Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
19-letnemu Toniju Vodišku so se sanje o skupni zmagi v svetovnem pokalu razreda kitefoil konec tedna razblinile kot milni mehurček. Najboljši slovenski jadralec s padalom si je na zadnji etapi poškodoval ramo in prizorišče zapustil praznih rok.
Evropski podprvak v formuli kite je na jugu Sardinije lovil četrto lovoriko v disciplini kitefoil in zdelo se je, da mu pohoda na zmagovalni oder ne more preprečiti nihče. Letos je dobil že tri etape in tudi četrto je začel dobro. Na morju pred Cagliarijem je nanizal dve zmagi, drugo in tretje mesto, potem pa poškodoval vrvi padala in odstopil. A to je bil le začetek neverjetnega sosledja dogodkov, ki so mladega Koprčana prisilili h kapitulaciji.
Ko se je vrnil na regatno polje, so se italijanske vode več kot očitno zarotile proti slovenskemu asu. Najprej je bil diskvalificiran zaradi prezgodnjega starta, potem se je zapletel v krmno oznako in odstopil, v desetem plovu pa je pri polni hitrosti zadel v večji plavajoč predmet. “Med padcem se mu je rama zasukala in izskočila iz sklepa, nato pa se postavila nazaj na mesto. Na kraju dogodka so ga takoj oskrbeli reševalci. Šel je tudi v bolnico, vendar se po treh urah čakanja tam ni zgodilo nič. Zato smo pospravili stvari in se odpravili na prvi trajekt proti domu. Upam, da bo v ponedeljek pri nas prišel na vrsto za magnetno resonanco, nakar bomo videli, kaj sledi,” je zdravstveno stanje 19-letnika razkril njegov oče in trener Rajko Vodišek.
Finalno tekmo svetovne serije je v konkurenci 66 jadralcev iz 21 držav dobil Francoz Theo De Ramecourt. Skupna pokalna zmaga je pripadla 22-letnemu evropskemu prvaku v formuli kite Axelu Mazelli. Toni Vodišek je sezono končal na devetem mestu.
SVETOVNA KITEFOIL SERIJA 2019 – končni vrstni red
1. FRA Axel Mazella 392 točk
2. FRA Nicolas Parlier 389 točk
3. FRA Maxime Nocher 386 točk
4. FRA Theo De Ramecourt 385 točk
5. GER Florian Gruber 384 točk
…
9. SLO Toni Vodišek 349 točk
Vir: JZS.si
Toplo jesensko vreme je bilo tudi letos naklonjeno organizatorjem Skipper Cup-a, ki so na 23. srečanju s pomočjo levanta in kasneje JZ vetra izpeljali celoten program.
14 jadrnic je tekmovalni dan začelo v šestih vozlih vzhodnika, drugi plov so po prekintvi in popravku proge nadaljevali v 10 vozlih juga, predzadnjo regato Pokala Slovenije pa sklenili v še nekoliko močnejšem jugozahodniku, ki je popoldne po Piranskem zalivu potegnil s 13 vozli.
Po dveh napetih bojih so si bile v kategoriji Open vodilne tri posadke Generaili – Assilina 3, Cleansport One in Scorpio 44 povsem izenačene s štirimi točkami in o zmagovalcu je odločala zadnja regata. V konkurenci ORC ni bilo nič manj pestro. Tudi tu sta boj za skupno zmago do zadnjega metra bili Taia 2 & White Goose in Palada.
Troboj med Open rivali se je izšel v prid Cleansport One-a, v ORC floti pa je bila hitrejša Taia 2 & White Goose.
Vir: JZS.si
Za udeleženci evropskega prvenstva v formuli kite je že 10 regat, v katerih ni izstopal nihče od favoritov. Koprčan Toni Vodišek je kvalifikacije končal na tretjem mestu.
Zaliv Orsitana je 90 jadralcem iz 22 držav minule dni postregel z raznolikimi vetrovi, ki so krog kandidatov za zmago zožili na pet imen. Prvi je trenutno vodilni Francoz Theo De Ramecourt (10 točk), najhitrejši v četrtkovih regatah po 22 vozlih. Tik za petami mu je rojak Axel Mazella (11 točk), strokovnjak v srednje močnem vetru. Toni Vodišek je na tretjem mestu z enakim seštevkom kot četrto uvrščeni Benoit Gomez iz Francije (14 točk), peterico pa zaokrožuje Nemec Florian Gruber (19 točk), za katerim zeva velika točkovna vrzel.
