Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Drugi del tradicionalnih štajersko dalmatinskih druženj v letu 2014 se je po odmevnem in dobro obiskanem veleslalomu na Rogli odvijal še v Biogradu na moru, kjer je domači navtični klub Yacht klub Biograd pripravil že 14. ponovitev Karnevalske regate.

Regate se je udeležilo 48 jadrnic z okoli 350 jadralci iz skoraj 30 klubov iz Hrvaške, Slovenije, Avstrije, Nemčije, Italije, Poljske, Madžarske in Češke. Nautic club Rogla se je regate udeležil s 4. posadkami v 2. kategorijah izmed 8.

Najvišjo uvrstitev je dosegla posadka Sebastijana LEVSTIKA, ki je v najmočnejši kategoriji jadrnic Elan E350 performance in First 35 med 11. ekipami zasedla nehvaležno 4. mesto in tako ostala tik pod odrom za zmagovalce, ki se je ekipi nasmihal po prvem dnevu, ko je prepričljivo zmagala regato. V skupnem seštevku regate je Levstik osvojil 10. mesto, ostali krmarji kluba iz Konjic, SMERKOLJ, JANŠA in SCHNEIDER pa so si razdelili mesta 33, 36 in 40. V regati so bili proglašeni tudi najboljši klubi, ki so se prijavili v ekipni del tekmovanja s tremi ekipami. V kategoriji 7 prijavljenih klubov je Nautic club Rogla tudi tukaj zasedel 4. mesto, mesto tik pod zmagovalnim odrom.

Zmagovalci regate so tokrat postali domačini iz Biograda, z odlično posadko preizkušenih jadralcev s krmarjem Luko ŠANGULINOM, ki so dobili interni dvoboj z Jedriličarskim klubom Uskok iz Zadra.

V kategoriji pokala Ski&Sail 2014, ki ga sestavljata dve ločeni tekmovanji v posamični in ekipni konkurenci – Navtični veleslalom na Rogli in Karnevalska regata v Biogradu. V tej kategoriji se je pregovorno dobro izkazal Nautic club Rogla, ki je ponovno osvojil 1. mesto, katerega je tokrat priboril Stanko KOLAR in posledično dobil v 1. letno hrambo prehodni pokal v tekmovanju Pokal Ski&Sail.

Omeniti velja še karnevalski del regate, ki je poleg maskirane regate v tekmovalnem polju, tradicionalno potekal po večerji prvega jadralnega dne v restavraciji marine Kornati v Biogradu. Zabave so se udeležili praktično vsi tekmovalci, najboljše maske so bile nagrajene in tudi v tej konkurenci je Nautic club Rogla ohranil pričakovano dober rezultat – po zmagah v prejšnjih letih je tudi tokrat dobil nagrado za najboljšo masko v konkurenci parov z masko Polžev slinavcev iz Slovenije.

Torek 04 Mar 2014

19. mednarodna razstava navtike, Internautica 2014, bo potekala med 7. in 11. majem v prijetnem ambientu Marine Portorož. Priprave so že v polnem teku, organizatorji pripravljajo bogato ponudbo razstavnih programov in novosti iz sveta navtike.

Internautica 2014 bo s svojim forumom posvečena “zelenim” tehnologijam in “zeleni”, okolju in morju prijazni navtiki. To je nova navtična kultura, ki se v zadnjih nekaj letih prevladujoče uveljavlja po svetu. Slovenija je pravzaprav zeleno srce Evrope, ne samo s svojimi gozdovi in travniki, ampak z vrhunskimi okolju prijaznimi tehnologijami. Internautica zato predstavlja primeren trenutek in prostor, kjer se bo letos ponovno poskušal uveljaviti pravilen odnos do narave, morja. S tem bo povezana tudi nova, pestra in bogata predstavitev jadranskih turističnih pristanišč, marin in priljubljenih ciljev navtičnega turizma.

