Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Slovenska ladjedelnica Oceantec je predstavila novo hitro potovalno jadrnico Oceantec 50.
Slovenska ladjedelnica Ocenatec je pričela z delom leta 2006. Zagnana ekipa zapriseženih jadralcev si je zadala cilj izdelovati vrhunska plovila in pri tem tudi uživati. Da bi dosegli svoje visoke cilje, so se povezali z največjimi svetovnimi strokovnjaki s področja ladjedelništva, mehanike in elektronike.
Za oblikovanje nove jadrnice so se povezali s svetovno priznanim Humpreys Yacht Design. Naloga, ki so si jo zadali je bila težka. Hoteli so oblikovati plovilo, ki bo namenjeno za dolge plovbe, za plovbo preko oceanov, ki pa bo imela sposobnost gliseranja. Z jadrnico naj bi bilo enostavno prepluti med 250 in 300 nmi dnevno. Da bi to dosegli, so vedeli, da mora biti jadrnica hitre, udobna in varna tako za družine, kot za pare ali jadralske ekipe.
Jadrnica Oceantec 50 ima zelo močan trup, udoben in praktičen bivalni prostor ter enostavne in zanesljive sisteme na krovu. Jadrnica bo v dolžino merila 15,30 m. Imela bo lastniško kabino z dvojno posteljo, kopalnico in tušem, kavčem in delavno mizo. V salonu bo udobna sedežna garnitura, kapitanska mizica, kuhinja v obliki črke L in številne omarice. V krmi bosta dve kabini z dvojno posteljo ali dvema ločenima ležiščema. Kabini bosta imeli skupno kopalnico.
Tehnični podatki:
- Dolžina trupa: 15,30 m
- Dolžina vodne linije: 14,92 m
- Širina: 5 m
- Ugrez: 3,25 m
- Balast: 3150 kg
- Teža praznega plovila: 8750 kg
- Motor: 40 kW/55KM
- Rezervoar za gorivo: 120 l
- Rezervoar za vodo: 500 l
- Vodni balast: 950 l na vsaki strani
- Glavno jadro: 87,9 m2
- Prednje jadro: 74,6 m2
- Gennaker: 262,2 m2
- Certifikat CE: A
Več informacij o plovilu: http://www.oceantec.eu/
Podjetje Gardenergy je predstavilo nov izvenkrmni električni motor z močjo 10kW oziroma 13,41 KM.
V podjetju so se odločili, da trgu ponudijo enostaven, učinkovit izvenkrmni motor. Za izdelavo so uporabili najnovejšo znano tehnologijo. Motor deluje izjemno tiho in zagotavlja ekološko plovbo. Motor ima permanentini magnet tipa PMCA in je brez krtačk. Kontrolna elektronika motorja je vgrajena v vrhnjem delu in omogoča enostavno uporabo in nadzor nad motorjem. Ohišje je v celoti izdelano iz aluminija kar zagotavlja majhno skupno težo. Prevlečeno je s petimi zaščitnimi sloji in v celoti impregnirano s polnili, ki zagotavljajo vodotesnost po standardu IP68.
Za enostavno uporabo so vgradili električen sistem, da spreminjanje naklona (trim) in dvigovanje motorja iz vode. Za nadzor nad porabo je vgrajena Bluetooth povezava, ki omogoča prenos podatkov direktno v vaš telefon. Namestiti je potrebno le njihovo brezplačno aplikacijo. Za nadzor nad plovbo je vgrajen GPS sledilni sistem.
Električni motorji so učinkovitejši od motorjev z notranjim izgorevanjem. Primerljiva moč 10 kW električnega motorja je ekvivalentna motorju z notranjim izgorevanjem moči vsaj 20 kW. (več o moči el. motorjev v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem v članku: Električni motorji v navtiki.
Motorji Garedenergy so na voljo z močmi med 3 in 10 kw.
Cene:
- Gardenergy 6.3 (3 kW): 6.490,00 EUR
- Gardenergy 8.4 (4,3 kW): 6.690,00 EUR
- Gardenergy 12.6 (6 kW): 7.290,00 EUR
- Gardenergy 16.8 (8 kW): 7.990,00 EUR
- Gardenergy 20.10 (10 kW): 8.390,00 EUR
Spletna stran proizvajalca: www.gardenergy.com
Nizozemsko podjetje DMS (Dynamic Marine Systems) je pričelo z razvojem stabilizatorjev za plovila velikosti do 30 m, ki glisirajo.
