Foto galerija

Nova jadrnica Y9, najnovejši biser iz nemške ladjedelnice YYachts, predstavlja vrhunec sodobnega luksuza na vodi. Z dolžino 29,4 metra in popolnoma prilagodljivo notranjostjo je zasnovana za lastnike, ki iščejo prostornost 100-čeveljske jahte v kompaktnejšem, a izjemno zmogljivem paketu.
Vsaka jadrnica Y9 bo edinstvena. Vsaka bo individualna, kot je njen kupec. Notranja razporeditev in oprema sta popolnoma prilagodljivi. Zaradi izjemnega oblikovanja ponuja udobje 100-čeveljske (30 m) jadrnice pri dolžini 90 čevljev (27,4 m).
Y9 ponuja tri različice – klasično Y9, Y9 Pilot House in Y9 Custom – vsaka z možnostjo popolne prilagoditve notranje razporeditve. Notranjost je delo priznanega studia Winch Design, ki je ustvaril prostorno in svetlo okolje, kjer se prepletajo naravni materiali, mehke teksture in sodoben minimalizem.
Glavni poudarek lastnikov Y9 je preživljanje časa z družino in prijatelji na krovu. Zato je 90-čeveljska karbonska jadrnica enostavna za upravljanje tudi z majhno posadko. Njena notranja zasnova izpolnjuje – in celo presega – vse želje lastnikov po družinski jahti, ki med potovanji po svetu nudi dovolj zasebnosti. Seveda pa lahko Y9 pokaže tudi svoj potencial na regatnih progah v Sredozemlju ali na Karibih in jadra v ospredju. Na vsaki regati bo močna nasprotnica.
Tako kot vse jadrnice YYachts tudi Y9 sledi jasni oblikovalski filozofiji – zmanjšati vse nepotrebne nadgradnje in komponente ter ustvariti čist in minimalističen krov. Njihov moto: ohranimo preprostost, videti si dobro in jadranje naj bo užitek.
Hitrost, prostorni notranji ambienti in napreden videz so značilnosti nove Y9.
Povsem nova Y9 je logično nadaljevanje modelov Y7 in Y8. Razvoj Y9 je bil spodbujen z željami kupcev po enostavno vodljivi in hitri jahti, ki jo lahko upravlja majhna posadka in ki ponuja izjemno prostornino.
Prostornost 100-čeveljske jahte je bila pri modelu Y9 dosežena v dolžini 90 čevljev z uporabo dolgoletnih izkušenj na področju oblikovanja in gradnje. Lastniku je zagotovljena najvišja raven zasebnosti z lastnim apartmajem; glede na izbrano konfiguracijo pa so na voljo do tri dodatne kabine za goste. Posebna pozornost je bila namenjena tudi zasnovi prostora za posadko, saj v svetu jadrnic velja nenapisano pravilo: »zadovoljna posadka, zadovoljen lastnik«.
Za model Y9 je na voljo več različnih razporeditev in številne možnosti notranje opreme. Ekipa YYachts bo sodelovala z vsakim lastnikom pri personalizaciji notranjosti. Za projekt pa lahko izberete tudi svojega notranjega oblikovalca.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 29.71 m
- Dolžina vodne linije: 26.04 m
- Ugrez (fiksna kobilica): 4.70 m
- Ugrez (fiksna kobilica-plitva): 4.10 m
- Ugrez (fiksna kobilica-teleskopska): 3.20 – 4.80 m
- Širina: 6.80 m
- Izpodriv: 58.5 t
- Balast: 18.92 t
- Balast (fiksna kobilica-plitva): 19.92 t
- Balast (fiksna kobilica-teleskopska): 19.18 t
- Motor: 2x VOLVO D4-175
- Rezervoar za gorivo 3000
- Rezervoar za vodo: 2000 l
- Rezervoar za fekalije: 250 l
- Glavno jadro: 242 m²
- Samodejni jib: 171 m²
- Code 0: 388 m²
- Gennaker:617 m²
- Navtični arhitekt: Tripp Design
- Notranje oblikovanje: Norm Architects / Design Unlimited / Winch Design
- Ladjedelnica: YYachts GmbH

Kandidatka za nagrado Ocean Tribute Award 2026, ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf.
V Piranskem zalivu pod morsko gladino poteka pionirski projekt namenjen obnovi in ohranjanju morskega ekosistema. Morska oaza Piran, ki jo je ustvaril Zavod YouSea za ohranjanje biodiverzitete morja s podporo BAUHAUS Slovenija, je prva tovrstna podvodna struktura v Sloveniji. Gre za živi, razvijajoči se habitat, namenjen obnovi poškodovanega morskega dna in spodbujanju trajnostne pridelave hrani in trajnostnega odnosa do morja.
