eNavtika logo enavtika
  • Novice
  • Vodnik Po Jadranu
  • Vreme
  • Nasveti
  • eShop
  • Dogodki
  • Mali oglasi
Prijavi se
  • Slovenski
  • Italiano
  • English (UK)
Internautica26_1310x150_02.jpg

Novice

Novice

Vse Novice Novosti Nasveti Potopisi Regate Nesreče Testi plovil

Zadnje iz eTrgovine

399.00€

Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.

Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.

Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.


Prednosti:

  • Združljivo z motorjem Euro 6
  • Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
  • Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
  • Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
  • Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
  • Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
  • Vgrajen BLVP.
  • Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
  • Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
  • Plug and Play za enostavno namestitev.
  • Vgrajena varovalka.
  • Naravno hlajenje brez ventilatorja.
  • Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
  • Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.

 

Tehnični podatki:

  • Vhodna napetost – 13.2–16 V
  • Avtomatska aktivacija D+: Da
  • Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
  • Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
  • Polnilni tok: 60 A
  • Učinkovitost polnjenja: 96 %
  • Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
  • Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
  • Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
  • Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
  • Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
  • Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
  • Teža: 1,2 kg
  • Zaščita: IP20
  • Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm
TBB Nemo DM1260

Zadnji video


580+
videoposnetkov
iz zraka
 

Cenik marin 2025

Sidrišča s koncesijo v 2024

Cenik vstopnic v nacionalne parke 2025

Nov električni izvenkrmni motor Gardenergy  GE20.10

Gardenergy  GE20.10, električni motor za čoln

Podjetje Gardenergy je predstavilo nov izvenkrmni električni motor z močjo 10kW oziroma 13,41 KM.

V podjetju so se odločili, da trgu ponudijo enostaven, učinkovit izvenkrmni motor. Za izdelavo so uporabili najnovejšo znano tehnologijo. Motor deluje izjemno tiho in zagotavlja ekološko plovbo. Motor ima permanentini magnet tipa PMCA in je brez krtačk. Kontrolna elektronika motorja je vgrajena v vrhnjem delu in omogoča enostavno uporabo in nadzor nad motorjem. Ohišje je v celoti izdelano iz aluminija kar zagotavlja majhno skupno težo. Prevlečeno je s petimi zaščitnimi sloji in v celoti impregnirano s polnili, ki zagotavljajo vodotesnost po standardu IP68.

Za enostavno uporabo so vgradili električen sistem, da spreminjanje naklona (trim) in dvigovanje motorja iz vode. Za nadzor nad porabo je vgrajena Bluetooth povezava, ki omogoča prenos podatkov direktno v vaš telefon. Namestiti je potrebno le njihovo brezplačno aplikacijo. Za nadzor nad plovbo je vgrajen GPS sledilni sistem.

Električni motorji so učinkovitejši od motorjev z notranjim izgorevanjem. Primerljiva moč 10 kW električnega motorja je ekvivalentna motorju z notranjim izgorevanjem moči vsaj 20 kW. (več o moči el. motorjev v primerjavi z motorji z notranjim izgorevanjem v članku: Električni motorji v navtiki.

Motorji Garedenergy so na voljo z močmi med 3 in 10 kw.

Cene:

  • Gardenergy 6.3 (3 kW): 6.490,00 EUR
  • Gardenergy 8.4 (4,3 kW): 6.690,00 EUR
  • Gardenergy 12.6 (6 kW): 7.290,00 EUR
  • Gardenergy 16.8 (8 kW): 7.990,00 EUR
  • Gardenergy 20.10 (10 kW): 8.390,00 EUR

Spletna stran proizvajalca: www.gardenergy.com

Dodaj nov komentar
Četrtek 05 Apr 2018

Novost: Focus Power 33

Nizozemsko podjetje Focus Motor Yachts je predstavilo nov model v svoji paleti motornih plovil Focus Power 33. Focus Power 33 je elegantno in športno družinsko plovilo z dolžino le nekaj centimetrov manj kot 10 m. Pri širini 3,47 m nudi ravno prav udobja za namestitev štiričlanske družine. Zaradi pametnega oblikovanja plovila pa se bo na krovu vedno našlo dovolj prostora za gosta ali dv...
Sreda 04 Apr 2018

Novost: Stabilizatorji AntiRoll za hitra plovila

DMS Holland, AntiRoll

Nizozemsko podjetje DMS (Dynamic Marine Systems) je pričelo z razvojem stabilizatorjev za plovila velikosti do 30 m, ki glisirajo.

