Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevIkonična jadrnica z imenom Black Pearl (črni biser), o kateri je bilo do sedaj znanega bolj malo, bo kmalu prešla v roke svojega lastnika. V naslednjih tednih bodo opravili še zadnje teste na vodi, nato pa jo bo lahko z elegantno lepotico zajadral lastnik.
Jadrnico, ki v dolžino meri 106,5 m so zgradili v ladjedelnici Oceanco. S svojo dolžino so bo vpisala na seznam največjih super jaht sveta. Projekt je bil prodan že lata 2012, sedaj pa bo končno jadrnica zaplula s polnimi jadrni. Pri oblikovanju so sodelovali največji svetovni navtični arhitekti in oblikovalci. Med njimi so bili Dykstra Naval Architects, Ken Freivokh, Nuvolari Lenard, BMT Nigel Gee in Gerard P. Villate. K projektu so prispevali vsa svoja strokovna znanja in prevzem plovila bo sigurno najbolj težko pričakovan prevzem v letošnjem letu.
Black Pearl ima tri krove. Izdelana je iz železa in aluminija. Pri širini 15m je njena notranja prostornina 2.980 GT. Ima šest kabin v katerih se lahko namesti 12 gostov. Za pogon skrbita dva MTU 12V2000M72 dieselska motorja, ki jo lahko poženeta do hitrosti 17,5 vozla. Hitrost plovbe z vetrom bo višja. Pri ugodnem vetru bo jadrnica lahko plula s hitrostjo 30 vozlov. Jadrnica ima vgrajen poseben sistem za pridelavo električne energije. Ko bo s pomočjo vetra dosegla primerno hitrost, bodo propelerji poganjali električne generatorje. Lopaticam propelerjev je možno spreminjati naklon in s tem regulirati pridelavo elektrike. Plovba preko oceanov bo zaradi tega sistema možna brez porabe dieselskega goriva. Zgrajena je po standardih registra Lloyd, plula pa bo pod zastavo Kajmanskih otokov.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 106,5 m
- Širina: 15m
- Površina jader: 2877 m2
- Višina nad morjem: 75 m
- Ugrez: 7m
Nova naprava Dolphin Combi SW je kombinacija polnilca baterij in inverterja.
12 V enosmerno napetost pretvarja v sinusno izmenično napetost ali pa ga uporabljamo kot štiri stopenjski polnilec akumulatorjev oziroma baterij. Trenutno sta v ponudbi dve verziji izdelka za 12 oziroma 24 V sisteme.
Napajalni del oziroma polnilec baterij omogoča štiri stopenjsko polnjenje baterij. Uporabljamo ga lahko za polnjenje svinčenih , GEL ali AGM akumulatorjev. Izhodna tok znaša pri 12V različici znaša 60 A, pri 24 pa 70 A.
Izhodna moč inverterja različice za 12v je 1300 W, najvišja trenutna obremenitev pa lahko znaša vse do 2500W. Pri 24V različici pa je konstantna izhodna moč 2800 W, največja trenutna moč pa kar 6500 W. Oba inverterja delujeta zelo učinkovito. Izkoristek 12V znaša 92%, 24V pa 93%.
Na polnilec/inverter lahko priključimo kontrolni zaslon, ki bo prikazoval status polnjenja, napolnjenost baterij in ostale potrebne informacije. Vgradni zasloni je okrogel, premer pa meri 6,1 cm.
Cena:
- SW12/1600 – 1.400,00 EUR
- SW24/3800 – 2.200,00 EUR
- Zaslon: 300,00 EUR
Ekstravagantna lepotica, ki bo v dolžino merila 78 m še nima imena. Jasno pa, da je oblikovalskemu studio MMYD MalcolmMckeon uspelo prodati svoj projekt elegantne jadrnice.
Jadrnica, ki zaenkrat nosi projektno ime MM780 je rezultat večmesečnih raziskav, načrtovanja in oblikovanja. Zaenkrat je to največji oblikovalski projekt, ki so ga oblikovali do sedaj v oblikovalskem studiu MMYD – Malcolm McKeon Yachtdesign. Jadrnica bo imela en sam jambor, ki bo na jadrnico pripet zgolj s petimi priponami. Imela bo hidravlično premično kobilico in popolnoma avtomatski sistem za upravljanje z jadri. Vse bo možno narediti le s pritiskom na gumb.
