Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

 

Vabilo


Občina Piran, v sodelovanju z Galerijo Apolonijeva palača, vabi v torek 6. maja 2014 ob 20.00 uri na odprtje fotografske razstave Svetilniki XIX., avtorja Mitje Zupančiča.

Slovesno odprtje razstave bo v Galeriji Apolonijava palača. Župančičeva ulica v Piranu. Kulturno noto bo z izbranim glasbenim programom popestril Rok Zupančič, aktualni absolutni državni prvak v igranju na diatonično harmoniko.

Uradnemu delu bo sledilo druženje in pogovor z avtorjem fotografij in knjige Svetilniki.


Torek 29 Apr 2014

Slovenska ekipa SLO15 (Janežič/Podlogar) se je po uspehu na Gardi udeležila še Eurocup regate v Cavalaire Sur Mer v Franciji in zmagala.

Tekmovanje je trajalo 4 dni in organizator je izpeljal vseh 14 planiranih plovov. Nastopilo je 70 posadk iz 12 držav. V štirih dneh je pihal veter iz različnih smeri s hitrostmi od 5 do 20 vozlov. Prvi dan so v jugozahodnem in zahodnem vetru, ki je pihal s hitrostmi od 16 do 20 vozlov izvedli tri plove .Peter in Anže sta zaključila na 3. mestu skupno. Drugi dan so pluli v nekoliko šibkejših vetrovih južnih in jugozahodnih smeri. Po sedmih plovih sta se naša dva tekmovalca nahajala na 2. mestu. Tretji dan so bili vetrovni pogoji podobni. Po enajstih odlično izpeljanih plovih sta se povzpela na 1. mesto s 36 točkami prednosti. Tudi zadnji, četrti dan, so bili vetrovni pogoji na regatnem polju enaki. Jadralca sta zopet jadrala odlično in se uvrstila na 3. mesto s katerim sta si že zagotovila zmago. V zadnjih dveh plovih sta si prijadrala še eno 1. in eno 6. mesto in tako zmagala s 55 točkami prednosti pred drugo uvrščenima. Jadrala sta hitro, pametno in brez pretiranega tveganja, kar je bilo pravilno glede na pogoje na regatnem polju. Organizator YC Cavalaire je odlično in brez zapletov izpeljal tekmovanje. Naslednji Eurocup bo na Nizozemskem.

Torek 29 Apr 2014

Včeraj se je končala mednarodna regata serije Europacup za razrede Laser v Malcesinah na Gardskem jezeru.

V štirih tekmovalnih dneh je v razredu Laser Standard odlično jadral Nik Pletikos, ki je na koncu zasluženo prijadral do skupne zmage. "V težkih pogojih zadnji dan sem uspel zadržati prvo mesto. Z jadranjem in zmago na regati za evropski pokal na Gardi sem zelo zadovoljen. Taktično sem večino regat odvozil odlično, tudi hitrost jadrnice je bila dobra. Ta regata je bila dober trening za zadnjo kriterijsko regato, ki bo čez dva tedna, prav tako na Gardi, pričakujemo lahko podobne pogoje," je po zmagi povedal Nik.

Marko Radman je v razredu Laser Radial končal na 21. mestu.

Vir: JZS

Ponedeljek 28 Apr 2014

Dvanajst jadrnic regate Clipper je pred 10 dnevi izplulo iz San Francisca proti Panamskemu kanalu. Plovba ob zahodni Ameriški obali je postregla že z vsemi vremenskimi razmerami. Zadnje tri dni so pluli v močnih vetrovi, ki počasi pojenjajo in plovba postaja bolj umirjena.

Pogoji so za vse jadralce približno enaki in zato so razdalje med njimi po devetih dnevih plovbe še vedno majhne. Na zadnjem mestu trenutno pluje ekipa Invest Africa, ki zaostaja za prvo ekipo le 85 nmi. Na prvem mestu se ekipe menjajo, glede na taktične odločitve, ki jih sprejemajo. Prvih šest ekip pluje znotraj 30 nmi.

