Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V soboto je italijanska ladjedelnica Pershing splovila novo težko pričakovano jahto Pershing 140.
Kadar govorimo o jahtah Pershing, ki so delo grupacije Ferretti, moramo v vseh pogledih govoriti zgolj o presežkih. Vsi dosedanji modeli so bili nekaj posebnega. Vedno gre za izjemno zmogljive in prestižne jahte, o katerih marsikdo sanja. Novi Pershing 140, ki so ga v ladjedelnici napovedali leta 2015, je lastnika dobil leta 2016 na salonu plovil Monaco Yacht Show. Od podpisa pogodbe buri duhove, koliko novosti bo vgrajenih na novo plovilo. Prva, ki jo opazimo že na prvi pogled, je izjemna rešitev oblikovanja premca plovila. Običajno smo navajenih zašiljenih premcev, ki so v zadnjih letih vse bolj vertikalni. Tu pa je zopet presenetil Pershing. Oblikovali so premec, ki močno spominja na avtomobile. Želeli so, da bi bil podoben športnemu kupeju. Ali bo to modna muha ali bodo rešitev uporabile tudi druge ladjedelnice, bomo videli v prihodnjih letih.
Jahta, ki je prvič zaplula v soboto, meri v dolžino 42,57 m. Izdelana je iz aluminija. Poimenovali so jo Chorusline. Lastnik je Evropejec, ki so ga prepričale športna oblika plovila, inovativne rešitve in seveda brutalna moč. Plovilo so oblikovali oblikovalci Ferretti Group Pershing Team v sodelovanju z navtičnim oblikovalcem Fulvijem De Simonijem. Nova lepotica bo nedvomno zastavonoša ladjedelnice. V ladjedelnici pravijo, da bo nova jahta velik mejnik v njihovi bogati zgodovini.
Prvi primerek jahte Pershing 140 je uspešno zaplul. Ladjedelnica že gradi trup št. 2. Plovilo naj bi bilo zgrajeno in splovljeno že v letošnjem septembru.
Jahta je na voljo z MTU-jevimi motorji. Lastnik lahko izbira med dvema motorjema M93L s 12 ali 16 valji. Za pogon skrbita jet pogona, ki šibkejšo različico potisneta do hitrosti 24 vozlov, močnejšo pa vse do 33 vozlov.
Lastnik trupa številka ena je bil že nekoliko bolj zahteven. V plovilo je dal vgraditi kar štiri motorje MTU 12V4000 M94, ki razvijejo po 2600 KM. Skupna moč 10.400 KM potisne to veliko plovilo vse do hitrosti 38 vozlov.
Po zagotovilu proizvajalca bodo aktivni sistemi stabilizacije zagotavljali udobno plovbo tudi pri najvišjih hitrostih plovbe.
Tehnični podatki:
- Dolžina plovila: 42,57
- Širina plovila: 8,5 m
- Potovalna hitrost: 35 vozlov
- Najvišja hitrost: 38 vozlov
- Št. kabin: 5
- Št. oseb: 10
- Posadka: 7
Video: Splovitev prvega Pershing 140
Video: Predstavitev projakta Pershing 140
Ladjedelnica Beneteau je že predstavila prvo produkcijsko jadrnico s hidro-krili Figaro 3. Uspešen razvoj jadrnice je bil dober temelje za nadaljevanje in uporabo tehnologije tudi pri motornih plovilih.
Ta teden so predstavili konceptno motorno plovilo, ki uporablja hidro-krila. Po njihovih izjavah, so za razvoj potrebovali le devet mesecev.
Plovilo so splovili v začetku meseca in z njim že opravili prve testne plove. Testi so bili telo uspešni. Podrobnosti še niso na voljo. Konceptno plovilo je namenjeno raziskavam uporabe hidro-kril na motornih plovilih in njihovo obnašanje v realnih pogojih. Z raziskavo bodo pridobili potrebne informacije za uporabo hidro-kril na motornih jahtah.
Plovilo, ki so ga uporabili na testu je v dolžino merilo 9,7 m Trup je izdelan s pomočjo infuzijske tehnologije zaradi česar je izjemno lahko. V ladjedelnici zatrjujejo, da bo plovilo lahko plulo s hidro krili ali brez njih, da bo pristajanje enostavno, ter da bo plovilo zasedlo enako prostora na privezu, kot bi ga brez hidro-kril. Na testnem plovilu je bil nameščen izvenkrmni motor, potekajo pa že raziskave tudi na plovilih z vgrajenimi motorji.
