Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje.
Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom.
Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V.
Prednosti:
- Združljivo z motorjem Euro 6
- Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka.
- Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka.
- Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II.
- Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija.
- Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250).
- Vgrajen BLVP.
- Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %.
- Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator).
- Plug and Play za enostavno namestitev.
- Vgrajena varovalka.
- Naravno hlajenje brez ventilatorja.
- Podpira komunikacijo RS485 ali CAN.
- Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda.
Tehnični podatki:
- Vhodna napetost – 13.2–16 V
- Avtomatska aktivacija D+: Da
- Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V
- Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V
- Polnilni tok: 60 A
- Učinkovitost polnjenja: 96 %
- Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico
- Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage
- Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev
- Komunikacija: RS485, RJ45 konektor
- Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C
- Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C
- Teža: 1,2 kg
- Zaščita: IP20
- Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm

Bilgin 263 bo največja jahta, ki je bila kdajkoli zgrajena v Turčiji.
V začetku meseca je iz hangerja prišel trup projekta, ki nosi ime Bilgin 263 in bo največja jahta, ki je bila kdajkoli zgrajena v kateri izmed turških ladjedelnic. Dokončan trup ladje so prepeljali v marino v Istambulu, kjer bodo vgradili interijerij. Jahto je oblikoval arhitekturni biro Unique Yacht design , notranjost pa je izdelal biro H2 Design Studio iz Londona.
Jahta ima optimirane rezervoarje za goriva zato bo njen doseg kar 5000 nmi. Najvišja hitrost plovbe bo znašala 18 vozlov. Plovilo ima dolg a vitek trup. Kljub temu oblikovalec zatrjuje, da je notranjost prostorna in razkošna. Na jahti bo notranji plavalni bazen, velika kopalna ploščad in lepotilni salon.
Prva jahta Bilgin 263 bo zaplula šele leta 2019. Pred kratkim, v mesecu septembru, pa so v ladjedelnici zaključili nekoliko manjši projekt Bilgin 156, ki je bila do sedaj ena največjih jahta iz te ladjedelnice. Prva jahta nosi ime Nerissa in je že uspešno prestala vsa testiranja.
Dokončan prvi trup jahte Bilgin 263


Nova luksuzna jadrnica Alpha bo lahka in hitra jadrnica in bo pravi Aston Martin na vodi.
S temi besedami, je britanska ladjedelnica napovedala izdelavo nove 33 m dolge luksuzne in hitre jadrnice, ki bo nosila enostavno a zgovorno ime Alpha. V celoti bo izdelana iz karbonskih vlaken. Za izdelavo tako smelega produkta se je ladjedelnica Oyster Ychts povezala z ameriškim studiem Reichel-Pugh.
David Tydeman, direktor podjetja Oyster Yachts je ob predstavitvi projekta pojasnil razliko med njihovo jadrnico Oyster 118, ki je trenutno najbolje prodajan njihov produkt in novo Alpho:
»Izbira je podobna, kot da se odločamo med vožnjo z Range Roverjem (Oyster 118) ali Aston Martinom (Alpha). Prva bo odlična izbora za prevoz do bližnjega golf kluba, a druga bo prava izbira za daljšo vožnjo po Škotskemu višavju«.
Jadrnica bo na voljo v dveh različicah. Ena bo imela bolj tradicionalno obliko krova, druga bolj smelo in moderno. Izbira bo lastnikova. Pod krovom bodo štiri luksuzne kabine v katerih se bo lahko udobno namestilo osem gostov. Lastniška kabina bo v premcu in se bo raztezala preko celotne širine plovila. Pod krovom bodo tudi prostori namenjeni šest članski posadki in velik, prostoren salon. Pri oblikovanju plovila je sodeloval tudi vsem poznani navtični arhitekturni biro Humphreys Yacht Design, ki je sinonim v navtičnem oblikovanju. S Skupnimi močmi bo jadrnica prvič zaplula že leta 2020. Lastnik plovila je znan kupec, ki je že stranka podjetja Oyster Yachts.

