Zadnje iz eTrgovine

190.00€

Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi

Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.

Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.

Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.

Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.

NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU

7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.

  1. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
  • Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
  • Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
  • Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
  • Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
  • Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
  • Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
  1. Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
  • Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
  • Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
  • Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
  • Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
  • Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
  • Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
  • Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
  1. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
  • Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
  • Pomen vloge namestnika skipperja.
  • Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
  • Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
  • Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
  • Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
  1. Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
  • Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
  • Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
  • Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
  • Osnovna uporaba varnostne opreme.
  • Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
  • Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
  1. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
  • Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
  • Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
  • Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
  • Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
  • Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
  • Problematika nenadnega preleta buma.
  • Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
  • Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
  1. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
  • Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
  • Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
  • Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
  • Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
  • Varne in hitre metode spusta genakerja.
  • Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
  • Nasveti za reševanje zapletov.
  1. Najpogostejša vprašanja skipperjev
  • Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
  • Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
  • Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
  • Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
  • Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.

Partnerji:

  • Karpo
  • Spinaker.si
  • eNavtika
  • JK Loka Timing

Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025

Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.

Predavatelj | Maks Vrečko 

Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. 

Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. 

Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5

Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.

Sopredavatelj | Tomaž Gregorič

Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.

Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.

Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko

Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.

Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.

Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj

Zadnji video

Po navtičnih nesrečah med kanali na Hrvaškem slovi prehod Ždrelac med Ugljenom in Pašmanom. Kljub temu, da je to velik plovni kanal, so tam nesreče najbolj pogoste. Razlog je nedvomno velik promet, saj so v Zadru in bližini številne čarterske baze, najemniki pa se najpogosteje odpravljajo skozi ta kanal proti nacionalnemu parku Kornati.

Tokrat je prišlo do nesreče v Osorskem kanalu, ki je za plovbo odprt dvakrat dnevno, ob 9.00 in 17.00 uri. Iz samega videa je razvidno, da je bilo  v soboto, ko se je zgodila nesreča, v Osorju lepo vreme in vetra skoraj ni bilo. Kaj je botrovalo, da je nespretni kapitan storil tako napako, ni znano. Dogodek pa ga je očitno močno pretresel, saj še nekaj časa po tem, ko so mu bližnji turisti pomagali rešiti plovilo, ni vedel kaj točno mora storiti.

Pri plovbi skozi kanale, kot so Osor, Prevlaka in podobni, moramo biti pozorni na močan morski tok. Skozi kanal moramo pluti z dovolj veliko hitrostjo, da ohranimo manevrske sposobnosti plovila. Plovba skozi kanal Privlaka pri Malem Lošinju, je v času močne burje izjemen podvig, ki ga odsvetujemo, če niste prepričani, da boste s plovilom v kanalu lahko zanesljivo manevrirali.

V drugem videu si lahko ogledate tudi plovbo skozi kanal Privlaka v močni burji.


Plovba skozi kanal Privlaka pri Malem Lošinju v močni burji.

Torek 24 Jun 2014

Po 24 urah, 35 minutah and 56 sekundah jadranja je danes Esimit Europa 2 že četrtič prva prevozila ciljno črto na znameniti dirki Giraglia Rolex Cup ter s tem zagotovila svojo 30. zaporedno zmago. Monaški princ Pierre Casiraghi, član upravnega odbora Yacht Club de Monaco, ki je imel v posadki vlogo enega izmed krmarjev, je jadrnico Esimit Europa 2 po zmagi ponosno pripeljal v pristanišče Port Hercule, kjer je sedež tega znamenitega jadralnega kluba. Druga preko ciljne črte je bila Robertissima III (GB), tretja pa SFS (FRA).

V konkurenčni floti 206 jadrnic iz 17 držav, je Esimit Europa 2 včeraj točno opoldne štartala iz Saint-Tropeza n na 241 navtičnih milj dolgo regato na odprtem morju v smeri Giraglije, nato pa proti ciljni črti v Monte Carlu. Ob 3. uri zjutraj je obkrožila znameniti skalnati otoček Giraglija s hitrostjo okrog 16 vozlov, preko ciljne črte pa je prijadrala danes točno ob 12:35:56.

