Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevAvon Marine je v sodelovanju s podjetjem Torqeedo predstavilo nov projekt eJET 450. Nov električno gnani pomožni čoln bo imel vgrajen 55 kW motor Torqueedo Deep Blue in zadnjo generacijo avtomobilske baterije s kapaciteto 30,5 kWh, ki je vgrajena tudi v vozilo BMW i3.
Po navedbah proizvajalca bo plovilo sposobno na električno baterijo pluti 90 minut s hitrostjo 23 vozla. Pri plovbi s hitrostjo 5 vozlov bo baterija zadovoljevala za sedem ur delovanja. Najvišja hitrost plovbe, ki bo znašala 31 vozla, je rezultat revolucionarnega pogona, ki temelji na »hidrojet« tehnologiji.
eJET 450 je ena prvih ekološko naravnanih rešitev za pomožno plovilo visokega razreda. Vgrajene bo imel električno nastavljive sedeže, ki jih je oblikoval Serge Ferrari. Kot se spodobi za petični razred bo gumenjak omogočal številne možnosti personalizacije po željah naročnika. Kot se spodobi za plovilo 21. stoletja, bo omogočal brezžično povezavo, preko katere bo možno kar preko interneta nastavljati funkcije plovila.
Avon Marine je del grupacije Zodiac s 120 letno tradicijo v ladjedelništvu. Izdelali prvi RIB – gumenjak s trdim dnom, prvo pomožno plovilo – gumenjak s jet pogonom in še bi lahko naštevali. Odločitev za sodelovanje s Torequeedo-m, z eno vodilnih svetovnih podjetij pri razvoji in izdelavi navtičnih električnih motorjev, je bila edina logična izbira.
Več o plovilu na: www.avonmarine.com
Ladjedelnica Fairline, ki izdeluje luksuzna plovila, je za novo jahto Targa 43 Open pridobila naziv jahte leta »World Yacht Trophies« v razredu motornih jaht med 14 in 18 m.
Naziv »World Yacht Trophies« velja za Oskarja v svetu jaht. Podeljujejo ga na prestižnem Cannes Yacht festival, ki je letos potekal že petnajstič. Jahta angleške ladjedelnice si je nagrado prislužila v razredu najboljšega oblikovanja zunanjosti (best exterior design). Za obliko se mora zahvaliti izjemnemu oblikovalcu Albertu Manciniju. Strokovnjaki zatrjujejo, da bo jahta zaradi svojih lastnosti zelo uspešna na trgu. Pri proizvajalcu so zaupali, da so proizvodne kapacitete za letošnje leto in 2019 že razprodane. Kupci, ki si jahto želijo kupiti, bodo morali počakati na leto 2020.
Več na: www.fairline.com.
Podjetje Vetus je predstavilo novo baterijo namenjeno za pogon plovil.
Nova baterija z oznako VEDC110TC je semi trakcijska baterija namenjena za globoko praznjenje z dvema vrstama priključnih konektorjev. Baterijo so razvili za uporabo v plovilih. Namenjena je zahtevni uporabi preko daljših časovnih obdobij. Uporabna je tako za pogon električnih plovil, kot servisna baterija za priklop porabnikov. Nanjo lahko priključimo tudi električne premčne motorje, sidrna vitla in podobne zahtevne porabnike. Omogoča globoko praznjenje vse do 75% izpraznitve. Kapaciteta baterije je 110 Ah.
Proizvajalec za baterijo nudi tri letno garancijo.
Več na: www.vetus.com
Nizozemski navtični oblikovalski studio Van Geest Design je k sodelovanju povabil znanega navtičnega arhitekta Rob-a Doyle-a in izdelal elegantno jadrnico, ki bo v dolžino merila neverjetnih 93 m.
Ripple bo elegantna velika jadrnica. Pri oblikovanju so želeli na krovu in pod njim zagotoviti čim več prostora a pri tem ohraniti estetiko elegantne jadrnice. Želeli so izdelati plovilo, ki bo nudilo udobje motorne jahte a bo navdušilo tudi najbolj zagrete jadralce.
