Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Kaštilac je majhen umetni otoček pozidan s kamnitimi hišami v neposredni bližini marine Kaštela, v kraju Gomilica in ima bogato zgodovino še iz časov turških upadov na področju Splita.
Kaštilac so pričeli graditi leta 1529 in naj bi bil po zgodovinskih navedbah končan v letu 1545. V katastru splitskih benediktincev iz sredine 18. stoletja je zabeleženo, da je bil Kaštilac ustanovljen leta 1513 s strani opatice Jakobine Grisogno. Predvidevajo, da so takrat benediktinke dobile dovoljenje oziroma koncesijo za izgradnjo. Gradnja naj bi se pričela šele leta 1529, na podlagi podpisane pogodbe zastopnika samostana Ljudevita Cipicoe z mojstri, ki so samostan gradili.
Po njegovih navodilih so zidarji iz Trogirja postavili temelje v morju. Stavba je morala imeti obliko trdnjave trogirskega plemiča Pavla Andreisa Cipica. Investitor je za gradnjo zagotovil les, žeblje za povezovanje kamnov in les. Zidarji so za opravljeno delo prejeli plačilo v višini 320 dukatov.
Kaštele so nune gradile za ljudi, ki so jim obdelovali polja, da bi jih zaščitile pred turškimi napadalci. Kaštel v Gomilici meri 38 x 35 metrov visok pa je 7 m. Je svojevrstne oblike in ga težko primerjamo z drugimi naselbinami na področju Splita. Najbolj primerno ime za tip naselbine, bi bilo utrjena vaška naselbina. Obdan je z visokim zidom in morjem. Za obrambo so zgradili visok ozek stolp. Zunanji zidovi Kaštilca in stolp imajo odprtine za topove in puške. Ker je zgrajen v morju, ga je s kopnim povezoval le lesen most. Ta most se ni dvigoval s pomočjo vrvi, temveč so ga v primeru nevarnosti potegnili v vhod stolpa. Originalni most se je ohranil vse do 17. stoletja, nato pa so naredili nasip, ki je povezal Kaštilac s kopnim.
Po zgodovinskih zapisih je bil družinska naselbina. V njem naj bi živelo 17 družin iz vasi Kozice. Del prebivalcev se je kmalu naselilo tudi na kopnem nasproti kaštela, kjer je zgrajeno 57 hiš. Pred mostom je bil majhen trg, ki so ga imenovali Brce. Zaradi gradnje hiš na kopnem pred kaštelom, je sam kaštel dobil videz obrambne utrdbe za bližnjo vas. Na področje na kopnem naj bi se naselile najstarejše družine iz Gomilice. V zapisih iz 18. stoletja naj bi na področju Gomilice, Kambelovca in Lukšiča prebivalo 307 težaških delavcev, ki so delali na poljih samostana.
Kaštilac danes
Stolp Kaštilca je en najbolj pogosto fotografiranih stolpov na Hrvaškem. Danes v njem še prebivajo redki prebivalci. V hiši v kateri je prebivala opatinja se je planirala renovacija in umestitev pomorskega muzeja, ki pa se do danes žal še ni zgodila. Do leta 2003 je kaštel še stal na originalnih temelji iz hrastovih deblih. Temelje so sanirali z betonskimi piloti, ki so jih zgradil 10 m globoko v morsko dno. Sam kaštel je v zelo slabem stanju. Nekatere hišo so sicer obnovljene in so naprodaj, večina pa je še vedno zapuščenih. Kaštilac ima svoj pomol na zahodni strani, ob katerega je možno bočno pristati.
Fotogalerija: Kaštilac v Gomilici
Skupina nemških turistov je doživela šok ob srečanju z morskim psom.
Skupina nemških turistov je z gumenjakom plula v bližini kraja Mossel v Južnoafriški republiki. Hoteli so si ogledati prebivališče skupine tjulenjev, ko se je v njihovi bližini prikazal skoraj štiri metre dolg bel morski pes. V trenutku je ugriznil v tubo gumenjaka, ki je v trenutku spustila zrak.
Reiner Chimpf, ki je organiziral ogled tjulenjev, je prepričan, da je do napada prišlo, ker je morski pes zamenjal gumenjak s truplom kita. Nedvomno si bodo turisti adrenalinski ogled tjulenjev s presenečenjem dobro zapomnili.
