Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevZ letošnjim letom so v Sloveniji na voljo plovila priznanega proizvajalca Marion Boats.
Slovensko podjetje Bravo International (Bravo Yachting) z letošnjim letom ponuja novo blagovno znamko plovil Marion Boats. Plovila te blagovne znamke veljajo za izjemno kakovostna plovila, vrhunskih plovnih lastnosti z ugodno ceno. Marion Boats gradi plovila manjših dimenzij. Razpon seže od 4,30 m pa do največ 7,5 m. Njihova plovila so namenjena dnevnim križarjenjem, ribolovu, dnevnim izletom do odročnih plaž in krajša križarjenja. V proizvodnji so odprta plovila s centralno konzolo, bowriderji ter plovila s kabino. Skupno proizvajajo kar 26 modelov plovil.
Poglejmo si njihov proizvodni program
Linija OPEN
Linija Open so plovila z odprtim krovom, centralno ali stransko nameščeno konzolo, namenjena dnevnim izletom do bližnje plaže, ribolov ali vodne športe. Najmanjši predstavnik je 4,3 m dolgi odprt gliser s centralno konzolo. Za pogon bo zadostoval že motor z močjo 30 KM. Nekoliko večja sta modela 434 in 440, ki imata konzolo nameščeno na levi strani, največji, ki meri 6,05 m, omogoča namestitev motorja z močjo do 175 KM in je zelo luksuzno opremljen.
Linija DUO
V liniji Duo so izjemno zanimiva plovila, namenjena kupcem, ki vedo, kaj potrebujejo na vodi. Komandna konzola je pomaknjena na krmo plovila, zaradi česar je premčni del plovila večji in prostornejši. Že model 450 omogoča izjemno udobno namestitev petim osebam. Ker ima na premcu prostor za namestitev priročne mize, boste lahko na sidru v zalivu uživali tudi ob malici. Nekoliko večji brat je Duo 500. Gliser posebnih oblik omogoča udobno namestitev šestih oseb. Komandna konzola je nameščena v sredinski desni del plovila z zrcalno konzolo na levi. V premcu in na krmi omogoča namestitev štirih oseb.
Linija CABIN
Verjeli ali ne, pri Marionu proizvajajo plovilo, ki ima kabino za udobno namestitev dveh oseb in meri zgolj 4,5 m, kar boste pri tej dolžini plovila našli le redko. Če boste zapluli do priljubljenega zaliva in se bo dan prevesil v večer, vam ne bo treba pluti nazaj v marino. Dve osebi bosta brez težav prespali v kabini na plovilu. Za tiste, ki pa si želite nekoliko več udobja oziroma plujete z veččlansko posadko, pa so na voljo večja plovila s kabino. Dobrih 60 cm večji je Marion 565 Cabin, največji pa je 630 Cabin. Plovilo je izjemno elegantno oblikovano. Kabina je skrita pod premcem, na katerem je prostorna sončna ploščad. Če bi plovilo pogledali od daleč, bi bili prepričani, da na njem ni kabine.
Linija SUNDECK
Kot že samo ime pove, gre za plovila, ki imajo prostorno sončno ploščad. Namenjena so uživanju pod soncem, a skrivajo lepo presenečenje. Že najmanjši model v seriji Marion 560 pod sončno ploščadjo skriva prostorno kabino, v kateri se lahko namestijo dve odrasli osebi in dva otroka. Plovilo je izjemno primerno za mlade družine, ki si želijo popestriti svoj dopust in si lahko privoščijo tudi krajša križarjenja. Največji model v seriji je elegantni Marion 750. Pri dolžini 7,5 m lahko sprejme do osem oseb in nanj lahko namestimo motor z močjo 200 KM. Ker v širino meri 2,56 m, je na njem dovolj prostora za mornarski WC, umivalnik in hladilnik.
Linija PILOTHOUSE
V tej liniji je na voljo plovilo Marion 700 Pilothouse. To je večnamensko plovilo z zaprto kabino, tremi ležišči in prostorom za osemčlansko posadko. Modela se bodo najbolj razveselili ribiči, ki zaradi slabega vremena ne želijo prekiniti ribolova.