Podjetje DMS Holland je v preteklosti razvilo zelo inovativen električen sistem za stabilizacijo plovila MagnusMaster, ki ne glisirajo, sedaj pa so pričeli z razvojem sistema, ki bo namenjen vgradnji plovilom, ki glisirjao.
Do sedaj so podjetja gradila sistema za stabilizacijo plovil, ki so bila izdelana po meri za posamezno jahto. Podjetje DMS se je odločilo, da trgu ponudi sistem, ki bo primeren za vgradnjo na vrsto različnih plovil. Sistem bazira na dveh plavutih, ki sta pritrjeni na robovih zrcal plovila. Plavuti rotirata okrog svoje osi in stabilizirata plovilo, ko to glisira. Ko smo na sidru, pa delujeta kot dva hidravlična stabilizatorja, ki bosta preprečevala zibanje.
Aronold van Aken, izumitelj sistema AntiRoll: »Več let smo razmišljali o izdelavi sistema AntiRoll, ki bo primeren za plovila krajša od 30 m. Želeli smo razviti sistem, ki bo primeren za različna plovila. Del prihodkov, ki smo jih ustvarili s prodajo sistema MagnusMaster in investicijo RVO (Nizozemska podjetniška agencija) smo dobili pravi zagon za pospešitev razvoja sistema. Z novimi stabilizatorji se bomo podali na mnogo večji trg, kot je trg super in mega jaht. V mislih imamo ladjedelnice kot so Princess, Fairline, Sunseeker, Gulf Craft, Jeanneau. Do sedaj je bilo v plovilo potrebno vgraditi različne sisteme za stabilizacijo plovila med plovbo in na sidru. Tokrat bomo z enim sistemom rešili dva problema.«
Zanimanje za nov izdelek so že pokazale številne ladjedelnice, ki bi ga rade čim prej tudi testirale na svojih plovilih. Največ interesa je do sedaj pokazalo podjetje Jonkers Yachts.
»Kot zastopnik za plovila Linssen, že dlje časa sodelujemo s podjetjem DMS Holland. Uspešno so vgradili sistem MagnusMaster številnim našim strankam. Z novim sistemom bodo zapolnili veliko vrzel na trgu. Komaj čakamo, da lahko rešitev ponudimo kupcem plovil Fairline in Jeanneau.«, je povedal Alexander Jonkers, lastnik podjetja Jonker Yachts.
Podjetje DMS Holland bo rešitev predstavilo na salonu METS v novembru letošnjega leta.
Delovanje sistema Anti Roll za plovila do 30 m
Vir: http://www.dmsholland.com
Jadrnica Figaro 3 iz ladjedelnice Beneteau je prva produkcijska jadrnica, ki ima hidrokrila. Zaradi svoje inovativnosti si je zaslužila nagrado Plovilo leta 2018 in nagrado Yachts Awards 2018.
Predhodniki jadrnic, ki imajo vgrajena hidro krila, so bila le ta v trup vpeta spodaj, Beneteau, pa jih je vpel v zgornjem delu trupa, tik pod krovom. So premična in jih lahko pred prihodom v pristanišče pospravimo v trup plovila. Manevriranje v pristanišču je enako kot z običajnimi jadrnicami. Na privezu ne potrebuje večje širine in pristanemo lahko tudi bočno.
Z vgradnjo hidriokril so zmanjšali težo plovila. Jadrnica še vedno ima kobilico, nima pa več vodnega balasta. Jadrnica v dolžino meri 10,85 m njena teža pa znaša zgolj 2.900 kg. Če primerjamo predhodnika Figaro 2, ki je v dolžino meril 9,8 m, in tehtal 3270 kg, je razlika očitna. Pri povečanju dolžine plovila so težo zmanjšali za kar 370 kg. Zaradi povečane stabilnosti, ki jo zagotavljajo hidro krila, je povečana tudi površina jader. Karbnoski jambor je pomaknjen nazaj in omogoča izjemno natančno upravljanje s plovilom med jadranjem. Jadrnica je pripravljena za jadranje z visoko kvalitetnimi regatnimi karbonskimi jadri. Jadralci, ki bodo s plovilom pluli sami bodo uporabljali glavno jadro s kvadratnim vrhom, genoo in jib, za jadranje z vetrom pa spinaker, ki meri 105 m2 ali pa nekoliko manjši gennaker.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 10,85 m
- Dolžina trupa: 9,75 m
- Širina: 3,40 m
- Teža praznega plovila: 2.900 kg
- Glavno jadro: 39,5 m2
- Jib: 30.5 m2
- Špinaker: 105 m2
- CE certifikat: A
Videoposnetek plovbe s Figaro 3
Pregled jadrnica Figaro 3 (Yachting World)
Plovba z vetrom (Naos Yachts Inc.)