Subwing ali podvodna plavut je nov športni pripomoček s katerim boste lahko leteli pod vodno gladino. Za nov adrenalinski šport potrebujete plovilo, ki vas bo za seboj vleklo s hitrostjo približno 5 vozlov, subwing, masko in nekaj vrvi.
Subwing je nov ekstremni šport, ki osvaja Evropo. Ljubitelji podvodnega adrenalina so pričeli z ekstremnim športom na otoku Zakintos v Grčiji. Subwing je plavuti podobna naprava z dvema plavutma. Z vrvjo je privezana na plovili, ki jo vleče za seboj. Subwing držimo in upravljamo z rokami, kar nam omogoča izvajanje akrobacij pod vodo.
Ta adrenalinski šport je izumil norveški najstnik Simon Sivertsen, ki je iz dolgčasa na družinskih počitnicah izdelal plavut iz starih škatel za banane. Nato je vse skupaj pripel na zadnji del jahte in lastnika prepričal, da ga je vlekel za seboj. Ugotovil je, da zlahka nadzoruje smer in globino, do katere se spusti v vodo. Preden se spustite v vodo, morate globoko vdihniti, a vseeno lahko kadarkoli pridete na površino, tako da plavut usmerite tja, kamor želite, da vas pelje. Ta nov način odkrivanja oceana vam omogoča vrtenje, obračanje in potapljanje praktično kjerkoli. Po besedah izumitelja boste občutili svobodo delfina.
Za ta šport ne potrebujete predhodnega treninga, prav zato ima že veliko privržencev. Začetniki po navadi zdržijo pod vodo od 10 do 15 sekund in se spustijo do nekje 3 metre globoko, z izkušnjami se te številke seveda povečajo. Plavut je polnjena s peno in zato plava na vodi, če je seveda za seboj ne vleče gliser. V gibanju lahko plavut premikate v vse smeri. Pogumneža gliser za seboj vleče s hitrostjo od 2,3 do 4,6 metrov na uro, edini kos opreme pa je še potapljaška maska.
Najcenejši model nove zabave vas bo stal 120,00 EUR, najdražji pa slabih 700,00 EUR.
V drugi etapi regate Volvo Ocean Race 2014-15 iz Cape Towna do Abu Dhabija se flota jadrnic počasi približuje vzhodni obali Madagaskarja.
V zadnjih dneh so pluli v šibkih vetrovih. Celotna flota razen ekipe Abu Dhabi je plula proti vzhodu po enaki ruti. Le ekipa Abu Dhabija se je po treh dneh plovbe odločila, da se obrne proti severu. Njihova taktična odločitev se je očitno izkazala za pravilno, saj so iz petega mesta z zaostankom 26 nmi uspeli prijadrati na prvo mesto in si pred trenutno drugo ekipo MAPFRE zagotoviti 3 nmi prednosti.
V videu si lahko ogledate, kako Kevin Escoffier iz ekipe Dongfeng med plovbo po južnem Indijskem oceanu preverja navigacijske inštrumente in pripone jader na vrhu 30 metrov visokega jambora. V naslednjih dneh pričakujejo močnejše vetrove, ker bo celotno floto zajela tropska nevihta.
S prvim finalom svetovnega pokala v jadranju v Abu Dhabiju, na katerem bosta konec novembra nastopili dve slovenski posadki, in sicer Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 in Vasilij Žbogar v razredu finn, se zaključuje še ena uspešna sezona slovenskih jadralcev. Predstavniki Jadralne zveze Slovenije so na današnji novinarski konferenci spregovorili o letošnjih uspehih, doseženih mednarodnih olimpijskih normah in načrtih za prihodnost slovenskega olimpijskega jadranja.