Med plovili Marion Boats bo vsakdo našel svoje idealno plovilo. Za pomoč pri izbiri se obrnite na uradnega zastopnika za plovila Marion Boats v Sloveniji, Bravo International, d. o. o., www.bravo-yachting.com/, 041 610 702. Številni modeli iz programa Marion Boats so na zalogi in si jih lahko ogledate v njihovih prostorih.
Japonski proizvajalec zunajkrmnih motorjev Suzuki je predstavil aplikacijo za enostavno diagnostiko njihovih navtičnih motorjev.
Aplikacija, ki je na voljo za android in iOS naprave, je popolnoma brezplačna. Naloži se na pametni telefon in že je pripravljen za delovanje.
Kako deluje?
Vaš zunajkrmni motor pošilja podatke spremenjene v QR-kodo vašemu SMD/SMG zaslonu. QR-kodo preprosto skenirate z uporabo aplikacije SDM Mobile na vašo pametno napravo, ki si bo zapomnila podatke o motorju. Ko so podatki enkrat na telefonu, jih lahko enostavno posredujete vašemu prodajalcu ali serviserju Suzuki.
Katere informacije se posredujejo
Motor stalno beleži informacije o njegovem delovanju. Shranjuje si podatke, kot so motorne ure, kdaj je bilo nazadnje zamenjano motorno olje, koliko ur je motor deloval pri različnih obratih in še bi lahko naštevali.
Uporaba diagnostike Suzuki Diagnostic System Mobile (SDS Mobile) je brezplačna. Za uporabo je potrebna le pametna naprava. Zbrane informacije so koristne pri odpravi morebitnih napak na vašem motorju, vi kot lastnik pa jih lahko uporabljate za analizo vaših plovb. Nova aplikacija omogoča dostop do podatkov brez posega v motor. Ni več potrebno dvigovanje pokrova motorja in ni se več potrebno priklapljati s prenosnim računalnikom.
Več informacij o sistemu SDS Mobile pri zastopniku za Suzuki v Sloveniji: As-Boats d.o.o.
Grand Golden Line G500, bo že tretjo leto zapored eden izmed najbolj prodajanih modelov v najprestižnejši liniji proizvajalca gumenjakov GRAND. Čoln, ki zagotavlja super plovne lastnosti, večjo izbiro barvnih kombinacij in zavidljivo prostornost ter udobje. Na pogled zelo privlačen in hiter družinski čoln omogoča hitre premike do hitrosti nad 40 vozlov ali 75 km/h.
HITRA OSVEŽITEV SPOMINA
O gumenjaku smo pred časom že pisali in opravili predstavitev, vendar kljub temu nekaj osnovnih informacij, da malo osvežimo spomin.
Plastični del trupa ima globok V prerez, ki omogoča mirnejšo plovbo po valovitem morju, nekoliko povišan kalup pa učinkoviteje ščiti pred pršenjem. Patentirana HSH oblika dna omogoča izredno hitro izglisiranje in malo upora, torej pripomore k dobrim plovnim lastnostim in majhni porabi goriva.
Izbiramo lahko med Mirasol in Hypalon materialom, odvisno od zahtevnosti uporabe, pa tudi barve in sicer od belo-sive, svetlo-temno sive, kaki-sive, črno-sive, rdeče-sive, itd. Več kombinacij si lahko ogledate na spletni strani generalnega uvoznika MOTO-NAUTIKA, v posebnem konfiguratorju.
Povezava do konfiguratorja: http://marine.moto-nautika.com/golden-line-g500-2
Potniki se lahko udobno namestijo poleg krmarja in v prednjem delu čolna, ki pa ga z asimetrično polico lahko spremenimo tudi v udobno ležišče. Seveda pri Grandu niso pozabili na odlagališča za pijačo in bimini nadgradnjo, ki nas bo varovala pred pekočim soncem. Po vsej dolžini je veliko različnih držal, od kovinskih ograjic do jermenskih ročajev, kar je za varnost na hitrem čolnu izredno pomembno, poleg tega pa daje čolnu izredno kompakten in eleganten videz.
KAKO JE S PLOVBO V PRAKSI?
