Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Včeraj smo v Portorožu dobili skipperja leta 2014. V finalnem izboru je največji del slovenske navtične publike, s svojo navtično zgodbo letošnjega leta, prepričal skipper Simon Polajnar iz Kočevja.

V okviru sejma Bonaca, ki poteka v Marini Portorož, smo včeraj izbrali že drugega skipperja leta. Lansko leto je s svojimi skipperskimi izkušnjami postal skipper leta g. Emil Jerkovič. Na letošnjem, drugem izboru Skipper leta, je predal lovoriko Skipperja leta, Simonu Polajnarju, iz Kočevja.

Skipper leta je priznanje za tiste vodnike plovil, ki so v tekočem letu prispevali k varnemu, zabavnemu in doživetij polnemu križarjenju njihove posadke. Letos je bilo za laskavi naziv nominirano kar 74 skipperjev. Po 14 dnevnem predfinalnem izboru, se je v finale uvrstilo 10 skipperjev, ki so uspeli prepričati največ navtikov. Med prispelimi nominacijami sta bili tudi dve mladi vendar izkušeni skipperki Ana Logar in Kim Jazbinšek. Poleg njiju so se v finale uvrstili še Jure Jerkovič, Roman Kotar, Matej Lah, Borut Lavrenčič, Marko Fajt, Mitja Rebec, Žiga Heberle in Simon Polajnar.

Zaključnega dogodka se je udeležilo le 7 od 10 skipperjev. Trije finalisti so bili na plovilih na Jadranu, kjer so opravljali svoje skipperske dolžnosti in se dogodka žal niso uspeli udeležiti. Preko 300 njihovih navijačev je nestrpno pričakovalo, kdo bo letos postal Skipper leta. Letos je to uspelo skipperju Simonu Polajnarju iz Kočevja. Simon se je na hitro predstavi: »Morje me spremlja že od mladih nog. Kot mlad tehnik sem že izdeloval modele jadrnic in jih spuščal v morje. Malo starejši sem prvič ujel veter v svoja jadra. Imam srečo in imam svojo jadrnico na kateri preživim čim več časa. Če mi obveznosti dopuščajo, preživim na njej tudi 70 dni letno. Na križarjenja povabim številne svoje prijatelje, za katere vedno poskrbim, da je njihovo jadranje varno in zabavno. Če je le možno ulovim ribo ali hobotnico in jim pripravim okusno večerjo v romantičnem zalivu.  Vsako leto si nabiram nove izkušnje. Kot vsak skipper, ki je veliko na barki, sem doživel že številne nevihte, plul cele noči in prekrižaril že praktično cel Jadran. Ugodnega vetra za prečkanje Ortrantskih vrat pa do sedaj še nisem ujel.«

Večer se je zaključil z druženjem ob Primorski hrani in vinu Goriških brd.

Za bogate nagrade so poskrbeli: Burin Yacht Charter, Bigg-r navtična oblačila, Alpin solarne rešitve, Just Perfect križarjenja, Val Navtika, Rio Mare, AirMax, Spinaker, Optika Smole, Dicapack, Australian Gold, eNavtika, Didakta, Vivo ketering, restavracija Bujol iz Izole, Žito, vina Kabaj, založba Osminka, založba Didakta in Bonaca Hrvaška turistična skupnost v Sloveniji kot partnerja izbora.

Fotogalerija: Skipper leta 2014

Sobota 27 Sep 2014

Tivat, 23. september, Jadrnica Esimit Europa 2 je v prvem delu regate Tisoč otokov ob 2:24:08 zjutraj kot prva jadrnica v floti priplula čez ciljno črto v marini Porto Montenegro.

Regata se je na hrvaški Reki začela v nedeljo, 21. septembra, točno opoldne, za 280,6 navtičnih milj dolgo pot med jadranskimi otoki pa je potrebovala 38 ur in 24 minut ter 8 sekund. Jadranje je potekalo v zelo spremenljivih pogojih, jadrnico je vso pot spremljal šibak veter, v zadnjem delu poti pa tudi nevihte.

