Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjevPodjetje MannYacht s ponosom sporoča, da so postali ekskluzivni zastopnik za plovila TechnoHull.
Podjetje TECHNOHULL® je bilo ustanovljeno leta 2005. Svoje izdelke so najprej uspešno tržili na grškem območju, nato pa so se hitro razširili na trg celotnega Sredozemlja. Njihov sloves, da oblikujejo, razvijajo in izdelujejo luksuzne visokozmogljive gumenjake s trdim dnom (RIB – Rigid Inflatable Boats), se je hitro razširil po celotnem območju. Razlog za uspeh je bil stalen razvoj plovil, izjemne inženirske rešitve, najvišja kakovost izdelave in pozornost pri izvedbi vseh detajlov. Ker je celoten postopek izdelave plovila od oblikovanja do prodaje izveden v podjetju, so številne tehnične rešitve skrivnost, ki jo skrbno varujejo.
Vsa njihova plovila imajo štiri lastnosti, ki so sinonim za blagovno znamko:
- izjemne plovne sposobnosti,
- varnost na plovilu,
- izjemna učinkovitost in
- plovba na dolgih razdaljah.
Vsi elementi plovil TechnoHull so izdelani v podjetju pod budnim nadzorom njihovih strokovnjakov. Vsako plovilo je v celoti izdelano posebej glede na želje in potrebe lastnika. Zanj so prilagojene dolžina, širina in oprema. Pri izdelavi so uporabljeni le najkakovostnejši materiali. Najkakovostnejši gel-coat na trgu, steklena vlakna so položena v več smereh in zagotavljajo izjemno trdnost. Vsi tubusi plovil so izdelani iz vrhunskega materiala za izdelavo tubusov ORCA PENEL FLIPPO 1670.
Pri gradnji trupa uporabljajo vakuumsko tehniko, ki zagotavlja zmanjšano težo plovila in izjemno trdnost. Številni deli so izdelani iz karbonskih vlaken, kar zagotavlja dodatno zmanjšanje teže. Celoten proces izdelave je voden po standardu ISO 9001:2008.
Več informacij o plovilih TechnoHull na: www.mennyacht.com
Video: TechnoHull 999 med plovbo s hitrostjo 70 vozlov
Skupina MennYacht je postala ekskluzivni zastopnik za surf deske Lampuga, ki jih poganja električen jet pogon.
Podjetje Lampuga razvija surf deske, ki jih poganja električen jet motor. So okolju prijazne in ne proizvajajo nobenih okolju škodljivih plinov. Lampuga surfi so zasnovani in izdelani v Nemčiji, kar je sinonim za kvaliteto.
Podjetje Lampuga proizvaja tri modele napihljivih surf desk. Lampuga Air namenjene športu in rekreaciji, deske namenjene reševanju Lampuga Rescue in Lampuga Boost, izjemno hitre deske, ki dosežejo hitrosti plovbe vse do 58 km/h oziroma 32 vozlov.
Za pogon desk skrbi patentiran sistem Lampuga Powerbox. Sestavljen je iz električnega motorja, hladilnega sistema, kontrolne elektronike in močnih li-ion baterij, ki zagotavljajo delovanje v vseh vremenskih razmerah.
Podjetje MennYacht bo električne surf deske Lampuga predstavilo na salonu plovil Nautica v Marini Portorož med 16. in 19. majem 2019.
Podjetje MennYacht, ki je z letošnjim letom postal zastopnik tudi za plovila TechnoHull, bo na sejmu predstavil luksuzni TechnoHull Sea DNA 999 G5. Za ogled plovila in podrobno predstavitev se lahko dogovorite na razstavnem prostoru podjetja MennYacht.
Ekipa American Magic, ki bo sodelovala v znamenitem Pokalu Amerike z enotrupnimi jadrnicami na hidrokrilih, je predstavila njihovo testno plovilo, ki jo imenujejo »mule« ali po slovensko mula.
S plovilom, ki so ga razvijali, gradili in testirali čez zimo, so opravili že več testnih plovb in izvedli več treningov s tem jadralnim bolidom. Mula je pomanjšana različica plovila, ki bo v prihodnjih letih tekmovalo v Pokalu Amerike. V dolžino meri 38 čevljev, kar je ravno polovica dolžine plovil AC75, ki bodo tekmovala v pokalu.
Čeprav bi večina navtičnih strokovnjakov pred desetimi leti z gotovostjo trdila, da plovila, kot je AC75, ne bodo nikoli obstajala, kaj šele plula, danes to postaja realnost. Kakšna bo plovba s temi tehnološko izjemnimi plovili, si lahko ogledate v videu. Razen s številnimi uspešnimi plovili se je ekipa srečala tudi s številnimi težavami in nevarnimi situacijami. A če si pionir, je to nekaj normalnega.
