Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V sredo, 19.2.2014 je svoja vrata odprl sejem navtike v Zagrebu. Sejem je do sedaj veljal za enega večjih v regiji, v letošnjem letu pa je situacija v navtiki, oklestila tudi sejem v Zagrebu.

Predstavili so se številni navtični proizvajalci in uvozniki, vendar je bila  ponudba plovil bolj skromna, kot je bila v prejšnjih letih. Na sejmu so bili zastopani navtični proizvajalci iz 25 držav, skupno pa se je predstavilo skoraj 300 navtičnih podjetij. Ker se zagrebški navtični salon odvija na kopnem, ni bilo pričakovati večjih plovil. Med največjimi sta bila premierno predstavljeni Mirakul 40 podjetja Grgič Jahte d.o.o. in Pičuljan eleven fly bridge. Premierno je bila predstavljena tudi nova izpodrivna jahta Leidi 800. Med manjšimi plovili je bil zanimiv Pferschy 800, ki je pritegnil predvsem s svojim imenom, ki spominja na Pershing. Gre za športni čoln, madžarske proizvodnje, namenjen za dnevne izlete. Poganja ga 250 KM močan dieselski motor in bo sigurno primeren za današnje čase, ko cene goriva segajo v nebo. Z majhno porabo bo navdušil vsakega lastnika. Za tiste bolj adrenalina željne pa je na volj različica s 425 KM, ki bo potrošila več goriva, poskrbela pa bo za užitke v hitri vožnji. Angleško podjetje Scorpion ribs je predstavilo svoj super gumenjak dolžine 9 metrov. V podjetju skrbijo za nenehen razvoj svojih modelov. Zavedajo se, da bodo motorna plovila vedno potrebovala gorivo za plovbo. Kakšna pa bo količina potrošenega goriva pa je odvisno od konstrukcije trupa in njegove teže. Gumenjaki Scorpion so zgrajeni na posebno oblikovanem stopničastem trupu, ki zadržuje zrak pod plovilom. Na ta način se zmanjša površina plovila, ki se dotika gladine vode, kar zmanjša trenje in upor. Zagotavljajo, da lahko ta 9 metrski gumenjak poženete do hitrosti 50 vozlov s pomočjo le enega 300 KM izvenkrmnega motorja. Plovila Scorpion uporabljajo znana jadralska moštva, kot je J.P. Morgan kot pomožno oziroma zasledovalno plovilo jadralnih ekip na treningih in regatah. Moštvo J.P. Morgan nastopa namreč v seriji Extreme 40, kjer 40 čeveljski katamarani dosegajo hitrosti vse do 40 vozlov.

Kot je običajno je eno dvorano zasedlo podjetje Yamaha s svojimi partnerji, ki na svoja plovila vgrajujejo njihove motorje. Med njimi se je predstavilo tudi slovensko podjetje Moto-navtika s svojim prodajnim programom plovil Grand.

Zagrebški navtični sejem je svoja vrata zaprl v nedeljo 23.2. med obiskovalci in razstavljavci pa je pustil mešane občutke.

Torek 25 Feb 2014

Od 13. do 16. februarja se je v Saint Andreu De Llavaneres blizu Barcelone odvila prva regata Eurocup v sezoni 2014, na kateri sta v razredu 29er nastopili tudi dve slovenski posadki, Peter Lin Janežič in Anže Podlogar (JK MIPC) ter Dylan Tidd in Gregor Lipovec (JK Pirat). V konkurenci 56 posadk sta po devetih odpeljanih plovih Peter in Anže zaključila na 12. mestu, Dylan in Gregor pa na 21.

