Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija
Samostan Blaca oziroma Pustinja Blaca, kot jo imenujejo domačini, je star samostan v ozki in strmi dolini jugozahodnega dela otoka Brač. Po smrti zadnjega meniha je samostan pripadel občini Brač, ki je v njem uredila muzej, ki ga moramo obvezno obiskati.
Dostop
Do samostana vodita dve poti. Ena z morske strani iz zaliva Blaca in druga iz kopenske smeri, s parkirišča, ki je urejeno približno 1 km severno od samostana. Pot je treba prehoditi peš.
Če ste na otok pripluli, morate pristati v zalivu Blaca. Sidrati je treba na lastnem sidru. Zaradi številnih plovil, ki bodo priplula med poletno sezono v zaliv, je treba krmo plovila privezati na obalo. Priveznih možnosti na obali je na voljo dovolj. S plovila se izkrcajte s pomočjo pomožnega čolna. Zaliv ima lepo peščeno plažo, na kateri lahko brez težav pristanete, se izkrcate in plovilo pustite na peščeni obali.
Za pot se primerno pripravite
Razdalja, ki jo boste morali prehoditi do samostana, je 2,75 km. Z nadmorske višine 0 m se boste povzpeli na 240 m. Pot je v celoti peščena in relativno položna. Priporočamo lahko športno obutev, plastenko vode in pokrivalo, ki vas bo ščitilo pred soncem. Za pot boste potrebovali med 30 in 45 min, odvisno od vašega tempa hoje.
Zgodovina
Zaradi turških vpadov v 15. stoletju poljiški (Poljice vas v bližini Splita) so glagoljaši pobegnili na otok Brač, kjer jim je braški knez izdal dovoljenje za bivanje. Poklonil jim je zemljo v soteski Blaca. Takoj po naselitvi leta 1552 so začeli obdelovati rodovitno zemljo in rediti živino. Leta 1570 so dobili dovoljenje za izgradnjo cerkve in samostana. Zaradi izjemne podjetnosti je posest ves čas rasla. S svojimi izdelki (med, olivno olje, vino ...) so trgovali z Benetkami in Dunajem. V lasti so imeli tudi svoje lastne ladje. Pustinja Blaca je bila dolgo časa najmočnejši gospodarski subjekt na otoku Braču. V času od 1862 do 1962 so samostan vodili svečeniki Miličevići. Običaj je bil, da je glavnega svečenika vedno nasledil njegov nečak. Zadnji je vodil samostan Nikola Miličević. Bil je astronom, ki je odkril dva asteroida, ki se imenujeta Miličević in Brač. Po njegovi smrti je samostan prešel v last braške občine, ki je samostan preuredila v muzej.
Samostan danes
Samostan, ki je danes muzej, upravljata brata Zoran in Luka Vranjičić. Voden ogled skozi muzej traja približno 45 minut. Poleg zgodovine boste slišali tudi zanimive anekdote.
Čeprav do samostana vodijo le pešpoti, pa se je možno tam tudi okrepčati. Vso hrano in pijačo, ki jo ponujajo, do samostana pritovorijo z osli in konji.
Legenda o Blaci
Nikola Miličević, zadnji svečenik v samostanu Blaca, ni bil navdušen le nad vesoljem. Svojega glasbenega talenta ni nikoli skrival. Ko je v dar dobil klavir, se je soočil s svojevrstnim problemom. Kako ga bodo po slabi poti varno prenesli do samostana. Do zaliva Blaca so ga pripeljali na ladji. Iz zaliva do samostana ga je nosilo 12 krepkih domačinov. V vročini so bili izjemno žejni. Na poti, ki je dolga dobra dva kilometra, jim je uspelo popiti kar 50 l vina.
Video
V zadnjem času se na trgu pojavlja vedno več programov za pametne telefone, ki so namenjeni tudi za navtike. Med njimi je tudi program za sidrni alarm.
Nekatere navigacijske naprave imajo alarm že vgrajen, vendar nam njegova funkcionalnost ne pride v poštev, če se ne nahajamo na plovilu, vseeno pa bi bili radi opozorjeni, če nam je sidro slučajno popustilo.
V tem primeru pa nam prav pridejo pametni telefoni.
Kako delujejo programi?
Programi za sidrni alarm uporabljajo telefonov GPS-sprejemnik. Kar pomeni, da za uporabo aplikacij potrebujete pametni telefon, ki ima GPS-sprejemnik, ali pa tablični računalnik z GPS-sprejemnikom in 3G-povezavo. Program spremlja GPS pozicijo plovila. V primeru, da se pozicija plovila spremeni, za več kot smo nastavili, nam to pametni telefon ali tablica javita z alarmom. Ta telefon mora biti ves čas na plovilu, kjer nemoteno sprejema GPS-signal. Če želimo, da bo alarm kar najbolj natančen, je najbolje, da pozicijo označimo tam, kjer so vrgli sidro, neto pa določimo razdaljo, ki je še dopustna, da se plovilo prosto giblje. Na primer, če spustimo 20 m sidrne verige, potem je dovolj, če določimo 25 m varnega območja, po katerem se giblje plovilo. Pri uporabi naprav moramo upoštevati tudi napako določanja GPS-pozicije. Nekateri programi nam sporočajo natančnost določanja GPS-pozicije. Ta podatek uporabimo pri nastavitvi varnega območja, da se nam ne bo potem zgodilo, da se bo alarm neprestano vključeval.
Javljanje alarma
V primeru, da se je plovilo premaknilo iz nastavljenega območja, se bo sprožil alarm. Če smo na plovilu, bomo zvočni alarm slišali. Kaj pa če nismo na plovilu? Prednost aplikacij je ravno v tem, da so uporabne tudi, ko nismo na plovilu. V aplikacijo lahko dodate številko drugega mobilnega telefona, ki ga boste ves čas nosili s seboj. Aplikacija bo poslala SMS-sporočilo in vas obvestila o premiku plovila.
Previdnost ne bo odveč
Pri uporabi aplikacij je potrebna previdnost. Vse mobilne naprave pri sprejemanju GPS-signala porabijo relativno veliko električne energije. Samostojnost naprav brez zunanjega napajanja je praviloma le nekaj ur. Če napravo uporabljate za sidrni alarm, je pametno, da jo priključite na zunanji vir napajanja oziroma polnilec.
Kako do aplikacije
Številne aplikacije so na voljo za android in iOS operacijske sisteme. Nekateri so brezplačni, nekateri brezplačni z omejenimi funkcijami v plačljivi verziji pa s polno funkcionalnostjo. Poiščete jih lahko v spletni prodajalni. Uporabite iskalni niz »anchor alarm«.
Foto: posnetek zaslona
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.