Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Pokal Amerike je nedvomno tisti, ki skrbi za hiter razvoj jadralskega športa in novih navtičnih rešitev. S svojimi hitrimi katamarani, ki plujejo na hidrokrilih in jadri, ki so podobna letalskim krilom, so vodilni v razvoju jadralskih tehnologij.
Čeprav Pokal Amerike poznamo po hitrih katamaranih, pa jih bomo kmalu spoznali tudi po hitrih enotrupnih jadrnicah. Včeraj so predstavili koncept enotrupne jadrnice, ki bo plula na hidrokrilih in se bo v celoti dvignila nad vodno gladino.
V lanskem letu smo lahko že zasledili uporabi hidrokril na regati Vendee Globe. Sedem tekmovalcev je imelo nameščene na bokih trupa. Pomagala so pri stabilizaciji plovila in manjšemu nagibu. A v Pokalu Amerike gredo vedno korak dlje. Včeraj so predstavili koncept AC75, 75 čevljev dolge enotrupne jadrnice, ki bo s pomočjo hidrokril v celoti plula nad vodno gladino.
Ekipi Emirates team New Zealand in Luna Rossa sta zadnje mesece veliko časa porabile za izdelavo različnih konceptov enotrupnega plovila opremljenega s hidrokrili. Naloga je bila izdelati plovilo katerega plovba bo izziv za celotno posadko in bo lahko postal nov razred v Pokalu Amerike. Seveda mora biti koncept tak, da ga bo kasneje možno uporabiti tudi v potovalnih jadrnicah.
Koncept AC75 je kombinacija ekstremnega visokokvalitetnega jadranja in varnosti. Namenjen je za jadralsko dvobojevanje. V primeru, da pride do najhujšega in se jadrnica prevrne, je oblikovana tako, da se sama poravna nazaj v prvotni položaj. Glavni koncept plovil sta dve hidrokrili v obliki črke T. Obe imata v konstrukciji balast, ki zagotavlja navor med jadranjem in jadrnici zmanjšuje nagib. Pri manjših hitrostih plovbe zmanjšujeta guganje in zibanje.
Pravila v novem razredu bodo pripravljena marca naslednje leto. Prvo tekmovanje pa bo na 36. Pokalu Amerike leta 2021.
Slovenski izdelek GHOOK, namenjen dvigovanju težkih, s školjkami poraslih muringov je dobil posebno nagrado DAME na sejmu Metz.
Na sejmu METZ v Amsterdamu vsako leto poteka navtični sejem, ki je namenjen strokovni navtični javnosti. Na njem se predstavijo številni novi izdelki iz različnih navtičnih področij. Strokovna žirija med vsemi izdelki izbere tiste, ki so najbolj inovativni in bodo v prihodnjih letih spremenili svetovni navtični trg.
V letošnjem letu se je na sejmu predstavilo tudi slovensko Spinaker d.o.o. s svojim izdelkom boatasy GHOOK, inovativni opremi za dvigovanje muringov. GHOOK je zasnovan tako, da ga lahko uporabljamo na številne načine. Namenjen je dvigovanju in hitremu prenosu muringa s krme na premec plovila. Zaradi rotirajočega koleščka omogoča do trikrat hitrejši prenos muringa tudi, če je le ta umazan, poraščen z algami ali pa celo ostrimi školjkami. Roke bodo ostale ne poškodovane, tudi če ne uporabljamo rokavic.
Komisija, ki je izdelek ocenjevala, je komentirala: »Člani komisije, ki smo izdelek preizkusili, smo bili nad njegovim konceptom, izdelavo in uporabnostjo navdušeni.«
Več o izdelku si lahko preberete tudi na tej povezavi: GHOOK.
Na sejmu se je s svojimi izdelki predstavil tudi slovensko podjetje Hovercraft, ki je predstavilo inovativni izdelek SUPerGANGWAY, ki je križanec mornarskega mostička in SUP-a.