Danes, deveti dan plovbe, je vodstvo prevzela ekipa Jamaica Get All Right. Očitno je bila njihova taktika, da plujejo bolj proti vzhodu in obali prava. Skipper jadrnice Pete Stirling se zaveda, da niso prepluli še niti polovico poti do Paname in da etapa še zdaleč ni odločena:

»Da smo se odločili za bolj vzhodno ruto plovbe, se je očitno izkazalo za pravilno odločitev. To je dobra novica, da vodimo pred ostalimi ekipami, še zdaleč pa to nič ne pomeni, saj je pot do cilja še dolga. Vetrovni pogoji se spreminjajo. Prihajamo v področje bolj umirjenih vetrov in posvetiti se bomo morali izbiri dobre taktike, da bomo še naprej ostali v vodstvu. Vsak jadralec lahko v močnem vetru pluje hitro. Pluti hitro v šibkem vetru pa zahteva izjemno znanje. Dobra novica, da plujemo na prvem mestu, ja dala ekipi dodatno energijo. Še bolj so motivirani, da vodstvo obdržimo in dosežemo odličen rezultat na koncu etape.«

Medtem ko moč vetrov pada, sta ekipi Derry~Londonderry~Doire in Team Garmin vključili tako imenovani Stealth mode. Pozicija ekipe Derry~Londonderry~Doire bo ostalim posadkam nevidna do 6.00 jutri zjutraj, ekipe Team Garmin pa so 12.00 ure.

Ekipe so do sedaj preplule preko 1000 nmi. Razlike med njimi so majhne. Do Paname jih loči še približno 12 dni plovbe.

Trenutne uvrstitve na 11. etapi:

Mesto Ekipa Zaostanek
1 GREAT BRITAIN 0 nmi
2 JAMAICA GET ALL RIGHT 30 nmi
3 TEAM GARMIN 24 nmi
4 SWITZERLAND 33 nmi
5 ONE DLL 38 nmi
6 HENRI LLOYD 38 nmi
7 OLD PULTENEY 47 nmi
8 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE 36 nmi
9 QINGDAO 50 nmi
10 MISSION PERFORMANCE 69 nmi
11 PSP LOGISTICS 69 nmi
12 INVEST AFRICA 85 nmi

 

Skupne uvrstitve po 10. etapah

Mesto/Ekipa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 GATE POINTS OCEAN SPRINTS Kazenske točke Skupaj
1 HENRI LLOYD 5.0 10.0 11.0 11.0 12.0 1.0 9.9 12.0 4.0 11.0 7 6 2 97.9
2 ONE DLL 7.0 8.0 9.0 10.0 11.0 9.0 10.0 10.0 10.0 9.0 7 2 10 92.0
3 GREAT BRITAIN 11.0 6.0 12.0 12.0 0.0 11.0 8.0 11.0 12.0 12.0 0 0 9 86.0
4 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE 5.0 7.0 6.0 4.0 8.0 12.0 11.0 6.0 11.0 7.0 11 0 3 85.0
5 SWITZERLAND 6.0 3.0 7.0 8.0 9.0 8.0 12.0 7.0 7.0 5.0 1 2 3 72.0
6 QINGDAO 10.0 9.0 1.0 9.0 10.0 5.0 6.0 9.0 6.0 8.0 5 0 8 70.0
7 INVEST AFRICA 12.0 1.0 10.0 2.0 4.0 2.0 5.0 3.0 8.0 10.0 3 0 2 58.0
8 OLD PULTENEY 2.0 5.0 8.0 5.0 6.0 10.0 9.0 8.0 3.0 6.0 3 0 8 57.0
9 PSP LOGISTICS 8.0 12.0 5.0 6.0 8,3 7.0 1.0 4.0 1.0 3.0 0 2 3 54.3
10 JAMAICA GET ALL RIGHT 3.0 11.0 3.0 7.0 7.0 6.0 7.0 5.0 1.0 1.0 3 0 2 52.0
11 TEAM GARMIN 9.0 4.0 4.0 1.0 3.0 3.0 4.0 2.0 5.0 4.0 0 0 3 36.0
12 MISSION PERFORMANCE 1.0 2.0 2.0 3.0 5.0 4.0 3.0 1.0 9.0 2.0 1 0 4 29.0
Ponedeljek 28 Apr 2014

Seafair je luksuzna jahta namenjena umetniškim razstavam v različnih pristaniščih sveta, če pa si lahko privoščite, jo lahko najamete.

