Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevAmeriško podjetje Seven Marine, ki izdeluje najmočnejše izvenkemne motorje na svetu, prihaja na evropsko tržišče.
Seven Marine, ki izdeluje visoko kvalitetne navtične motorje, je pridobilo evropski certifikat CE za njihov najmočnejši model izvenkrmnega motorja, ki razvije osupljivih 627 KM. S pridobitvijo prvega certifikata bo podjetje pričelo s prodajo na evropskem trgu. CE certifikat pomeni, da motor ustreza vsem evropskim predpisom glede varnosti, vpliva na okolje in zdravja.
Zaradi trenda oblikovanja in proizvodnje vedno večjih plovil z izvenkrmni motorji, je v porastu tudi prodaja najmočnejših modelov izvenkrmnih motorjev. Večina večjih svetovnih proizvajalcev je trgu že ponudila izvenkrmne motorje, ki razvijejo, 300, 350 ali celo 400 KM. Zaradi vse večjega povpraševanja po najmočnejših modelih, ki pa v nekaterih primerih niso več dovolj močni, je našlo tržno nišo ameriško podjetje Seven Marine. Pred leti (2013) so predstavili prvi svoj model z oznako 557, ki je razvil za takrat osupljivih 557 KM. Z nadaljnjim razvojem tehnologije pa jim je uspelo izdelati motor s kar 627 KM oziroma 467 kW.
Brian Davis, podpredsednik podjetja Seven Marine je po prejemu certifikata dejal: "Za naše podjetje je to velik korak pri nastopu na evropskem tržišču. Leta 2016 smo prvič prikazali naš motor v Evropi, lansko leto pa nas je pod okrilje vzelo podjetje Volvo Penta. Že ob prvi predstavitvi so evropske ladjedelnice pokazale veliko zanimanja za naše motorje. Model 627 smo dodatno prenovili, saj je naša želja, da trgu ponudimo izdelek vrhunske kvalitete in vrhunskih zmogljivosti. Del naše filozofije zahteva, da naši izdelki ustrezajo najvišjim standardom in veselimo se, da bomo naše izdelke lahko ponudili evropskim kupcem."
Podjetje se je odločilo, da bo na evropski trg vstopilo s svojim najmočnejšim modelom. Postopki za pridobivanje CE certifikata za motor z 557 KM je že v teku. Pričakujejo, da ga bodo pridobili v naslednjih mesecih.
Več o motorjih SEVEN MARINE v člankih:
Seven Marine predstavil izvenkrmi motor s 627 KM
Izvenkrmni motor s 557 KM – Seven Marine 557
Nemška ladjedelnica Futura Yachsystem je predstavila prvi velik katamaran, ki lahko spreminja svojo širino. Ko boste z njim zapluli v marino ali luko, bo njegova širina primerljiva s širino enotrupnih plovil.
Futura 49 je 14,96 m dolg katamaran. Njegova širina med plovbo znaša 7,98 m, ko pa zaplujete v marino ali luko, s pritiskom na gumb njegovo širino zmanjšate na vsega 4,93 m, kar je običajna širina za enotrupna plovila te dolžine.
Podjetje Futura Yachtsystem je za koncept dobila nagrado že leta 2015. Po treh letih, pa je koncept postal realnost. Prvo plovilo so predstavili pred kratkim in demonstrirali delovanje sistema širjenja in oženja plovila, ter njegove plovne lastnosti na odprtem morju.
Poleg spremenljive širine, pa se Futura 49 od ostalih katamaranov loči tudi po razporeditvi prostorov. Osrednji del plovila spominja na enotrupno motorno plovilo, bočni trupi, pa so mnogo ožji kot smo vajeni pri klasičnih katamaranih. V njih ni prostora za spalnice, temveč služijo le kot skladišče in motorni prostor.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 14,96 m
- Širina max: 7,98 m
- Širina min: 4,93 m
- Ugrez: 0,68
- Teža: 10,4 t
- Motor: 2 x 27,9 kW
- Rezervoar za gorivo: 2 x 250 l
- Rezervoar za vodo: 2 x 280 l
- Rezervoar za fekalije: 230 l
Več o katamaranu si lahko ogledate v video predstavitvi
Ideja za gradnjo avtonomnega plovila, ki bo lahko plulo preko oceana brez skiperja na krovu se je porajala daljnega leta 2014. Leta 2020 bo namreč minilo 400 let od kar so prebivalci angleškega mesta Playmouth z ladjo Mayflower prepluli Atlantik in ustanovili eno prvih kolonij v ZDA. Člani mestnega sveta so bili mnenja, da bi bila gradnja avtonomne ladje, ki bi plula po isti poti kot prvotni priseljenci, primerna obeležba tako pomembnega dogodka.