Pripravlja se premierna predstavitev in začetek uradnega delovanja nove navtične šole, ki se imenuje »Green Yachting Academy«. Njen osnovni namen je vzpodbujanje trajnostnega razvoja pomorskega turizma, navtično izobraževanje in vzpostavitev zasnove nove, zelene navtične kulture, ki jo po svetu zdaj imenujemo  »green yachting«. Pester program bo vključeval predstavitve energetsko visoko učinkovitih modelov plovil, okolju prijaznih in trajnostnih pomorskih gradbenih materialov ter učinkovitega ladjedelništva, inovativnih pogonskih sistemov, hibridnih sistemov z zmanjšano porabo goriva in emisij. V tem okviru bo predstavljen pojem “zelene mobilnosti” s prikazom električnih plovil, vozil in letal.

V letu 2014 se bo nadaljeval projekt podelitve nagrad »Jadransko plovilo leta«, pri katerem sodelujejo revija Navitka plus, More magazin in Internautica, z žirijo sestavljeno iz hrvaških in slovenskih navtičnih strokovnjakov. V konkurenci bodo motorna plovila in jadrnice ter plovila, ki imajo poudarjeno »jadransko noto«, kar pomeni, da je njihova uporabnost prilagojena razmeram in zahtevam na morju.

Na Internautici 2014 seveda ne bo manjkalo dobre zabave. Poleg tradicionalne večerne prireditve, jadralne regate, srečanja starodobnih plovil in atraktivnih predstavitvenih dogodkov se obeta bogat družabni program, organizatorji med ostalim napovedujejo novost »Filmski večer Internautice pod zvezdami«.

Glede na vzpodbudne znake okrevanja navtičnih trgov po svetu, je v letu 2014 mogoče spet pričakovati večje število razstavljavcev in obiskovalcev tudi pri nas ter temu primerno izboljšanje prodajnih rezultatov, zato Internautica ponovno vabi vse tiste, ki jih sodelovanje zanima, k čim prejšnji prijavi, obiskovalce pa, da v prvih majskih dneh obiščejo Internautico 2014 in preživijo čudovit navtični dan na slovenski obali.

Za več informacij obiščite spletno stran www.internautica.net

Torek 04 Mar 2014

V španskem Cadizu se je zaključil Andaluzijski olimpijski teden, na katerem se je od 27. februarja do 2. marca v dvanajstih razredih za zmage potegovalo 400 jadralk in jadralcev iz 34 držav, v sedmih razredih pa so se pomerili tudi za naslove španskih prvakov. V razredu finn se je na regatnem polju zbralo 26 tekmovalcev iz devetih držav.

Jadralci so zadnji dan regate odjadrali še tri plove v vetru, ki je pihal s hitrostjo okoli 20 vozlov. Vasilij Žbogar je potrdil svojo premoč in z zmago začenja letošnje leto. Vse štiri dni je bil prepričljivo v vodstvu, po 12 odjadranih plovih in dveh odbitkih je regato zaključil na prvem mestu (15 točk), pred drugouvrščenim Madžarom Zsomborjem Bereczom (34 točk) in tretjeuvrščenim Turkom Alicanom Keynarjem (40 točk).

Vasilij Žbogar je po regati povedal: "Za nami je težka regata, z veliko vetra in odjadranih plovov, tako da jadralci razreda finn komaj hodimo. Regata mi je šla presenetljivo dobro. Nisem pričakoval takega naskoka. Konkurenca sicer ni bila velika, vendar štirje jadralci spadajo med 20 na svetu, eden med deset. Sigurno imam še nekaj pomanjkljivosti, predvsem v močnejšem vetru, oziroma s kilami. Nedavna bolezen mi je vzela kar nekaj kilogramov, tako da jih bom moral ponovno pridobiti. Vendar sem zadovoljen. Trener mi je danes postregel še z zanimivim podatkom, da sem razen svetovnega prvenstva zmagal na zadnjih petih regatah, in sicer na Warnemunder Woche, Evropskem prvenstvu razreda finn, Madžarskem državnem prvenstvu, Božični regati v Palamosu in tukaj v Cadizu."

Pred nadaljevanjem sezone in regatama ISAF svetovnega pokala, ki bosta med 29. marcem in 5. aprilom na španski Majorki in med 19. in 26. aprilom v francoskem Hyeresu, se Vasilij vrača na treninge v Valencijo.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Mara Escassi, the press officer of the Andalusian Sailing Federation

Torek 04 Mar 2014

V Pulju se je v organizaciji JK Vega pretekli konec tedna odvijal že osmi tradicionalni memorial Zlatana Pečenkoviča za razrede optimist, laser radial in laser 4.7.

