Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Esimit Europa 2 danes odpira tekmovalno sezono – začela se je regata na odprtem morju »Volcano Race« – prva regata v okviru tedenskega jadralnega dogodka Rolex Capri Sailing Week.

19. maj , Capri - Danes zjutraj ob 10. uri je Esimit Europa 2 v floti 12 maksi jadrnic v rahlem dežju in lahkem vetru zapustila pristanišče Capri Marina Grande ter usmerila svoja jadra proti vulkanom med Eolskimi otoki. Zaradi spremenljivih vremenskih razmer je bil regatni potek določen šele danes zjutraj pred startom. Regata v dolžini 230 navtičnih milj poteka v smeri vulkana Stromboli, ki ga obkroži ter nato obkroži še Stromboliccio preden se usmeri nazaj proti Capriju – ravno zaradi svojega poteka okrog vulkanov je ta znamenita regata dobila ime »Volcano race«. S hitrostjo vetra med osmimi in devetimi vozli na startni črti navigator jadrnice Esimit Europa 2, Boris Herrmann, pričakuje, da bo hitrost vetra tekom dneva narasla do največ 15 vozlov preden dosežejo Stromboli . Povratek na Capri se pričakuje jutri v poznih popoldanskih urah.

Skiper jadrnice Esimit Europa 2, Jochen Schümann, je pred izplutjem potrdil pripravljenost jadrnice in ekipe: "Pričakujem, da bo Esimit Europa 2 na cilj prijadrala prva, ekipa je dobro pripravljena in jadrnica z novim jamborom ravno tako. Tako za mene kot zajadrnico Esimit Europa 2 je to prvi nastop na jadralnem dogodku Rolex Capri Sailing Week. »

Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je pred startom povedal : "Regata, ki poteka okoli vulkanov, je ena izmed najbolj zanimivih, ki sem se jih udeležil. Naša jadrnica je hitra v vseh pogojih in upamo, da bomo zmagali."

Z udeležbo na tedenskem jadralnem dogodku Rolex Capri Sailing Week, uvodnim Rolexovim jadralni dogodkom za maksi jadrnice v Sredozemlju, ki ga organizirata Mednarodno združenje maksi jadrnic (International Maxi Association) v sodelovanju z jadralnim klubom Yacht Club Capri, je Esimit Europa 2 začela svojo tekmovalno sezono v letu 2014. Po zaključeni regati na odprtem morju »Volcano race«, ki se je začela danes,  bodo od četrtka naprej sledile še tri obalne regate na Capriju vsak dan do sobote, ko se celoten dogodek zaključi.

Ponedeljek 19 Maj 2014

Drugi dan One Sails Cupa je skladno z vremenskimi napovedmi zapihal jugo, ki je dosegal hitrosti od 8, v sunkih pa tudi do 14 vozlov. Pred Izolo se jadralci odjadrali štiri tehnične plove v obliki palici.

V razredu ORC sta dve zmagi pripadli končnim zmagovalcem oprtega prvenstva Slovenije, finski posadki Audio quattro z Jani Lehitijem za krmilom, ter ena kasnejšim državnim prvakom, posadki Shark in krmarju Janezu Gorcu, ter ena izkušenemu Bojanu Rajarju na jadrnici Eureka. Med prvo trojico je z enim drugim in dvema tretjima mestoma posegla še podprvakinja Taia (Goran Djodjevič) in Elan express Nika z Damijanom Miljavcem za krmilom, ki je v tretjem plovu prijadral na drugo mesto.

V razredu Open se je ospredju bil boj med Megaenergijo (Karlo Kuret) in Generalijem (Samo Žvan). V drugem plovu je Megaenergija gladko obračunala z Generalijem, v tretjem pa je zmagala potem, ko je Generali pri jadranju v zadnjo krmo naredil večjo tehnično napako, prednost ter v cilju zaostal za 8 sekund.

