Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Italijanska ladjedelnica Ranieri je predstavila novo plovilo iz serije Next. Tokrat so predstavili nekoliko manjšega brata izjemno uspešnega modela Next 240 SH (Test plovil Next 240 SH na tej povezavi).
NEXT220 SH je dolg 7,35 in širok 2,5 metrov in tako skoraj kopija Next-a 240.
Zahvaljujoč preoblikovani kabini je jedilnica postala bolj udobna in lahko sprejme do 6 gostov, kar je neverjetna prednost za čoln te velikosti. Paluba je povsem posvečena sproščanju in sončenju zaradi velike sončne ploščadi.
Pod palubo, najmanjši član SH družine postavlja rekord, saj je prvi čoln, ki meri pod 8 metrov, ki ima tri postelje v dveh ločenih prostorih. Prav zares! Čoln lahko ponudi dvojno posteljo v palubi, ki se lahko spremeni v jedilnico, in tretjo enojno posteljo. Lastnik lahko celo izbira, ali želi imeti stranišče (ročno ali električno).
Možnost dveh motorjev daje čolnu prednost lahkega upravljanja, kar je nesporna prednost za to kategorijo čolnov.
Hull Innovative System H.I.S. H.I.S. je ekskluzivna tehnologija, uporabljena v razvoju trupa in produkciji Ranieri plovil. H.I.S. sistem deluje na princip zračne blazine, ki jo ustvari zrak pod ladijskim trupom. Posledično je krmiljenje s čolnom lažje, omogoča hitrejše pospeševanje, zmanjša porabo goriva in poveča stabilnost ter zmogljivost. |
ZA KOGA JE PRIMEREN?
- Za popolne začetnike in izkušene navtike, ki iščejo plovilo nad 5,65m dolžine
- Za vse, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora
- Za tiste, ki potrebujejo spalni prostor ali kabino
PREDNOST LINIJE SUNDECK LINE
- Nezahtevno vzdrževanje
- Primeren za druženje s prijatelji, ribolov in družinske izlete
- Primeren za vodne športe, vleko smučarja, tub
- Široka volanska konzola za dodatne navigacijske instrumente
- Sončna ploščad se lahko spremeni v priročno mizico
- Nerjaveča, zaščitna inox ograja okrog plovila
- H.I.S. tehnologija
Tehnični podatki:
- Dolžina plovila: 7,35 m
- Širina plovila: 2,50 m
- Teža plovila: 1200 kg
- Št. Ležišč: 3
- Št oseb (max): 7
- Največja dovoljena moč motorja: 250 KM
- Rezervoar goriva: 250 l
- Rezervoar vode: 40 l
Cena plovila in dodatne informacije na tej povezavi.
Plovilo je že na ogled v salonu pri zastopniku Ranieri International za Slovenijo Moto nautika.
Novi dnevni gliser iz ladjedelnice Beneteau bo prvič prikazan na salonu plovil Boot v Dusseldorfu.
Le nekaj mesecev po predstavitvi manjšega brata Flyer 8, je francoska ladjedelnica Beneteau najavila izdelavo novega modela Flyer 10. Na krov bo sprejel kar 11 gostov, ki se bodo lahko udobno namestili na tem skoraj 10 m dolgem gliserju. Ker imam pripravljen prostor za vgradno dveh motorjev z močjo po 350 KM, bo s celotno posadko na krovu plul vse do hitrosti 40 vozlov.
Pri snovanju novega plovila, so si zadali zahtevne cilje. Želeli so ponuditi gliser, ki bo drugačen od drugih in bo ponujal veliko več, kot običajen gliser namenjen dnevnim križarjenjem. Pri svoji širini 3,35 m, ponuja veliko udobja. Krmarska konzola z dvema sedežema je na desni strani, na levi pa sta dodatna dva sedeža, kjer se lahko udobno namestita dve osebi. Na skrajni levi strani je prehod na premec. Na njem je ogromna sončna ploščad s tremi ležišči. Za 4 do pet oseb pa je na voljo sedežna garnitura na krmi.
Sedežna garnitura se skriva tudi pod krovom. Da lahko novi Flayer ponudi več kot le dnevne izlete, se lahko salon spremeni v ležišče, kjer bodo brez težav prenočile do tri osebe. Da bodo krajši in daljši izleti udobni, je v podpalubju tudi toaletni prostor z WC-jem. Za dovolj veliko količino svetlobe v notranjosti, so na boku plovila nameščena velika okna.
Plovilo ima vgrajena 2 rezervoarja za gorivo s skupno kapaciteto 800 l. Rezervoar za gorivo pa sprejme 160 l sladke vode.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 9,95 m
- Dolžina trupa: 9,63 m
- Širina: 3,35 m
- Teža (brez motorjev): 4332 kg
- Rezervoar za gorivo: 2 x 400 l
- Rezervoar za vodo: 160 l
- Največja moč motorjev: 2x350 KM
Dodatne informacije o plovilih Beneteau Flyer na tej povezavi.