Seafair v dolžino meri 228 čevljev (68 m) v širino pa 62 čevljev (18 m). Jahto Seafair Grande Luxe, so začeli načrtovati leta 2004, prvič pa je zaplula v letu 2007. Njena izdelava je stala 25 mio EUR, njeni dnevni stroški vzdrževanja pa znašajo vse do vrtoglavih 250.000 EUR. Na jahti je na petih nadstropjih 30 razstavnih salonov, ki skupaj merijo 3.700 m2 razstavne površine. Na jahti je zaposlena stalna osemčlanska posadka.

Razstave, ki jih prirejajo na jahti so si pridobile številne oboževalce med ljubitelji umetniških del. Na njej razstavljajo umetniška dela katerih cena znaša med 250 in 200.000 USD. Nedvomno so vse razstave na jahti prodajne. Razstavljeni izdelki so različne umetniške slike, kipi in fotografije, tako sodobnih avtorjev kakor tudi številna dela vrhunskih svetovnih umetnikov. Grande Luxe je prva taka mega jahta, ki je namenjena potujočim razstavam. Glede na uspeh in priljubljenost, ki jo je dosegla v svoji publiki, pa vsekakor ne bo ostala edina.

Če želite jahto najeti za križarjenje s svojimi prijatelji, jih boste lahko povabili kar 600. Zanje bo skrbela 150 članska posadka.

Ponedeljek 28 Apr 2014

Ruska ladja Venaly se je med plovbo v razburkanem morju začela močno nagibati. Bočni naklon je dosegel že 45 stopinj in nevarnost pred prevrnitvijo je bila prevelika.

Ruska Ladja Venaly je na svojem krovu prevažala hlodovino. Med plovbo po razburkanem morju se je začela nevarno nagibati. Nagnila se je vse do kota 45 stopinj. Zaradi nevarnosti, da se prevrne, so s krova pričeli odmetavati tovor. Posadka je ladjo rešila pred najhujšim. V morju pa je končalo na tisoče hlodov, ki ogrožajo plovbo drugih ladij. V oktobru lanskega leta se je ladja s posadko zasidrala pred Malto. Dolgovi lastnika ladje do posadke so znašali preko 300.000 USD. Po več kot mesecu čakanja je posadka ladjo zapustila. Ladja Venaly je bila zgrajena leta 1970 v Rusiji. V dolžino meri 82 m v širino pa 12,5 m.

Ponedeljek 28 Apr 2014

V letošnjem letu bodo potekale številne investicije v hrvaške marine. Največjo invsticijo bo izvedlo podjetje ACI, ki bo v obstoječe marine investiralo 94 mio HRK oziroma 13 mio EUR.

Največja investicija je namenjena izgradnji nove marine v Slanem pri Dubrovniku in izgradnji bazena za potujoče dvigalo v marini Dubrovnik. Marina v Slanem bo že 22. marina v sklopu podjetja ACI. V marini bo 200 privezov. Prve goste bo marina lahko sprejela v začetku naslednjega leta. Skupna površina marine bo znašala 66.279 m2. Privezi bodo lahko sprejeli plovila vse do dolžine 25 m. Za zaščito marine bodo zgradili valobran v dolžini 688 m. V začetku bo marina nudila recepcijo, restavracijo s teraso in zunanji bazen. Zgrajena bo tudi cestna infrastruktura in sprehajalne poti.

V marini Dubrovnik bodo zgradili bazen za potujoče dvigalo velike nosilnosti, ki bo znatno povečal kapacitete suhih privezov. V marini bodo prenovili tudi vodovodno in električno inštalacijo.

Investicije se bodo izvajale tudi v drugih marinah. V Umagu bodo prenovili sanitarije, sistem za obdelavo odpadnih tehnoloških vod in prenovili sistem za vhod v marino. V roviju bodo prenovili sidrni sistem pontonskih pomolov in prenovili plato. V Puli in Pomerju bodo prenovili zgradbe marine in pričeli s sidranjem za nove pontonske pomole. Marina Opatija bo prva ponudila priveze za Jet ski plovila. V Cresu in Rabu bodo prenovili objekte marine in razsvetljavo.