Jadran in Sredozemlje sodita med najbogatejše morske ekosisteme na planetu, a hkrati žal tudi med najbolj degradirane zaradi stoletij človekovega vpliva. To še posebej velja za severni Jadran, kjer so skupni učinki onesnaženja, prelova in pozidave obale močno prizadeli krhke morske ekosisteme. Prav zato je ravno tukaj nujno vlagati v obnovo in ohranjanje morja.

Kar se je nekoč začelo kot vizionarska ideja, je danes postalo uspešen podvodni ekosistem. Prva struktura Morska oaza Piran, postavljena leta 2024, je že v nekaj mesecih presegla pričakovanja. Njene površine so se hitro obrasle in naselile z morskimi organizmi, ostrigami, spužvami, plaščarji, raki in ribami. V manj kot letu dni se je spremenila v živahno zatočišče, ki dokazuje, da lahko človeška inovativnost pomaga morju, da se regenerira.
Na osnovi teh pozitivnih rezultatov je Zavod YouSea postavil še drugo podvodno strukturo, poimenovano Cladocora po ogroženi jadranski kameni korali (Cladocora caespitosa). Nova struktura dopolnjuje prvo, povečuje površino trdnega dna in ustvarja nova zatočišča za morske organizme.
Obe strukturi danes delujeta kot mikro oazi, sta varni zavetji za morske organizme, naravna filtra, ki izboljšujeta kakovost morske vode, učinkovita ponora CO₂ zaradi organizmov z lupinami ter modela za razvoj trajnostne večtrofične marikulture v severnem Jadranu.

»Prva Morska oaza je dokazala, da lahko z inovativnimi rešitvami pomagamo naravi pri njeni regeneraciji,« je povedala dr. Irena Fonda, direktorica Zavoda YouSea. »Vsaka nova struktura ta učinek še poveča, ustvarja habitate, veže ogljik in hkrati deluje kot živa učilnica.«
Projekt Morska oaza Piran združuje znanost, izobraževanje in umetnost. Je prostor za raziskovanje morja, spremljanje biodiverzitete in preučevanje trajnostne akvakulture, hkrati pa vključuje izobraževalne programe in podvodne oglede, ki obiskovalcem približajo pomen varovanja morskega okolja.
Projekt je kandidat za nagrado Ocean Tribute Award 2026, ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf.
Nagrada bi omogočila postavitev tretje, še izboljšane strukture in s tem razširitev mreže podvodnih oaz, ki dokazano prispevajo k obnovi morskega življenja.
»Z osvojitvijo nagrade bi lahko razširili naš sistem podvodnih struktur in pokazali, da lahko ob pravi podpori partnerjev in skupnosti tudi majhne pobude ustvarijo velik vpliv na obnovo morji,« dodaja dr. Fonda. »Morje nam daje veliko, čas je, da mu nekaj pozitivnega vrnemo.«
Morska oaza Piran 1,5 leta po postavitvi
Uspeh projekta je že pritegnil mednarodno pozornost, saj dokazuje, da lahko sodelovanje med znanostjo, gospodarstvom in lokalnimi pobudami prinese konkretne rezultate pri obnovi morja. Z vsako novo strukturo Morska oaza Piran postaja ne le simbol upanja, temveč resnični, živi val sprememb.

Slika 4: Za primerjavo in boljšo predstavo - mulj, ki prikazuje veliko večino ostalega morskega dna v slovenskem morju in celem Severnem Jadranu. Gre za spremenjeno, dokaj monotono dno, ki so ga včasih večinoma prekrivali morski travniki, polni raznolikega življenja.
Več o projektu: https://www.yoursea.org/sea-oasis-piran
Avtor fotografij: Borut Furlan.

Zaključila se je še ena uspešna izvedba reškega navtičnega sejma, ki je tudi letos izpolnil pričakovanja in povzročil navdušenje in zadovoljstvo številnih obiskovalcev. Na veselje organizatorjev in vseh prisotnih je lepo in stabilno vreme še dodatno polepšalo štiridnevno dogajanje na pomolu Karoline Riječke. Prijetne temperature in bogata ponudba letošnjega sejma so privabile veliko število meščanov in ljubiteljev morja, ki so uživali v ogledu najnovejših trendov v navtični tehnologiji – od ladijskih motorjev, ribiške opreme in napihljivih čolnov do plovil RIB, pa tudi impresivnih jaht, dolgih več kot 11 metrov, in več svetovnih premier.
