Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Luksuzna križarka Ponant bo prva križarka s katero boste lahko zapluli v Arktični ocean, na Grenlandijo, daljni ledeni severovzhod ali pa na hladno južno Antarktiko.
Ponant bo prva luksuzna ladja ledolomilec. Omogočala bo plovbo po najbolj nedostopnih in ledenih delih sveta, kjer so do sedaj bili le najbolj drzni raziskovalci.
Ponant bo prvič zaplul leta 2021. Bo luksuzna križarka, ki ne bo omogočala le plovbo po zamrznjenih morjih sveta ampak pravo raziskovanje teh neobljudenih in neokrnjenih delov svata. Da bo vpliv ladje in njenih potnikov na te pokrajine čim manjši, bo ladja zgrajena po najnovejših ekoloških standardih »Clean Ship«. Imela bo hibridni pogon. Kot pogonsko gorivo bo uporabljala zemeljski plin in bo ustrezala najstrožjim standardom glede izpusta emisij. Ko bo plula zgolj na električni pogon pa bodo njene emisije enake 0.
Enako ekološko bo ladja tudi v drugih segmentih. Za ogrevanje bo uporabljala sistem rekuperacije, vgrajen bo napreden sistem čiščenja odpadnih vod, vgrajene bodo najnovejše baterije za hranjenje električne energije in še bi lahko naštevali.
Trup ladje in pogone so razvili v sodelovanju s podjetjem Aker Arctic, ki ima ne področju gradne ledolomilcev dolgoletne izkušnje. Plovilo bo skozi tanjše ledene mase plulo naprej, kadar pa se bo moralo prebiti skozi debelejše in bolj kompaktne ledene mase, pa bo plulo vzvratno. Uporabljalo bo princip »Dual Action«, ki ga je razvilo podjetje Aker Arctic.
Križarka Ponent po svojih dimenzijah ne bo prekašala obstoječih. V dolžino meri zgolj 140 m in v širino 28. Na krovu bo imela zgolj 135 kabin. Za goste bo skrbelo 187 članov posadke. Na voljo bodo tri restavracije in welness salon. Bistveno bolje pa bo opremljena z ekspedicisko opremo. Na krovu bo 16 Zodiac plovil in dva helikopterja.
Vir: https://en.ponant.com/ponant-icebreaker/
Ameriško podjetje Seven Marine, ki izdeluje najmočnejše izvenkemne motorje na svetu, prihaja na evropsko tržišče.
Seven Marine, ki izdeluje visoko kvalitetne navtične motorje, je pridobilo evropski certifikat CE za njihov najmočnejši model izvenkrmnega motorja, ki razvije osupljivih 627 KM. S pridobitvijo prvega certifikata bo podjetje pričelo s prodajo na evropskem trgu. CE certifikat pomeni, da motor ustreza vsem evropskim predpisom glede varnosti, vpliva na okolje in zdravja.
Zaradi trenda oblikovanja in proizvodnje vedno večjih plovil z izvenkrmni motorji, je v porastu tudi prodaja najmočnejših modelov izvenkrmnih motorjev. Večina večjih svetovnih proizvajalcev je trgu že ponudila izvenkrmne motorje, ki razvijejo, 300, 350 ali celo 400 KM. Zaradi vse večjega povpraševanja po najmočnejših modelih, ki pa v nekaterih primerih niso več dovolj močni, je našlo tržno nišo ameriško podjetje Seven Marine. Pred leti (2013) so predstavili prvi svoj model z oznako 557, ki je razvil za takrat osupljivih 557 KM. Z nadaljnjim razvojem tehnologije pa jim je uspelo izdelati motor s kar 627 KM oziroma 467 kW.
Brian Davis, podpredsednik podjetja Seven Marine je po prejemu certifikata dejal: "Za naše podjetje je to velik korak pri nastopu na evropskem tržišču. Leta 2016 smo prvič prikazali naš motor v Evropi, lansko leto pa nas je pod okrilje vzelo podjetje Volvo Penta. Že ob prvi predstavitvi so evropske ladjedelnice pokazale veliko zanimanja za naše motorje. Model 627 smo dodatno prenovili, saj je naša želja, da trgu ponudimo izdelek vrhunske kvalitete in vrhunskih zmogljivosti. Del naše filozofije zahteva, da naši izdelki ustrezajo najvišjim standardom in veselimo se, da bomo naše izdelke lahko ponudili evropskim kupcem."
Podjetje se je odločilo, da bo na evropski trg vstopilo s svojim najmočnejšim modelom. Postopki za pridobivanje CE certifikata za motor z 557 KM je že v teku. Pričakujejo, da ga bodo pridobili v naslednjih mesecih.
Več o motorjih SEVEN MARINE v člankih:
Nemška ladjedelnica Futura Yachsystem je predstavila prvi velik katamaran, ki lahko spreminja svojo širino. Ko boste z njim zapluli v marino ali luko, bo njegova širina primerljiva s širino enotrupnih plovil.