Predsednik Strokovnega sveta za vrhunski šport Stanislav Žbogar je uvodoma potegnil črto pod uspešno sezono: »Naši jadralci so letos nanizali nekaj lepih uspehov, imamo dve medalji z evropskih prvenstev, bronasti Tino Mrak in Veroniko Macarol in srebrnega Vasilija Žbogarja. Na nedavnem svetovnem prvenstvu v jadranju v španskem Santanderju, smo izpolnili tudi enega od pomembnih ciljev v tem olimpijskem ciklu, dve mednarodni olimpjski normi za olimpijske igre v Riu 2016. Verjamem, da lahko tako ženska posadka v razredu 470 in Vasilij v razredu Finn posežejo po olimpijskih medaljah.«, je bil zadovoljen Žbogar. Ocenjuje, da si lahko jadralci olimpijske vozovnice zagotovijo še v treh jadralnih razredih, v razredu Laser standard, v Laser radial ženske in v 470 moški. Prva priložnost bo že naslednje leto na svetovnih prvenstvih omenjenih razredov, kjer bo na voljo še nekaj vozovnic.
»Glavna naloga zveze je, da za vse te jadralce zagotovi pogoje za kakovostne priprave. Seveda je pred jadralci še veliko trdega dela, veliko je malenkosti, ki bodo odločale, na koncu pa bo potrebno tudi nekaj športne sreče.«
Predsednik Strokovnega sveta za mladinsko jadranje Jure Orel je spregovoril o letošnjih uspehih mladinske reprezentance in o pogledu v prihodnost slovenskega olimpijskega jadranja. Izpostavil je tretje mesto Mare Turin v konkurenci deklet na svetovnem prvenstvu v razredu optimist, prvo mesto Maksa Vrščaja na evropskem prvenstvu v razredu Laser radial do 21. let, drugo mesto Lin Pletikos na evropskem prvenstvu v razredu Laser 4.7 v kategoriji do 16. let, Jana Kosmino, ki je v jadranju na deski dosegel naslov mladinskega evropskega prvaka v kategoriji slalom in Tonija Vodiška, ki je letos v Formuli Kite, (predvideni olimpijski razred za leto 2020), v mladinski in članski konkurenci redno posegal v svetovni vrh. Za konec je Orel poudaril: »Prehod iz mladinskih v članske razrede v jadranju je v primerjavi z ostalimi športi izjemno težak in predvsem zahteva veliko finančnih sredstev. Tukaj je naloga Jadralne zveze Slovenije, da ta prehod omogoči, oziroma v čim večji meri finančno podpre, saj je to pogoj, da se bodo uspehi iz mladinskih razredov lahko prenesli tudi v članske kategorije.«
Bronasti jadralki z letošnjega svetovnega prvenstva v razredu 470 Tina Mrak in Veronika Macarol sta s sezono zelo zadovoljni, saj sta dosegli vse svoje zastavljene cilje.
»Zelo pomembno je, da sva si že zagotovili vozovnico za olimpijske igre v Riu 2016 in se bova sedaj lahko sproščeno pripravljali na naslednjo sezono, v kateri sta prioriteta svetovno in evropsko prvenstvo.«, je povedala Mrakova. Macarolova pa pravi: »Na finale svetovnega pokala v Abu Dhabi odhajava sproščeni, dali bova vse od sebe. To bo nova izkušnja za vse jadralce, dodatna motivacija pa so tudi denarne nagrade.«
Evropski podprvak v razredu finn Vasilij Žbogar je povedal, da je finale svetovnega pokala v Abu Dhabiju nekakšna prelomnica za jadranje. »Jadralo bo samo po 20 povabljenih jadralcev v posameznem razredu, jadranje v manjših flotah bo za vse nekaj novega. To je tudi pomembna prelomnica za jadranje v medijskem smislu.«
S sezono, ki se končuje je zadovoljen: »Vesel sem, da sem si že zagotovil mednarodno olimpijsko normo, saj so kvalifikacije v tem olimpijskem ciklu težje in je še veliko jadralsko uspešnih držav, ki si vozovnice še niso uspele zagotoviti. Zdaj se bom veliko bolj sproščeno pripravljal za naslednjo sezono, seveda pa pomemben cilj ostaja svetovno prvenstvo, na katerem si želi dobrega rezultata.«
Vir: JZS.si
Vozel za bojo uporabljamo za privezovanje čolna na bojo ali privezni prstan.
