Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Nizozemsko podjetje Bellmarine je predstavilo nov električni motor primeren za pogon jadrnic z nazivom Master Pro.
Nizozemsko podjetje Bellmarine že vrsto let izdeluje različne električne pogone za plovila. Dolgoletne izkušnje in uporaba najkvalitetnejših materialov zagotavljata dolgotrajno in zanesljivo delovanje njihovih izdelkov. Pred kratkim so predstavili novo serijo električnih pogonov v kombinaciji s »saildrive« sistemom za pogon jadrnic. Trenutno so na voljo v štirih različni izvedbah. Najmanjša z močjo 6 kW (10 KM) je zračno hlajena, medtem ko so 10, 15 in 20 kW izvedbe vodno hlajene. Pri vseh motorjih je kot opcija možno izbrati razmerje prenosa 2:1, kar omogoča namestitev propelerja večjih dimenzij, ki bo zagotavljal večji potisk in večji izkoristek. Za jadralce, ki se radi udeležujejo regat, je na voljo tudi zložljiv propeler.
TIP MOTORJA | Napetost (V) | Moč (kW) | Obrati (1/s) | Priporočena velikost propelerja |
Outboard Ecoline 6 | 48 | 6 | 850 | 15" 3 kraki Aluminij |
Outboard Ultimate 10 | 48 | 10 | 850 | 15 - 17" 3 kraki Aluminij |
Outboard Ultimate 15 | 48 | 15 | 900 | 15 - 17" 3 kraki Aluminij |
Outboard Ultimate 20 | 96 | 20 | 900 | 15 - 17" 3 kraki Aluminij |
Motorji Bellmarine Master Pro so nominirani za nagrado i-Novo Awards 2018 v kategoriji Eco Selection.
Več na: http://www.bellmarine.nl/
Suzuki je predstavil nov več funkcijski zaslon za prikaz vseh podatkov in funkcij motorja, navigacije in drugih parametrov.
Yasuharu Osawa, direktor navtičnega programa pri Suzukiju je dejal:
»To je izjemno velik korak za Suzuki. Nov več funkcijski zaslon je idealna rešitev za vse kupce njihovih izdelkov. Sposoben je prikazati vse potrebne informacije za varno plovbo.«
Zaslon lahko istočasno prikazuje podatke za več motorjev, elektronsko navigacijsko karto, radarsko sliko, globinomer ter vremenske podatke preko internetne povezave. Zaslon ima številne različne načine za prikaz podatkov. Prikazuje lahko le podatke o motorjih, njihovem optimalnem delovanju ali pa kombinacijo z ostalimi podatki.
Zaslon je na voljo v štirih velikostih. Najmanjši meri 7 inčev (18 cm), največji pa 16 (40 cm).
Več o zaslonu pri zastopniku Suzuki za slovenijo: AS Boats d.o.o.
Ameriško podjetje XYZ Marine Products je izdelalo novo sidro, ki je primerno za sidranje v ekstremnih razmerah, v dnu kjer se sidro težko vkoplje in dnu, ki ima slabo zadrževalno silo kot sta blato in sipek pesek.
Sidro XYZ Extreme je sidro z izjemno veliko zadrževalno silo. Lopate sidra so izdelane iz enega kosa nerjavnega jekla tipa 316L, izjemno močnega nerjavnega jekla 17-4PH ali pa aluminija namenjenega za uporabo v navtiki. Površina 11 kg težkega XYZ Extreme sidra je enaka površini 30 kg težkega sidra tipa Bruce ali CQR. Zaradi tega je njegova zadrževalna sila izjemno velika. Primeren je tudi za sidranje v terenih, ki imajo slabo zadrževalno moč, kot so blato, sipek pesek in mulj. Večina teže sidra je v lopatah. Pri klasičnih sidrih je teža lopat le 20-30% teže celotnega sidra, medtem ko je pri XYZ Extreme kar 80%. Zaradi inteligentnega oblikovanja sidra, je primeren za sidranje, ko v sidrišču prihaja do sprememb smeri vetra. Sidro konstantno spreminja svojo orientacijo in ostaja vkopano tudi pri spremembi smeri za 180°.
Sidro XYZ Extreme si je pridobilo prestižno nagrado i-NOVO Awards 2018 v kategoriji Design selection.