Angleško »start-up« podjetje COX POWERTRAIN je izdelalo prve primerke zunajkrmnega dizelskega motorja, ki razvije kar 300 KM.
O obljubi, da bo podjetje izdelalo prve zunajkrmne dizelske motorje velike moči, smo pisali že v letu 2017. Zaradi številnih zapletov, ki jih srečuje vsako »start-up« podjetje, jim je sedaj končno uspelo izdelati motorje in jih predstaviti na trgu.
Motor CXO 300 je eden izmed redkih motorjev, ki ni izdelan na osnovi avtomobilskih motorjev, temveč je popolnoma nov izdelek, ki je v vseh pogledih izdelan za namen uporabe na plovilu. Motor ima osem cilindrov razporejenih v V s prostornino 4,4 l. Blok motorja je izdelan iz aluminija, cilindri pa so nameščeni pod kotom 60°, zaradi česar je motor lahek in zavzema malo prostora.
Za dovod goriva skrbi skupni vod. Kompresijsko razmerje je izjemno visoko. Znaša 16 : 1. Na pogonski gredi motor razvije 338 KM, na propelerju pa razvije 300 KM. Ima izjemno visok navor, ki znaša 650 nm. Večina navora je na voljo med 1300 in 3000 obrati na minuto. Motor zaradi tega zagotavlja izjemno hitro izglisiranje in hitro pospeševanje med plovbo.
Kljub izjemnim naporom proizvajalca, da bi bil motor čim lažji, še vedno tehta 375 kg. V primerjavi s podobnim bencinskim motorjem, kot je na primer Suzuki 300, ki tehta 290 kg, je seveda 85 kg težji. V primerjavi z vgrajenim dizelskim motorjem podobne moči, pa je bistveno lažji. Motor Volvo D4 s 300 KM tehta 483 kg, kar je skoraj 100 kg več.
Poraba goriva
Poraba goriva je nedvomno največji adut motorja. Po navedbah proizvajalca naj bi pri 2000 obratih na minuto porabil zgolj 10 l dizelskega goriva. Pri 3500 obratih naj bi poraba znašala zgolj 50 l. Motor se zavrti največ do 4000 obratov. Najboljši izkoristek ponuja pri 3500 obratih. Poraba primerljivih zunajkrmnih bencinskih motorjev pri tej moči običajno znaša med 90 in 110 l goriva na uro. Proizvajalec za zdaj zagotavlja 25-odstotni prihranek pri porabi goriva, ter do trikrat daljšo življenjsko dobo. Kolikšen bo realen prihranek, bo znano po prvih opravljenih testih.
Cena motorja
Cena motorja z davkom znaša 42.000 GBP oziroma 48.000 EUR.
COX Marine še nima zastopnika v Sloveniji. Več o motorju lahko preberete na spletni strani COX Marine.
Raymarine je predstavilo nov inovativen instrument, kombinacijo sonarja in GPS-a z imenom Element.
Nov instrument bo v izjemno pomoč vsem, ki veliko plujejo in se pogosto podajo na ribolov. V en instrument so vgradili številne funkcije sonarja v kombinaciji z GPS-jem. Sonar deluje s frekvenco 1,2 MHz. Uporablja tehnologijo HyperVision, DownVision, SideVision in RealVision 3D, ki omogočajo prikaz izjemno ostre in podrobne slike morskega dna, vseh elementov na tleh in v vodi, kakor tudi vse ribe.
Sonar lahko deluje na treh frekvencah. HyperVision uporablja frekvenco 1,2 MHz in lahko prikaže vse podrobnosti morskega dna in okolice plovila na razdalji do 30 m. Če potrebujemo prikaz podatkov na večjih globinah, preklopimo na frekvenco 350 kHz, ki omogoča prikaz elementov na globinah do 180 m. Kadar plujemo v globljih vodah, pa lahko izberemo frekvenco 200 kHz, ki omogoča prikaz elementov do globine 300 m.
Sonar Element je na voljo v treh različicah. Najmanjši je Element 7HV z 18 cm zaslonom. Nekoliko večji je 9 HV, ki ima 22 cm velik zaslon. Obe različici imata zaslon z resolucijo 800x480 točk, medtem ko ima največji 12 HV resolucijo 1280x800 točk in zaslon velikosti 30 cm.