Lov na evropsko krono se po štafetni preizkušnji (to je Vodišek izpustil zaradi utrujenosti) nadaljuje v jutri s finalnimi plovi. Najboljši krmarji bodo odslej jadrali skupaj in ne več razdeljeni v dve floti, za pester razplet finala pa bo dodatno poskrbel veter, ki naj bi upadel na približno 10 vozlov.
NAJBOLJŠA DESETERICA V KVALIFIKACIJSKI SERIJI
Moški - 60 tekmovalcev, 10 regat, 2 odbitka
- FRA Theo De Ramecourt / 10 točk / 2.,1.,2.,(3.),(3.),1.,1.,1.,1.,1.
- FRA Axel Mazella / 11 točk / 1.,(2.),1.,1.,1.,2.,(3.),2.,2.,1.
- SLO Toni Vodišek / 14 točk / 2.,2.,5.,(dnc),1.,1.,1.,1.,1.,(dsq)
- FRA Benoit Gomez / 14 točk / (3.),1.,2.,1.,2.,2.,2.,2.,2.,(rct)
- GER Florian Gruber / 19 točk / 1.,3.,3.,2.,3.,(4.),2.,(5.),3.,2.
- NZL Sam Bullock / 33 točk
- ITA Mario Calbucci / 33 točk
- GER Jannis Maus / 35 točk
- POL Maks Zakowski / 37 točk
- CRO Martin Dolenc / 43 točk
V mestu Torregrande na zahodni obali Sardinije se danes začenja evropsko prvenstvo razreda formula kite. Vzdolž tri kilometrske peščene plaže se bo za najvišja mesta do nedelje potegovalo približno sto jadralcev. Eden glavnih favoritov za zmago je tudi Koprčan Toni Vodišek.
19-letni Toni je na prizorišče pripotoval konec minulega tedna direktno s Kitajske, kjer je na drugi in tretji etapi svetovne serije v kitefoilu ugnal vso svetovno konkurenco. Čeprav mu je zgoščen tekmovalni ritem že nekoliko načel moči, si je pred današnjo tekmo vzel le dva dni premora.
"Na Sardiniji sem večino časa namenil pripravam. Treningi so bili intenzivni, jadral sem na polno, zadnja dva dneva pa sem izpregel in se spočil," je po opravljenih prijavnih formalnostih dejal Toni, ki bo na EP zaradi utrujenosti nastopil izključno v posamični konkurenci. »Štafeto bom tokrat izpustil. Vmes bom raje počival in prihranil moči za evropsko prvenstvo, ker mi osvojitev naslova pomeni veliko več kot enodnevna dirka mešanih parov,« je smele načrte razkril Toni.
Gostitelji vlogo glavnega favorita sicer pripisujejo branilcu naslova Nicu Parlierju (FRA), a iz igre za najvišja mesta ne gre izključiti niti vodilnega na svetovni jakostni lestvici v formuli kite Denisa Taradina (RUS). Nevaren nasprotnik bo tudi Vodišek, ki je bil na nedavni kitajski turneji največkrat v soju žarometov. V disciplini kitefoil, ki se od formule kite razlikuje le po tem, da tekmovalcem dovoljuje širši izbor opreme, je letos namreč še neporažen, za povrh pa so mu na Sardiniji naklonjene tudi vremenske napovedi. Med najhitrejšimi zna biti že v današnjih osmih vozlih zahodnika, če se mu v uvodnih predstavah ne izide, pa bo zagotovo prišel na svoj račun v finalnem šibkem vetru, ki slovenskemu asu najbolj ustreza.
Razlike med razredoma formula kite in kitefoil
FORMULA KITE | KITEFOIL |
STATUS: Olimpijska disciplina na OI 2024 | STATUS: ni olimpijska disciplina |
OPREMA: Na regatah je dovoljeno nastopati le z opremo registriranih proizvajalcev, ki imajo licenco Mednarodnega kite združenja (IKA). Omejeno je tudi število kosov opreme. Jadralci imajo lahko na tekmi le eno desko, en sistem podvodnih kril (t.i. letalo) in največ 4 jadra. | OPREMA: na regatah je dovoljeno jadrati z opremo poljubnega proizvajalca in neomejenim številom jader, desk, kril... |
Na drugi etapi regate poteka že sedmi dan plovbe. Jadrnice plujejo ob zahodni obali Afrike in se približujejo Zelenortskim otokom. Ključna taktična odločitev ekip bo, po kateri strani obpluti otočje.