G500, opremljen z Yamahinim izvenkrmnim motorjem 80KM, bo zadostil vse potrebe, ki jih od takšnega čolna pričakujete. Zelo vodljiv je pri majhnih hitrostih, izglisira pa že v dobrih treh sekundah. Od tu naprej zelo hitro pospeši do 40 vozlov ali 75 km/h. Lahko rečemo, da manjši motor popolnoma zadošča za normalne potrebe, če pa želimo več športnega priganjanja ali ga potrebujemo za vleko športnih pripomočkov in smučarjev, pa je seveda primernejši močnejši motor. V zavojih je izredno vodljiv in tudi pri hitrem ostrem vijuganju se vijak ne zavrti v prazno. Skratka, gre za zelo prijeten in mehak čoln, na katerem nas voda ne bo tako hitro poškropila. K temu pripomorejo visoko privzdignjen premec in široki tubusi. Potniki se lahko udobno namestijo po vsem čolnu, za varnost pa skrbijo kompaktna držala.
KJE SI LAHKO GUMENJAK OGLEDAMO?
Kompakten in varen čoln, dobre plovne lastnosti, sodoben in eleganten videz ter kvalitetna izdelava so lastnosti, ki bodo zagotovo prepričale marsikaterega novodobnega kapetana, željnega hitrih premikov in preprostega rokovanja.
Pri generalnem uvozniku MOTO-NAUTIKA, so letos poskrbeli, da si lahko isto različico gumenjaka ogledate v več različnih barvnih kombinacijah! Da pa zagotovo ne kupujete mačka v žaklju, bo tudi letos priložnost najema plovila za daljše obdobje, kjer boste lahko skupaj z družino čoln tudi stestirali.
VEČ INFORMACIJ IN PRIDOBITEV PONUDBE
http://marine.moto-nautika.com/golden-line-g500-2
TEL: 00386(0)2 629 04 00
MOB: 00386(0)31 386 951
EMAIL: info@moto-nautika.com
Angleška ladjedelnica Sunseeker je predstavila novo plovilo imenovano Hawk 38.
Ladjedelnico Sunseeker poznamo po izjemno elegantnih motornih jahtah, izjemno visoki kakovosti izdelave in zelo dobrih plovnih lastnostih. Tokrat so predstavili manjše plovilo, ki bo dosegalo izjemne hitrosti plovbe. Pri Sunseekerju pravijo, da se z modelom Hawk 38 vračajo k njihovim koreninam in izjemno hitrim, tekmovalnim čolnom.
Hawk 38 je 11,85 m dolg motorni čoln namenjen dnevnim križarjenjem. Oblikovali so ga skupaj z oblikovalskim studiem Fabio Buzzi Design, ki se lahko pohvali s kar 43 svetovnimi hitrostnimi rekordi na vodi in 55 naslovi svetovnega prvaka. Že po navedenem lahko sklepamo, da gre za hitro plovilo. Hawk 38 bo plul z najvišjo hitrostjo 62 vozlov. Za pogon bo uporabljal dva zunajkrmna motorja Mercury R400, možno pa bo namestiti tudi druge motorje.
Zaradi svoje izjemne hitrosti plovbe bo njegov lastnik vedno lahko priplul prvi v sidrišče in si našel najlepši prostor za sidranje. Hawk 38 bo izjemno primeren tudi kot pomožno plovilo za super jahte in bo z njim možno izvajati hitre transferje potnikov do obale, bližnjih restavracij ali zanimivih točk.
Trup je zgrajen s pomočjo sendvič tehnike. Uporabili bodo patentirano tehnologijo s posebno strukturno peno, zaradi česar bo plovilo nepotopljivo.
Na premcu plovila je velik prostor za sončenje, ki ga lahko prekrijemo s platneno streho, na krmi je velika sedežna garnitura v obliki črke U, v sredini centralno postavljena krmarjeva konzola.
Pri Sunseekerju pravijo, da je sedaj pravi čas za izdelavo visoko zmogljivih plovil in da je njihov Hawk 38 plovilo, ki bo zagotovilo izkušnje, ki jih na drugih plovilih ne boste mogli doživeti.