Skiper Esimit europa 2, Jochen Schümann, je po zmagi povedal: »Začetek regate je bil najtežji, saj smo štartali, kot je bilo tudi napovedano, v zelo šibkem vetru. Zahvaljujoč pravi strategiji smo prevzeli vodstvo že po prvem obratu na boji. Nato smo se podali proti odprtem morju, medtem ko je Robertissima III izbrala smer ob obali, kjer je za nekaj časa ujela boljši veter, vendar smo nato zopet prevzeli vodstvo in ob jačanju vetra vodili vedno odločneje vse do cilja.” Poudaril je tudi odlično sodelovanje posadke: “Ekipa je odlično opravila svoje delo. Pierre je dober jadralec,  v rednih izmenah je prevzemal vlogo krmarja ter postal eden izmed nas.«

Ustanovitelj projekta Esimit Europa, Igor Simčič: “Tokratna regata Giraglia Rolex Cup ima za nas zelo poseben pomen - najprej zato, ker je sedaj, ko je z nami jadral Pierre Casirraghi, Monako postal 11. evropska država s članom posadke, in seveda zato, ker smo našo okroglo 30. zmago prijadrali ravno pred  jadralnim klubom, za katerega tekmujemo  – Yacht Club de Monaco. To je bilo prav posebno doživetje v luči otvoritve novih klubskih prostorov.”

Krmar Alberto Bolzan, ki je član posadke že od samega začetka projekta Esimit Europa, se bo jeseni pridružil naslednji oceanski dirki Volvo Ocean Race z ekipo Alvimedica. V tej sezoni je tako danes zadnjič jadral v posadki Esimit Europa 2: » To je bila odlična dirka preden se poslovim za nekaj časa, vendar se že sedaj veselim vrnitve, saj bom po izkušnji na oceanski dirki prinesel tudi nove izkušnje. «

Monaški princ Pierre Casiraghi, ki je imel vlogo krmarja, je bil po dirki navdušen: “Imel sem priložnost krmariti to jadrnico, kar je bilo zares izjemno. To bi si želel vsak jadralec.” je po svoji prvi dirki s najhitrejšo in tehnološko najbolj napredno evropsko jadrnico, ki pluje pod evropsko zastavo, povedal princ. Ob tem je poudaril, kako zelo cenijo, da sodelujejo s tako na najvišji ravni skupine je: "To je izjemna ekipa, v posadki smo bili jadralci iz enajstih različnih držav, vse dobro brezhibno in vsi so zelo dobro organizirani."

Na podelitvi pokalov v soboto, 21. junija, si je ekipa Esimit Europa 2 zagotovila pokale za prvo jadrnico v realnem času in za prvo okrog znamenite Giraglije.

Rekord, ki ga je posadka Esimit Europa 2 postavila leta 2012, je 14 ur, 56 minut in 16 sekund.

Regato Giraglia Rolex Cup je letos organiziral jadralni klub Yacht Club Italiano pod okriljem Federazione Italiana Vela, Fédération Française de Voile v sodelovanju s Société Nautique de St Tropez, mestom Saint Tropez ter jadralnimi klubi Yacht Club de France, Yacht Club Sanremo, Union nationale pour la Course au Large in Yacht Club de Monaco.

Nedelja 22 Jun 2014

Roses, Španija; 21. junij - Slovensko jadranje je dobilo novo odličje iz velikih tekmovanj. Koprčan Jan Kosmina je na mladinskem svetovnem prvenstvu jadranja na deski v kategoriji slalom osvojil bronasto odličje. Jani Lovrič je končal na 18. mestu.