Stelth mode – Prikriti način plovbe
Prva ekipa, ki se je odločila, da skrije svoje taktične odločitve pred drugimi tekmovalci, je Ha Long, Bay Viet Nam. Njihova pozicija se 24 ur ne bo prikazovala na zaslonih drugih ekip. Kako bodo izkoristili vetrove, po kateri ruti bodo zapluli, bo jasno, ko se bodo spet prikazali na zaslonih. Prikriti način plovbe so vključili predvčerajšnjim ob 6.00 UTC. Bili so na tretji poziciji in imeli apetite, da bi prvi pripluli do kontrolnih vrat, kjer se delijo bonus točke. Žal jim to ni uspelo. Isto smer plovbe sta izbrali tudi vodilni ekipi Visit Sanya in Qingdao. Zaradi izjemno izenačenih vetrovnih razmer in podobnih hitrosti plovbe, jim kontrolnih vrat ni uspelo doseči pred vodilnima ekipama. Prva jih je preplula ekipa Visit Sanya, druga Qingdao in Ha Long Bay, Viet Nam kot tretja.
Preostale ekipe, ki so zaostajale več, se niso odločile, da bi zaplule do kontrolnih vrat, temveč so nadaljevale s plovbo proti Zelenortskim otokom.
Območje Doldrums bo mešalo štrene
Danes so najhitrejše jadrnice že priplule do Zelenortskega otočja. Peterica jadrnic se je odločila, da bo zaplula med otoki. Najhitrejša je še vedno Visit Sanya. Druga kitajska ekipa Qingdao zaostaja zgolj 5 nmi. Nekoliko dlje je ekipa Ha Long Bay, Viet Nam, ki zaostaja 21 nmi. Dare to Lead in UNICEF plujeta približno 40 nmi za vodilno ekipo. Preostali zaostajajo več kot 140 nmi. Najpočasneje napreduje ekipa Imagine Your Korea, ki zaostaja že 258 nmi. Ekipe v začelju flote imajo nekoliko močnejše vetrove in svoj zaostanek bodo lahko zmanjšale.
Ko bodo prepluli Zelenortsko otočje, se bodo srečali z naslednjim izzivom. Čaka jih prečkanje območja Doldrums. Območje šibkih vetrov in nepredvidljivih neviht bo prinašalo bonus točke. Do vstopa v območje, ki se začne pri 13 stopinjah severno, jih loči 220 nmi. Trenutno njihove hitrosti plovbe znašajo okrog 10 vozlov. Najhitrejše bodo vhod dosegli jutri zjutraj. Nato pa jih čaka 600 nmi dolga plovba skozi območje Doldrums, kjer pa jih čakajo spremenljive razmere.
Trenutni vrstni red (23.9.2019 ob 10.30):
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | Hitrost (SOG) | Zaostanek za vodilnim |
1 | VISIT SANYA, CHINA | 3701.00 nmi | 9.8 vozlov | - |
2 | QINGDAO | 3706.10 nmi | 10.2 vozlov | -4.87 nmi |
3 | HA LONG BAY, VIET NAM | 3722.47 nmi | 10.2 vozlov | -21.24 nmi |
4 | DARE TO LEAD | 3740.08 nmi | 8.5 vozlov | -38.85 nmi |
5 | UNICEF | 3740.95 nmi | 10.0 vozlov | -39.72 nmi |
6 | SEATTLE | 3846.65 nmi | 9.0 vozlov | -145.42 nmi |
7 | WTC LOGISTICS | 3847.34 nmi | 8.4 vozlov | -146.11 nmi |
8 | ZHUHAI | 3883.15 nmi | 11.3 vozlov | -181.92 nmi |
9 | GOTOBERMUDA | 3942.27 nmi | 11.1 vozlov | -241.04 nmi |
10 | PUNTA DEL ESTE | 3953.96 nmi | 10.4 vozlov | -252.73 nmi |
11 | IMAGINE YOUR KOREA | 3959.79 nmi | 11.0 vozlov | -258.56 nmi |
Druga etapa - 1. del
Toni Vodišek je v Pingtanu na Kitajskem osvojil novo zmago v svetovni kitefoil seriji. 19-letni slovenski jadralec s padalom po treh etapah ostaja nepremagljiv, z novim svežjnem točk pa je prevzel tudi vodstvo na svetovni jakostni lestvici.