Druga etapa, katere start bo v marini Porto Montenegro, se bo začela v četrtek, 25. septembra, opoldne. Regatno polje določa, da na isti poti proti hrvaški Reki na levi strani ostanejo otoki Sveti Andrija, Lastovo, Vis, Kornat, Dugi otok, Premuda, Susak in Unije.

Pred začetkom druge etape, tj. 24. septembra opoldne, pa bo v prečudovitem zalivu Boke Kotorske prirejena še ena obalna regata.

Fotografija: Esimit Europa - Manuel Kovšca

Torek 23 Sep 2014

Včeraj ponoči, se je na Brijonih zgodila pomorska nesreča s smrtnim izidom. Z motorne ladje Brijonka je v neposredni bližini luke Brijoni, v morje padel član posadke L.P.

Takoj po padcu v morje, ga je iz vode potegnila posadka ladje. Ponesrečenec ni kazal znakov življenja, zato so nemudoma pričeli z reanimacijo in obvestili center za reševanje o nezgodi. Napotili so jih v luko Fažana, kamor so poslali tudi ekipo prva pomoči. Kljub hitremu ukrepanju in medicinski pomoči so ob 0.45 uri potrdili smrt ponesrečenca.

Drug klic so v reševalnem centru prejeli ob 0.32 uri z jadrnice Mara 3, ki je v lasti čarterskega podjetja. Na njej je bilo sedem članov posadke, ki so z jadrnico nasedli na južni obali otoka Visa. K sreči se na jadrnici ni nihče poškodoval in življenja niso bila ogrožena. Najemniki so morali naročiti komercialno reševanje nasedlega plovila.

Ob 1.37 uri je v bližini zaliva Široka na otoku Istu nasedla jadrnica Silba 1, v lasti čarterskega podjetja. Tudi tu je posadka nesrečo preživela brez poškodb.

Ob 2.07 uri je nasedla tretja jadrnica Relaxy v luki Komiža. Člani posadke so jo odnesli brez poškodb, plovilo pa so pomagali rešiti domačini iz Komiže.

Le 10 minut kasneje so klicali z jadrnice Lazy. Zaradi močnega vetra se jim je zlomil jambor 2 navtični milji pred luko Vis. Ker v jadrnico ni vdirala voda in človeška življenja niso bila ogrožena, so jih v centru napotili, da z lastnim motorjem odplujejo v luko Vis, kar jim je tudi uspelo.

V nadaljevanju nevihtne noči, so v centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju prejeli še več klicev zaradi nasedanja plovil. Do jutra jih je nasedlo še pet. Pri vseh nesrečah  so posadke ostale nepoškodovane.

Predvčerajšnjim je v mestni luki Dubrovnik življenje izgubil kopalec. Ob 11.37 uri so opazili dva kopalca, ki sta se utapljala na plaži Buža 2. Na mesto nesreče so takoj napotili plovilo Luška kapitanije, ki ju je rešila. Eden izmed njiju ni kazal znakov življenja. Po pristanku v mestni luki, kjer jih je že čakala nujna medicinska pomoč, utopljencu ni bilo več pomoči. Po opravljeni preiskavi so ugotovili, da sta se dva britanska kopalca odpravila na plavanje, čeprav so bili vremenski pogoji izjemno slabi. Ko sta nekaj časa plavala, sta ugotovila, da se morata vrniti na obalo. Morski tok ju je nesel proti skalam. Enemu kopalcu je uspelo priti na kopno. Utrpel je le manjše odrgnine. Drugemu 61 letnemu F.H. pa je očitno zmanjkalo moči, da bi se povzpel na obalo in je v trenutku začel negibno plavati na hrbtu. Nesrečo je opazil mimoidoči hrvaški turistični delavec, ki je nemudoma poizkušal plavalca rešiti iz vode, kar mu pa zaradi močnega vetra in visokih valov ni uspelo. V tem trenutku je že priplulo plovilo luške kapitanije, ki je oba potegnilo na krov in verjetno Hrvata rešilo pred smrtjo, medtem, ko angleškemu kopalcu ni več bilo pomoči.

