Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevNizozemska ladjedelnica Amels je izdelala novo megajahto Amels 206.
Nova lepotica v dolžino meri 204 čevljev (62,5 m) in prihaja iz linije Amels Limited Edition in je izdelana na osnovi uspešnega modela Amels 199. Za zunanjo podobo je poskrbel oblikovalski studio Tim Heywood, ki je sledil željam naročnika. Ima vertikalen premec, avantgardno a estetsko oblikovan krova in funkcionalno razporeditev prostorov v notranjosti. Jahta ima šest kabin na petih krovih. V zgornjem krovu je krmarnica in velika lastniška kabina. Krov niže je velika sončna ploščad in klubski prostor za druženje, ki imata direktno povezavo s kabinami, ki so še krov niže. Na glavnem krovu sta na obeh bokih dva zložljiva balkona, ki ponujata dodaten prostor za uživanje med plovbo ali na sidru.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 62,50 m(205 čevljev)
- Širina: 10.30m
- Ugrez: 3,55m
- Teža: 116 t
- Najvišja hitrost plovbe: 16,5 vozla
- Potovalna hitrost: 13 vozlov
- Doseg pri potovalni hitrosti: 5000 nmi
- Število oseb: 12
- Posadka: kapitan + 13 oseb
Po uspehu modela 370 in odlični predstavitvi 290, je čas za Ranieri International Next 240 SH: isti stil v 8 metrih.
Predstavitev bo na navtičnem sejmu v Parizu 2017 (2.-10. december) in bo zagotovo dvignila ogromno prahu. To je seveda tudi za pričakovati, kar lahko sklepamo po uspešni zgodbi velikega Next 370 in toplem sprejemu Next 290. Odškrnili so meter in pol, obdržali enak stil, korporativno identiteto proizvajalca in tako je nastal Next 240 SH.
Ranieri International Next 240 SH: skoraj 8 metrov
Ustvarjen za en ali dva motorja, Next 240 SH združuje najboljše stilske prednosti obeh predhodnikov in reinterpretira njuno obliko v krajši različici, zaradi česar smo prepričani, da bo čoln izredno dostopen Next model, tudi finančno gledano.
Čoln ne bo le cenejši, pač pa nekoliko manj močnejši motor pomeni tudi manjšo porabo in večje prihranke.
Že na prvi pogled so vidne značilne karakteristike Ranieru International: odlična postavitev v kokpitu, velika ploščad za sončenje in prostorna kabina z ločenim toaletnim delom. Pri tej dolžini so še kako koristne izkušnje ladjedelnice, ki so si jih izdelovalci nabrali pri Atlantis seriji, ki je pravzaprav najbolje prodajan model tega segmenta. Mizica na zadnjem delu se hitro pospravi s pomočjo zložljive klopi na strani. Dva ločena sedeža sta na voljo za voznika in sovoznika, armaturna plošča pa se primerja z večjimi modeli. Kabina z dvojno posteljo se lahko pretvori v jedilni kot. Toaleta je povsem opremljena.
Več na: www.ranieri.si
Če rečemo, da bo Ecoliner prva jadrnica za prevoz tovora, se bomo nedvomno zlagali. Jadrnice so se ves čas uporabljale za prevoz tovora a smo nanje v zadnjih 100 letih skoraj pozabili. Kot tovorne ladje so se seveda najprej uporabljale jadrnice, nasledili so jih parniki, danes pa moderne tovorne ladje z dieselskimi motorji. Očitno pa se bomo v prihodnosti zopet vrnili k bolj ekološkim prijemom in tovor ponovno prevažali z jadrnicami.
Ecoliner je študija tovorne jadrnice, ki uporablja do sedaj znane tehnologije in bi se v prihodnosti nedvomno lahko uporabljala za prevoz tovora po svetovnih oceanih. Oblikovala ga je eno vodilnih svetovnih podjetij za oblikovanje plovil, Dykstra. Za oblikovanje so se povezali tudi z raziskovalnimi centri nizozemskih univerzitet. Motiv za pripravo projekta so dobili pred tremi leti, ko se je porodila ideja o ekološkem načinu prevoza tovora preko Atlantskega oceana.
Black Pearlje 106 m dolga jadrnica, ki s pomočjo jader Dyna-Rig doseže hitrost plovbe 30 vozlov. Več o jadrnici na tej povezavi: Black Pearl |
![]() |
Glavni pogoj: jadra Dyna-Rig
Tovorna jadrnica bo za pogon uporabljala jadra s sistemom Dyna-Rig. Sistem jader je razvil Wilhelm Prolss že v letu 1960. Zaenkrat je bil sistem uspešno nameščen na jadrnici Maltese Falcon in Black Pearl. Jadra na jadrnici Black Pearl imajo površino preko 2800 m2 in se je izkazala za izjemno učinkovito, varno in enostavno za uporabo. Le na veter lahko jadrnica pluje s hitrostjo 30 vozlov. Z jadri se enostavno upravlja iz krmarnice s pritiskom na gumb. Na jadrnici Maltese Flacon so vsa jadra nameščena na svoje mesto v manj kot 7 minutah.