V četrtem plovu Generali ni jadrala za Megaenergijo sta se pa za spremembo zvrstila Taia in Lepa, medtem ko je v vseh ostalih plovih najhitrejšemu paru sledil Scorpio. Zmaga v zadnjem, petem plovu, je pripadla jadrnici Generali.

ORC - odprto prvenstvo Slovenije / pokal Slovenije:

1. Audi Quattro - Jani Lehti, Merenkavijat, Finska
2. Shark - Janez Gorec, JK Pozejdon
3. Taia - Goran Djordjevič, JK Loka Timing

ORC - prvenstvo Slovenije:

1. Shark - Janez Gorec, JK Pozejdon - Državni prvaki Slovenije 2014
2. Taia - Goran Djordjevič, JK Loka Timing
3. Eureka - Bojan Rajar, JK MIPC

Open - pokal Slovenije:

1. Megaenergija - Karlo Kuret, JK Skipper Maribor
2. Generali - Samo Žvan, JD Mariborčanka
3. Scorpio - Iztok Krumpak, JK Izola
Ponedeljek 19 Maj 2014

Britanska regatna jadrnica Cheeki Rafiki je pogrešana sredi Atlantskega oceana. Štiričlanska posadka naj bi jadrnico prepeljala iz Karibov, kjer se je udeležila regate Antigua Sailing Week nazaj v Veliko Britanijo.

Posadka jadrnice je v četrtek zjutraj javila, da imajo na jadrnici problem z vdorom vode, vendar, da problem ni kritičen in situacijo obvladajo. Kontakt z jadrnico je bil prekinjen v petek v zgodnjih jutranjih urah, ko so javili, da so se obrnili proti Azorskemu otočju. Kaj se je dejansko zgodilo so še ugibanja. Ugiba se ali se je jadrnica prevrnila in da je posadka zapustila jadrnico v splavu za reševanje. Na pomoč so že poklicali Ameriško in Kanadsko obalno stražo. Pri iskanju v petek in soboto so jim pomagale tudi trgovske ladje, ki so plule v bližini, žal pa jih niso našli.

Posadka, ki naj bi opravila transfer jadrnice, velja za zelo izkušeno. Doug Innes, ravnatelj in direktor Stormforce Coachinga, lastnik jadrnice je povedal, da so s skipperjem bili v kontaktu. Povedal je, da je bila situacija stabilna. Kje prihaja voda v jadrnico jim ni uspelo ugotoviti, zato so se odpravili proti Azorom. Kontakt s skipperjem so izgubili v petek zjutraj. Verjamejo, da so plovilo zapustili in se vkrcali v splav za reševanje.

Cheeki Rafiki je 40 čevljev dolga tekmovalno potovalna jadrnica. Na krovu so bili izkušeni jadralci Andrew Bridge (21 let), James Male (23 let), Paul Goslin (56 let) and Steve Warren (52 let).

Preberite tudi zadnjo novico o iskanju na tej povezavi: Cheeki Rafiki.

Ponedeljek 19 Maj 2014

V Cagliariju je od 12. do 18. maja potekalo svetovno prvenstvo v kajtanju. Slovenec Toni Vodišek je v konkurenci 50. tekmovalcev iz 22. držav za las zgrešil regato za odličja in pristal na 11. mestu med mladinci do 21. leta.

V konkurenci kajtarjev do 18 let se je uvrstil na odlično 6. mestu. Zmagal je Francoz Maxime Nocher iz Francije. Po uspešno odjadranih 14. plovih je Toni povedal: "Za mano je prvo svetovno prvenstvo v kategoriji "juniores". Priprave in samo tekmovanje je bilo zelo naporno,  saj sem že 24 dni vsak dan na vodi. Z rezultatom sem zelo zadovoljen,  še posebej z zadnjo regato, v kateri sem končal na odličnem 5. mestu. Ugotovil sem, da se lahko, če ne delam napak, kosam z najboljšimi na svetu."

