Foto galerija

Podjetje MOTO-NAUTIKA predstavlja prvi »TOP KOMPLET« v nizu – 8 in pol metrski orjak, skupaj z izvenkrmnim motorjem YAMAHA F300 s tehnologijo »Drive By Wire«.
Obnovimo znanje …
Model G850 je paradni konj linije GOLDEN LINE, namenjen zahtevnim uporabnikom, ki iščejo prostornost, udobje in zmogljivost.
GLAVNE LASTNOSTI
- PREMEC Z OGROMNO PROSTORA
GRAND G850 ponuja veliko sprednjo sončno ploščad, ki vključuje tri blazine in pa tudi odstranljivo mizico s podstavkom. Sprednja ploščad se lahko tudi razstavi, vse elemente, ki jih ne potrebujete, pa preprosto pospravite v velik prostor, ki se nahaja pod zadnjo klopjo.
- IMPRESIVNA GLAVNA KONZOLA
Konzola ima sodobno, elegantno in futuristično obliko. Posebnost pri tej je ta, da se pod njo skriva ogromen prostor, do katerega dostopate tako, da dvignete sprednji del konzole. Na armaturni plošči je dovolj prostora za različne instrumente
- PROSTOREN ZADNJI DEL
Pod zadnjo klopjo se nahaja največji hrambni prostor, kamor lahko odložite vso dodatno opremo, ki je v danem trenutku ne potrebujete. Ima dovolj prostora za pospravite mizico, celotno sončno ploščad, pokrivalo čolna, rešilne jopiče, ipd.
Mizica se montira na zadnjem delu okrog klopi, ki je oblikovana kot črka U. Kadarkoli lahko mizico enostavno odstranite in s tem pridobite še več prostora za druženje z vašimi prijatelji ali družinskimi člani.
SPECIFIKACIJA PLOVILA:
(dodatna oprema vključena v ceno)
- Black Carbon Hypalon – Orca – 5 LETNA GARANCIJA
- podaljšane platforme z inox izvlečnimi stopničkami,
- roll bar z ojačitvijo in kljuko za vleko smučarja,
- elektro paket (avt. kalužna črpalka, vse navigacijske luči, stikala na konzoli, truba,..),
- ležalna ploščad z blazinami spredaj od konzole naprej, da je pokrit celotni sprednji del in zadaj od zadnjih sedežev do
- konzole voznika (ležišče primerno tudi do 4 osebe),
- mizica, ki se enostavno sname ko jo ne potrebujete,
- Silvertex nadgradnja blazin ,ki je zelo primerna za vročino ter se enostavno čisti, voda ne prodira v blazine,
- zaščita trupa,
- varnostni ventil,
- hidravlika volana
- Seadeck imitacija tikovine,
- športni volan BLACK PERFORMANCE,
- inox ograjice, – vgradni INOX hladilnik
- električni winch z inox sidrom in verigo,
- sivi gel coat,
- Seadeck imitacija tikovine po celem čolnu,
- vgradni rezervoar vode in tuš set (100 litrski)
- vgradni rezervoar goriva (300 litrski)
Tehnični podatki:
- Skupna dolžina: 850 cm
- Skupna širina: 295 cm
- Teža plovila: 1200 kg
- Maksimalna moč: 400 KM
- Kapaciteta oseb: 12 / 16
REDNA CENA: 121.897€ + ddv
AKCIJSKA CENA (velja samo za komplet): 91.008€ + ddv
V CENO VKLJUČEN MOTOR YAMAHA F300 UCB (Drive By Wire) IN MONTAŽA MOTORJA!
REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV
Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete prodajni salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž,
ali kontaktirate na:
Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2)
Plovila:
+386 31 300 903 – Rok
+386 51 222 122 – Klemen
Email: prodaja@moto-nautika.com
Oglejte si tudi preostalo ponudbo na:
www.moto-nautika.com
www.motonautika-shop.com

Cilj je bil ustvariti vrhunsko čezoceansko potovalno jahto. Z njo lahko izkušen jadralec s svojo družino ali prijatelji jadra po najlepših območjih na svetu ali pa z njo prečka oceane. Elan SixtyFive je enostavna za jadranje in upravljanje, udobnejša na palubi in v notranjosti ter varnejša od primerljivih jaht. Ponuja več čistega jadralnega užitka in hitrosti kot katera koli tekmica.
Zaščitena krmilna konzola na premcu
Ta edinstvena funkcija je izposojena in prirejena po vzoru jadrnic razreda IMOCA, ki tekmujejo okoli sveta, nudi popolno zaščito pred vremenskimi vplivi na sprednjem delu kokpita. To omogoča krmiljenje z uporabo krmila, nastavitve jader prek električnih vitlov in popolno vidljivost jader ter morja. Odvisno od potreb, ki jih zahtevajo vaša področja plovbe, je ta prostor enostavno klimatiziran ali ogrevan s toplim zrakom.