Podjetje DMS Holland je v preteklosti razvilo zelo inovativen električen sistem za stabilizacijo plovila MagnusMaster, ki ne glisirajo, sedaj pa so pričeli z razvojem sistema, ki bo namenjen vgradnji plovilom, ki glisirjao.

Do sedaj so podjetja gradila sistema za stabilizacijo plovil, ki so bila izdelana po meri za posamezno jahto. Podjetje DMS se je odločilo, da trgu ponudi sistem, ki bo primeren za vgradnjo na vrsto različnih plovil. Sistem bazira na dveh plavutih, ki sta pritrjeni na robovih zrcal plovila. Plavuti rotirata okrog svoje osi in stabilizirata plovilo, ko to glisira. Ko smo na sidru, pa delujeta kot dva hidravlična stabilizatorja, ki bosta preprečevala zibanje.

Aronold van Aken, izumitelj sistema AntiRoll: »Več let smo razmišljali o izdelavi sistema AntiRoll, ki bo primeren za plovila krajša od 30 m. Želeli smo razviti sistem, ki bo primeren za različna plovila. Del prihodkov, ki smo jih ustvarili s prodajo sistema MagnusMaster in investicijo RVO (Nizozemska podjetniška agencija) smo dobili pravi zagon za pospešitev razvoja sistema. Z novimi stabilizatorji se bomo podali na mnogo večji trg, kot je trg super in mega jaht. V mislih imamo ladjedelnice kot so Princess, Fairline, Sunseeker, Gulf Craft, Jeanneau. Do sedaj je bilo v plovilo potrebno vgraditi različne sisteme za stabilizacijo plovila med plovbo in na sidru. Tokrat bomo z enim sistemom rešili dva problema.«

Zanimanje za nov izdelek so že pokazale številne ladjedelnice, ki bi ga rade čim prej tudi testirale na svojih plovilih. Največ interesa je do sedaj pokazalo podjetje Jonkers Yachts.

»Kot zastopnik za plovila Linssen, že dlje časa sodelujemo s podjetjem DMS Holland. Uspešno so vgradili sistem MagnusMaster številnim našim strankam. Z novim sistemom bodo zapolnili veliko vrzel na trgu. Komaj čakamo, da lahko rešitev ponudimo kupcem plovil Fairline in Jeanneau.«, je povedal Alexander Jonkers, lastnik podjetja Jonker Yachts.

Podjetje DMS Holland bo rešitev predstavilo na salonu METS v novembru letošnjega leta.

Delovanje sistema Anti Roll za plovila do 30 m

DMS Holland, AntiRoll

Vir: http://www.dmsholland.com

Dodaj nov komentar
Torek 03 Apr 2018

Figaro 3 - prva produkcijska jadrnica s hidrokrili že pluje

Beneteau Figaro 3

Jadrnica Figaro 3 iz ladjedelnice Beneteau je prva produkcijska jadrnica, ki ima hidrokrila. Zaradi svoje inovativnosti si je zaslužila nagrado Plovilo leta 2018 in nagrado Yachts Awards 2018.

Predhodniki jadrnic, ki imajo vgrajena hidro krila, so bila le ta v trup vpeta spodaj, Beneteau, pa jih je vpel v zgornjem delu trupa, tik pod krovom. So premična in jih lahko pred prihodom v pristanišče pospravimo v trup plovila. Manevriranje v pristanišču je  enako kot z običajnimi jadrnicami. Na privezu ne potrebuje večje širine in pristanemo lahko tudi bočno.