Poleg domačih, hrvaških jadralcev, so se ga udeležili še mladi jadralci iz Srbije, Madžarske, Italije in Slovenije. Laserji so odjadrali po štiri plove, optimisti pa tri.

V razredu laser radial je v konkurenci sedmih jadralcev slavil edini slovenski predstavnik v tem v razredu, Maks Vrščaj (WSC Črnomelj). Drugi in tretji sta bila istrska jadralca Matija Glušič in Endi Starič.

V laserju 4.7 je bila konkurenca nekoliko večja, nastopilo je 19 jadralcev, med njimi pa štirje slovenski. Najbolje se je uvrstil Liam Orel (JK Jadro) na četrto mesto, Taš Kolman (JK Burja) je bil šesti, Tjaša Milivojevič (JK Jadro) je bila osma in tretja med dekleti, Martin Peternelj (JK Jadro) pa je zaključil na devetem mestu. Zmagal je hrvaški jadralec Matej Rapič, druga je bila Italijanka Francesca Bergamo in tretji Joško Galovič (Hrvaška).

Največ jadralcev, kar 92, je nastopilo v razredu optimist, med njimi pa je bila množična tudi slovenska udeležba. Najboljši slovenski jadralec je bil Peter Milivojevič na 18. mestu, jadral je s sposojenim jadrom z italijansko oznako. Sledil mu je Klemen Petrovič (JK Jadro) na 22. mestu, na 24. mesto se je uvrstil Nejc Valenčič (JK Burja), Janez Zabukovec (JK Jadro) je bil 37., Jakob Dolinšek (SC Clivo) 44., Luka Lovrič (JK Burja) je zaključil na 45. mestu, Erik Rodica (JK Burja) je bil 55., na 64. mesto se je uvrstila Kristina Bržan (JK Burja), Salvatore Chiurca (JK Kvarner) je bil 77., Matija Kiker (SC Clivo) je bil 78., Alenka Valenčič (JK Burja) 81., Eugen Kulič-Golja (JK Kvarner) pa 87.. Prvi trije so bili hrvaški jadralci Martinovič, Verbanac in Nathan.

Vir: JZS; Foto: http://www.lokalno.si/

Torek 04 Mar 2014

Solo jadralec Alex Thompson je izvedel neverjeten podvig in se sprehodil po jamboru njegove jadrnice  s krova plovila vse do vrha 30 m visokega  jambora.

Podvig je pravo kaskaderstvo. Izvedel ga je med plovbo, jadranjem. Sprehod je pričel na krovu plovila, se sprehodil do vrha jambora in podvig zaključil s skokom v ocean. Sprehod po jamboru ni prvi kaskaderski podvig jadralca. Pred dvema letoma je izvedel sprehod po kobilici jadrnice med jadranjem. Video prvega podviga si lahko ogledate na tej povezavi: Sprehod po kobilici

Hoja po jamboru - "Mast Walk":

Foto: Mark Lloyd

Torek 04 Mar 2014

Alex Thomson, ki ga sponzorira Hugo Boss se je že pred leti izkazal, da zna pritegniti pozornost širše javnosti. To mu kot jadralcu ne uspeva samo med jadralci, vendar s svojimi neverjetnimi podvigi preseneča tudi širšo javnost.

Alex Thomson, ki se ga je že prijelo ime navtičnega kaskaderja in ljubitelja publike, smo lahko pred leti spremljali, kako je izvedel prvo hojo po kobilici med plovbo (video si lahko ogledate na tej povezavi: Sprehod po kobilici). Ker je od zadnjega podviga menilo že dve leti, smo lahko nestrpno pričakovali, kaj bo tokrat pripravil ta angleški jadralec. In podvig je tu. Letos se je odločil, da se bo sprehodil po jamboru od krova, pa vse do vrha jambora. Podvig je izvedel na svoji jadrnici Farr oblečeni v barve sponzorja Huga Bossa.