Finsko podjetje Wartsila je uspešno zaključila prvi test trajekta, ki pluje brez posadke. 85 m dolg trajekt bo opravljal svojo nalogo na Norveškem. Gre za največje plovilo, ki je uspešno opravilo test izplutje iz pristanišče, plovbe in pristajanja v pristanišči.
Folgefonn je največje do sedaj zgrajeno plovilo, ki uspešno pluje brez posadke. Vso potrebno tehnologijo za avtonomno plovbo je zagotovilo finsko podjetje Wartsila. Podjetje poznamo tudi po izdelavi najbolj varčnega motorja na notranje izgorevanje na svetu (več o motorju v članku: Wartsila izdelala najbolj učinkovit dieselski motor na svetu).
Test plovila so izvajali na Norveškem, kjer po trajekt tudi plul. Nadzor je izvajalo Norveška luška kapitanija. Trajekt je v času testa obiskal tri pristanišča. Ko so v računalnik vnesli izbrano pristanišče in pritisnili tipko »SAIL« je računalnik trajekta prevzel nadzor nad plovbo in brez človeške pomoči izplul s priveza, manevriral iz pristanišča, plul do naslednjega pristanišča, in pristal ob pomol.
Plovba trajekta je bila ves čas dobro nadzorovana. Sistem »Dynamic Positioning« podjetja Wartsila je ves čas spremljal hitrost plovbe, pozicijo plovila glede na začrtano plovbo in smer plovbe. Nadzor nad pristajanjem je kontroliral Guidance Marine CyScan AS, ki ga je v trajekt vgradilo podjetje Wartsila v aprilu letošnjega leta.
Folgefonn ni navaden trajekt
Trajekt, ki nosi ime Folgefonn je v lasti norveškega podjetja Norland. V letošnjem letu so nanj že vgradili sistem za avtomatsko pristajanje, ki je že bil testiran. Trajekt je tudi en prvih, ki ima vgrajen hibriden sistem pogona in je sposoben pluti zgolj na električno energijo. Za polnjenje baterij trajekta so uporabili brezžično indukcijsko tehnologijo.
V letošnjem letu so zgradili novo luko v Puntarski Dragi na otoku Krk.
Luka Dunat je novozgrajena luka na otoku Krk. Nahaja se na skrajnem severnem delu Puntarske Drage. Zgrajena sta dva nova pomola, v notranjosti pa je nameščen še manjši pontonski pomol. Luka je dobro zaščitena pred vsemi vetrovi. Južni valobran, ki je nameščen na pilotih, luko ščiti tudi pred valovi juga. V luko vplujemo med svetilnikom na glavi pomola (R Bl 3s 5m 1M) in zeleno lateralno oznako na desni strani. Globina je zgolj 1,9 m zato jadrnice težko vplujejo. V luki je dovolj prostora za 70 plovil do 12 m. Globina v južnem delu luke je 2-2,5 m v severnem delu zgolj 1 m. Večina privezov je primernih za plovila dolžine do 6 m. Privez na muring je možen tudi na zunanji, južni strani luškega valobrana, a ga odsvetujemo v primeru juga.
Luka je opremljena z električnimi priključki in vodo, ki so razporejeni po pomolih. V zahodnem delu je drča (slip) za spuščanje in dvigovanje plovil v morje in iz morja. Primerna je za plovila do 6 m. Drča je zaklenjena. Za uporabo se je potrebno predhodno dogovoriti. Cena uporabe znaša 100 HRK na operacijo (dvigovanje plovila ali spuščanje plovila).
Luka ima primerno velik parkirni prostor v bližini pa je več restavracij, plaža in žičnica za smučanje na vodi.
V luki je možen dolgotrajen in tranziten privez. Sezonski privez je med 1.5. in 30.9. Cena priveza znaša 1530 HRH * dolžina plovila. Izven sezone, od 1.10. do 30.4. cena priveza znaša 300 HRK * dolžina plovila. Za letni prevez je potrebno plačati sezonsko in izven sezonsko ceno skupaj, kar znese 1830 HRK * dolžina plovila. Za vodo in elektriko je potrebno doplačilo cena znaša 50 HRK na dan.
Več o luki na tej povezavi (kontaktni podatki, fotografije iz zraka,…).
Ta teden so splovili jadrnico z imenom American Magic, testno plovilo na osnovi katerega bodo razvili večjo sestro AC75, ki bo plula v Pokalu Amerike od leta 2021 dalje.