Tehnične specifikacije:
Tip sidra |
Material lopate |
Teža |
Površina lopate |
Za plovila do |
Debelina verige |
Minimalna dolžina verige |
Debelina vrvi |
XYZ Extreme | nerjavno jeklo | 8 kg | 772 cm2 | 13 m | 6 - 8 mm | 4 m | 16 mm |
XYZ Extreme | nerjavno jeklo | 11 kg | 1146 cm2 | 14 m | 8 - 11 mm | 4 m | 20 - 25 mm |
XYZ Extreme | aluminij | 6 kg | 1146 cm2 | 14 m | 8 - 11 mm | 4 m | 20 - 25 mm |
Test sidra
Več na: www.xyzanchor.com
Ste kdaj pomislili, da bi kite uporabili za pogon plovila? Verjetno ne. So pa na rešitev pomislili v podjetju Kite-Boat. Izdelali so kite jadro in sistem za krmiljenje, ki omogoča plovbo z vetrom motornim plovilo. Uporabljamo ga lahko kot pomožni pogon, ki bo povečal hitrost plovbe in zmanjšal porabo ali pa kot samostojen pogon brez uporabe motorja.
Sistem, ki ga je izdelalo nemško podjetje je avtomatiziran. Sestavlja ga motor z vitlom, ki služi za regulacijo vrvi na kite-u. Za pravilno upravljanje skrbi računalniško vodena krmilna enota. Podatke o položaju in višini kite-a pridobiva brezžično s senzorjev, ki so pritrjeni nanj.
Kako učinkovit je kite
Koko hitro bomo pluli s pomočjo kite-a je seveda težko natančno odgovoriti. Hitrost plovbe je odvisna od teže, oblike in dolžine plovila kakor tudi od velikosti kite-a. Večji kot je, večja bo hitrost plovbe. O učinku najlažje govorimo primerjalno. Njegov učinek lahko primerjamo s primerno veliko površino klasičnih jader. Za primer lahko vzamemo kite velikosti 15 m2 in kombinacijo jader s skupno površino 125 m2 (glavo jadro: 40 m2 + flok: 15m2 + spinaker 70 m2). Ker vemo, da veter ne piha enako na vseh višinah (gradient vetra), je pomembno tudi na kakšni višini je kite. Proizvajalec je predvidel dve različici. Pri prvi je dolžina vrvi s katero je pritrjen kite na plovilo 30 m in njegova višina 10 m, pri drugi pa je dolžina vrvi 80-140 m in omogoča, da se kite dvigne na višino 50 m. Primerjavo učinkovitosti lahko razberemo iz grafa. Pri plovbi z vetrom, kite zagotavlja izjemno učinkovitost. Pri plovbi v veter pa je potrebno uporabiti kite z večjo površino in razmerje ni več tako ugodno.
Poglejmo si nekaj primerov uporabe in učinkovitosti kite-boat-a:
Plovilo |
Sunreef Damrak II |
Bertram 46.6 |
Corsair 27 |
Teža plovila | 50 t | 25 t | 2 t |
Motor/jadra | 2x800 KM | 2x500 KM | 80 m2 |
Hitrost vetra (vozli): | 8-12 | 8-12 | 6-8 |
Velikost kite-a | 21 m2 | 11 m2 | 13,5 m2 |
Dolžina privezne vrvi | 140 m | 120 m | 140 m |
Hitrost plovbe (brez pomoči motorja) (vozli): | 6 | 4,5 | 8,5 |
Več na: kite-boat.com
Avstralska ladjedelnica Echo Yacht je splovila enega največjih trimaranov na svetu. Motorna jahta z imenom White Rabbit Golf, bo v dolžino merila 84 m.
To superjahto sta oblikovala navtični oblikovalski podjetji Sam Sorgiovanni Designers in One 2 Three Naval Architects, ki sta prejeli že številne nagrade za svoja dosedanja dela. Jahta je bila prvič na ogled prejšnji teden v ladjedelnici. Dogodku je prisostvoval ponosni lastnik jahte in številni obiskovalci, ki so si želeli ogledati novo lepotico. White Rabbit Golf je trenutno največja jahta s tremi trupi, ki je bila kdajkoli zgrajena v Avstraliji. Je v lasti izkušenega morjeplovca, ki je že lastnik več plovil z več trupi. Med drugim je lastnik 51 m dolgega katamarna, ki ga bo uporabljal kot pomožno plovilo k novi jahti.
Jahta je namenjena 12 gostom. Ima velike notranje prostore, ter za zabave prirejene zunanje krove.
