Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Ekstravagantna lepotica, ki bo v dolžino merila 78 m še nima imena. Jasno pa, da je oblikovalskemu studio MMYD MalcolmMckeon uspelo prodati svoj projekt elegantne jadrnice.
Jadrnica, ki zaenkrat nosi projektno ime MM780 je rezultat večmesečnih raziskav, načrtovanja in oblikovanja. Zaenkrat je to največji oblikovalski projekt, ki so ga oblikovali do sedaj v oblikovalskem studiu MMYD – Malcolm McKeon Yachtdesign. Jadrnica bo imela en sam jambor, ki bo na jadrnico pripet zgolj s petimi priponami. Imela bo hidravlično premično kobilico in popolnoma avtomatski sistem za upravljanje z jadri. Vse bo možno narediti le s pritiskom na gumb.
Notranjost plovila in številne elemente na krovu so oblikovali glede na želje kupca. Njegova največja zahteva je bila, da ima iz salona plovila panoramski pogled na okolico. Poleg salona je pod krovom pet sob za goste in spalnice za 14 člansko posadko. Lastniška soba, oziroma apartma, je na krmi plovila in meri 150 m2. Ima lastno dnevno sobo in jedilnico. Ima izhod na krmno sončno ploščad katere skupna površina meri 100 m2, ko spustimo bočne stranice jadrnice.
Glavni salon je v sredini jadrnice. Ima panoramska okna, ki segajo od tal do stropa. Pred njim je druga, manjša kopalna ploščad, ki meri 7,5 m2. Ima dostop s krova in iz salona jadrnice. Za športno aktivne je na krovu še telovadnica in fitnes, za sproščanje pa še wellness studio.
Kdaj bo jadrnica zgrajena in kdaj bo prvič zaplula še ni znano.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 78,70 m
- Širina: 12,95 m
- Ugrez: 5,75 m (dvignjena kobilica)
- Ugrez: 9,2 m (spuščena kobilica)
- Izpodriv: 796 t
Nov izvenkrmni motor Suzuki DF350A je revolucionaren in inovativen.
Na svetovnem tržišču potrebe po izvenkrmnih motorjih naraščajo. Največji porast je prav v razredu močnih motorjev. Številni proizvajalci plovil se odločajo, da večja plovila, ki segajo tudi preko dolžine 12 m, opremljajo z več izvekrmnimi motorji. Ker so plovila vedno večja, morajo biti motorji vedno močnejši. Vse pogosteje srečamo plovila na katera lahko namestimo ne le dva, temveč tri ali celo štiri izvenkrmne motorje visokih moči.
Izdelati motor z večjo močjo ni nobena skrivnost. Poveča se prostornina ali doda turbopolnilnik in motor ima večjo moč. Seveda večji motorji pokurijo več goriva, so večji in težji, vse bolj kompleksni in zanesljivost postane problem.
Ne glede na moč motorja, je hitrost plovila vedno določena z obliko trupa, hidrodinamičnimi lastnostmi, propelerji in načinom vgradnje motorja na plovilo. Zato so se pri konstrukciji novega mišičnjaka pri Suzukiju odločili, da bodo pričeli konstruiranje na praznem listu papirja in upoštevali vse navedene faktorje. Najprej so pogledali dosedanje rešitve izvenkrmnih motorjev z enim propelerjem. Dejstvo je, da tak motor proizvede veliko potiska a žel kot stranski produkt povzroča velik navor na plovilo zaradi rotacije propelerja v eno smer. Da bi to izgubljeno energijo uporabili koristno, so se hitro odločili, da bo potrebno uporabit dva propelerja, ki se vrtita v obratni smeri. Drug problem pogonov je menjalnik pred propelerji, ki ovira idealen tok vode na propelerje. Večje kot so moči in navori motorjev, močnejši morajo biti menjalniki za prenos moč s pogonske gredi motorja na os propelerja. Zaradi tega so menjalniki večji, njihovo ohišje pa ovira pritok vode do propelerja.
Pri Suzukiju so zato več let razvijali motor, izvedli številne teste in meritve, da jim je uspelo izboljšati način, kako moč motorja čim bolje prevesti na potisk vode.
Poglejmo si glavne tehnološke inovacije motorja DF350A
Visoko kompresijsko razmerje 12.0:1
Cilj pri oblikovanju motorja je bil, da bo motor proizvedel 80 KM na vsak liter prostornine. To jim je uspelo s povečanjem kompresijskega razmerja na 12.0:1, kar je največje razmerje v katerem koli produkcijskem izvenkemrnem motorju. Da bi motor pri takem kompresijskem razmerju deloval brez klenkanja, so izdelali poseben sistem za mešanje hladnega zraka in dobro atomiziranega goriva. S tem so ustvarili optimalne pogoje.
