Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Plovila je večinoma obvezno zavarovati le proti nematerialni škodi povzročeni tretjim osebam. V to zavarovanje je vključeno kritje škode, ki jo vi kot lastnik ali upravljavec plovila povzročite tretjim osebam. To pomeni, da se krije le škoda v primeru povzročitve smrti, telesnih poškodb ali prizadetega zdravja tretjih oseb. V Sloveniji morajo to zavarovanje skleniti vsi lastniki vodnih plovil, katerih moč motorja znaša več kot 3,7 kW. Osnovno zavarovanje se lahko razširi tudi na odgovornost za škodo, ki jo povzročite med upravljanjem plovila na stvareh v lasti tretjih oseb in škodo povzročeno potnikom na plovilu. To polico je možno dodatno razširiti še za plovbo v času regat, v primeru oddajanja plovila, v času, ko se plovilo uporablja za gospodarski ali komercialni namen, in za škodo, ki jo povzroči smučar na vodi, ko ga vleče plovilo.
V vsa ta kritja je všteta le škoda, ki jo povzročimo tretjim osebam. Če želimo zavarovati tudi za škodo povzročeno na lastnem plovilu, se moramo odločiti za kasko zavarovanje. Kasko zavarovanje krije škodo na našem plovilu, vendar ne vse in ne v vseh primerih. Zato si oglejmo, kaj je v polico običajno vključeno in v katerih primerih škode ne moremo uveljavljati. Zavarovanja se razlikujejo glede na zavarovalnico. Preden sklenete pogodbo o kasko zavarovanju, natančno preberite, v katerih primerih niste upravičeni do povrnitve škode.
Kaj krijejo osnovne kasko police:
- Fizično izgubo in poškodbo, ki nastane na zavarovanem plovilu zaradi:
- pomorskih nevarnosti (brodolom, nasedanje, trčenje ...),
- eksplozije, požara, strele,
- vlomne tatvine ali ropa,
- izvleka plovila na obalo, splavitve, dviganja in
- nepooblaščene uporabe plovila ali objestnega poškodovanja s strani tretjih oseb.
- Stroški, ki nastanejo zaradi:
- popolne izgube plovila ali prepustitve,
- delne škode na plovilu,
- ugotavljanja in reševanja zavarovalnega primera ter
- reševanja in izplačila nagrade za reševanje.
Česa kasko zavarovanje ne krije:
- škode, ki nastane zaradi naklepa ali hude malomarnosti zavarovanca,
- plovne nesposobnosti plovila, zaradi pomanjkljivega vzdrževanja, dotrajanosti,
- raztrganja jader, cerad, vrvi (razen če to ni posledica požara, eksplozije, strele, nasedanja, udarca ali trčenja itd.),
- običajnih vremenskih vplivov, kot so mraz, led, zmrzovanje hladilne tekočine, sonce, vročina, običajno plimovanje itd.,
- pomanjkljivega ali neprimernega priveza ali načina pri privezovanju in sidranju,
- škode, ki izhaja iz privezovanja, sidranja ali puščanja plovila brez nadzora na nevarnem in/ali neurejenem privezu, sidrišču, odprti plaži ali obali zunaj časa plovbe (varen privez je privez, ki ga zagotavljajo marine, kjer je plovilo privezano, za čolne je to tudi komunalni privez, če ga zavarovalnica odobri in je prav tako naveden v zavarovalni polici),
- škode zaradi vetra v jadrih, medtem ko so ta dvignjena med uporabo (jadranje),
- škode, nastale, medtem ko plovilo upravlja oseba pod vplivom alkohola ali mamil in psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi:
- a) če krvne preiskave ali druge metode merjenja v organizmu osebe, ki upravlja plovilo, ugotovijo, da vsebnost alkohola v krvi znaša 0,5 g/kg in več (0,5 promila in več) in/ali se ugotovi prisotnost mamil in psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi;
