Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Slovenske jadralce obveščamo, da bo v letu 2020 prvič izvedeno svetovno prvenstvo v novi jadralni olimpijski disciplini, ki bo na olimpijskih igrah prvič na sporedu leta 2020. V disciplini “offshore” nastopajo mešane dvočlanske posadke (1 moški in 1 ženska) na jadrnicah dolžine 8 do 11 m, regata pa bi naj trajala 4 dni in 3 noči.
Svetovno prvenstvo 2020 bo potekalo na Malti od 10. do 22. oktobra 2020 na jadrnicah L30. Na svetovnem prvenstvu bo lahko nastopilo 20 ekip (po ena za vsako državo). Pravica do nastopa avtomatsko pripada državi gostiteljici, vsi ostali se bodo na prvenstvo uvrstili skozi kvalifikacijski sistem, ki še ni v celoti določen. Kvalifikacijske regate bodo v Evropi med 1. majem in 30 junijem.
Z namenom, da bi tudi Slovenci na prvenstvo poslali najboljšo posadko bomo, če se bo prijavila več kot ena posadka, organizirali interne slovenske kvalifikacije. Zato vse zainteresirane vabimo, da izpolnijo predprijavo.
Udeleženci bodo pred prvenstvom morali:
- končati najmanj 200 nM dolgo jadranje v dvočlanski posadki
- v zadnjih treh letih pred prvenstvom imeti opravljen WS trening preživetja v skladu s pravili OSR (trening preživetja bo Sekcija za velike jadrnice organizirala 21. in 22. marca 2020. Kandidati za nastop na offshore svetovnem prvenstvu bodo imeli prednost pri prijavi).
- v zadnjih petih letih pred prvenstvom imeti opravljen WS tečaj prve pomoči v skladu s pravili OSR (tečaj bo možno opraviti v sklopu treninga preživetja).
- jadralci bodo morali imeti lastno navigacijsko in varnostno opremo vključno z osebno napravo AIS
V primeru izvedbe slovenskih kvalifikacij, bo dolžina proge najmanj 200 nM s čimer bo kvalificirana posadka avtomatsko zadostila prvi od zgoraj naštetih zahtev, pridobila pa bo tudi certifikat o sposobnosti nastopa na svetovnem prvenstvu, ki ga bo izdala JZS oziroma sekcija.
Rok za oddajo predprijav je 15. februar do 23:59.
Predprijave se oddajo elektronsko preko povezave https://forms.gle/xiujhvyiCjV43qBi8
Morebitne slovenske kvalifikacije bodo izvedene med 25. marcem in 30. aprilom 2020. Način izvedbe kvalifikacij bo določen do poteka roka za predprijave.
Offshore svetovno prvenstvo 2020 – Obvestilo World Sailing nacionalnim jadralnim zvezam
Seznam predprijavljenih ekip za svetovno prvenstvo
Vir: JZS.si
Enajst ekip regate Clipper je uspešno priplulo do pristanišče Whitsundays v vzhodni Avstraliji.
Jadralci so 22. decembra 2019 izpluli izpred pristanišča Fremantle na zahodni strani Avstralije in se po južni strani podali proti vzhodu. Pluti so morali do južnega rta Tasmanije, nato pa so smer spremenili proti severu v Tasmansko morje. Ob vzhodni Avstraliji so pluli mimo mest Sydney in Brisbane, nato pa so zapluli v Koralno morje na severovzhodu Avstralije. Regato je tokrat najbolje začela ekipa Ha Long Bay Viet Nam. Prvi so pripluli do juga Tasmanije in obrnili proti severovzhodu. Na vzhodni strani Avstralije se jim je močno približala odlična ekipa Qingdao, ki je plula najbliže obali. Jadrnica Ha Long Bay Viet Nam se je odločila za plovbo po bolj vzhodni ruti in odprtem morju. Njihova taktična odločitev je bila pravilna. Imeli so več vetra kot ekipe ob obali. Spet so pridobili prednost in v cilj pripluli kot prvi v petek, 10. januarja 2020, ob 9.23 (UTC). Šest ur za njimi je ciljno črto prečkala ekipa Imagine Your Korea, še pet ur pozneje pa jadrnica UNICEF. Ekipa Qingdao, ki je do sedaj pokazala odlično jadranje, je tokrat v cilj priplula šele kot šesta. Ko so pluli mimo vzhodne obale proti mestu Brisbane, jim je zmanjkalo vetra. Z ekipo Zhuhai sta morali spremeniti smer plovbe, zapluti proti vzhodu in poiskati veter na odprtem morju.