Po zaključeni sezoni bodo v marini Žut pričeli z deli na pomolu in dostopnih mostičkih, prenovili bodo objekte za posadko in sanitarije za goste marine.  V marini Vodice v zadnjih letih beležijo strmo rast tranzitnega navtičnega turizma. Letos bodo zato začeli s pripravo dokumentacije za povečanje marine. V marini Skradin bodo zamenjali 140 m pontonski pomol, uredili dostop v zaliv Rokovača in pripravili dokumentacijo za razširitev marine z dodatnimi 200 privezi. V Marini Palmižana nameravajo do pričetka sezone urediti sanitarije. V ostalih marinah bodo letošnje investicije nekoliko bolj skromne in se nanašajo predvsem na posodobitve objektov marine, razsvetljave in sanaciji poškodb.

Ponedeljek 28 Apr 2014

NOAA (Ameriška nacionalna oceanografska in atmosferska agencija) je objavila novico, da so po 125 letih našli razbitine potopljene ladje City of Chester.

Ladja City of Chester je potonil leta 1888 v bližini mosta Golden Gate v San Franciscu. Ta 202 čevlja (62 m) dolg parnik je bil na poti iz San Francisca proti Eureki na kalifornijski obali. Na krovu je bilo 90 potnikov. 22. avgusta 1888 okrog 10.00 ure dopoldne je v ladjo trčil parnik Oceanic, ki je priplul iz Azije. City of Chester je bil močno poškodovan. Na površini je ostal le še šest minut po trku, nato pa se je potopil. V nesreči je življenje izgubilo 16 ljudi. Nesrečo so v 19. stoletju povezovali z rasno nestrpnostjo tistega časa. Posadka na ladji Oceanic je bila večinsko Kitajska. V tem obdobju so se v Ameriko priseljevali številni Kitajci, ki pa jih domačini niso bili veseli. Ko so kasneje objavili podatke, da je posadka iz ladje Oceanic, pogumno reševala potnike iz ladje City of Chester, so se govorice o nesreči polegle. Nesreča ladje je potonila v pozabo.

Maja lanskega leta je NOAA s svojim plovilom, ki je bilo opremljeno z izjemno natančnim sonarjem odkrila razbitine na morskem dnu. Najprej so mislili, da so že našli pogrešano ladjo, vendar so po kasnejših analizah ugotovili, da gre za tovorno ladjo Fernsteam, ki se je potopila leta 1952. Prepričani v uspeh so se odločili, da iskanje parnika nadaljujejo. S pomočjo zgodovinskih podatkov in natančnega sonarja so na dnu zaliva našli sledove, ki so nakazovali na pravo ladjo. Ekipa je potrebovala devet mesecev, da so analizirali podatke. S pomočjo dodatnih pregledov s sonarjem in natančnimi analizami, so ugotovili, da so našli ladjo City of Chester. Ladja leži na globini 216 čevljev (65 m) in je zakopana v blato. Slike s sonarja natančno prikazujejo trup ladje, ki se dviguje 18 čevljev (5,5 m) nad morsko dno. Na slikah se vidi tudi velika odprtina na levem boku zaradi katere je ladja potonila.

O ladji SS City of Chester

Dolžina: 202 čevlja (62 m)
Širina: 33 čevljev (10 m)
Bruto tonaža: 1106 t
Leto izgradnje: 1875
Lastnik: Oregon Railroad Co.
Upravljavec: Pacific Coast Steamship Company

Vir: http://www.noaa.gov/

Petek 25 Apr 2014

Pri prvi navtični reviji v Sloveniji, Val navtika, so priznanja za Valovo plovilo leta podeljevali že enajstič. Izbor plovil med nominirankami je bil na enak način, kot pretekla leta, ko so ta priznanja podeljevali 'hišni' novinarji. Tudi kriteriji so bili enaki, saj so se izkazali za najprimernejše.

In kakšno mora biti plovilo, da si zasluži njihovem mnenju priznanje in kateri so elementi nekega plovila, ki vplivajo na njihovo odločitev?

Več jih je, predvsem je pomembna dovolj visoka kakovost gradnje, dobro razporejena oprema in njena ustreznost, zanimiva vizualna podoba in ne nazadnje cena, ki mora biti primerna splošni vrednosti plovila. To ne pomeni nujno nizke cene, saj ta največkrat ni združljiva s kakovostjo.