Španska obala je pretekle dni gostila najboljše slalomiste v jadranju na deski, med katerimi sta nastopila tudi slovenska predstavnika Jan Kosmina in Jani Lovrič. Jan Kosmina, sin Mitje Kosmine, enega najuspešnejših slovenskih krmarjev, najbolj poznanega po odličnih uspehih na Barcolani, je po dramatičnem razpletu na koncu osvojil bronasto odličje na svetovnem mladinskem prvenstvu. Jadralni pogoji so Slovencema odgovarjali, saj so bili podobni tistim v domačem Kopru.

Dogajanje na polju je bilo zanimivo do zadnje tekmovalne preizkušnje, saj je po dveh izpeljanih slalomih Jan Kosmina zasedal 4. mesto, a je v zadnjem finalu na zadnji oznaki v zadnjem obratu z vetrom prehitel francoskega predstavnika, s čimer se je povzpel na skupno 3. mesto. Po regati je navdušen povedal: “Zelo sem vesel, da se je ves vložen trud s treningov poplačal. Rad bi se zahvalil staršem, še predvsem očetu. Bilo je težko, do zadnjega dne sem bil četrti z eno točko zaostanka za tretjeuvrščenim. Na koncu sva končala z enakim številom točk, a sem ga zaradi boljše uvrstitve v odbitem plovu prehitel. Zelo sem vesel, ker je to moja prva medalja na svetovnih prvenstvih, s čimer sem uresničil del svojih sanj.” Zlato odličje je osvojil Francoz Nicolas Goyard, drugi pa je bil Turk Poyraz Akay. Drugi slovenski predstavnik Jani Lovrič je končal na 18. mestu.

Nedelja 22 Jun 2014

Esimit Europa 2 je danes opoldne v floti 213 jadrnic začela 242 navtičnih milj dolgo regato na odprtem morju - Giraglia Rolex Cup.

Ta znamenita dirka, ki že tradicionalno povezuje Italijo in Francijo z izmenično določenimi starti in cilji v Saint -Tropezu in San Remu, se letos na svoji 62. izdaji izjemoma zaključi v Monte Carlu, saj so se organizatorji odločili združiti zaključek regate s posebnim dogodkom ob enkratni priložnosti inavguracije novega klubskega prostora jadralnega kluba Yacht Club de Monaco. Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je s takšno odločitvijo organizacijskega odbora zadovoljen: »Esimit Europa 2 tekmuje za jadralni klub Yacht Club de Monaco, zato ima Giraglia Rolex Cup letos za nas poseben pomen. V čast bi nam bilo, če bi bila naša naslednja zmaga ravno tukaj.« Poleg tega se je na krovu jadrnice Esimit Europa 2 posadki pridružil monaški princ Pierre Casiraghi, član upravnega odbora Yacht Club de Monaco, ki ima vlogo enega izmed krmarjev. O svoji odločitvi, da se pridruži evropski posadki na tej regati, je Pierre Casiraghi povedal: »Za mene je to izjemna izkušnja, saj je Esimit Europa 2 verjetno ena izmed najhitreših enotrupnih jadrnic na svetu. Veseli me, da se bom lahko osebno prepričal, kako je jadrati z njo.«

Ekipa jadrnice, ki pluje pod evropsko zastavo, se je preko startne linije podala z namenom, da do cilja prijadra prva. Navigator Boris Herrmann pričakuje, da bodo zaokrožili znameniti sklanati otoček Giraglija v zgodnjih jutranjih urah, do Monte Carla pa pripluli jutri popoldne med 15. in 17. uro.

Trenutni rekord, ki ga je posadka Esimit Europa 2 postavila leta 2012, je 14 ur, 56 minut in 16 sekund.

Vabimo vas, da spremljate potek regate: http://www.sgstracking.com/live/giraglia2014.php

Sreda 18 Jun 2014

Ladjedelnica Wider Yachts je pričela z gradnjo nove superjahte Wider 165.

50 metrska jahta naj bi bila sicer manjša, vendar so jo morali na željo kupca povečati. Njegova želja je bila, da bo na jahto lahko shranil svojo podmornico in da bo na jahti lahko pristajal s svojim helikopterjem.