- b) če oseba, ki upravlja plovilo, po pomorski nesreči ali nesreči pri plovbi odkloni sodelovanje pri ugotavljanju alkoholiziranosti in/ali ugotavljanju prisotnosti mamil in psihoaktivnih zdravil ali drugih psihoaktivnih snovi v telesu;
- škode, nastale zaradi pretrganja neustreznih, poškodovanih, dotrajanih vrvi ali privezov in sidrnih vrvi ali verig,
- okvare pogonskega motorja (strojelomne škode),
- prevoza po kopnem, na tekmovanjih, pri opravljanju obrti, oddajanja plovila v najem in stroškov dviganja (razen v primerih, ko je to posebej dogovorjeno),
- škode, nastale neposredno ali posredno zaradi tihotapstva, nedovoljene trgovine, krivolova, prepovedane plovbe in podobno, ter v zvezi s tem, zaradi zaplembe, zaustavljanja, odredbe začasnega ukrepa in podobno;
- škode, ki je vzročno povezana z neizvršenim in/ali nestrokovnim in/ali nepopolnim popravilom in/ali popravili prejšnje škode,
- škode na plovilih, ki sodelujejo na treningih ali tekmovanjih, z namenom doseči najvišjo hitrost in najvišjo povprečno hitrost in/ali na ocenjevalnih vožnjah,
- plovbe po prepovedanem območju,
- preobremenitve plovila.
Osnovna kasko zavarovanja običajno krijejo le plovbo po Jadranskem morju in notranjih celinskih vodah. V primeru, če želite pluti v Sredozemsko morje, je zavarovanje možno razširiti glede na geografske meje plovbe. Če nameravate zapluti v Atlantik ali še dlje, pa bo treba poiskati zavarovalnico, ki nudi tudi taka zavarovanja. Zavarovanja, ki vključujejo škode med prevozom plovila po kopnem, med tekmovanji, oddajanjem v najem ali pri poučevanju, je treba doplačati.
Zavarovanja plovil se razlikujejo glede na zavarovalnico. Nekatere krijejo več, nekatere manj škod. Pred sklenitvijo se dobro pozanimajte, kaj je vključeno v zavarovanje in kaj ne.
Zavarovanja najetih plovil
Plovila, ki jih najamemo, so večinoma kasko zavarovana. Ob najemu nam operater zadrži kavcijo, ki jo unovči v primeru, da vrnemo poškodovano plovilo. Zavarovanje plovila je enako kot za fizične osebe z razliko, da je možno za oddajanje doplačati dodatna zavarovanja, ki krijejo predvsem izgube operaterja.
Če se plovilo daje v najem, ga je možno dodatno zavarovati za tveganja:
- goljufije ali krajo plovila, ko je to oddano v najem,
- izgubo prihodka (zaslužka),
- zasega plovila.
Ste se kdaj vprašali, kolikšna je življenjska doba ladje? 10, 30, 50, 100 let? Ne boste verjeli nekatere ladje plujejo še bistveno dlje.
Posebnost med ladjami, posebej vojaškimi, ki so se aktivno borile na oceanih, je nedvomno ameriška bojna ladja USS Constitution. Je najstarejša Ameriška vojna ladja, ki je letos stara neverjetnih 223 let in še vedno pluje. Svojo planirano življenjsko dobo, ki je bila 20 let, je presegla za več kot dve stoletji.
Ladja je izdelana iz hrastovega in borovega lesa in je ponekod obdana z bakreno oblogo. Bila je tretja izmed šestih ladij, ki jih je odobril Kongres z navtičnim aktom leta 1794. Namenjene so bile za boj proti mornaricam, ki so v tistem času že posedovale večje ladje, kot so bile takrat v floti ameriške mornarice.
USS Constitution je trenutno najstarejša vojaška ladja na svetu, ki še pluje. Od nje je starejša le še vojaška ladja HMS Victory, ki pa je od leta 1922 v suhem doku.