Pomemben je zato, ker pri njegovi uporabi ne pride do obrabe privezne vrvi zaradi nategovaja in premikanja. Vozel se namreč oprime privezne rinke in tako onemogoči trenje vrvi z rinko in posledično obrabo privezne vrvi. Vozel za bojo je zanesljiv, omogoča varen privez na boji, zlahka ga razvežemo.
Druga imena vozla:
- plutačni vozel,
- round turn and two half hitches.
Video: vezanje vozla za bojo
Ekipi Abu Dhabi Ocean Racing se je med plovbo po južnem Indijskem oceanu strgalo glavno jadro. Medijski predstavnik Matt Knighton si je izbral neverjetno mesto za intervju. Visoko na jamboru jadrnice se je pridružil timskemu kolegu Luku Parkinsonu, ki je popravilo izvajal med plovbo. V času intervjuja je pihal šibak veter in hitrost plovbe je bila med 5 in 8 vozli.
Zaradi strganega jadra je ekipa izgubila nekaj mest in milj pred vodilno ekipo Brunel. Trenutno plujejo na 5. mestu in zaostajajo 11 nmi za vodilno ekipo.
Celotna flota pluje v šibkih severozahodnih vetrovih, ki ne presegajo 8-10 vozlov. Plujejo s hitrostmi med 6 in 8 vozli proti Mauriciusu. Ker so se vetrovi umirili, plujejo po mirnem Indijskem oceanu. Jadralci so sproščeni. Ker so razlike med ekipami še zelo majhne, lahko s prostim očesom vidijo plovila okrog sebe. Na prvem mestu pluje ekipa Brunel, zadnja ekipa SCA pa le 33 milj za njimi.
Nastal je nov DVD iz serije Obrazi z Jadrana. Prvi iz serije sedmih TV dokumentarcev, ki so nastali v produkciji Televizije Novo mesto, d.o.o., Televizija Vaš kanal pod taktirko režiserja in scenarista, Mitje Zupančiča, avtorja številnih navtičnih knjig, nosi naslov: Piran, luč na koncu vedute.
Nastanek mesta Piran nekateri zgodovinarji povezujejo kar z grško besedo pyros (ogenj), saj naj bi Piraneži v preteklosti kurili velike kresove prav na mestu, kjer stoji današnji svetilnik. Piran je mesto toplih barv, ki loči modrino morja od zelene oaze v zaledju mesta.
Piranske inkunabule (prvotiski do leta 1500) hranijo kapiteljska in minoritska knjižnica ter piranski arhiv. Piran je mesto literature in kulture, je mesto iz prijateljskega kroga obzidanih mest, je mesto ribičev in starih bark. Je mesto kamnitih obrazov s pročelij hišk.
Zato, pridite v Piran, ki je s treh strani z morjem obdan. Lep je po jutranjem svitu, lep je, ko je sonce v zenitu. Lep je, ko burja ga biča, lep je, ko fant čaka dekliča. Lep je, ko se ribiči vračajo v pristan, v ta naš lepi Piran.
Obrazi z Jadrana 1 z naslovom Piran - luč na koncu vedute (piranske inkunabule, Piran skozi čas, svetilnik na rtu Madona, piranski ribiči in stare barke)
Cena DVD-ja je 13,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR.
Naroči DVD Obrazi z Jadrana 1 - Piran - luč na koncu vedute
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla. |
Seascape 27 večja sestra uspešne Seascape 18 iz slovenske ladjedelnice ISSA si je prislužila prestižno lovoriko plovila leta 2015 na zahtevnem ameriškem trgu.
Seascape 27 je 8 metrov dolga jadrnica po kateri hrepenijo jadralci, ki želijo tekmovalno jadrnico s sposobnostmi za plovbo po oceanih, ki pa je še vedno dovolj udobna za križarjenje.
Na prvi pogled ni plovilo nič posebnega. Agresivne športne linije trupa, dva lista krmila, odprta krma in to je vse. Ko pa stopimo na plovilo, pa lahko odkrijemo tudi njeno drugo stran. V notranjosti odkrijemo oblazinjena ležišča, toaletni prostor, centralno navigacijsko mizo, skladišče za jadra in še bi lahko naštevali. Jadrnica ima na inovativen način nameščen izvenkrmni motor, ki ga med jadranjem dvignemo, da ne povzroča nepotrebnega upora. Trup, izdelan s pomočjo vakuumske infuzije, je izjemno lahek in močan. Dodatno so v krmo in premec plovila vgrajene še zračne komore, ki zagotavljajo nepotopljivost plovila.