Nova ladja bo namenjena predvsem raziskovalnemu delu. Poganjali jo bodo viri obnovljive energije, kot sta veter in sonce in bo sposobna pluti po vseh, tudi najbolj odročnih delih sveta.
Ladja se bo udeležila proslave ob 400 letnici naselitve Playmoutha (ZDA), nato pa se bo podala na plovbo okoli sveta. Ko bo zaključila prvo svoje potovanje, bo na voljo za najem za raziskovalno delo. Kljub elegantnim in vitkim linijam, bo na jadrnici, ki bo oblike trimarana, dovolj prostora za številne raziskovalne naprave. Iz nje bo možno sploviti tudi daljinsko vodene podmornice-drone.
Oblikovanje plovila je že zaključeno. Gradnja trupa se je pričela lansko leto in bo zaključena v letu 2019. Mayflower bo v dolžino merila 32 m in bo tehtala 26 ton. Izdelana bo iz karbonskih vlaken. Na krovu bodo številne solarne celice, ki bodo omogočale delovanje elektronske opreme in pogon električnega motorja. Ker na njej ne bo posadke, so vsi trije trupi plovila nizki. Center gravitacije plovila zelo blizu vodne linije. Plovilo bo zato lahko plulo kar skozi valove. Jadrnica bo imela dva jambora, ki bosta z jadri omogočala plovbo s hitrostjo okrog 15 vozlov. Plula bo lahko z enim ali obema jadroma. Ko ne bo vetra, bo plovilo poganjal elektromotor, ki so bo napajal preko baterij, ki se bodo polnile s pomočjo solarnih celic.
Slika: Ladja Mayflower v pristanišču Plymouth (William Halsall (1882) - Wikipedia.org)
Vir: http://www.mayflowerautoship.com/
Finska ladjedelnica Nautor's Swan je predstavila novo elegantno jadrnico Swan 98.
Nova lepotica je izjemno hitra, 30 metrov dolga jadrnica, ki si jo lahko lastnik prilagodi svojim potrebam. V ladjedelnic zatrjujejo, da lahko lastnik izbira med toliko prilagoditvami, da tudi dve jadrnici, ki bosta pluli po svetovnih morjih ne bosta enaki. Model z oznako 98 in dolžino 30 m je idealna dopolnitev palete in bo zapolnila vrzel med obstoječima modeloma, večjo sestro Swan 115 in manjšo sestro Swan 78.
Novo jadrnico so oblikovali glede na želje in pripombe dosedanjih lastnikov jadrnic Swan in številnih kapitanov, ki plujejo s podobnimi plovili. V ladjedelnici so uporabili vse svoje dosedanje znanje in izkušnje. K sodelovanju so povabili tudi oblikovalski studio German of Frers Yacht Design in rezultat je jadrnica, ki bo pritegnila oko še tako izbirčnega jadralca.
Jadrnica spada med »performance« hitre potovalne jadrnice. A hitrost ni edina lastnost, ki jo je potrebno omeniti. Jadrnica je izdelana izjemno kvalitetno, je elegantna in ima izjemne plovne lastnosti.
Številne različne razporeditve notranjosti lastniku omogočajo, da se odloči za lastniško kabino v premcu ali v krmi plovila. Pri oblikovanju notranjosti, se je finsko podjetje prvič odločilo za sodelovanje z italijanskim oblikovalcem Misa Poggi. Uspel je povezati tradicijo ladjedelnice in moderen design. Uporabljeni materiali so najvišje kvalitete. Ne manjka niti najkvalitetnejše italijansko usnje in prestižni tekstili.
Jadrnica ponuja tudi izbiro med dvema različnima naboroma jader. Na voljo je teleskopska kobilica, ki v kombinaciji z dvema krmiloma zahteva le 3,2 m globoko morje. Lastniki bodo tako lahko zapluli tudi v plitvejše, najbolj privlačne dele zalivov.
