Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Danec Stig Severinsen, štirikratni svetovni prvak v prostem potapljanju, je postavil nov svetovni rekord. Pod en meter debelim ledom arktičnega morja je preplaval razdaljo 250 čevljev (76,2 metra), brez potapljaške obleke in plavutk, oblečen le v kopalke.
Dosedanji Guinnessov rekord, ki ga je sam postavil marca leta 2010, je znašal 236 čevljev.
Po doseženem novem rekordu, je komentiral svoje potapljanje. »Po 25 sekundah, me mraz ni več motil. To oviro sem premostil. Telo sem obremenil do maksimuma. Če v tem trenutku misli otrpnejo kot telo, se lahko zgodi katastrofa. Če koncentracija popusti, me lahko zgrabi panika in panika je tisto, kar me lahko ubije. Zdrsnil sem v praznino in občutil svobodo. V meni se je dogajalo prav vse, vendar le kot počasen posnetek.»
Pred mesecem dni je Stig Severinsen še en Guinnessov svetovni rekord, ko je pod ledom preplaval 500 čevljev (153 m), vendar tokrat s plavutkami in potapljaško obleko.
Aladin je regionalni meteorološki model za napovedovanje vremena.
Meteorološki model je skupek matematičnih enačb, ki opisujejo gibanje zraka in pretvorbo vodne pare v atmosferi. Pri tem poznamo začetne pogoje le z omejeno natančnostjo, zato še tako dober model ne more zagotoviti popolne zanesljivosti napovedi. Zelo pomemben za dober izračun je tudi opis orografije v modelu, kar pa je seveda odvisno od prostorske ločljivosti modela.
Medtem, ko poteka izračun globalnih modelov na območju cele Zemlje, pa izračunavamo regionalne meteorološke modele na geografsko omejenih območjih (npr. 1000 x 1000 km). Začetne in robne pogoje, ki jih potrebujemo za izračun regionalnega modela, nam zagotavljajo globalni modeli. Prednost regionalnih modelov je v njihovi boljši prostorski (in časovni) ločljivosti. Medtem, ko je tipična resolucija globalnih modelov od 25 do 50 km, pa je horizontalna prostorska ločljivost regionalnih mezo-modelov med 5 in 10 km. Zaradi boljšega upoštevanja orografije in s tem povezanih vplivov na lokalno vreme lahko regionalni modeli za obdobje do 3 dni vnaprej precej podrobno napovejo vreme na majhnih območjih.
Kako natančne so modelske napovedi?
To so napovedi, ki jih izračunavajo meteorološki računalniški modeli za simulacijo dogajanj v ozračju. Vseh procesov v ozračju se ne da zajeti v poenostavljene matematično-fizikalne računalniške algoritme, zato so pri napovedovanju nekaterih vremenskih spremenljivk (npr. prizemne temperature v primerih inverzij, oblika in trajanje padavin, ekstremni vremenski dogodki, ipd.) subjektivne napovedi prognostikov zaenkrat še boljše.
Zanesljivost vseh napovedi s časom pada (po naprimer štirih dnevih še posebej). Naj vam bodo modelske napovedi za okvirno vodilo.
Kako brati karto?
Na karti posameznega področja je prikazan zračni tlak in veter. Tlak je prikazan z izobarami v hPa. Veter je prikazan z dvema komponentama, ena je smer vetra in druga je hitrost na višini 10 m nad tlemi ali morjem. Smer vetra je prikazana s puščico v kateri veter piha, hitrost vetra pa je prikazana z obarvanim območjem, ki prikazuje hitrost vetra v m/s. V kolikor hočemo hitrost vetra preračunati iz m/s v vozle, lahko uporabimo naslednjo formul: x m/s = 1,94 * x vozlov ali nmi/uro.
Ker je Aladin dinamična karta je prikazana v časovnih razmakih 3 ur. Čas je prikazan v UTC, kar pomeni, da moramo za lokalni čas na Jadranu v zimskem času prišteti eno uro, v poletnem pa dve. Nad karto so navedene ure (3 urni razmak), ter datumi (napoved za 3 dni). S klikom na določeno uro se prikaže napoved za želeni termin. Da lahko kar najlaže spremljamo razvoj vremena, lahko posamezne slike predvajamo kot animacijo (pritisk na >> za zadnjim terminom). Na ta način lahko ugotovimo kako se bo spreminjal veter, ali bo pihal močneje, ali pa bo oslabel. Področje na karti, ki ni obarvano (bela barva) pomeni, da vetrovi pihajo s hitrostjo manjšo od 3,4 m/s, kar je manj kot 6,5 vozla.