Nizozemska ladjedelnica Amels je izdelala novo megajahto Amels 206.
Nova lepotica v dolžino meri 204 čevljev (62,5 m) in prihaja iz linije Amels Limited Edition in je izdelana na osnovi uspešnega modela Amels 199. Za zunanjo podobo je poskrbel oblikovalski studio Tim Heywood, ki je sledil željam naročnika. Ima vertikalen premec, avantgardno a estetsko oblikovan krova in funkcionalno razporeditev prostorov v notranjosti. Jahta ima šest kabin na petih krovih. V zgornjem krovu je krmarnica in velika lastniška kabina. Krov niže je velika sončna ploščad in klubski prostor za druženje, ki imata direktno povezavo s kabinami, ki so še krov niže. Na glavnem krovu sta na obeh bokih dva zložljiva balkona, ki ponujata dodaten prostor za uživanje med plovbo ali na sidru.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 62,50 m(205 čevljev)
- Širina: 10.30m
- Ugrez: 3,55m
- Teža: 116 t
- Najvišja hitrost plovbe: 16,5 vozla
- Potovalna hitrost: 13 vozlov
- Doseg pri potovalni hitrosti: 5000 nmi
- Število oseb: 12
- Posadka: kapitan + 13 oseb

Po uspehu modela 370 in odlični predstavitvi 290, je čas za Ranieri International Next 240 SH: isti stil v 8 metrih.
Predstavitev bo na navtičnem sejmu v Parizu 2017 (2.-10. december) in bo zagotovo dvignila ogromno prahu. To je seveda tudi za pričakovati, kar lahko sklepamo po uspešni zgodbi velikega Next 370 in toplem sprejemu Next 290. Odškrnili so meter in pol, obdržali enak stil, korporativno identiteto proizvajalca in tako je nastal Next 240 SH.
Ranieri International Next 240 SH: skoraj 8 metrov
Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti obeh predhodnikov in reinterpretira njuno obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano.
Čoln ne bo le cenejši, pač pa nekoliko manj močnejši motor pomeni tudi manjšo porabo in večje prihranke.
Že na prvi pogled so vidne značilne karakteristike Ranieru International: odlična postavitev v kokpitu, velika ploščad za sončenje in prostorna kabina z ločenim toaletnim delom. Pri tej dolžini so še kako koristne izkušnje ladjedelnice, ki so si jih izdelovalci nabrali pri Atlantis seriji, ki je pravzaprav najbolje prodajan model tega segmenta. Mizica na zadnjem delu se hitro pospravi s pomočjo zložljive klopi na strani. Dva ločena sedeža sta na voljo za voznika in sovoznika, armaturna plošča pa se primerja z večjimi modeli. Kabina z dvojno posteljo se lahko pretvori v jedilni kot. Toaleta je povsem opremljena.
Več na: www.ranieri.si

Če rečemo, da bo Ecoliner prva jadrnica za prevoz tovora, se bomo nedvomno zlagali. Jadrnice so se ves čas uporabljale za prevoz tovora a smo nanje v zadnjih 100 letih skoraj pozabili. Kot tovorne ladje so se seveda najprej uporabljale jadrnice, nasledili so jih parniki, danes pa moderne tovorne ladje z dieselskimi motorji. Očitno pa se bomo v prihodnosti zopet vrnili k bolj ekološkim prijemom in tovor ponovno prevažali z jadrnicami.
Ecoliner je študija tovorne jadrnice, ki uporablja do sedaj znane tehnologije in bi se v prihodnosti nedvomno lahko uporabljala za prevoz tovora po svetovnih oceanih. Oblikovala ga je eno vodilnih svetovnih podjetij za oblikovanje plovil, Dykstra. Za oblikovanje so se povezali tudi z raziskovalnimi centri nizozemskih univerzitet. Motiv za pripravo projekta so dobili pred tremi leti, ko se je porodila ideja o ekološkem načinu prevoza tovora preko Atlantskega oceana.
Black Pearlje 106 m dolga jadrnica, ki s pomočjo jader Dyna-Rig doseže hitrost plovbe 30 vozlov. Več o jadrnici na tej povezavi: Black Pearl |
![]() |
Glavni pogoj: jadra Dyna-Rig
Tovorna jadrnica bo za pogon uporabljala jadra s sistemom Dyna-Rig. Sistem jader je razvil Wilhelm Prolss že v letu 1960. Zaenkrat je bil sistem uspešno nameščen na jadrnici Maltese Falcon in Black Pearl. Jadra na jadrnici Black Pearl imajo površino preko 2800 m2 in se je izkazala za izjemno učinkovito, varno in enostavno za uporabo. Le na veter lahko jadrnica pluje s hitrostjo 30 vozlov. Z jadri se enostavno upravlja iz krmarnice s pritiskom na gumb. Na jadrnici Maltese Flacon so vsa jadra nameščena na svoje mesto v manj kot 7 minutah.
Pomožni pogon: diesel - električna kombinacija
Ladja bo opremljena tudi z kombinacijo električnega motorja s štirimi dieselskimi generatorji. Uporabili jih bodo v področjih, kjer ne bo dovolj vetra za plovbo brez emisij. Za pogonsko gorivo se bo uporabljal diesel z zmanjšano količino žvepla. Takšni motorji so trenutno že v uporabi na ladji Rainbow Warrier 3 v lasti Greenpeace-a. Konfiguracija dieselskega generatorja in električnega motorje zagotavlja učinkovito rabo energije in zmanjšano porabo goriva. Ladja bo opremljena tudi z vsemi katalizatorji in filtri, ki bodo zadostili strogim kriterijem o emisijah na morju standarda Tier III in MARPOL aneksa IV.