Najpočasnejše ekipe so v cilj priplule včeraj. Do 18. januarja 2020 se bodo lahko odpočile od naporne etape, nato pa bodo zapluli proti Kitajski. Cilj šeste etape bo v mestu Sanya, kamor naj bi pripluli v drugi polovici meseca februarja.
Trenutni vrstni red po 5. etapah
Mesto | Ekipa | 1. etapa | 2. etapa | 3. etapa | 4. etapa | 5. etapa | Točke na kontrolnih vratih | Oceanski šprinti | Kazenske točke | Točke skupaj |
1 | QINGDAO | 9 | 22 | 11 | 11 | 6 | 8 | 1 | 1 | 67 |
2 | HA LONG BAY, VIET NAM | 4 | 9 | 9 | 20 | 11 | 3 | 6 | 0 | 62 |
3 | PUNTA DEL ESTE | 11 | 6 | 8 | 9 | 2 | 4 | 6 | 5 | 41 |
4 | VISIT SANYA, CHINA | 7 | 10 | 7 | DSQ | 1 | 9 | 4 | 0 | 38 |
5 | UNICEF | 6 | 7 | 10 | 3 | 9 | 0 | 2 | 0 | 37 |
6 | IMAGINE YOUR KOREA | 5 | 1 | 5 | 9 | 10 | 4 | 2 | 2 | 34 |
7 | DARE TO LEAD | 10 | 8 | 2 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 29 |
8 | GOTOBERMUDA | 3 | 2 | 3 | 8 | 8 | 0 | 3 | 0 | 27 |
9 | WTC LOGISTICS | 1 | 4 | 6 | 7 | 5 | 0 | 2 | 0 | 25 |
10 | ZHUHAI | 8 | 6 | 1 | 6 | 3 | 2 | 1 | 2 | 25 |
11 | SEATTLE | 2 | 5 | 4 | 4 | 7 | 0 | 3 | 3 | 22 |
V Puli je od petka do nedelje potekala Miklavževa regata, najbolj množična jadralska tekma na Hrvaškem. Udeležilo se jo je rekordnih 576 krmarjev iz 20 držav, prvič tudi iz ZDA in Avstralije. Slovenska flota je štela 54 posameznikov iz osmih klubov. Najuspešnejša med njimi je bila Alenka Valenčič, zmagovalka v skupni in ženski razvrstitvi razreda laser 4.7.
Po petkovem brezvetrju in zgolj enem izpeljanem plovu v soboto tudi nedelja ni obetala veliko. Jutranja megla je zadušila vsak piš in najbolj nejeverni Tomaži so bržkone pospravili opremo. Toda organizatorji priljubljene regate v Puli se niso predali in z veliko vnemo po 4 do 7 vozlih zahodnika izpeljali dovolj regat za veljavnost tekmovanja.
V razredu optimist je med 393 jadrnicami potekal hud boj za najvišja mesta, vroče pa je bilo tudi med slovenskimi krmarji, saj je bila to zanje prva kriterijska regata za sestavo reprezentance. V skupnem seštevku je slavila Lisa Vucetti iz Barkovelj pred rojakom Alexom Demurtasom in Zoujem Schemmelom iz Francije. Najboljšo slovensko predstavo je uprizoril Svit Dujmović Šterpin z zmago v predzadnjem plovu ter 10. in 11. mestom, kar je zadostovalo za končno 23. mesto. Dve mesti nižje se je z enakim točkovnim izkupičkom zasidrala Yelyzaveta Levandovska, med petdeseterico pa sta se uvrstila še Alja Petrič (29. mesto) in Maj Petrič (32. mesto).
Jata 102 laserjev 4.7 se je po regatnem polju pognala trikrat. Dvakrat je bila najhitreje v cilju Alenka Valenčič, ki je vmes zabeležila še peto mesto in s sedmimi točkami prepričljivo premagala celotno konkurenco. Odlično se je izšel nastop tudi Luki Zabukovcu, ki je pristal tik pod zmagovalnim odrom z enako bero pik kot drugo in tretjeuvrščena Miljčana Alessandro Bosso in Lorenzo Fonda. Uspeh slovenskih jader sta dopolnila še Jernej Flandja z 9. rezultatom in Ivan Vakhrushev na 11. mestu.
