Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Po 32 letih in sedmih poizkusih je francoskemu jadralcu Loicku Peyronu uspelo zmagati na mitični regati Route du Rhum. Danes v zgodnjih jutranjih urah je priplul v cilj v Guadalupeu. Ciljno črto je prečkal ob 04:08:32 uri po lokalnem času (00:08:32 CET).
Skipper je sam plul na 31,5 m dolgem trimaranu Maxi Solo Banque Populaire VII. Za pot dolgo 3542 nmi iz francoskega Saint-Malo do cilja je potreboval le 7 dni 15 ur 8 minut in 32 sekund. Novi čas je rekord na tej poti. Dosedanji rekord Lionela Lemonchoisa, ki je bil postavljen daljnega leta 1982 in znaša 7 dni 17 ur in 9 minut, je tako izboljšal za 2 uri 10 minut in 34 sekund. Teoretična razdalja plovbe znaša 3542 nmi. Francoz je preplul 4199 nmi in njegova povprečna hitrost plovbe znaša 22,93 vozla.
Po prihodu v cilj je dejal: »Zmaga je izjemno lepa. Vendar zmaga je ekipna. Pred dvema mesecema nisem imel v planu, da bom plul na tem plovilu. Planiral sem, da bom nastopil z zelo majhnim trimaranom. Z njim bom tako nastopil čez 4 leta. Nad zmago nisem presenečen. Vedel sem, da je trimaran sposoben pluti tako hitro. Celotna ekipa mi je močno pomagala pri izvedbi dosežka.«
Ponoči iz 6. na 7.11. je na večini Jadrana pihal močan jugo, ki je dosegal hitrosti preko 50 vozlov. Večina trajektnih in katamranskih linij je bila prekinjena in nemogoče je bilo posredovanje policijskih plovil in plovil luških kapitanij.
V centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju v Reki, so 6.11. ob 23.08 prejeli nujen klic za posredovanje plovila pri prevozu nosečnice z otoka Hvara v Splitsko bolnico. Zaradi močnega vetra pri prevozu niso uspela posredovati plovila luške kapitanije in policije, prav tako ni bil mogoč helikopterski prevoz. Edina možnost za nujni prevoz je ostal le trajekt Tin Ujevič, ki bi kljub močnemu jugu in visokim valovom še najvarneje priplul z otoka Hvara do kopna. Nosečnico so tako na trajekt prepeljali delavci nujne medicinske pomoči v mestu Stari Grad na otoku Hvaru, ter jo uspešno prepeljali v Splitsko luko.
Podobna situacija je bila praktično v istem času na otoku Rava. Pacienta v kritičnem stanju niso mogli odpeljati na kopno v Zadarsko bolnišnico s pomočjo plovil policije in luških kapitanij, ki so se odpravili proti otoku, vendar jim ni uspelo pripluti na cilj. Prav tako ni bil mogoč niti helikopterski prevoz. K sreči se je v bližini nahajalo potniško plovilo privatnega podjetja, ki so ga vključili v akcijo reševanja. Ladja Melita je ob 17.00 prevzela ponesrečenca na otoku Rava ter ga prepeljala v Zadarsko luko ob 17.45 uri, kjer so ga prevzeli delavci nujne medicinske pomoči.
Vir: MMPI
V organizaciji Burin Yachting Cluba, Burin Yachtcharterja in Yacht Cluba Biograd je 7. in 8. novembra v akvatoriju pred Marino Kornati v Biogradu potekala šesta tradicionalna mednarodna regata Impression Sailing Week 2014 na jadrnicah Elan.
Regata je bila kot vsako leto mednarodno obarvana. Svoje barve so zastopali predstavniki Avstrije, Madžarske, Poljske, Slovaške, Češke, Hrvaške in Slovenije.
Jadrnice so se pomerile v razredih Elan Impression, Elan Performance, Elan Cruiser, znotraj razreda Performance so imele jadrnice s certifikati za ORC možnost tekmovati tudi v tej razvrstitvi.
Izjemno močan južni veter je devetim že prijavljenim posadkam preprečil prihod v Biograd, zato je na regati letos sodelovalo petintrideset posadk. Zaradi vetra, ki je v petek v sunkih presegal 40 vozlov sta bila oba plova odpovedana. V soboto so se razmere umirile, tako da so bili izpeljani trije plovi ob jugovzhodnem vetru med 10 in 12 vozlov, ki je proti koncu jadralnega dne še pojenjal.
Za popestritev petkovega večera je poskrbel Zaratino band in INDIANA JONES PARTY.
V sobotno jutro je jadralce po pričakovanjih zbudil stabilni jugovzhodni veter, ki je dosegal od 10 do 12 vozlov. Izpeljani so bili trije plovi od katerih sta bila prva dva palica, zadnji pa navigacijska regata.