V osnovi je plovilo namenjeno jadralcem za osvajanje trofej na regatah. Ko ne tekmujemo pa ga lahko enostavno uporabljamo tudi za daljša križarjenja. Plovilo je enostavno prevažati na prikolici, za udeležbo na regatah na različnih kontinentih, pa ga lahko enostavno prevažamo v standardnih kontejnerjih.
Zaradi vseh lastnosti jadrnice Seascape 27, jo jadralci na ameriškem trgu obožujejo, uredniki revije Sail pa so jo izbrali za ameriško plovilo leta 2015.
Nova jahta Bering 75 iz ladjedelnice Bering je ultimativno plovilo za navtike, ki bi radi s svojim plovilom obiskali najbolj skrite in oddaljene kraje na svetu. Bering 75 je prava ekspedicijska jahta.
V ladjedelnici Bering so z Bering 75 uspeli združiti sposobnosti raziskovalne oziroma ekspedicijske motorne jahte z vsem udobjem, ki ga nudi moderna razkošna potovalna jahta.
Bering 75 je težka izpodrivna jahta, ki je izdelana izjemno robustno in omogoča plovbo v najzahtevnejših morjih. Obliko trupa je podedovala po preizkušenih čezocenskih izpodrivih potovalnih jahtah. Posebno pozornost so namenili najbolj obremenjenim delom plovila, jih dodatno ojačali in nastalo je robustno in zanesljivo plovilo, s katerim lahko brezskrbno plujemo tudi v zelo težkih vremenskih razmerah in visokih valovih odprtih oceanov.
Stabilnost pri plovbi so zagotovili z uporabo dobro preizkušenega načela visoke teže glede na velikost plovila. Njena teža znaša 135 ton in je mnogo težja, kot so vsa plovila v tem segmentu. Jahto so oblikovali tako, da ima zelo nizek center gravitacije, kar zmanjšuje možnost, da bi se plovilo prevrnilo v visokih valovih in ji daje večjo stabilnost pri plovbi v manj razburkanem morju. Jahto so v celoti izdelali tako, da je zanesljiva. Oprema na plovilu je minimalna. Izbirali so takšno, ki je neštetokrat preizkušena in ne bo odpovedala v trenutkih ko jo najbolj potrebujemo.
V jahto so vgrajeni ogromni rezervoarji za gorivo s kapaciteto 26.500 litrov. Nobeno pristanišče na svetu ni preveč odmaknjeno za to plovilo. Rezervoar za vodo ima prostornino 3800 litrov, kar bo zadostovalo tudi za daljša potovanja. Z uporabo desalinatorja pa tudi na več tednov trajajočih raziskovalnih ekspedicijah ne bodo nikoli doživele, da bi vode na krovu zmanjkalo.
Potovalna hitrost plovila znaša 8 vozlov. Največja hitrost plovbe znaša 11 vozlov. Pri potovalni hitrosti je doseg plovila preko 3000 navtičnih milj.
Na jahti je prostora za 8 oseb. V štirih prostornih kabina je poskrbljeno za vse potrebno udobje. Vsaka kabina ima lastno kopalnico. Vsi materiali so skrbni izbrani in končna izdelava je vrhunska in bo zadovoljila tudi najzahtevnejše kupce.
Bering 75 je pravi užitek za raziskovalce. Zaradi majhnega ugreza, ki znaša le 1,8 m, lahko brezskrbno plujemo bliže obali, tisti, ki pa jih kličejo modrine odprtih oceanov, pa se lahko brezskrbno odpravijo na pot do najodročnejših krajev sveta.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 22.90mDolžina vodne linije: 21.44m
Širina: 6.80m
Višina nad vodno linijo: 8.00m
Ugrez (polna obremenitev): 1.80m
Teža: 135.0 ton
Rezervoar za gorivo:26.500 l
Rezervoar za vodo: 3800 l
Potovalna hitrost: 8 vozlov
Najvišja hitrost: 11 vozlov
Doseg: 3000+ nmi