V razredu laser radial naši predstavniki niso posebej izstopali. Šibek veter je kolikor toliko ugajal le Janezu Zabukovcu, 17. izmed 65. sodelujočih. Zmaga je odšla v Grčijo z Georgiosom Papadakosom.
Vir: JZS.si
Najhitrejše ekipe so priplule v cilj v Fremantle v zahodni Avstraliji. Uspešno so premagale 4700 nmi južnega indijskega oceana.
Četrta etapa je zopet pripadla ekipi Qingdao. Večino plovbe preko oceana je plula v ospredju. Na trenutke je nekoliko zaostala za ekipo Ha Long Bay, Viet Nam a to le v primerih taktičnih odločitev, ki so na koncu obrodile odličen rezultat. V cilj pred avstralskim mestom Fremantle so pripluli 7.12.2019 ob 18:41 uri (UTC).
Kljub temu, da je bila to ena daljših etap, katere teoretična razdalja znaša 4700 nmi, je drugouvrščena ekipa Ha Long Bay Viet Nam za zmagovalno jadrnico zaostala zgolj 1 uro in 13 minut. Če to prevedemo v razdaljo je to okrog 10 nmi. Kot tretja je v cilj priplula ekipa Imagine Your Korea. Tudi oni so jadrali izjemno dobro. Za vodilno ekipo so zaostali le 2 uri in 9 min ali prevedeno v razdaljo okrog 20 nmi.
Po prihodu v cilj je skiper ekipe Ha Long Bay, Viet Nam, Josh Stickland povedal:
"Na začetku etape smo dejali, da bomo pluli na vzhod. Ostali smo v področju pritiska in pluli s frontami. Na koncu se je izkazalo, da smo naredili prav. Čestitati moram ekipama Qingdao in Imagine Your Korea. Stalno so izvajali pritisk na nas. Celotno etapo smo se lovili. Imam izjemno ekipo v kateri se počutim zelo dobro. Če strnem etapo, bila je izjemna regata."
Ostale ekipe še plujejo. Najbliže cilju je ekipa Gotobermuda. DO cilja jih loči le še 100 nmi. Glede na trenutno hitrost plovbe jih v cilju pričakujejo okrog 20.00 ure (UTC). Najdaljša pot čaka ekipe Unicef, Punta Del Este in Visit Sanya, China. Če spomnimo, ekipa Unicef se je morala vrniti v mesto Durban, ker je obstajala možnost, da ima en izmed članov posadke slepič. Ekipi Punta del Este in Visit Sanya, China sta na pričetku etape trčili in poškodovali plovila. Izpluli sta 14 dni kasneje, ko so plovila popravili.
Po 17 dneh plovbe najhitrejšo ekipo Qingdao do cilja loči le še 600 nmi južnega Indijskega oceana.
Četrta etapa regate Clipper se za nekatere ekipe končuje, za nekatere pa se je šele dobro začela. Ekipa Qingdao, ki je že pokazala svoje letošnje ambicije, hitro napreduje proti cilju v avstralskem mestu Fremantle na zahodni obali. Ekipa Ha Long Bay, Viet Nam, ki ji ves čas sledi, je izkoristila možnost prikrite plovbe in skrila svoje taktične odločitve pred tekmeci. Na zaslonih jo bomo videli spet danes ponoči ob 23.59 (UTC). Ali se bo pojavila na prvem ali na drugem mestu, lahko trenutno samo ugibamo.
V zadnjem javljanju z jadrnice Qingdao, je Rhiannon Massey komentiral:
»Trenutno plujemo z vetrom. Jadrnico Ha Long Bay, Viet Nam jasno vidimo pred seboj. To nam je dodatno dvignilo moralo in ekipa se še bolj trudi. Naloga, ki jo moramo opraviti, bo opravljena še hitreje, saj našo tarčo vidimo na horizontu pred seboj.«
Plovbo spet nadaljujejo ekipe Punta del Este, Visit Sanya in Unicef. Ekipi Punta del Este in Visit Sanja sta trčili na začetku etape pred mestom Cape Town. Ker so bile poškodbe jadrnic prevelike za varno nadaljevanje plovbe, sta se ekipi morali vrniti v marini in počakati na popravilo poškodb. Štirinajst dni kasneje kot preostali so se podali na pot preko oceana. Do sedaj sta prepluli približno četrtino poti. Do cilja ju loči še 4200 nmi. V regato se je vrnila tudi ekipa Unicef. Zaradi možnosti vnetja slepiča enega izmed članov posadke, so se morali vrniti v Durban, mesto na vzhodni obali Južnoafriške republike, kjer so člana izkrcali in nadaljevali s plovbo. Do cilja morajo prepluti še nekaj več kot 4000 nmi.