Prava jadrnica za posadko z manj člani
Jadrnico, ki temelji na najnovejših funkcijah, opremi in izkušnjah z jadrnic razreda IMOCA, so ustvarili njihovi zmagovalni oblikovalci in strokovnjaki, z njo pa lahko enostavno jadra en sam član posadke ali posadka z manj člani v vseh pogojih. Jambor, oprema, izbira in organizacija palubne opreme omogočajo enostavno in varno ravnanje ter prečenje, podprto z navijanjem prednjih jader s pomočjo električnih vitlov.
Namestitev in udobje
Udobje življenja na jahti, bodisi med jadranjem na odprtem morju ali na sidru, je v veliki meri odvisno od zasnove palube in namestitve. Edinstvenost jahte omogoča enonivojska notranjost, minimalno navpično razdaljo od salona do kokpita (100 cm) s širokim stopniščem (45 stopinj), enostavnimi in varnimi sprehajalnimi potmi ter dostopom do premca, skupaj z varnim in enostavnim dostopom do obale, pomožnega čolna ali morja. Uravnotežena notranjost s tremi kabinami z razkošnim apartmajem lastnika omogoča nepozabna daljša križarjenja.

Inteligentni električni sistemi
Dovolj oskrbe z energijo ter njeno pametno krmiljenje in upravljanje sta eni od najpomembnejših področij za zagotavljanje udobja, potrebnega za dolge plovbe na odprtem morju. Sistem, ki temelji na litijevih baterijah, omogoča optimalno pridobivanje in uporabo energije na krovu. Električna energija, ki jo zagotavljajo dizelski hidro generator ali fotovoltaične celice, se pridobiva in porablja z uporabo centraliziranega digitalnega sistema upravljanja. To omogoča tihe noči brez delovanja generatorja, tudi pri visoki porabi energije, kot je klimatska naprava, in močno zmanjšanje porabe fosilnih goriv, hkrati pa ohranja funkcije udobja, odvisne od potrebne energije.
Avtopilot po meri
Temelji na strojni opremi B&G in izkušnjah z regat okoli sveta, na katerih ti sistemi praktično ves čas krmilijo čoln v vseh vremenskih in morskih razmerah ter skiperju nudijo optimalno, zanesljivo in varno rešitev krmiljenja za čezoceanska potovanja. Programska oprema je razvita na podlagi študij simulacije Gomboc, izvedenih med določanjem parametrov pomorske arhitekture. Po splovitvi prvega čolna se z njim jadra v različnih pogojih, podatki iz več senzorjev pa se uporabljajo za analizo odzivov krmiljenja. Ta povratna informacija omogoča nenehno izboljševanje in optimizacijo programske opreme avtopilota ter doseganje zmogljivosti krmiljenja, primerljive s tisto, ki jo dosega izkušen krmar na regati.
Kovana kobilica
Izjemno močna kobilica je bila razvita z uporabo kovanega visoko trdnega jekla. Tehnologija, zgrajena iz enega samega monolitnega kosa jekla HRO 774, v nasprotju z lito ali varjeno plavutjo omogoča lažji in strukturno močnejši del. Kobilica je zato tanka, ima nizek upor in je lahka, hkrati pa se poveča odpornost proti udarcem in trkom, ki nastanejo ob vsakem resnem nasedanju – čemur se noben jadralec na odprtem morju ne more izogniti.
Tehnični podatki
- Dolžina čez vse: 21.35 m
- Dložina trupa: 19.85 m
- Dolžina vodne linije: 19.41 m
- Širina: 4.99 m
- Ugrez: 3.5 m
- Teža (prazno plovilo): 17.000 kg
- Teža z osnovnimi opcijami: 18.150 kg
- Največja teža: 21.000 kg
- Balast: 6.500 kg
- Rezervoar vode: 500 l
- Rezervoar goriva: 1000 l
- Motor: 110 KM Yanmar
- Motor (opcija):150 KM Yanmar
- Električni motor: opcija
- Glavno jadro: 147 m²
- Jib 106%: 109 m²
- Code 0 : 171 m²
- Oblikovanje: Verdier/J&J

Vstopite v svet brezkompromisnega užitka na vodi z Yamarin 67 DC — plovilom, ki združuje v prvi vrsti kvalitetno skandinavsko izdelavo, eleganco, zmogljivost in funkcionalnost. Zasnovan za osem oseb se ta model izkaže kot idealen za družinske izlete, popoldanske avanture s prijatelji ali sproščene vikende ob morju.
S čistimi linijami, razširjeno vodno linijo in premišljenimi detajli, Yamarin 67 DC takoj pritegne pogled. Velika zatemnjena stekla trupa, črn okvir vetrobranskega stekla in nizko profilirana struktura ustvarjajo vtis prestiža in sodobnega oblikovanja.