Jadrnica s skrajšanim imenom AM38 ima vzdevek »mula« ali drugače povedano, testno plovilo s katerim bodo preverjali točnost matematičnih izračunov in računalniških modelov za novo plovili AC75. Z njimi bodo jadrali v seriji Pokal Amerike od leta 2021 dalje. AM38 je polovico krajša od sestre, je izdelana iz karbonskih vlaken in ima velika hidrokrila, ki bodo nosila težo celotne jadrnice. AM38 je testna jadrnica ekipe New York Yacht Club, ki se bo udeležila 36. Pokala Amerike v Novo Zelandskem Aucklandu leta 2021.
Plovilo so splovili 10.11. Prve teste na vodi so izvedli ta teden v zalivu Narrahansett poleg mesta Newport na otoku Rhode. Jadrnica je izjemno hitra. Po napovedih bodo z enotrupnim plovilom dosegali še večje hitrosti plovbe, kot smo jih bili vajeni na dosedanjih katamaranih.
Vir: FB American Magic; youtube
Bliža se eden največjih navtičnih salonov v Evropi, Boot v Dusseldorfu. Potekal bo med 19. in 27. januarjem leta 2019. Čeprav je do salona še dobra dva meseca, pa so že znane številne novosti, ki bodo prikazane na sejmu. Na sejmu se bo predstavilo preko 1800 razstavljavcev iz 69 držav. Med plovili, ki so prišla na trg v letošnjem letu, bodo prvi dan salona izbrali Plovilo leta 2019.
Kot vsako leto bodo tudi letos izbirali v razredih družinska potovalna jadrnica, hitra jadrnica, luksuzna jadrnica, večtrupna jadrnica in posebne jadrnice. Poglejmo si letošnje nominiranke.
Razred: Družinska potovalna jadrnica
Družinske potovalne jadrnice so namenjene jadranju z družino in prijatelji. Namenjene so dnevnim jadranje, preživljanju dopusta na morju in dolgotrajnejša križanjenja.
- Coast 250
- Dufour 390
- Hallberg-Rassy 340
- Mojito 10.88
- Oceanis 46.1
Coast 250 | Dufour 390 | Hallberg-Rassy 340 | Mojito 10.88 | Oceanis 46.1 |
Razred: Hitre potovalne jadrnice
Kot že samo ime pove, gre za jadrnice pri katerih je na prvo mesto postavljena hitrost in na drugo udobje. Namenjene so udeležbam na regatah a vseeno ponujajo vse udobje za preživljanje dopusta.
- Arcona 435
- Grand Soleil 48 Performance
- X46
Arcona 435 |
Grand Soleil 48 |
X46 |
Razred: Luksuzne jadrnice
V razredu luksuznij jadrnic so običajno večja plovila. Nudijo najvišjo mero udobja, so oblikovanje je bolj razkošno in opremljene so s številno opremo, ki jadranje naredi še bolj udobno in enostavno. Cena teh plovil je nekoliko višja, saj so običajno pripravljena tudi za jadranje po oceanih.
- Hallberg-Rassy 57
- Sunbeam 46.1
- Wauquiez Pilot Saloon 42
Hallberg-Rassy 57 |
Sunbeam 46.1 |
Wauquiez Pilot Saloon 42 |
Razred: Večtrupne jadrnice
Večtrupne jadrnice je skupno ime za katamarane in timarane. Obe vrsti plovil ponujata ogromno prostora na krovu in visok e hitrosti jadranja, ki lahko prekašajo hitre enotrupne jadrnice.
- Astarea 42
- Astus 20.5
- Aventura 34
Astarea 42 |
Astus 20.5 |
Aventura 34 |
Razred: Posebne jadrnice
V tem razredu najdemo posebna plovila. Ali so posebna po svoji obliki, konstrukciji trupa, inovativnih rešitvah kot so hidro krila ali jadra v obliki krila in so običajno novost na trgu in kot pogosto rečemo orjejo ledino..
- Aira 22
- Ikone 6.50
- Lite XP
- RS21
- Saffier SE37 Lounge
Aira 22 |
Ikone 6.50 |
Lite XP |
RS21 |
Saffier SE37 Lounge |
Vsa plovila bomo podrobno predstavili na naši spletni strani še pred izborom, ki bo potekal 19.1.2019.
Yamaha je predstavila svoj najmočnejši model izvenkrmnega motoja, ki razvije osupljivih 425 KM.
Yamahin novi motor ni najmočnejši izvenkrmni motor na trgu a je najmočnejši med uveljavljenimi blagovnimi znamkami. Zaradi naraščanja trenda izvekrmnih motorjev na večjih plovilih je novi XTO 425 Yamahin odgovor na tržne zahteve.
Motor je osemvaljnik s prostornino 5,6 l. Za učinkovito delovanje zadošča že gorivo z vsega 89 oktani. Razvit je bil za potrebe zahtevnih morjeplovcev, ki plujejo tudi po odprtih morjih. Motor ni predelava katerega izmed obstoječih modelov, temveč je bil razvit od začetka. V mislih so imeli zahtevne pogoje, plovbo po odprtih morjih, enostavno krmarjenje in kot smo vajeni pri Yamaha, zanesljivost delovanja in izjemno učinkovitost.