Končni rezultati:

Youth  U         18        Moški

1. Axel Mazella           (Francija)

2. Theo De Ramecourt      (Francija)

3. Martin Dolenc            (Hrvaška)

6. Toni Vodišek (Slovenija)

Youth  U         18        Ženske

1. Elena Kalinina          (Rusija)

2. Anastasia Akopova         (Rusija)

Youth  U21     Moški  in skupno

1. Maxime Nocher            (Francija)

2. Maks Zakowski        (Polska)

3. Florian Trittel  (Španija)

11.  Toni Vodišek (Slovenija)

Grand  Masters

1. Adam Vance  (Kanada)

2. Enrico Tonon  (Italija)

3. Miguel Villar   (Španija)

Masters           Ženske

1. Astrid Berz    (Švica)

2. Ariane Imbert (Francija)

3. Kathrin Borgwardt      (Nemčija)

Masters           Moški  in skupno

1. Wilson Veloso (Brazilija)

2. Tomek Janiak  (Poljska)

3. Pedro Garijo  Velasco           (Španija)

Ponedeljek 19 Maj 2014

Z delavnico "Zdravi na morju" se nadaljuje uspešna serija delavnic "Varno med valovi", na kateri bo svoje znanje z vami delila Katarina Šmuc Berger, dr. med., spec. dermatovenerologije.

Število mest je omejeno, zato pohitite in si takoj kupite svojo vstopnico in rezervirajte mesto na predavanju.

 

 

Program:

18.00 – 19.00     Predavanje (25-ih najpogostejših zdravstvenih težav na barki in praktični nasveti za njihovo obvladovanje), predavateljica  Katarina Šmuc Berger, dr. med., spec. dermatovenerologije.

19.00 – 19.05     Praktični prikaz direktnega klica zdravnika preko VHF postaje, mag. Tomaž Gregorič.

19.05 – 19.30     Predstavitev prvega slovenskega kompleta za zdravstveno oskrbo na morju ob hkratnem izidu praktičnega priročnika Zdravi na morju, predstavitev bodo pripravili predstavniki Tosame in Mitja Zupančič, urednik.

Dodatek:

19.30 – 19.35     Beiersdorf, eucerin in hansaplast, Mojca Dobrovoljc

19.35 – 19.40     Tosama, bele štacunce

19.40 – 20.00     Vprašanja in odgovori z možnostjo nakupa vseh knjig založbe Osminka&Co. in Spinakerja.

Vsi udeleženci delavnice Varno med valovi 3 boste prejeli promocijsko vrečko in v njej nekaj testnih izdelkov družbe Beiersdorf in Tosama.

Diskusija s predavatelj

Komu je namenjena delavnica?

Delavnica je namenjena vsem, ki bi radi preživeli svoj dopust na plovilu brez nepotrebnih zapletov tudi takrat, ko bo prišlo do zdravstvene stiske in si boste znali samo pomagati ali pa boste znali sami poiskati pomoč. Pravočasno in pravilno ukrepanje rešuje življenja.

Posebna ponudba za udeležence delavnice:

Cena kompleta priročnik Zdravi na morju in škatla s prvo pomočjo za navtiko Zdravstvena oskrba na morju, samo 54,90 EUR, za naročila ali nakup na delavnici Varno med valovi št. 3

Cena: 20,00 EUR

Kdaj: Sreda, 28. 5. 2014

Kje: Geonavtik, Kongresni trg 1, Ljubljana

Prijava na predavanje ZDRAVI NA MORJU

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo udeležbe na predavanju.
Mesto na predavanju je rezervirano, ko prejmemo plačilo predračuna! Plačila morajo prispeti na naš TRR najkasneje 27.5.2014.