Reški navtični sejem poteka neprekinjeno od leta 1984, v zadnjih sedmih letih pa je po zaslugi nove organizacijske ekipe dosegel pomemben napredek. Organizatorji so prepoznali potencial Reke in njene številne prednosti za razvoj pomorskega turizma, ter ta sejem povzdignili na raven enega izmed najpomembnejših navtičnih dogodkov. Dolgoletno zaupanje razstavljavcev, nenehno širjenje razstavnih zmogljivosti in povečevanje kakovosti ponudbe so sejmu omogočili, da zasluženo prevzame vodilno mesto med navtičnimi dogodki na Hrvaškem.
Z močno podporo mesta Reka, Primorsko-goranske županije, Turistične skupnosti Reka in Luške uprave Reka, Riješki navtični sejem iz leta v leto beleži stalno rast in prispeva k prepoznavnosti Reke kot privlačne turistične destinacije, pa tudi k ohranjanju njene pomorske tradicije. K doseganju tega uspeha so prispevali tudi dolgoletni sponzorji, HEP, d. d., ACI, d. d., ACI Gitone in Erste Bank, dogodek pa je pritegnil veliko pozornosti nacionalnih in lokalnih medijev, vključno z nacionalno televizijo. Obiskovalci so tudi letos izrazili zadovoljstvo s kakovostjo ponudbe, pa tudi z ugodnimi cenami.
Letošnjo izdajo sejma so zaznamovale številne novosti in napredne tehnološke rešitve ter prihod novih tujih razstavljavcev, kar še dodatno potrjuje naraščajoči ugled Reškega navtičnega sejma na mednarodni navtični sceni. Veliko zanimanje tujih podjetij za sodelovanje priča o prepoznavnosti tega sejma kot platforme za predstavitev inovacij, izdelkov in storitev.
Priprave na naslednjo izdajo so se že začele, organizatorji pa se zahvaljujejo vsem partnerjem, razstavljavcem in obiskovalcem, ki so prispevali k uresničitvi vizije sejma in njegovemu nadaljnjemu razvoju.

Pravkar se je odprl Rijeka Boat Show, najstarejši navtični sejem na Hrvaškem. Kaj vse je predstavljeno na sejmu si lahko pogledate v fotogaleriji. Več v naslednjih prispevkih.

Med letošnjim dopustom smo se ustavili na severu Dugega otoka. Odločili smo se, da se prvič zasidramo v zalivu Zaglavič.
Ko smo v pluli v zaliv, je bil v njem zasidran le en gumenjak, za katerega smo vedeli, da v zalivu ne bo prenočeval. Sami smo se sidrali na globini 6 m, in spustili dobrih 20 m sidrne verige. Krmo plovila smo z dvema vrvema privezali na obalo in si zagotovili mirno prenočevanje. Privez je bil odličen tudi zaradi smeri valov, ki so prihajali v zaliv zaradi plovil, ki so glisirala mimo zaliva. Čeprav smo bili v zalivu konec julija, smo prenočevali sami.
Zaliv je dobro zaščiten pred severnimi in zahodnimi vetrovi. Pred severnimi ga ščiti rt Zaglavič, katerega vrh je visok 41 m. V južnem delu je zaliv zaščiten pred južnimi vetrovi. Dno v zalivu je peščeno, ponekod poraslo s travo. Globina morja naglo narašča, tako da je najbolje sidrati v skrajnem severozahodnem delu zaliva, kjer so globine od 2 do 8 m. Z oddaljevanjem od obale proti jugovzhodu globina hitro naraste na 15 in več m. Globina morja na krmi plovila na fotografijah je 3 m. V zalivu ni ponudbe. Najbližja gostilna in samopostrežna trgovina sta v kraju Božava, najbližja bencinska črpalka pa je v mestu Zadar, do koder je 15 nmi plovbe. Za zaliv ni podeljena koncesija. Sidranja na lastnem sidru ni treba plačevati.
Natančna lokacija zaliva: Zaglavič - Dugo otok

Somnio je jahta, ki bo definriala popolnoma nov razred luksuznih jaht in križarjenja. Njena velikost je spektakularna – po dolžini in prostornini bo največja jahta na svetu. Z 39 zasebnimi rezidencami in 6-zvezdičnimi namestitvenimi in storitvenimi kapacitetami bodo njeni lastniki in povabljeni gostje tvorili intimno skupnost, ki bo obkrožila svet v lahkotnem slogu in udobju.
