Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevKnjiga »Sam prek ocena«, je potopis in nadaljevanje prve knjige Šepet vetra in valov, avtorja Jasmina Čauševića.
V prvem delu te že njegove tretje knjige, avtor opisuje plovbo med Kanarskimi otoki, raziskovanje in ogled teh otokov, ter zelo opisno ponazarja vse, kar je zanimivega na vzhodno Atlantskih otokih. V nadaljevanju opisuje kako je pripravil svoje plovilo za čez oceansko plovbo, ter kaj in kako uporabiti na tej plovbi. Seveda je tu poudarek na raznovrstni hrani, pijači, vodi, gorivu in vsem, kar je življensko pomembno za plovbo čez ocean.
Ko odrine od Gran Canarie pluje do Kapverdskih otokov, opisuje ter zapisuje svoja opažanja za vse tiste, ki želijo prepluti Atlantik preko tega južno Afriškega otočja. Sledi poglavje samostojne plovbe čez širni ocean, kako se oskrbeti z ribo, kako varčevati z vodo, kako živeti sam na jadrnici, kaj početi v samoti,...
Dramatično opisuje prihajajoče neurje z močnim vetrom in visokimi valovi, beg pred njim in soočenje z vsemi težavami v najbolj dolgih šestintridesetih urah plovbe. Navdušenje nastane, ko kot v filmu, po skoraj šestnajstih dneh plovbe zagleda kopno, Karibski otok Barbados. Od tu naprej je potopis obarvan in opisan s Karibskimi otoki, življenju na njih, hrani, ljudeh, plovbi, sidranju in vsem ostalem, kar je zanimivo za vsakega ljubitelja jadranja ali popotnika, ki se podaja v ta del sveta.
Naslov: SAM PREK OCEANA (potopisni dnevnik neke plovbe II.), izdana,avgust 2017
Izdelava: knjiga ima trde platnice, je šivana, tiskana na 115 gr papirju, ima 312 barvnih strani.
Oprema: knjiga vsebuje preko 300 avtorskih fotografij, ki so opremljene s tekstom.
Cena: 24,90 EUR
Naroči knjigo: Jasmin Čauševič: Sam prek oceana
Že nekaj let se govori o ladjah, ki bodo po oceanih plule brez človeške posadke, upravljali pa jih bodo daljinsko iz nadzornega centra. Do sedaj se je o tem veliko le govorilo, večjih premikov na tem področju pa nismo zasledili.
Včeraj je japonsko podjetje Nippon Yusen K.K. objavilo novico, da bodo leta 2019 na plovbo poslali prvo ladjo, ki jo bodo upravljali daljinsko. Eno izmed svojih ladij za prevoz kontejnerjev bodo do leta 2019 usposobili za popolnoma avtonomno plovbo brez posadke. Prva plovba bo po planu iz Japonske proti severni Ameriki preko Pacifika. Pri prvem poizkusu bo na krovu še vedno človeška posadka, ki bo ves čas v pripravljenosti, če bo kateri izmed sistemov odpovedal.
Japonci niso edini, ki si želijo floto svojih ladij posodobiti z daljinskim upravljanjem in na ta način zmanjšati stroške plovbe. Z uvedbo sodobnih računalniških sistemov želijo ladjarji zmanjšati možnosti za človeške napake, ki so v večini razlog za pomorske nesreče.
V istem letu namerava prvo daljinsko vodeno ladjo poslati na plovbo tudi norveško podjetje Yara, ki izdeluje umetna gnojila. Le leto kasneje planirajo ladjo izpopolniti na način, da bo sposobna pluti popolnoma avtonomno, brez daljinskega vodenja. Ladja z imenom Yara Birkeland bo poleg avtonomnosti tudi prva ladja, ki bo tovor prevažala brez emisij toplogrednih plinov. V celoti jo bo poganjala le elektrika. Plula bo na relaciji med mestom Porsgrunn, kjer je tovarna in mestoma Brevik in Larvik, ki sta oddaljena 14 oziroma 26 km. Z uporabo ladje bodo letno nadomestili kar 40.000 kamionskih prevozov na omenjenih relacijah.
Tunizijska ladjedelnica Aventura Catamarans je najavila novost Aventura 10 power, motorni katamaran, ki ga bodo poganjali izvenkrmni motorji.
Podjetje Aventura Catamarans, ki izdeluje zgolj katamarane, je napovedalo izdelavo svojega prvega motornega katamarana, ki ga bodo poganjali izvenkrmni motorji. K sodelovanju so povabili japonskega izdelovalca Suzuki, ki bo plovilo opremil z dvema motorjema po 250 KM. Katamaran bo v dolžino meril 9.98m ter 5,30 v širino. Nudil bo veliko prostora, eleganten design in ekonomično plovbo. Pod dvignjenim komandnim mostom bo prostoren salon in tri kabine, na željo lastnika pa bo na voljo tudi štirikabinska različica. Prvo predstavitev bo plovilo doživelo na letošnjem salonu plovil v Cannesu, ki bo potekal med 12. in 17. septembrom. Poleg novinca bodo prestavili tudi model Aventura 34, ki bo prvič zaplul v letu 2018.