Povezave:
Aladin SLO – Aladin Kvarner in Istra – Aladin Zadar – Aladin Split – Aladin Dubrovnik
Vir: http://www.arso.gov.si/, http://meteo.hr/
Na otoku Gran Canarija, kjer je trenutno zaradi ugodnih vremenskih razmer veliko število jadralcev iz vsega sveta, se je danes končala regata Trofeo Canaria de vela 2014, na kateri je v razredu Laser Standard nastopil tudi Žan Luka Zelko.
V konkurenci 42. jadralcev je tekmovanje zaključil na 16. mestu. Najbolje je jadral v četrtem plovu, ko je ciljno črto prečkal kot peti. Skupno so v tej kategoriji organizatorji izvedli 9 plovov. Zmagal je Španec Joaquin Blanco pred Švicarjem Guillaenom Girodom in Nizozemcem Yurijem Hummelom.
Vir: JZS
Vsako leto v Evropi izberejo takoimenovanega Oskarja med vodnimi športi v dveh kategorijah med jadrnicami in motornimi plovili.
Mednarodna žirija je sestavljena iz glavnih urednikov sedmih največjih evropskih navtičnih časopisov Boote (Nemčija), Barche a Motore (Italija), Batliv (Norveška), Neptune (Francija), Marina CH (Švica), Yachtrevue (Austrja) in Náutica & Yates (Španija).
Vsako leto se na trgu pojavi približno 200 novih plovil. Žirija je nominirala 25 plovil v petih različnih razredih glede na dolžino plovila. Najmanjša plovila so v skupini do 25 čevljev, nato od 25 do 35, od 35 do 45, nad 45 čevljev in posebna skupina potovalnih motornih plovil, kjer dolžina plovila ni pomembna.
Že sama nominacija za to prestižno nagrado pomeni, da ima plovilo številne inovacije, da obeta dober spejem med navtično publiko in da se bo verjetno dobro prodajalo v novi poletni sezoni. Vsa nominirana plovila so prestala podrobne teste. Pri ocenjevanju so upoštevali, obliko, uporabnost plovila, varnost na krovu in razmerje vrednosti proti ceni plovila.
Tudi letos imamo Slovenci svojega predstavnika med nominiranci. Tokrat je to Greenline 48 Hybrid iz podjetja Seaway, ki je nominiran v razredu največjih plovil nad 45 čevljev. Njegovi konkurenti so Absolute Navetta 58, Azimut 50, Korvet 14 in Prestige 750.
Kdo je zmagovalec v bo znano 17.1.2015, prvi večer sejma Boot v Dusseldorfu.
Nominiranci v razredu do 25 čevljev:
Bénéteau Flyer 6Flipper 600 DC
Parker 750 DC / Askeladden C75
Rinker 200 Captiva MTX
Yamarin Cross 75
Nominiranci v razredu do 35 čevljev:
Draco 27RSFrauscher 747 Mirage
Galeon 300 Fly
Quicksilver Activ 805
Wider 32
Nominiranci v razredu do 45 čevljev:
Bavaria Sport 400Nimbus 405 Coupé
Rio Paramá 38
Cranchi 43 Eco Trawler
Windy Camira 39
Nominiranci v razredu nad 45 čevljev:
Absolute Navetta 58Azimut 50
Greenline 48
Korvet 14
Prestige 750
Nominiranci v razredu potovalnih motornih plovil:
Aquanaut Andante 438 ACJetten 50 MC
Linssen Classic Sturdy 36 Sedan Deckbridge
Steeler Panorama Flatfloor 46
Fleming 58
Prejšnji mesec je potekala že 12. regata Jabuka. Regate se je udeležilo tudi sedem jadrnic Seascape 27, na katerih je nastal tudi zanimiv video prispevek. Adrenalinsko jadranje z vetrom in nekaj nepazljivosti pri visoki hitrosti plovbe bi norveški ekipi kmalu povzročilo velike težave.
Več o regati si lahko preberete na tej povezavi: Jadrnica Ross prva na Jabuki
V Imperiji se je končala vsakoletna zimska regata za dvosede 470 in 420.
V razredu 470 sta se regate udeležila tudi Burjaša Domen Vasič Stepanič in Jakob Božič, ki sta na koncu v konkurenci 40. posadk iz vseh koncev Evrope končala na 9. mestu. Slavila sta zamejska Slovenca Simon Sivitz Košuta in Jaš Ferneti iz JK Čupa. Druga sta bila brata iz Španije David in Alex Charles Villa, tretja pa Ukrajinca Borys Shvets in Pavlo Matsuev.