Mark Stothard, direktor podjetja ECHO Yachts je dejal:
»Jahta White Rabbit Golf je plovilo ki zagotavlja takojšen WOW efekt. Prepričani smo, da je ta unikaten trimaran plovilo z izjemnimi plovnimi lastnostmi in prinaša številne prednosti pred podobnimi plovili z dvema ali enim samim trupom. Gostom na krovu nudi več udobja, hkrati pa je varčen in potroši malo goriva. Slednje bomo dokazali na prvih vodnih testih.«
Več na: echoyachts.com.au
Francoska ladjedelnica Beneteau je predstavila največje plovilo iz serije Oceanis. Jadrnica Beneteau Oceanis 55.1 je plovilo za vaše nove jadralske podvige, je privlačna na pogled in enostavna za krmarjenje. Je prvi korak k vstopu v svet velikih jadrnic.
Navtični arhitekt nove jadrnice je Berret Racoupeau Yacht Design. Notranjost plovila je oblikovalo podjetja Nauta Design. Pri oblikovanju so se posvetili elementom, ki zagotavljajo varno jadranje, udobje na krovu in pod njim in visoko kvaliteto končne obdelave, ki je vidna pri vseh detajlih na plovilu. Vgradili so številne elemente, ki jih pri drugih plovilih vidimo le redko. Glavno jadro je vpeto na lok nad vhodom v podpalubje. Stopnice po katerih se spustimo v salon so pod kotom 45°. Zagotavljajo varno in enostavno prehajanje s krova ali na krov. Na krmi je velika kopalna ploščad, ki jo poganja električni motor. Spustimo jo le s pritiskom na gumb. Na ploščadi so nameščene elegantne stopnice z velikimi ročaji, ki omogočajo enostaven izhod iz vode. Na krovu je veliko prostora za sončenje. Dve veliki ploščadi sta na vsaki strani vhoda v podpalubje. Premec je raven in prostoren in omogoča poležavanje celotni posadki. Za udobno namestitev med plovbo ali pa večerjo na sidru, so sedeži v kokpitu oblikovani v obliki črke L.
Naloga oblikovalskega studia Nauta Design, kateremu je Beneteau zaupal oblikovanje notranjosti je bila zahtevna. Zagotoviti so morali notranjost, ki ponuja izjemno udobje celotni posadki, svetlo notranjost, veliko kopalnico z ločeno tuš kabino. Ker gre za veliko jadrnico so morali razmišljati tudi o številnih možnostih postavitve elementov, ki si jih bo lahko prilagodil lastnik plovila po svojih željah. Prav tako so na voljo različne barvne kombinacije lesa in notranje dekoracije, ki v vseh kombinacijah zagotavljajo dobro atmosfero za bivanje na krovu. Jadrnica ima v osnovni različici tri kabine. Dve prostorni v krmi in veliko lastniško v premcu. Salon je izdelan modularno. Število sedišč okrog mize se lahko prilagaja številu članov posadke. Sedežno garnituro je po potrebi možno spremeniti v dvojno ležišče, tretja oseba pa lahko prespi na ločenem levem delu sedežne garniture.
Poleg trikabinske različice z dvema kopalnicama, je na voljo še trikabinska različica s tremi kopalnicami in štirikabinska z dvema kopalnicama.
Nova jadrnica Oceanis 55.1 zagotavlja udobje tako na sidru kot na odprtem morju. V notranjosti je poskrbljeno za zračnost in naravno svetlobo, ki prihaja skozi številne steklene površine.
Za enostavno upravljanje plovila je dobro poskrbljeno. Na krmi sta dve veliki krmilni kolesi, pritrjeni na konzoli s prostorom za vse potrebne navigacijske inštrumente, kakor tudi držala za pijačo. Za hitro in učinkovito jadranje je vgrajen paket B&G inštrumentov. Pogon je preko Sail drive in omogoča vgradnjo sistema Dock&Go.
Če se odločite za dodaten paket D4 Performance Pack, pa bo jadrnica postala hitra potovalna jadrnica brez primere.
Tehnične lastnosti:
- Dolžina čez vse: 16,78 m
- Dolžina trupa: 15,99 m
- Širina: 4,96 m
- Teža plovila: 16.900 kg
- Rezervoar goriva: 400 l
- Rezervoar vode: 694 l
- Motor: 75 KM
- Pogon: Pod 120
- Cena: 367 100 EUR (brez DDV)
Več o plovilu na: www.beneteau.com
Italijanska ladjedelnica Grand Soleil je predstavila nov model hitre potovalne jadrnice GS 48 Performance.
