Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevSte kdaj pomislili, da bi kite uporabili za pogon plovila? Verjetno ne. So pa na rešitev pomislili v podjetju Kite-Boat. Izdelali so kite jadro in sistem za krmiljenje, ki omogoča plovbo z vetrom motornim plovilo. Uporabljamo ga lahko kot pomožni pogon, ki bo povečal hitrost plovbe in zmanjšal porabo ali pa kot samostojen pogon brez uporabe motorja.
Sistem, ki ga je izdelalo nemško podjetje je avtomatiziran. Sestavlja ga motor z vitlom, ki služi za regulacijo vrvi na kite-u. Za pravilno upravljanje skrbi računalniško vodena krmilna enota. Podatke o položaju in višini kite-a pridobiva brezžično s senzorjev, ki so pritrjeni nanj.
Kako učinkovit je kite
Koko hitro bomo pluli s pomočjo kite-a je seveda težko natančno odgovoriti. Hitrost plovbe je odvisna od teže, oblike in dolžine plovila kakor tudi od velikosti kite-a. Večji kot je, večja bo hitrost plovbe. O učinku najlažje govorimo primerjalno. Njegov učinek lahko primerjamo s primerno veliko površino klasičnih jader. Za primer lahko vzamemo kite velikosti 15 m2 in kombinacijo jader s skupno površino 125 m2 (glavo jadro: 40 m2 + flok: 15m2 + spinaker 70 m2). Ker vemo, da veter ne piha enako na vseh višinah (gradient vetra), je pomembno tudi na kakšni višini je kite. Proizvajalec je predvidel dve različici. Pri prvi je dolžina vrvi s katero je pritrjen kite na plovilo 30 m in njegova višina 10 m, pri drugi pa je dolžina vrvi 80-140 m in omogoča, da se kite dvigne na višino 50 m. Primerjavo učinkovitosti lahko razberemo iz grafa. Pri plovbi z vetrom, kite zagotavlja izjemno učinkovitost. Pri plovbi v veter pa je potrebno uporabiti kite z večjo površino in razmerje ni več tako ugodno.
Poglejmo si nekaj primerov uporabe in učinkovitosti kite-boat-a:
Plovilo |
Sunreef Damrak II |
Bertram 46.6 |
Corsair 27 |
Teža plovila | 50 t | 25 t | 2 t |
Motor/jadra | 2x800 KM | 2x500 KM | 80 m2 |
Hitrost vetra (vozli): | 8-12 | 8-12 | 6-8 |
Velikost kite-a | 21 m2 | 11 m2 | 13,5 m2 |
Dolžina privezne vrvi | 140 m | 120 m | 140 m |
Hitrost plovbe (brez pomoči motorja) (vozli): | 6 | 4,5 | 8,5 |
Več na: kite-boat.com
Avstralska ladjedelnica Echo Yacht je splovila enega največjih trimaranov na svetu. Motorna jahta z imenom White Rabbit Golf, bo v dolžino merila 84 m.
To superjahto sta oblikovala navtični oblikovalski podjetji Sam Sorgiovanni Designers in One 2 Three Naval Architects, ki sta prejeli že številne nagrade za svoja dosedanja dela. Jahta je bila prvič na ogled prejšnji teden v ladjedelnici. Dogodku je prisostvoval ponosni lastnik jahte in številni obiskovalci, ki so si želeli ogledati novo lepotico. White Rabbit Golf je trenutno največja jahta s tremi trupi, ki je bila kdajkoli zgrajena v Avstraliji. Je v lasti izkušenega morjeplovca, ki je že lastnik več plovil z več trupi. Med drugim je lastnik 51 m dolgega katamarna, ki ga bo uporabljal kot pomožno plovilo k novi jahti.
Jahta je namenjena 12 gostom. Ima velike notranje prostore, ter za zabave prirejene zunanje krove.
Mark Stothard, direktor podjetja ECHO Yachts je dejal:
»Jahta White Rabbit Golf je plovilo ki zagotavlja takojšen WOW efekt. Prepričani smo, da je ta unikaten trimaran plovilo z izjemnimi plovnimi lastnostmi in prinaša številne prednosti pred podobnimi plovili z dvema ali enim samim trupom. Gostom na krovu nudi več udobja, hkrati pa je varčen in potroši malo goriva. Slednje bomo dokazali na prvih vodnih testih.«
Več na: echoyachts.com.au
Francoska ladjedelnica Beneteau je predstavila največje plovilo iz serije Oceanis. Jadrnica Beneteau Oceanis 55.1 je plovilo za vaše nove jadralske podvige, je privlačna na pogled in enostavna za krmarjenje. Je prvi korak k vstopu v svet velikih jadrnic.