Seveda se bo marsikdo spotaknil v resničnost tega podviga, kar se je zgodilo tudi pred dvemi leti. Ko je namreč objavil fotografije hoje po kobilici jadrnice, so bili vsi prepričani, da gre za fotomontažo. Preostalo mu ni nič drugega, kot da je podvig ponovil in posnel video posnetek, na katerem je jasno vidno, da gre za resničen dogodek. Tokrat si Alex Thompson ni privoščil enakega spodrsljaja in so že prvi podvig posneli tudi z video kamerami.

Kako se bo sprehodil po jamboru ni več vprašanje. Enostavno! V obleki Hugo Boss z zavezano kravato!

Danes objavljamo le fotografijo uspešno izvedenega podviga. Video posnetek bo jadralec objavil v naslednjih dneh. Takoj ko bo na voljo, ga bomo objavili tudi na naši spletni strani.

Video: Hoja po jamboru jadralca Alexa Thompsona (video)

Foto: Mark Lloyd

Ponedeljek 03 Mar 2014

Quicksilver - model 595 Activ Cabinje novo plovilo ameriške ladjedelnice. Ima elegantne linije, odlično razporeditev prostora ter vrhunske plovne lastnosti. Plovilo lahko poganjajo izvenkrmi motorji z močjo vse do 150 HM. Proizvajalec za optimalno plovbo priporoča uporabo izvenkrmnega motorja Mercury s 115 KS, ki je dovolj močan za hitro plovbo in hkrati izjemno ekonomičen.

Quicksilver 595 AC ima značilno stopničasto platformo, ki je zelo uporabna. Poleg enostavnega dostopa mimo motorja do vode, vanjo lahko diskretno pospravimo tudi bimini tendo in  lestev. Plovilo je namenjeno dnevnim križarjenjem. V premcu ima kabino, v kateri je ležišče za dve osebi. Na ta način lahko noč ali dve prespimo tudi v zalivu in se nam ni potrebno vračati v marino. Na sredini kabine je dvižno okno, ki zagotavlja zračnost v kabini.   Kokpit lahko gosti družbo 6 oseb. Na sredini lahko namestimo zložljivo mizo. Oba, krmarjev in sopotnikov sedež sta vrtljiva in se lahko obrneta proti krmi plovila, s čemer se kokpit pretvori v udoben družaben prostor.  Gliser Quicksilver 595 AC v dolžino meri 5,73m. Ker je težak le 890 kg, je za hitro plovbo dovolj motor moči 115 KM.

Na testih se je novi model  Quicksilver 595 AC izkazal izjemno dobro. Je primer plovila z izjemnimi plovnimi lastnostmi in ugodno ceno. Plovilo je na ogled v razstavnem salonu pri uvozniku plovil Quicksilver v Sloveniji, Jucca Nautika. Več informacij lahko dobite tudi na:  www.jucca-nautica.si, tel: 01 280 69 00

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse: 5.73 m
Dolžina trupa: 5.65 m
Širina: 2.29 m
Teža brez motorja: 890 kg
Največja dovoljena teža motorja: 211 kg
Največja dovoljena obremenitev: 725 kg
Dolžina noge: XL
Največja moč motorja: 150 KM (110 kW)
Ugrez: 0,43 m
Rezervar goriva: 110 l
Višina plovila: 1.85 m
Število oseb: 6
CE kategorija: C

 

Fotogalerija: Quicksilver 595 Activ Cabin

Ponedeljek 03 Mar 2014

TA35 Guiseppe Dezza je bil torpedni čoln razreda »PILO«. Zgrajen je bil leta 1915 v ladjedelnici Odero Terni v Sestri Ponente kot čoln v seriji osmih torpednih čolnov. Za tiste čase je bil moderen, hiter torpedni čoln. Njegova dolžina je bila 73m, širina 7,33m. Opremljen je bil s štirimi parnimi kotli tipa Thornycroft, dvema parnima turbinama Tosi z 18.000 KM in dvema vijakoma. Gorivo za parne kotle v Guiseppe Dezzi je bila nafta, tedaj prava novost v primerjavi s klasičnim gorivom – premogom. Ladja je imela tri ozke visoke dimnike. Bila je izjemno hitra. Dosegala je hitrosti vse do 32 vozlov. Guiseppe je bil oborožen s topom kalibra 120/40, 4 topovi kalibra 76/40 in imel je dve lansirni cevi za torpeda kalibra 450mm. Posadka je štela 79 mornarjev in častnikov.