MTI 340X je novost iz ameriške ladjedelnice Marine Tehnology Inc. Plovilo je izjemno hiter katamaran, ki ga bodo veseli adrenalinski odvisniki.
MTI 340X je 34 čevljev oziroma 10,3 m dolg katamaran. V širino meri dobre 3 m in omogoča hitro plovbo šestim osebam, ki sedijo na udobnih sedežih. Čeprav gre za izjemno športen čoln, pa je na njem veliko predalov, v katere lahko shranimo vse potrebne drobnarije.
Za pogon plovila so namenili po dva zunajkrmna motorja Mercury Racing, ki razvijeta po 400 KM. Moč se prenaša preko dveh dirkalnih propelerjev MAX 5. Plovilo je v celoti izdelano iz karbonskih vlaken. Ker tehta samo 2600 kg, lahko pričakujemo, da bo 800 KM zadostovalo za izjemno velike hitrosti plovbe. Plovba s hitrostjo 80 vozlov je za to plovilo nekaj povsem običajnega. Da se ne boste prestrašili, poraba goriva je izjemno majhna. Pri tej hitrosti poraba znaša okrog 120 l/h ali 1,5 l goriva na prepluto miljo. Seveda pa 80 vozlov ni končna hitrost tega plovila. Če ročico plina potisnemo do konca, potem bomo zelo hitro zapluli s hitrostjo, ki bo dosegla trimestno številko. Z natančnimi nastavitvami naklona pogonov, ki pri takšnem plovilu in teh hitrostih igrajo izjemno pomembno vlogo, pa bo hitrost narasla še za nekaj vozlov več kot 100.
Styx je nov navtični film posnet v lanskem letu. Govori o jadralki, močni osebi, ki pluje po oceanih. Med plovbo doživi številne zapletene situacije in je med drugim prisiljena oddati klic v sili »Mayday Mayday«. Njena trdna, močna in odločna osebnost je na težki preizkušnji.
Film je posnet po knjigi Ike Kunzel in Wolfganga Fisherja, ki je film tudi režiral. V glavni vlogi igra Susanne Wolf.
Slovensko podjetje C&G Navigator je zastopnik za plovila blagovne znamke Ris Marine v Sloveniji. Med novostmi letošnje sezone je razkošno opremljen gumenjak s trdim dnom Ris Marine 650 Exclusive.
Ris Marine 650 je izjemno udoben in eleganten gumenjak. V dolžino meri 6,40 m, v širino pa kar 2,72 m, zaradi česar ponuja izjemno dobre plovne lastnosti. Plovba je izjemno stabilna, na sidru pa mu velika širina pomaga stabilizirati plovilo, tudi ko valovi prihajajo z boka. Gumenjak ima tubuse s premerom 59 cm, kar pomeni, da je notranja dimenzija med tubusoma kar 1,56 cm. Plovilo lahko zato na krov sprejme do 11 potnikov. V premcu plovila je izjemno udobna sedežna garnitura v obliki črke U, ki se lahko spremeni v prostorno sončno ploščad. Če v premcu namestimo zložljivo mizo, lahko za njo udobno obeduje celotna posadka. Zaradi izjemno domiselnega oblikovanja, miza sega do klopi, ki je nameščena v prednjem delu krmarske konzole. V prednjem delu je tudi predal namenjen sidru, sidrni verigi in sidrni vrvi. Sidranje in odsidravanje je enostavno in z mokro vrvjo in sidrom ne bomo umazali plovila.
Krmarska konzola je nameščena centralno. Prehodi s premca na krmo so na obeh straneh. Krmarju je namenjena Krmarska klop na krmi plovila. Razprostira se čez celotno širino plovila, zato lahko na njej udobno sedijo tri osebe.
Prehod na krmo je preko krmarske klopi. Krma ima na obeh straneh motorja prostorno kopalno ploščad za enostaven dostop do vode.
Gumenjak je na voljo z elegantnim navigacijskim lokom, ki je izdelan iz steklenih vlaken. Služi nam lahko za namestitev navigacijskih senzorjev, VHF antene in kot opora platneni strehi.
Da se gumenjak Ris Marine 650 Exclusive spogleduje z višjim kakovostnim razredom gumenjakov, je vidno v vseh delih izdelave plovila. Vse klopi so obložene z blazinami oblečenimi v visoko kakovostno umetno usnje, tla in druge pohodne površine so oblečene v umetno tikovino, bitve, ograje in drugi kovinski deli so iz visoko poliranega nerjavnega jekla. Zaobljene linije zagotavljajo udobje tako med plovbo kot na sidru.
Gumenjak omogoča vgradnjo zunajkrmnega motorja z močjo vse do 180 KM. Pri teži 700 kg (brez motorja) omogoča plovbo s hitrostmi več kot 40 vozlov.