Pomožni pogon: diesel - električna kombinacija
Ladja bo opremljena tudi z kombinacijo električnega motorja s štirimi dieselskimi generatorji. Uporabili jih bodo v področjih, kjer ne bo dovolj vetra za plovbo brez emisij. Za pogonsko gorivo se bo uporabljal diesel z zmanjšano količino žvepla. Takšni motorji so trenutno že v uporabi na ladji Rainbow Warrier 3 v lasti Greenpeace-a. Konfiguracija dieselskega generatorja in električnega motorje zagotavlja učinkovito rabo energije in zmanjšano porabo goriva. Ladja bo opremljena tudi z vsemi katalizatorji in filtri, ki bodo zadostili strogim kriterijem o emisijah na morju standarda Tier III in MARPOL aneksa IV.
Pokal Amerike je nedvomno tisti, ki skrbi za hiter razvoj jadralskega športa in novih navtičnih rešitev. S svojimi hitrimi katamarani, ki plujejo na hidrokrilih in jadri, ki so podobna letalskim krilom, so vodilni v razvoju jadralskih tehnologij.
Čeprav Pokal Amerike poznamo po hitrih katamaranih, pa jih bomo kmalu spoznali tudi po hitrih enotrupnih jadrnicah. Včeraj so predstavili koncept enotrupne jadrnice, ki bo plula na hidrokrilih in se bo v celoti dvignila nad vodno gladino.
V lanskem letu smo lahko že zasledili uporabi hidrokril na regati Vendee Globe. Sedem tekmovalcev je imelo nameščene na bokih trupa. Pomagala so pri stabilizaciji plovila in manjšemu nagibu. A v Pokalu Amerike gredo vedno korak dlje. Včeraj so predstavili koncept AC75, 75 čevljev dolge enotrupne jadrnice, ki bo s pomočjo hidrokril v celoti plula nad vodno gladino.
Ekipi Emirates team New Zealand in Luna Rossa sta zadnje mesece veliko časa porabile za izdelavo različnih konceptov enotrupnega plovila opremljenega s hidrokrili. Naloga je bila izdelati plovilo katerega plovba bo izziv za celotno posadko in bo lahko postal nov razred v Pokalu Amerike. Seveda mora biti koncept tak, da ga bo kasneje možno uporabiti tudi v potovalnih jadrnicah.
Koncept AC75 je kombinacija ekstremnega visokokvalitetnega jadranja in varnosti. Namenjen je za jadralsko dvobojevanje. V primeru, da pride do najhujšega in se jadrnica prevrne, je oblikovana tako, da se sama poravna nazaj v prvotni položaj. Glavni koncept plovil sta dve hidrokrili v obliki črke T. Obe imata v konstrukciji balast, ki zagotavlja navor med jadranjem in jadrnici zmanjšuje nagib. Pri manjših hitrostih plovbe zmanjšujeta guganje in zibanje.
Pravila v novem razredu bodo pripravljena marca naslednje leto. Prvo tekmovanje pa bo na 36. Pokalu Amerike leta 2021.
Slovenski izdelek GHOOK, namenjen dvigovanju težkih, s školjkami poraslih muringov je dobil posebno nagrado DAME na sejmu Metz.
Na sejmu METZ v Amsterdamu vsako leto poteka navtični sejem, ki je namenjen strokovni navtični javnosti. Na njem se predstavijo številni novi izdelki iz različnih navtičnih področij. Strokovna žirija med vsemi izdelki izbere tiste, ki so najbolj inovativni in bodo v prihodnjih letih spremenili svetovni navtični trg.
V letošnjem letu se je na sejmu predstavilo tudi slovensko Spinaker d.o.o. s svojim izdelkom boatasy GHOOK, inovativni opremi za dvigovanje muringov. GHOOK je zasnovan tako, da ga lahko uporabljamo na številne načine. Namenjen je dvigovanju in hitremu prenosu muringa s krme na premec plovila. Zaradi rotirajočega koleščka omogoča do trikrat hitrejši prenos muringa tudi, če je le ta umazan, poraščen z algami ali pa celo ostrimi školjkami. Roke bodo ostale ne poškodovane, tudi če ne uporabljamo rokavic.
Komisija, ki je izdelek ocenjevala, je komentirala: »Člani komisije, ki smo izdelek preizkusili, smo bili nad njegovim konceptom, izdelavo in uporabnostjo navdušeni.«
Več o izdelku si lahko preberete tudi na tej povezavi: GHOOK.