V ladjedelnici obljubljajo, da bodo prvi primerki na voljo kupcem leta 2020. Cena standardne opreme, ki že vključuje veliko garažo za pomožni čoln, številne elemente iz karbonskih vlaken in individualno izbiro notranjosti bo znašala 9.000.000 EUR.
Volvo Penta je predstavil prvi sistem za samodejno pristajanje plovil.
Prejšnji mesec je podjetje Volvo Penta predstavil svoj prvi sistem za samodejno pristajanje motornih jaht. Sistem so vgradili na 68 čevljev dolgo jahto ter preizkusili njegovo učinkovitost v eminentni družbi jadrnic, ki so tekmovale na letošnji regati Volvo Ocean Race.
Plovilo je bilo opremljeno s IPS pogoni in sistemom za avtomatsko pristajanje. Le ta uporablja GPS in številne senzorje, ki so vgrajeni na različnih mestih plovila, da samodejno pristajanje poteka brez težav tudi v močnem bočnem vetru, kot je pihal na prvi prezentaciji sistema.
Sistem trenutno še ni na voljo za komercialno uporabo. V plovila ga bodo pričeli vgrajevati leta 2020. V Volvo Penta pravijo, da so sistem razvili zato, ker vsak navtik ve, da je pristajanje eden najbolj stresnih trenutkov pri navigiranju plovila. Da bi ljudem, ki so na dopustu ta stres zmanjšali, so se odločili, da razvijejo sistem, ki bo varen in zanesljiv.
Učinkovitost sistema si lahko ogledate v videu.
Vir: YouTube, Volvo Penta
Nizozemska ladjedelnica Feadship, ki gradi ladje že od leta 1849, je v zaključni fazi gradnje nove lepotice, ki nosi ime Lonian.
Lonian je 87 m dolga motorna jahta. Konstruirali so jo navtični arhitekti Feadship De Voogt Naval Architects, za notranjost pa sta poskrbela oblikovalska studia Sinot Exclusive Yacht Design in Richard Hallberg Interior Design. Na krovu je dovolj prostora za lastnika in njegovih 12 gostov. Za udobno in varno plovbo skrbi 27 članska posadka. In še zanimivost. Jahta ima rezervoarje kapacitete 160.000 l. Strošek polnega rezervoarja bo pri današnjih cenah goriva znašal dobrih 200.000 EUR.
V videu si lahko ogledate celoten postopek gradnje ladje na različnih lokacijah ladjedelnice in celo transporte delov jahte po ozkih nizozemskih kanalih.
Vir: Feadship.nl, Clint Jenkins - Instagram @talktoclint
Ameriška ladjedelnica Premiere yacht je splovila novo motorno jahto Viking 44 Convertible v katero so vgradili najmočnejši Volvo Penta motor s prostornino 13 l, ki razvije osupljivih 1000 KM.
Po prvih testih plovila, se je izkazalo, da je izbira motorja za plovilo prava. Jahta je dosegla končno hitrost dobrih 38 vozlov, medtem ko je udobna potovalna hitrost znašala 32-34 vozlov. Motor se je odlično izkazal tudi pri nizkih obratih. Izjemno velik navor zagotavlja hitro izgliseranje, pospeševanje in udobno plovbo.
Motor D13-1000 ima šest cilindrov v vrsti s skupno prostornino 12.800 cm3. Da razvije 1000 KM mu pomagata dva turbo polnilnika Blok motorja je izdelan iz železa in zagotavlja dolgotrajno in zanesljivo uporabo. Čeprav sta blok motorja in glava železna, znaša teža motorja le 1635 kg kar zagotavljata izjemno dobro razmerje moči glede na težo. Poraba motorja pri polni obremenitvi znaša 190 l/h.
Vir: Volvo Penta
"Vse, kar ponujata večja "brata", zdaj na slabih osmih metrih plovila nudi tudi najnovejši model - tako nov, da so njegove slike na vodi v javnost izšle šele pred kratkim."