Tretja tekma svetovne kitefoil serije se je na stičišču Vzhodnokitajskega in Južnokitajskega morja zaradi nevarnih razmer končala z odpovedjo zadnjih treh plovov in novo zmago Tonija Vodiška. Primorski najstnik je v sedemnajstih regatah devetkrat prijadral prvi skozi cilj in poleg medalje v žep pospravil tudi levji delež denarnega sklada, ki je tokrat znašal 40.000 ameriških dolarjev.
"V Pingtanu takega uspeha nisem pričakoval, saj jadranja v močnih vetrovih nisem vajen. Tekmovanje v več kot 25 vozlih in penastih valovih je bilo na trenutke kar strašljivo, zato me najbolj veseli podatek, da sem dobil več kot polovico regat," je bil vnovične potrditve vrhunske forme zadovoljen Vodišek, za katerim je naravnost sanjska sezona.
V članski konkurenci se je v svetovni vrh izstrelil konec julija v Gizzeriji, kjer je prvič stal na najvišji stopnički zmagovalnega odra. Minuli vikend je uspeh dopolnil z zmago na drugi etapi v Weifangu, sedaj pa je svetovno konkurenco ugnal še v Pingtanu, od koder se vrača kot glavni favorit za skupno zmago in po novem tudi kot vodilni na svetovni jakostni lestvici.
Verjetnost, da bo tam ostal tudi po zadnji etapi serije je velika, saj je na Daljnem vzhodu blestel tako na tehnično zahtevnih progah kot tudi v telesno napornih razmerah. V svetovni karavani zato velja za trenutno najbolj vsestranskega kajtarja in med 2. in 6. oktobrom mu bo v Cagliariju na jugu Sardinije težko kdo preprečil, da bi popolni sezoni postavil piko na i v šampionskem slogu.
Končni vrstni red
PINGTAN - 27 tekmovalcev, 17 regat, 3 odbitki
- SLO Toni Vodišek 21 točk / 2.,1.,(4.),1.,1.,1.,2.,(11.),1.,(4.),2.,1.,1.,1.,4.,1.,2.
- FRA Alex Mazella 29 točk / 3.,2.,(7.),(12.),2.,2.,1.,2.,3.,2.,1.,2.,3.,2.,1..,3.,(9.)
- FRA Theo De Ramecourt 42 točk / 1.,(5.),1.,2.,3.,5.,3.,4.,4.,3.,3.,(11.),(10.),4.,3.,5.,1.
Skupna razvrstitev v svetovni kitefoil seriji
- SLO Toni Vodišek 300 točk
- FRA Alex Mazella 295 točk
- FRA Maxime Nocher 290 točk
Svetovna jakostna lestvica
- SLO Toni Vodišek 500 točk
- FRA Alex Mazella 474 točk
- FRA Maxime Nocher 458 točk
V nedeljo se je začela druga etapa letošnje regate Clipper Round the world Race. Enajst posadk je izplulo iz portugalskega mesta Portimao in se podalo v Atlantik. Plovba poteka vzdolž obale zahodne Afrike. Na plovbi preko Atlantika jih čakajo številni izzivi. Prve dodatne točke bodo lahko dosegli v prvih kontrolnih vratih, ki so severno od Zelenortskih otokov. Nato jih čaka plovba preko zloglasnega območja Doldrums ob ekvatorju, kjer bo druga možnost za osvojitev bonus točk. Ko bodo prepluli Atlantik in prispeli do vzhoda Brazilije, pa bodo odpluli še oceanski šprint.