Notranjost plovila in številne elemente na krovu so oblikovali glede na želje kupca. Njegova največja zahteva je bila, da ima iz salona plovila panoramski pogled na okolico. Poleg salona je pod krovom pet sob za goste in spalnice za 14 člansko posadko. Lastniška soba, oziroma apartma, je na krmi plovila in meri 150 m2. Ima lastno dnevno sobo in jedilnico. Ima izhod na krmno sončno ploščad katere skupna površina meri 100 m2, ko spustimo bočne stranice jadrnice.
Glavni salon je v sredini jadrnice. Ima panoramska okna, ki segajo od tal do stropa. Pred njim je druga, manjša kopalna ploščad, ki meri 7,5 m2. Ima dostop s krova in iz salona jadrnice. Za športno aktivne je na krovu še telovadnica in fitnes, za sproščanje pa še wellness studio.
Kdaj bo jadrnica zgrajena in kdaj bo prvič zaplula še ni znano.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 78,70 m
- Širina: 12,95 m
- Ugrez: 5,75 m (dvignjena kobilica)
- Ugrez: 9,2 m (spuščena kobilica)
- Izpodriv: 796 t
Nov izvenkrmni motor Suzuki DF350A je revolucionaren in inovativen.
Na svetovnem tržišču potrebe po izvenkrmnih motorjih naraščajo. Največji porast je prav v razredu močnih motorjev. Številni proizvajalci plovil se odločajo, da večja plovila, ki segajo tudi preko dolžine 12 m, opremljajo z več izvekrmnimi motorji. Ker so plovila vedno večja, morajo biti motorji vedno močnejši. Vse pogosteje srečamo plovila na katera lahko namestimo ne le dva, temveč tri ali celo štiri izvenkrmne motorje visokih moči.
Izdelati motor z večjo močjo ni nobena skrivnost. Poveča se prostornina ali doda turbopolnilnik in motor ima večjo moč. Seveda večji motorji pokurijo več goriva, so večji in težji, vse bolj kompleksni in zanesljivost postane problem.
Ne glede na moč motorja, je hitrost plovila vedno določena z obliko trupa, hidrodinamičnimi lastnostmi, propelerji in načinom vgradnje motorja na plovilo. Zato so se pri konstrukciji novega mišičnjaka pri Suzukiju odločili, da bodo pričeli konstruiranje na praznem listu papirja in upoštevali vse navedene faktorje. Najprej so pogledali dosedanje rešitve izvenkrmnih motorjev z enim propelerjem. Dejstvo je, da tak motor proizvede veliko potiska a žel kot stranski produkt povzroča velik navor na plovilo zaradi rotacije propelerja v eno smer. Da bi to izgubljeno energijo uporabili koristno, so se hitro odločili, da bo potrebno uporabit dva propelerja, ki se vrtita v obratni smeri. Drug problem pogonov je menjalnik pred propelerji, ki ovira idealen tok vode na propelerje. Večje kot so moči in navori motorjev, močnejši morajo biti menjalniki za prenos moč s pogonske gredi motorja na os propelerja. Zaradi tega so menjalniki večji, njihovo ohišje pa ovira pritok vode do propelerja.
Pri Suzukiju so zato več let razvijali motor, izvedli številne teste in meritve, da jim je uspelo izboljšati način, kako moč motorja čim bolje prevesti na potisk vode.
Poglejmo si glavne tehnološke inovacije motorja DF350A
Visoko kompresijsko razmerje 12.0:1
Cilj pri oblikovanju motorja je bil, da bo motor proizvedel 80 KM na vsak liter prostornine. To jim je uspelo s povečanjem kompresijskega razmerja na 12.0:1, kar je največje razmerje v katerem koli produkcijskem izvenkemrnem motorju. Da bi motor pri takem kompresijskem razmerju deloval brez klenkanja, so izdelali poseben sistem za mešanje hladnega zraka in dobro atomiziranega goriva. S tem so ustvarili optimalne pogoje.