Na krmi se razprostira udobna sedežna garnitura v obliki črke U, dopolnjena s premičnim naslonom voznikovega sedežnega položaja, ki se z obračanjem spremeni v družabni prostor za do sedem oseb. Za poletne dni je opcijsko na voljo miza in velika ležalna površina — idealno za sončenje ali popoldansko sprostitev. Plovilo lahko opremite z veliko tendo ter dodatno zimsko camper cerado, ki vam omogoča popolno zaprtje ter s tem tudi dodatno spalno kabino za 2 osebi. Krma vam ponuja tudi popoln kuhinjski otok z omaricami ter hladilnikom, lahko pa se odločite tudi za verzijo brez ter uživate ob dodatnem sedalnem prostoru.
Armaturna plošča je premišljeno ter intuitivno razporejena s pametnim Yamarinovim Q zaslonom, ki vam ponuja vrsto funkcionalnosti: Interna WiFi, Bluetooth, 4G povezava; sistem je pripravljen za internetne podatke, vremenske podatke in notranje aplikacije, združljivost z NMEA 2000, integracija podatkov motorja ter možnosti dopolnitev z radarskim, sonar in drugimi sistemi, C map, audio sistem, GPS, stanje akumulatorjev in več!
Yamarin 67 DC ponuja kabino z drsnimi vrati, velikimi okni in strešno odprtino, ki v notranjost vdihnejo naravno svetlobo. Kabina je primerna za prenočevanje, počitek otrok ali shranjevanje prtljage, za katero imate obilico prostora tudi pod posteljo.
Z 6,76-metrsko dolžino in 2,55-metrsko širino trup ponuja izjemno stabilnost in mirno plovbo. Pri maksimalni opremi z 250 konjskimi močmi doseže hitrost do kar 46 vozlov — tudi pri najzahtevnejših pogojih.
Model je opremljen z obilico standardne opreme: Yamarinov Q pametni zaslon 10'', rezervoar za gorivo 195L, Softdeck talne obloge po celotni palubi, kalužni črpalki, audio sistem, dodatna ležalka na krmi, sidrni predali spredaj in zadaj, stikala za baterije, dve bateriji za boljši izkoristek, vodoodporni USB / 12 V priključki, hidravlično krmiljenje, LED-osvetlitev..
Za tiste, ki zahtevate več, je na voljo veliko dodatne opreme, od bow thrusterja ter Yamahinega sistema Helm master, elektro sidro, kuhalna plošča, hladilnik, camper cerada, trim tabi, marinski priključek,…
Tehnični podatki:
- Dolžina: 6,76 m
- Širina: 2,55 m
- Teža z motorji: 1480 kg
- Št. ljudi na krovu: 8
- Kabina: 2 + 2
- Max motorizacija: 250 hp
- Rezervoar goriva: 195 L
- Max hitrost: 46 vozlov
Za koga je primeren?
- Za družine, ki si želijo brezskrbne vodne izkušnje s prijatelji.
- Za ljubitelje dizajna, ki cenijo eleganco in kakovostno izdelavo.
- Za tiste, ki ne želijo velikih plovil, a želijo funkcionalnost in udobje večjih.
- Za užitek na vodi: hitra plovba, varna krmarjenje in sprostitev na soncu.
Zakaj izbrati Yamarin 67 DC?
- Idealna velikost: Dovolj kompakten za lažje manevriranje in pristanke, a dovolj prostoren za udobje.
- Večnamenska uporaba: Od dnevnih izletov do kratkih počitkov na vodi.
- Elegantna izvedba: Premium materiali, sodobna oprema in brezčasna estetika.
- Vrhunska zmogljivost: Zmogljiv trup v kombinaciji z najnaprednejšimi Yamaha motorji, ki zadovolji tudi zahtevnejše uporabnike.
- Prilagodljivost opreme: Izberite med osnovno, Comfort ali Premium opremo, glede na vaše potrebe in proračun.
Plovilo si je mogoče ogledati v njihovem salonu na Ptuju, naročila so odprta za naslednjo sezono.
Pokličite jih za individualno ponudbo, da skupaj zaplujete v leto 2025!
Kot generalni zastopnik za plovila QUARKEN, YAMARIN, Marinello, AS Marine ter Nuova Jolly vam nudijo kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusev, vgradnja dodatne opreme, hrambo plovil in mnogo več! Prav tako pa so vam na voljo tudi, ko ste na dopustu. Na Jadranu vam nudijo mobilne servisne točke, tako da nikoli ne ostanete sami.
Vabljeni!
Cena:
YAMARIN 67 DC z motorjem Yamaha F200 – že od 86.500,00 EUR z DDV !
Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila YAMARIN, Navigator Group Ptuj, https://www.navigator-ptuj.si ali info@navigator-ptuj.si ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460.