V nedeljo so ekipe zaplule v Atlantik. Razmere za plovbo so povsem drugačne, kot so jih imeli na prvi etapi, ko so pihali severozahodniki s hitrostjo vse do 40 vozlov. Trenutno plujejo z izjemno šibkim vetrom severovzhodnih smeri. Že na samem začetku plovbe so se morale ekipe odločiti za pravo taktiko. Prva možnost je plovba po odprtem morju, kjer naj bi po napovedih zapihali močnejši vetrovi, ki bodo omogočali hitro plovbo z vetrom proti jugu. Druga bolj zanesljiva pa je plovba ob obalah Maroka, kjer s kopnega pihajo nekoliko močnejši vetrovi vzhodnih smeri.
Po dveh dneh in 16 urah plovbe se je izkazalo, da je plovba ob obali hitrejša. Najhitreje spet pluje ekipa Punta del Este. Z zaostankom med 23 in 35 nmi je večina ekip, ki so se odločile za plovbo ob obali. Ekipi Zhuhai in GoToBermuda, ki sta se odločili za plovbo po zahodni ruti, po odprtem oceanu, nato pa sta se premislili iz zapluli proti vzhodu, zaostajata že več kot 100 nmi. Ekipi WTC Logistics in Seattle edini vztrajata in plujeta proti zahodu. Ekipe ob obali plujejo s hitrostmi med 9 in 11 vozli, medtem ko ekipi na zahodu dosegata hitrosti le okrog 8 vozlov. Katera taktična odločitev je prava, bo jasno, ko bodo na odprtem morju zapihali močnejši pasati.
John Stickland, skipper ekipe Ha Long Bay, Viet Nam, ki pluje na trenutnem tretjem mestu, je poslal sporočilo z jadrnice:
»Današnje jadranje je bilo počasno. Ob 8.30 smo zamenjali jadra. Namesto Code 2 smo namestili Code 1 (jadro Code 1 je po obliki podobno jadru Code 2, a je izdelano iz tanjšega materiala). Plujemo počasi s hitrostmi 3–5 vozlov. Spremljajo nas tudi druge ekipe. Flota je razdeljena. Upam, da se bo naša taktična odločitev izkazala za pravilno. Počakati moramo, da se pasati okrepijo.«
Trenutni vrstni red (21.9.2019 ob 9.30):
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | Hitrost (SOG) | Zaostanek za vodilnim |
1 | VISIT SANYA, CHINA | 4144.84 nmi | 9.5 vozlov | |
2 | QINGDAO | 4155.90 nmi | 9.3 vozlov | -11.06 nmi |
3 | HA LONG BAY, VIET NAM | 4174.76 nmi | 10.2 vozlov | -29.92 nmi |
4 | DARE TO LEAD | 4197.89 nmi | 8.4 vozlov | -53.05 nmi |
5 | PUNTA DEL ESTE | 4202.11 nmi | 9.7 vozlov | -57.27 nmi |
6 | UNICEF | 4237.85 nmi | 8.6 vozlov | -93.01 nmi |
7 | IMAGINE YOUR KOREA | 4255.88 nmi | 10 vozlov | -111.04 nmi |
8 | SEATTLE | 4298.99 nmi | 9.3 vozlov | -154.15 nmi |
9 | ZHUHAI | 4338.18 nmi | 9.4 vozlov | -193.34 nmi |
10 | WTC LOGISTICS | 4341.91 nmi | 9 vozlov | -197.07 nmi |
11 | GOTOBERMUDA | 4351.53 nmi | 9.6 vozlov | -206.69 nmi |
Prva etapa London - Portimao
Odprto ekipno državno prvenstvo razreda optimist, ki je že četrto leto zapored potekalo na Ptujskem jezeru, se je končalo z zmago JK Jadro 1. Naslov prvakov so Kopru prijadrali Luka Zabukovec, Maj Petrič, Alja Petrič in Tarin Pečar pod trenerskim vodstvom Luke Lovriča.
Na največjem slovenskem umetnem jezeru je osem ekip iz šestih klubov jadra prvič prekrižalo v sobotnem šibkem vetru, ki ga je bilo ravno dovolj za izpeljavo celotnega round robina. Nedeljski finale je gnal jugozahodnik moči 5 – 8 vozlov in tudi tokrat je JK Jadro 1 s 3:1 premagal najnevarnejšega tekmeca iz prvega kroga- ekipo JK Burja 1. Zadnjo prosto stopničko zmagovalnega odra so po napetem dvoboju z JK Jadro 2 zasedli jadralci JK Pirat.
