič. Med plovbo sta trčila v obalo otoka Raba v bližini zaliva Mišnjak. Ker se je ladja močno poškodovala, je prišlo do vdora vode. Ker plovila nista mogla rešiti, sta skočila v morje in odplavala na obalo otoka. Njuno plovilo se je potopilo ob obali na globino približno treh metrov. Plovilo luške kapitanije Rab je na kraj nesreče priplulo ob 22.04 uri, ko je bila ladja že potopljena. Oba ribiča sta nesrečo preživela brez poškodb. Delavci luške kapitanije so lastniku plovila naložili, da mora že naslednji dan organizirati dvig ladje in prevoz do luke, kjer bodo izvedli nadaljnjo preiskavo o vzrokih nesreče.
V večernih urhah je voditelj plovila opravil nujni klic, da je v njihov katamaran začela udirati voda. Proti otok Mljetu, kjer se je zgodila nesreča, je Luška kapitanija napotila plovilo iz Korčule.
Na plovilu Vida Loca, 13,6 metrov dolgem katamaranu, ki pluje pod ameriško zastavo, je bilo v času nesreče 5 oseb. Delavci luške kapitanije so ugotovili da je plovilo poškodovano tako nad vodno gladino kakor tudi pod njo. V reševanje so vključili privatno podjetje za reševanje. Njihov potapljač je uspel zaščititi plovilo pod vodno gladino, tako da vanj ni več vdirala voda. Plovilo so nato odvlekli v Korčulo, kamor so prispeli ob 3.30 uri ponoči. V marini bodo plovilo dvignili iz vode ter sanirali poškodbo.
V nesreči nobeden izmed petih članov posadke ni bil poškodovan in k sreči ni prišlo do onesnaženja morja.
Kaj je botrovalo nesreči katamarana bo ugotovila naknadna raziskava.
Podjetje U-Boat Worx z Nizozemske je trgu predstavilo prvo privatno podmornico, ki je dovolj majhna, da jo lahko na svoje plovilo namestijo lastniki jaht.
Podjetje U-Boat Works je bilo ustanovljeno leta 2005 in svojim kupcem ponuja privatne podmornice. Njihovi izdelki so namenjeni tako profesionalni rabi, raziskovanju in turizmu. Zadnji model Super Yacht Sub 3 je bil oblikovan za lastnike superjaht, saj je podmornica dovolj kompaktna, da jo je enostavno namestiti na večjo jahto.
Super Yacht Sub 3 je ultralahka, kompaktna osebna podmornica, v katero se lahko namestijo 3 osebe, pilot in dva potnika. En model podmornice se lahko potopi do globine 150m, medtem ko se drugi lahko potopi vse do globine 300m. Poganjata jo 2 električna motorja z močjo 2,7 kW in ji omogočata plovbo do 3,8 vozla pod vodno gladino. Dodatno je opremljena tudi s patentiranim sistemom Freeboard Extender, ki omogoča odpiranje lopute podmornice, ko so na površini visoki valovi.
Notranjost podmornice je pod pritiskom in ima vgrajeno klimatsko napravo. Zračni tlak znaša 1 atmosfero zaradi česar je počutje v podmornici enako kakor na površini. Sedeži so usnjeni, veliko okroglo steklo omogoča neoviran pogled v okolico.
Kljub svoji majhnosti je oblikovana tako, da lahko premaguje močne morske tokove in omogoča varen ogled morskih globin.
Tehnični podatki:
Št. potnikov: 1 pilot + 2 potnikaNajvečja globina: 150 m/300 m
Avtonomija: do 8 ur
Tip: suha podmornica (1 atmosfera)
Klasifikacija: DNV-GL
Velikost: 285 cm x 235 cm x 174 cm (DxŠxV)
Teža: 3700 kg
Nosilnost: 350 kg
Pogon: Električni
Horizontalni pogon: 2 x 2.7 kW (ali 2 x 5.0 kW)
Vertikalni pogon: 2 x 2.7 kW
Hitrost na površini: 2.8 vozla, 3.8 vozla z 5.0 kW motorji
Hitrost pod vodo: 2.5 vozla, 3.5 vozla z 5.0 kW motorji
Vir: http://www.uboatworx.com/
V soboto 15.11. se je pred južnoafriškim mestom odvila druga priobalna regate letošnjega Volvo Ocean Race-a. Sedem ekip je jadralo pred številnimi gledalci v oblačnem vremenu in sunkovitem vetru.