Navtični arhitekt nove jadrnice je Berret Racoupeau Yacht Design. Notranjost plovila je oblikovalo podjetja Nauta Design. Pri oblikovanju so se posvetili elementom, ki zagotavljajo varno jadranje, udobje na krovu in pod njim in visoko kvaliteto končne obdelave, ki je vidna pri vseh detajlih na plovilu. Vgradili so številne elemente, ki jih pri drugih plovilih vidimo le redko. Glavno jadro je vpeto na lok nad vhodom v podpalubje. Stopnice po katerih se spustimo v salon so pod kotom 45°. Zagotavljajo varno in enostavno prehajanje s krova ali na krov. Na krmi je velika kopalna ploščad, ki jo poganja električni motor. Spustimo jo le s pritiskom na gumb. Na ploščadi so nameščene elegantne stopnice z velikimi ročaji, ki omogočajo enostaven izhod iz vode. Na krovu je veliko prostora za sončenje. Dve veliki ploščadi sta na vsaki strani vhoda v podpalubje. Premec je raven in prostoren in omogoča poležavanje celotni posadki. Za udobno namestitev med plovbo ali pa večerjo na sidru, so sedeži v kokpitu oblikovani v obliki črke L.
Naloga oblikovalskega studia Nauta Design, kateremu je Beneteau zaupal oblikovanje notranjosti je bila zahtevna. Zagotoviti so morali notranjost, ki ponuja izjemno udobje celotni posadki, svetlo notranjost, veliko kopalnico z ločeno tuš kabino. Ker gre za veliko jadrnico so morali razmišljati tudi o številnih možnostih postavitve elementov, ki si jih bo lahko prilagodil lastnik plovila po svojih željah. Prav tako so na voljo različne barvne kombinacije lesa in notranje dekoracije, ki v vseh kombinacijah zagotavljajo dobro atmosfero za bivanje na krovu. Jadrnica ima v osnovni različici tri kabine. Dve prostorni v krmi in veliko lastniško v premcu. Salon je izdelan modularno. Število sedišč okrog mize se lahko prilagaja številu članov posadke. Sedežno garnituro je po potrebi možno spremeniti v dvojno ležišče, tretja oseba pa lahko prespi na ločenem levem delu sedežne garniture.
Poleg trikabinske različice z dvema kopalnicama, je na voljo še trikabinska različica s tremi kopalnicami in štirikabinska z dvema kopalnicama.
Nova jadrnica Oceanis 55.1 zagotavlja udobje tako na sidru kot na odprtem morju. V notranjosti je poskrbljeno za zračnost in naravno svetlobo, ki prihaja skozi številne steklene površine.
Za enostavno upravljanje plovila je dobro poskrbljeno. Na krmi sta dve veliki krmilni kolesi, pritrjeni na konzoli s prostorom za vse potrebne navigacijske inštrumente, kakor tudi držala za pijačo. Za hitro in učinkovito jadranje je vgrajen paket B&G inštrumentov. Pogon je preko Sail drive in omogoča vgradnjo sistema Dock&Go.
Če se odločite za dodaten paket D4 Performance Pack, pa bo jadrnica postala hitra potovalna jadrnica brez primere.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 16,78 m
- Dolžina trupa: 15,99 m
- Širina: 4,96 m
- Teža plovila: 16.900 kg
- Rezervoar goriva: 400 l
- Rezervoar vode: 694 l
- Motor: 75 KM
- Pogon: Pod 120
- Cena: 367 100 EUR (brez DDV)
Več o plovilu na: www.beneteau.com
Italijanska ladjedelnica Grand Soleil je predstavila nov model hitre potovalne jadrnice GS 48 Performance.
Nova jadrnica z oznako GS 48 je kombinacija udobja, kvalitete in odličnih jadralnih lastnosti. Pri oblikovanju so si pomagali z računalniškimi simulacijami. Rezultat je hiter trup. Pri oblikovanju konstrukcije plovila so uporabili FEM strukturno analizo in zagotovili lahek, čvrst in hiter trup. Za tiste jadralce, ki se radi udeležujejo regat pa so pripravili še posebno verzijo plovila z oznako »Race«. Ta različica ima še zelo dobro opremljen krov in namestitev opreme na mestih, ki omogočajo enostavno in hitro jadranje. »Regatni filozofiji« je v rej različici prilagojena tudi notranjost. Veli opreme je vgrajene na način, ki omogoča enostavno demontažo. Plovilo na regati bo osvobojeno nepotrebne opreme, lahko in še hitrejše kot običajna različica. Tudi razporeditev prostorov je prilagojena tekmovanjem. Prostori za shranjevanje jader med regato so veliki, zato se tudi pri pogostih udeležbah na regatah, pohištvo jadrnice ne bo uničevalo.
Jadrnica je nominirana za Evropsko plovilo leta 2019.