Futura 49 je 14,96 m dolg katamaran. Njegova širina med plovbo znaša 7,98 m, ko pa zaplujete v marino ali luko, s pritiskom na gumb njegovo širino zmanjšate na vsega 4,93 m, kar je običajna širina za enotrupna plovila te dolžine.
Podjetje Futura Yachtsystem je za koncept dobila nagrado že leta 2015. Po treh letih, pa je koncept postal realnost. Prvo plovilo so predstavili pred kratkim in demonstrirali delovanje sistema širjenja in oženja plovila, ter njegove plovne lastnosti na odprtem morju.
Poleg spremenljive širine, pa se Futura 49 od ostalih katamaranov loči tudi po razporeditvi prostorov. Osrednji del plovila spominja na enotrupno motorno plovilo, bočni trupi, pa so mnogo ožji kot smo vajeni pri klasičnih katamaranih. V njih ni prostora za spalnice, temveč služijo le kot skladišče in motorni prostor.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 14,96 m
- Širina max: 7,98 m
- Širina min: 4,93 m
- Ugrez: 0,68
- Teža: 10,4 t
- Motor: 2 x 27,9 kW
- Rezervoar za gorivo: 2 x 250 l
- Rezervoar za vodo: 2 x 280 l
- Rezervoar za fekalije: 230 l
Več o katamaranu si lahko ogledate v video predstavitvi
Ideja za gradnjo avtonomnega plovila, ki bo lahko plulo preko oceana brez skiperja na krovu se je porajala daljnega leta 2014. Leta 2020 bo namreč minilo 400 let od kar so prebivalci angleškega mesta Playmouth z ladjo Mayflower prepluli Atlantik in ustanovili eno prvih kolonij v ZDA. Člani mestnega sveta so bili mnenja, da bi bila gradnja avtonomne ladje, ki bi plula po isti poti kot prvotni priseljenci, primerna obeležba tako pomembnega dogodka.
Nova ladja bo namenjena predvsem raziskovalnemu delu. Poganjali jo bodo viri obnovljive energije, kot sta veter in sonce in bo sposobna pluti po vseh, tudi najbolj odročnih delih sveta.
Ladja se bo udeležila proslave ob 400 letnici naselitve Playmoutha (ZDA), nato pa se bo podala na plovbo okoli sveta. Ko bo zaključila prvo svoje potovanje, bo na voljo za najem za raziskovalno delo. Kljub elegantnim in vitkim linijam, bo na jadrnici, ki bo oblike trimarana, dovolj prostora za številne raziskovalne naprave. Iz nje bo možno sploviti tudi daljinsko vodene podmornice-drone.
Oblikovanje plovila je že zaključeno. Gradnja trupa se je pričela lansko leto in bo zaključena v letu 2019. Mayflower bo v dolžino merila 32 m in bo tehtala 26 ton. Izdelana bo iz karbonskih vlaken. Na krovu bodo številne solarne celice, ki bodo omogočale delovanje elektronske opreme in pogon električnega motorja. Ker na njej ne bo posadke, so vsi trije trupi plovila nizki. Center gravitacije plovila zelo blizu vodne linije. Plovilo bo zato lahko plulo kar skozi valove. Jadrnica bo imela dva jambora, ki bosta z jadri omogočala plovbo s hitrostjo okrog 15 vozlov. Plula bo lahko z enim ali obema jadroma. Ko ne bo vetra, bo plovilo poganjal elektromotor, ki so bo napajal preko baterij, ki se bodo polnile s pomočjo solarnih celic.
Slika: Ladja Mayflower v pristanišču Plymouth (William Halsall (1882) - Wikipedia.org)
Vir: http://www.mayflowerautoship.com/
Finska ladjedelnica Nautor's Swan je predstavila novo elegantno jadrnico Swan 98.
Nova lepotica je izjemno hitra, 30 metrov dolga jadrnica, ki si jo lahko lastnik prilagodi svojim potrebam. V ladjedelnic zatrjujejo, da lahko lastnik izbira med toliko prilagoditvami, da tudi dve jadrnici, ki bosta pluli po svetovnih morjih ne bosta enaki. Model z oznako 98 in dolžino 30 m je idealna dopolnitev palete in bo zapolnila vrzel med obstoječima modeloma, večjo sestro Swan 115 in manjšo sestro Swan 78.
Novo jadrnico so oblikovali glede na želje in pripombe dosedanjih lastnikov jadrnic Swan in številnih kapitanov, ki plujejo s podobnimi plovili. V ladjedelnici so uporabili vse svoje dosedanje znanje in izkušnje. K sodelovanju so povabili tudi oblikovalski studio German of Frers Yacht Design in rezultat je jadrnica, ki bo pritegnila oko še tako izbirčnega jadralca.