Slika: arhiv eNavtika

Torek 23 Sep 2014

Letošnje leto poteka že 2. izbor Skipper leta 2014, ki je namenjen vsem, ki upravljate s plovili in skrbite za varno, zabavno in doživetij polno preživljanje časa na plovilu.

V predizboru smo prejeli kar 73 nominacij slovenskih skipperjev, ki so se v letošnjem letu še posebej izkazali in si zaslužili nominacijo. Desetim, ki so zbrali največ glasov, se je uspelo uvrstiti v finalni izbor, kjer se bodo potegovali za naziv Skipperja leta 2014 in seveda bogate nagrade, ki jih bo prejel zmagovalec, kakor tudi ostali finalisti. 

Glasovanje poteka do petka, 26.9.2014, do 12.00 ure. Kdo je zmagovalec, bo znano šele na slavnostni razglasitvi, ki bo potekala isti dan ob 19.00 uri v marini Portorož v okviru sejma Bonaca. Do takrat lahko vsak dan oddate glas za svojega favorita in držite pesti, da si bo priboril laskavi naziv.

Letošnji finalisti so:

       
                 
       

Kliknite na sliko posameznega skipperja in oddajte svoj glas zanj!

Seveda vas vse vabimo, da se nam pridružite na podelitvi nagrade, ki ji bo sledila pogostitev za katero bodo poskrbeli Vivo catering, restavracija Bujol iz Izole, vina Kabaj in  Žito d.d.

VABILO NA PODELITEV SKIPPER LETA 2014

Natisnite si svoje vabilo, ki se nahaja na zgornji povezavi. Z njim boste lahko na sejmišče Bonace vstopili brezplačno v petek, 26.9.2014 po 18.00 uri in se udeležili podelitve nagrade.

Ponedeljek 22 Sep 2014

Trenutno največja kontejnerska ladja Mary Maersk je zapustila špansko luko Algeciras z neverjetnim številom kontejnerjev na krovu.

Na krovu največje kontejnerske ladje Mary Maersk je bilo naloženih neverjetnih 17.603 kontejnerjev. Številka je osupljiva, vendar naj omenimo, da ladja še ni bila naložena do svoje polne kapacitete. Nanjo je namreč možno naložiti kar 18.270 kontejnerjev. To je nov rekord naloženih kontejnerjev na eni ladji pri prevozu med Evropo in Azijo. Ladja bi lahko natovorila dodatnih 600 kontejnerjev, vendar so se za manjše število odločili zaradi varnostnih predpisov, ki so jih morali upoštevati. Tovorne ladje postajajo vedno večje. Verjetno je večja ladja od sedanje že v gradnji. Kdaj bo padel ta rekord je samo vprašanje časa.

Mary Maersk leaves Algeciras from Maersk Line on Vimeo.

Vir: http://www.maerskline.com/

Ponedeljek 22 Sep 2014

Pred nekaj minutami se je s slavnostno podelitvijo, ki se je je udeležil tudi župan občine Piran Peter Bossman, v Portorožu zaključila šesta iz serije regat Eurocup za 29er. S strani Jadralnega kluba Pirat odlično izpeljano tridnevno regato je kronala še zmaga slovenskih jadralcev, posadke Peter Lin Janežič in Anže Podlogar.