Tehnične lastnosti Grand Soleil 48 Performance
- Dolžina čez vse: 14,90 m
- Širina: 4,50 m
- Ugrez: 2,6 m (2,8 m - opcija)
- Teža plovila: 11.500 kg
- Motor: 50 KM (75 ali 80 – opcija)
- Rezervoar goriva: 220 l
- Rezervoar vode: 360 l
- Površina jader: 131 m2
- Število ležišč: 6/9
- Kategorija: »A« Ocean
Več na: http://www.grandsoleil.net/
V prihodnjih letih bo v Pokalu Amerike tekmovanje potekalo na novih enotrupnih jadrnicah, ki bodo imele vgrajena hidro krila in bodo dobesedno letele nad vodno gladino. Angleška ekipa INEOS TEAM UK je predstavila svoje testno plovilo imenovano T5, ki je v dejansko pomanjšana verzija jadrnice s kakršno bodo ekipe tekmovale v pokalu.
Zaradi pravil Pokala Amerike, nobeno plovilo, ki bo namenjeno tekmovanju, ne sme zapluti pred 31.3.2019. Angleška ekipa INEOS Team UK je zato izdelala pomanjšano verzijo plovila in že opravila prve teste. Na krovu jadrnice sta bila vrhunska svetovna jadralca Ben Ainslie in Giles Scott, ki sta že opravila prva testiranja nove tehnologije, ki bo drastično spremenila jadranje v prihodnosti.
Jadrnica T5 je pomanjšana jadrnica AC75, ki bo nastopala v Pokali Amerike. Je 40% velikosti AC75 in v dolžino meri 28 čevljev oziroma 8,53 m. Originalna bo v dolžino merila 75 čevljev oziroma 20,7 m. Premo sorazmerno bo zmanjšana tudi velikost jambora in površina jader. Jadrnica je v resnici močno prilagojena jadrnica Quant 28, ki je doživela številne prilagoditve, da bi ustrezala zahtevnim merilom Pokala Amarike. Nanjo so namestili dve hidrokrili v obliki črke T, vse potrebne kontrolne sisteme in mehanizme, spremenili so krmilo, krov, opremo in snast.
Ban Ainslie je po prvih testnih plovih izjavil:
»Jadranje z jadrnico T5 je izjemno pomemben del učnega procesa z novim konceptom jadrnic.«
Grant Simmer, direktor ekipe Ineos pa je dodal:
»Zavedamo se, da ostale ekipe ne zamujajo doati. Zato moramo napeti vse moči in delati še bolj zavzeto. Testno plovilo je dober začetek in dobra pridobitev za celotno ekipo.«
Plovilo so zgradili z namenom, da se ekipa spozna z novim konceptom jadranja, da preverijo računalniške modele in simulacije za izdelavo plovila v polni velikosti. Prvo tekmovanje v novem razredu bo leta 2021.
Vir: https://www.ineosteamuk.com; Foto: HARRY KH - Harry KH / INEOS TEAM UK
Luksuzna križarka Ponant bo prva križarka s katero boste lahko zapluli v Arktični ocean, na Grenlandijo, daljni ledeni severovzhod ali pa na hladno južno Antarktiko.
Ponant bo prva luksuzna ladja ledolomilec. Omogočala bo plovbo po najbolj nedostopnih in ledenih delih sveta, kjer so do sedaj bili le najbolj drzni raziskovalci.
Ponant bo prvič zaplul leta 2021. Bo luksuzna križarka, ki ne bo omogočala le plovbo po zamrznjenih morjih sveta ampak pravo raziskovanje teh neobljudenih in neokrnjenih delov svata. Da bo vpliv ladje in njenih potnikov na te pokrajine čim manjši, bo ladja zgrajena po najnovejših ekoloških standardih »Clean Ship«. Imela bo hibridni pogon. Kot pogonsko gorivo bo uporabljala zemeljski plin in bo ustrezala najstrožjim standardom glede izpusta emisij. Ko bo plula zgolj na električni pogon pa bodo njene emisije enake 0.
Enako ekološko bo ladja tudi v drugih segmentih. Za ogrevanje bo uporabljala sistem rekuperacije, vgrajen bo napreden sistem čiščenja odpadnih vod, vgrajene bodo najnovejše baterije za hranjenje električne energije in še bi lahko naštevali.
Trup ladje in pogone so razvili v sodelovanju s podjetjem Aker Arctic, ki ima ne področju gradne ledolomilcev dolgoletne izkušnje. Plovilo bo skozi tanjše ledene mase plulo naprej, kadar pa se bo moralo prebiti skozi debelejše in bolj kompaktne ledene mase, pa bo plulo vzvratno. Uporabljalo bo princip »Dual Action«, ki ga je razvilo podjetje Aker Arctic.
Križarka Ponent po svojih dimenzijah ne bo prekašala obstoječih. V dolžino meri zgolj 140 m in v širino 28. Na krovu bo imela zgolj 135 kabin. Za goste bo skrbelo 187 članov posadke. Na voljo bodo tri restavracije in welness salon. Bistveno bolje pa bo opremljena z ekspedicisko opremo. Na krovu bo 16 Zodiac plovil in dva helikopterja.
Vir: https://en.ponant.com/ponant-icebreaker/