Sonar je možno uporabljati v kombinaciji z elektronskimi kartami Navionics. S pomočjo natančnega sonarja pa si lahko vsak izdela svoje, izjemno natančne karte morskega dna.
Na sonar lahko priključimo tri različne oddajnike/sprejemnike, ki omogočajo montažo zunaj na krmi plovila ali v plovilu in delujejo skozi trup. Oddajnik HV-100 je namenjen montaži na krmi oziroma zrcalu plovila. Model HV300TH je namenjen montaži v notranjosti plovila, na dno plovila. Za plovila z zelo strmo V obliko trupa pa je na voljo oddajnik HV300TPH.
Cena osnovne različice 7 HV znaša 680 USD, 9 HV 1080 USD, medtem ko osnovna verzija 12 HV stane 2280 USD.
Več o novem Raymarine Element na tej povezavi.
Kot smo obljubili za letošnji praznik ljubezni, vam od danes naprej omogočamo storitev, v katero upamo, da se boste zaljubili.
Za letošnje valentinovo smo pripravili "male oglase". Oglase s katerimi lahko brezplačno poiščete kupca za svoje rabljeno plovilo, navtični motor, vodni skuter, jadra, navtično opremo, rezervne dele, navtično literaturo, oblačila in vse ostalo kar je povezano z navtiko. Na spletni strani bomo dovolili objavo le navtičnih vsebin. Oglasov, ki ne bodo povezani z navtiko, ne bo na naši strani.
Povezujemo tudi posadke in skiperje
Kot eden redkih navtičnih medijev omogočamo tudi povezavo med skiperji in posadko. Če ste skiper in želite ponuditi svoje storitve na voljo ljudem, ki iščejo skiperja, objavite svoj oglas na spletni strani, se predstavite in si zagotovite delo. Predstavite se kot skiper!
Enako možnost ponujamo tudi tistim, ki nimajo jadralskega znanja imajo pa željo po preživljanju časa na morju. Če si želite na jadranje in nimate skiperja, se predstavite in dovolite, da skiper poišče vas.
Objavi brezplačen oglas |
Kaj potrebujem za objavo oglasov
Mali oglasi se nahajajo na podstrani do katere dostopate s klikom v glavnem meniju ali direktno preko povezave MALI OGLASI. Oglas objavite s klikom na povezavo "Objavi brezplačen oglas" v oranžnem kvadratku. Objava je zaenkrat brezplačna. Potrebna je zgolj registracija na spletni strani. Takoj po opravljeni registraciji in potrditvi vašega računa, lahko pričnete z objavami oglasov. Pripravite potrebne podatke in fotografije. Aplikacija vas vodi skozi postopek objave. Polja označena z rdečo zvezdico "*" so obvezna.
Kategorije malih oglasov
Vse navtične oglase smo razdelili v štiri kategorije plovila, motorji, oprema in posadka. Vsaka kategorija ima svoje podkategorije, ki se bodo prikazovale avtomatsko glede na vaš izbor. Objavite oglas, izberite kategorijo, podkategorijo, dodajte opis, slike in ceno. Zaradi podrobne razdelitve bo vnos oglasov smiseln in iskanje enostavno.
Prodaj plovilo |
Moji oglasi
Vse svoje oglase si lahko vedno pregledujete s klikom na povezavo "Moji oglasi" v zelenem kvadratku. Prikazal se bo seznam vseh vaših oglasov z najpomembnejšimi elementi: naslov oglasa, fotografija, status (objavljen/neobjavljen, datum poteka oglasa). Na desni strani posameznega oglasa pa so na voljo tri ikone: Popravi oglas, Izbriši oglas in ikona zvezdica, ki vaš oglas spremeni v TOP OGLAS, ki je izpostavljen in viden na vhodni strani www.enavtika.si, na vrhu podstrani Mali oglasi in je med prvimi rezultati iskanj. Storitev TOP OGLAS je plačljiva. V kolikor se odločite za zakup kreditov za objavo top oglasov, bo stanje vašega računa prikazano v modrem kvadratku "Krediti".