Med 19. in 21. septembrom je Jadralni klub Pirat iz Portoroža gostil šesto v letošnji seriji regat Eurocupa za jadralni dvosed 29er, ki kot prehodni mladinski razred služi mladim jadralcem za prehod na olimpijski dvosed 49er. Eurocup je največja organizirana serija regat za razred 29er, ki se je letos udeležuje 250 posadk iz vse Evrope. Koledar vključuje osem regat, pet jih je bilo letos že odjadranih v Španiji, Franciji, na Nizozemskem, v Nemčiji in Veliki Britaniji. Pravkar se je uspešno končala slovenska, sezona pa se bo zaključila z oktobrskima regatama v Švici in Italiji. Za končni rezultat šteje pet regat, rezultati z zadnje, na Gardskem jezeru, pa se ne bodo odbijali.

Regate v Portorožu se je udeležilo 15 posadk iz Nemčije, Španije, Češke in Italije, štiri posadke pa so bile domače: Peter Lin Janežič in Anže Podlogar (JK MIPC), Dylan Hector Tidd in Tabea Kolenc, Matej Potokar in Gregor Lipovec (obe posadki JK Pirat) ter Luca Babnik in Gregor Volčič (ŠD Piran).

Čeprav je organizatorja nekoliko skrbelo vreme, pa se je na koncu vse izšlo po načrtih in uspeli so izpeljati kar 11 plovov. Šibak veter je bil nekoliko bolj naklonjen lažjim posadkam, kar so boljše od njih s pridom izkoristile.

Jutranje brezvetrje prvega dne je jadralce zadržalo na obali, prvi start pa je regatnemu odboru uspelo izpeljati okoli prve ure popoldne. Šibka burja moči slabih šestih vozlov je omogočila regularne pogoje za izpeljavo vseh štirih predvidenih plovov. Po prvem dnevu je bila v vodstvu Piratova posadka Dylan Hector Tidd in Tabea Kolenc, na drugo mesto sta se uvrstila sicer najboljša slovenska jadralca letošnje skupne Eurocup razvrstitve, Peter Lin Janežič in Anže Podlogar (JK MIPC), na tretje pa aktualni svetovni prvakinji, Španki Carla in Marta Munte.

Drugi regatni dan se je začel z dežjem, ki pa je kmalu ponehal, zapihal je jugovzhodnik, ki je tekom dneva obračal proti jugu. Regatnemu odboru je uspelo izpeljati štiri plove v vetru med 8 in 12 vozlov. Tekmovalci so večinoma regularno startali, ponovili so samo enega od štirih startov. Po pričakovanjih je povedla slovenska posadka Peter Lin Janežič in Anže Podlogar, ki je z odlično serijo (1,1,1) prepričljivo prevzela vodstvo. Najboljši Piratovi jadralci so bili Tidd/Kolenc in Potokar/Lipovec na sedmem oziroma osmem mestu.

Na zadnji regatni dan je bilo vetra dopoldne spet premalo, potem pa je regatno polje pred Portorožem le napolnil blag maestral, ki je nekoliko nihal tako po moči kot po smeri. Jadralci so odjadrali še zadnje tri regate, v katerih so se na mestu zmagovalcev razvrstile tri različne posadke – Janežič/Podlogar, ženska italijanska posadka Gambarin/Gambarin ter nemška Wolter/Martin.

V skupni razvrstitvi je zmagala slovenska posadka Peter Lin Janežič in Anže Podlogar, drugi sta bili Španki Carla in Marta Munte, sicer aktualni svetovni prvakinji v ženski razvrstitvi, tretja pa Nemca Manuel Wunderle in Felix Wieland.

S tem sta naša jadralca Peter Lin Janežič in Anže Podlogar prevzela tudi vodstvo v skupni razvrstitvi letošnjega Eurocupa za 29er.