Ime:
Priimek:
Elektronski naslov:
Naslov:
Pošta:
Poštna številka:
Telefon:
Št. oseb:
Potrditev nakupa: Da, potrjujem nakup

 

 

Nedelja 18 Maj 2014

Hrvaško podjetje Plovput, ki skrbi za označevanje plovnih poti, bo v naslednjem letu dobilo novo moderno ladjo, ki bo služila za izgradnjo novih objektov pomorske signalizacije v Hrvaških vodah.

Nova delavna ladja bo v dolžino merila 48 m, 11 bo široka in bo imela nosilnost 350 t. Dosegala bo hitrost do 11 vozlov, njena avtonomija pa bo 7 dni. Ladja bo služila tudi za prevoz vode do oddaljenih objektov, ki jih oskrbuje podjetje. Iz rezervoarjev s prostornino 200 kubičnih metrov, bo s pomočjo lastnih črpalk črpala vodo do višine 130 m. Z ladjo bodo oskrbovali svetilnik na otoku Palagruža, ki se nahaja na višini 105 m nad morjem. Za dela na vodi in izgradnjo novih pomorskih objektov, bo na ladji tudi manjša betonarna s kapaciteto 60 m3 betona. Na ladji bo nameščeno tudi dvigalo z nosilnostjo 20 t, kompresor za potrebe potapljačev in dobro opremljena delavnica.

S plovilom bodo oskrbovali tudi druge svetilnike, ki v zadnjem času postajajo prava atrakcija. V poletni sezoni nudijo na njih turistične namestitve, ki postajajo vedno bolj atraktiven način preživljanja dopusta. Skupna vrednost investicije znaša 54 mio HRK (7,2 mio EUR). Ladja, ki jo bodo gradili v Splitski ladjedelnici bo predvidoma splovljena čez 18 mesecev.

Vir: MMPI

Petek 16 Maj 2014

Po zmagi na državnem prvenstvu se je ekipa JKL-ja z barko Atena v malce prenovljeni sestavi Emil Jerkovič, Robert Zajc, Blaž Kmetec, Maja Jeromel in krmar Jure Jerkovič odpravila na evropsko prvenstvo na Blatno jezero.

Zanimanja za regato ni manjkalo, saj se je na štartu zvrstilo kar 62 posadk iz 18. držav. Slabo polovico ekip so predstavljali izjemno kvalitetni profesionalci. Sprva vetra ni manjkalo, saj je na dan predvidenega treninga pihal s hitrostjo do 40 vozlov, zato so trening preživeli na kopnem. V naslednjih dneh so se razmere umirile in večino plovov je bilo izpeljanih v rahlih vetrovih med 5 in 10 vozli. Jezerske razmere so bile ves čas precej spremenljive a najboljše posadke so ostale na vrhu. Zmago je slavila ekipa Blu Moon, aktualni svetovni prvaki, ki so tokrat pluli pod taktirko Mattea Ivaldija.

Ekipa Atene se je odrezala odlično in zasedla 12. mesto med 35. udeleženimi amaterji in 33. mesto med 62. udeleženci. Višek pa so sestavili že v tretjem plovu, ko so pometli s konkurenco in zasedli 1. mesto med amaterji in skupno 6. mesto.

Vir: JZS

Petek 16 Maj 2014

Plovila, ki so bila v postopku začasnega uvoza v Republiki Hrvaški pred 1.julijem 2013 in so v lasti državljanov EU, ne glede na zastavo, pod katero plujejo, morajo postopek začasnega uvoza zaključiti najkasneje do roka, ki ga je odobril carinski urad.

Po izteku začasnega uvoza morajo vsi državljani EU postopek zaključiti v skladu s predpisi Evropske unije na enega izmed treh možnih načinov:
- sprostitev plovila v prosti promet,
- s ponovnim izvozom v tretjo državo ali
- z napotitvijo v postopek prevoza T1 v drugo članico EU.

Za sprostitev plovila v prosti promet je potrebno pridobiti carinsko deklaracijo. Za to je potrebno plačati carino in davek, razen v spodaj navedenih primerih.

