Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevDo sedaj smo bili navajeni, da se plovila poganja na motor z notranjim izgorevanjem ali s pomočjo jader in vetra. Katamaran Evidence 156 gre korak dlje in ne uporablja več klasičnih jader. Moč vetra bo izkoriščal s krilom, podobnim letalskim oziroma tistimi, ki smo jih že videli na tekmovalnih katamaranih serije Pokal Amerike.
Pri VPLP so krilo, ki bo poganjalo katamaran poimenovali »Oceanwing«. Je edinstven način pogona plovila, ki so ga razvijali več let. Zagotavlja dvakrat več moči kot klasično jadro. Še vedno ohranja praktično lastnost pospravljanja jadra z navijanjem. Sistem je popolnoma avtomatski in enostaven za uporabo. Uporablja se ga lahko v kombinaciji z motornim pogonom in pomaga pri zmanjševanju porabe in škodljivih emisij.
Katamaran Evidence 156 je dolg 47,7 m. V širino meri 16,6 m. Je izjemno stabilen in enostaven za uporabo. Ima samo en jambor, ki pa v višino meri 35 metrov. Na njem je nameščeno krilo s površino 400 m2, ki zagotavlja dovolj moči za elegantno, mirno in udobno plovbo samo s pomočjo vetra.
Evidence 156 je luksuzen katamaran. Namenjen je dvanajstim gostom, ki lahko uživajo v vsem razkošju plovila teh dimenzij. Zanje in za varno plovbo skrbi 10 članska posadka.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 47,7 m
- Širina: 16,6 m
- Višina jambora: 35 m
- Površina krila: 400 m2
- Ugrez: 3 m
- Št. oseb na krovu: 12
- Posadka: 10
- Motorji: 2 x 490 KM
- Generatorji: 3 x 65 kW
- Najvišja hitrost: 16 vozlov
- Potovalna hitrost: 12 vozlov
- Teža plovila 250 t
Več o katamaranu Evidence 156 na: vplp.fr
Vendar, najprej vprašanje. Kaj sploh pričakujete od vodnega skuterja? Če vam je pomembno velika moč, surov in eksploziven pospešek, gladka in gospodarna plov...
Zadnji novi mali čoln z izvenkrmnim motorjem iz tovarne Beneteau je Antares 6, kateri je ostal zvest vsem lastnostim katere so ustvarile uspeh tega razreda v zadnjih 40 letih. Uporablja se ga lahko za izlete, ribolov ali piknike zato je to plovilo namenjeno širokemu spektru kupcev. Poleg tega je videz novega Antares 6 zelo moderen, ponuja pa tudi zelo veliko mero udobja. Kokpit je narejen praktično saj so vanj namestili drsno zadnjo klop, katero med uporabo plovila lahko pomaknete vse nazaj do motorja. Zaradi tega je kokpit maksimalno povečan in prostor izkoriščen. Za transport, ko je potrebno motor dvigniti klop enostavno podrsate naprej ter se tako izognete poškodovanju klopi z motorjem.
V notranjosti imate zaradi nekaj praktičnih rešitev in razporeditvijo z obrnjenimi sedeži ter odprtim prostorom med salonom in kabino neverjeten občutek prostornosti. Trup zgrajen na znanju zadnje tehnologije je izredno stabilen in vožnja je resničen užitek.
Z enim samim motorjem do 115PS bo z njim lahko rokovati, velikost čolna pa omogoča tudi enostavno čiščenje ter vzdrževanje.
Več informacij najdete na spletni strani uvoznika AS BOATS d.o.o., www.as-boats.si
GRAND Golden Line G420 - model, ki se je včeraj premierno predstavil obiskovalcem navtičnega sejma v Zagrebu (plovilo predstavlja slovensko podjetje Moto-nautika), sledi filozofiji ladjedelnice GRAND - dinamičen videz z aerodinamičnimi linijami.
Sodoben, prostoren in zelo funkcionalen gumenjak. Tako bi lahko opisali najnovejšo pridobitev v Grandovi Golden Line liniji. Kot vsak GRAND-ov čoln, je tudi G420 sestavljen ročno in vsak model izdelan posebej. Za izdelavo se skriva zahteven, dolgotrajen in ročno ustvarjen proizvodni proces, ki se lahko zoperstavi tudi najtežjim vremenskim pogojem.
