Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Prejšnji teden je v Miamiu potekal Miami Sailing Week. V šestih različnim monotipnih razredih se je pomerilo skupno 188 plovil. Jadrnici Flat Stanley Racing: Hooligan, iz Združenih držav Amerike, se je v zadnjem plovu zlomil jambor. Trey Sheehan, Curtis Florence in  Bill Abbott so na svoji jadrnici tipa Migles 20 jadrali z vetrom in popolnoma nepričakovano se jim je zlomil jambor. Kljub nesreči, zaradi katere niso končali zadnjega plova so se v skupnem seštevku uvrstili na 27. mesto. Ekipa je imela na krmi plovila nameščeno kamero s katero je posnela, kako se je nenadoma prelomil jambor.

Sobota 22 Mar 2014

Danes se je morala ekipa Jamaica Get All Right obrniti proti severu in zapluti proti Japonskemu mestu Yokohama. Anglež Mick Wood ima močno infekcijo prsnega koša in potrebuje nujno medicinsko pomoč.

Člani njegove posadke, so mu že pomagali po svojih najboljših močeh, vendar so bolečine tega 63 letnega jadralca postale nevzdržne in ekipa je morala spremeniti smer plovbe proti mestu Yokahami, kjer ga bodo odpeljali v bolnišnico. Bolečine so se iz prsnega koša razširile še na roko in stanje jadralca je zaskrbljujoče. Po posvetu z medicinsko pomočjo regate, so ugotovili, da je edina možna rešitev, da se jadralca odpelje v bolnico, kjer mu bodo lahko nudili strokovno pomoč.

Pred dvema dnevoma so imeli podobno težavo na jadrnici PSP Logistics. Njihova jadralka Angie Faulkner je nerodno padla na krovu jadrnice in si poškodovala roko. Skipper Chris Hollis se je odločil, da odplujejo proti Kagoshima Wan (na skrajnem južnem delu Japonske), od koder so jadralko odpeljali v bolnišnico. Po pregledu in slikanju so ugotovili, da si je jadralka zvila ramo in da je bila odločitev skipperja pravilna.

Ekipa PSP Logistics se je po zaključenem prevozu vrnila na mesto, kjer so vključili motor in nadaljevala s plovbo proti San Franciscu.

Sobota 22 Mar 2014

Letošnje vreme močno nagaja jadralcem regate Clipper. Po srečnem pristanku v kitajskem  Qingdau, so bili prisiljeni start 10 etape prestaviti.

Prečkanje Pacifika, ki naj bi se pričelo v Qingdau so morali prestaviti zaradi goste megle, ki je onemogočila varen pričetek. Včeraj se je megla nekoliko razredčila in dvignila. Jadrnice so tako ob 8:50 po lokalnem času razprle jadra in se odpravile na 5.600 nmi dolgo plovbo preko Pacifika do San Francisca v ZDA.

Tokrat so organizirali tako imenovani Le Mans pričetek regate. Vse jadrnice so bile zbrane pred startom. Jadra so bila spuščena, motorji ugasnjeni. Po 10 minutnem odštevanju, so morale vse ekipe dvigniti enaka jadra in pričeti s plovbo. Ker je pihal le šibak veter, so morali vsi dvigniti celotno glavno jadro in Yankee 1. Prvih 10 minut so morali vsi pluti v isti smeri z enakimi jadri, nato pa so jih lahko zamenjali po svoji presoji in izbrali svoj kurz.

Flota je iz Qingdaa odplula proti jugu Južne Koreje, nato pa proti svetilniku Sata Misaki na jugu Japonske. Najhitreje so pričele ekipe Derry~Londonderry~Doire, Old Pulteney in Invest Africa and Jamaica Get All Right. Ker so razlike majhne in vetrovni pogoji enaki se ekipe stalno menjajo na pozicijah. Ko bodo pripluli do japonske obale in Črnega toka (močan severni tok, ki je temnejše modre barve kot ostalo območje) bodo zapluli tudi v močnejše vetrove, ki bodo floto pospešili preko severnega Pacifika.

Na etapi bodo tekmovali tudi v Ocean sprintu in prepluti bodo morali kontrolne točke, kjer se bodo borili za bonus točke. Na etapi bodo lahko dvakrat izkoristili tudi Stelat mode (posamezna jadrnica lahko skrije svojo pozicijo, da ostale ekipe ne vedo, kje se trenutno nahajajo in ne morejo spremljati njihovih taktičnih odločitev). Posamezno obdobje nevidnosti jadrnice traja 24 ur.