Ladjo so izdelali v bostonski ladjedelnici Joshua Humphreys. Njen trup je debel kar 53 cm in na krovu nosi 44 topov. Prvih spopadov se je udeležila kmalu po splovitvi. V resnih bitkah pa je prvič sodelovala po treh letih od splovitve. Vse do leta 1812 je zmagovala v številnih bitkah, nato pa je do leta 1820 večinoma patruljirala v Sredozemlju. Leta 1980 so jo odpisali od aktivne službe in jo hoteli razstaviti. Javni pritisk na oblast, da naj slavne ladje ne uniči, je pripomogel, da so se odločili ladjo obnoviti. Stroški obnove so znašali 157 tisoč USD.
Po obnovi je ladja plula po Sredozemlju in Tihem oceanu. Med drugim je obplula svet, za kar je potrebovala dve leti. Leta 1905 je bila že v zelo slabem stanju. Hoteli so jo odvleči na odprto morje in uporabiti kot vadbeno tarčo za druge vojaške ladje. Javni pritisk je spet rešil ladjo. Postala je plavajoč muzej. Obiskalo jo je več kot 4 milijone obiskovalcev. Vse do leta 1997 je doživela številne prenove. Ob njeni 200-letnici pa je mornarica pripravila poseben dan. Ladjo so usposobili za plovbo in je zaplula le s pomočjo svojih jader. Naslednja plovba je bila šele leta 2012 ob 200-letnici zmage proti francoski ladji HMS Guerriere. V lanskem letu pa so prvič imeli možnost z njo zapluti običajni smrtniki. Razpisali so neke vrste loterijo, na kateri so izžrebali 150 sodelujočih, da so se na praznik 4. julija vkrcali na to impozantno ladjo in z njo zapluli.
Foto: wikimedia
Platno bo po temeljitem pranju izgubilo svojo lastnost vodonepropustnosti. Zato je po čiščenju potrebno izvesti impregnacijo. Impregnacije ne izvajajte, če platna niste dobro oprali in iz njega odstranili nečistoč in maščob. Kako pravilno očistite ponjavo, da je ne poškodujete, si preberite v članku: Kako očistimo platneno streho – vzdrževanje bimini top, spray hood,…
Za impregnacijo platna potrebujemo impregnacijsko sredstvo. Sredstva so na voljo v sprejih, kot tekočine ali celo kot koncentrati. Pri večjih površinah (5 m2 ali več) bodo količine kot so 250 ml ali 400 ml spreja absolutno premalo. Zato je bolje, da si zagotovite večjo količino sredstva. Mi smo izbrali Yachticon sredstvo za impregnacijo (koncentrat), ki se redči z vodo v razmerju 1:5 (cena za 1l od 25,00 – 50,00 EUR odvisno od trgovine).
Impregnacija po korakih
- Pripravite sredstvo za impregnacijo, če je koncentrat ga razredčite v priporočenem razmerju.
- Preverite, da je platno popolnoma suho
- Če platna niste sušili na plovilu, ga namestite na svoje mesto.
- Tekoča sredstva za impregnacijo nanesite na platno s pomočjo mehke krpe ali gobice namočene v sredstvo za impregnacijo. Nanos naj bo enakomeren. Količina naj bo dovolj velika, da se bo v platno vpila enakomerno. Če uporabljate sredstvo v spreju, natančno in enakomerno nanesite nanos na platno.
- Pustite, da se platno dobro posuši.
Ko se platno v celoti posuši, lahko preverite, če ste ga dobro in enakomerno impregnirali. Z gobico namočeno v sredstvo za impregnacijo ponovno potegnite preko površine, ki ste jo impregnirali. Na mestih, kjer je bila impregnacija dobra, se nov nanos ne bo prijel, kjer pa ni bila zadovoljiva, pa se bo sredstvo vpilo v platno.
Ko ste preverili kvalitetno opravljenega dela, pustite platno da se popolnoma posuši.