Ekipa Abu Dhabi Ocean Racing, ki je jasno napovedala naskok na letošnjo lovoriko Volvo Ocean Race s svojo zmago v prvi etapi regate od španskega Allicanteja do južnoafriškega Cape Towna, se je izkazala tudi na drugi priobalni regati.
Flota se je razdelila že na začetku same regate. V zalivu Table bay pod znamenitimi gorami Table je veter pihal s hitrostmi med 12 in 20 vozlih z močnimi sunki. Da je bila regata še bolj zanimiva so poskrbeli deževni oblaki.
Ekipa Abu Dhabi je že pokazala, da lahko odlično jadrajo v težkih pogojih in da sprejemajo pravilne taktične odločitve. Po le 20 minutah jadranja je že kazalo, da imajo zmago v žepu. Njihovemu najbližjemu zasledovalcu, ekipi Alivimedica, se je strgalo njihovo prednje jadro in razlika se je še povečala. Do cilja niso izpustili vodilnega položaja. Z zmago so zasedli tudi prvo mesto v skupni razvrstitvi priobalnih regat. Ne pozabimo, prvo regato v Allicanteju so končali na drugem mestu.
Za drugo mesto sta se borila ekipi Brunel in ženska posadka SCA. Skipper ekipe Brunel, Bouwe Bekking in njegova posadka so na regati res prekosili same sebe in v cilj pripluli pred ekipo SCA, ki si je s tretjim mestom priborila že druge stopničke. Sledile so ekipe Dongfeng, Vestas, Alvimedica in MAPFRE.
Regata se bo nadaljevala 19.11.2014, ko bo flota zaplula proti Abu Dhabiju. Čaka jih 6125 nmi dolga plovba preko Indijskega oceana.
Video priobalne regate v Cape Townu:
Letošnja Marinova regata se lahko pohvali z najštevilčnejšo udeležbo jadralcev do sedaj in z nesrečnim dogodkom, padcem enega izmed članov posadke v morje.
V oblačnem in suhem vremenu, ki ga je spremljal zmerni jugo je po startu povedla hrvaška Paikea z Robertom Zmikićem za krmilom, vendar je kmalu pokazala svojo premoč Megaenergija, ki jo je krmaril Miha Muraus, sledila jima je Taia z Goranom Djordjevičem za krmilom. Prepričljivo vodstvo Megaenergije, pa je bilo na obračalni boji pred rtom Seča že vprašljivo, saj so takoj po dvigu genakerja izgubili enega člana posadke, vendar so ga po nekaj manevrih potegnili iz morja še preden jih je uspela Paikea ujeti.
Zanimiv boj se je odvijal za osmo mesto med Potepinko 3 (Janez Škrlep) in Tino (Tine Bajt). V vetrni luknji na ciljni liniji je Potepinka 3 uspela ugnati Tino za vsega 8 sekund.
Cilj je prva prečkala Megaenergija, sledile pa so Paikea, Taia, Daphne, Mesto Novo Mesto, Little Big Man, Nika 2, Potepinka 3, Tina, Black Magic, Feru, Corna, Jagoda, Migrena, Mimi Aldebaran, Mana in Flicka, medtem ko Anna Bel ni uspela prijadrat do cilja.
Po regati je sledila razglasitev rezultatov in martinovanje.
Vir: JZS
Letošnja že dvanajsta po vrsti regata Jabuka je pripadla jadrnici ROSS - Zindulka Racing Team in posadki Nikole Kršance.
V organizaciji Jadralnega kluba Tijat iz Vodic, je ta vikend potekala že dvanajsta regata Jabuka. Svojevrstna nočna regata, ki se prične ob 22.00 uri, jadralce vodi iz Vodic do Komorice, otoka Jabuke, Blitvenice in nazaj v Vodice. Na startu letošnje izvedbe je bilo 96 jadrnic, med njimi 40 hrvaških posadk in 56 tujih, kar je rekordno število. Med njimi so bili številni Slovaki, Slovenci, Avstrijci, Madžar, Nemci, Švedi in Norvežani. Regata se je pričela v toplem vremenu z zmernim vetrom.