V klubu JK MIPC so zapisali: »Naša ekipa SLO15 v kateri jadrata Lin Janežič in Anže Podlogar, se je udeležila 1. Regate Eurocup v sezoni 2014, ki je bila v Saint Andreu De Llavaneres blizu Barcelone. Pred tem smo imeli v Barceloni še 6 dni priprav z nekaj španskimi ekipami in Nizozemci. V teh dneh so bili pogoji izredno zahtevni, saj smo imeli prve dni ogromne valove, ki jih je povzročal jugozahodnik, ki je pihal s hitrostjo 20 vozlov. Pred regato so se valovi nekoliko zmanjšali, ker je veter pihal le še s hitrostmi med 10 in 25 vozli, vendar s spremenljivimi smermi od jugozahoda vse do severozahoda. Prvi dan regate se je pričel z vetrom nekje med 15 in 20 vozli. Naša člana sta dobro jadrala. V četrtem plovu sta naredila napako, se prevrnila in poslabšala uvrstitev. Drugi dan je veter pihal s hitrostmi med 13 do 18 vozli. Tekmovalca sta dobro izpeljala peti plov, v šestem, sedmem in osmem pa sta naredila večje napake, ki so ju stale dobre končne uvrstitve. Zadnji dan regate sta v devetem plovu jadrala na drugem mestu, nato pa so plov na njuno žalost prekinili. V ponovitvi devetega plova sta zasedla četrto meso, kar ju je uvrstilo na skupno 12. mesto.«

Druga regata letošnega Eurocupa bo v francoskem Cavalaire-Sur-Mer od 18. do 21. aprila.

Torek 25 Feb 2014

Ta konec tedna je v Singapuru potekala regata v seriji Extreme sailing, kjer jadralci jadrajo na 40 čeveljskih katamaranih. Vremenski pogoji so močno nihali. Veter je pihal s hitrostmi med 5 in 23 vozli.

Ekipa Aberdeen Singapore je v svoja jadra prejela močan sunek vetra in izgubila kontrolo nad katamaranom. Francosko ekipo Groupame so dobesedno povozili. S svojim katamaranom so zapeljali na njihovega. Člani ekipe Gropuama so se rešili s skokom v vodo. K sreči se v nesreči ni poškodoval nobeden izmed udeležencev niti na katamaranu ekipe Aberdeen Singapore niti v ekipi Groupamma.

Kaj se je zgodilo na regati si lahko ogledate v videu (video je v angleškem jeziku).

Ponedeljek 24 Feb 2014

Komaj se je pričela 9. etapa regate Clipper in že so se pričele prve težave. Na poti iz Singapurja proti Qingdau je ekipa Jamaica Get All Right morala odstopiti.

Ekipi se je zlomila pripona, s katero je pritrjen jambor na plovilo in hkrati služi kot nosilec za glavno jadro. Zaradi napake, jadrnica ne more več varno pluti. Ekipa je vključila motor in se odpravila proti pristanišču Kota Kinabalu v Maleziji, kjer pričakujejo, da bodo lahko odpravili napako in nato odpluli naprej proti Kitajski. V Maleziji jih pričakujejo v štirih dneh.

S popravili bodo pričeli takoj in napako odpraviti v najkrajšem možnem času. V Qingdao morajo prispeti pravočasno, da se bodo lahko udeležili naslednje etape regate. Ker so odstopili z etape, bodo uvrščeni na zadnje mesto. Zaradi okvare opreme, pa bodo dobili eno tolažilno točko.

Četrtek 20 Feb 2014

Predsednik Cipra Nicos Anastasiades je danes sprejel Igorja Simčiča,  ustanovitelja projekta Esimit Europa, ki na izviren način povezuje diplomacijo, gospodarstvo in šport.  Projekt Esimit Europa je zaradi povezovalne vloge na evropski celini in širjenja vrednot sodelovanja med narodi prejel tudi uradno podporo predsednika Cipra.

Projekt Esimit Europa je s strani vladnih predstavnikov Cipra užival podporo že od krsta jadrnice Esimit Europa 2 leta 2010. V času ciprskega predsedovanja Svetu Evropske unije v drugi polovici 2012 je jadrnica Esimit Europa 2 na povabilo predsedstva nosila tudi uradne simbole predsedovanja. Dobri odnosi s Ciprom so se utrdili še leto pozneje, ko je projekt Esimit Europa podprl mladinsko svetovno prvenstvo v jadranju na Cipru, danes pa so okronani  z uradno podporo predsednika Cipra, Nicosa Anastasiadesa, ki je ob tej priložnosti sprejel ustanovitelja projekta Esimit Europa, Igorja Simčiča.