V skupnem seštevku je v razredu Performance tretje mesto zasedla posadka jadrnice Krka (Elan 410) JK KonTiki Sailing Hrvaška s krmarjem Sebastjanom Levstikom, na drugo mesto se je uvrstila ekipa jadrnice Karpo JK Loka timing Slovenija (Elan 450) s krmarjem Dušanom Ušeničnikom, letošnja zmagovalka pa je posadka jadrnice Sky (Elan 450) JK Štorklja Slovenija s krmarjem Marjanom Kočilo, ki je zasedla absolutno prvo mesto v razredu Performance in tudi v ORC razvrstitvi.
V razredu Impression je tretje mesto zasedla jadrnica Mana (Impression 434) Kuda sailing Team s krmarjem Danielom Kušerjem, drugo mesto so osvojili jadralci JK loka timing slovenija na jadrnici Jordan (Elan 434) s krmarjem Stojanom Vodopivcem, prvo mesto si je letos prijadrala jadrnica Evolution (Impression 444) Neptun Yachting Slovenija s krmarjem Iztokom Svetino.
V razredu Cruiser je tretje mesto pripadlo posadki jadrnice Uksa (Elan 45), Burin Yachtcharter Hrvaška s krmarjem Jurajem Mavarom, drugo mesto so si prijadrali člani češkega Harken sailing teama na jadrnici Blue wind (Elan 333) s krmarjem Milanom Harmačkom, zmago v vseh treh plovih v svoji skupini so osvojili jadralci kluba Fasala sailing team Slovenija s krmarjem Petrom Keršanom na jadrnici Polaris (Elan 333).
Po podelitvi pokalov in nagrad, na zaključnem večeru, poimenovanem YUGO NOSTALGIJA PARTY sta zbrane posadke z živo glasbo zabavali predskupina Kaličo live band in SKUPINA PRVA LIGA.
V sklopu podelitve in zabave je bilo podeljenih veliko nagrad. Omenimo naj smuči in vezi Elan, vikend paketi jadranja podjetij Lenka Mediteran Yachting ter Burin Yachtcharter.
Organizator je na zaključnem večeru najavil Impression Sailing Week 2015, in sicer od 5. do 8. novembra 2015.
Zahvaljujemo se vsem jadralkam in jadralcem za mnogoštevilno udeležbo na letošnjem Impression Sailing Weeku. Zahvala tudi vsem partnerjem in pokroviteljem regate.
Fotogalerija: Impression Sailing Week 2014
Najhitrejši jadralci so že pripluli preko ciljne črte prve etape letošnje regate Volvo Ocean Race 2014-15.
Najhitrejša je bila ekipa Abu Dhabi Ocean Racing, ki je za plovbo iz španskega mesta Allicante, preko Atlantika do brazilske obale in zopet nazaj preko Atlantika do skrajne južne točke Afrike, do Južnoafriškega mesta Cape Town potrebovala 25 dni 03 ure 10 minut in 44 sekund. Le 12 minut in 4 sekunde kasneje je v cilj priplula kitajska ekipa Dongfeng in v nekaj minutah pričakujejo v cilju tudi tretjo ekipo Brunel. Po predvidevanjih bo četrta ekipa v cilju Vestas Wind, ki naj bi do Cape Towna priplula jutri zjutraj okrog 9.00 ure. Ekipa Alvimedica mora do cilja prepluti še 306 navtičnih milj in jo v cilju pričakujejo jutri proti večeru. Ekipa MAPFRE in SCA bosta morali prepluti še približno 400 navtičnih milj in bosta v cilju predvidoma v petek dopoldne.
V video posnetkih si lahko ogledate del poti preko Atlantika:
Po uspehu najnovejših plovil Custom Line Navetta 28 in Pershing 70, ki prihajajo iz grupacije Ferretti, so v podjetju ponudili novo plovilo, ki bo razširilo prodajni program podjetja, novi Ferretti 550.
Nova skoraj 17 m dolga jahta bo prvič zaplula spomladi naslednjega leta. Gre za vstopni model motorne jahte, ki je s svojimi 55 čevlji najkrajša jahta iz te ladjedelnice. Z njo želijo svojo ponudbo približati tudi kupcem, ki posegajo po manjših plovilih dolžine 50 čevljev.
Pri projektiranju jahte so sodelovali podjetji AYT&D in Studio Zuccon International Project. Želja je bila izdelati plovilo z izjemnimi lastnostmi in visoko učinkovitostjo. Z uporabo lahkih materialov in inovativnega oblikovanja trupa, so zagotovili, da lahko plovilo z dvema motorjema s samo 715 KM in pogonskimi osovinami, doseže najvišjo hitrost kar 30 vozlov, medtem, ko potovalna hitrost znaša 26,5 vozla.