Žal se zaradi bolezni ekipa Tidd/Kolenc ni udeležila zadnjega regatnega dne, poleg izkušene zmagovalne posadke Janežič/Podlogar pa je treba pohvaliti tudi ekipo domačega kluba JK Pirat – Mateja Potokarja in Gregorja Lipovca, ki sta po le nekaj skupnih treningih tokrat prvič zajadrala skupaj tudi na regati. V drugi regati zadnjega dne sta prva obrnila tako prvo privetrno kot zavetrno bojo, potem nekaj mest sicer izgubila, a na koncu slovenski Eurocup zaključila na zelo solidnem skupnem 9. mestu. Posadka Dylan Hector Tidd in Tabea Kolenc, ki sta po prvem dnevu vodila, sta brez zadnjih petih odjadranih plovov končala na skupnem enajstem mestu, ekipa Luca Babnik in Gregor Volčič pa na 14.

Carla in Marta Munte: "Imeli smo zelo dobre pogoje, še posebej danes, odjadrali sva dobre regate in zelo sva veseli. Prizorišče je lepo, organizacija je bila zelo dobra in če bo mogoče, bi radi prišli tudi prihodnje leto."

Peter Lin Janežič: "Šlo je po pričakovanjih, mislil sem, da bo manj bark, konkurenca je bila kar v redu, zadovoljna sva z rezultatom."

Sebastian Prinčič, trener posadk Potokar/Lipovec in Babnik/Volčič: S svojimi varovanci sem na prvi skupni regati zelo zadovoljen. Ekipa Matej Potokar in Gregor Lipovec, ki sta skupaj z mano doslej opravila le kakšnih 20 treningov, je odjadrala odlično, kar smo trenirali, sta pokazala na regati. Dokazala sta, da sta dovolj hitra, zdaj ju čaka še veliko treninga, odprava napak, in bo šlo. Gregor Lipovec je prej dve leti treniral na 29erju z Dylanom Tiddom in te njegove izkušnje se seveda močno poznajo tudi v novi posadki. Zadovoljen sem tudi s posadko Babnik / Volčič, ki je bila zaradi teže v nekoliko slabšem položaju, a sta se zelo trudila in borila do konca. Srečo smo imeli, da so bili pogoji podobni tistim, v katerih smo trenirali. Dylan se je s Tabeo prvi dan odlično izkazal, potem pa sta žal morala zaradi zdravstvenih razlogov odstopiti. V načrtu imamo še nastop na zadnjem Eurocupu, konec oktobra na Gardi. Upam, da bo pihalo, da bomo videli, kje so v tem primeru naše šibke točke.

Vera Maraspin Čarman, vodja organizacijskega odbora: "Čeprav smo pričakovali večjo udeležbo, smo organizatorji zelo zadovoljni, ker je bil odziv jadralcev, trenerjev in spremljevalcev izjemno pozitiven."

Miro Čarman, vodja regatnega odbora: Uspeli smo izpeljati, kar smo načrtovali, to je 11 lepih in zelo regularnih regat. Tudi rezultati kažejo, da ni bilo veliko odstopanj med posameznimi plovi, med najboljše so se uvrščale večinoma iste, najboljše pripravljene posadke. Imeli smo srečo z vsemi sodelujočimi, pa tudi z vremenom, ki je slabo kazalo, ampak nam je bilo na koncu naklonjeno. Če nam bodo prihodnje leto ponudili organizacijo naslednjega Eurocupa, jo bomo z veseljem sprejeli.

JK Pirat je za mlade jadralce organiziral tudi srečelov. Glavni sponzor največjih nagrad je bilo podjetje Nautivela (nagrade je podelil direktor in lastnik podjetja Paolo Portiglia), glavna nagrada pa je bil prednje jadro flok. Nagrad je bilo dovolj za prav vse jadralce, ki so se razveselili tudi drugih praktičnih nagrad - trapeza, vreče za kobilico in krmilo ter številnih drugih.

Razglasitev za državno prvenstvo

Regata Eurocup je štela tudi kot državno prvenstvo razreda. Bron sta osvojila Dylan Hector Tidd in Tabea Kolenc, naslov državnih podprvakov Matej Potokar in Gregor Lipovec in naslov državnih prvakov Peter Lin Janežič in Anže Podlogar. Zmagovalcem sta poleg članov organizacijskega odbora čestitala tudi župan občine Piran Peter Bossman in generalni sekretar JZS Romeo Podlogar.