Večni problem na plovilih so platnene strehe. Hitro se umažejo, na njih se začne nabirati plesen in izgubljajo svojo vodoneprepustnost. Izpostavljene so morski vodi, nečistočam, ki jih prinese veter ali padejo z dežjem, močni UV-svetlobi, velikim temperaturnim razlikam in spremembam vlage.
Kljub temu pa platnene strehe ob rednem vzdrževanju lahko zdržijo dolgo časa. Če vzdrževanje izvajamo redno in pravilno, bodo lahko na plovilu tudi sedem ali več let.
Platnene strehe so izdelane iz mešanice naravnih in sintetičnih materialov. Njihova posebna sestava in način izdelave zagotavljata odpornost na morsko vodo in UV-žarke ter zagotavljata neprepustnost. Kljub temu pa so materiali izpostavljeni zahtevnim pogojem, zato jih je treba primerno vzdrževati.
Čiščenje platnenih streh
Čiščenje platnene strehe izvajamo po korakih. Preden poprimemo za delo, si moramo poiskati primerno podlago, ki naj bo ravna in čista. Ker so platnene strehe pri plovilih običajno velikih dimenzij, je najbolje, da čiščenje izvedemo na tleh. Da platnena streha ne bo po končanem delu bolj umazana kot pred začetkom, površino prekrijemo s čistim polivinilom. Za čiščenje si moramo pripraviti tudi opremo in čistila. Potrebujemo vodo, milo, mehko krtačo in dobro voljo.
Čiščenje po korakih
- S krtačo odstranite grobo nečistočo.
- Namočite z vodo.
- Platno popršite z raztopino mila in vode (uporabite lahko tudi pralni prašek ali posebno čistilo za platnene ponjave).
- Z mehko krtačo očistite površino ponjave na obeh straneh.
- Počakajte, da se raztopina mila in vode vpije v platno.
- Po potrebi ponovno očistite površino z mehko krtačo.
- Sperite s čisto vodo. Izpiranje naj bo temeljito. Ostanki čistil v platnu bodo preprečili kvalitetno impregnacijo.
- Če vam ni uspelo odstraniti vseh nečistoč, ponovite korake od 3 do 7. V primeru trdovratnih madežev čistite po postopku za odstranjevanje trdovratnih madežev.
- Dobro posušite platno.
Zadnji korak, sušenje platna je najbolje opraviti kar na plovilu. Platno namestite nazaj na svoje mesto na plovilu in pustite, da se dobro posuši.
Odstranjevanje trdovratnih madežev
V primeru trdovratnih madežev, ki vam jih ni uspelo odstraniti z zgoraj opisanim postopkom, si lahko pomagate z naslednjimi nasveti.
- Namesto raztopine mila in vode uporabite še belilo. Zmešajte 50 ml belila z 10 ml mila in 1 l vode.
- Raztopino nanesite na trdovratne madeže.
- Pustite učinkovati 15 min.
- Dele obrišite z gobo ali čisto krpo.
- Dobro izperite z vodo in posušite.
Pomembno
- Platnene strehe vedno sušite le na zraku. Sušenje v sušilcih bo uničilo strukturo materiala.
- Po pripravi mešanice za čiščenje blaga, najprej preverite delovanje sredstva na manjšem, manj videnem delu platna in opazujte, če se platno slučajno razbarva. V tem primeru poiščite navodila proizvajalca in njegova priporočila za čiščenje.
