Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevPodjetje Gardenergy je predstavilo nov izvenkrmni električni motor z močjo 10kW oziroma 13,41 KM.
V podjetju so se odločili, da trgu ponudijo enostaven, učinkovit izvenkrmni motor. Za izdelavo so uporabili najnovejšo znano tehnologijo. Motor deluje izjemno tiho in zagotavlja ekološko plovbo. Motor ima permanentini magnet tipa PMCA in je brez krtačk. Kontrolna elektronika motorja je vgrajena v vrhnjem delu in omogoča enostavno uporabo in nadzor nad motorjem. Ohišje je v celoti izdelano iz aluminija kar zagotavlja majhno skupno težo. Prevlečeno je s petimi zaščitnimi sloji in v celoti impregnirano s polnili, ki zagotavljajo vodotesnost po standardu IP68.
Za enostavno uporabo so vgradili električen sistem, da spreminjanje naklona (trim) in dvigovanje motorja iz vode. Za nadzor nad porabo je vgrajena Bluetooth povezava, ki omogoča prenos podatkov direktno v vaš telefon. Namestiti je potrebno le njihovo brezplačno aplikacijo. Za nadzor nad plovbo je vgrajen GPS sledilni sistem.
Električni motorji so učinkovitejši od motorjev z notranjim izgorevanjem. Primerljiva moč 10 kW električnega motorja je ekvivalentna motorju z notranjim izgorevanjem moči vsaj 20 kW. (več o moči el. motorjev v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem v članku: Električni motorji v navtiki.
Motorji Garedenergy so na voljo z močmi med 3 in 10 kw.
Cene:
- Gardenergy 6.3 (3 kW): 6.490,00 EUR
- Gardenergy 8.4 (4,3 kW): 6.690,00 EUR
- Gardenergy 12.6 (6 kW): 7.290,00 EUR
- Gardenergy 16.8 (8 kW): 7.990,00 EUR
- Gardenergy 20.10 (10 kW): 8.390,00 EUR
Spletna stran proizvajalca: www.gardenergy.com
Nizozemsko podjetje DMS (Dynamic Marine Systems) je pričelo z razvojem stabilizatorjev za plovila velikosti do 30 m, ki glisirajo.
Podjetje DMS Holland je v preteklosti razvilo zelo inovativen električen sistem za stabilizacijo plovila MagnusMaster, ki ne glisirajo, sedaj pa so pričeli z razvojem sistema, ki bo namenjen vgradnji plovilom, ki glisirjao.
Do sedaj so podjetja gradila sistema za stabilizacijo plovil, ki so bila izdelana po meri za posamezno jahto. Podjetje DMS se je odločilo, da trgu ponudi sistem, ki bo primeren za vgradnjo na vrsto različnih plovil. Sistem bazira na dveh plavutih, ki sta pritrjeni na robovih zrcal plovila. Plavuti rotirata okrog svoje osi in stabilizirata plovilo, ko to glisira. Ko smo na sidru, pa delujeta kot dva hidravlična stabilizatorja, ki bosta preprečevala zibanje.
Aronold van Aken, izumitelj sistema AntiRoll: »Več let smo razmišljali o izdelavi sistema AntiRoll, ki bo primeren za plovila krajša od 30 m. Želeli smo razviti sistem, ki bo primeren za različna plovila. Del prihodkov, ki smo jih ustvarili s prodajo sistema MagnusMaster in investicijo RVO (Nizozemska podjetniška agencija) smo dobili pravi zagon za pospešitev razvoja sistema. Z novimi stabilizatorji se bomo podali na mnogo večji trg, kot je trg super in mega jaht. V mislih imamo ladjedelnice kot so Princess, Fairline, Sunseeker, Gulf Craft, Jeanneau. Do sedaj je bilo v plovilo potrebno vgraditi različne sisteme za stabilizacijo plovila med plovbo in na sidru. Tokrat bomo z enim sistemom rešili dva problema.«
Zanimanje za nov izdelek so že pokazale številne ladjedelnice, ki bi ga rade čim prej tudi testirale na svojih plovilih. Največ interesa je do sedaj pokazalo podjetje Jonkers Yachts.
»Kot zastopnik za plovila Linssen, že dlje časa sodelujemo s podjetjem DMS Holland. Uspešno so vgradili sistem MagnusMaster številnim našim strankam. Z novim sistemom bodo zapolnili veliko vrzel na trgu. Komaj čakamo, da lahko rešitev ponudimo kupcem plovil Fairline in Jeanneau.«, je povedal Alexander Jonkers, lastnik podjetja Jonker Yachts.
Podjetje DMS Holland bo rešitev predstavilo na salonu METS v novembru letošnjega leta.
