Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevItalijanska butična ladjedelnica Tankoa Yachts je predstavila novo jahto v svojem programu. 53 m dolga lepotica bo tehnološko napredna in bo pri svoji dolžini glisirala.
Jahta z imenom S533 Saetta bo luksuzna lepotica za petične kupce. Izdelana bo na osnovi modela 58 Open, ki ga je ladjedelnica predstavila lansko leto. Tako kot svoja predhodnica, bo tudi nova jahta izstopala po velikih steklenih površinah na bokih plovila. Za pogon bodo skrbeli trije MTU 16 V motorji, ki bosta omogočala glisiranje s hitrostjo 28 vozlov. Pri potovalni hitrosti, ki znaša 24 vozla, bo jahta s polnimi rezervoarji lahko preplula 600 nmi. Pri bolj ekonomični plovbi s hitrostjo 17 vozlov, pa se bo doseg povečal na 1.200 nmi.
Jahta bo široka 9,2 m njen ugrez pa bo znašal zgolj 1,7 m. Krovi bodo odprti in omogočali razkošno bivanje na soncu in vetru. Na zgornjem krovu bo tudi odpreta jedilnica, za obedovanje desetih oseb pod milim nebom.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 53 m(173,88 ft)
- Širina: 9,20 m (30,18 ft)
- Dolžina vodne linije: 47,30 m (155,18 ft)
- Ugrez: 1,70 mt (5,57 ft)
- Rezervoar za gorivo: 40.000 l
- Rezervoar za vodo: 6.000 l
- Teža pri polni obremenitvi: 310 t
- Teža pri polovični obremenitvi: 290 t
- Motorji: 3 x MTU 16V 2000 M94L – 3 x 1.939 kW
- Pogon: N°2 Jet Kamewa 80 S III + N°1 Booster Kamewa 80 B III
- Najvišja hitrost plovbe: 28 vozlov
- Potovalna hitrost: 24 vozlov
- Doseg pri 24 vozlih: 600 nmi
- Doseg pri 17 vozlih: 1.200 nmi
V soboto, 20.1.2018 je na salonu plovil Boot v Dusseldorfu potekal tradicionalni izbor Evropskega plovila leta 2018.
Če se odločate za nakup plovila in ste v dilemi kaj izbrati, vam bo v pomoč izbor, ki so ga za vas naredili novinarji največjih evropskih navtičnih revij. Njihova naloga je, da vsako leto izberejo plovilo, ki izstopa po svojih lastnostih in kupcu na njegov denar nudi kar največ. Izbor izvajajo neodvisni navtični novinarji in s svojim znanjem in nepristranskostjo do posameznih proizvajalcev, podajo najbolj optimalno ocena za plovila, ki so navtični trg ugledala v lanskem letu.
Skratka, če kupujete moderno plovilo, s katerim bi radi zapluli v letu 2018, potem je izbor Evropsko plovilo leta lahko ena izmed smernic za lažji izbor.
V letošnjem letu je bilo v petih kategorijah nominiranih 15 plovili. V vsaki kategoriji je postal zmagovalec tisti, ki je s svojimi inovacijami prepričal najbolj zahtevno navtično javnost.
Nominiranci za Evropsko plovilo leta 2018 so bili:
Družinske potovalne jadrnice:
- Bénéteau Oceanis 51.1
- Hanse 548
- Jeanneau Sun Odyssey 440
Hitre potovalne jadrnice:
- Club Swan 50
- Grand Soleil 34 P
- JPK 45
Luksuzne potovalne jadrnice
- Amel 50
- Hallberg-Rassy 44
- Ice 60
Večtrupne jadrnice:
- Fountaine Pajot Saona 47
- Leopard 45
- Neel Trimarans 51
Posebne jadrnice
- Bénéteau Figaro 3
- Flaar 37
- TF 10 Trimaran
In zmagovalci leta 2018 po kategorijah so:
Družinske potovalne jadrnice: Jeanneau Sun Odyssey 440 (zastopnik za Slovenijo JP storitve d.o.o., www.justperfect.si, tel.: +386 51 604 395)
Hitre potovalne jadrnice: Club Swan 50
Luksuzne potovalne jadrnice: Amel 50
Večtrupne jadrnice: Neel Trimarans 51 (zastopnik za slovenijo Burin Boats, https://www.burinboats.com/sl/, tel.: +386 31 643 033)
Posebne jadrnice: Bénéteau Figaro 3 (zastopnik za slovenijo Burin Boats, https://www.burinboats.com/sl/, tel.: +386 31 643 033)
»Keel Servant« je revolucionarna rešitev za izvedbo premične oziroma dvižne kobilice. Teleskopski sistem vsebuje fiksno plavut in dvižno utež oziroma balast.