Ranieri International je uveljavljena italijanska ladjedelnica, ki se je v preteklosti proslavila predvsem z manjšimi gliserji. Prvi model prek 30 čevljev dolžine je pred kratkim predstavljen NEXT 370SH. Ob linijah poliestrskih čolnov Open, Sundeck, Cabin in Sport Fishing prihaja iz proizvodnje tudi kakovostna linija gumenjakov Cayman. Ladjedelnico Ranieri International v Sloveniji zastopa miklavško podjetje Moto-Nautika. Tokrat predstavljamo najnovejši model gliserja s kabino - NEXT 240SH. Ta čoln je pomanjšana verzija uspešnih predhodnikov z oznakama 370 in 290. Cilj je nagovoriti kupce, ki želijo trdno in zmogljivo plovilo. Oblikovalci so uspeli v celoti zadržati stilske lastnosti obeh večjih modelov, istočasno pa manjše plovilo zahteva manjši motor, kar precej znižuje stroške. Ljubitelji velikih moči nikakor ne bodo prikrajšani, saj je model NEXT 240SH zasnovan tako, da omogoča tudi vgradnjo dveh izvenkrmnih motorjev.
ZUNANJOST
Že angleška beseda "sundeck" v nazivu modela nam pove, da je fokus na oblikovanju čolna z velikimi površinami za sončenje. Tako imamo sedaj pred seboj čoln, katerega premec je oblikovan v sončno ploščad. Pod njim je kabina z ločenim toaletnim prostorom. Idejo za oblikovanje tega multifunkcionalnega čolna so razvili na osnovi velike prodajne uspešnice - serije manjših plovil Atlantis. Premčna sončna ploščad se zaključuje s krmarsko konzolo, za katero sta dva vrtljiva sedeža. Kokpit je prostran in izdelan večnamensko. V sredini je postavljena odstranljiva mizica, ob bokih so nameščene preklopne klopi, pred krmnim zrcalom pa je udobna klop s prehodom na krmo na levi strani. Z nekaj potezami je mogoče kokpit popolnoma izprazniti, kar je posebej funkcionalno na primer pri ribolovu ali kakšnih drugih športnih aktivnosti. Druga možnost je sprememba kokpita v veliko sončno ploščad, tretja pa je osnovna funkcionalnost palubnega salona. Zanimivo je tudi to, da lahko kabino, kjer je dvojna postelja, spremenimo v jedilnico, kar pride prav v primeru slabega vremena. Od premca do krmarske konzole je po boku močna inox ograja, pošteno odmerjeno je držalo na zrcalu kokpita, zaupanja vredno pa delujejo tudi privezne bitve.
OSNOVNA IN DODATNA OPREMA
V osnovni ceni plovila najdemo kar nekaj opreme. Čoln je opremljen z vsemi blazinami, tako notranjimi kot zunanjimi, rezervoarji za vodo in gorivo, teleskopsko lestvijo za v vodo, hidravličnim sistemom upravljanja z motorjem, avtomatsko kalužno črpalko, navigacijskimi lučmi, itd. Seznam dodatne opreme je še precej daljši in obsega kar nekaj elementov, ki so nujno potrebni. Recimo kompas, sidro in veriga ali sidrna vrv, ki so obvezna oprema plovila tudi po zakonu. Ostalo so več ali manj pogrešljivi dodatki, ki pa vam olajšajo bivanje na plovilu. Naštejmo samo nekaj najpomembnejših: plinski štedilnik, hladilnik, bimini, 220-voltni polnilec električne energije, električni vitel za sidro, zgoraj omenjene bočne klopi, mizica v kokpitu in ladijski WC.
KONČNI VTIS
Ranierijev model je primeren tako za popolne navtične začetnike kot izkušene morske mačke. Vesele ga bodo predvsem družine, saj so gliserji, ki prihajajo iz te ladjedelnice, znani po udobni in varni plovbi. Gliser NEXT 240SH bo omogočal obilico sončenja, druženja, športnih aktivnosti, pa tudi spanje na krajših nekajdnevnih izletih.
SPECIFIKACIJE PLOVILA
- Dolžina: 7,80m
- Dolžina trupa: 6,75m
- Širina: 2,50m
- Teža: 1500kg
- Maksimalna moč motorja: 225kw (300KM)
- Rezervoar goriva: 250l
- Rezervoar vode: 100l
- Maksimalno število oseb: 9
- Št. ležišč: 3
- Certifikat CE: C
PRODAJALEC:
Moto-Nautika d.o.o., Ptujska cesta 63. 2204 Miklavž na Dravskem polju, www.moto-nautika.com
KONTAKT SVETOVALCA:
+386(0)2 629 04 01, info@moto-nautika.com