Zadnja jadrnica PSP Logistics je iz Qingdaa izplula šele danes in se s pomočjo motorja približujejo startni poziciji. Njihova končna uvrstitev na regati se bo upoštevala glede na porabljen čas za plovbo. Njihov kasnejši start je razlog poznega prihoda na Kitajsko zaradi težav na 9. etapi.

Sreda 19 Mar 2014

V JK Pirat Portorož se je pretekli konec tedna v lepem, sončnem vremenu in prijetnem vetru odvijal Spomladanski pokal 2014, razpisan za razrede laser radial, laser 4.7, 29er in optimist.

Tradicionalno dobra organizacija je spet privabila veliko število optimistov. Nastopilo jih je 47, poleg slovenskih še italijanski, avstrijski, madžarski ter jadralka iz Romunije. Po odjadranih vseh šestih predvidenih plovih – v soboto so jadralci opravili po 4 plove v južnem vetru hitrosti 6 do 8 m/s, v nedeljo pa še preostala dva plova v rahlem zahodniku in hitrosti vetra med 3 do 4 m/s – je slavil domači jadralec Rok Verderber (JK Pirat) pred Maro Turin (JK Izola) in Klemnom Semelbauerjem (JK Pirat). Druga deklica je bila še ena slovenska jadralka, Špela Hajdinjak na skupnem 18. mestu (JK Olimpic).

Tudi v kadetski razvrstitvi je slavil slovenski jadralec Daniel Cante (JK Izola), drugi je bil njegov klubski kolega Martin Fras, tretja pa italijanska jadralka Gaja Pela (sicer tretja med deklicami skupno).

V razredu 29er so nastopile tri posadke. Najboljša je bila ekipa Dylan H. Tidd - Gregor Lipovec iz domačega JK Pirat, drugi sta bili Lara Polšak in Tabea Kolenc (JK Pirat) in tretja Luka Babnik in Gregor Volčič (ŠD Piran).

Jadralci v razredu laserji niso nastopili.

Vir: JZS

Sreda 19 Mar 2014

V začetku meseca marca je angleški jadralec Alex Thomson izvedel neverjeten podvig in se po jamboru sprehodil s krova plovila do vrha 30 metrov visokega jambora njegove jadrnice Hugo Boss med plovbo.

Video je nastal v komercialne namene za promocijo njegovega sponzorja. Številni so se spraševali, če je video posnet ali je le montaža. Odzivi na video so bili različni. Nastalo je celo nekaj video posnetkov – parodij na njegovo kaskadersko dejanje. Kot odgovor na številna vprašanja, je Alex sedaj izdal še video posnetek zakulisja pri snemanju njegovega zadnjega podviga.

Oglejte si še druge videe Alexa Thomsona:

- Hoja po jamboru

- Sprehod po kobilici

- Parodija: Kengurujev sprehod po jamboru

Torek 18 Mar 2014

BoatLock je celovita rešitev za varovanje vašega plovila pred krajo.

BoatLock je visoko kvalitetna naprava za zaščito plovila pred krajo. Povezana je s sateliti GPS in GLONASS. Podatke o lokaciji plovila prenaša na vaš mobilni telefon s pomočjo aplikacije, ki si jo naložite na pametni telefon preko APPSTORE in GOOGLEPLAY.

BoatLock sistem je zasnovan tako, da je njegova uporaba skrajno enostavna. Le z nekaj kliki boste aktivirali delovanje. Ker je naprava že prednastavljena, vam dodatnih nastavitev za pravilno delovanje ne bo potrebno opravljati.

Naprava na plovilu ne oddaja nikakršnih zvočnih signalov, zato nepridipravi ne bodo obveščeni o tem, da se je sprožil alarm. Preko sistema bo vaše plovilo oddalo signal, da se je oddaljilo od določene lokacije in o tem boste takoj obveščeni preko alarma na vašem mobilnem telefonu. Za delovanje ne potrebujete sklenjenega naročniškega razmerja s telefonskim operaterjem za SIM kartico in tako z uporabo nimate dodatnih stroškov.

Prednosti

- učinkovito obveščanje
- nizka poraba energije
- vodotesna naprava (IP67)
- cenovno dostopna letna naročnina

Kdaj se aktivira BoatLock?

BoatLock aktivira alarm vedno, ko se vaše plovilo premakne iz določenega območja. Sistem ima za delovanje lastno baterijo. Tako boste o premiku obveščeni tudi v primeru izpraznenja akumulatorjev ali odklopa akumulatorjev zaradi kraje.

- Sprememba lokacije plovila
Ko se plovilo premakne izven varovanega območja, sproži obvestilo o premiku in oddaja lokacijo plovila, ki jo lahko spremljamo na zaslonu mobilnega telefona.