V izbor Valovih novinarjev tako pridejo tudi plovila, ki kažejo inovativen pristop tistih, ki so zaslužni za končni rezultat: arhitekti in konstruktorji, na primer. Vedno so zanimiva plovila, ki nakazujejo novo inovativno smer, v katero bo po vsej verjetnosti šla navtika. Nekatera so v tem pogledu izrazitejša od drugih, zato jih je vredno izpostaviti. Po drugi strani pa so tudi plovila, za katere menimo, da ostajajo na visoki ravni najboljšega, kar premore tradicija, vredna pozornosti in nagrade.

Seveda se v uredništvu prav dobro zavedajo, da so ti kriteriji precej subjektivni, ne glede na to, da so posledica določenega znanja in izkušenj ocenjevalcev. Zavedajo se tudi, da so vsa plovila vredna spoštovanja in pozornosti, saj je v njihov nastanek vloženega veliko dela, znanja in naporov.

Tudi letos so podelili  Valovo posebno priznanje slovenskim izdelkom. Zakaj ta ločitev, so pojasnili takole: »Za to ločitev smo se kljub temu, da je slovenska navtika tesno vpeta v svetovno in je v marsikaterem pogledu tudi njen generator, že pred leti odločili za to, da se ne bi zgodilo, da bi v množici svetovnih prezrli domače napore v tej smeri. Kajti delo na navtičnem področju – in še marsikaterem drugem – je v Sloveniji še za spoznanje težje kot drugod. Slovensko plovilo leta tako ostaja pomemben del Valovih vsakoletnih priznanj.«

Na izboru za plovilo leta so bile tako priznanja podeljena v naslednjih skupinah:

Za slovensko plovilo leta v okviru izbora za Plovilo leta 2014:

SEAWAY YACHTS Greenline 48 fly - Fotogalerija na tej povezavi!

1. razred Motorna plovila open in hard top z dolžino do 10 metrov:

ELAN MOTOR YACHTS Elan power 30;

2. razred Motorna plovila open, hard top z dolžino med 10 in 18 metrov:

JEANNEAU Leader 40;

3. razred Motorna plovila fly z dolžino med 10 in 18 metrov:

AZIMUT YACHTS Magelano 53;

4. razred Motorna plovila open, hard top in fly z dolžino nad 18 metrov:

ABSOLUTE Absolute 64 fly.

Jadrnice:

Zmagovalka za slovensko plovilo leta 2014:

ELAN Elan 360 S.

Jadrnice do 11 metrov:

DUFOUR YACHTS Dufour 310 grand large;

Jadrnice od 11 do 15 metrov:

BENETEAU Oceanis 38;

Jadrnice nad 15 metrov:

BAVARIA Bavaria 51 cruiser.

Sreda 23 Apr 2014

Pomorstva si brez uporabe vrvi enostavno ne znamo predstavljati. Najdemo jih na vseh vrstah plovil, od najmanjših do največjih. Če pa hočemo vrvi uporabiti, jih moramo znati tudi zavezati z ustreznimi vozli. Poznamo več vrst vozlov, ki se med seboj razlikujejo po njihovih lastnostih,  in se zato uporabljajo v različne namene.

Eden najbolj vsestransko uporabnih vozlov, brez katerega na morju preprosto ne gre, je prav gotovo mornarski vozel oziroma »pašnjak«. Nekateri ga imenujejo tudi nezatezni vozel ali nezategljiva zanka in že ime nam pove, da se ne zateguje in ga zato lahko enostavno razvežemo.

Uporabljamo ga za privezovanje čolnov na priveznik (bitvo), za varovanje (privez ljudi ali predmetov), za privezovanja na privezna očesa (npr. ponjave in jadra). Kljub temu, da se vozel enostavno razveže, pa je zelo zanesljiv, vrv utrpi pri zavezovanju manj poškodb kot pri drugih vozlih in zaradi vsega naštetega ga v praksi zelo veliko uporabljamo.

Različna imena vozla: mornarski vozel, mrtvi vozel, najlonski vozel, nezategljiva zanka, pašnjak (HR)

Sreda 23 Apr 2014