Direkten sistem za dovod zrak in dvojni sistem za odstranjevanje vodne vlage
Pri visokih hitrostih zraka, lahko vodo v njem usmerimo, ujamemo in odstranimo. Pri konstrukciji kanalov za dotok zraka so teorijo prenesli v prakso. Povečali so hitrost s katero se zrak giblje skozi kanale, vodno paro spremenili v delce, ki se na posebej oblikovanih lopaticah ujamejo in odstranijo iz zraka. Vhodni zrak je tako brez vlage, njegova temperatura pa ni višja za več ko 10 stopinj od temperature zraka v okolici.
Dvojni injektorji goriva
Injektorji goriva imajo dve vlogi. Atomizirajo gorivo in hladijo cilindre. Da bi zagotovili visoko moč, je bilo potrebno zagotoviti, da se 100% goriva vbrizga istočasno, ob točno določenem času, ob natančno določenem kotu. Le na ta način se zagotovi, da se izgorevanje izvede na sredini izgorvalne komore. Izdelali so sistem dvojnih injektorjev. Dva manjša injekotrja zagotovita preciznost vbrizga goriva in njegovo atomizacijo ter tako povečata izkoristek motorja za 3%.
Dva obratno rotirajoča propelerja
Dva propelerja na eni osi, ki se vrtita v nasprotni smeri zagotavljata boljši »oprijem« pod vodo. Navor je razporejen preko obeh propelerjev zaradi česar lahko zmanjšamo velikost. Posledično lahko zmanjšamo velikost menjalnika, njegovo ohišje je manjše in bolj hidrodinamično.
Oblika propelerja
Nova oblika 3 krakih propelerjev močno izboljša učinek na vodi. Poleg plovbe z visoko hitrostjo, zagotavlja hitro pospeševanje tudi kadar z motorjem poganjamo težje plovilo.
Dvoji dotok vode za hlajenje
Med testiranjem motorja so ugotovili, da je najboljša pozicija odprtine za dotok vode za hlajenje motorja spredaj tik nad menjalnikom in tik pod njim. Zato so izdelali dve odprtini, ki zagotavljata dovolj velike količine vode v sistemu hlajenja motorja tudi pri visokih hitrostih plovbe.
Močnejši potisk nazaj
Za izdelavo menjalnika so uporabili toplotno obdelane materiale, ki bodo prenesli dodatene obremenitve zaradi uporabe dveh propelerjev. Dodatno so menjalnik za vzvratno prestavo dvignili nad kavitacijsko ploščo in zagotovili kar najmanjše ohišje menjalnika.
Boljše manevriranje v vseh smereh
Kadar za pogon plovila uporabljamo več motorjev, običajno uporabimo motorja z različnima rotacijam propelerjev (en desno sučni in en levosučni). Suzukijev sistem »Selective rotation«, ki ga imajo modeli AP, to potrebo eliminira. Vsak motor je namreč lahko programiran, da deluje v kateri koli smeri. Novi model DF350 z dvema propelerjema, ki se vrtita v obratnih smereh. To tehnologije pelje še korak dlje. Eliminiran je navor pri krmarjenju in zagotovljen je natančen in direkten potisk.
Tehnične lastnosti:
- Tip motorja: V6 - 55° DOHC 24-ventilov
- Štivilo cilindrov: 6
- Prostornina: 4.390 cm3
- Največja moč: 257.4 kW (350 KM)
- Teža: 330 kg (339 kg – velikost XX)
- Št. obratov: 5.700 - 6.300
- Alternator: 12V - 54A
- Menjalno razmerje: 2.29:1
- Propelerji:
- Prednji: 3×15 1/2×19.5-31.5
- Zadnji: 3×15 1/2×19.5-31.5
Dodatne informacije o motorjih SUZUKI dobite pri zastopniku za Slovenijo: As-Boats d.o.o., www.suzuki.si, tel.: (02) 608 41 41, eMail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Knjiga »Sam prek ocena«, je potopis in nadaljevanje prve knjige Šepet vetra in valov, avtorja Jasmina Čauševića.
V prvem delu te že njegove tretje knjige, avtor opisuje plovbo med Kanarskimi otoki, raziskovanje in ogled teh otokov, ter zelo opisno ponazarja vse, kar je zanimivega na vzhodno Atlantskih otokih. V nadaljevanju opisuje kako je pripravil svoje plovilo za čez oceansko plovbo, ter kaj in kako uporabiti na tej plovbi. Seveda je tu poudarek na raznovrstni hrani, pijači, vodi, gorivu in vsem, kar je življensko pomembno za plovbo čez ocean.