Predsednik Cipra, Nicos Anastasiades, je ob tem povedal: »Projekt Esimit Europa s svojim najvidnejšim simbolom, jadrnico Esimit Europa 2, uteleša ključne vrednote moderne Evrope ter aktivno promovira cilje in ideje združene Evrope, h katerim je zavezan tudi Ciper. Zato projekt Esimit Europa uživa vso mojo podporo na poti k nadaljnjemu uresničevanju svojega poslanstva spodbujanja prijateljstva in sodelovanja med vsemi evropskimi narodi.«

Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa se je predsedniku zahvalil za podporo, ki predstavlja pomembno priznanje projektu, in poudaril: »Takšna dejanja uradne podpore nam dajejo moč, da nadaljujemo s še večjimi načrti za prihodnost, hkrati pa nam pomagajo, da svoje poslanstvo povezovanja diplomacije, gospodarstva in športa izpolnjujemo na najvišji ravni.«

Prek zmagovitih nastopov jadrnice Esimit Europa 2, ki pluje pod evropsko zastavo, projekt širi sporočilo o uspešni združeni Evropi. Zaradi neprekinjenega procesa krepitve dialoga med evropskimi narodi je projekt prejel tudi uradno pokroviteljstvo Joséja Manuela Barrosa, predsednika Evropske komisije, jadrnica Esimit Europa 2 pa je postala uradni ambasador združene Evrope. Projekt je nato uradno podprlo vse več uglednih evropskih poslovnežev in diplomatov, med njimi Martin Schulz, predsednik Evropskega parlamenta, Sergej Lavrov, zunanji minister Ruske federacije, in z današnjim dnem tudi predsednik Cipra, Nicos Anastasiades.

Sreda 19 Feb 2014

12 jadrnic je danes zjutraj zapustilo Singapore in odplulo proti Qingdau na Kitajskem. Deveta etapa regate bo dolga 2500 nmi.

Etapa bo za jadralce izjemno zahtevna. Zapustili bodo tropski pas in zajadrali v območje, kjer jih bodo pričakale temperature zraka pod lediščem. Večino poti jih bodo spremljali severni vetrovi proti katerim bodo pluli. Po vremenskih napovedih jih visoko in razburkano morje čaka že v bližini Taiwana. Področje je znano, da so v njem pogosto težke razmere za plovbo. Razlog so močni severni vetrovi, ki pihajo čez razvpiti tok Črne kače (Black Snake)

Direktor regate Justin Taylor je dejal: »V bližini Taiwana bodo plovila večino časa letela po zraku. Nekaj dni jadranja bo izjemno neprijetnih. Deveta etapa iz Singapurja proti Qingdau je ena bolj ekstremnih glede na vremenske razmere. Vhod v Rumeno morje pri Taiwanu je prehod v področje s hladnejšim zrakom. Močni severni vetrovi v katere bodo pluli, bodo postregli z ekstremnimi pogoji.«

Skipper na jadrnici Qingdao je pred etapo dejal: »Smo pripravljeni in se že veselimo te etape. Pluli bomo proti domači luki. Vemo da se bomo srečali s težkimi pogoji. Posadka je vznemirjena, kar pa je povsem normalno. Kljub vsemu ostajamo optimistični in računamo, da se bomo na koncu uvrstili na stopničke. Taktično nas v tej etapi čaka 750 nmi plovbe v veter. Poizkusili bomo čim bolje začeti. Pri plovbi proti Taiwanu nas bo pričakalo slabo vreme. Morje bo razburkano, valovi bodo visoki in pogosto bomo morali menjati jadra.«

Po predvidevanjih bo flota v cilj devete etape v Qingdao priplula med 7. in 9. marcem. Domačini so jim že pripravili spektakularen sprejem. Qingdao bo že petič gostitelj regate.

Sreda 19 Feb 2014

V poplavi navtičnih ploterjev le redko kateri izstopa po svoji funkcionalnosti. Ploterji Zeus Touch podjetja B&G pa se od konkurence razlikujejo ravno po tem. Na najnovejšo serijo ploterjev so namestili izjemne programske rešitve, ki odločno pripomorejo k učinkovitejši navigaciji.