Hinckley Dasher je 28 čevljev (8,5m) dolgo luksuzno plovilo, ki ga poganja zgolj elektrika.
Dva vgrajena električna motorja z 80 KM |
Stilsko oblikovan, minimalističnih linij a z ogromno najnovejše tehnologije, je čoln, ki pritegne že na prvi pogled. Oblikoval ga je navtični oblikovalec Michael Peters. Pri svojem delu si je pomagal s tehnologijo 3D tiskanja, kar mu je omogočilo oblikovati čoln katerega teža znaša zgolj 2,9 tone. Z električnim pogonom lahko doseže največjo hitrost plovbe 23 vozlov. Pri potovalni hitrosti 20 vozlov pa lahko z enim polnjenjem baterij prepluje kar 40 navtičnih milj, kar je praktično dvakrat več od dosedanjih rešitev.
Dasher ima trup z globoko V obliko dna. Električni motor ima 80 KM, dve li-ion bateriji pa imata kapaciteto 40 kWh. Sta enaki, kot so vgrajene v avtomobil BMW i3. Proizvajalec zagotavlja devet letno dobo delovanja in 9.000 ciklov polnjenja. Baterijo so vodoodporne. Celice so oblikovane v prizme, kar zagotavlja dobro hlajenje in enakomerno razporejanje toplote. So majhne in dobro prenašajo udarce in vibracije.
Električni priklop na obalo je 30 A, če uporabimo dva, potem lahko polnilec bateriji polni s tokom 50 A. Prazne baterije se tako napolnijo v samo štirih urah, kar je nekoliko hitreje, kot se napolni Tesla.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 8,65 m
- Širina: 2,65 M
- Ugrez: 35 cm
- Teža: 2950 kg
- Potovalna hitrost: 8 vozlov
- Hitra potovalna hitrost: 15 – 23 vozla
- Doseg pri potovalni hitrosti: 40 nmi
- Doseg pri hitri potovalni hitrosti: 18-22 nmi
SeaTags je pametna zapestnica, ki bo rešila kočljivo situacijo pri padcu članov posadke s krova v morje.
SeaTags je pametna zapestnica, ki jo nosijo vsi člani posadke. Tehnologija je razvita na osnovi EPIRB-a. Zapestnica je povezana z enima ali več pametnimi telefoni na krovu na katere je nameščena aplikacija. Preko bluetooth povezave stalno pošilja signal. V premeru, da pride do prekinitve signala se sproži alarm in zabeleži GPS pozicija. Zapestnica avtomatsko pošlje sporočilo na pametni telefon. Na telefonu se prikaže pozicija osebe, katere signal je prekinjen, pozicija plovila in pot, ki ji moramo slediti, da priplujemo do osebe, ki je padla s krova plovila.
Prednosti:
- Vsako zapestnico lahko nadziramo z več telefoni
- Posebna namestitev opreme na plovilu ni potrebna
- Primerna za nadzor gibanja otrok na krovu
- Primerna za nočno navigacijo
- Deluje povsod – tudi sredi oceanov
- Ne potrebuje GSM omrežja
Na posamezni telefon lahko povežemo več zapestnic članov posadke. Zapestnica je vodoodporna po standardu IP67. Napaja se z eno baterijo tipa CR2032, ki zadostuje za 600 ure delovanja. Rešitev je primerna za plovila velikosti do 15m, doseg sistema na odpetem pa je do 100 m.
Oprema je namenjena pomoči v situaciji MOB (človek v morju), kadar je na krovu več članov posadke (2 ali več). V primeru, da je na krovu samo ena oseba, je učinkovito delovanje zgolj, kadar se telefon nahaja v področju, ki je pokrit s GSM signalom. Naprava v primeru MOB preko telefona pošlje SMS osebi, kateri želimo poslati informacijo. Le ta lahko nato o dogodku obvesti reševalne službe.
Rešitev je cenovno ugodna. Ena zapestnica SeaTags stane zgolj 89,00 EUR, aplikacijo pa si brezplačno naložite na vaš telefon na njihovi spletni strani. Na voljo so tudi paketi z večjim številom zapestnic, ki so cenovno še ugodnejši.
SeaTags zapestnica je dobila prestižno nagrado DAME za inovativno navtično rešitev.
Več o izdelku na: https://sea-tags.com