Jahto bo poganjal hibridni diesel-električni sistem, ki je oblikovan za kar največjo učinkovitost. Izgled jahte bo izjemno impresiven in bo nedvomno pritegnil veliko pogledov. Trup bo izdelan iz aluminija. Za ta material so se odločili, ker je lahek, vzdržljiv in ekološko odgovoren, saj ga je možno 100% reciklirati.

Jahto je oblikoval Fulvio De Simoni v sodelovanju z Tilli Antonelli in oblikovalsko skupino podjetja Wider. Želeli so, da je plovilo harmonično, da poveča stik z morjem in omogoča čim večjo prostornost v notranjosti jahte. Z drugimi besedami, želeli so, da postane nova jahta harmonija idej. Opisali bi jo lahko tudi kot napredno multifunkcijsko plovilo, ki se prilagaja potrebam posadke, uporablja človeku prijazne tehnologije in omogoča dober stik z morjem.

Pri oblikovanju so razvili inovativen prostor v boku trupa, ki je delno potopljiv in je namenjen shranjevanju lastnikove podmornice za tri osebe.

Po manjši sestri Wider 150, je nova jahta podedovala Wider plažo, kot jo imenujejo v podjetju. To je posebna oaza na krmi plovila, ki zagotavlja veliko prostora za uživanje ob vodi. Kot smo pri Widerju navajeni, v svoje izdelke vpeljujejo nove rešitve. Kopalne ploščadi so izvedene tako, da se bočni deli krme s spuščanjem za 90 stopinj, transformirajo v kopalno in sončno ploščad. Ker so nameščene na višino vodne gladine omogočajo gostom dober stik z morjem, kar je bilo vodilo pri oblikovanju jahte.

Jahta ima v krmi vgrajen plavajoč sistem za shranjevanje pomožnega plovila. V njem je dovolj prostora za shranjevanje Wider 32, ki je nov športni čoln podjetja in ga lahko uporabljamo kot pomožni čoln. Garaža je oblikovana na način, da jo lahko enostavno pretvorimo tudi v zaprt bazen z morsko vodo, kadar v njem ne shranjujemo plovila.

Hibridni pogonski sistem

Tehnične lastnosti:
Dolžina: 49,89 m
Širina: 9 m
Ugrez: 1,89 m
Teža: 375 t
Rezervoar za gorivo: 45.000 l
Rezervoar za vodo: 13.000 l
El. motorji: 2 x 531 kW
Dieselski agregati: 4 x 350 kW
Baterije: 544 kW


Doseg:
15 vozlov - 2500 nmi
13 vozlov - 3500 nmi
11 vozlov - 5000 nmi
5 vozlov - odvisno od baterij

Na plovilo so vgradili hibriden pogonski sistem. Zagotovili so manjšo porabo in večji doseg plovila. Klasični motorni prostor je razdeljen v dva dela. V premcu se nahaja dieselski agregat v krmnem delu pa se nahajajo LiPo baterije. Srednji del plovila, kjer se običajno nahaja strojnica, je tako ostal prazen in omogočil izdelavo večjih kabin za goste.

Električni pogon plovila je zagotovilo podjetje Emerson Industrial Automation, ki je vodilno svetovno podjetje za izdelavo kombiniranih pogonskih sistemov. Pogon je v celoti modularen. Jahta lahko pluje zgolj z uporabo baterij v tako imenovanem ZEM (Zero Emission Mode) ali pa z uporabo štirih dieselskih agregatov, ki se vključujejo glede na želeno hitrost plovbe. S tem se zmanjša poraba goriva in izpusti CO2 v ozračje.

Vsi viri energije na plovilu so nadzirani s posebnim sistemom upravljanja, ki so ga razvili sami v podjetju Wider. Nadzirajo priklop na električno omrežje na obali, dieselske generatorje in baterije. Energijo nato ekonomično razporejajo na pogonske agregate in porabnike na jahti.