Več o plovilu boste lahko prebrali naslednji teden, ko bomo objavili test plovila.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 6,40 m
- Širina čez vse: 2,72 m
- Notranja dolžina: 4,20 m
- Notranja širina: 1,56 m
- Premer tubusov: 59 cm
- Število komor: 5
- Teža brez motorja: 700 kg
- Največje št. oseb na krovu: 11
- Največja moč motorja: 180 KM
- Najvišja hitrost: 40+
- Kategorija: C
Več o plovilih RIS Marine na tej povezavi, tel.: 051 238 901.
V marini Punat so z letošnjim letom uvedli novo storitev Proactive Boat Care, ki povečuje varnost plovil v marini in brezskrbno življenje lastnikov.
Proactive Boat Care aplikacija in senzorji so nadgradnja nadzornega sistema plovil
Rezultat uspešnega sodelovanja marine Punat in podjetja Marine Cloud je nova storitev Proactive Boat Care, ki jo kot prva na svetu ponuja Marina Punat. Je nadgradnja dosedanjega sistema nadzora nad plovili privezanimi v marini in omogoča stalno spremljanje dogajanja na vašem plovilu. Kot dopolnilo k dosedanjemu tedenskemu nadzornemu poročilu jo bodo prejeli vsi lastniki plovil, ki se bodo odločili za nadgradnjo sistema.
Aplikacija in pametni senzorji
Aplikacija, ki je del storitve Proactive Boat Care omogoča spremljanje aktivnosti na vašem plovilu v realnem času. Videti bo možno kakšne naloge opravljajo mornarji marine na vašem plovilu ter stanje plovila s priloženimi fotografijami. Aplikacija je za vse pogodbene stranke marine Punat brezplačna.
Senzorji Marina Cloud Proactive Boat Care
Poleg mobilne aplikacije Proactive Boat Care, je partner marine Marina Cloud d.o.o. razvil pametne senzorje, ki omogočajo stalen nadzor na d plovilom. Prednost rešitve je v tem, da stanje na plovilu vidijo istočasno lastniki plovil in nadzorniki v marini Punat. V kolikor se bo na vašem plovilu zgodilo kaj nepričakovanega, bodo lahko delavci marine odreagirali v istem trenutku, kot boste vi to lahko opazili na vaši mobilni napravi. Intervencije oziroma pregleda plovila ob nepredvidljivi situaciji ne bo potrebno naročati, saj bodo za odpravo napak poskrbeli v marini.
Marina Punat je prva marina na svetu, ki ponuja najmodernejši sistem zaščite plovil.
Sistem Marina Cloud Proactive Boat Care uporablja najnovejšo tehnologijo IoT (Internet-to-Things), ki omogoča enostavno komunikacijo z napravami oziroma senzorji, ki se enostavno vgradijo v plovilo. Senzorji imajo lasten vir napajanja in ne praznijo akumulatorjev plovila. Nadzorovati je možno stanje kaluže, vklope in izklope kalužnih črpalk, prisotnost dima in povečane temperature, ter stanje baterij na plovilu.
V kolikor se sproži kateri izmed senzorjev, boste na vašo mobilno napravo prejeli alarm. Enak alarm bodo prejeli tudi v nadzornem centru marine in takoj pričeli z potrebno intervencijo. S tem se možnost nesreče na plovilu močno zmanjšuje in preprečuje nastanek večje materialne škode.
Dodatne informacije o storitvi dobite na povezavi: http://marinacloud.net/proactive-boat-care/
Nakup senzorjev je možen kar preko spletne trgovine: WEB TRGOVINE. Vgradnja senzorjev je enostavna in potrebuje le osnovno tehnično znanje. Če želite, da senzorje na plovilo vgradi pooblaščena oseba, se lahko obrnete na Yacht Service v marini ali pa na podjetje EYS – Electro Yacht Service, ki ima prostore v sami marini.
Hooklinker je inovativen pripomoček za hitro in enostavno privezovanje na plovko, privezno rinko ali muring. Namestimo ga lahko na vsak mornarski kavelj.
Prednosti
Zaščita pred poškodbami
HOOKLINKER omogoča privezovanje na daljavo ne da bi se pri tem z rokami dotaknili boje, priveznih rink ali pomola. Tako bodo ostale vaše roke čiste, poleg tega pa se boste izognili urezninam in praskam.
Zagotavlja nam čistočo rok in plovila
HOOKLINKER zagotavlja posredno in posledično tudi čistejšo obliko privezovanja na bojo, privezno rinko ali muring.
Omogoča do trikrat hitrejši privez
HOOKLINKER je oblikovan tako, da omogoča hitrejše privezovanje na bojo, privezno rinko ali muring (v kombinaciji z GHOOK-om).