JK Pirat se zahvaljuje sponzorjem in donatorjem: Občina Piran, Bernardin group, Nautivelo, Sailing Point, Rooster, Fonda, Interexpo, P&P Group, Turistično združenje Portorož,.

Ročno izdelane skulpture, ki so služile kot pokali, je naredila in donirala umetnica Mira Ličen Krmpotić.

O zmagovalcih – posadki Peter Lin Janežič in Anže Podlogar

V Sloveniji je v razredu 29er v zadnjem času začutiti svež veter in število posadk se povečuje. Največ motivacije s svojimi odličnimi rezultati nedvomno prispevata Peter Lin Janežič in Anže Podlogar, ki v zadnjem času nizata odlične rezultate na mednarodnih regatah najvišjega razreda, zato smo prav od njiju največ pričakovali tudi v Portorožu. Avgusta sta se v kanadskem Kingstonu (prav na prizorišču olimpijskih iger leta 1976) v konkurenci 101 posadke iz 14 držav udeležila odprtega svetovnega prvenstva razreda open 29er ter dosegla odlično 6. mesto. Sredi julija sta zajadrala na ISAF-ovem mladinskem svetovnem prvenstvu v Taviri na Portugalskem. Tega prvenstva se zaradi posebnih pravil lahko udeleži le po ena mladinska posadka iz vsake države, zato je tekmovalo 30 najboljših posadk iz 30 držav. Zmagali so Francozi pred Američani in novozelandsko posadko, četrti so bili Nizozemci in na petem mestu naša jadralca, pred jadralskimi velesilami, kot so Velika Britanija, Španija, Argentina, Švedska in druge. Serijo odličnih nastopov letošnje sezone pa sta začela že v začetku julija s še enim 5. mestom na odprtem evropskem prvenstvu za 29er v Nemčiji. Z zmago na Eurocupu v Portorožu sta se z drugega mesta prebila na prvo v skupni razvrstitvi za 29er Eurocup, pred njima pa sta še dve regati te sezone.

Nedelja 21 Sep 2014

Z regato Tisoč otokov se začenja teden dni trajajoča jadralna dirka po slikovitem Jadranskem morju. Potekala bo na dolžini 277 navtičnih milj med hrvaško Reko in črnogorskim Tivtom ter nazaj. V zgodovinski reški luki se je danes točno opoldne v šibkem vetru preko startne črte podalo 18 izmed 20 sodelujočih jadrnic iz 14 držav, dve jadrnici pa se pridružita še v drugem delu regate.

Regatno polje določa, da ostanejo otoki Unije, Susak, Premuda, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo in Sveti Andrija na desni strani, ciljna črta pa je postavljena tik pred marino Porto Montenegro v čudovitem črnogorskem zalivu Boka Kotarska. Jadrnice po zaključku prvega dela regate čaka enaka pot nazaj: iz marine Porto Montenegro bodo startale 25. septembra opoldne. V obeh lukah so načrtovane tudi obalne regate, in sicer dan pred posamezno dirko, pri čemer je bila včerajšnja obalna dirka v Reki zaradi prešibkega vetra žal odpovedana.