Z vgradnjo hidriokril so zmanjšali težo plovila. Jadrnica še vedno ima kobilico, nima pa več vodnega balasta. Jadrnica v dolžino meri 10,85 m njena teža pa znaša zgolj 2.900 kg. Če primerjamo predhodnika Figaro 2, ki je v dolžino meril 9,8 m, in tehtal 3270 kg, je razlika očitna. Pri povečanju dolžine plovila so težo zmanjšali za kar 370 kg. Zaradi povečane stabilnosti, ki jo zagotavljajo hidro krila, je povečana tudi površina jader. Karbnoski jambor je pomaknjen nazaj in omogoča izjemno natančno upravljanje s plovilom med jadranjem. Jadrnica je pripravljena za jadranje z visoko kvalitetnimi regatnimi karbonskimi jadri. Jadralci, ki bodo s plovilom pluli sami bodo uporabljali glavno jadro s kvadratnim vrhom, genoo in jib, za jadranje z vetrom pa spinaker, ki meri 105 m2 ali pa nekoliko manjši gennaker.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 10,85 m
  • Dolžina trupa: 9,75 m
  • Širina: 3,40 m
  • Teža praznega plovila: 2.900 kg
  • Glavno jadro: 39,5 m2
  • Jib: 30.5 m2
  • Špinaker: 105 m2
  • CE certifikat: A

Videoposnetek plovbe s Figaro 3

Pregled jadrnica Figaro 3 (Yachting World)

Plovba z vetrom (Naos Yachts Inc.)

Dodaj nov komentar
Sreda 28 Mar 2018

Ranieri Shadow 22 - Zmagovalna kombinacija na vodi

Čolni narejeni v ladjedelnici Ranieri, prihajajo s skrajnega juga Italije, iz mesteca Soverato, ki leži v pokrajini Catanzaro. Tisti, ki so kdaj pluli okoli italijanskega škornja, vedo, da je tam morej odprto do Grčije na vzhodu in libijske obale na jugu, zato je precej logično, da so čolni Ranieri narejeni trdno, z namenom zdržati plovbo tudi po močno razburkanem morju. Sundeck...
Sreda 21 Mar 2018

Prvo motorno plovilo na električni pogon, ki polni baterije hitreje kot Tesla

Hinckley Dasher

Hinckley Dasher je 28 čevljev (8,5m) dolgo luksuzno plovilo, ki ga poganja zgolj elektrika.

Dual Imbord electric engine
 Dva vgrajena električna motorja z 80 KM

Stilsko oblikovan, minimalističnih linij a z ogromno najnovejše tehnologije, je čoln, ki pritegne že na prvi pogled. Oblikoval ga je navtični oblikovalec Michael Peters. Pri svojem delu si je pomagal s tehnologijo 3D tiskanja, kar mu je omogočilo oblikovati čoln katerega teža znaša zgolj 2,9 tone. Z električnim pogonom lahko doseže največjo hitrost plovbe 23 vozlov. Pri potovalni hitrosti 20 vozlov pa lahko z enim polnjenjem baterij prepluje kar 40 navtičnih milj, kar je praktično dvakrat več od dosedanjih rešitev.

Dasher ima trup z globoko V obliko dna. Električni motor ima 80 KM, dve li-ion bateriji pa imata kapaciteto 40 kWh. Sta enaki, kot so vgrajene v avtomobil BMW i3. Proizvajalec zagotavlja devet letno dobo delovanja in 9.000 ciklov polnjenja. Baterijo so vodoodporne. Celice so oblikovane v prizme, kar zagotavlja dobro hlajenje in enakomerno razporejanje toplote. So majhne in dobro prenašajo udarce in vibracije.