Izboljša osvetlitev priveza
HOOKLINKER je opremljen z dodatno visokozmogljivo LED-svetilko, ki bistveno izboljša vidljivost med nočnim privezovanjem.
Različne možnosti uporabe
1. Privezovanje na plovko
S Hooklinker-jem je privezovanje na bojo zelo enostavno, čeprav smo na premcu precej visoko na vodo.
- Zatakni karabin za rinko na plovki
- Potegni mornarski kavelj
2. Privezovanje na privezno rinko
Z uporabo Hooklinker-ja se ni treba povsem približati pomolu ali celo skočiti nanj.
- Zatakni karabin za privezno rinko
- Potegni mornarski kavelj
3. Privezovanju na muring
Pri privezovanju na muring na Hooklinker zataknemo Ghook, potem pa z Ghook-om enostavno prenesemo muring do priveznika.
- Zgrabi muring z GHOOK-om
- Potegni mornarski kavelj.
S HOOKLINKER-jem povsod
Vzemi HOOKLINKER vedno s seboj, tako na svoje plovilo kot tudi na najeto plovilo!
Sestavni deli HOOKLINKER-ja
- Trpežno ogrodje
- Prilagodljivo držalo za kavelj
- Držalo za karabin/GHOOK
- Nerjaveči asimetrični karabin debeline 12 mm
- LED svetilka
HOOKLINKER lahko s pomočjo vgrajenega vijaka in fleksibilnega držala pritrdite na vsak mornarski kavelj.
V HOOKLINKER se lahko namesti 12 mm asimetrični karabin ali GHOOK, odvisno od vrste priveza.
HOOKLINKER je opremljen z 12 mm asimetričnim karabinom iz nerjavečega jekla.
HOOKLINKER je opremljen z visoko zmogljivo LED svetilko za izboljšanje vidljivosti med privezovanjem.
![]() |
boatasy 54,95 € Brezplačno pošiljanje
|
Zgodba o HOOKLINKER-ju
Boatasy ekipa je skupina pomorskih navdušencev, ki nas druži ljubezen do različnih morskih aktivnosti. Na osnovi naših izkušenj dobro vemo, kaj ljudje potrebujejo, ko so na morju. Tako smo tudi dobili idejo za HOOKLINKER, ki smo ga zasnovali z namenom, da boste na morju lahko še bolj uživali.
Potrebujete neomejene količine sladke in pitne vode na krovu?
Ste se naveličali plačevanja oderuških cen za vodo v lukah in marinah na Jadranu?
Bi radi povečali svojo neodvisnost od postankov v lukah in pristaniščih in več časa preživeli na plovbi?
Če sta na katero od zgornjih vprašanj odgovorili pritrdilo, potem imamo za vas odlično rešitev. Avstralski proizvajalec prenosnih razsojevalcev RainMan je za letošnjo sezono predstavil dve novosti!
- Model MK2 Elecktro je manjši in lažji od svojega predhodnika, z manj deli, vendar z enako kapaciteto (do 140 litrov sveže vode na uro). Prenosna enota je 30 odstotkov manjša od prejšnje, saj je krajša in nižja ter posledično tudi lažja za 3 kilograme in sedaj tehta le še 24,5 kg.
- Vgradni model Elektro Mk2 230V Naked s kapaciteto do 140 litrov sveže vode na uro. Komponente vgradnega sistema so enake prenosnemu sistemu, tako da še naprej ostajajo izredno zanesljivi in enostavni za uporabo. Cene pa so v primerjavi s prenosnimi identične. Torej izredno ugodne in se začnejo že od 4.704,00 evrov naprej.
Poleg omenjenih modelov sta na voljo tudi bencinski in elektro DC 12V, z različnimi kapacitetami od 34 litrov pa do 140 litrov sveže vode na uro.
Kaj o razsojevalcu RainMan pravi solo jadralec Jasmin Čauševič
Nekako si ne znam več zamisliti, da ne bi na plovbi po oceanih in na odročnih otokih ter atolih uporabljal razsoljevalca. Jaz uporabljam razsoljevalec znamke RainMan, ki je v oceanskem jadralskem svetu poznan kot vrhunska znamka, kot bi med avtomobilskimi navdušenci povedal, da vozim mercedes. V eni uri mi iz slane morske vode pripravi 70 litrov kakovostne pitne vode. Od kar ga imam na svojem plovilu, sem si omislil tudi navtični pralni stroj in RainMan zmore potešiti potrebo sladke vode tudi zanj.
Jasmin Čaušević
Za več informacij lahko pokličete slovenskega zastopnika za razsojevalce RainMan, Vesselspa, ki so dosegljivi na tel.: 040 231 372, www.vesselspa.com ali info@vesselspa.com