Še nasveti za čiščenje najbolj pogostih madežev:
Madež | Priporočeno čistilno sredstvo |
Pivo, urin, barvila iz hrane | 0,3 dcl sredstva za pomivanje posode + 0,2 dcl kisa v 1l vode |
Borovnice | 0,1 dcl sredstva za pomivanje posode + 0,3 dcl kisa v 1l vode |
Ptičji iztrebki, gorčica, kava, čaj, jajca, kola | 0,5 dcl sredstva za pomivanje posode v 1 l vode |
Kri | 0,5 dcl sredstva za pomivanje posode + 0,3 dcl amonijaka v 1 l vode |
Maslo, mast, olje, solatni preliv, paradižnikov sok | Uporabite koruzni škrob kot sredstvo za absorbcijo, nato očistite z mešanico sredstva za pomivanje posode in vode |
Oglje, barvice, svinčniki | Posesajte in nato očistite z mešanico 0,3 dcl sredstva za pomivanje posode in 1 l vode |
Zvečilni čigumi | Namočite z izopropilnim alkoholom nato očistite z mešanico 0,3 dcl sredstva za pomivanje posode in 1 l vode |
Plesen | 0,1 dcl sredstva za pomivanje posode + 0,3 dcl sredstva za beljenje perila v 1 l vode |
Vosek | Pod platno položite brisačo ali drug vpojni material. Prelikajte z likalnikom, da se vosek stopi in vpije v pivnik. Nato očistite z mešanico 0,1 sredstva za pomivanje posode in 1 l vode. |
Vinski madeži | 0,1 dcl sredstva za pomivanje posode, 0,2 dcl kisa in 0,3 dcl izopropilnega alkohola ali peroksida in 1 l vode |
Platneno streho lahko očistite tudi s namenskimi čistilnimi sredstvi, ki jih priporoča proizvajalec.
Tudi letos za naročnike eNavtike cenejši privezi v sidriščih na Jadranu.
Letos nam je znova uspelo za naše naročnike zagotoviti cenejše priveze na nekaterih sidriščih na Jadranu. Za sidrišča smo zagotovili vaučerje. Nižjo cena sidranja si zagotovite s tiskanim vaučerjem, ki ga predložite ob plačilu priveza ali pa z elektronskim, ki ga enostavno pokažete na svoji mobilni napravi.
Vaučerje prevzamete na naslednji povezavi:
PREVZEMI SVOJE VAUČERJE 2020 |
(samo registrirani uporabniki eNavtike)
Vaučerji so na voljo le naročnikom na eNavtiko. Če ste že registriran uporabnik naše spletne strani, se je treba zgolj prijaviti na spletno stran. Če še niste registriran uporabnik, se je treba najprej registrirati in registracijo potrditi preko vašega elektronskega naslova. Registracija je potrebna le enkrat. Postopek je v celoti brezplačen.
Opravi registracijo na tej povezavi. Opravi prijavo na tej povezavi.
Hrvaška turistična skupnost zagnala večjezični portal www.nautika.evisitor.hr, ki navtikom omogoča plačilo turistične takse prek spleta.
Portal je na voljo v hrvaščini, angleščini, nemščini in italijanščini, uporabnika pa vodi po postopku registracije in plačila turistične takse na enostaven in jasen način. Prav tako portal podpira plačila z vsemi najbolj znanimi znamkami plačilnih kartic na svetu, po plačilu turistične takse bo pa uporabnik na svoj elektronski naslov prejel potrditev plačila, ki jo mora hraniti med celotnim bivanjem na plovilu.
Naj vas spomnimo, da v skladu z Zakonom o turistični taksi, navtiki lahko plačajo turistično takso glede na dolžino plovila, od leta 2020 pa je tudi možno plačilo glede na število oseb, oz. število nočitev.
Povezava do portala: www.nautika.evisitor.hr
Letošnje poletje, tako kot za plovbo v nekatere druge države, tudi za Grčijo veljajo posebna pravila in formalnosti. Plovba v Grčijo v vsa pristanišča je dovoljena za vse državljane EU. Vendar pa je potrebno pred prihodom izpolniti nekatere formalnosti v zvezi z koronavirusom. Vsaj 24 ur pred prihodom je potrebno na spletni strani https://travel.gov.gr izpolniti Passenger Locator Form (PLF), v katerem navedete iz kje prihajate, kako prihajate in kje se boste (vsaj prvih nekaj dni) nahajali. Na dan prihoda ob polnoči vam na mail, ki ste ga vpisali, pošljejo potrdilo in QR kodo, katero morate imeti s seboj, zadostuje v elektronski obliki. V primeru prihoda z letalom, bi vam na letališču to kodo odčitali, v primeru prihoda z lastnim plovilom pa vas bodo najverjetneje samo vprašali ali ste PLF izpolnili.