Da se od konkurence razlikujejo, da vedeti dejstvo, da so za naprave in vgrajeno programsko opremo prejeli Pittmanovo nagrado za inovacijo leta. V novi seriji navtičnih navigacijskih ploterjev Zeus Touch so trije ploterji z zasloni velikosti 7,8 ali pa 12 palcev. Na vseh je nameščena najnovejša različica programske opreme, ki jo imenujejo SailSteer. Naprave ne skrivajo svoje narave, da so primarno namenjene jadralcem. Prva prednost naprav je v tem, da omogoča hkraten pregled številnih informacij na zaslonu in da so informacije predstavljene na način, da jih krmar lahko enostavno odčitava in ne prihaja do zmede zaradi prevelikega števila prikazanih podatkov. Na zaslonu so istočasno prikazani podatki o smeri in hitrost (COG) plovbe, smeri in hitrosti morskega toka oziroma plimovanja, smer in hitrost vetra (navidezna in realna), idealna smer plovbe, smer ciljne točke, elektronski kompas in še številni drugi navigacijski podatki. Poleg samega prikaza podatkov, naprava omogoča enostavno izračunavanje jadralnih časov in pomaga skipperju sprejemati pravilne odločite na podlagi natančnih informacij. Pri manj izkušenih jadralcih bo naprava sigurno pomagala za bolj samozavestno plovbo. Naprava bo naredila težko delo posadka pa bo lahko uživala v jadranju.

Naprave Zeus Touch se lahko pohvalijo z enostavno uporaba in integracijo z ostalimi navigacijskimi inštrumenti na plovilu. Ne smemo pa pozabiti tudi na izjemno natančnost, ki je že sinonim za izdelke podjetja B&G.

Cene naprav se gibljejo od 1200 EUR za napravo s 7 palčnim zaslonom, do 3600 EUR z 12 palčnim zaslonom Cene so že z vključenim DDV.

Delovanje naprave si lahko ogledate v videu:

Torek 18 Feb 2014

Ladja Marco Polo lastnika Cruise & Maritime Voyages (CMV), je trčila v ogromen val zaradi katerega je en potnik izgubil življenje, štirinajst drugih pa je utrpelo telesne poškodbe.

Na plovbi med Azorskim otočjem proti domači luki Tilbury v Londonu, je ladja Marco Polo trčila v ogromen val. En potnik je v nesreči izgubil življenje, enega pa so morali s helikopterjem prepeljati v bolnišnico. Po oskrbi je izven smrtne nevarnosti. V nesreči je bilo poškodovanih še 14 potnikov, katerim so nudili medicinsko pomoč na ladji. Ladja ni utrpela poškodb na trupu. Poškodovana je le Waldorfska restavracija, ki jo bodo popravili v matični luki. Kljub nesreči lastnik ladje predvideva, da bo ladja po urniku odplula na naslednje 14 dnevno križarjenje proti Norveški.

Kaj natančno se je zgodilo?

Med plovbo iz Južne Amerike, proti matični luki,  je v bližini Azorskih otokov ladja treščila v ogromen val. Val je razbil okno restavracije, v kateri so se nahajali potniki. Starejšega potnika v restavraciji je val tako močno poškodoval, da je za posledicami umrl.

Torek 18 Feb 2014

Glastron, ameriško podjetje, ki plovila izdeluje že več kot 50 let je zopet pokazalo, da jim idej in svežega vetra v njihovih plovilih nikoli ne zmanjka.