Vaši mali oglasi so vedno na tej povezavi: Moji mali oglasi (samo za registrirane uporabnike)
Objavi svoj prvi oglas |
Iskanje oglasov
Iščete rabljeno plovilo, opremo, skiperja,.. Naš napredni iskalnik vam pomaga prave oglase najti hitro in enostavno. Izberite kategorijo ter podkategorije in prikazali vam bomo vse oglase, ki ustrezajo elementom vašega iskanja. Če ne veste, kje bi našli, kar iščete, v iskalnik preprosto vnesite iskalni niz "jadrnica", "Elan", "Suzuki" in potrudili se bomo da vam prikažemo prave oglase.
Statistika ogledov
Vsak prikaz vašega oglasa si zabeležimo. Takoj po objavi boste videli ali vaš izdelek vzbuja zanimanje ali ne. Ogledi posameznega oglasa so javno prikazani.
Ne čakaj pomladi, objavi oglas |
Suzuki je predstavil nove izvenkrmne motorje, katerih poraba goriva je nižja kar do 14 odstotkov.
Redko kateri proizvajalec se lahko pohvali, da nova generacija motorjev potroši bistveno manj goriva kot predhodna. Običajno so napredki le 2, 3 mogoče 4 odstotke, tokrat pa je Suzukiju uspel veliki met, saj mu je uspelo porabo drastično zmanjšati.
Do 14 odstotkov manjša poraba goriva
Nova modela štiritaktnih izvenkrmnih motorjev sta Suzuki DF175A in DF150A. Oba motorja imata 4 valje, semi-direkten vbrizg goriva, imata vgrajeno tehnologijo Lean Burn in imata visoko kompresijsko razmerje, ki znaša 10,2 : 1. Opravljene meritve so pokazale, da močnejša različica, ki razvije 175 KM, porabi do 14 odstotkov manj goriva kot motor prejšnje generacije, pri šibkejšem modelu, ki razvije 150 KM, pa so prihranki nekoliko manjši. Poraba goriva je manjša za 7 odstotkov, kar je kljub manjši številki velik napredek.
Iz grafa lahko razberemo, da ima novi motor zmanjšano porabo oziroma povečano učinkovitost pri vseh obratih. Največja razlika, 14 odstotkov, je v srednjem področju delovanja, pri kateri opravimo večino plovbe oziroma plujemo s potovalno hitrostjo plovila. Pri večjih obratih je razlika nekoliko manjša, a še vedno izjemno velika.
Povečan navor motorja
Sprememba je tudi pri navoru obeh motorjev. Šibkejši ima za 3,1 odstotka večji navor od prejšnjega modela, močnejši motor pa ima navor povečan za 2,7 odstotka. Večji navor zagotavlja hitrejše in lažje izglisiranje plovila, hitrejše pospeševanje in posledično manjšo porabo. Dodaten navor bo izjemno dobrodošel pri tistih, ki uživate v vodnih športih, kot je smučanje ali deskanje na vodi.
Nova motorja imata enak blok motorja, kot je v modelu DF200A. Zaradi večje prostornine motor v celotnem obsegu obratov proizvaja več moči in večji navor. Z uporabo napredne mehanske obdelave so motorji zanesljivi in zagotavljajo dolgoletno brezskrbno in zanesljivo uporabo z minimalnimi stroški vzdrževanja. Oba motorja imata vgrajen O2 senzor, ki povečuje učinkovitost motorja, sistem za detekcijo vode v gorivu, ki preprečuje slabo izgorevanje, manjšo moč motorja in korozijo.
Več informacij o novih motorjih SUZUKI pri uradnem uvozniku za slovenijo AS-Boats d.o.o. , (0)2 608 41 41.
Ameriška ladjedelnica Bostov Whaler, ki gradi nepotopljiva plovila, je v sodelovanju z ameriškim proizvajalcem navtičnih motorjev Mercury Marine predstavila delovanje Raymarine DockSense, sistema za pomoč pri pristajanju plovila z izvenkrmnimi motorji.
Raymarine DockSens je prvi sistem za pomoč pri pristajanju s plovilom, ki deluje na principu inteligentnega prepoznavanja objektov in zaznavanja gibanja. Sistem uporablja več video kamer in sistem za analitiko videa. Zgradi nevidno, virtualno območje okrog plovila, ki deluje kot velik bokobran in pomaga krmarju pri navigaciji v ozkih predelih marin in pristanišč. Sistem stalno spremlja okolico plovila. V realnem času zaznava objekte, kot so pomoli ali druga plovila. Med krmarjenjem s krmilno palico za izvenkrmne motorje Mercury stalno pomaga krmarju, da se izogiba objektom in enostavno pristane v še tako majhnem prostoru.