Garmin je posodobil kartografijo na napravah Echomap v kombinaciji s sonarjem in prikaze slik pridobljenih s pomočjo sonarja.
Garmin je svojim elektorskim kartam dodal novo kartografijo BlueChart g3 in LakeVu g3 navigacijskim napravam Echomap Plus v kombinaciji s sonarjem. Prvič v zgodovini je podjetje Garmin dodalo vsebine podjetja Navionics in s tem izboljšalo kartografijo v priobalnih in notranjih vodah. Novega sodelovanja bodo najbolj veseli uporabniki, ki ribarijo v omenjenih območjih.
Echomap Plus je eden izmed najbolje prodajanih produktov podjetja Garmin. »Zelo smo veseli, da smo lahko našo kartografijo nadgradili z vsebino Navionics in bomo lahko izboljšani produkt ponudili obstoječim in bodočim kupcem. Garmin g3 izdelki sedaj ponujajo najboljšo vsebino podjetja Garmin in podjetja Navionics. Sedaj so navtikom na voljo še bolj podrobne in še kakovostnejše elektronske karte,« je povedal Dan Bartel, podpredsednik prodaje za Garmin.
Kartografija nove generacije g3 (ng3) prikazuje podrobnosti posamezne izbrane točke, natančne globine, plimovanje, umetne grebene, podrobne karte marin in pristanišč. Lastniki naprav Garmin lahko uporabijo Garmin garancijo posodobitev kart za izvedbo brezplačne posodobitve obstoječe kartografije.
Marina Punat se bo tudi letos s svojo ponudbo predstavila na navtičnem salonu Boot v avstrijskem Tulln-u. Na njem bodo predstavili vse novosti, ki jih pripravljajo za letošnjo sezono.
Kaj so novega pripravili v mesecu februarju?
V marini Punat stalno skrbijo, da bo vsak obisk lepo doživetje. Zato skrbijo, da je marina urejena in vedno nudi kvalitetne storitve. S 15.3. svoja vrata zopet odpira restavracija Marina. Za začetek sezone so pripravili zanimive morske jedi. Postregli vam bodo:
- Tartufino z morskim krožnikom
- Solato s hobotnico
- Krški krožnik domačih specialitet
- Dimljeno sabljarko
- Jagenčkovo krono
Za letošnjo sezono zopet pripravljajo nekaj novosti, ki bodo kmalu na jedilniku.
Restavracija bo odprta vsak dan od 11.00 do 22.00.
Nova terasa pred bistrojem 9 Boforov
Pred priljubljenim bistrojem 9 Bofrov potekajo zaključna gradbena dela. Teraso, ki je bila sedaj pokrita s platneno streho, bodo nadomestili z zidano, ki bo v prihodnje lahko služila tudi kot dvignjena terasa. Pritlični del terase bo zaprt s premičnimi steklenimi stenami, ki jih bo možno zapreti v primeru slabega vremena. Terasa bo tudi klimatizirana. V poletnih mesecih bo hlajena, v hladnejših pa ogrevana.
Poleg nove strehe, so nove tudi peči za peko pic. Imajo večjo kapaciteto, zato bo vaša pica od letos naprej, na vašo mizo prišla še hitreje.
Hotel Kanajt povečuje svoje kapacitete
V letošnjem letu bo hotel Kanajt povečal svojo ponudbo. Poleg obstoječih hotelskih sob in bungalovov, ki so jih postavili v prejšnjih letih, bodo letos na volj 4 nove počitniške hiše. Vsi obstoječi gosti marine, ki pričakujejo večji obisk na svojem plovilu, rezervirajo hiške preko aplikacije marine. Hiše so v neposredni bližini hotela, s pogledom na morje in marino. So v bližini nasada oliv in so idealne za družinske počitnice.
Za tiste bolj drzne pa je tudi letos na voljo plavajoči apartma, ki je na severni strani marine, na pomolu C.
V soboto je italijanska ladjedelnica Pershing splovila novo težko pričakovano jahto Pershing 140.