Jahta je na voljo v dveh različicah, kot open, odprta jahta z veliko platneno streho, ki ščiti jedilni del ali pa kot hardtop, kjer je celoten krov prekrit s trdo streho. Notranjost je lahko izvedena na tri načine. Izbirati je možno med posebno izvedbo za lastnike v kateri je poseben prostor namenjen sestankom in dogodkom ter ima obsežen prostor za počitek. Dve razporeditvi pa sta bolj klasični. Ena ima veliko lastniško kabino, VIP kabino in kabino za goste ter dve kopalnici, druga pa tri.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 16.90 mDolžina trupa: 16.43 m
Dolžina vodne linije: 14.17 m
Širina: 4.86 m
Ugrez: 1.38 m
Teža praznega plovila: 22,000 kg
Največja skupna teža: 27,400 kg
Rezervoar goriva: 2,500 l
Rezervoar vode: 710 l
Motor: 715 KM x2
Pogon: osovine
Najvišja hitrost: 30 vozlov
Potovalna hitrost: 26.5 vozlov
Doseg: 250 – 300 nmi
Kabine: 3
Kopalnice: 2 ali 3
Fotogalerija: Ferretti Yachts 550
Vir: http://www.ferretti.com/
Slano pri Dubrovniku bo dobil novo marino, ki se bo imenovala Veljko Barbieri, po ustanovitelju podjetja ACI d.d.
Nova marina v zalivu Slano je prva nova marina, ki jo bo zgradilo podjetje ACI d.d. po 24 letih od izgradnje zadnje njihove marine. Pretekli teden so svečano odprli gradbišče. Predvideno dokončanje marine je do pričetka naslednje sezone. Vrednost investicije znaša 60 mio HRK (8 mio EUR). 40 mio HRK (5,3 mio EUR) bodo znašali stroški izgradnje kopnega dela marine ostalo pa se bo investirano v izgradnjo vodne infrastrukture. Na kopnem bodo zgradili recepcijo marine, gostinski objekt z zaprtimi in odprtimi površinami, pralnico, delavnice, zunanji bazen s spremljevalnimi prostori, ploščad za sončenje, sanitarije ter parkirni prostor za 100 vozil.
V morskem delu bo marina razpolagala z 200 privezi za plovila med 11 in 25 metri. Dodatno bodo v Slanem uredili tudi okolico bodoče marine, bližnjega vodotoka in razširili obalno pot in sprehajališče.
Najprej se bodo pričela dela na kopnem. Kasneje bodo zgradili valobran marine, pontone in sidrne sisteme. Prvi gosti bodo lahko svoje plovilo v novi marini v Slanem privezali še pred Veliko nočjo naslednjega leta.
Skrajševalni vozel uporabljamo za začasno skrajševanje vrvi na plovilu in v primeru, ko želimo odstraniti poškodovani del vrvi.
Izdelamo ga tako, da najprej na vsaki strani (poškodovane vrvi) naredimo uho in nato skozi njiju porinemo dvojni del vrvi. Na ohlapnejši vrvi se takšen vozel hitro razveže, zato lahko za njegovo večjo zanesljivost v obe zanki vozla namestimo še zatiče.
Druga imena vozla:
- ojačevalni vozel,- trobentni vozel,
- sheepshank.
Kako zavežemo skrajševlani vozel
Naša ekipa SLO6, Janežič/Podlogar je dosegla 1. mesto skupno v seriji 29er Eurocup 2014 v kateri je bilo 7 regat.
Za končno uvrstitev štejejo 4 najboljše uvrstitve in peta, ki je zadnja regata na jezeru Garda. V finalu Eurocup regat na Gardi je tekmovalo 84 posadk iz 12 držav. Organizator Fraglia Vela Riva je v štirih dneh s skupnimi starti vseh 84 jadrnic izpeljal vseh 14 predvidenih plovov. Zadnje tri dni so začeli že zjutraj, v petek in soboto ob 9h in nedeljo celo start ob 8:30. Popoldanski plovi so bili v vetru od 6 do 13 vozlov, medtem ko so bili dopoldanski v vetru od 7 do 25. Predvsem v soboto in nedeljo zjutraj od 20 do 25 vozlov.
Naša ekipa SLO6 je vodila prva dva dneva, potem pa so po dveh odbitkih vodstvo prevzela Nemca in tudi zmagala to regato. Na drugem mestu naša SLO6 in tretja Danca. Serijo Eurocup 2014 je tako naša ekipa zmagala z uvrstitvami 1., 1., 2., 3. in 5. mestom, druga skupno pa sta končala Nizozemca in tretja Danca.