V primeru prihoda s plovilom morate predhodno ali ob prihodu izpolniti tudi obrazec MODEL OF MARITIME DECLARATION OF HEALTH, ki ga najdete na tej povezavi: http://ambatene.esteri.it/Ambasciata_Atene/resource/doc/2020/07/model_maritime_declaration_of_health.pdf. Obrazec pošljete pristojni luški kapitaniji po elektronski pošti. Če, kot večina Slovencev priplujete iz Jadrana in najprej pristanete nekje v okolici Krfa, je potrebno obrazec poslati na naslednja dva naslova: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., v elektronski pošti pa morate obvezno navesti tudi vašo telefonsko številko na kateri ste dosegljivi. Teoretično je možno, da bi vas v naslednjih dneh poklicali, da ste izbrani za naključno covid-19 testiranje, ki ga Grki naključno izvajajo med turisti, ki vstopijo v državo. S tem ste formalnosti glede korona virusa zaključili. Poudarjamo, da oboje lahko postorite, že med plovbo, saj je vse elektronsko.
Ko ste omenjene formalnosti opravili, vam preostane še običajen postopek vstopa v Grčijo, kot vsa leta do sedaj. Oglasiti se morate na luški kapitaniji, kjer pregledajo dokumente plovila, izpolnite crew listo, DEKPA pa je ukinjena. TEPAI (plovna taksa, ki je veljavi od lanskega leta) morate na spletu izpolniti pred vstopom v Grčijo. Svetujemo, da ga tudi plačate preko spleta, vendar so se lansko leto s plačili preko nekaterih slovenskih spletnih bank pojavljale težave in so grške oblasti denar nakazovale nazaj. V tem primeru TEPAI plačate na banki ob vašem prvem postanku v Grčiji. TEPAI izpolnite na povezavi: https://www1.aade.gr/aadeapps2/etepai/, na sledeči povezavi pa lahko najdete navodila: https://www.aade.gr/dl_assets/etepai/etepai_faqs_en.pdf. Vstopne formalnosti lahko urejate v vseh večjih luških kapitanijah, nam najbližje so Marina Gouvia, Krf in Paxos. Na Erikousi, ki je na poti iz Slovenije ali Hrvaške, najbližji grški otok in zato za večino prvi postanek, kljub temu, da so uredili novo pristanišče, vstopnih formalnosti ni možno opravljati.
Plovba v grčijo 1. del > |
Pripravila: Nataša Kolega
Varnostni jopiči so nepogrešljiva in hkrati obvezna varnostna oprema na vsakem plovilu. Na krovu jim moramo imeti vedno vsaj toliko kolikor je na krovu oseb.
Zaradi razvoja tehnologije, so varnostni jopič postali velik več kot le reševalni jopič. Še nedavno so bili ogromni, neudobni in so ovirali vse aktivnosti na krovu, danes pa postajajo do uporabnika prijazni, večfunkcijski in ne ovirajo dela na krovu.
Pomorska zakonodaja se po celotnem svetu stalno spreminja in sledi vedno večjemu zagotavljanju varnosti na morju. Ker ja navtika postala dosegljiva vedno večjemu številu ljudi, se je možnost pomorskih nesreč in s tem ogrožanja življenja povečala. Da bi bilo tragičnih nesreč čim manj, postajajo varnostni jopiči obvezni med plovbo na nekaterih vrstah plovila, večina odgovornih navtikov pa jih uporablja tudi takrat, ko ti no obvezno je pa pametno.
Proizvajalci varnostne opreme sledijo trendom in svoje izdelke prilagajajo potrebam jadralcev. Eden vodilnih proizvajalcev vrhunskih varnostnih jopičev je švedsko podjetje Baltic. Reševalne jopiče izdelujejo že od leta 1977. V več kot 30 letih so bili zvesti filozofiji, da pri kvaliteti in funkcionalnosti izdelkov ne smejo sprejemati kompromisov. Zato so njihovi izdelki najkvalitetnejši v Evropi in so prodajani v več kot 50 različnih državah sveta.