Antares 9 je eleganten sodoben čoln, na novo zasnovan z inovacijami in izboljšavami, prevzetimi iz večjih modelov. Ustvarjen je za zabavne vikende na vodi, nova različica pa ponuja še več načinov za uživanje na morju. Premikanje po čolnu in upravljanje sta enostavnejša, izkušnja pa še prijetnejša v dobri družbi – tako med sidranjem kot med plovbo.
Zunanjost
Novi Antares 9 ima eleganten profil in se ponaša z gladkimi, dinamičnimi linijami, ki jih poudarjata srebrna obroba in dolga okna trupa. Lok krmarskega prostora, prepoznavni znak te linije, tvori rahlo prelomljeno krivuljo, ki se povezuje z razširjeno strešno konstrukcijo, ki ščiti prostorno krmo, ki meri kar 1,7 m × 2,4 m) Z dodatnim sedežem se klop v obliki črke L lahko spremeni v salon v obliki črke U – idealna postavitev za večje število gostov.
Ta modularni salon se zlahka preoblikuje v prostor za sončenje, kadar si želite sprostitve in uživanja na soncu.
Notranjost
Novi Antares 9 je popolna izbira za križarjenja z družino ali prijatelji, saj potnikom ponuja izjemno kakovost bivanja na krovu. Notranji salon, obdan z velikimi okni, je preplavljen s svetlobo. Sodobna kuhinja je opremljena z 80-litrskim hladilnikom, dvema električnima kuhalnima ploščama, možnostjo mikrovalovne pečice ter obilico prostora za shranjevanje.
Sprednja lastniška kabina obljublja prijetne noči na morju. S posteljo velikosti 160x200, lakiranim pohištvom, ambientalno osvetlitvijo, oblazinjenim vzglavjem in prostorno omaro za obešanje oblačil nudi izjemno raven udobja in elegance, ki ju redko najdemo na čolnih te velikosti. Enako udobna kabina za goste sprejme dva potnika, salon pa se lahko preuredi v dodatni dve ležišči.
Novi Antares 9 predstavlja prefinjeno ravnovesje med zmogljivostjo in varnostjo ter med zunanjim prostorom in notranjo prostornostjo. Vsaka podrobnost je zasnovana tako, da omogoča lažje gibanje in nemoten dostop do morja, kar naredi izlete na morje še bolj sproščujoče in prijetne. Antares 9 je ustvarjen za družinska križarjenja in vodne športe s prijatelji ter uteleša vsestranskost, udobje in eleganco.
Brezhibna zasnova in neprimerljiva varnost
Stranska dostopna vrata omogočajo lažje vkrcanje in izkrcanje, medtem ko kopalna lestev nudi priročen dostop do vode. Širši in globlji prehod na desnem boku z visokimi ograjami zagotavlja varen dostop do premca – za odpiranje sidrnega predala, dostopa do pomola ali sprostitev na soncu na izjemno udobnih blazinah za sončenje z nastavljivimi naslonjali. Vsaka inovacija je zasnovana z namenom olajšanja gibanja in brezhibnega dostopa do morja, da bodo vaši izleti udobnejši, sproščeni in še prijetnejši.
Tehnologija in zmogljivost
Zvest DNK-ju svoje linije je Antares 9 robusten čoln, zasnovan za lahkotno rezanje valov. Opremljen z izvenkrmnim motorjem z močjo 500 KM (največja dovoljena moč) in velikimi rezervoarji za gorivo, omogoča doseg 130 navtičnih milj pri potovalni hitrosti, kar pomeni, da lahko plujete dlje in dlje časa. Trup je lažji, a enako trden, kar zagotavlja večjo togost za boljšo stabilnost in udobje med plovbo, hkrati pa zmanjšuje vibracije in hrup.
Širok nabor možnosti
Novi Antares 9 ponuja številne možnosti prilagoditve glede na način uporabe in vaše potrebe. Dodate lahko ogrevanje, klimatsko napravo, generator ali litijeve baterije BlueCell, sončne celice na strehi nad kabino, strešno okno in celo nosilec za vesla.
Kakovost in eleganca na krovu Ta novi model se ponaša z oblikovalskimi smernicami in materiali najvišje kakovosti. Oblazinjenje v kokpitu je še udobnejše, medtem ko poliestrska naslonjala zagotavljajo večjo vzdržljivost. Bivalni prostori so obogateni z lakiranim pohištvom in oblogami iz oreha. Mehka obloga ustvarja prijetno in sproščujoče vzdušje.
Tehnični podatki
- Dolžina čez vse: 8,23m
- Širina: 2,99m
- Teža plovila: 4620 kg
- Najvišja višina nad vodno linijo: 3,23m
- Ugrez min: 0,63m
- Ugrez max: 0,96m
- Rezervoar goriva: 600 l (2x300l)
- Rezervoar vode: 160l
- Moč motorjev: 2x250 KM

Nova jadrnica Y9, najnovejši biser iz nemške ladjedelnice YYachts, predstavlja vrhunec sodobnega luksuza na vodi. Z dolžino 29,4 metra in popolnoma prilagodljivo notranjostjo je zasnovana za lastnike, ki iščejo prostornost 100-čeveljske jahte v kompaktnejšem, a izjemno zmogljivem paketu.