Direkten sistem za dovod zrak in dvojni sistem za odstranjevanje vodne vlage
Pri visokih hitrostih zraka, lahko vodo v njem usmerimo, ujamemo in odstranimo. Pri konstrukciji kanalov za dotok zraka so teorijo prenesli v prakso. Povečali so hitrost s katero se zrak giblje skozi kanale, vodno paro spremenili v delce, ki se na posebej oblikovanih lopaticah ujamejo in odstranijo iz zraka. Vhodni zrak je tako brez vlage, njegova temperatura pa ni višja za več ko 10 stopinj od temperature zraka v okolici.
Dvojni injektorji goriva
Injektorji goriva imajo dve vlogi. Atomizirajo gorivo in hladijo cilindre. Da bi zagotovili visoko moč, je bilo potrebno zagotoviti, da se 100% goriva vbrizga istočasno, ob točno določenem času, ob natančno določenem kotu. Le na ta način se zagotovi, da se izgorevanje izvede na sredini izgorvalne komore. Izdelali so sistem dvojnih injektorjev. Dva manjša injekotrja zagotovita preciznost vbrizga goriva in njegovo atomizacijo ter tako povečata izkoristek motorja za 3%.
Dva obratno rotirajoča propelerja
Dva propelerja na eni osi, ki se vrtita v nasprotni smeri zagotavljata boljši »oprijem« pod vodo. Navor je razporejen preko obeh propelerjev zaradi česar lahko zmanjšamo velikost. Posledično lahko zmanjšamo velikost menjalnika, njegovo ohišje je manjše in bolj hidrodinamično.
Oblika propelerja
Nova oblika 3 krakih propelerjev močno izboljša učinek na vodi. Poleg plovbe z visoko hitrostjo, zagotavlja hitro pospeševanje tudi kadar z motorjem poganjamo težje plovilo.
Dvoji dotok vode za hlajenje
Med testiranjem motorja so ugotovili, da je najboljša pozicija odprtine za dotok vode za hlajenje motorja spredaj tik nad menjalnikom in tik pod njim. Zato so izdelali dve odprtini, ki zagotavljata dovolj velike količine vode v sistemu hlajenja motorja tudi pri visokih hitrostih plovbe.
Močnejši potisk nazaj
Za izdelavo menjalnika so uporabili toplotno obdelane materiale, ki bodo prenesli dodatene obremenitve zaradi uporabe dveh propelerjev. Dodatno so menjalnik za vzvratno prestavo dvignili nad kavitacijsko ploščo in zagotovili kar najmanjše ohišje menjalnika.
Boljše manevriranje v vseh smereh
Kadar za pogon plovila uporabljamo več motorjev, običajno uporabimo motorja z različnima rotacijam propelerjev (en desno sučni in en levosučni). Suzukijev sistem »Selective rotation«, ki ga imajo modeli AP, to potrebo eliminira. Vsak motor je namreč lahko programiran, da deluje v kateri koli smeri. Novi model DF350 z dvema propelerjema, ki se vrtita v obratnih smereh. To tehnologije pelje še korak dlje. Eliminiran je navor pri krmarjenju in zagotovljen je natančen in direkten potisk.
Tehnične lastnosti:
- Tip motorja: V6 - 55° DOHC 24-ventilov
- Štivilo cilindrov: 6
- Prostornina: 4.390 cm3
- Največja moč: 257.4 kW (350 KM)
- Teža: 330 kg (339 kg – velikost XX)
- Št. obratov: 5.700 - 6.300
- Alternator: 12V - 54A
- Menjalno razmerje: 2.29:1
- Propelerji:
- Prednji: 3×15 1/2×19.5-31.5
- Zadnji: 3×15 1/2×19.5-31.5
Dodatne informacije o motorjih SUZUKI dobite pri zastopniku za Slovenijo: As-Boats d.o.o., www.suzuki.si, tel.: (02) 608 41 41, eMail: info@as-boats.si