Guiseppe Dezza je bil od 15.12.1915 dalje pod imenom Pilade Bronzetti v službi italijanske vojne mornarice. Dodeljen je bil 7. eskadrilji rušilcev, vendar je bil kasneje dodeljen diviziji izvidnikov oz. v torpedno divizijo z matičnim pristaniščem v Brindisiju (Italija). Z drugimi ladjami je opravljal naloge spremljanja trgovskih ladij v grških vodah. Po 1. svetovni vojni je sodeloval v plovbah po Srednji Aziji, do konca leta 1920 pa je bil nameščen v albanskih pristaniščih. Decembra 1920 je bil premeščen v pristanišče v Reki kot ladja legionarjev pod poveljstvom Gabriela D'Annunzio. Po tem se je nekaj časa nahajal v Puli. Iz političnih razlogov so mu 16.01.1921 spremenili ime v »Giuseppe Dezza«. Naslednjih 20 let je sodeloval v šolanju raznih kategorij pomorcev italijanske vojne mornarice. Z začetkom 2. svetovne vojne je sodeloval v spremstvu konvojev, ki so pluli v Libijo iz pristanišč Cagliari in Messina. Zaradi popravila je bil po zavezniškem izkrcanju na Siciliji premeščen v Reko. Italijanska kapitulacija ga doleti v Reki, kjer ga nesposobnega za plovbo, zajamejo nemške sile. Po dolgotrajnem popravilu in preureditvi je vstopil v nemško službo pod oznako TA35. Izvrševal je naloge spremljanja konvojev ob dalmatinski obali. Njegovo službovanje v nemški »Kriegsmarine« žal ni trajalo dolgo. 17.08.1944, nedaleč od otočja Brioni, je naletel na sidrno mino. Strahovita eksplozija ga je razdelila na dva dela, ki sta se potopila v samo nekaj minutah. Skupaj z ladjo je potonilo 71 članov posadke.

Potapljanje na  Giuseppe Dezza pri Fažani

Lokacija potopa je zaščitena, kar pomeni, da je potop možen samo preko pooblaščenega potapljaškega centra. Potapljaških centrov je v bližini kar nekaj. Potop se lahko opravi samo s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje.

Razbitine čolna se nahajajo 6 nmi od Rovinja in so dobro ohranjene. Zgornja paluba torpednega čolna se nahaja na globini 22 metrov, dno čolna pa se nahaja na globini 30 metrov. Posebej zanimiv je velik top na krmi, ki še danes deluje mogočno in je uperjen proti površini. Prav tako je dobro vidna vojna oprema, ohranjena in ustavljena v izgubljenem času. Ker ladja predstavlja umeten podvodni greben je na njej veliko morskega življenja. Ladja je prikrita z raznobarvnimi algami, spužvami in poseljena z raznimi vrstami rib.

Lokacija ladje je na odprtem morju blizu Fažanskega kanala. Za navigacijo je potrebna pomoč instrumentov (GPS). Tok na področju razbitine je umirjen. Dostop je možen le z ladjo. Vidljivost je sprejemljiva, včasih odlična. Na razbitini in njeni okolici se je razbohotila flora in favna. Če imamo nekaj sreče bomo lahko naleteli na primerke velikih rib.

V organizaciji potapljaškega društva FEEL DEEP se izvajajo vikend potapljanja na razbitini Giuseppe Dezza v povezavi z razbitino Baron Gautsch. Vikend potapljanje obsega namestitev v privatnih apartmajih v Rovinju in 4 potope, od tega eden na razbitini Giuseppe Dezza, eden na razbiti Baron Gautsch, dva pa v okolici Crvenega otoka. Vse informacije o potopu si lahko ogledate na: http://www.feeldeep.si/

Avtor: Thomas Robič & zveza potapljaških centrov Altum Mare; Foto: Danijel Frka

Sreda 26 Feb 2014

Racor je blagovna znamka in del podjetja Parker Hannifin, ki slovi kot najbolj napredno podjetje na področju filtracije in filtrirne tehnologije na svetu.