Projekt, katerega stroški gradnje, načrtovanja in opremljanja znašajo približno 500 milijonov evrov, nadzira soustanovitelj podjetja Somnio, kapitan Erik Bredhe, prej kapitan ladje M/V The World.
Jahta ima novo filozofijo. Ni več namenjena samo enemu lastniku in njegovim gostom, temveč bo imela več solastnikov, ki si bodo na jahti zakupili svoje stanovanje. Velikosti stanovanj se bodo gibale od 182 kvadratnih metrov, dvosobnih stanovanj, do 963 kvadratnih metrov, ki so dovolj velika, da vključujejo 3 do 4 spalnice z dnevno sobo in jedilnico. Med posebno opremo so lahko telovadnica, osebna kuhinja in knjižnica ter notranje in zunanje jedilnice.
Cene stanovanj se začnejo pri 20 milijonih evrov, posebno opremo pa je mogoče prilagoditi življenjskemu slogu in zahtevam vsakega lastnika.
Plovbo po širnih morjih
Od oddaljenih otoških verig do polarnih odprav, Somnio obljublja izpolnitev življenjskih potovalnih sanj. Njena dejanska pot je skrbno varovana skrivnost, določena s soglasjem in določeno mero prilagodljivosti željam solastnikov. Seveda lahko pričakujete, da bo Somnio krasila nekatere najbolj iskane in ekskluzivne destinacije za jahte, od Portofina in Monaka do Francoske Polinezije in Antarktike.
Ustvarjena za življenje, prilagojena za bivanje
Z dolžino 222 metrov je Somnio namensko zasnovan tako, da ponuja pravo ravnovesje med prostornimi prostori za uživanje skupnosti in zasebnimi rezidencami, ki jim lahko rečemo dom. Ponujala bo vse storitve, ki se pričakujejo od 6-zvezdičnega letovišča ali ekskluzivne superjahte, hkrati pa bo zagotavljala intimen in bivalni občutek. Notranjost bo dokončana po najvišjih možnih standardih, s 39 popolnoma prilagodljivimi apartmaji.
Krmna paluba bo glavno središče jahte in postala pravi kraj za uživanje v sproščujočem dnevu na morju. Območje Beach Club se bo odpiralo na zunanjo palubo z velikim plavalnim bazenom in dvema velikima spa centroma, pa tudi bari in razkošni zunanji saloni in sedeži kot osrednjimi značilnostmi. Na krmi bo marina gostila široko paleto opreme za vodne športe in čolnov, ki bodo olajšali pristajanje na plaži, izlete, ribolov, potapljanje in snorklanje.
Somnio gradi norveška ladjedelnica VARD, hčerinska družba italijanskega ladjedelniškega velikana Fincantieri.
Življenje polno priložnosti
Storitveni standardi Somnia bodo vključevali udobje in storitve 6-zvezdičnega hotela, vključno s popolnimi concierge storitvami za potrebe na krovu in na kopnem: dve restavraciji z jedmi na prostem, spektakularna vinska klet z 10.000 steklenicami in degustacijska soba, salon in knjižnica na zgornji palubi, sproščen športni bar, klub poznavalcev z vrhunskimi žganimi pijačami in široko paleto cigar, tržnica v slogu kavarne za nakup dnevnih pridelkov, kino, najsodobnejši spa, vrhunski zdravstveni in fitnes centri ter klub na plaži z opremo za vodne športe in čolni za lažje pristajanje na plaži, izlete, ribolov, potapljanje in snorklanje.
Restavracije na Somniu so zasnovane po strogih standardih in bodo na voljo tudi gostujočim kuharjem svetovnega razreda, ki se bodo pridružili jahti na različnih lokacijah in na krovu pripravljali slastne jedi, izključno za lastnike in njihove goste.
Za podporo potovanj po vsem svetu bo Somnio sodeloval s svetovno priznano luksuzno potovalno agencijo, ki bo zagotavljala izlete, usmerjene na destinacijo, in po potrebi na krov pripeljala lokalne strokovnjake, gostujoče predavatelje ali zabavljače, ki bodo potnike na krovu poglobili v vse vidike destinacije, še preden jo dosežejo.