1. Uvozne carine ni potrebno plačati, če ima lastnik dokaz o statusu robe Evropske skupnosti. Status se dokazuje s potrdilom T2L, ki ga lahko carinske službe EU27 lastniku izdajo tudi naknadno ali pa s potrdilom, ki dokazuje preferencialno poreklo robe (potrdilo EUR.1, ki je izdano najkasneje 30. junija 2013).

2. Davek ne bo zaračunan v naslednjih primerih
- če lastnik dokaže, da je DDV že obračunan in plačan v eni izmed držav članic EU
- če je datum prve uporabe plovila vsaj 8 let pred vstopom Hrvaške v EU
- če je znesek DDV, ki bi ga bilo potrebno plačati manjši od 22 EUR

Za plovila, ki so jih osebe iz tretjih držav dale v postopek začasnega uvoza pred 1.7.2013 je prav tako potrebno zaključiti postopek na enega izmed zgornjih načinov. Za ta plovila veljajo enake določbe kot za plovila državljanov EU. Ko osebe tretjih držav zaključijo z začasnim uvozom plovila s ponovnim izvozom in nato ponovno zahtevajo dovoljenje za začasni uvoz, se jim postopek odobri, če izpolnjujejo vse predpisane pogoje. Državljani EU do ponovnega začasnega uvoza plovila nimajo več pravice.

Ker lastništvo in zastava pod katero pluje plovilo niso dokaz, da ima plovilo status robe EU, bodo vsa plovila, ki plujejo po Hrvaških vodah kontrolirana s strani Hrvaške carine. Zato morajo imeti lastniki plovila vedno na plovilu dokument, da je za plovilo plačana carina in davek: Veljavni dokumenti so:
- listina TL2
- originalni račun (na katerem je obračunan DDV)
- potrdilo davčnega urada ali drugo dokazilo o plačanem davku.

V kolikor imate dodatna vprašanja v zvezi z zaključitvijo začasnega uvoza plovila nam lahko pišete na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in poizkušali bomo poiskati odgovore.

Sreda 14 Maj 2014

Pretekli konec tedna se je v italijanskem Porto Ercole v Toskani odvijala druga letošnja regata za evropsko serijo Audi Tron Melges 20, katere se je v posadki italijanske Raffice (po slovensko – reful) na svoji običajni poziciji taktika udeležil tudi Branko Brčin.

V dveh regatnih dneh je 36 jadrnic odjadralo šest plovov. Z velikim veseljem spet poročamo o lepem uspehu Brankove ekipe, ki je z Pasqualom Orofinom za krmilom zaključila na drugem mestu. Zmago je prijadrala ekipa Fremito D'Arja, tretje mesto pa jadrnica Legionario.

»V načrtu imamo celotni evropski circuit za Melges 20 ter vse, kar se bo poleg tega dogajalo v Evropi. Gre za dobro, športno posadko, jadrnico krmari lastnik. Na prvi letošnji regati v Napoliju smo bili peti, tokrat drugi. Želimo seveda narediti čim boljšo sezono, ki pa jo nekoliko razumemo tudi kot trening pred svetovnim prvenstvom razreda prihodnje leto v ZDA, za sodelovanje sem se namreč dogovoril za dve leti,« je zadovoljno povedal Branko.

Sreda 14 Maj 2014

Branko Brčin, naš edini profesionalni taktik, z uspešnimi nastopi nadaljuje tudi v letošnji sezoni. Še naprej nastopa na Melgesih, letos na M20 in M32, ter na X-35, po novem pa žanje uspehe tudi v novem monotipnem razredu J/70, v katerem so v manj kot treh letih od začetka proizvodnje izdelali in prodali kar 500 jadrnic. Razred se je že močno uveljavil v ZDA, vedno več privržencev pa ima tudi v Evropi, še posebej v Italiji. Tudi letos bo Branko zajadral na svetovnem prvenstvu ORC, morda pa ga bomo videli tudi na kateri od regat Jadranskega morja.