Kako delujejo samonapihljivi jopiči
Samonapihljivi reševalni jopiči imajo vgrajeno bombico napolnjeno z CO2. Ob stiku z vodo se ta aktivira in napihne zračne blazine vgrajene v varnosti jopič. V kolikor bi avtomatski sistem zatajil, ga lahko sprožimo ročno. Če bi zatajil tudi ročni sprožile, je v jopičih še dodatna cevka skozi katero lahko jopič napihnemo sami in si zagotovimo potrebno plovnost. Jopiči so lahko opremljeni še z dodatnimi funkcionalnostmi. Imajo karabin s katerim se lahko pripnemo na varnostno vrv na plovilu, piščalko, žep za namestitev EPIRB naprave, indikatorje delovanja in druge.
Izjema prilagodljivost
Pomembno |
Od leta 2020 je na Hrvaškem obvezna uporaba varnostnih jopičev med plovbo na vseh plovilih, ki lahko presežejo največjo hitrost plovbe 20 vozlov in potniki med plovbo niso nameščeni v kabini. |
Samonapihljivi jopiči so za razliko od klasičnih izjemno prilagodljivi. Večina je primerna za osebe, ki tehtajo med 40 in 110 kg, nekateri pa celo od 140 ali 150 kg.
Različni jopiči za različne namene
V proizvodnem programu podjetja Baltic so tri vrste različnih reševalnih jopičev. Za najbolj zahtevno uporabo izdelujejo jopiče serije RACE. Namenjeni so najbolj zahtevnim uporabnikom, aktivnim jadralcem, ki se udeležujejo regat. Izdelani so na način, ki omogoča dolgotrajno nošenje jopiča in zagotavlja največje udobje. Prilagojeni so najstrožjim zahtevam mednarodne jadralske organizacije. Jopiči so opremljeni s posebno zaščito pred vodnim pršcem, s karabinom za povezavo z varnostno vrvjo in zagotavljajo izjemno plovnost.
Serija COMFORT je namenjena manj zahtevni uporabi in kot že samo ime namiguje, zagotavlja udobno uporabo. Jopiče odlikuje tudi izjemno majhna teža. Že po nekaj minutah nošenja, bomo pozabili, da nosimo jopič. Celotna serija jopičev je opremljena z samodejnim sistemom in indikatorjem pripravljenosti delovanja.
Serija ALLROUND je namenjena vsestranski uporabi na plovilu kot drugih vodnih športih. Iz delane je iz posebnega materiala, ki zagotavlja udobno nošenje tudi na golo kožo.
Kaj pa po aktivaciji
Samonapihljivi jopiči niso namenjeni zgolj enkratni uporabi. Ko jopič enkrat sprožimo, ga je potrebno dobro sprati v sladki vodi, posušiti in zložiti in zamenjati bombico s CO2 (glej slika desno).
Posvetujte se s strokovnjakom
Pred nakupom samonapihljivih varnostnih jopičev se posvetujte s strokovnjakom. Gre za vašo varnost in vaše življenje. Kateri model jopiča je primeren za vas, je odvisno od vaših potreb, način življenja na plovilu, vrste plovila, področje plovbe in številnih drugih dejavnikov.
Več o samonapihljivih varnostnih jopičih Blatic pri slovenskem zastopniku Burin Boats, tel.: 00 386 40 322 422.
Hrvaška je 8. aprila 2020 sprejela nov zakon o turistični taksi. Čeprav je bil zakon v veljavi, ga niso izvajali vse do 1. junija. S 26. junijem so sprejeli tudi pravilnik o turistični taksi in sedaj je končno jasno, da so lastniki plovil in njihovi uporabniki izenačeni z drugimi turisti na Hrvaškem.