Več o izdelku si lahko preberete na tej povezavi: SUPerGANGWAY
Oblikovanje in gradnja jadrnice je kot pripovedovanje zgodbe. Gradnja jadrnice Lady of Tasmania je zgodba človeka, ki je štiri desetletja potoval po svetu a se znova in znova vračal v otok Bréhat, na severni strani Francije.
Po številnih plovbah med otoki v Angleškem kanalu, se je odločil, da bo napisal novo zgodbo in se posvetil jadranju. Odločil se je da zgradi jadrnico Lady of Tasmania. Čeprav njeno ime nakazuje na plovbo po Južnem oceanu, pa je v resnici to jadrnica, ki ima moderno obliko trupa a klasična jadra.
Jadrnica v dolžino meri 10m. Izdelana je na leseni konstrukciji iz kompozirnih materialov. Vodna linija je dolga 8m, na najširšem delu pa v širino meri 2,92 m. Jadrnica ima premično kobilico. Ko je spuščena je ugrez 1,9m, ko pa je dvignjena pa ima le 0,9 m ugreza. Površina jader za plovbo v veter znaša 65 m2, za plovbo z vetrom pa 85 m2. Jadrnico je oblikoval navtični arhitekturni biro Juan-K, ki ga poznamo tudi po jadrnici Club Swan 50 in številnih jadrnicah, ki so tekmovale v regati Volvo Ocean Race. Zgradiliso jo v ladjedelnici BeBoat v kraju Arradon v Franciji. Celotno gradnjo plovila od začetka do konca si lahko pogledate v časovnem videoposnetku.
Gradnja jadrnice Lady of Tasmania:
Italijanska ladjedelnica Riva je predstavila svojo novo jahto z imenom 76 Bahamas.
Nova jahta je drugo plovilo iz te ladjedelnice z dvema obrazoma. Z inovativnim, patentiranim sistemom premične strehe. Le s pritiskom na gumb, iz odprte jahte postane kupe s trdo streho. Sistem je unikaten in je bil oblikovan tako, da jahta obdrži elegantne športne linije, udobje na plovilu pa se poveča. Poleg omenjene premične strehe je v novi Rivi veliko tehnoloških novosti, ki pa so po večini skrite očem. Ima zelo nizko težišče zaradi česar je stabilnost pri plovbi bistveno večja.
Model 76 Bahamas je naslednik modelov 88 Domino Super in 88 Florida. Izdelan je na osnovi modela 76 Perseo, ki je bil med strankami zelo zaželen. Obdržal je podoben krmarski del, položaj in obliko lastniške kabine ter večji del notranjega oblikovanja, ki poudarja mediteranske korenine plovila.
Jahta v dolžino meri 23,25 m. Ima tri kabine za goste in eno za posadko. Vsaka kabina ima tudi svojo kopalnico. Poganjata jo dva Man V 12 1550 motorja, ki razvijeta po 1550 KM. Zadostujeta za plovbo pri potovalni hitrosti 28 vozlov in jahto potisneta do najvišje hitrosti 32 vozlov. Rezervoarji, ki imajo skupno prostornino 5600 l zadoščajo za 320 nmi plovbe.
Pristaši hitrejše plovbe se lahko odločijo za različico z dvema MAN V12 motorjema, ki razvijeta po 1800 KM.