Tokrat so se odločili, da izdelajo gliser, ki ga bo poganjal jet pogon. Čeprav takšnega pogona nismo vajeni v gliserjih, so številne prednosti le tega, ki so dale temu čolnu povsem drugo dušo.  V osnovi je plovilo namenjeno za zabavo in šport na vodi. Ker ima jet pogon, ima izjemno majhen ugrez, le 36 cm, in omogoča plovbo po zelo nizki vodi. Ker na krmi ni noge in propelerja, je idealen za vodne športe kot so smučanje na vodi, deskanje, vožnja z napihljivimi blazinami itd. Motor leži nizko v trupu plovila. To mu daje izjemno stabilnost na vodi in več prostora na krmi. Rotaxov 4-TEC motor je majhen in zmogljiv. Izbiramo lahko med tremi različno močnimi. Najmanjši ima moč 150 KM, srednji 200, najmočnejši pa kar 250 KM. Za adrenalina željne bo seveda prava izbira najmočnejša različica. Vsi trije so izjemno odzivni in omogočajo hitro pospeševanje, ki je potrebno za vodne športe. Ker ne zaseda veliko prostora, so na krmo lahko namestili dva dodatna sedeža, ki sta obrnjena nazaj in služita za nameščanje deske ali smuči in snemanje adrenalinskih posnetkov med plovbo. Ker nima zunanjega propelerja, je lestev za sestop v vodo in iz nje nameščena na sredino plovila. Prav tako smo lahko bolj sproščeni pri pobiranju smučarjev in deskarjev iz vode, saj ni možno, da bi prišlo do poškodb zaradi vrtečega se propelerja ali zatikanje vlečne vrvi.

Glastron GT 187 v dolžino meri 5,95m. Registriran je za 6 oseb (8 v ZDA) in ima kar osem sedežev. Ker ima odprt premec, lahko dva potnika med plovbo brezskrbno uživata v vetru v laseh. Teža plovila znaša le 1040 kg, dodatno pa ga lahko obremenimo z 550 kg.

Več informacij lahko dobite pri zastopniku plovil za Slovenijo As-Boats, http://www.as-boats.si/, tel: (02) 608 41 41, e-naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Fotogalerija: Glastron GT 187

Ponedeljek 17 Feb 2014

Ekipa Peninsula Petroleum je izjemno dobro začela prvo dejanje letošnjega tekmovanja v razredu RC44. Vse do zadnjega jadralnega dne so bili v vodstvu. Za zmago so potrebovali le odjadrati zadnje tri plove, tako kot so začeli.

Žal pa zadnji regatni dan ni bil naklonjen ekipi Peninsula Petroleum. Ekipa Crisa Bakea, Aqua je izkoristila slab dan ekipe iz Gibraltarja in se v zadnjih plovih povzpela na prvo mesto.

Zadnji dan jadranja je ekipa Peninsula Petroleum prehitro pričela prvi plov. Dvignila se je rdeča zastava, ki je ekipo potisnila na začelje. Z dobrim jadranjem so napredovali, vendar sreča jim ni bila naklonjena. Trčili so z ekipo Gazprom Youth Sailing Chellenge, ki se je morala zaradi luknje v trupu posloviti od nadaljnjega tekmovanja. Ekipa Peninsula Petroleum se je vrnila v regato z izobešeno zastavo DSQ za katero so dobili 3 kazenske točke. V drugem plovu je bila najhitrejša ekipa Aque, medtem ko je ekipa Peninsula Petroleum, končala plov na petem mestu. Aqua je z zmago prevzela trenutno vodstvo v skupnem seštevku. Tudi v zadnjem plovu, so bile možnosti za spremembe na vrhu še vedno odprte zaradi majhnih razlik med ekipami. Ekipa Aqua je plov končala na sedmem mestu, ekipa Peninsula Petroleum pa na petem, kar pa ni bilo dovolj za zmago v skupnem seštevku.

Na regati je nastopila tudi ruska ekipa Nika, v kateri nastopa letos kar pet Slovencev. Krmar je lastnik Vladimir Prosikhin. Na dvobojevanju ga menja Hrvat Tomislav Basic, ki opravlja tudi funkcijo taktika. Za jadra v ekipi skrbijo slovenski jadralci Tomaz Copi na glavnem jadru, Mitja Margon, Darko Hajdinjak (CRO), Iztok Knafelc, Toš Skrt-Golja in irec Simon Johnson. Letošnjo sezono, ki se je pričela na Deviških otokih so pričeli slabo in zaključili na zadnjem, devetem mestu. Na dogodku je sodelovalo 9 od 14 posadk, ki letos tekmujejo v pokalu RC44. Med njimi žal ni slovenske ekipe Ceeref.

Karavana RC44 se po dogodku na Deviških otokih vrača v Evropo. Naslednji dogodek bo v portugalskem Cascaisu med 23. in 27. aprilom.

Ponedeljek 17 Feb 2014