Njihovi izdelki pokrivajo širok spekter uporabe, del proizvodnega programa pa je namenjen posebej uporabi v navtiki. Če pogledamo celotno paleto njihovih izdelkov, opazimo, da se nahajajo prav v vseh segmentih navtike, kjer je potrebna filtracija.

Najprej omenimo njihove izdelke za filtracijo goriva. Izdelujejo posebne filtre, ki so namenjeni filtriranju goriva na izvenkrmnih in vgrajenih motorjih. Filtri imajo pretočnost od 40 pa vse do 450 litrov goriva na uro. Zaradi velike pretočnosti in natančne filtracije so filtri Racor primerni tudi za velike in obremenjene motorje na plovilih. Naslednji nepogrešljiv izdelek za filtracijo na plovilu so separatorji goriva in vode. Vgrajeni rezervoarji za gorivo na plovilih imajo oddušnike skozi katere v rezervoar prihaja zunanji zrak, ki s seboj nosi vlago. Ta vlaga se v rezervoarju kondenzira in nabira na dnu rezervoarja. Med plovbo se kondenzirana voda pomeša med gorivo in povzroča težave v sistemu za dotok goriva v motor in posledično nepravilno delovanje motorja. Zato potrebujemo separator vode, ki bo preprečil dostop vode v sistem za vbrizg goriva. Ker se v rezervoarju lahko nabere večja količina vode, bi ta prej ali slej napolnila celoten filter goriva. Vodo, ki jo izloči separator iz goriva izlijemo preko posebnega ventila. Separatorji Racor se lahko pohvalijo kar z 99% ločevanjem vode iz goriva. Na voljo so za praktično vse vrste plovil. Najmanjši modeli so sposobni filtrirati od 57 največji pa vse do 8200 litrov goriva na uro.

Med izdelki za filtracijo goriva moramo omeniti tudi separatorje goriva in zraka. Le ti so namenjeni za montažo na ventilacijsko cev rezervoarja, oddušnik. Večina držav je že sprejela zakonodajo s katero želi preprečiti izlive goriva in olj v vode. Pri polnjenju rezervoarja pogosto pride do izteka goriva skozi ventilacijsko cev. To lahko enostavno preprečimo z vgradnjo separatorja zraka in goriva. Separatorji omogočajo prehod zraka skozi ventilacijsko cev rezervoarja, gorivo pa vračajo nazaj v rezervoar. Podobno je tudi s hlapi goriva. Separator Racor je izdelan tako, da se hlapi goriva, ki prihajajo iz rezervoarja, kondenzirajo na separatorju in nato v tekočem stanju vrnejo nazaj v rezervoar.

Z letošnjim letom blagovno znamko Racor zastopa podjetje Stal elektronik d.o.o. iz Ljubljane. Pri njih je možno naročiti vse vrste filtrov in sistemov za filtracijo. Zagotovljen je servis sistemov in vsi rezervni in nadomestni deli. Za več informacij pokličite: Stal elektronik d.o.o., tel. 01/4233 540, e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.stal.si

Sreda 26 Feb 2014

Neverjetna zgodba potapljača Keller Larosa, ki se je potapljal na Havajih. Delfin je priplaval iz modrine in ga zaprosil za pomoč.

Potapljač Keller Laros se je potapljal na Havajih in snemal mante. Kar naenkrat je iz modrine proti njemu priplaval delfin, ki je imel v plavuti ribiški trnek in vrvico navito okoli plavuti. Ustavil se je poleg njega in kot da ga je prosil, da mu odstrani trnek in vrvico.

Delfini so izjemno inteligentna bitja. Očitno jim je tudi jasno, da se lahko brez bojazni približajo človeku, ki jim bo pomagal na tistih delih, ki jih sami ne morajo doseči. V videu lahko vidimo, kako je potapljač poizkušal odstraniti trnek in kako mu je delfin pomagal, da se je pravilno nagnil, da je lahko potapljač kar najlaže opravil svoje delo. Potapljaču je uspelo odstraniti ribiško vrvico, trnka pa mu žal ni uspelo izvleči. Predvidevajo, da je delfin med plavanjem naletel na odpadke, med katerimi je bila tudi ribiška vrvica in trnek, ki sta se mu zataknila na bočno plavut in mu oteževala plavanje.

Sreda 26 Feb 2014