Plovba po celem svetu
Poudarek bo na počasnem, globalnem načrtu potovanja v slogu križarjenja, vendar z dostopom in destinacijami v slogu jaht. Daljše bivanje v pristanišču bo načrtovano, kjer bo to upravičeno, velika pozornost pa bo namenjena lokacijam, ki so bolj eksotične ali nedostopne za tradicionalne komercialne podvige.
V skladu z življenjskim slogom zasebne jahte je namen lastnikom zagotoviti svobodo, da v kratkem času določijo destinacije mini potovanja med dvema fiksnima pristaniščema, skupaj z vsemi aktivnostmi, ki bi jih želeli vključiti. To še posebej dobro deluje, če želite raziskati majhne, edinstvene destinacije v krajih, kot so Sredozemlje, Jugovzhodna Azija ali Karibi.
Trajnost oceanov
Oceani in njihovi prostrani, v nekaterih primerih celo nedotaknjeni viri so ključnega pomena za dolgoročno prehransko varnost in blaginjo ljudi. Prav tako zagotavljajo bistveno zaščito pred globalnim segrevanjem in upadanjem biotske raznovrstnosti.
S partnerstvom s Somnio Global, napredno znanstveno raziskovalno in razvojno organizacijo s sedežem v Detroitu, bo Somnio imel na krovu zmogljivosti, ki mu bodo omogočile izvajanje osredotočenih raziskav oceanov. To bo vključevalo celovite študije in testiranje prototipov rešitev, zlasti tistih, ki zmanjšujejo negativne vplive na morsko okolje.
Somnio naj bi služil tudi kot platforma za organizirane filantropske in izobraževalne dogodke v skupnosti in, kar je še pomembneje, za povezovanje z lokalnimi podobno mislečimi predstavniki na destinacijah, ki jih bo obiskal.

Pretekli teden smo imeli izjemno priložnost, da smo lahko prvi zapluli s plovilom Yamarin 80 DC, ki bo premierno predstavljen na navtičnem salonu v Cannesu.
Yamarin 80 Day Cruiser je inovativno združuje najboljše lastnosti plovila namenjenega dnevnim križarjenjem in plovila tip walkaround.
Yamarin 80 DC se od tipičnih nordijskih plovil za dnevna križarjenja in tudi od drugih Yamarinovih modelov razlikuje predvsem po zasnovi premca, do katerega lahko pridemo varno tudi med plovbo. Dostop iz zaščitenega odprtega prostora za sedenje do premca se nahaja na levi strani, medtem ko je pri večini sodobnih dnevnih križark dostop običajno na sredini plovila.
Za odpiralnim vetrobranskim steklom in vrati novega modela vodi vdolben in zaščiten prehod do premca, ki je zaščiten z ograjo. Sicer pa je premec popolnoma raven, zato se je med privezovanjem enostavno premikati po premcu. Prav tako je odličen prostor za poležavanje pod soncem. Dostop ob strani do premca je omogočil tudi večjo odprtino vrat premčne kabine v primerjavi s tradicionalnimi rešitvami. To olajša premikanje med premčno kabino in odprtim prostorom.
Yamarin 80 DC ima prostorno premčno kabino za spanje, ki je zaradi velikih oken trupa zelo dobro osvetljena. Na palubi je tudi odpirajoča se loputa. Na levi strani, pod vdolbenim prehodom, je udoben kavč s čudovitim razgledom skozi bočno okno trupa. Poleg tega je v premcu ločen, prostoren WC. Iz premčne kabine je dostop tudi do druge prostorne spalne kabine, ki se nahaja pod krovom. Tudi v njej lahko udobno spita dva odrasla.
Pravo srce čolna pa je njegov prostoren zunanji prostor, kjer se lahko udobno druži do osem ljudi. Priročna kuhinja na levi strani je opremljena s štedilnikom, hladilnikom in pomivalnim koritom ter dobrimi prostori za shranjevanje. Med kuhanjem se pokrov shrambe odpre v priročno delovno površino. Velikost družabnega prostora v zunanjem prostoru čolna se znatno poveča, ko se naslonjalo dvojne klopi skiperja prevrne naprej. Hrbtni del kavča na krmi se prav tako prevrne navzdol in ga spremeni v ležalnik.
Pametni zaslon Yamarin Q je sestavni del čolna, prav tako kot izvenkrmni motor Yamaha F300 V6. Standardna oprema vključuje en 16-palčni Q-zaslon z elektronskimi navigacijskimi kartami Navionics, dvojni zaslon pa je opcijski.