Električni priklop na obalo je 30 A, če uporabimo dva, potem lahko polnilec bateriji polni s tokom 50 A. Prazne baterije se tako napolnijo v samo štirih urah, kar je nekoliko hitreje, kot se napolni Tesla.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 8,65 m
  • Širina: 2,65 M
  • Ugrez: 35 cm
  • Teža: 2950 kg
  • Potovalna hitrost: 8 vozlov
  • Hitra potovalna hitrost: 15 – 23 vozla
  • Doseg pri potovalni hitrosti: 40 nmi
  • Doseg pri hitri potovalni hitrosti: 18-22 nmi

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 19 Mar 2018

SeaTags – pametna rešitev pri padcu oseb v morje (MOB)

Seatags - MOB

SeaTags je pametna zapestnica, ki bo rešila kočljivo situacijo pri padcu članov posadke s krova v morje.

SeaTags je pametna zapestnica, ki jo nosijo vsi člani posadke. Tehnologija je razvita na osnovi EPIRB-a. Zapestnica je povezana z enima ali več pametnimi telefoni na krovu na katere je nameščena aplikacija. Preko bluetooth povezave stalno pošilja signal. V premeru, da pride do prekinitve signala se sproži alarm in zabeleži GPS pozicija. Zapestnica avtomatsko pošlje sporočilo na pametni telefon. Na telefonu se prikaže pozicija osebe, katere signal je prekinjen, pozicija plovila in pot, ki ji moramo slediti, da priplujemo do osebe, ki je padla s krova plovila.

Prednosti:

  • Vsako zapestnico lahko nadziramo z več telefoni
  • Posebna namestitev opreme na plovilu ni potrebna
  • Primerna za nadzor gibanja otrok na krovu
  • Primerna za nočno navigacijo
  • Deluje povsod – tudi sredi oceanov
  • Ne potrebuje GSM omrežja

Na posamezni telefon lahko povežemo več zapestnic članov posadke. Zapestnica je vodoodporna po standardu IP67. Napaja se z eno baterijo tipa CR2032, ki zadostuje za 600 ure delovanja. Rešitev je primerna za plovila velikosti do 15m, doseg sistema na odpetem pa je do 100 m.

Oprema je namenjena pomoči v situaciji MOB (človek v morju), kadar je na krovu več članov posadke (2 ali več). V primeru, da je na krovu samo ena oseba, je učinkovito delovanje zgolj, kadar se telefon nahaja v področju, ki je pokrit s GSM signalom. Naprava v primeru MOB preko telefona pošlje SMS osebi, kateri želimo poslati informacijo. Le ta lahko nato o dogodku obvesti reševalne službe.

Rešitev je cenovno ugodna. Ena zapestnica SeaTags stane zgolj 89,00 EUR, aplikacijo pa si brezplačno naložite na vaš telefon na njihovi spletni strani. Na voljo so tudi paketi z večjim številom zapestnic, ki so cenovno še ugodnejši.

SeaTags zapestnica je dobila prestižno nagrado DAME za inovativno navtično rešitev.

Seatags - MOB

Več o izdelku na: https://sea-tags.com

Dodaj nov komentar
Sreda 14 Mar 2018

Evinrude »iDock«, sistem za enostavno manevriranje z izvenkrmnimi motorji

Evinrude, proizvajalec izvenkrmnih motorjev je s svojim sistem za enostavno manevriranje z dvema motorjema, stopil korak bliže kupcem.

Sisteme za pomoč pri manevriranju plovila v ozkih prehodih, marinah in pristaniščih poznamo že iz večjih plovil . Pred več leti so jih predstavili proizvajalci, kot so Volvo Penta s svojim IPS pogonom in upravljavsko palico, sledil je Mercruiser z Zeus pogonom in Mercury z Axius-om, Yamaha, SeaStar Solutions in drugi.

Svoj sistem za enostavno krmiljene je pred časom predstavil tudi Evinrude a njihova rešitev je bila zelo draga. Cena se je pričela pri 13.000 EUR in se je gibala vse do 32.000 EUR glede na število izvenkrmnih motorjev, ki ste jih vgradili na plovilo. Z letošnjim letom pa je Evinrude ponudil cenovno ugodno in dostopno rešitev iDock, ki bo za dva motorja z močno med 150 in 300 KM znašala zgolj 5.500 EUR.