Vsaka jadrnica Y9 bo edinstvena. Vsaka bo individualna, kot je njen kupec. Notranja razporeditev in oprema sta popolnoma prilagodljivi. Zaradi izjemnega oblikovanja ponuja udobje 100-čeveljske (30 m) jadrnice pri dolžini 90 čevljev (27,4 m).
Y9 ponuja tri različice – klasično Y9, Y9 Pilot House in Y9 Custom – vsaka z možnostjo popolne prilagoditve notranje razporeditve. Notranjost je delo priznanega studia Winch Design, ki je ustvaril prostorno in svetlo okolje, kjer se prepletajo naravni materiali, mehke teksture in sodoben minimalizem.
Glavni poudarek lastnikov Y9 je preživljanje časa z družino in prijatelji na krovu. Zato je 90-čeveljska karbonska jadrnica enostavna za upravljanje tudi z majhno posadko. Njena notranja zasnova izpolnjuje – in celo presega – vse želje lastnikov po družinski jahti, ki med potovanji po svetu nudi dovolj zasebnosti. Seveda pa lahko Y9 pokaže tudi svoj potencial na regatnih progah v Sredozemlju ali na Karibih in jadra v ospredju. Na vsaki regati bo močna nasprotnica.
Tako kot vse jadrnice YYachts tudi Y9 sledi jasni oblikovalski filozofiji – zmanjšati vse nepotrebne nadgradnje in komponente ter ustvariti čist in minimalističen krov. Njihov moto: ohranimo preprostost, videti si dobro in jadranje naj bo užitek.
Hitrost, prostorni notranji ambienti in napreden videz so značilnosti nove Y9.
Povsem nova Y9 je logično nadaljevanje modelov Y7 in Y8. Razvoj Y9 je bil spodbujen z željami kupcev po enostavno vodljivi in hitri jahti, ki jo lahko upravlja majhna posadka in ki ponuja izjemno prostornino.
Prostornost 100-čeveljske jahte je bila pri modelu Y9 dosežena v dolžini 90 čevljev z uporabo dolgoletnih izkušenj na področju oblikovanja in gradnje. Lastniku je zagotovljena najvišja raven zasebnosti z lastnim apartmajem; glede na izbrano konfiguracijo pa so na voljo do tri dodatne kabine za goste. Posebna pozornost je bila namenjena tudi zasnovi prostora za posadko, saj v svetu jadrnic velja nenapisano pravilo: »zadovoljna posadka, zadovoljen lastnik«.
Za model Y9 je na voljo več različnih razporeditev in številne možnosti notranje opreme. Ekipa YYachts bo sodelovala z vsakim lastnikom pri personalizaciji notranjosti. Za projekt pa lahko izberete tudi svojega notranjega oblikovalca.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 29.71 m
- Dolžina vodne linije: 26.04 m
- Ugrez (fiksna kobilica): 4.70 m
- Ugrez (fiksna kobilica-plitva): 4.10 m
- Ugrez (fiksna kobilica-teleskopska): 3.20 – 4.80 m
- Širina: 6.80 m
- Izpodriv: 58.5 t
- Balast: 18.92 t
- Balast (fiksna kobilica-plitva): 19.92 t
- Balast (fiksna kobilica-teleskopska): 19.18 t
- Motor: 2x VOLVO D4-175
- Rezervoar za gorivo 3000
- Rezervoar za vodo: 2000 l
- Rezervoar za fekalije: 250 l
- Glavno jadro: 242 m²
- Samodejni jib: 171 m²
- Code 0: 388 m²
- Gennaker:617 m²
- Navtični arhitekt: Tripp Design
- Notranje oblikovanje: Norm Architects / Design Unlimited / Winch Design
- Ladjedelnica: YYachts GmbH

Kandidatka za nagrado Ocean Tribute Award 2026, ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf.
V Piranskem zalivu pod morsko gladino poteka pionirski projekt namenjen obnovi in ohranjanju morskega ekosistema. Morska oaza Piran, ki jo je ustvaril Zavod YouSea za ohranjanje biodiverzitete morja s podporo BAUHAUS Slovenija, je prva tovrstna podvodna struktura v Sloveniji. Gre za živi, razvijajoči se habitat, namenjen obnovi poškodovanega morskega dna in spodbujanju trajnostne pridelave hrani in trajnostnega odnosa do morja.
Jadran in Sredozemlje sodita med najbogatejše morske ekosisteme na planetu, a hkrati žal tudi med najbolj degradirane zaradi stoletij človekovega vpliva. To še posebej velja za severni Jadran, kjer so skupni učinki onesnaženja, prelova in pozidave obale močno prizadeli krhke morske ekosisteme. Prav zato je ravno tukaj nujno vlagati v obnovo in ohranjanje morja.