Yamarin 80 DC ima jasno razporejen kokpit, ki je zasnovan z določenimi mesti za zaslone, merilnike Yamaha in krmilno palčko za upravljanje motorja, ter polnilno vtičnico za telefone.
Poleg enostavnega dostopa s premca čoln omogoča tudi neoviran in raven prehod s krme. Kopalne ploščadi so prekrite z nedrsečimi tlemi Softdeck, ki so zelo trpežne in udobne tudi za bose noge, in segajo daleč vzdolž bokov čolna. Pred izvenkrmnim motorjem je prostoren prostor za shranjevanje, v katerega je mogoče enostavno zložiti platneno streho čolna.
Standardna oprema vključuje električni WC, hladilnik, 16-palčni pametni zaslon Yamarin Q, karte Navionics in prevleke Softdeck v odprtem prostoru. Dodatna oprema vključuje drugi 16-palčni zaslon, ogrevanje ali klimatsko napravo, bimini streho ali trdo streho, mizo v zunanjem prostoru, ležalnik in bimini streho za premec.
Na plovilo lahko namestimo motorje z močjo med 225 in 350 KM.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse 8,28m
- Širina: 2,62m
- Teža praznega plovila: 2200 kg
- Število oseb: 10
- Rezervoar goriva: 300l
- Maksimalna hitrost: 43 vozlov
Prvo plovbo z novim plovilom nam je omogočil zastopnik za plovila Yamarin v Sloveniji, Navigator Group Ptuj, Ormoška cesta 29, 2250 Ptuj, tel.: +386 40 440 460.
Podroben test plovila bomo objavili v naslednji številki eNavtike.

Finska ikona navtike Yamarin, znana po skandinavskem dizajnu, varnosti in udobju že od leta 1972, uradno vstopa na slovenski trg pod okriljem Navigator Ptuj group d.o.o., podjetje z več kot 15-letno tradicijo in zastopniku plovil QUARKEN, Nuova Jolly, Marinello, AS Marine ter EOLO.
Premierna predstavitev in testne vožnje
Navigator Ptuj bo novo zastopstvo predstavil na 15. Vikendu navtike na Ptujskem jezeru, od 28. do 31. avgusta 2025. Na dogodku napovedujejo dve jadranski premieri, Yamarin 63 DC ter Yamarin 80 DC, ki bo na voljo za ogled in tudi testne vožnje.
Zakaj Yamarin?
Yamarin ima po svetu izdelanih že več kot 70.000 plovil, slovi pa po brezčasni estetiki in uporabniku prijazni ergonomiji. Filozofija blagovne znamke je jasna: varnost, udobje, enostavno upravljanje. To je razlog, da so plovila že desetletja prva izbira v nordijskih vodah — zdaj pa prihajajo tudi na slovensko obalo in celinske vode.
Pametna elektronika Yamarin Q
Vsa novejša plovila Yamarin serijsko opremijo s pametnim zaslonom Yamarin Q (10" ali 16"), ki v eni napravi združuje navigacijo, podatke o motorju (Yamaha), vremenske informacije, priročnike, posodobitve “over-the-air” ter povezavo z mobilno aplikacijo (elektronski dnevnik, sledenje, deljenje poti). Spomladanska nadgradnja 2025 prinaša osvežen vmesnik in prilagodljive gradnike. (Ponudnik elektronskih kart je odvisen od konfiguracije — podprti sta C-Map in Navionics.)
Najzanimivejši modeli za Jadran
Yamarin 63 DC — priljubljeni dnevni križar
Dolžina 6,35 m, širina 2,34 m, do 6 oseb. Posodobljen kokpit in konzole, izboljšana ergonomija, serijska camper cerada, velika ležalka na krmi, kabina za 2 osebi in veliko več. Idealno za družinske izlete, vleko smučarja in hitre skoke na sosednji otok.
Yamarin 80 DC — udobje, ki ga čuti vsa posadka
Dolžina 8,28 m, do 10 oseb, serijsko Q 16" in bogat paket udobja (hladilnik, električno WC, Softdeck). Z motorjem Yamaha doseg do 43 vozlov; odlična izbira za daljše vikend ture. Posebnost modela so kar 4 ležišča v veliki in prostorni kabini.
Yamarin 88 DC — vodilna luksuzna športna križarka
Dolžina 8,80 m, do 10 oseb; kompatibilna z Yamahino pogonsko paleto do XF425 XTO in zasnovana za hitro, a udobno potovanje v večjih valovih.