Pri Evinrude so poskrbeli za enostaven sistem, ki ne potrebuje dodatnih predelav. Gre za sistem, ki ga enostavno priključimo in ga lahko takoj uporabljamo.

Sistem vključimo z enostavnim pritiskom na gumb. iDoc se aktivira in sporoči krmarju, da za nadzor plovila uporabi krmilno palico. Z njeno pomočjo enostavno premikamo plovilo v želeni smeri. Premikamo ga lahko bočno, naprej in nazaj, lahko ga obračamo na mestu. Omogoča tudi bočno premikanje zgolj premca ali krme plovila. Za natančnost delovanja skrbi žiroskopska stabilizacija, ki kompenzira sunke vetra in morski tok, ter skrbi za natančno vodenje plovila v želeni smeri. Vgrajen je tudi sistem, ki na vašo željo poveča potisk posameznega motorja in manevriranje postane hitrejše oziroma agresivnejše.

 

 Test sistema iDock

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 12 Mar 2018

Novost: Ilmor MV-8 nov vgradni motor z močjo 483 KM

Ilmor Marine je na salonu plovil v Miamiu predstavil nov vgradni motor z močjo 483.

Ilmor Marine MV-8 je nov osem valjni motor s prostornino 7400 cm3. Je najmočnejši motor iz njihove tovarne in bo na voljo z močmi med 430 in 520 KM. Pri razvoju motorja so poskrbeli za dva ključna elementa, ki jih potrebuje vsak moderen navtični motor. To sta zanesljivost in ekološka osveščenost. Motor ima vgrajen katalizator, vsi notranji deli pa so izdelani iz materialov, ki bodo zagotavljali dolgotrajno uporabo s skoraj nič oziroma zelo malo vzdrževanja. Motor ustreza standardom EPA, CARB in EU standardom o emisijah toplogrednih plinov. Proizvaja kar 70% manj ogljikovega monoksida kot konkurenčni motorji s primerljivo močjo. Motor bo zato izjemno priljubljen za vodne športe, saj bodo smučarji na vodi, wake-bordarji in drugi uživali v čistejšem zraku.

Vsak Ilmor Marine M-8 motor je ročno izdelan in ustreza visokim standardom, kot so potrebni za vozila v IndyCar seriji.

Dodaj nov komentar
Ponedeljek 12 Mar 2018

Tuhara 115 m superjahta iz Ocenaca

Nizozemska ladjedelnica Oceanco je predstavila nov koncept 115m dolge jahte Tuhara. Futuristična jahta izjemnih dimenzij je svojo obliko podedovala od majhnega a okretnega polinezijskega kanuja. Lobanov Design je oblikoval unikatno zunanjo podobo plovila. Za notranjost je poskrbel oblikovalec Achille Salvagni, za pogon, ki bo hibriden, pa je poskrbelo podjetje BMT Nigel Gee Naval Architects. ...
Ponedeljek 12 Mar 2018
epropulsion

Najbolj brane novice

Pred Izolo se je prevrnila jadrnica

Odkrili so eksotično sidrišče in ga posneli iz zraka

Test: Quarken 27 TT

Tepeš: Jug otoka Espiritu Santo

Elan se vrača: Jadrnica SixtyFive bo izdelana iz karbona

Žalosten konec za jadralca Uroša Kraševca

Karpo odlična na ogrevalni regati – 2. mesto v IRC razredu

+
Internautica26_300x400_02.jpg
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • ...
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54

Stran 50 od 60

Moto-nautika2024_4
Alaris d.o.o.,   Topniška 14,   Ljubljana,  Tel.: 031 303 086,   e-pošta: urednik@enavtika.si
© 2025 enavtika
Zaupnost podatkov | Splošni pogoji | Oglaševanje