Kar se je nekoč začelo kot vizionarska ideja, je danes postalo uspešen podvodni ekosistem. Prva struktura Morska oaza Piran, postavljena leta 2024, je že v nekaj mesecih presegla pričakovanja. Njene površine so se hitro obrasle in naselile z morskimi organizmi, ostrigami, spužvami, plaščarji, raki in ribami. V manj kot letu dni se je spremenila v živahno zatočišče, ki dokazuje, da lahko človeška inovativnost pomaga morju, da se regenerira.
Na osnovi teh pozitivnih rezultatov je Zavod YouSea postavil še drugo podvodno strukturo, poimenovano Cladocora po ogroženi jadranski kameni korali (Cladocora caespitosa). Nova struktura dopolnjuje prvo, povečuje površino trdnega dna in ustvarja nova zatočišča za morske organizme.
Obe strukturi danes delujeta kot mikro oazi, sta varni zavetji za morske organizme, naravna filtra, ki izboljšujeta kakovost morske vode, učinkovita ponora CO₂ zaradi organizmov z lupinami ter modela za razvoj trajnostne večtrofične marikulture v severnem Jadranu.

»Prva Morska oaza je dokazala, da lahko z inovativnimi rešitvami pomagamo naravi pri njeni regeneraciji,« je povedala dr. Irena Fonda, direktorica Zavoda YouSea. »Vsaka nova struktura ta učinek še poveča, ustvarja habitate, veže ogljik in hkrati deluje kot živa učilnica.«
Projekt Morska oaza Piran združuje znanost, izobraževanje in umetnost. Je prostor za raziskovanje morja, spremljanje biodiverzitete in preučevanje trajnostne akvakulture, hkrati pa vključuje izobraževalne programe in podvodne oglede, ki obiskovalcem približajo pomen varovanja morskega okolja.
Projekt je kandidat za nagrado Ocean Tribute Award 2026, ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf.
Nagrada bi omogočila postavitev tretje, še izboljšane strukture in s tem razširitev mreže podvodnih oaz, ki dokazano prispevajo k obnovi morskega življenja.
»Z osvojitvijo nagrade bi lahko razširili naš sistem podvodnih struktur in pokazali, da lahko ob pravi podpori partnerjev in skupnosti tudi majhne pobude ustvarijo velik vpliv na obnovo morji,« dodaja dr. Fonda. »Morje nam daje veliko, čas je, da mu nekaj pozitivnega vrnemo.«
Morska oaza Piran 1,5 leta po postavitvi
Uspeh projekta je že pritegnil mednarodno pozornost, saj dokazuje, da lahko sodelovanje med znanostjo, gospodarstvom in lokalnimi pobudami prinese konkretne rezultate pri obnovi morja. Z vsako novo strukturo Morska oaza Piran postaja ne le simbol upanja, temveč resnični, živi val sprememb.

Slika 4: Za primerjavo in boljšo predstavo - mulj, ki prikazuje veliko večino ostalega morskega dna v slovenskem morju in celem Severnem Jadranu. Gre za spremenjeno, dokaj monotono dno, ki so ga včasih večinoma prekrivali morski travniki, polni raznolikega življenja.
Več o projektu: https://www.yoursea.org/sea-oasis-piran
Avtor fotografij: Borut Furlan.

Zaključila se je še ena uspešna izvedba reškega navtičnega sejma, ki je tudi letos izpolnil pričakovanja in povzročil navdušenje in zadovoljstvo številnih obiskovalcev. Na veselje organizatorjev in vseh prisotnih je lepo in stabilno vreme še dodatno polepšalo štiridnevno dogajanje na pomolu Karoline Riječke. Prijetne temperature in bogata ponudba letošnjega sejma so privabile veliko število meščanov in ljubiteljev morja, ki so uživali v ogledu najnovejših trendov v navtični tehnologiji – od ladijskih motorjev, ribiške opreme in napihljivih čolnov do plovil RIB, pa tudi impresivnih jaht, dolgih več kot 11 metrov, in več svetovnih premier.
Reški navtični sejem poteka neprekinjeno od leta 1984, v zadnjih sedmih letih pa je po zaslugi nove organizacijske ekipe dosegel pomemben napredek. Organizatorji so prepoznali potencial Reke in njene številne prednosti za razvoj pomorskega turizma, ter ta sejem povzdignili na raven enega izmed najpomembnejših navtičnih dogodkov. Dolgoletno zaupanje razstavljavcev, nenehno širjenje razstavnih zmogljivosti in povečevanje kakovosti ponudbe so sejmu omogočili, da zasluženo prevzame vodilno mesto med navtičnimi dogodki na Hrvaškem.