- Zagon plovila
Naprava sproži alarm, ko pride do nedovoljenega vžiga motorjev plovila

- Odklop naprave
V kolikor pred ali med krajo pride do odklopa napajanja naprave bo ta sprožila alarm. Delovanje ji omogoča notranje baterija.

- V primeru slabe napetosti akumulatorjev
BoatLock pošlje obvestilo, ko se nevarno zniža napetost na akumulatorju plovila.

- V primeru odprtja predla konzole
V primeru, da bo prišlo do nedovoljenega odprtja konzole, bo naprava poslala obvestilo.

- V primeru zaznave vode v plovilu
Naprava ima vgrajen senzor za zaznavo vode. V kolikor bo v vaše plovilo začela vdirati voda vas bo o tem obvestila.

Cena naprave znaša 290,00 EUR z DDV. V ceno je všteto tudi prvo leto uporabe naprave oziroma storitve sledenja z napravo BoatLock.  Po preteku enega leta lahko podaljšate uporabo storitve. Cene paketov so naslednje:

BoatLock 110 - 12 mesečna naročnina: 119,00 EUR + DDV.
BoatLock 120 - 24 mesečna naročnina: 218,00 EUR + DDV.
BoatLock 130 - 36 mesečna naročnina: 297,00 EUR + DDV.

Več informacij o BoatLock sistemu si lahko preberete na tej povezavi: BoatLock

Priporočamo, da vgradnjo naprave prepustite pooblaščenemu monterju ali serviserju. Naprava je izdelana v Evropi in ima enoletno garancijo. Za dodatne informacije se  lahko obrnete na: Stal elektronik d.o.o., Tel: 01/4233 540, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.stal.si

Ponedeljek 17 Mar 2014

Ameriška ladjedelnica Carver ima več kot 60 letno zgodovino gradnje prestižnih jaht. Te bogate izkušnje, privedene skoraj do popolnosti, izžareva vsako plovilo, ki zapusti to renomirano ladjedelnico.

Pri konstruiranju se upoštevajo najvišji tehnološki standardi, ki so na voljo, za izdelavo pa uporabljajo izključno izbrani materiali. Od samega začetka je prisotna tudi težnja, združiti visoko tehnologijo z umetnostjo in čustvi. Vse faze razvoja plovila od prvih osnutkov do končne izdelave so plod lastnega znanja in tako za vsako Carver plovilo lahko rečemo, da ima dušo. Cilj h kateremu stremijo je, izdelati najboljše plovilo na svetu, za kar uporabljajo najvišje kvalitetne standarde. Brez kompromisov.

Iz modelne palete velja izpostavit dva sveža modela s fly bridgem, C 34 in C 40, ter povsem novi C 37. Nezamenljiv in inovativen design jih prepričljivo loči od konkurentov, razkošje prostora pa je primerljivo z razred ali dva večjimi plovili. Pri opremi je seveda moč slediti individualnim željam lastnika. Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju AS Boats iz Frama.

Info: www.as-boats.si

Fotogalerija: Novost: Plovila Carver

Ponedeljek 17 Mar 2014

Marsikdo se sprašuje, kako hitra bodo plovila s katerimi bomo jadrali v prihodnosti. To vprašanje si postavljajo tudi organizatorji tekmovanja Volvo ocean Race, ki so za novi dve ediciji tekmovanj skonstruirali nova plovila, ki naj bi bila še hitrejša od dosedanjih.

Nove jadrnice Volvo Ocean 65 so popolnoma nova plovila, ki so oblikovana za naslednji dve regati Volvo Ocean Race. Pri načrtovanju so izvedli številne kalkulacije in različne simulacije, kako hitro se bo z novimi jadrnicami jadralo. Vprašanje kako hitro pa se bo jadralo v resnici, pa še vedno ostaja. Nova ekipa Brunel je te dni trenirala na svoji jadrnici. Na relaciji med Anglijo in Kanarskimi otoki so v 24 urah uspeli prejadrati kar 540 navtičnih milj.

540 navtičnih milj v enem dnevu je le 56 manj od trenutnega svetovnega rekorda, ki znaša 596,6 nmi in ga je leta 2008 postavila ekipa Ericsson 4 s svojo jadrnico Volvo Open 70. Pri plovbi 540 nmi v enem dnevu pomeni, da so v povprečju jadrali s hitrostjo 22,50 vozla. Seveda se zaenkrat na jadrnicah izvajajo treningi ekip in testiranja opreme, tako da so skipperji in jadralci prepričani, da bodo na sami regati okoli sveta, uspeli prepluti še večje razdalje v enem dnevu.