Jadrnica spada med »performance« hitre potovalne jadrnice. A hitrost ni edina lastnost, ki jo je potrebno omeniti. Jadrnica je izdelana izjemno kvalitetno, je elegantna in ima izjemne plovne lastnosti.
Številne različne razporeditve notranjosti lastniku omogočajo, da se odloči za lastniško kabino v premcu ali v krmi plovila. Pri oblikovanju notranjosti, se je finsko podjetje prvič odločilo za sodelovanje z italijanskim oblikovalcem Misa Poggi. Uspel je povezati tradicijo ladjedelnice in moderen design. Uporabljeni materiali so najvišje kvalitete. Ne manjka niti najkvalitetnejše italijansko usnje in prestižni tekstili.
Jadrnica ponuja tudi izbiro med dvema različnima naboroma jader. Na voljo je teleskopska kobilica, ki v kombinaciji z dvema krmiloma zahteva le 3,2 m globoko morje. Lastniki bodo tako lahko zapluli tudi v plitvejše, najbolj privlačne dele zalivov.
V ladjedelnici obljubljajo, da bodo prvi primerki na voljo kupcem leta 2020. Cena standardne opreme, ki že vključuje veliko garažo za pomožni čoln, številne elemente iz karbonskih vlaken in individualno izbiro notranjosti bo znašala 9.000.000 EUR.
Volvo Penta je predstavil prvi sistem za samodejno pristajanje plovil.
Prejšnji mesec je podjetje Volvo Penta predstavil svoj prvi sistem za samodejno pristajanje motornih jaht. Sistem so vgradili na 68 čevljev dolgo jahto ter preizkusili njegovo učinkovitost v eminentni družbi jadrnic, ki so tekmovale na letošnji regati Volvo Ocean Race.
Plovilo je bilo opremljeno s IPS pogoni in sistemom za avtomatsko pristajanje. Le ta uporablja GPS in številne senzorje, ki so vgrajeni na različnih mestih plovila, da samodejno pristajanje poteka brez težav tudi v močnem bočnem vetru, kot je pihal na prvi prezentaciji sistema.
Sistem trenutno še ni na voljo za komercialno uporabo. V plovila ga bodo pričeli vgrajevati leta 2020. V Volvo Penta pravijo, da so sistem razvili zato, ker vsak navtik ve, da je pristajanje eden najbolj stresnih trenutkov pri navigiranju plovila. Da bi ljudem, ki so na dopustu ta stres zmanjšali, so se odločili, da razvijejo sistem, ki bo varen in zanesljiv.
Učinkovitost sistema si lahko ogledate v videu.
Vir: YouTube, Volvo Penta
Nizozemska ladjedelnica Feadship, ki gradi ladje že od leta 1849, je v zaključni fazi gradnje nove lepotice, ki nosi ime Lonian.
Lonian je 87 m dolga motorna jahta. Konstruirali so jo navtični arhitekti Feadship De Voogt Naval Architects, za notranjost pa sta poskrbela oblikovalska studia Sinot Exclusive Yacht Design in Richard Hallberg Interior Design. Na krovu je dovolj prostora za lastnika in njegovih 12 gostov. Za udobno in varno plovbo skrbi 27 članska posadka. In še zanimivost. Jahta ima rezervoarje kapacitete 160.000 l. Strošek polnega rezervoarja bo pri današnjih cenah goriva znašal dobrih 200.000 EUR.
V videu si lahko ogledate celoten postopek gradnje ladje na različnih lokacijah ladjedelnice in celo transporte delov jahte po ozkih nizozemskih kanalih.
Vir: Feadship.nl, Clint Jenkins - Instagram @talktoclint
Ameriška ladjedelnica Premiere yacht je splovila novo motorno jahto Viking 44 Convertible v katero so vgradili najmočnejši Volvo Penta motor s prostornino 13 l, ki razvije osupljivih 1000 KM.
Po prvih testih plovila, se je izkazalo, da je izbira motorja za plovilo prava. Jahta je dosegla končno hitrost dobrih 38 vozlov, medtem ko je udobna potovalna hitrost znašala 32-34 vozlov. Motor se je odlično izkazal tudi pri nizkih obratih. Izjemno velik navor zagotavlja hitro izgliseranje, pospeševanje in udobno plovbo.
Motor D13-1000 ima šest cilindrov v vrsti s skupno prostornino 12.800 cm3. Da razvije 1000 KM mu pomagata dva turbo polnilnika Blok motorja je izdelan iz železa in zagotavlja dolgotrajno in zanesljivo uporabo. Čeprav sta blok motorja in glava železna, znaša teža motorja le 1635 kg kar zagotavljata izjemno dobro razmerje moči glede na težo. Poraba motorja pri polni obremenitvi znaša 190 l/h.
Vir: Volvo Penta