Jahte Wider 150 in 165 poganjajo AziPod pogonski sistemi, ki v primerjavi s klasičnim pogonom z osovinami zmanjšujejo vibracije pri plovbi, enostavno uporabo, majhen ugrez in ne potrebujejo dodatnih krmil.

Jahta je trenutno že v proizvodnji. Končana bo predvidoma leta 2016, ko jo bo lastnik lahko tudi prevzel.

Fotogalerija: Wider 165

Vir: http://www.wider-yachts.com/

Sreda 18 Jun 2014

Ponent (hrvaško pulenat, punenat) običajno piha iz zahodne smeri. Značilno je, da se pojavi iznenada. Najpogosteje se pojavi ob hladnem vetru.

Je kratkotrajen nevihtni veter in povzroča visoke valove. Dosega jakosti vse do 12 Bf. Značileno zanj je, da prinaša kratkotrajen vendar močan dež. Kadar močno piha ga na hrvaškem imenujejo pulentada. Nevaren je v vseh zalivih, ki so odprti proti zahodu, saj v njih povzroča visoke valove. Najbolj nevaren je, ker so pojavi iznenada in ker je zelo redek veter.

Video prikazuje ponent v zalivu Čikat na otoku Lošinju, ki je odprt proti zahodu.

Torek 17 Jun 2014

Esimit Europa 2 se letos vrača na najbolj znamenito sredozemsko regato Giraglia Rolex Cup, kjer je doslej prva prevozila ciljno črto na vseh udeleženih dirkah v letih 2010, 2011 in 2012, medtem ko je v sezoni 2013 v času poteka regate tekmovala v severni Evropi. Leta 2012 je ob tretji zaporedni zmagi na jubilejni 60. izdaji dirke na odprtem morju Giraglia Rolex Cup posadka jadrnice Esimit Europa 2 postavila izjemen rekord, ko je 242 navtičnih milj prevozila v 14 urah, 56 minutah in 16 sekundah in popravila prejšnji rekord kar za 3 ure in 6 minut.

Naskok na 30. zmago

V konkurenčni floti več kot 200 jadrnic bo Esimit Europa 2 v sredo, 18. junija, točno opoldne iz St. Tropeza usmerila svoja jadra proti skalnatemu otočku Giraglia, nato pa do ciljne črte pri Monte Carlu. Dirka na odprtem morju se letos zaradi posebnega dogodka izjemoma zaključi v prestolnici kneževine Monako - takoj po regati sledi namreč otvoritev novih klubskih prostorov znamenitega jadralnega kluba Yacht Club de Monaco, katerega ponosna članica je tudi Esimit Europa 2. Skiper Esimit Europa 2, Jochen Schümann, pričakuje zmago na letošnji 62. izdaji regate Giraglia Rolex Cup: »Dobro smo pripravljeni in pričakujem, da bomo na cilj prišli prvi. Za rekorde v jadranju potrebujemo predvsem dobre vetrovne pogoje. Rekord, ki smo ga postavili leta 2012, pa je izjemen in ga bo težko preseči.«

Pierre Casiraghi bo z ekipo Sailing Team Esimit jadral za Evropo

Na okroglem 30. nastopu jadrnice Esimit Europa 2 se bo mednarodni ekipi izjemnih jadralcev kot član posadke na dirki na odprtem morju pridružil monaški princ Pierre Casiraghi, član upravnega odbora Yacht Club de Monaco, s čimer bo Monako postal 11. evropska država s članom posadke. Na svojem prvem jadranju z najhitrejšo in tehnološko najbolj izpopolnjeno evropsko jadrnico se bo na krovu med drugimi pridružil enemu najboljših jadralcev vseh časov, skiperju Jochenu Schümannu, krmarju Albertu Bolzanu, ki se bo jeseni odpravil na oceansko dirko Volvo Ocean Race,  in navigatorju Borisu Herrmannu, s katerim je v začetku tega leta Pierre Casiraghi že jadral na čezatlantski dirki. Kot član ekipe jadralcev Esimit Europa 2 bo tako tudi Pierre Casiraghi nosil sporočilo »Skupaj za Evropo« ter promoviral vrednote, kot so moštveni duh, solidarnost, sodelovanje in inovativnost. Jadral bo pod evropsko zastavo, tekmoval pa za Jadralno zvezo Slovenije in jadralni klub Yacht Club de Monaco.