Test plovila:
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 23,25 m
- Dolžina vodne linije: 19,57 m
- Širina: 5,75 m
- Ugrez: 1,98 m
- Teža praznega plovila: 52.300 kg
- Rezervoar za gorivo: 5.600 l
- Rezervoar za vodo: 840 l
- Št. oseb: 16
- Motorji: 2 x MAN V 12 1550
- Motorji: 2 x MAN V 12 1800 (opcija)
- Prenos: V-drive
- Najvišja hitrost: 32 vozla (36 vozla - 1800 KM)
- Potovalna hitrost: 28 vozlov
- Doseg: 320 nmi
- Št. kabin – kopalnic: 3
- Cena: 4.500.000 EUR
Poraba goriva na testu (motorji – 2 x MAN 12V 1800):
Hitrost plovbe | Obrati motorja (1/s) | Poraba |
20 vozlov | 1500 | 260 l/h |
22 vozlov | 1600 | 280 l/h |
27 vozlov | 1800 | 400 l/h |
32 vozlov | 2100 | 600 l/h |
36 vozlov | 2300 | 680 l/h |
Ikonična jadrnica z imenom Black Pearl (črni biser), o kateri je bilo do sedaj znanega bolj malo, bo kmalu prešla v roke svojega lastnika. V naslednjih tednih bodo opravili še zadnje teste na vodi, nato pa jo bo lahko z elegantno lepotico zajadral lastnik.
Jadrnico, ki v dolžino meri 106,5 m so zgradili v ladjedelnici Oceanco. S svojo dolžino so bo vpisala na seznam največjih super jaht sveta. Projekt je bil prodan že lata 2012, sedaj pa bo končno jadrnica zaplula s polnimi jadrni. Pri oblikovanju so sodelovali največji svetovni navtični arhitekti in oblikovalci. Med njimi so bili Dykstra Naval Architects, Ken Freivokh, Nuvolari Lenard, BMT Nigel Gee in Gerard P. Villate. K projektu so prispevali vsa svoja strokovna znanja in prevzem plovila bo sigurno najbolj težko pričakovan prevzem v letošnjem letu.
Black Pearl ima tri krove. Izdelana je iz železa in aluminija. Pri širini 15m je njena notranja prostornina 2.980 GT. Ima šest kabin v katerih se lahko namesti 12 gostov. Za pogon skrbita dva MTU 12V2000M72 dieselska motorja, ki jo lahko poženeta do hitrosti 17,5 vozla. Hitrost plovbe z vetrom bo višja. Pri ugodnem vetru bo jadrnica lahko plula s hitrostjo 30 vozlov. Jadrnica ima vgrajen poseben sistem za pridelavo električne energije. Ko bo s pomočjo vetra dosegla primerno hitrost, bodo propelerji poganjali električne generatorje. Lopaticam propelerjev je možno spreminjati naklon in s tem regulirati pridelavo elektrike. Plovba preko oceanov bo zaradi tega sistema možna brez porabe dieselskega goriva. Zgrajena je po standardih registra Lloyd, plula pa bo pod zastavo Kajmanskih otokov.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 106,5 m
- Širina: 15m
- Površina jader: 2877 m2
- Višina nad morjem: 75 m
- Ugrez: 7m
Nova naprava Dolphin Combi SW je kombinacija polnilca baterij in inverterja.
12 V enosmerno napetost pretvarja v sinusno izmenično napetost ali pa ga uporabljamo kot štiri stopenjski polnilec akumulatorjev oziroma baterij. Trenutno sta v ponudbi dve verziji izdelka za 12 oziroma 24 V sisteme.
Napajalni del oziroma polnilec baterij omogoča štiri stopenjsko polnjenje baterij. Uporabljamo ga lahko za polnjenje svinčenih , GEL ali AGM akumulatorjev. Izhodna tok znaša pri 12V različici znaša 60 A, pri 24 pa 70 A.
Izhodna moč inverterja različice za 12v je 1300 W, najvišja trenutna obremenitev pa lahko znaša vse do 2500W. Pri 24V različici pa je konstantna izhodna moč 2800 W, največja trenutna moč pa kar 6500 W. Oba inverterja delujeta zelo učinkovito. Izkoristek 12V znaša 92%, 24V pa 93%.
Na polnilec/inverter lahko priključimo kontrolni zaslon, ki bo prikazoval status polnjenja, napolnjenost baterij in ostale potrebne informacije. Vgradni zasloni je okrogel, premer pa meri 6,1 cm.
Cena:
- SW12/1600 – 1.400,00 EUR
- SW24/3800 – 2.200,00 EUR
- Zaslon: 300,00 EUR