Nova rešitev za dvižno kobilico je namenjena široki paleti plovil. Konstrukcija je podobna klasični kobilici s plavutjo in balastom. Zagotavlja boljše plovbe lastnosti kot klasična kobilica v obliki plavuti in enake kot kobilica z večjim ugrezom. Sistem za spreminjanje globine kobilice je elektromehanski zato ni potrebna vgradnja dodatnega hidravličnega sistema. Mehanizem je fiksen in zavzema zelo malo prostora. Število gibljivih delov je minimalno, zato je delovanje sistema zanesljivo in potrebno je zgolj minimalno letno vzdrževanje.
Poleg električnega mehanizma ima sistem tudi ročnega, ki ga lahko uporabimo v primeru okvare električnega ali v primeru, ko na plovilu ostanemo brez električne energije. Sistem za nastavljanje višine kobilice je izjemno natančen. Omogoča nastavitve do milimetra natančno. Izdelan je tako, da zagotavlja tekoče premikanje kobilice. Na svoji zgornji in spodnji poziciji se zaklene, zaradi česar ne povzroča vibracij in hrupa med plovbo.
Konstrukcija sistema zadovoljuje vsem standardom tudi v primeru nasedanja in to v obeh skrajnih legah kobilice, spuščeni ali dvignjeni. Omogoča plovbo v obeh skrajnih položajih kobilice in vseh položajih med tema legama pri vseh hitrostih tako pri plovbi na motor ali z jadri.
Trenutno so na voljo štiri različne velikosti in teže sistema, ki so primerne za plovila z dolžinami do 80 čevljev. Najmanjši je namenjen plovilom do 45, nekoliko večji različici za 55 ali 65 čevljev največji sistem pa za plovila do 80 čevljev. Najmanjši sistem omogoča premik kobilice za 70 cm in težo balasta do 4t, največji pa za 160 cm in 13t.
Več na spletni strani proizvajalca: https://thekeelservant.it/
Španski oblikovalec Eugeni Quitllet je predstavil svoj idejni projekt luksuzne jahte oziroma pomožnega plovila, ki bo pozlačen.
Nova superjahta bo nosila ime Dune. Bo hibrid med jadrnico in motorno jahto. Iz obeh svetov bo podedovala lastnosti, ki bodo zagotavljale največjo učinkovitost. Za izdelavo bodo uporabili najluksuznejše in najdražje materiale, med drugim tudi izdatno količino zlata. Cena plovila bo predvidoma znašala 70 mio EUR.
Ime Dune naj bi predstavljalo naraven tok linij s tikom obdelanega krova, ki elegantno zakriva navigacijske kontrole in močno spominja na obliko puščavskih sipin (ang. dune = sipina). Veliko zlata se bo porabilo za obdelavo elementov v šestih kabinah. Še več pa ga bo na krovu. Zlato bo roza barve in se bo dobro ujemalo z srebrno kovinsko barvo plovila.
Ko proizvajalci napovejo novost na navtičnem trgu, se pojavljajo številna vprašanje. Kadar gre za Pokal Amerike, ki v svetu navtike premika meje možnega, pa je vprašanj še več. Nič nenavadnega ni, če se vprašamo, če je to sploh možno.
Grant Simmer - član ekipe Land Rover BAR |
![]() |
V članku V Pokal Amerike prihajajo enotrupne jadrnice s hidrokrili, ki smo ga objavili novembra lansko leto, smo pisali o najavi organizatorjev Pokala Amerike, da za leto 2021 v tekmovanje prihajajo enotrupne jadrnice s hidro krili. Do sedaj smo videli že več različnih implementacij hidrokril tudi na enotrupnih jadrnicah. Za razliko od katamaranov, hidrokrila jadrnicam niso omogočala dviga trupa plovila nad vodno gladino. Zagotavljajo le navor, ki deluje v nasprotni smeri od navora, ki ga povzroča veter na jadra in posledično plovilo pluje manj nagnjeno kot običajno. Nove enotrupne jadrnice Pokala Amerike bodo drugačne. Omogočale bodo popoln dvig trupa plovila nad vodno gladino in ne bodo imele kobilice. Zaradi tega bodo plule izjemno hitro in bodo po napovedih omogočale plovbe s hitrostjo vse do 50 vozlov, kar je hitreje, kot smo lahko že videli pri katamaranih serije AC72.