Najstarejšo sredozemsko regato - Giraglia Rolex Cup, tako imenovano kraljico Sredozemlja, letos organizira Yacht Club Italiano pod okriljem Federazione Italiana Vela, Fédération Française de Voile v sodelovanju s Société Nautique de St Tropez, mestom Saint Tropez ter jadralnimi klubi Yacht Club de France, Yacht Club Sanremo, Union nationale pour la Course au Large in Yacht Club de Monaco.

Ponedeljek 16 Jun 2014

V petek se je nad Kvarnerjem razvila nevihta, ki je povzročila mnogo težav nepripravljenim navtikom. Razvoj nevihte si lahko ogledate v fotogaleriji: Nevihta nad Krkom.

V petek popoldne se je nad otokom Krkom razvila nevihta. Številni nepripravljeni navtiki so imeli obilo težav, nekateri so komaj rešili svoja življenja.

Štiričlanska nemška družina z dvema mladoletnima otrokoma, je z manjšim plovilom plula v Velebitskem kanalu. Iz Paškega zaliva so pluli proti Rudelič dragi, kjer jih je presenetila močna burja. Ker s plovilom niso uspeli  kljubovati močnemu vetru in valovom, so se zatekli na greben Šestakovci od koder so poklicali pomoč. Ker so v centru za iskanje in reševanje na morju uvideli, da je družina v življenjski nevarnosti, so prekinili drugo reševalno akcijo in s plovilom odpluli proti družini. Do njih so pripluli šele ob 22:39 uri. Zaradi izjemno slabih vremenskih razmer, so jih le s težavo uspeli vkrcati na plovilo luške kapitanije. Družino so nato odpeljali v Rudelič Drago in se takoj vrnili v drugo reševalno akcijo.

V težave v Velebitskem kanalu je zašel tudi šestdesetletni domačin iz kraja Lukovo Šugarje, ki ga je prav tako presenetila močna burja. Ker mu je odpovedal motor, ga je začelo nositi proti otoku Pagu. Poizkušal si je pomagati z vesli, vendar mu je eno padlo v vodo. Z preostalim si je pomagal, da se je privlekel do obale otoka Paga, kjer se je rešil iz svojega plovila, ki pa ga je žal razbilo na skalah. Iz bližnje vasi je sporočil, da se je rešil in ni v življenjski nevarnosti.

V eni reševalni akciji smo bili vključeni tudi sami. V zalivu Konobe na otoku Krku, kjer smo opazovali razvoj nevihte (Fotogalerija: Nevihta) je ob 15.00 uri pričelo močno pihati. Plovilu dolžine 5,5 s tričlansko nemško posadko je popustilo sidro. Preden so opazili, da jih hitro nese na skale, je bilo že prepozno, da bi vžgali motor in izpluli iz zaliva. Naslednji val bi jih vrgel na skale. V zadnjem trenutki smo uspeli na njihovo plovilo privezati vrv in jih potegniti na naše plovilo. Tu jim je v miru uspelo spustiti nogo motorja, vžgati motor in odpluti proti Puntarski dragi. Naslednji dan so nas v istem zalivu prijetno presenetili in do nas priplavali s steklenico šampanjca.

Spremljajte vremenske napovedi in spremembe vremenskih razmer.

Ponedeljek 16 Jun 2014

V torek je v dopoldanskem času zagorelo na katamaranu Mohe. Na mesto požara so se nemudoma odpravila reševalna plovila.