Delovanje sistema Anti Roll za plovila do 30 m
Vir: http://www.dmsholland.com
Jadrnica Figaro 3 iz ladjedelnice Beneteau je prva produkcijska jadrnica, ki ima hidrokrila. Zaradi svoje inovativnosti si je zaslužila nagrado Plovilo leta 2018 in nagrado Yachts Awards 2018.
Predhodniki jadrnic, ki imajo vgrajena hidro krila, so bila le ta v trup vpeta spodaj, Beneteau, pa jih je vpel v zgornjem delu trupa, tik pod krovom. So premična in jih lahko pred prihodom v pristanišče pospravimo v trup plovila. Manevriranje v pristanišču je enako kot z običajnimi jadrnicami. Na privezu ne potrebuje večje širine in pristanemo lahko tudi bočno.
Z vgradnjo hidriokril so zmanjšali težo plovila. Jadrnica še vedno ima kobilico, nima pa več vodnega balasta. Jadrnica v dolžino meri 10,85 m njena teža pa znaša zgolj 2.900 kg. Če primerjamo predhodnika Figaro 2, ki je v dolžino meril 9,8 m, in tehtal 3270 kg, je razlika očitna. Pri povečanju dolžine plovila so težo zmanjšali za kar 370 kg. Zaradi povečane stabilnosti, ki jo zagotavljajo hidro krila, je povečana tudi površina jader. Karbnoski jambor je pomaknjen nazaj in omogoča izjemno natančno upravljanje s plovilom med jadranjem. Jadrnica je pripravljena za jadranje z visoko kvalitetnimi regatnimi karbonskimi jadri. Jadralci, ki bodo s plovilom pluli sami bodo uporabljali glavno jadro s kvadratnim vrhom, genoo in jib, za jadranje z vetrom pa spinaker, ki meri 105 m2 ali pa nekoliko manjši gennaker.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 10,85 m
- Dolžina trupa: 9,75 m
- Širina: 3,40 m
- Teža praznega plovila: 2.900 kg
- Glavno jadro: 39,5 m2
- Jib: 30.5 m2
- Špinaker: 105 m2
- CE certifikat: A
Videoposnetek plovbe s Figaro 3
Pregled jadrnica Figaro 3 (Yachting World)
Plovba z vetrom (Naos Yachts Inc.)
Hinckley Dasher je 28 čevljev (8,5m) dolgo luksuzno plovilo, ki ga poganja zgolj elektrika.
![]() |
Dva vgrajena električna motorja z 80 KM |
Stilsko oblikovan, minimalističnih linij a z ogromno najnovejše tehnologije, je čoln, ki pritegne že na prvi pogled. Oblikoval ga je navtični oblikovalec Michael Peters. Pri svojem delu si je pomagal s tehnologijo 3D tiskanja, kar mu je omogočilo oblikovati čoln katerega teža znaša zgolj 2,9 tone. Z električnim pogonom lahko doseže največjo hitrost plovbe 23 vozlov. Pri potovalni hitrosti 20 vozlov pa lahko z enim polnjenjem baterij prepluje kar 40 navtičnih milj, kar je praktično dvakrat več od dosedanjih rešitev.
Dasher ima trup z globoko V obliko dna. Električni motor ima 80 KM, dve li-ion bateriji pa imata kapaciteto 40 kWh. Sta enaki, kot so vgrajene v avtomobil BMW i3. Proizvajalec zagotavlja devet letno dobo delovanja in 9.000 ciklov polnjenja. Baterijo so vodoodporne. Celice so oblikovane v prizme, kar zagotavlja dobro hlajenje in enakomerno razporejanje toplote. So majhne in dobro prenašajo udarce in vibracije.
Električni priklop na obalo je 30 A, če uporabimo dva, potem lahko polnilec bateriji polni s tokom 50 A. Prazne baterije se tako napolnijo v samo štirih urah, kar je nekoliko hitreje, kot se napolni Tesla.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 8,65 m
- Širina: 2,65 M
- Ugrez: 35 cm
- Teža: 2950 kg
- Potovalna hitrost: 8 vozlov
- Hitra potovalna hitrost: 15 – 23 vozla
- Doseg pri potovalni hitrosti: 40 nmi
- Doseg pri hitri potovalni hitrosti: 18-22 nmi
SeaTags je pametna zapestnica, ki bo rešila kočljivo situacijo pri padcu članov posadke s krova v morje.
SeaTags je pametna zapestnica, ki jo nosijo vsi člani posadke. Tehnologija je razvita na osnovi EPIRB-a. Zapestnica je povezana z enima ali več pametnimi telefoni na krovu na katere je nameščena aplikacija. Preko bluetooth povezave stalno pošilja signal. V premeru, da pride do prekinitve signala se sproži alarm in zabeleži GPS pozicija. Zapestnica avtomatsko pošlje sporočilo na pametni telefon. Na telefonu se prikaže pozicija osebe, katere signal je prekinjen, pozicija plovila in pot, ki ji moramo slediti, da priplujemo do osebe, ki je padla s krova plovila.