Medtem ko zapolnjuje pomembno nišo med srednje velikimi lukzuznimi tenderji s svojo klasično podobo, se prav enako dobro izkaže tudi kot visoko kvalificiran družinski čoln. Ze dokazan HSH dizajn omogoča odlično vodljivost, združeno z dinamično stabilnostjo in impresivno sposobnostjo doseganja visokih hitrosti.
Kot pri vseh ostalih modelih Golden Line serije, je G420 opremljen z bogatim seznamom standardne opreme in široko izbiro dodatkov, ki vključujejo 55 litrski vgrajen rezervoar goriva in pričajo o posebnosti tega modela. Čeprav je nekoliko krajši, pa kljub temu sprejme 6 oseb, kot daljši G480. To pa ni edina podobnost med čolnoma – oba imata podobno notranjo širino, zaradi česar je G420 izredno udoben čoln. Ni pa niti presenetljivo, da ima G420 zaradi nekoliko ožjih tubusov zelo podobno dolžino kot G480.
Še ena dragocena prednost je opcijski 55 litrski vgrajen rezervoar goriva, ki vam omogoča načrtovanje daljših izletov s čolnom, saj ima več kot podvojeno kapaciteto v primerjavi s standardnim prenosnim rezervoarjem.
Kot pri vseh vidikih ustvarjanja tega čolna, je tudi ergonomija igrala pomembno vlogo, kar boste opazili tudi pri prostorni plošči za inštrumente, kot so merilnik hitrosti, takometer, merilnik nivoja goriva in temperaturne kazalce.
Krmilna konzola je nekoliko nagnjena nazaj, kar še dodatno poudari silhueto čolna in pušča dovolj prostora za voznikove noge in ostale potnike na čolne. Pred konzolo je vgrajen sedež, ki pod sedalom skriva še eno prostorno shrambo.
Čeprav je osnovna naloga tenderjev, da služijo kot pomožni čolni večjim jahtam, pa se G420 morda celo bolje poistoveti z družinskimi čolni srednje velikosti.
Z zmogljivim motorjem do maksimalno 60KM, bo vožnja v primernih pogojih spektakularna, vi pa boste uživali v vsakem aspektu hitrosti v tem varnem, plovnem in obvladljivem gumenjaku.
Če povzamemo vse zgoraj napisano, lahko z zagotovostjo zaključimo, da je Golden Line G420 resnično zanimiv čoln – moderen, prostoren, funkcionalen, s prepoznavno svetlo podobo.
Ostali razstavljeni modeli - hala 8A // razstavišče Moto-Nautika:
GRAND gumenjaki:
- G850, G580, G420, G340, E210, S250
Plovila RANIERI International:
- Voyager 19S, Shadow 20, Next 240
Sejem poteka od 21. – 25.2 2018. Otroci do 7. leta imajo prost vstop
![]() ![]() ![]() |
Nova jadrnica RS21 je odgovor na zahtevo trga po dostopni klubski jadrnici, ki bo namenjena treningu jadranja, tekmovanjem in športnemu jadranju.
Podjetje RS Sailing je predstavilo svojo novo malo jadrnico, ki je namenjena športnim jadralcem. Kot že samo ime modela pove, je jadrnica dolga 21 čevljev oziroma 6,34 m. Pri širini 2,2 m je dovolj prostorna za tri ali štiri člansko posadko, ki lahko tehta med 240 in 300 kg. Površina jader lahko znaša do 59 m2. Kljub temu, da je namenjena nakupom klubov, pa v podjetju zagotavljajo možnost prilagajanja plovila individualnemu kupcu, ki bi si jo bo zaželel za svoje športno jadranje. Plovilo zagotavlja majhne vzdrževalne stroške. Kobilica je dvižna, jambor pa je izdelan iz karbona.
Jadrnica si je prislužila nagrado i-Novo Awords v razredu oblikovanje.