Kljub stabilnemu vremenu, je bilo dogajanje na regatnem polju izjemno zanimivo. Prva je okrog otoka Jabuka zaplula jadrnica Vola Vola iz jadralnega kluba Mornar s skipperjem Bojanom Božičem za krmilom. Sledila ji je jadrnica Ross, ki jo krmari češki skipper Nikola Kršanec, tretja pa je bila jadrnica OLA iz jadralnega kluba Kaštela s skipperjem Tonetom Bulajem za krmilom.
Do vrnitve v Vodice se je vrstni red spremenil. Ob 13:04:51 je prva skozi cilj priplula jadrnica Ross, dobre pol ure za njo jadrnica Ola in ob 13:50 uri še jadrnica Vola Vola. Ostale jadrnice so sledili vodilnim v kratkih časovnih razmakih, zadnja pa je priplula ob 20:26:01. Regato so uspešno zaključile vse razen ene posadke.
Vidne uvrstitve so zasedle naslednje slovenske posadke:
Dušan Ušeničnik je s svojo jadrnico Karpo zasedel drugo mesto v četrti skupini razvrstitve Open. V razvrstitvi IRC je prvo mesto zasedla posadka Shark iz jadralnega kluba Pozejdon s skipperjem Janezom Gorcem za krmilom. Tretje mesto je zasedla druga slovenska posadka Muca Maca iz JK Tamar s skipperjem Miho Dolinarjem. Odlično je jadrala tudi posadka JK Valhala s skipperjem Boštjanom Jančarjem za krmilom, ki je zasedla prvo mesto v skupini First 45.
Rezultati skupno:
1. Ross – Nikola Kršanac - Zindulka Racing Team2. Ola – Toni Bulaja – Jk Marina Kaštela
3. Vola Vola – Bojan Božić – Jk Mornar
Razred Open po Skupinah
Skupina 3
1. Geisha – Damir Repac – Jk Uskok2. Grandioso – Siniša Radojčić – Jk Uljanik
3. Lucia X – Milan Fabian – Vlnka Bratislava
Skupina 4.
1. Orion – Ante Česić – Jk Tijat2. Karpo – Dušan Ušeničnik – Jk Loka Timing
3. Natus – Jan Kovarik - Yco
Skupina 5.
1. Muca Maca – Miha Dolinar – Tamar2. Angara – Marko Juraga – Jk Uskok
3. Madiba – Goran Oreb – Jk Artina
Skupina 6.
1. Ola – Toni Bulaja – Jk Marina Kaštela2. Vola Vola – Bojan Božić – Jk Mornar
3. Fulcrum Ii – Marek Chatrny – Fulcrum Sailing Team
Skupina 7.
1. Elanka Ii – Mario Hrvoj – Jk Zenta2. Canarino Furioso – Boris Radolović – Jk Uljanik Plovidba
3. Dustom – Duško Tomić – Jk Uskok
Skupina 8.
1. Ultra Figaro – Emil Tomašević – Jk Labud2. Shark – Janez Gorenc – Jk Pozejdon
3. Najdraža Te Jedina – Damir Odak – Jk Uskok
Seascape 27
1. Wilde Perle – Karlheinz Muler – Ycp
2. Sea You – Lars Petter Karlsen – Fredrikstadt Seil Forening
3. Hoppetosse – Tit Plevnik – Jk Ziva Ana
Razred ORC – Skupno
1. Figaro – Emil Tomašević - Jk Labud Split2. Paula – Pavel Stolba - Bohemia
3. Shark – Janez Gorec – Jk Pozejdon
Razred IRC – Skupno
1. Shark – Janez Gorec – Jk Pozejdon
2. Dustom – Duško Tomić – Jk Uskok Zadar
3. Muca Maca – Miha Dolinar – Jk Tamar
Vir: Infovodice; Foto: Ivan Ivičin