Celoten nabor pri Navigatorju
Na slovenski spletni strani Navigatorja so že objavljeni ključni modeli od 46 SC do 88 DC, podjetje pa zagotavlja tudi servis, hrambo in dodatno opremo, zato kupci dobijo celovito podporo od prve ponudbe pa vse do mobilnih servisnih točk po Jadranu ter zimovanja.
Kaj to pomeni za slovenske navtike
V praksi to pomeni: skandinavska kakovost in napredna integracija Yamahinih motorjev v Q-ekosistem. Za vse, ki so do zdaj Yamarina občudovali na sejmih v Skandinaviji, je to priložnost, da ga prvič preizkusijo tudi doma.
Kako do preizkusa?
Za individualen termin in ponudbo se obrnite na Navigator Ptuj group d.o.o. na Ptuju ali obiščite Vikend navtike 2025 na Ptujskem jezeru. Število testnih terminov je omejeno.
Za vse informacije so vam na voljo na tel. št. 040 440 460 ali 051 238 901, na e-mail info@navigator-ptuj.si ali spletni strani www.navigator-ptuj.si

Novi Gran Turismo 40, rojen iz sodobnih zahtev in več kot stoletja izkušenj v gradnji čolnov, čudovito na novo opredeljuje svet ekspresnih križarjenj in za seboj pušča omejitve, kompromise in nepopolnosti preteklosti. Idealen je tako za dnevne izlete kot za vikend oddihe, saj ponuja osupljivo udobje, najsodobnejšo tehnologijo in elegantno, avtomobilsko navdihnjeno estetiko. Videti ga in pluti z njim pomeni vedeti – vožnja z motornim čolnom ne bo nikoli več enaka.
Zunanjost
Eden od brezčasnih luksuzov tega sveta ostaja luksuz izbire in v tem duhu BENETEAU ponuja novi Gran Turismo. Na voljo bo v različnih različicah – z izvenkrmnim motorjem, krmnim pogonom ali kot kupe. Prostoren zadnji kokpit ima dvojno razporeditev sedežev v obliki črke L in mokri bar, obrnjen proti krmi, kar ustvarja popolno mesto za zabavo. Popolnoma opremljena kuhinja ga naredi idealnega za vikende na krovu ali daljše potovalne pustolovščine. Sončna blazina na sprednji palubi z zložljivimi sedeži in opcijsko platneno streho omogoča hitro spremembo med prostorom za sončenjem in prepotrebno senco ter zagotavlja enostavno in naravno gibanje po plovilu.
Z dvema motorjema Mercury Verado 400 KM ali Yanmar 320 KM (kot osnovni možnosti motorja) Gran Turismo 40 zagotavlja vznemirljive hitrosti. Krmarju je namenjena popolno oblikovana krmarska postaja. Sofisticirane zaključne obdelave, značilne luči na trupu in brezhibno prehajanje notranjega/zunanjega prostora postavljajo povsem nov standard glede tega, kaj naj bi ponujal hiter potovalni gliser.
Notranjost

Umirjeno oblikovana notranjost z ambientalno osvetlitvijo sprejemajo etos preprostosti oziroma »Kanso« novega Gran Turisma. Premčni del se preliva v otočno ležišče z veliko prostora za shranjevanje, medtem ko ležišče na sredini lahk po želji spreminjamo v vsestranski prostor za filmske večere, shranjevanje, kratek dremež ali karkoli drugega, kar si zaželite.
Velika kopalnica in tuš vas bosta spomnila na udobje doma. Premišljeni dodatki, kot so ambientalna osvetlitev, integrirane bralne lučke in predali z mehkim zapiranjem, poudarjajo pozornost plovila do detajlov, zaradi česar je Gran Turismo 40 popolna mešanica prefinjenosti in praktičnosti za sodobnega gliserja.
Ključne značilnosti revolucije crossoverja
Plovila nove generacije z novo zasnovo bivalnih površin in namembnosti so dobila ime »crossover«. So kombinacija plovila namenjenega družinskemu križarjenju in plovila za hitre izlete v bližnji zaliv s prijatelji z ogromno zunanje površine za zabavo in uživanje na sidru.
Dolgoročno partnerstvo podjetja BENETEAU z Alpine, vrhunsko blagovno znamko specializiranih športnih plovil, pomeni, da lahko stranke izkoristijo edinstvene slogovne izboljšave, ki so bile uporabljene pri omejeni seriji jaht. V opcijski barni paleti je na voljo signalno siva barva trupa z privlačnimi črnimi detajli na pokrovih motorjev, lučeh, kljukah na vratih, zatičih, ograjah, senčnikih in krmarski konzoli. Mornarsko modri elementi so uporabljeni v celotni notranjosti, vključno s pohištvom, oblazinjenjem in vezeninami. Rezultat je čudovita ekspresna križarka, ki bo navdušila v vsaki marini od Kopra do Tivata – in povsod vmes.