Mednarodno posadko Esimit Sailing Team sestavljajo prvovrstni jadralci iz enajstih različnih držav. To tudi tokrat vodi nemška jadralna legenda, dobitnik štirih olimpijskih odličij in dvakratni zmagovalec Pokala Amerika, Jochen Schümann. Za krmilom bo prvič Nemec Robert Stanjek, ki je svetovni prvak razreda star in že ima izkušnje na velikih jadrnicah. Dosedanji krmar Alberto Bolzan se namreč pripravlja na začetek oceanske dirke Volvo Ocean Race, v kateri sodeluje z ekipo Alvimedica. S posadko jadrnice Esimit Europa 2 pa bo prvič sodeloval tudi navigator Tom Addis, ki ima odlične izkušnje z največjih regat: med drugim je zmagal na znamenitih dirkah Sydney to Hobart in TransPack. Kot dober poznavalec lokalnih razmer se bo posadki takoj po današnjem zaključku svetovnega prvenstva v jadranju v španskem Santanderju, kjer je v razredu fin tekmoval skupaj z Vasilijem Žbogarjem, pridružil tudi hrvaški olimpijski jadralec Ivan Kljaković-Gašpić.

Jadrnica Esimit Europa 2 naj bi glede na napovedane šibke vetrove na cilj prijadrala jutri v poznih popoldanskih urah.

Regato Tisoč otokov organizira reški jadralni klub v sodelovanju z jadralnim klubom Porto Montenegro, poteka pa pod pokroviteljstvom hrvaškega predsednika republike Iva Josipovića. Trenutni rekord regate v prvi etapi je 28 ur in 41 minut ter 6 sekund, v drugi pa 46 ur in 2 minuti ter 37 sekund.

Jadrnica Esimit Europa 2 se regate Tisoč otokov udeležuje prvič, hkrati pa je to njeno prvo tekmovanje tako na Hrvaškem kot v Črni gori. Sam projekt Esimit Europa je kot partner sicer že sodeloval na nekaterih jadralnih projektih na Hrvaškem, kot je na primer reška Fiumanka, ena največjih hrvaških regat, in evropsko prvenstvo v jadranju za mlade v razredu laser radial v Splitu. Leta 2012 je projekt podprla tudi hrvaška zunanja ministrica dr. Vesna Pusić, saj si projekt prizadeva povezovati evropske narode, obenem pa temelji na zaupanju, medsebojnem spoštovanju in dialogu.

Omogočeno je tudi spremljanje poteka regate: http://www.tracking.com.hr/2014/tir/08.html

Fotografija: Esimit Europa – Manuel Kovšca

Nedelja 21 Sep 2014

Med 19. in 21. septembrom Jadralni klub Pirat iz Portoroža gosti šesto v letošnji seriji regat Eurocupa za jadralni dvosed 29er, ki kot prehodni mladinski razred služi mladim jadralcem za prehod na olimpijski dvosed 49er.

Zaključil se je drugi regatni dan šeste iz serije regat 29er Eurocup v Portorožu. Dan se je začel z dežjem, ki pa je kmalu ponehal, zapihal je jugovzhodnik, ki je tekom dneva obračal proti jugu. Organizatorju, JK Pirat, je uspelo izpeljati štiri plove v vetru med 8 in 12 vozlov. Tekmovalci so večinoma regularno štartali, ponovili so samo enega od štirih startov. Po pričakovanjih je povedla slovenska posadka  Peter Lin Janežič in Anže Podlogar, ki je z današnjo odlično serijo (1,1,1) prepričljivo v vodstvu. Najboljši Piratovi jadralci so Tidd/Kolenc in Potokar/Lipovec na sedmem oziroma osmem mestu.

Regatni dan se je za mlade jadralce zaključil s srečelovom. Glavni sponzor največjih nagrad je bilo podjetje Nautivela (nagrade je podelil direktor in lastnik podjetja Paolo Portiglia), glavna nagrada pa je bil prednje jadro flok. Nagrad je bilo dovolj za prav vse jadralce, ki so se razveselili tudi drugih praktičnih nagrad - trapeza, vreče za kobilico in krmilo ter številnih drugih.

Jutri je pred tekmovalci še zadnji regatni dan.

Sobota 20 Sep 2014

Tina Mrak in Veronika Macarol sta na svetovnem prvenstvu v olimpijskem jadranju v razredu 470 končali na odličnem 5. mestu. Na polju finnašev se danes ni jadralo, Vasilij Žbogar je Sloveniji prijadral drugo jadralno olimpijsko vozovnico.