Vir: JZS
V Puli se je ta konec tedna odvijala tradicionalna regata Sv. Nikole, ki vsako leto privabi jadralce iz vseh koncev Evrope. V razredu Optimist se je regate udeležilo kar 221 predstavnikov.
Slovenci so jadrali odlično – v prvi deseterici optimistov je bilo kar 6 jadralcev iz Slovenije. Rok Verderber iz JK Pirat je z odličnim jadranjem na koncu drugouvrščenega Madžara Jeneya premagal za kar 25 točk. Tretji je bil Verderberjev klubski kolega Klemen Semelbauer. Peto mesto je zasedel Peter Milivojevič (JK Jadro), sedmi je bil Martin Fras (2. kadet – JK Izola), osmi Janez Zabukovec (JK Jadro) in deveti Daniel Cante (3. kadet – JK Izola). Med kadetinjami tretje mesto zasedla Lana Semelbauer iz JK Pirat.
V razredu Laser 4.7 je bila Portorožanka Lin Pletikos do zadnjega plova, v katerem ni jadrala, med najboljšimi, na koncu pa bila 3. najboljša jadralka regate, v skupni mešani konkurenci 64. jadralcev pa končala na 18. mestu. Zmagal je Hrvat Pavle Živanovič.
Kim Pletikos je v razredu Laser Radial, podobno kot sestra Lin, jadrala dobro, a zadnji plov izpustila. V konkurenci deklet je končala na odličnem 3. mestu, v skupnem seštevku pa zaključila na 10. mestu. Zmagala je Italijanka Francesca Bergamo.
Še najmanj udeležencev je bilo v razredu Laser Standard, kjer je zmagal Italijan Zeno Gregorin, Maks Vrščaj je bil 5.
Vir: JZS; Foto: Manuel Angelini
Na obali južnoafriškega mesta Cape Towna se je zgodil neverjeten dogodek. Naključni sprehajalec na plaži je opazil truplo morskega psa, ki pa se je v predelu trebuha nenavadno gibal.
Sprehajalec je segel po nožu in na truplu samice morskega psa opravil carski rez. V trebuhu samice so bili trije še živi mladiči. Vsakega posebej je rešil iz trebuha in jih odnesel v morje, kjer so prvič lahko sami zaplavali. Večina ljudi bi se izognili mrtvega morskega pasa na obali. Ta sprehajalec in njegova družina pa so naredili neverjeten korak in rešili tri mladiče morskega psa.
Glede na posnetek so bili vsi trije mladiči zdravi in upajmo, da bodo lahko samostojno preživeli v oceanu.
Včeraj ob 15.25 uri so iz italijanskega centra za reševanje na morju obvestili reški center, da sta v neposredni bližini hrvaških teritorialnih vod trčili ribiška in tovorna ladja.
Pomorska nesreča se je zgodila na poziciji 43°30`N 014°42,7`E, v mednarodnih vodah. Trčila je italijanska ribiška ladja Nika in trgovska ladja Fides, ki pluje pod zastavo Malte. Na ribiški ladji so se v času nesreče nahajali trije člani posadke. Kmalu po trku je ribiška ladja potonila. Vse tri člane posadke so iz morja potegnili člani posadke ladje, ki je v času nesreče plula v bližini. Brodolomce so nato prepeljali v najbližje italijansko pristanišče v mestu San Benedetto del Tronto. V isti kraj je po nesreči odplula tudi trgovska ladja. Kaj je bil vzrok nesreče bo pokazala naknadna preiskava.
Zaradi možnega onesnaženja morja je hrvaška obalna straža danes v jutranjih urah opravila več preletov območja. Klub temu, da se je na ribiški ladji nahajalo preko 4000 l dieselskega goriva do onesnaženja morja zaenkrat ni prišlo. Vsi trije člani posadke ribiške ladje so nesrečo preživeli brez poškodb.
Osmica je vozel v obliki številke osem.
Uporabljamo ga za zaključek na vrveh kot varovalo, da ne zbeži vrv skozi prstan ali varovalo. Vežemo ga ponavadi na koncih škot, glavnih nateznih vrvi za flok in na koncu vrvi glavnega jadra. Je zelo enostaven vozel za vezanje in razvezovanje, tudi v primeru, ko je vrv mokra.
Druga imena vozla:
- flemish knot,- eight knot.