Neprimerljiva zmogljivost in hitrost
Z osnovnima dvema izvenkrmnima motorjema Mercury Verado s 400 KM ali notranjima motorjema Yanmar s 320 KM, Gran Turismo 40 zagotavlja vznemirljive hitrosti v kombinaciji z mojstrsko ergonomsko krmilno konzolo. Ne glede na to ali plujete z visoko hitrostjo do priljubljenega zaliva ali pa ste na lenobnem križarjenju ob sončnem zahodu s šampanjcem, bo gladka plovbe in popolna razporeditev prostorov na plovil navduševala tako goste kot krmarja.
Elegantna in prostorna notranjost
Notranjost Gran Turisma 40 se ponaša z elegantnim sprednjim ležiščem. Povezano je s srednjim delom, ki je tako vsestranski kot udoben. Prostorna kopalnica in tuš kabina ne sklepata kompromisov glede udobja, kar omogoča podaljšanje krajših bivanj po želji. Svetloba je skrbno izkoriščena in se popolnoma zliva z minimalistično zasnovo, kar ustvarja območje nezamenljivega miru.
Beneteau Gran Turismo 40 je sinonim za športno eleganco in luksuz na morju. S svojim naprednim Air Step® trupom, prostornim kokpitom in vrhunsko notranjostjo ponuja popolno doživetje za vse, ki želijo več od svojega plovila.
Tehnični podatki:
- Dolžina preko vsega: 12,53 m
- Širina: 3,64 m
- Gorivo: 1.200 L
- Voda: 255 L
- Kabine: 2
- Ležišča: 4
- Nosilnost: C-10 oseb
- Teža z motorjem: 8.600 kg
Cena in dodatne informacije
Cenik plovila in dodatne informacijo so na volju pri slovenskem zastopniku za plovila Beneteau, As Boats d.o.o., Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, info@as-boats.si, +386 (0)2 608 41 41, +386 (0)51 379 650

Včeraj se je nad Jadranom razbesnela prva letošnja nevihta in povzročila ogromno materialno škodo.
Katastrofa pred Rovinjem
Po dosedanjih informacijah je najhujše odnesla hrvaška Istra, predvsem predel okoli Rovinja. Na obalo je nevihta zmetala več kot 30 plovil, poškodovanih naj bi bilo šest oseb, med njimi tri huje. Več plovil se je potopilo. Na lokacijo so se takoj odpravile gasilske enote, ki že sanirajo posledice nevihte.
Meteorološka postaja DHMZ je pri svetilniku Sv. Ivan pri Rovinju izmerila sunek vetra s hitrostjo 41 m/s oziroma 147,6 KM/h oziroma 79,7 vozla.
Foto: Marko Srecec
Težave Katamarana Melita
Katamaran Melita, ki povezuje Dugi otok s celino je zašel v težave in se začel potapljati. Katamaran je v večernih urah izplul iz Salija na Dugem otoku proti Zadru. Med plovbo skozi prehod Ždrelac naj bi v katamaran udaril velik val. Prišlo naj bi do poškodbe trupa. Ko so pripluli do luke Kukljica, so ugotovili, da v plovilo udira voda. Nemudoma so poklicali na pomoč in začeli z reševanjem potnikov in članov posadke. Med njimi so bili otroci, starejše osebe in seveda nekaj turistov. Katamaran se je začel potapljati. Potnike so začeli evakuirati na splav. Na kraj nesreče so takoj priplula reševalna plovila in katamaran Jadran. Plovilo luške kapitanije je splav s potniki odvleklo do trajekta Jadran in takoj evakuirali potnike s splava na krov. Ob 22.55 so bili vsi potniki na varnem na trajektu. Nekaj potnikov je utrpelo telesne poškodbe, zato so jih odpeljali v zadrsko bolnišnico.
— Tomislav Horvat (@TomislavHorva20) June 16, 2025
Katamaran je napol potopljen ob obali Kukljice. Za zdaj se še ni potopil in ni nasedel. Do njega je priplul vlačilec, ki ga bo potegnil čim bliže obali, da bi preprečili potopitev.
Foto zgoraj: posnetek zaslona