Plačevanje za posamezno nočitev
Novi pravilnik o višini turistične takse za tako imenovane navtike, ki prenočujejo na plovilu (plovilo se šteje kot plovni objekt daljši od 7 m z vgrajenimi ležišči in se uporablja za počitek, rekreacijo ali križarjenje in ni plovni objekt navtičnega turizma – čarter plovilo), omogoča plačevanje turistične takse za posamezno nočitev. Turistična taksa znaša 10 HRK za eno nočitev za eno osebo.
Plačilo pavšalnega zneska
Plačilo pavšalnega zneska na enak način kot lansko leto je še vedno možno. Zaradi koronavirusa so letos cene za 20% nižje a še vedno močno previsoke (glej tabelo spodaj).
Način plačevanja
Vsem navtikom, ki se bodo odločili za plačevanje turistične takse na podlagi posameznih nočitev ali pa pavšalno plačevanje, se bo izdalo potrdilo s posebno kodo. Z njo bo vedno možno preveriti avtentičnost plačila. Na potrdilu bo poleg podatkov o plovilu navedeno tudi časovno obdobje, za katerega je taksa plačana oziroma podatki o turistih, za katere je taksa plačana, če se bo plačilo izvedlo za dejansko opravljena prenočevanja.
Plačevanje turistične takse je možno po elektronski poti, preko turističnih skupnosti ali v luških kapitanijah in njihovih izpostavah. Ko bo spletna stran za plačilo takse aktivna, bomo objavili povezavo.
Posebnosti zaradi koronavirusa
Višina pavšalne turistične takse za leto 2020 se zmanjša za 20 %.
Če so navtiki plačali pavšalno turistično takso za obdobje trajanja epidemije v RH, lahko zahtevajo povračilo zneska za obdobje trajanja epidemije ali pa zahtevajo za podaljšanje obdobja. Zahtevek je treba posredovati turistični skupnosti Republike Hrvaške.
Cene pavšalne turistične takse v 2020 za plovila
Dolžina plovila (m) | Časovno obdobje | Višina v HRK | Znesek v 2020 (-20%) v HRK |
7 – 9 | |||
do 3 dni | 90,00 | 72,00 | |
do 8 dni | 210,00 | 168,00 | |
do 15 dni | 360,00 | 288,00 | |
do 30 dni | 600,00 | 480,00 | |
do 90 dni | 1.410,00 | 1.128,00 | |
do 1 leta | 1.800,00 | 1.440,00 | |
9 – 12 | |||
do 3 dni | 150,00 | 120,00 | |
do 8 dni | 350,00 | 280,00 | |
do 15 dni | 600,00 | 480,00 | |
do 30 dni | 1.000,00 | 800,00 | |
do 90 dni | 2.350,00 | 1.880,00 | |
do 1 leta | 3.000,00 | 2.400,00 | |
12 – 15 | |||
do 3 dni | 210,00 | 168,00 | |
do 8 dni | 490,00 | 392,00 | |
do 15 dni | 840,00 | 672,00 | |
do 30 dni | 1.400,00 | 1.120,00 | |
do 90 dni | 3.290,00 | 2.632,00 | |
do 1 leta | 4.200,00 | 3.360,00 | |
15 – 20 | |||
do 3 dni | 240,00 | 192,00 | |
do 8 dni | 560,00 | 448,00 | |
do 15 dni | 960,00 | 768,00 | |
do 30 dni | 1.600,00 | 1.280,00 | |
do 90 dni | 3.760,00 | 3.008,00 | |
do 1 leta | 4.800,00 | 3.840,00 | |
20 + | |||
do 3 dni | 300,00 | 240,00 | |
do 8 dni | 700,00 | 560,00 | |
do 15 dni | 1.200,00 | 960,00 | |
do 30 dni | 2.000,00 | 1.600,00 | |
do 90 dni | 4.700,00 | 3.760,00 | |
do 1 leta | 6.000,00 | 4.800,00 |