Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Obdelali bomo naslednje vsebine:
- Izvedba manevra MOB
- Privez s premcem naprej
- Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah
- Jadro Code 0
- Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem
- North U simulator
- Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Odgovori na najbolj pogosta vprašanja skiperjev
Shingled tehnologija solarnih panelov je najnovejša tehnologija, ki zagotavlja visok izkoristek, izjemno fleksibilnost in dolgo življenjsko dobo.
Solarni paneli na plovilih postajajo del nujne opreme. Zagotavljajo večjo samostojnost od postankov na kopnem ali gnanja motorja zgolj zaradi porabe električne energije. Ker pa smo na plovilu omejeni s prostorom in površine niso ravne, pridejo v poštev fleksibilni solarni paneli, ki imajo visoke izkoristke in so upogljivi.
Kaj je shingled tehnologija
Shingled solarni paneli so idealne rešitev za plovila. So nova generacija panelov, ki ima številne prednosti pred klasičnimi paneli. Pri klasičnih panelih so celice med seboj povezane s trakovi, ki so spajkani na površino celice s posebnim visokotemperaturnim procesom. Ti trakovi so občutljivi na pregibe, se lahko lomijo in povzročajo stres na silikonsko celico. Da bi se zmanjšal upor celice, so številni proizvajalci pričeli nameščati po 4,5 ali celo 6 povezovalnih trakov, s čemer so velik del celice prekrili in posledično zmanjšali površino izpostavljeno soncu. Moč panelov se zaradi tega lahko zmanjša kar za 3,5 %.
Če pride do prekinitve povezave med posameznimi celicami, panel ne deluje več. Ker so paneli na plovilu pogosto nameščeni na neravne površine, ponekod celo na gibljive (bimini), lahko hitro pride do težav. Pri shingled panelih je odpornost bistveno večja. Celice so razrezane na 5 ali 6 trakov, ki so zloženi podobno kot strešniki na strehi. Robovi se delno prekrivajo. Med seboj so spojeni s posebnim prevodnim lepilom. Bakrene povezave med celicami niso več potrebne, robovi trakov so fleksibilni in celoten rob vsakega traku služi kot kontakt (slika 1).
Večji izkoristek na manjši površini
Klasični solarni paneli imajo celice položene na površino panela. Med njimi so prazni prostori, ki ne proizvajajo elektrike. Enaka količina solarnih celic je pri shingled tehnologiji nameščena na manjšo površino, oziroma z drugimi besedami izkoristek panelov s shingled tehnologijo ne na enaki površini večji.
Manjši izguba zaradi senčenja
Klasični paneli imajo celice povezane zaporedno. Če prekrijemo eno samo celico, se proizvodnja solarnega panela bistveno zmanjša. Shingled solarni paneli so sestavljeni iz skupin celic. Panel moči 100 - 200 W ima običajno 3 skupine oziroma tri trakove (paneli večjih moči do 400W pa 4 do 6). Njihova velika prednost je manjša občutljivost na snečenje v primerjavi s klasičnimi paneli (slika 2). Ker so paneli na plovilu pogosto nameščeni na mestih na katere pada senca (radarski lok, jambor, bum,…), je za pridelavo električne energije pomembno, da so čim manj občutljivi na senco.
Večja zanesljivost
Pri klasičnih panelih so celice med seboj povezane s 30 m povezovalnih kablov. Vsak del tega kabla predstavlja možnost za okvaro. Shingled paneli teh kablov nimajo več. Trakovi so med seboj lepljeni in možnost okvar je manjša. Testi so pokazali, da so shingled paneli bistveno bolj odporni na statične in dinamične obremenitve.
Privlačen videz
Shingled solarni paneli nimajo vidnih povezav. Trakovi celic med seboj povezani v trakove in nato pritrjeni na površino (stekleno ali plastično pri fleksibilnih panelih). Površina panelov je zato enobarvna in vidno privlačna.
Fleksibilni solarni paneli moči 110W primerni za uporabo na plovilih so že na voljo v Sloveniji.
Tehnični podatki:
- Dolžina: 1130 mm
- Širina: 520 mm
- Debelina: 2mm
- Teža: 2,5 kg
- Konektor: MC4
- Moč: 110Wp
- Izkoristek celice: 21,40
- Tok: 5,71A
- Kratkostični tok: 6,22 A
- Napetost: 19,25
- Napetost na odprti sponki: 22,75 V
- Izhodna toleranca: 3%
- Najvišja sistemska napetost: 100 V
- Delovna temperatura: -20C - +60C
Navedeni podatki veljajo za standarde testne pogoje: AM=1.5, E=1000W/m2, TC=25℃
Nakup panela BlueCell 110 Wp |