Nova jadrnica ni prvi primer sodelovanja oblikovalskega studia Van Geest Design z zunanjimi sodelavci. Leta 1999 so v sodelovanju z oblikovalcem Ron-om Holland-om oblikovali jadrnico Mirabella V, ki je bila ob splovitvi največja jadrnica izdelana iz kompozitnih materialov. Ker je povpraševanje po velikih jadrnicah vedno večje, so se odločili da trgu ponudijo veliko plovilo, ki bo kljub svojim dimenzijam izgledalo elegantno. Da so zagotovili estetiko na najvišjem nivoju, so se morali poslužiti nekaterih unikatnih oblikovalskih rešitev. Poleg elegance jim je uspelo oblikovati futuristično plovilo, ki bo elegantno plulo po odprtih morjih.
Kljub poudarku na estetiki in prostornosti, bo Ripple jadrnica z izjemnimi plovnimi lastnostmi.
Španska ladjedelnica Albatross Yachts je predstavila plovilo Albatross 37, najmanjše plovilo iz serije Albatross.
Albatross 37 je nekoliko drugačna jadrnica. Je ena redkih na trgu, ki ima tako imenovani »Deck salon«, kar pomeni, da je salon na krovu plovila in ne v podpalubju kot smo vajeni pri večini jadrnic. Kljub temu proizvajalec zagotavlja, da je plovba s plovilom enako udobna kot pri klasičnih jadrnicah. Enako dobre so tudi plovne lastnosti in varnost.
Jadrnica ima v podpalubju dve kabini. Lastniška je v premcu plovila in ena v krmnem delu. Ima veliko kopalnico z ločeno tuš kabino. Ker je postelja v krmni kabini postavljena prečno, je pred njo velik udoben prostor, bistveno večji, kot smo navajeni pri klasičnih jadrnicah. Za enostavno navigacijo sta nameščeni dve krmilni kolesi. Kljub velikemu salonu, ki zmanjšuje vidljivost naprej, je jadrnico enostavno in natančno krmariti. V salonu je kuhinja in sedežna garnitura z veliko mizo. Prostora je dovolj za celotno posadko. Sedežno garnituro lahko spremenimo v udobno posteljo za dve osebi.
Komu je namenjena jadrnica Albatross
Jadrnice Albatross so izbira jadralcev, ki si želijo udobja motorne jahte a vseeno želijo pluti pod jadri v tišini.
Več o plovilu na spletni strani proizvajalca: Albatross
V projektu EWOL so avtorji v sodelovanju s podjetjem Dinit Card Services in partnerstvu s Skupino Stroka.si razvili rešitev, temelječo na očalih za obogateno oziroma mešano resničnost – Microsoft HoloLens. Na nedeljski Barkolani, največji regati s skupinskim startom na svetu, bodo prvič na svetu uporabili to tehnologijo prihodnosti za jadralsko navigacijo in za direktni prenos z jadrnice Way of Life s uporabo Microsoft HoloLens. Gre za neverjeten dosežek, ki kljub poskusom nekaterih največjih jadralskih projektov na svetu, ni uspel še nikomur. Poenostavljeno rečeno – navigator, skiper ali krmar bodo imeli prek očal pred seboj projicirane holograme – v našem primeru prikazovalnike ključnih podatkov z jadrnice (hitrost vetra, hitrost jadrnice, nagib in smer jadrnice itd.). Nekaj, kar smo poznali bolj iz znanstvenofantastičnih filmov.
Žal avtorjem rešitve organizator zaradi avtorskih pravic ne pusti direktnega prenosa z jadrnice na njihove družabne medije ali spletno stran. Njihove video posnetke z očal Microsoft HoloLens bodo uporabili v prenosu prek Facebook profila Barkolane, v nedeljo od 10:30 dalje. Po regati bodo ob 17:00 na spletno stran in Facebook profil naložili celoten posnetek, kjer si ga boste lahko ogledali tudi vi.
Nizozemsko podjetje Bellmarine je predstavilo nov električni motor primeren za pogon jadrnic z nazivom Master Pro.
Nizozemsko podjetje Bellmarine že vrsto let izdeluje različne električne pogone za plovila. Dolgoletne izkušnje in uporaba najkvalitetnejših materialov zagotavljata dolgotrajno in zanesljivo delovanje njihovih izdelkov. Pred kratkim so predstavili novo serijo električnih pogonov v kombinaciji s »saildrive« sistemom za pogon jadrnic. Trenutno so na voljo v štirih različni izvedbah. Najmanjša z močjo 6 kW (10 KM) je zračno hlajena, medtem ko so 10, 15 in 20 kW izvedbe vodno hlajene. Pri vseh motorjih je kot opcija možno izbrati razmerje prenosa 2:1, kar omogoča namestitev propelerja večjih dimenzij, ki bo zagotavljal večji potisk in večji izkoristek. Za jadralce, ki se radi udeležujejo regat, je na voljo tudi zložljiv propeler.