Delovanje sistema si bo prvič možno ogledati na salonu plovil »Miami Boat Show 2019«, ki bo potekal med 14. in 18. februarjem 2019. Sistem bo vgrajen na plovilo Boston Whaler 330 Outrage in motorno jahto Prestige 460.
Sestavni deli sistema DockSense:
- zaslon in krmilna palica
- DockSense procesor
- premčna kamera
- krmna kamera
- bočni kameri
- AHRS GPS modul
Uvoznik za plovila Prestige: JP storitve d.o.o.
Uvoznik za plovila Boston Whaler: Jucca nautika d.o.o.
Avstralska ladjedelnica Austal je predala v plovbo največji doslej zgrajen komercialni katamaran. 109 m dolgi katamaran bo naročnika, dansko podjetje Molslinjen stal 109 milijonov avstralskih dolarjev.
Avstralska ladjedelnica Austal je naročniku predala glede na volumen plovila največji doslej zgrajen komercialni katamaran. Potniški katamaran z imenom Express 4 je zgrajen po preizkušeni avstralski tehnologiji hitrih katamaranov. Kot najnovejšemu plovilu iz njihove ladjedelnice so dodatno optimirali obliko trupa in zmanjšali težo. Plovilo ima zato izjemne plovne lastnosti, je hitro in porabi manj goriva kot predhodniki.
109 m dolg katamaran sprejme do 1.000 ton tovora. Na krov tako sprejme do 1000 potnikov in 425 vozil. Potovalna hitrost znaša 40 vozlov. Na morskih testih je plovilo doseglo najvišjo hitrost plovbe kar 47,8 vozla (88 km/h). Za pogon skrbijo motorji MAN, ki imajo skupno moč osupljivih 36 MW ali 48.276 KM.
Austal bo katamaran Express 4 dostavil naročniku na Dansko. Plovba iz pristanišča Henderson bo trajala 27 dni. Pluli bodo proti Šrilanki, skozi Sueški kanal, do Malte, skozi Gibraltarsko ožino proti cilju, pristanišču Odden na Danskem. Začetek redne plovbe je planiran sredi marca 2019.
Vir: Austal.com; foto: Willie Blaauw
V kratkem bo ladjedelnica Fairline predstavila plovilo F//Line 33. Novo plovilo bo Fairline z veliko začetnico F.
Nova mala jahta F//Line 33 bo podedovala pedigre ladjedelnice Fairline, oblikovanje pa bo tipično italijansko. Pritegnila bo poglede in srce. Kombinacija oblikovanja Alberta Mancinija in britanskega ladjedelništva bo postala klasika.
Kljub temu, da bo F//Line 33 v dolžino meril le 9,99 m, pa se lahko pohvali z izjemno dolgim premcem in luksuzno opremljenim krmnim delom. Tudi notranjost bo izstopala. Stropi bodo povsod imeli stojno višino, notranja razsvetljava pa bo replicirala naravno svetlobo.
Oblikovalec Alberto Mancini (AM Yacht design) je dejal:
»Verjamem, da je nova jahta F//LINE 33 primer avtomobila iz 60. let, preoblikovanega v jahto. Dosegli smo najboljše razmerje med vznemirljivim dizajnom in elegantnimi linijami, kakor tudi med noro hitrim čolnom in plovilom namenjenim za preživljanje vikendov in uživanje na morju.«
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 9,99 m
- Širina: 3,5 m
- Teža plovila: 6.710 kg
- Število ležišč: 2 + 2
- Št. kopalnic: 1
- Ugrez: 0,87 m
- Višina nad vodno linijo: 2,13 m
- Rezervoar goriva: 680 l
- Rezervoar vode: 200 l
- Doseg: 200 nmi
- Kategorija: C
- Število oseb na krovu: 8 (z nameščenim T-Top)
- Število oseb na krovu: 10 (brez T-Top)
Motorizacija:
- 2 x Volvo Penta V6-240 (480 KM - bencin) – Najvišja hitrost plovbe: 33 vozlov
- 2 x Volvo Penta D3-220 (440 KM - diesel) – Najvišja hitrost plovbe: 33 vozlov
- 2 x Volvo Penta V8-430 (860 KM - bencin) – Najvišja hitrost plovbe: 45 vozlov
- 2 x Mercruiser V8 8.2 430 (860 KM - bencin) – Najvišja hitrost plovbe: 45 vozlov