Z Brankom sva se pogovarjala po vrnitvi z druge letošnje regate za J/70. Na prvi v Alassiu je s posadko Calvija zmagal, prav tako zmagovito pa so včeraj zaključili tudi regato v San Remu.

Lahko na kratko opišeš, za kakšen razred gre?

Jadrnice so na prvi pogled nekoliko podobne Melgesu 24, na njih jadrajo tri do štiri osebe. Razred se šele formira, a je v Ameriki že zelo razširjen ter primerljiv s priljubljenostjo Melgesov. V Evropi je še v povojih, vendar tudi vse bolj pridobiva na popularnosti, trenutno v razredu redno nastopa okoli 15 jadrnic. Mene je k sodelovanju povabila ekipa Calvi, na kateri jadrajo sami dobri jadralci, profesionalci. Prvo letošnjo regato smo odjadrali v Alassiu in zmagali, druga se je prav tako uspešno končala včeraj v San Remu. Od sedmih za letos predvidenih regat se bom udeležil treh, poleg dveh, ki sem ju že odjadral, še evropskega prvenstva na Gardskem jezeru.

Več časa posvečaš Melgesom, kjer si v preteklih letih dosegel nekaj odličnih uvrstitev, zmago v seriji regat za M20, drugo mesto v seriji regat za M24 in bron na evropskem prvenstvu za M32, če naštejemo samo nekaj vidnejših uspehov leta 2012. Kakšni so načrti za letos?

Letos bom spet zajadral na M20, tokrat v posadki italijanske Raffice (po slovensko – reful). V načrtu imamo celotni evropski circuit ter vse, kar se bo poleg tega dogajalo v Evropi. Gre za dobro, športno posadko, jadrnico krmari lastnik. Na prvi letošnji regati v Napoliju smo bili peti, naslednja nas čaka drugi teden v maju v Argentariu v Toscani. Želimo seveda narediti čim boljšo sezono, ki pa jo nekoliko razumemo tudi kot trening pred svetovnim prvenstvom razreda prihodnje leto v ZDA, za sodelovanje sem se namreč dogovoril za dve leti.

Še naprej ostajam v posadki na M32. Na prvi letošnji regati v Napoliju (regate za M20 in M32 so vedno na istih prizoriščih, ena za drugo) smo bili po prvem dnevu tretji, po drugem osmi, zadnji dan pa zaradi brezvetrja nismo jadrali in tako smo ostali brez možnosti, da popravimo uvrstitev. Imeli smo težave s hitrostjo, vzroke še iščemo. Naslednja regata bo tretji teden v maju, sicer pa imamo namen narediti cel evropski circuit, se julija udeležiti evropskega prvenstva na Gardskem jezeru ter decembra, na koncu sezone, še svetovnega prvenstva v Miamiju.

Lani si največje uspehe dosegel na jadrnici X-35 Lelagain – srebro na evropskem prvenstvu razreda, tretje mesto na italijanskem odprtem državnem prvenstvu ter zmago in tretje mesto na dveh posameznih regatah. Kaj načrtuješ za letos?

Drži, na tej jadrnici smo dosegli nekaj odličnih uvrstitev, na štirih svetovnih prvenstvih smo dvakrat zmagali, bili enkrat drugi in enkrat tretji, tudi lani smo dosegli lepe rezultate, zato so pričakovanja, razumljivo, visoka. Prvo letošnjo regato smo izpustili, prva bo za nas tako konec maja v Punti Alli. Junija nas čaka svetvno prvenstvo v San Remu, seveda tudi italijansko državno prvenstvo, čakajo nas štiri regate.

Lani si na jadrnici Bohemia Express Grand Soleil 42R0 uspešno zajadral tudi na ORC svetovnem prvenstvu v Italiji ter dosegel peto mesto v razredu A, kar je bil zelo velik uspeh.