Kadar govorimo o jahtah Pershing, ki so delo grupacije Ferretti, moramo v vseh pogledih govoriti zgolj o presežkih. Vsi dosedanji modeli so bili nekaj posebnega. Vedno gre za izjemno zmogljive in prestižne jahte, o katerih marsikdo sanja. Novi Pershing 140, ki so ga v ladjedelnici napovedali leta 2015, je lastnika dobil leta 2016 na salonu plovil Monaco Yacht Show. Od podpisa pogodbe buri duhove, koliko novosti bo vgrajenih na novo plovilo. Prva, ki jo opazimo že na prvi pogled, je izjemna rešitev oblikovanja premca plovila. Običajno smo navajenih zašiljenih premcev, ki so v zadnjih letih vse bolj vertikalni. Tu pa je zopet presenetil Pershing. Oblikovali so premec, ki močno spominja na avtomobile. Želeli so, da bi bil podoben športnemu kupeju. Ali bo to modna muha ali bodo rešitev uporabile tudi druge ladjedelnice, bomo videli v prihodnjih letih.
Jahta, ki je prvič zaplula v soboto, meri v dolžino 42,57 m. Izdelana je iz aluminija. Poimenovali so jo Chorusline. Lastnik je Evropejec, ki so ga prepričale športna oblika plovila, inovativne rešitve in seveda brutalna moč. Plovilo so oblikovali oblikovalci Ferretti Group Pershing Team v sodelovanju z navtičnim oblikovalcem Fulvijem De Simonijem. Nova lepotica bo nedvomno zastavonoša ladjedelnice. V ladjedelnici pravijo, da bo nova jahta velik mejnik v njihovi bogati zgodovini.
Prvi primerek jahte Pershing 140 je uspešno zaplul. Ladjedelnica že gradi trup št. 2. Plovilo naj bi bilo zgrajeno in splovljeno že v letošnjem septembru.
Jahta je na voljo z MTU-jevimi motorji. Lastnik lahko izbira med dvema motorjema M93L s 12 ali 16 valji. Za pogon skrbita jet pogona, ki šibkejšo različico potisneta do hitrosti 24 vozlov, močnejšo pa vse do 33 vozlov.
Lastnik trupa številka ena je bil že nekoliko bolj zahteven. V plovilo je dal vgraditi kar štiri motorje MTU 12V4000 M94, ki razvijejo po 2600 KM. Skupna moč 10.400 KM potisne to veliko plovilo vse do hitrosti 38 vozlov.
Po zagotovilu proizvajalca bodo aktivni sistemi stabilizacije zagotavljali udobno plovbo tudi pri najvišjih hitrostih plovbe.
Tehnični podatki:
- Dolžina plovila: 42,57
- Širina plovila: 8,5 m
- Potovalna hitrost: 35 vozlov
- Najvišja hitrost: 38 vozlov
- Št. kabin: 5
- Št. oseb: 10
- Posadka: 7
Video: Splovitev prvega Pershing 140
Video: Predstavitev projakta Pershing 140
Ladjedelnica Beneteau je že predstavila prvo produkcijsko jadrnico s hidro-krili Figaro 3. Uspešen razvoj jadrnice je bil dober temelje za nadaljevanje in uporabo tehnologije tudi pri motornih plovilih.
Ta teden so predstavili konceptno motorno plovilo, ki uporablja hidro-krila. Po njihovih izjavah, so za razvoj potrebovali le devet mesecev.
Plovilo so splovili v začetku meseca in z njim že opravili prve testne plove. Testi so bili telo uspešni. Podrobnosti še niso na voljo. Konceptno plovilo je namenjeno raziskavam uporabe hidro-kril na motornih plovilih in njihovo obnašanje v realnih pogojih. Z raziskavo bodo pridobili potrebne informacije za uporabo hidro-kril na motornih jahtah.
Plovilo, ki so ga uporabili na testu je v dolžino merilo 9,7 m Trup je izdelan s pomočjo infuzijske tehnologije zaradi česar je izjemno lahko. V ladjedelnici zatrjujejo, da bo plovilo lahko plulo s hidro krili ali brez njih, da bo pristajanje enostavno, ter da bo plovilo zasedlo enako prostora na privezu, kot bi ga brez hidro-kril. Na testnem plovilu je bil nameščen izvenkrmni motor, potekajo pa že raziskave tudi na plovilih z vgrajenimi motorji.