»Na jadranju proti Kanarskim otokom so proti nam pihali vetrovi s hitrostmi do 45 vozlov, vetrovi v krmo pa so dosegali hitrosti do 35 vozlov. Pogoji so bili izjemno zahtevni, vendar se je posadka izkazala za izjemno. Na plovilih ni prišlo do večjih okvar, zato sem zelo zadovoljen s plovbo.«, je povedal Bouwe Bekking, skipper na jadrnici Brunel.

Ena izmed novosti, ki bodo sigurno prispevale k hitrejšemu jadranju novih jadrnic, je nagnjena kobilica. Os kobilice so nagnili za 6 stopinj. Na ta način se premec plovila dvigne iz vode s čemer se izognejo potapljanju nosu jadrnice, kar je bil velik problem na dosedanjih regatah. Na ta način so jadrnice hitrejše in varnejše pri plovbi z vetrom. Bekking je povedal tudi, da je plovba z vetrom sedaj drugačna in predvsem bolj udobna.

Nove jadrnice so sicer nekoliko šibkejše od svojih predhodnic, vendar bodo nove tehnologije in večja izbira jader pomagala pluti hitreje, kot so plule do sedaj. Ekipa Brunel bo v naslednjih 14 dneh izvajala dodatne teste ter delala na programu za predvidevanje hitrosti. Po dosedanjih izračunih naj bi Volvo 65 pri plovbi v veter s hitrostjo 30 vozlov dosegala hitrosti okrog 11 vozlov, pri plovbi z enako močnim vetrom v krmo, pa naj bi bila hitrost 30 vozlov. Izračuni predvidevajo, da bi jadrnica plula v vodi brez valov. To so seveda teoretične hitrosti. Za prave odgovore bo potrebno počakati še nekaj mesecev.

Ponedeljek 17 Mar 2014

Trajekt Moli je pri pristajanju v luki Valbiska trčil v obalo, pri čemer se je poškodovala ena potnica.

Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja v Reki, je prejelo klic Luške izpostave Lopar, da je trajekt Moli trčil v obalo luke Valbiska pri čemer je ena potnica utrpela telesne poškodbe.

Delavci luške kapitanije Lopar so nemudoma začeli s preiskavo. Trajekt Moli, ki je v lastništvu Linijske nacionalne plovidbe d.d. je bil na prvi jutranji plovbi iz Loparja na otoku Rabu proti luki Valbiska na otoku Krku. Pri pristajanju v luki Valbiska ob približno 7.35 uri, je prišlo do tehnične okvare na trajektu, zaradi česar je udaril v obalo luke.

Do nesreče je prišlo zaradi napake na krmnem motorju. Pri pristajanju je zatajil. Plovilo se je naglo nagnilo, ker je povzročilo padec ene izmed potnic na trajektu. Potnica je zaradi izgube ravnotežja padla in utrpela telesne poškodbe. Prvo pomoč so ji na mestu nesreče nudili ladijski delavci, nato pa so jo prevzeli delavci Hitre medicinske pomoči.

Kakšne poškodbe je utrpel trajekt Moli, bo jasno po izvršeni podrobni preiskavi.

 

Vir: MMPI

Ponedeljek 17 Mar 2014

Dve plovili sta ponoči zgoreli na privezu v luki Medveja med Moščeničko drago in Lovranom.

Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja na morju je v zgodnjih jutranjih urah prejelo klic iz luške uprave Moščenička draga o požaru, ki je zajel dve plovili, ki sta bili privezani na valobran luke Medveja. Po ocenah, naj bi začelo goreti med 00.00 in 6.30 uro na enem izmed plovil. Požar se je razširil še na drugo plovilo. Obe sta v celoti zgoreli.

V požaru je zgorelo plovilo dolžine 12,15 m, z dvema dieselskima motorjema in en gumenjak s plastičnim dnom dolžine 4,5 m. Obe plovili sta bili last hrvaških državljanov.

Zaradi požara je povzročena velika materialna škoda, k sreči pa nobena oseba ni bila poškodovana. Prišlo je le do manjšega onesnaženja morja. Lastniki plovil so na kraj nezgode prišli takoj v jutranjih urah in pričeli z odstranjevanjem posledic požara.

Kaj je povzročilo požar, ki je izbruhnil v noči 12.3., še ni znano. Preiskavo bo vodila Luška izpostava Moščeniška draga in Pomorska policija.

Da se izognete katastrofalnim posledicam požara na plovilu, se lahko preventivno zaščitite s primernim gasilnim aparatom PYRoff, ki je namenjen gašenju požarov na plovilih. Avtomatski gasilni aparat je izdelan iz biološko razgradljivih snovi in ne onesnažuje okolja. Več o aparatu si lahko preberete na: http://www.alaris.si/PYRoff.htm

Vir: MMPI, Foto: http://www.novilist.hr/

Ponedeljek 17 Mar 2014