Nekaj minut pred enajsto dopoldne so z avstrijskega katamarana Mohe javili, da je na njihovem plovilu izbruhnil požar. Na mesto nesreče, nekaj milj južno od kraja Cavtat, so takoj  odplula plovilo Luške kapitanije in pomorske policije Dubrovnik ter ladja Danče. Na ogled je odletelo tudi letalo Obalne straže.

Na krovu tega 16 m dolgega katamarana, sta bila v času nesreče le dva člana posadke od katerih je bil eden lastnik. Takoj, ko je požar izbruhnil, sta se vkrcala na pomožni gumenjak in se oddaljila od gorečega katamarana. Ob 12.38 uri so do brodolomcev pripluli člani Pomorske policije Dubrovnik z gasilci na krovu. Takrat so se nahajali 20 navtičnih milj južno od kraja Cavtat. Prevzeli so jih na krov ladje, ter odpluli proti gorečemu katamaranu, kjer so pričeli z gašenjem požara.

Kaj je povzročilo izbruh požara na plovilu še ni znano. Kaj pa je ostalo od katamarna, pa je vidno na fotografijah.

Pravočasno zaščitite svoje plovilo pred tragičnimi posledicami požara. Učinkovit avtomatski gasilni aparat PYRoff rešuje vaše življenje, življenje vaše posadke in plovilo. Vse o gasilniku si lahko preberete na: PYRoff gasilnik za plovila. Nakup gasilnika lahko opravite preko naslednje povezave: NAKUP!

Vir: MMPI

Ponedeljek 16 Jun 2014

V Splitu je Slovenija dobila novo kolajno iz evropskih članskih prvenstev, tokrat iz jadranja, ki jo je Sloveniji prijadral Črnomeljčan Maks Vrščaj v razredu laser radial moški. Tokratno prvenstvo stare celine je v celoti zaznamoval zelo šibak veter, ki je organizatorjem onemogočil izpeljavo vseh predvidenih plovov. Ostali Slovenci žal niso bili med najboljšimi.

19 letni Maks Vrščaj je Sloveniji prijadral srebrno odličje iz evropskih članskih prvenstev v jadranju. Prvenstvo je Maks odlično začel, prevzel vodstvo po prvem tekmovalnem dnevu, drugi dan se s slabšo uvrstitvijo nekoliko oddaljil od najboljših, a že tretji tekmovalni dan nadoknadil napako iz prejšnjega dne ter se povzpel na 2. mesto. Četrti, peti ter današnji zadnji dan pa zaradi pomanjkanja vetra jadralci niso uspeli odjadrati nobenega plova, tako da so rezultati ostali enaki. V razredu laser radial moški je tekmoval tudi Marko Radman, ki je prvenstvo zaključil na 19. mestu. Prvak je postal Poljak Marcin Rudawski, bronasto odličje pa si je prijadral Britanec Jon Emmett.

V ženskem olimpijskem enosedu laser radial je slavila Nemka Svenja Weger pred domačinko Tino Mihelič in Britanko Chloe Martin . V zlato skupino se je uvrstila tudi Slovenka Kim Pletikos, ki je na koncu prvenstvo končala na 35. mestu.

Po odhodu Vasilija Žbogarja iz olimpijskega razreda laser standard Slovenci še nismo dobili tako uspešnega naslednika. Nihče od slovenskih predstavnikov se namreč ni uspel uvrstiti v zlato skupino, torej v najboljšo tretjino. Še najboljše se je odrezal Nik Pletikos, ki je prvenstvo zaključil na 72. mestu. V bronasti skupini so jadrali preostali naši predstavniki. 96. je končal Uroš Kraševac, mesto za njim Žan Luka Zelko, 128. pa je bil Klas Kaligarič. Zmagal je domačin Tonči Stipanovič pred Nizozemcem Rutgerjem Van Schaardenburgom in Britancem Nickom Thompsonom.

Romeo Podlogar, Generalni sekretar JZS


Nedelja 15 Jun 2014