Prednosti:
- Vsako zapestnico lahko nadziramo z več telefoni
- Posebna namestitev opreme na plovilu ni potrebna
- Primerna za nadzor gibanja otrok na krovu
- Primerna za nočno navigacijo
- Deluje povsod – tudi sredi oceanov
- Ne potrebuje GSM omrežja
Na posamezni telefon lahko povežemo več zapestnic članov posadke. Zapestnica je vodoodporna po standardu IP67. Napaja se z eno baterijo tipa CR2032, ki zadostuje za 600 ure delovanja. Rešitev je primerna za plovila velikosti do 15m, doseg sistema na odpetem pa je do 100 m.
Oprema je namenjena pomoči v situaciji MOB (človek v morju), kadar je na krovu več članov posadke (2 ali več). V primeru, da je na krovu samo ena oseba, je učinkovito delovanje zgolj, kadar se telefon nahaja v področju, ki je pokrit s GSM signalom. Naprava v primeru MOB preko telefona pošlje SMS osebi, kateri želimo poslati informacijo. Le ta lahko nato o dogodku obvesti reševalne službe.
Rešitev je cenovno ugodna. Ena zapestnica SeaTags stane zgolj 89,00 EUR, aplikacijo pa si brezplačno naložite na vaš telefon na njihovi spletni strani. Na voljo so tudi paketi z večjim številom zapestnic, ki so cenovno še ugodnejši.
SeaTags zapestnica je dobila prestižno nagrado DAME za inovativno navtično rešitev.
Več o izdelku na: https://sea-tags.com
Evinrude, proizvajalec izvenkrmnih motorjev je s svojim sistem za enostavno manevriranje z dvema motorjema, stopil korak bliže kupcem.
Sisteme za pomoč pri manevriranju plovila v ozkih prehodih, marinah in pristaniščih poznamo že iz večjih plovil . Pred več leti so jih predstavili proizvajalci, kot so Volvo Penta s svojim IPS pogonom in upravljavsko palico, sledil je Mercruiser z Zeus pogonom in Mercury z Axius-om, Yamaha, SeaStar Solutions in drugi.
Svoj sistem za enostavno krmiljene je pred časom predstavil tudi Evinrude a njihova rešitev je bila zelo draga. Cena se je pričela pri 13.000 EUR in se je gibala vse do 32.000 EUR glede na število izvenkrmnih motorjev, ki ste jih vgradili na plovilo. Z letošnjim letom pa je Evinrude ponudil cenovno ugodno in dostopno rešitev iDock, ki bo za dva motorja z močno med 150 in 300 KM znašala zgolj 5.500 EUR.
Pri Evinrude so poskrbeli za enostaven sistem, ki ne potrebuje dodatnih predelav. Gre za sistem, ki ga enostavno priključimo in ga lahko takoj uporabljamo.
Sistem vključimo z enostavnim pritiskom na gumb. iDoc se aktivira in sporoči krmarju, da za nadzor plovila uporabi krmilno palico. Z njeno pomočjo enostavno premikamo plovilo v želeni smeri. Premikamo ga lahko bočno, naprej in nazaj, lahko ga obračamo na mestu. Omogoča tudi bočno premikanje zgolj premca ali krme plovila. Za natančnost delovanja skrbi žiroskopska stabilizacija, ki kompenzira sunke vetra in morski tok, ter skrbi za natančno vodenje plovila v želeni smeri. Vgrajen je tudi sistem, ki na vašo željo poveča potisk posameznega motorja in manevriranje postane hitrejše oziroma agresivnejše.
Test sistema iDock
Ilmor Marine je na salonu plovil v Miamiu predstavil nov vgradni motor z močjo 483.
Ilmor Marine MV-8 je nov osem valjni motor s prostornino 7400 cm3. Je najmočnejši motor iz njihove tovarne in bo na voljo z močmi med 430 in 520 KM. Pri razvoju motorja so poskrbeli za dva ključna elementa, ki jih potrebuje vsak moderen navtični motor. To sta zanesljivost in ekološka osveščenost. Motor ima vgrajen katalizator, vsi notranji deli pa so izdelani iz materialov, ki bodo zagotavljali dolgotrajno uporabo s skoraj nič oziroma zelo malo vzdrževanja. Motor ustreza standardom EPA, CARB in EU standardom o emisijah toplogrednih plinov. Proizvaja kar 70% manj ogljikovega monoksida kot konkurenčni motorji s primerljivo močjo. Motor bo zato izjemno priljubljen za vodne športe, saj bodo smučarji na vodi, wake-bordarji in drugi uživali v čistejšem zraku.
Vsak Ilmor Marine M-8 motor je ročno izdelan in ustreza visokim standardom, kot so potrebni za vozila v IndyCar seriji.