Motor se ponaša z najvišjim kompresijskim razmerjem na vodi (12,2 : 1) in kot prvi z električnim sistemom krmiljenja. Ker so pri oblikovanju imeli v mislih zanesljivost, so se odločili, da za motor ponudijo pet letno tovarniško garancijo.
Tehnični podatki:
- Tip motorja: V8 / Doch
- Št. ventilov: 32
- Prostornina: 5,6 l
- Moč na propelerju: 425 KM pri 5500 1/s
- Teža: 432 kg / 443 kg / 453 kg
- Dolžina noge: 25'' – 30'' - 35''
- Priporočeno gorivo: 89 oktansko
- Količina olja: 7,8 l
- Prestavno razmerje: 1.79
Cena motorja: od 56.999 EUR
Več informacij o motorju na tej povezavi.
Delovanje električnega krmarjenja:
Ameriško podjetje Mercury je predstavilo nov dieselski vgradni motor z močjo 270 KM.
Nov motor je izredno kompakten. Ima prostornino zgolj 3000 cm3. Valji so razporejeni v V konfiguraciji, zaradi česar je motor relativno kratek in ga je možno namestiti tudi v manjši motorni prostor.
Motor je opremljen s turbo polnilnikom in hladilnikom stisnjenega zraka. Za vbrizg goriva skrbi visoko tlačni skupni vod. Motor se zavrti do največ 4200 obratov v minuti in ponuja zelo velik navor, ki znaša kar 594 Nm že pri 2200 obratih. Motor je namenjen za rekreativna plovila.
Servisni interval je enkrat letno oziroma na 200 ur uporabe. Vse zunanje komponente motorja so nameščene tako, da omogočajo enostaven dostop in serviseranje motorja.
Za varno plovbo in zanesljivo delovanje ima motor vgrajene številne senzorje. Poleg merilca temperature, se meri tudi temperatura izpušnih plinov, pritisk na črpalki goriva, pritisk zraka, temperatura hladilne tekočine, pritisk in temperatura morske vode, zračni tlak, prisotnost vode v gorivu in še bi lahko naštevali.
Za prenos moči lahko izbiramo med številnimi različnimi pogoni. Motor lahko poganja jet pogone, plovila z osovino ali z Z pogonom. Nadgradimo ga lahko z upravljanjem preko krmilne palice (Joystick Piloting).
Kako se je motor obnesel na testu
V testno plovilo Pirelli PZero 110 sta bila vgrajena dva motorja z močjo 270 KM. Plovilo v dolžino meri 11,37m njegova teža pa znaša 3000 kg. Za prenos moči sta vgrajena dva Z pogona z enim propelerjem. Pri 1850 obratih v minuti je plovilo plulo s hitrostjo 14,5 vozla in plovilo je že izgliseralo. Poraba goriva pri tej hitrosti je znašala zgolj 1,6 l na prepluto navtično miljo. Če preračunamo na uro je poraba znašla zgolj 23 l/h. Ker motor doseže največji navor že pri 2200 obratih, plovilo pluje že s spodobno hitrostjo križarjenja 20 vozlov. Poraba nekoliko naraste in znaša 1,7 l/nmi ali 34 l/h. Pri 25 vozlih potovalne hitrosti poraba na prepluto miljo ostaja enaka. Pri hitrosti 30 vozlov poraba naraste na 2 l/nmi oziroma 60 l/h. Pri 3950 obratih plovilo doseže 40 vozlov in poraba naraste na 2,6 l goriva na prepluto miljo (104 l/h). Zaradi velikosti propelerjev se motor ni zavrtel v najvišje obrate. Z nekoliko manjšimi bi dosegli 4200 obratov in verjetno še vozel ali dva višjo končno hitrost.
Primerjava z bencinskim motorjem
Zelo pomemben podatek, ki ga lahko izračunamo iz porabe pri najvišjih obratih, je maksimalna poraba goriva pri tem motorju. Dva motorja sta pri najvišjih obratih porabila 104 l/h, kar pomeni, da lahko pri enem samem motorju računamo na najvišjo porabo pod 55 l/h. Podoben bencinski osemvaljnik z podobno močjo bi potrošil okrog 80-90 l/goriva na uro.
Tehnični podatki:
- Moč motorja: 230-270 KM
- Obrati motorja: 4200 1/min
- Prostornina: 3.0 l
- Teža: 348 kg
- Navor: 594 Nm pri 2200 1/min
- Kompresijsko razmerje: 16.5 : 1
- Količina olja: 8,5 l
- Količina hladilne tekočine: 12 l