Na svetovnem prvenstvu v olimpijskih jadralnih razredih, kjer so dve leti pred začetkom naslednjih olimpijskih iger, podeljevali prve olimpijske vozovnice, se je danes tekmovanje zaključilo za vse slovenske predstavnike. Slovenski jadralci so domovini prijadrali dve olimpijski vozovnici, v dvosedu 470-dekleta in težkem enosedu Finn.

Tina Mrak in Veronika Macarol sta danes nastopili v plovu za odličja, kjer sta odlično jadrali in ga končali na 3. mestu, s čimer sta se iz sedmega mesta povzpeli na končno 5. mesto. S tem uspehom sta dopolnili odličen dosežek iz evropskega prvenstva, kjer sta bili bronasti. Svetovni prvakinji sta postali Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar, srebrni sta bili predstavnici Nove Zelandije Jo Aleh in Polly Powrie, bronasti pa Britanki Hannah Mills in Saskia Clark.

V razredu Finn bi morali danes odjadrati še dva plova finalnih jadranj, a to zaradi brezvetrja pred špansko obalo ni bilo mogoče. Vasilij Žbogar, naš najuspešnejši jadralec, je tokrat prvenstvo končal na 12. mestu le pet točk od željenega plova za odličja, ki se bo odvijal jutri. Je pa Žbogar Sloveniji zagotovil nastop na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru, kljub slabši pripravljenosti zaradi bolezni pred prvenstvom. Gašper Vinčec je prvenstvo končal na 35. mestu. Svetovni prvak je dan pred koncem postal Britanec Giles Scott, ki ima pred drugouvrščenim Ivanom Kljakovičem Gašpičem neulovljivih 20 točk prednosti. Tretji je dan pred koncem Francoz Jonathan Lobert.

Jadralci v razredu 470 so imeli, tako kot dekleta, danes na sporedu plov za odličja. V zadnjem plovu sta sicer slavila španska predstavnika, a to ni bilo dovolj za uvrstitev na zmagovalni oder, kjer sta na koncu na najvišji stopnički stala Avstralca Mathew Belcher in Will Ryan. Druga sta bila Hrvata Šime Fantela in Igor Marenič, tretja pa Grka Panagiotis Mantis in Pavlos Kagialis.

Po zaključku prvenstva sta Tina Mrak in Veronika Macarol povedali: “Sezona je bila pozitivna, opravili sva veliko priprav, bili veliko dni na morju. Vedeli sva, da sva v Santander prišli dobro pripravljeni. Cela sezona je bila podrejena temu svetovnemu prvenstvu. Zadovoljna sem, da se je tako izšlo. Cilji še naprej ostajajo visoki, saj veva, da imava še veliko stvari za popraviti ter da še imava še rezerve. Še naprej bova vneto trenirali ter se pripravljali. Do Ria je še dve leti, od sedaj naprej morava vse podrediti jadranju.”=O letošnji sezoni in prihodnosti: “Na začetku ni kazalo najbolje. Vedeli sva, da so pogoji nepredvidljivi in da veter obrača. ter da se bo lahko vrstni red tekom regate spreminjal. Mislim, da sva dobro izkoristili vse najine priložnosti in na koncu v cilj prišli kot odlični tretji.”

Sobota 20 Sep 2014

Znana ameriška ladjedelnica Northern Marine iz Ancortesa na zahodni ameriški obali je neuspešno splavila novo 90 čevljev dolgo luksuzno jahto, ki so jo za naročnika gradili 2 leti.

Jahta se ni v celoti potopila, ker je bila globina morja, kjer so jo splovili nizka. Za Northern Marine je bil dogodek prava katastrofa. Ladjedelnica gradi podobne jahte že desetletja in so na enak način uspešno splovili že številna plovila, tokrat pa se je žal zalomilo.

Sobota 20 Sep 2014