Z močno podporo mesta Reka, Primorsko-goranske županije, Turistične skupnosti Reka in Luške uprave Reka, Riješki navtični sejem iz leta v leto beleži stalno rast in prispeva k prepoznavnosti Reke kot privlačne turistične destinacije, pa tudi k ohranjanju njene pomorske tradicije. K doseganju tega uspeha so prispevali tudi dolgoletni sponzorji, HEP, d. d., ACI, d. d., ACI Gitone in Erste Bank, dogodek pa je pritegnil veliko pozornosti nacionalnih in lokalnih medijev, vključno z nacionalno televizijo. Obiskovalci so tudi letos izrazili zadovoljstvo s kakovostjo ponudbe, pa tudi z ugodnimi cenami.
Letošnjo izdajo sejma so zaznamovale številne novosti in napredne tehnološke rešitve ter prihod novih tujih razstavljavcev, kar še dodatno potrjuje naraščajoči ugled Reškega navtičnega sejma na mednarodni navtični sceni. Veliko zanimanje tujih podjetij za sodelovanje priča o prepoznavnosti tega sejma kot platforme za predstavitev inovacij, izdelkov in storitev.
Priprave na naslednjo izdajo so se že začele, organizatorji pa se zahvaljujejo vsem partnerjem, razstavljavcem in obiskovalcem, ki so prispevali k uresničitvi vizije sejma in njegovemu nadaljnjemu razvoju.

Pravkar se je odprl Rijeka Boat Show, najstarejši navtični sejem na Hrvaškem. Kaj vse je predstavljeno na sejmu si lahko pogledate v fotogaleriji. Več v naslednjih prispevkih.

Med letošnjim dopustom smo se ustavili na severu Dugega otoka. Odločili smo se, da se prvič zasidramo v zalivu Zaglavič.
Ko smo v pluli v zaliv, je bil v njem zasidran le en gumenjak, za katerega smo vedeli, da v zalivu ne bo prenočeval. Sami smo se sidrali na globini 6 m, in spustili dobrih 20 m sidrne verige. Krmo plovila smo z dvema vrvema privezali na obalo in si zagotovili mirno prenočevanje. Privez je bil odličen tudi zaradi smeri valov, ki so prihajali v zaliv zaradi plovil, ki so glisirala mimo zaliva. Čeprav smo bili v zalivu konec julija, smo prenočevali sami.
Zaliv je dobro zaščiten pred severnimi in zahodnimi vetrovi. Pred severnimi ga ščiti rt Zaglavič, katerega vrh je visok 41 m. V južnem delu je zaliv zaščiten pred južnimi vetrovi. Dno v zalivu je peščeno, ponekod poraslo s travo. Globina morja naglo narašča, tako da je najbolje sidrati v skrajnem severozahodnem delu zaliva, kjer so globine od 2 do 8 m. Z oddaljevanjem od obale proti jugovzhodu globina hitro naraste na 15 in več m. Globina morja na krmi plovila na fotografijah je 3 m. V zalivu ni ponudbe. Najbližja gostilna in samopostrežna trgovina sta v kraju Božava, najbližja bencinska črpalka pa je v mestu Zadar, do koder je 15 nmi plovbe. Za zaliv ni podeljena koncesija. Sidranja na lastnem sidru ni treba plačevati.
Natančna lokacija zaliva: Zaglavič - Dugo otok

Somnio je jahta, ki bo definriala popolnoma nov razred luksuznih jaht in križarjenja. Njena velikost je spektakularna – po dolžini in prostornini bo največja jahta na svetu. Z 39 zasebnimi rezidencami in 6-zvezdičnimi namestitvenimi in storitvenimi kapacitetami bodo njeni lastniki in povabljeni gostje tvorili intimno skupnost, ki bo obkrožila svet v lahkotnem slogu in udobju.
Projekt, katerega stroški gradnje, načrtovanja in opremljanja znašajo približno 500 milijonov evrov, nadzira soustanovitelj podjetja Somnio, kapitan Erik Bredhe, prej kapitan ladje M/V The World.
Jahta ima novo filozofijo. Ni več namenjena samo enemu lastniku in njegovim gostom, temveč bo imela več solastnikov, ki si bodo na jahti zakupili svoje stanovanje. Velikosti stanovanj se bodo gibale od 182 kvadratnih metrov, dvosobnih stanovanj, do 963 kvadratnih metrov, ki so dovolj velika, da vključujejo 3 do 4 spalnice z dnevno sobo in jedilnico. Med posebno opremo so lahko telovadnica, osebna kuhinja in knjižnica ter notranje in zunanje jedilnice.
Cene stanovanj se začnejo pri 20 milijonih evrov, posebno opremo pa je mogoče prilagoditi življenjskemu slogu in zahtevam vsakega lastnika.