Tekmovalcem sta pokale in medalje podelila bodoči olimpijec Žan Luka Zelko in sekretar Jadralne zveze Slovenije Romeo Podlogar, čestitke pa jim je z morske pustolovščine proti Turčiji poslal tudi predsednik JZS Aljoša Tomaž.
Organizatorji so na zaključni slovesnosti vse sodelujoče presenetili še s darili sponzorja dogodka in se od mladih krmarjev poslovili z željo: “Upamo, da se nam naslednje leto pridružite v še večjem številu!”
KONČNI VRSTNI RED
1. JK Jadro 1
2. JK Burja 1
3. JK Pirat
4. JK Jadro 2
5. JK Olimpic
6. BD Ranca Ptuj
7. JK Burja 2
8. BD Sidro Maribor
Toni Vodišek je kljub silovitemu trku, ki mu je v zadnjem plovu pretrgal vrvi na krmilu, na Kitajskem osvojil drugo zaporedno zmago v svetovni kitefoil seriji. Po slavju na prvi etapi v Gizzeriji pred mesecem dni je 19-letni kajtar tekmecem sedaj dokazal, da ni le muha enodnevnica.
Rekordni nagradni sklad v višini 60.000 evrov je v provinco Shandong na severovzhodu Kitajske pritegnil 35 tekmovalcev iz 15 držav, ki so se v štirih tekmovalnih dneh pomerili v dvajsetih plovih. Koprčan je nastop v Rumenem morju začel s havarijo, saj je v uvodih dirkah dvakrat zadel ribo ali zaplato morskih alg in ob tem poškodoval podvodni del krila (folia). Drugi tekmovalni dan je nato s tremi zmagami napredoval na četrto mesto, v sobotnem lažjem vetru pa prevzel vodstvo v skupnem seštevku. "Uau, a sem res prvi? Tako sem utrujen, da komaj hodim," je bil ob pogledu na razpredelnico začuden izčrpan jadralec, ki je v šestnajstih preizkušnjah zabeležil kar osem zmag. Kljub temu je imel zaradi bližnjih srečanj z morsko favno ter posledično slabših rezultatov v začetni fazi le dve točki naskoka pred najbližjim zasledovalcem Francozem Maximeom Nocherjem.
To je pomenilo, da v odločilnih štirih plovih ne sme grešiti in do zadnje regate mu je deska res drsela nad morsko gladino kot po maslu. Nanizal je tri prva mesta in s polno paro brzel novemu uspehu naproti, ko je znova počilo.
"Ponovno sem zadel ob nekaj v morju in ponorel! V glavi sem se že poslovil od skupne zmage, zato sem bil toliko bolj srečen, ko sem videl, da sem kljub odstopu ostal na vrhu," se je mlademu Vodišku po napetem finalu odvalil kamen od srca. Praznovanja si primorski as na Daljnem vzhodu ni utegnil privoščiti, saj ga prihodnji vikend že čaka naslednja etapa svetovne serije v Pingtanu na jugu Kitajske.
Foto: Alex Schwarz
Alenka Valenčič in Nicolo Kravanja, člana JK Burja, sta se s predzadnje regate evropskega pokala laserjev, ki je potekala konec tedna na Blatnem jezeru, domov vrnila z odličjem.
Konec tedna je bila na sporedu deveta etapa evropskega pokala laserjev, na kateri je nastopilo 94 jadralcev in jadralk. Največ, kar 50, jih je tekmovalo v disciplini laser 4.7, 29 jih je jadralo v floti laser radialov in 15 v olimpijskem enosedu laser standard. Slovenska odprava je štela osem posameznikov – sedem laserjev 4.7 in enega predstavnika v kategoriji laser standard.
Zaradi slabih vetrovnih razmer so udeleženci dogodka na Madžarskem odjadrali zgolj štiri plove, prvega v petek in tri v soboto, medtem ko so v nedeljo zaradi brezvetrja prireditev predčasno zaključili s podelitvijo nagrad. To sta prejela tudi dva Slovenca; Nicolo Kravanja (JK Burja) za tretje mesto v konkurenci laser standard do 21 let in Alenka Valenčič (JK Burja), ki je bila druga med dekleti U16 v razredu laser 4.7.
Vir: JZS.si; Foto: Szanto Aron