Navtično oblikovalsko podjetje Dykstra Naval Architects je prodalo svoj projekt, 266 čevljev (81m) dolgo jadrnico. Stranka jim je na lanskoletnem sejmu v Monacu dejala: »Zgradite mi moje sanje«. In tako so se pričela dela na najdaljši jadrnici na svetu, ki bo izdelana iz aluminija.
Gradnja jahte za azijskega naročnika se je pričela ta teden v ladjedelnici Royal Huisman na nizozemskem. Ker tako velikega projekta še niso gradili, so morali svojo največjo halo povečati. Elegantna, sodobna in tehnološko dovršena jadrnica bo prvič zaplula leta 2020. Bo ena izmed desetih največjih jadrnic na svetu.
Thys Nikkels iz Dykstra Naval Architects je povedal: »V podjetju smo zelo navdušeni, da bomo lahko gradili to elegantno, 81m, dolgo jadrnico s trmi jambori. Uporabili bomo vse svoje dosedanje izkušnje inovativno razmišljanje. Izdelali bomo moderno jadrnico, ki bo omogočala hitro prečkanje oceanov.«
V nedeljo popoldne je zagorelo na gliserju pri otoku Maun. Madžarska posadka je takoj po izbruhu ognja, poklicala na pomoč. Z gorečega gliserja so se prekrcali na pomožno plovilo, kjer so čakali na reševalno plovilo Luške kapitanije Zadar. V bližino je kmalu priplulo privatno plovilo, ki je brodolomce prevzelo na svoj krov in jih še pred prehodom reševalcev odpeljalo v kraj Šimuni na otoku Pag. Na kraj nesreče je odplulo gasilsko plovilo. Le ti so morali gasilsko akcijo prekiniti predčasno, ker je področje zajelo izjemno slabo vreme. Ob 14.00 je plovilo zgorelo, ostanki pa so nasedli na obalo otoka Maun pri zalivu Kolanski porat. Lastnik plovila mora pogorele ostanke gliserja odstraniti z obale takoj ko bodo to omogočali vremenski pogoji.
V večernih urah, ko so po Jadranu divjale številne nevihte, ja na francoski jadrnici, dolgi 13m, odpovedal motor. Na krovu je bila šestčlanska posadka z dvema otokoma. Močni sunki burje so jih nekontrolirano nosili od obale mesta Makarska. Zaradi izjemno slabih pogojev so v akcijo vključili ribiško ladjo. Lastnik ladje N.P., hrvaški državljan, je izplul na lokacijo, ter uspešno privezal jadrnico na svoje plovilo. Po treh urah borbe z močnimi vetrovi in visokimi valovi, je ob 00.45 uri uspel jadrnico in nepoškodovano posadko privleči v luko.
Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Fotografija je simbolična!
SUPerGANGWAY je napihljiv mornarski mostiček in SUP v enem.
Novost prihaja iz slovenskega podjetja Pinair. SUPerGANGWAY je napihljiva platforma, ki jo lahko uporabimo za številne namene. Že samo ima pove, da je najbolj primeren za uporabo kot napihljiv mornarski mostiček (pasarela) in SUP.
Ste ob izplutju iz matične marine vzeli s seboj lesen mornarski mostiček, ki je bil večino časa na plovilu le v napoto in ste ga uporabili le za nekaj postankov v lukah ali marinah? SUPerGANGWAY je več kot to. Na privezu ga lahko uporabljate kot mornarski mostiček z nosilnostjo 200 kg. Ko izplujete, ga lahko spustite, da ne zaseda prostora na plovilu in ga po potrebi zopet napihnete. Na sidrišču pa se začne zabava. Uporabljate ga lahko kot SUP, kot pomožno plovilo za prevoz do obale, kot platformo za čiščenje plovila ali pa kot surf.
SUPerGANGWAY v dolžino meri 250cm in v širino 90 cm. Nosilnost kot mornarski mostiček je 200 kg, kot SUP pa 300 kg, kar bo zadostovala za celo družino. Napihnemo ga lahko z ročno ali električno zračno tlačilko. Teža znaša 10 kg, z vso dodatno opremo, ki jo lahko zložite v priročno torbo, pa znaša 12 kg.
Dodatne informacije na: www.pinair.eu, tel.: (041) 627 414 ali erazem@hovercraft.si