TIP MOTORJA | Napetost (V) | Moč (kW) | Obrati (1/s) | Priporočena velikost propelerja |
Outboard Ecoline 6 | 48 | 6 | 850 | 15" 3 kraki Aluminij |
Outboard Ultimate 10 | 48 | 10 | 850 | 15 - 17" 3 kraki Aluminij |
Outboard Ultimate 15 | 48 | 15 | 900 | 15 - 17" 3 kraki Aluminij |
Outboard Ultimate 20 | 96 | 20 | 900 | 15 - 17" 3 kraki Aluminij |
Motorji Bellmarine Master Pro so nominirani za nagrado i-Novo Awards 2018 v kategoriji Eco Selection.
Več na: http://www.bellmarine.nl/
Suzuki je predstavil nov več funkcijski zaslon za prikaz vseh podatkov in funkcij motorja, navigacije in drugih parametrov.
Yasuharu Osawa, direktor navtičnega programa pri Suzukiju je dejal:
»To je izjemno velik korak za Suzuki. Nov več funkcijski zaslon je idealna rešitev za vse kupce njihovih izdelkov. Sposoben je prikazati vse potrebne informacije za varno plovbo.«
Zaslon lahko istočasno prikazuje podatke za več motorjev, elektronsko navigacijsko karto, radarsko sliko, globinomer ter vremenske podatke preko internetne povezave. Zaslon ima številne različne načine za prikaz podatkov. Prikazuje lahko le podatke o motorjih, njihovem optimalnem delovanju ali pa kombinacijo z ostalimi podatki.
Zaslon je na voljo v štirih velikostih. Najmanjši meri 7 inčev (18 cm), največji pa 16 (40 cm).
Več o zaslonu pri zastopniku Suzuki za slovenijo: AS Boats d.o.o.
Ameriško podjetje XYZ Marine Products je izdelalo novo sidro, ki je primerno za sidranje v ekstremnih razmerah, v dnu kjer se sidro težko vkoplje in dnu, ki ima slabo zadrževalno silo kot sta blato in sipek pesek.
Sidro XYZ Extreme je sidro z izjemno veliko zadrževalno silo. Lopate sidra so izdelane iz enega kosa nerjavnega jekla tipa 316L, izjemno močnega nerjavnega jekla 17-4PH ali pa aluminija namenjenega za uporabo v navtiki. Površina 11 kg težkega XYZ Extreme sidra je enaka površini 30 kg težkega sidra tipa Bruce ali CQR. Zaradi tega je njegova zadrževalna sila izjemno velika. Primeren je tudi za sidranje v terenih, ki imajo slabo zadrževalno moč, kot so blato, sipek pesek in mulj. Večina teže sidra je v lopatah. Pri klasičnih sidrih je teža lopat le 20-30% teže celotnega sidra, medtem ko je pri XYZ Extreme kar 80%. Zaradi inteligentnega oblikovanja sidra, je primeren za sidranje, ko v sidrišču prihaja do sprememb smeri vetra. Sidro konstantno spreminja svojo orientacijo in ostaja vkopano tudi pri spremembi smeri za 180°.
Sidro XYZ Extreme si je pridobilo prestižno nagrado i-NOVO Awards 2018 v kategoriji Design selection.
Tehnične specifikacije:
Tip sidra |
Material lopate |
Teža |
Površina lopate |
Za plovila do |
Debelina verige |
Minimalna dolžina verige |
Debelina vrvi |
XYZ Extreme | nerjavno jeklo | 8 kg | 772 cm2 | 13 m | 6 - 8 mm | 4 m | 16 mm |
XYZ Extreme | nerjavno jeklo | 11 kg | 1146 cm2 | 14 m | 8 - 11 mm | 4 m | 20 - 25 mm |
XYZ Extreme | aluminij | 6 kg | 1146 cm2 | 14 m | 8 - 11 mm | 4 m | 20 - 25 mm |
Test sidra
Več na: www.xyzanchor.com