Od 31. oktobra do 2. novembra se je v Izoli odvijala mednarodna jadralna regata Alpe Adria Match Race Championship 2014. Ekipam iz alpsko jadranske regije, ki so prihajale iz Avstrije, Švice, Slovenije in Hrvaške so se pridružile še ekipe iz Irske, Finske in Estonije.
V skoraj poletnih temperaturah in vetru, ki je vse tri dni pihal med 6 in 12 vozli so se jadralci v petek in soboto pomerili v predtekmovanju. Po 45 odjadranih dvobojih si je vstopnico za polfinale priborila Hrvaška ekipa Tomislava Bašiča, ki je brez poraza odjadrala prvi del tekmovanja. Za preostala tri mesta pa so jadrale ekipe, ki so se po predtekmovanju razvrstile od drugega do sedmega mesta. Dejan Presen drugi po predtekmovanje je v četrtfinalu z dvema gladkima zmagama premagal Švicarja Muellerja. Avstrijec Christian Binder je presenetljivo gladko odpravil prvega nosilca tekmovanja Estonca Seppa. Irec Philip Bendon pa je potreboval tri dvoboje, da je premagal tretjega po predtekmovanju Avstrijca Max-a Trippolta.
Tomislav Bašič je kot zmagovalec predtekmovanja izbral Irca Bendona za nasprotnika v polfinalu, ki ga je tudi gladko dobil z dvema zmagama. Drugi dvoboj pa je potekal med Presenom in Binderjom, ki pa ga je po treh dvobojih dobil Avstrijec in se tako uvrstil v veliki finale.
V malem in velikem finalu smo videli dvoboje, ki so se odločali na ciljni liniji in z manj kot enim metrom razlike. Irec Bendon je v malem finalu z 2-1 premagal Presena po treh izenačenih dvobojih. V velikem finalu pa je Tomislav Bašič po fotofinišu dobil tretji in odločilni dvoboj za končno zmago prav tako z 2-1 nad Binderjem.
Rezultati:
1. Tomislav Basic - CRO
2. Christian Binder - AUT
3. Philip Bendon - IRL
4. Dejan Presen - SLO
5. Max Trippolt - AUT
6. Mati Sepp - EST
7. Lorenz Mueller - SUI
8. Bojan Rajar – SLO
9. Antti Luhta – FIN
10. Julian Kircher - AUT
Niso le jadralci utrujeni od napornega jadranja preko Atlantika. Po preplutih 5000 nmii se flota jadrnic Volvo Ocean Race približuje cilju prve etape v Cape Tawnu in prve okvare opreme na plovilih upočasnjujejo floto.
Vse ekipe svoje jadrnice obremenjujejo do skrajnih možnosti. Vsaka desetinka vozla hitrosti več, lahko pripomore k zmagi na prvi etapi regate. Včeraj ob 18.00 uri po lokalnem času, se je na jadrnici Dongfeng odlomila pripona gennakerja. Charles Caudrelier, ki je bil v tem času glavni na krovu, je bil začuden, saj še nikoli ni opazil, da bi se to zgodilo na jadrnici. Pripona je zelo obremenjena, saj prenaša vse sile ogromnega gennakerja in vseh velikih jader, ki so pripeta na to mesto. Nameščena je na enem najtrdnejših delov jadrnice. Odpoved pripone je povzročila dodatno škodo na jadrnici. Vse sile so se porazdelile na ostalo opremo, ki pa ni oblikovana, da bi prenašala takšne obremenitve. Ekipa se je hitro znašla in pripela jadro na drugo mesto. Začasna rešitev jim omogoča, da lahko plujejo naprej. Ekipa ni preveč razočarana. Glede na vodilno ekipo Abu Dhabi Ocean Racing so izgubili le 5 nmii. Še vedno plujejo na drugem mestu.
Trenutni vrstni red po 22 dneh 23 urah in 46 minutah plovbe
|
|
Zaostanek za vodilnim |
Napredek - zaostanek |
Razdalja do cilja |
Hitrost |
1 |
Abu Dhabi Ocean Racing |
0NMI |
0NMI |
788NMI |
23.4 vozlov |
2 |
Dongfeng Race Team |
6NMI |
2NMI |
794NMI |
24.1 vozlov |
3 |
Team Brunel |
25NMI |
2NMI |
813NMI |
23.1 vozlov |
4 |
Team Vestas Wind |
57NMI |
3NMI |
845NMI |
23.3 vozlov |
5 |
Team Alvimedica |
150NMI |
11NMI |
937NMI |
19.5 vozlov |
6 |
MAPFRE |
320NMI |
10NMI |
1107NMI |
20.6 vozlov |
7 |
Team SCA |
453NMI |
12NMI |
1241NMI |
20.1 vozlov |