Na sejmu se je s svojimi izdelki predstavil tudi slovensko podjetje Hovercraft, ki je predstavilo inovativni izdelek SUPerGANGWAY, ki je križanec mornarskega mostička in SUP-a.
Več o izdelku si lahko preberete na tej povezavi: SUPerGANGWAY
Oblikovanje in gradnja jadrnice je kot pripovedovanje zgodbe. Gradnja jadrnice Lady of Tasmania je zgodba človeka, ki je štiri desetletja potoval po svetu a se znova in znova vračal v otok Bréhat, na severni strani Francije.
Po številnih plovbah med otoki v Angleškem kanalu, se je odločil, da bo napisal novo zgodbo in se posvetil jadranju. Odločil se je da zgradi jadrnico Lady of Tasmania. Čeprav njeno ime nakazuje na plovbo po Južnem oceanu, pa je v resnici to jadrnica, ki ima moderno obliko trupa a klasična jadra.
Jadrnica v dolžino meri 10m. Izdelana je na leseni konstrukciji iz kompozirnih materialov. Vodna linija je dolga 8m, na najširšem delu pa v širino meri 2,92 m. Jadrnica ima premično kobilico. Ko je spuščena je ugrez 1,9m, ko pa je dvignjena pa ima le 0,9 m ugreza. Površina jader za plovbo v veter znaša 65 m2, za plovbo z vetrom pa 85 m2. Jadrnico je oblikoval navtični arhitekturni biro Juan-K, ki ga poznamo tudi po jadrnici Club Swan 50 in številnih jadrnicah, ki so tekmovale v regati Volvo Ocean Race. Zgradiliso jo v ladjedelnici BeBoat v kraju Arradon v Franciji. Celotno gradnjo plovila od začetka do konca si lahko pogledate v časovnem videoposnetku.
Gradnja jadrnice Lady of Tasmania:
Italijanska ladjedelnica Riva je predstavila svojo novo jahto z imenom 76 Bahamas.
Nova jahta je drugo plovilo iz te ladjedelnice z dvema obrazoma. Z inovativnim, patentiranim sistemom premične strehe. Le s pritiskom na gumb, iz odprte jahte postane kupe s trdo streho. Sistem je unikaten in je bil oblikovan tako, da jahta obdrži elegantne športne linije, udobje na plovilu pa se poveča. Poleg omenjene premične strehe je v novi Rivi veliko tehnoloških novosti, ki pa so po večini skrite očem. Ima zelo nizko težišče zaradi česar je stabilnost pri plovbi bistveno večja.
Model 76 Bahamas je naslednik modelov 88 Domino Super in 88 Florida. Izdelan je na osnovi modela 76 Perseo, ki je bil med strankami zelo zaželen. Obdržal je podoben krmarski del, položaj in obliko lastniške kabine ter večji del notranjega oblikovanja, ki poudarja mediteranske korenine plovila.
Jahta v dolžino meri 23,25 m. Ima tri kabine za goste in eno za posadko. Vsaka kabina ima tudi svojo kopalnico. Poganjata jo dva Man V 12 1550 motorja, ki razvijeta po 1550 KM. Zadostujeta za plovbo pri potovalni hitrosti 28 vozlov in jahto potisneta do najvišje hitrosti 32 vozlov. Rezervoarji, ki imajo skupno prostornino 5600 l zadoščajo za 320 nmi plovbe.
Pristaši hitrejše plovbe se lahko odločijo za različico z dvema MAN V12 motorjema, ki razvijeta po 1800 KM.
Test plovila:
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 23,25 m
- Dolžina vodne linije: 19,57 m
- Širina: 5,75 m
- Ugrez: 1,98 m
- Teža praznega plovila: 52.300 kg
- Rezervoar za gorivo: 5.600 l
- Rezervoar za vodo: 840 l
- Št. oseb: 16
- Motorji: 2 x MAN V 12 1550
- Motorji: 2 x MAN V 12 1800 (opcija)
- Prenos: V-drive
- Najvišja hitrost: 32 vozla (36 vozla - 1800 KM)
- Potovalna hitrost: 28 vozlov
- Doseg: 320 nmi
- Št. kabin – kopalnic: 3
- Cena: 4.500.000 EUR
Poraba goriva na testu (motorji – 2 x MAN 12V 1800):
Hitrost plovbe | Obrati motorja (1/s) | Poraba |
20 vozlov | 1500 | 260 l/h |
22 vozlov | 1600 | 280 l/h |
27 vozlov | 1800 | 400 l/h |
32 vozlov | 2100 | 600 l/h |
36 vozlov | 2300 | 680 l/h |