Ko odrine od Gran Canarie pluje do Kapverdskih otokov, opisuje ter zapisuje svoja opažanja za vse tiste, ki želijo prepluti Atlantik preko tega južno Afriškega otočja. Sledi poglavje samostojne plovbe čez širni ocean, kako se oskrbeti z ribo, kako varčevati z vodo, kako živeti sam na jadrnici, kaj početi v samoti,...
Dramatično opisuje prihajajoče neurje z močnim vetrom in visokimi valovi, beg pred njim in soočenje z vsemi težavami v najbolj dolgih šestintridesetih urah plovbe. Navdušenje nastane, ko kot v filmu, po skoraj šestnajstih dneh plovbe zagleda kopno, Karibski otok Barbados. Od tu naprej je potopis obarvan in opisan s Karibskimi otoki, življenju na njih, hrani, ljudeh, plovbi, sidranju in vsem ostalem, kar je zanimivo za vsakega ljubitelja jadranja ali popotnika, ki se podaja v ta del sveta.
Naslov: SAM PREK OCEANA (potopisni dnevnik neke plovbe II.), izdana,avgust 2017
Izdelava: knjiga ima trde platnice, je šivana, tiskana na 115 gr papirju, ima 312 barvnih strani.
Oprema: knjiga vsebuje preko 300 avtorskih fotografij, ki so opremljene s tekstom.
Cena: 24,90 EUR
Naroči knjigo: Jasmin Čauševič: Sam prek oceana
Že nekaj let se govori o ladjah, ki bodo po oceanih plule brez človeške posadke, upravljali pa jih bodo daljinsko iz nadzornega centra. Do sedaj se je o tem veliko le govorilo, večjih premikov na tem področju pa nismo zasledili.
Včeraj je japonsko podjetje Nippon Yusen K.K. objavilo novico, da bodo leta 2019 na plovbo poslali prvo ladjo, ki jo bodo upravljali daljinsko. Eno izmed svojih ladij za prevoz kontejnerjev bodo do leta 2019 usposobili za popolnoma avtonomno plovbo brez posadke. Prva plovba bo po planu iz Japonske proti severni Ameriki preko Pacifika. Pri prvem poizkusu bo na krovu še vedno človeška posadka, ki bo ves čas v pripravljenosti, če bo kateri izmed sistemov odpovedal.
Japonci niso edini, ki si želijo floto svojih ladij posodobiti z daljinskim upravljanjem in na ta način zmanjšati stroške plovbe. Z uvedbo sodobnih računalniških sistemov želijo ladjarji zmanjšati možnosti za človeške napake, ki so v večini razlog za pomorske nesreče.
V istem letu namerava prvo daljinsko vodeno ladjo poslati na plovbo tudi norveško podjetje Yara, ki izdeluje umetna gnojila. Le leto kasneje planirajo ladjo izpopolniti na način, da bo sposobna pluti popolnoma avtonomno, brez daljinskega vodenja. Ladja z imenom Yara Birkeland bo poleg avtonomnosti tudi prva ladja, ki bo tovor prevažala brez emisij toplogrednih plinov. V celoti jo bo poganjala le elektrika. Plula bo na relaciji med mestom Porsgrunn, kjer je tovarna in mestoma Brevik in Larvik, ki sta oddaljena 14 oziroma 26 km. Z uporabo ladje bodo letno nadomestili kar 40.000 kamionskih prevozov na omenjenih relacijah.
Tunizijska ladjedelnica Aventura Catamarans je najavila novost Aventura 10 power, motorni katamaran, ki ga bodo poganjali izvenkrmni motorji.
Podjetje Aventura Catamarans, ki izdeluje zgolj katamarane, je napovedalo izdelavo svojega prvega motornega katamarana, ki ga bodo poganjali izvenkrmni motorji. K sodelovanju so povabili japonskega izdelovalca Suzuki, ki bo plovilo opremil z dvema motorjema po 250 KM. Katamaran bo v dolžino meril 9.98m ter 5,30 v širino. Nudil bo veliko prostora, eleganten design in ekonomično plovbo. Pod dvignjenim komandnim mostom bo prostoren salon in tri kabine, na željo lastnika pa bo na voljo tudi štirikabinska različica. Prvo predstavitev bo plovilo doživelo na letošnjem salonu plovil v Cannesu, ki bo potekal med 12. in 17. septembrom. Poleg novinca bodo prestavili tudi model Aventura 34, ki bo prvič zaplul v letu 2018.