Nova jadrnica z oznako GS 48 je kombinacija udobja, kvalitete in odličnih jadralnih lastnosti. Pri oblikovanju so si pomagali z računalniškimi simulacijami. Rezultat je hiter trup. Pri oblikovanju konstrukcije plovila so uporabili FEM strukturno analizo in zagotovili lahek, čvrst in hiter trup. Za tiste jadralce, ki se radi udeležujejo regat pa so pripravili še posebno verzijo plovila z oznako »Race«. Ta različica ima še zelo dobro opremljen krov in namestitev opreme na mestih, ki omogočajo enostavno in hitro jadranje. »Regatni filozofiji« je v rej različici prilagojena tudi notranjost. Veli opreme je vgrajene na način, ki omogoča enostavno demontažo. Plovilo na regati bo osvobojeno nepotrebne opreme, lahko in še hitrejše kot običajna različica. Tudi razporeditev prostorov je prilagojena tekmovanjem. Prostori za shranjevanje jader med regato so veliki, zato se tudi pri pogostih udeležbah na regatah, pohištvo jadrnice ne bo uničevalo.
Jadrnica je nominirana za Evropsko plovilo leta 2019.
Tehnične lastnosti Grand Soleil 48 Performance
- Dolžina čez vse: 14,90 m
- Širina: 4,50 m
- Ugrez: 2,6 m (2,8 m - opcija)
- Teža plovila: 11.500 kg
- Motor: 50 KM (75 ali 80 – opcija)
- Rezervoar goriva: 220 l
- Rezervoar vode: 360 l
- Površina jader: 131 m2
- Število ležišč: 6/9
- Kategorija: »A« Ocean
Več na: http://www.grandsoleil.net/
V prihodnjih letih bo v Pokalu Amerike tekmovanje potekalo na novih enotrupnih jadrnicah, ki bodo imele vgrajena hidro krila in bodo dobesedno letele nad vodno gladino. Angleška ekipa INEOS TEAM UK je predstavila svoje testno plovilo imenovano T5, ki je v dejansko pomanjšana verzija jadrnice s kakršno bodo ekipe tekmovale v pokalu.
Zaradi pravil Pokala Amerike, nobeno plovilo, ki bo namenjeno tekmovanju, ne sme zapluti pred 31.3.2019. Angleška ekipa INEOS Team UK je zato izdelala pomanjšano verzijo plovila in že opravila prve teste. Na krovu jadrnice sta bila vrhunska svetovna jadralca Ben Ainslie in Giles Scott, ki sta že opravila prva testiranja nove tehnologije, ki bo drastično spremenila jadranje v prihodnosti.
Jadrnica T5 je pomanjšana jadrnica AC75, ki bo nastopala v Pokali Amerike. Je 40% velikosti AC75 in v dolžino meri 28 čevljev oziroma 8,53 m. Originalna bo v dolžino merila 75 čevljev oziroma 20,7 m. Premo sorazmerno bo zmanjšana tudi velikost jambora in površina jader. Jadrnica je v resnici močno prilagojena jadrnica Quant 28, ki je doživela številne prilagoditve, da bi ustrezala zahtevnim merilom Pokala Amarike. Nanjo so namestili dve hidrokrili v obliki črke T, vse potrebne kontrolne sisteme in mehanizme, spremenili so krmilo, krov, opremo in snast.
Ban Ainslie je po prvih testnih plovih izjavil:
»Jadranje z jadrnico T5 je izjemno pomemben del učnega procesa z novim konceptom jadrnic.«
Grant Simmer, direktor ekipe Ineos pa je dodal:
»Zavedamo se, da ostale ekipe ne zamujajo doati. Zato moramo napeti vse moči in delati še bolj zavzeto. Testno plovilo je dober začetek in dobra pridobitev za celotno ekipo.«
Plovilo so zgradili z namenom, da se ekipa spozna z novim konceptom jadranja, da preverijo računalniške modele in simulacije za izdelavo plovila v polni velikosti. Prvo tekmovanje v novem razredu bo leta 2021.
Vir: https://www.ineosteamuk.com; Foto: HARRY KH - Harry KH / INEOS TEAM UK