Pokal Amerike je nedvomno tisti, ki skrbi za hiter razvoj jadralskega športa in novih navtičnih rešitev. S svojimi hitrimi katamarani, ki plujejo na hidrokrilih in jadri, ki so podobna letalskim krilom, so vodilni v razvoju jadralskih tehnologij.
Čeprav Pokal Amerike poznamo po hitrih katamaranih, pa jih bomo kmalu spoznali tudi po hitrih enotrupnih jadrnicah. Včeraj so predstavili koncept enotrupne jadrnice, ki bo plula na hidrokrilih in se bo v celoti dvignila nad vodno gladino.
V lanskem letu smo lahko že zasledili uporabi hidrokril na regati Vendee Globe. Sedem tekmovalcev je imelo nameščene na bokih trupa. Pomagala so pri stabilizaciji plovila in manjšemu nagibu. A v Pokalu Amerike gredo vedno korak dlje. Včeraj so predstavili koncept AC75, 75 čevljev dolge enotrupne jadrnice, ki bo s pomočjo hidrokril v celoti plula nad vodno gladino.
Ekipi Emirates team New Zealand in Luna Rossa sta zadnje mesece veliko časa porabile za izdelavo različnih konceptov enotrupnega plovila opremljenega s hidrokrili. Naloga je bila izdelati plovilo katerega plovba bo izziv za celotno posadko in bo lahko postal nov razred v Pokalu Amerike. Seveda mora biti koncept tak, da ga bo kasneje možno uporabiti tudi v potovalnih jadrnicah.
Koncept AC75 je kombinacija ekstremnega visokokvalitetnega jadranja in varnosti. Namenjen je za jadralsko dvobojevanje. V primeru, da pride do najhujšega in se jadrnica prevrne, je oblikovana tako, da se sama poravna nazaj v prvotni položaj. Glavni koncept plovil sta dve hidrokrili v obliki črke T. Obe imata v konstrukciji balast, ki zagotavlja navor med jadranjem in jadrnici zmanjšuje nagib. Pri manjših hitrostih plovbe zmanjšujeta guganje in zibanje.
Pravila v novem razredu bodo pripravljena marca naslednje leto. Prvo tekmovanje pa bo na 36. Pokalu Amerike leta 2021.

Slovenski izdelek GHOOK, namenjen dvigovanju težkih, s školjkami poraslih muringov je dobil posebno nagrado DAME na sejmu Metz.
Na sejmu METZ v Amsterdamu vsako leto poteka navtični sejem, ki je namenjen strokovni navtični javnosti. Na njem se predstavijo številni novi izdelki iz različnih navtičnih področij. Strokovna žirija med vsemi izdelki izbere tiste, ki so najbolj inovativni in bodo v prihodnjih letih spremenili svetovni navtični trg.
V letošnjem letu se je na sejmu predstavilo tudi slovensko Spinaker d.o.o. s svojim izdelkom boatasy GHOOK, inovativni opremi za dvigovanje muringov. GHOOK je zasnovan tako, da ga lahko uporabljamo na številne načine. Namenjen je dvigovanju in hitremu prenosu muringa s krme na premec plovila. Zaradi rotirajočega koleščka omogoča do trikrat hitrejši prenos muringa tudi, če je le ta umazan, poraščen z algami ali pa celo ostrimi školjkami. Roke bodo ostale ne poškodovane, tudi če ne uporabljamo rokavic.
Komisija, ki je izdelek ocenjevala, je komentirala: »Člani komisije, ki smo izdelek preizkusili, smo bili nad njegovim konceptom, izdelavo in uporabnostjo navdušeni.«
Več o izdelku si lahko preberete tudi na tej povezavi: GHOOK.
Na sejmu se je s svojimi izdelki predstavil tudi slovensko podjetje Hovercraft, ki je predstavilo inovativni izdelek SUPerGANGWAY, ki je križanec mornarskega mostička in SUP-a.
Več o izdelku si lahko preberete na tej povezavi: SUPerGANGWAY