Ja, lansko peto mesto in zmaga v razredu A1 (A je skupina velikih jadrnic, številka 1 opredeljuje »crusing«, in ne »racing« jadrnico) je bil zelo lep uspeh. Letos bo svetovno prvenstvo razreda ORC v okviru Kieler Woche v začetku avgusta v Nemčiji. Tokrat bom nastopil v kategoriji B, na nekoliko manjši jadrnici ekipe Uka Uka Racing. Gre za dobro ekipo, s katero smo bili leta 2009 v Hyeresu evropski prvaki.

Lahko daš na začetku letošnje sezone kakšen dober namig tudi slovenskim jadralcem?

Prvi napotek bi bil čimveč jadrati. Noben atlet ali smučar ne trenira deset dni na leto. Veliko rekreativnih slovenskih jadralcev pa se udeleži nekaj regatnih vikendov, kar na koncu nanese mogoče deset dni na vodi. Na takšen način uspeha ne more biti. Po koncu regate predlagam samokritično analizo svojega uspeha ali neuspeha, da vsi člani ekipe razumejo, zakaj so se odločali, kot so se. Da razumejo, ali jih je nekdo premagal zato, ker je imel večjo barko, ali morda zato, ker je bolje odjadral in zakaj. Prvi, osnovni korak za kakršno koli taktično odločitev je ogled startne linije glede na smer vetra ter določitev favorizirane strani. Pogledati je treba tudi, kje leži regatno polje, je blizu ali dlje od obale, se lahko pričakuje veter pod obalo ali ne. Treba se je odločiti za stran, kjer bi radi startali in priporočljivo je seveda startati čim bolj čist, nepokrit. Dober start pomeni, da barka starta s svojo maksimalno hitrostjo glede na kurz, na liniji, ne da bi imela koga preblizu pod sabo, s sekundo ali dvema zaostanka za startnim signalom

O Branku Brčinu

Branko Brčin ima za seboj tridesetletno jadralsko pot. Z osmimi leti je prvič zajadral v Koprskem zalivu pod okriljem Jadralnega kluba Jadro Koper. Zadnjih 18 let jadra za Jadralni klub Pirat Portorož, od tega 12 let kot profesionalni jadralec na različnih tujih in domačih jadrnicah.

Jadralske izkušnje je najprej nabiral na optimistu, nadaljeval na evropi in nazadnje kot krmar na 470 s flokistom Matejem Peganom. V teh razredih je bil stalni član mladinske in kasneje članske reprezentance Slovenije. V letih 1980-1997 je v mladinski in članski konkurenci osvajal državna prvenstva, mediteranska prvenstva in različne mednarodne regate.

Po letu 1997 se je odločil za profesionalno jadranje. Pot ga je peljala v tujino, kjer je začel z jadranjem na večjih jadranicah: Beneteau 25, Mumm 30, Farr 40, X-35, Swan 45, TP 52, Dolphin 81, razred IMS ter Maxi in Open, zadnja leta pa svoje največje uspehe beleži tudi v razredih melges 20, melges 24 in melges 32.

S trdim delom in leti, ki jih je posvetil profesionalnemu jadranju, je posegal po vedno vidnejših rezultatih. Življenje Branka Brčina je danes posvečeno predvsem jadranju. Profesionalna pot mu pomeni odsotnost od doma več kot 200 dni na leto, od tega približno 180 dni nameni le regatam. Njegova funkcija na jadrnici je taktik, kar pomeni, da odloča o smeri jadranja, poziciji na štartni liniji, uporabi jader, razmišlja o vremenskih pogojih, ipd.

Rezultat je na koncu pokazal, da so bile njegove odločitve prave. Jadranje je del njegovega vsakdanjika in glede na to, da v tem športu za njegovo vlogo na jadrnici ni starostnih omejitev, želi, da bi bila njegova jadralska pot še čim daljša in še naprej tako uspešna.

Jakica Jesih

Sreda 14 Maj 2014