Plovbo po širnih morjih
Od oddaljenih otoških verig do polarnih odprav, Somnio obljublja izpolnitev življenjskih potovalnih sanj. Njena dejanska pot je skrbno varovana skrivnost, določena s soglasjem in določeno mero prilagodljivosti željam solastnikov. Seveda lahko pričakujete, da bo Somnio krasila nekatere najbolj iskane in ekskluzivne destinacije za jahte, od Portofina in Monaka do Francoske Polinezije in Antarktike.
Ustvarjena za življenje, prilagojena za bivanje
Z dolžino 222 metrov je Somnio namensko zasnovan tako, da ponuja pravo ravnovesje med prostornimi prostori za uživanje skupnosti in zasebnimi rezidencami, ki jim lahko rečemo dom. Ponujala bo vse storitve, ki se pričakujejo od 6-zvezdičnega letovišča ali ekskluzivne superjahte, hkrati pa bo zagotavljala intimen in bivalni občutek. Notranjost bo dokončana po najvišjih možnih standardih, s 39 popolnoma prilagodljivimi apartmaji.
Krmna paluba bo glavno središče jahte in postala pravi kraj za uživanje v sproščujočem dnevu na morju. Območje Beach Club se bo odpiralo na zunanjo palubo z velikim plavalnim bazenom in dvema velikima spa centroma, pa tudi bari in razkošni zunanji saloni in sedeži kot osrednjimi značilnostmi. Na krmi bo marina gostila široko paleto opreme za vodne športe in čolnov, ki bodo olajšali pristajanje na plaži, izlete, ribolov, potapljanje in snorklanje.
Somnio gradi norveška ladjedelnica VARD, hčerinska družba italijanskega ladjedelniškega velikana Fincantieri.
Življenje polno priložnosti
Storitveni standardi Somnia bodo vključevali udobje in storitve 6-zvezdičnega hotela, vključno s popolnimi concierge storitvami za potrebe na krovu in na kopnem: dve restavraciji z jedmi na prostem, spektakularna vinska klet z 10.000 steklenicami in degustacijska soba, salon in knjižnica na zgornji palubi, sproščen športni bar, klub poznavalcev z vrhunskimi žganimi pijačami in široko paleto cigar, tržnica v slogu kavarne za nakup dnevnih pridelkov, kino, najsodobnejši spa, vrhunski zdravstveni in fitnes centri ter klub na plaži z opremo za vodne športe in čolni za lažje pristajanje na plaži, izlete, ribolov, potapljanje in snorklanje.
Restavracije na Somniu so zasnovane po strogih standardih in bodo na voljo tudi gostujočim kuharjem svetovnega razreda, ki se bodo pridružili jahti na različnih lokacijah in na krovu pripravljali slastne jedi, izključno za lastnike in njihove goste.
Za podporo potovanj po vsem svetu bo Somnio sodeloval s svetovno priznano luksuzno potovalno agencijo, ki bo zagotavljala izlete, usmerjene na destinacijo, in po potrebi na krov pripeljala lokalne strokovnjake, gostujoče predavatelje ali zabavljače, ki bodo potnike na krovu poglobili v vse vidike destinacije, še preden jo dosežejo.
Plovba po celem svetu
Poudarek bo na počasnem, globalnem načrtu potovanja v slogu križarjenja, vendar z dostopom in destinacijami v slogu jaht. Daljše bivanje v pristanišču bo načrtovano, kjer bo to upravičeno, velika pozornost pa bo namenjena lokacijam, ki so bolj eksotične ali nedostopne za tradicionalne komercialne podvige.
V skladu z življenjskim slogom zasebne jahte je namen lastnikom zagotoviti svobodo, da v kratkem času določijo destinacije mini potovanja med dvema fiksnima pristaniščema, skupaj z vsemi aktivnostmi, ki bi jih želeli vključiti. To še posebej dobro deluje, če želite raziskati majhne, edinstvene destinacije v krajih, kot so Sredozemlje, Jugovzhodna Azija ali Karibi.
Trajnost oceanov
Oceani in njihovi prostrani, v nekaterih primerih celo nedotaknjeni viri so ključnega pomena za dolgoročno prehransko varnost in blaginjo ljudi. Prav tako zagotavljajo bistveno zaščito pred globalnim segrevanjem in upadanjem biotske raznovrstnosti.
S partnerstvom s Somnio Global, napredno znanstveno raziskovalno in razvojno organizacijo s sedežem v Detroitu, bo Somnio imel na krovu zmogljivosti, ki mu bodo omogočile izvajanje osredotočenih raziskav oceanov. To bo vključevalo celovite študije in testiranje prototipov rešitev, zlasti tistih, ki zmanjšujejo negativne vplive na morsko okolje.
Somnio naj bi služil tudi kot platforma za organizirane filantropske in izobraževalne dogodke v skupnosti in, kar je še pomembneje, za povezovanje z lokalnimi podobno mislečimi predstavniki na destinacijah, ki jih bo obiskal.