Tehnični podatki:
- Dolžina: 6.34m
- Širina: 2.20m
- Ugrez: 1.38m
- Teža: 590kg
- Kobilica: dvižna
- Glavno jadro: 16.2m²
- Jib: 7.7m²
- Gennaker (tekmovalno jadro): 35m²
- Gennaker (klubsko jadro): 25m²
- Spinnaker: 25m²
- Jambor: dvodelni iz karbonskih vlaken
- Kosnik: karbonska vlakna
- Oblikovalec: Richards / Whitehouse / RS Sailing
Cena plovila z glavnim in prednjim jadrom: 28.250,00 EUR
Več o jadrnici na: www.rssailing.com
Podjetje GRAND je oblikovalo – največjega in brez pretiravanja – enega izmed najlepših modelov, ki vključuje dolgoletne izkušnje in najsodobnejše trende v ladjedelništvu. Prav isti model, pa bo slovensko podjetje Moto-Nautika, predstavilo na prihajajočem navtičnem sejmu v Zagrebu (21.-25.2.2018).
Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja. G850 je v celoti izdelan v Orca Hypalon materialu. Priporočen motor – 300 konjskih moči – z lahkoto poganja katerokoli dovoljeno obremenitev.
ZA KOGA JE PRIMEREN?
- Za vse, ki želijo plovilo od 5 m do 8,50 m dolžine.
- Za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn.
- Za vse, ki iščejo sodoben dizajn in vrhunsko raven ergonomije.
PREDNOST LINIJE GOLDEN LINE
- Siva barva, neobčutljiva na sonce in umazanijo že v standard verziji.
- Modeli se ponašajo z HSH sistemom trupa.
- Že vgrajene poliesterske stopničke na koncih tubosov.
- Vgrajen rezervoar goriva.
PODROBEN OPIS PLOVILA IN DODATNE OPREME
Gumenjak v svojo dolžino meri kar 8,5 metra. Njegova širina dosega 2,95m, nosilnost čolna pa 2000 kilogramov. Priporočljiva moč, ki naj bi poskrbela za kar 12 potnikov, znaša spodobnih 300 konjskih moči.
Čoln je dobavljiv v različnih barvnih kombinacijah – (oglejte si v konfiguratorju - http://bit.ly/GrandG850 ), že njegova osnovna oprema pa vključuje tubuse iz Hypalon materiala, popolnoma novo volansko konzolo CL-21 s sedežem na sprednji strani, oknom in vetrobranskim steklom, dvojno sedežno konzolo SD-21 z dvema zložljivima sedežema, sprednjo plastično stopničko z dvema bitvama za priveze, vgradni sistem za gorivo s 300 litrskim rezervoarjem, elektro paket, ki vsebuje navigacijske luči, kalužno črpalko, električno sireno, nadalje pa še stikala na konzoli, akumulatorska stikala in komplet inštalacijo. Na zadnjem delu vključuje tudi ograjice iz nerjavečega jekla za večjo varnost potnikov in dve ojačani bitvi za vleko smučarja.
Poleg pestre opreme, ki jo čoln vsebuje v standardni izvedenki, ponuja Grand še raznolike možnosti dodatne opreme, ki se dodaja po željah in potrebah kupca.
Dodatne možnosti so Grand Lux oprema, električno sidro z mehanizmom, vgradni hladilnik, odstranljiva mizica z nastavki za skodelice, nadgradnja oblazinjenega dela z drugimi materiali in barvami, pokrivalo čolna in pokrivala konzol, set za tuširanje s 100 litrskim rezervoarjem in še veliko več.
Če želite dovolj veliko ležalno površino, se v sprednjem delu dodatno vstavi ležalna ploščad, ki omogoča sproščeno ležanje potnikov, enako kot tudi v zadnjem delu. Vsa inštalacija za vgrajene naprave in motor so popolnoma skriti pod dnom. Primeren za zahtevnejše kupce, saj gre za RIB gumenjak s sodobnim videzom, večjo nosilnostjo in ostalimi izjemnimi zmogljivostmi.
Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije.
Gumenjak si bo mogoče ogledati na letošnji hrvaški premieri na navtičnem sejmu v Zagrebu, ki bo potekal od 21.2. – 25.2.2018. V kolikor vas ta 8-pol metrski orjak interesira in si ga želite ogledati v živo, pišite na marketing@moto-nautika.com in pošljite povpraševanje za brezplačne vstopnice.
Več na: www.grandboats.si