Nove jadrnice bodo v dolžino merile 75 čevljev (22,80 m). Imele bodo tri hidro krila, ki bodo zagotavljala dvig trupa plovila nad vodno gladino in omogočala dobesedno letenje plovila. Na vprašanja, kako in zakaj bo to možno, je odgovoril Grant Simmer, izkušeni jadralec in direktor ekipe Land Rover BAR, ki nastopa v Pokalu Amerike:
»Jadrnice bodo lahko plule s hitrostjo 50 vozlov, eventualno tudi z višjo hitrostjo. Plovila bodo imela en trup in ne bodo imela kobilice. Na vsakem boku plovila bo pritrjeno po eno hidro krilo, ki bo tehtalo med 1200 in 1500 kg. Širina plovila bo 5,4 m. Ko bodo hidrokrila na svojih skrajnih legah bo skupna širina plovila znašala kar 15 m. Ko bodo spuščena v skrajno spodnjo lego bo ugrez plovila znašal 5m. Običajno plovilo takšnih dimenzij bi tehtalo med 30 in 35 tonami, to plovilo pa bo imelo zgolj 7 ton. Za krmiljenje hidrokril oblikovalcem ni uspelo zagotoviti ročnega sistema. Hidrokrila se bodo premikala s pomočjo električnih motorjev in bodo elektronsko nadzirana. Jadrnica bo lahko plula hitreje od katamaranov, ker bo hidrokrilo približno 3 m stran od plovila in bo zagotavljalo večji navor, pomagala pa mu bo še teža drugega hidro krila na nasprotni strani.«
Izkoristite izjemno praznično ponudbo za najem jadrnic 1+1 GRATIS in si poleg tega zagotovite še praktično darilo!
Rezervirajte tedenski najem jadrnice kadarkoli v mesecu aprilu in dodatno, povsem brezplačno, prejmite cel teden jadranja za vse termine:
- po 6. oktobru (Biograd)
- po 13. oktobru (Trogir)
Za rezervacije nas kontaktirajte na info@thesailmaster ali 051 337 999.
Ta posebna ponudba velja v mesecu decembru, do razprodaje terminov. Izključuje vse popuste, objavljene na spletni strani.
Našo ostalo široko ponudbo za najem plovil lahko preverite na www.thesailmaster.si. Vprašajte nas za dodatne popuste in nam sporočite vaše posebne želje.
Kontakti:
T: 0599 05700
M: 051 337 999
Bilgin 263 bo največja jahta, ki je bila kdajkoli zgrajena v Turčiji.
V začetku meseca je iz hangerja prišel trup projekta, ki nosi ime Bilgin 263 in bo največja jahta, ki je bila kdajkoli zgrajena v kateri izmed turških ladjedelnic. Dokončan trup ladje so prepeljali v marino v Istambulu, kjer bodo vgradili interijerij. Jahto je oblikoval arhitekturni biro Unique Yacht design , notranjost pa je izdelal biro H2 Design Studio iz Londona.
Jahta ima optimirane rezervoarje za goriva zato bo njen doseg kar 5000 nmi. Najvišja hitrost plovbe bo znašala 18 vozlov. Plovilo ima dolg a vitek trup. Kljub temu oblikovalec zatrjuje, da je notranjost prostorna in razkošna. Na jahti bo notranji plavalni bazen, velika kopalna ploščad in lepotilni salon.
Prva jahta Bilgin 263 bo zaplula šele leta 2019. Pred kratkim, v mesecu septembru, pa so v ladjedelnici zaključili nekoliko manjši projekt Bilgin 156, ki je bila do sedaj ena največjih jahta iz te ladjedelnice. Prva jahta nosi ime Nerissa in je že uspešno prestala vsa testiranja.
Dokončan prvi trup jahte Bilgin 263

Nova luksuzna jadrnica Alpha bo lahka in hitra jadrnica in bo pravi Aston Martin na vodi.
S temi besedami, je britanska ladjedelnica napovedala izdelavo nove 33 m dolge luksuzne in hitre jadrnice, ki bo nosila enostavno a zgovorno ime Alpha. V celoti bo izdelana iz karbonskih vlaken. Za izdelavo tako smelega produkta se je ladjedelnica Oyster Ychts povezala z ameriškim studiem Reichel-Pugh.
David Tydeman, direktor podjetja Oyster Yachts je ob predstavitvi projekta pojasnil razliko med njihovo jadrnico Oyster 118, ki je trenutno najbolje prodajan njihov produkt in novo Alpho:
»Izbira je podobna, kot da se odločamo med vožnjo z Range Roverjem (Oyster 118) ali Aston Martinom (Alpha). Prva bo odlična izbora za prevoz do bližnjega golf kluba, a druga bo prava izbira za daljšo vožnjo po Škotskemu višavju«.
Jadrnica bo na voljo v dveh različicah. Ena bo imela bolj tradicionalno obliko krova, druga bolj smelo in moderno. Izbira bo lastnikova. Pod krovom bodo štiri luksuzne kabine v katerih se bo lahko udobno namestilo osem gostov. Lastniška kabina bo v premcu in se bo raztezala preko celotne širine plovila. Pod krovom bodo tudi prostori namenjeni šest članski posadki in velik, prostoren salon. Pri oblikovanju plovila je sodeloval tudi vsem poznani navtični arhitekturni biro Humphreys Yacht Design, ki je sinonim v navtičnem oblikovanju. S Skupnimi močmi bo jadrnica prvič zaplula že leta 2020. Lastnik plovila je znan kupec, ki je že stranka podjetja Oyster Yachts.