Vodilni ekipi pričakujejo v cilju v soboto, 7. decembra 2019. V avstralskem pristanišču Fremantle je že vse pripravljeno za prihod najhitrejših jadralcev. Če bodo plovbo nadaljevali v sedanjem tempu, bodo v cilju med 18.00 in 00.00 uro po lokalnem času.
Trenutni vrstni red 06.12.2019 ob 15.00
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja (nmi) |
Hitrost (SOG) (vozli) |
Zaostanek za vodilnim (nmi) |
1 | QINGDAO | 271,55 | 10,5 | |
2 | HA LONG BAY, VIET NAM | 297,12 | 9,2 | -25,57 |
3 | IMAGINE YOUR KOREA | 320,82 | 10,8 | -49,27 |
4 | GOTOBERMUDA | 466,46 | 6,5 | -194,91 |
5 | ZHUHAI | 593,96 | 5,8 | -322,41 |
6 | DARE TO LEAD | 1005,27 | 9,5 | -733,72 |
7 | SEATTLE | 1035,6 | 10,4 | -764,05 |
8 | VISIT SANYA, CHINA | 3081,37 | 9,9 | -2809,82 |
9 | PUNTA DEL ESTE | 3085,31 | 10,9 | -2813,76 |
10 | UNICEF | 3090,64 | 9,6 | -2819,09 |
- | WTC LOGISTICS | Prikrit način plovbe do 6.12.19 do 18.00 UTC |
< Prekinili plovbo po Indijskem oceanu zaradi slepiča | Nadaljevanje prihaja |
Jadrnica UNICEF se vrača v Durban
Ekipa jadrnice UNICEF je morala prekiniti tekmovanje v četrti etapi. Član posadke, 51-letni Thomas Andrews čuti močne bolečine v trebuhu. Slutijo, da gre za slepič. Ekipa je v stalnem kontaktu s kopensko medicinsko ekipo. Plovilo so obrnili in plujejo proti mestu Durban na vzhodu Južnoafriške republike. Trenutno jih do mesta Durban loči še 350 nmi.
Qingdao zopet v vodstvu
Ekipa Qingdao je spet prevzela vajeti v 4. etapi. Z izjemno hitrostjo plujejo preko južnega Indijskega oceana proti vzhodu. Do kontrolnih vrat, kjer se delijo prve bonus točke te etape, jih loči manj kot 80 nmi.
Na drugem mestu pluje ekipa Imagine Your Korea. Z ekipo Ha Long, Viet Nam, za vodilno ekipo Qingdao zaostajata že več kot 125 nmi. Med njima je razlika vsega 5 nmi. Kdo bo kot drugi prijadral do kontrolnih vrat, bomo videli jutri zjutraj.
Z jadrnice WTC Logistic se je javil skiper ekipe Mark Burkes:
"Upali smo, da nas bodo ob prehodu območja visokega zračnega pritiska šibki vetrovi zgrešili. A se to ni zgodilo. Zadnjih šest ur je napornih. Sploh se ne premikamo. Edini plus je, da vidimo, da se tudi drugi okrog nas ne premikajo. Drugače je ekipama Ha Long Bay Viet Nam in Qingdao. Ekipi sta pospešili in sta daleč pred nami"
Trenutni vrstni red 24.11.2019 ob 13.00
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja (nmi) |
Hitrost (SOG) (vozli) |
Zaostanek za vodilnim (nmi) |
1 | QINGDAO | 3073,20 | 9,2 | - |
2 | IMAGINE YOUR KOREA | 3201,57 | 10,7 | -128,37 |
3 | HA LONG BAY, VIET NAM | 3209,28 | 10,7 | -136,08 |
4 | GOTOBERMUDA | 3269,85 | 7,6 | -196,65 |
5 | SEATTLE | 3320,59 | 10,6 | -247,39 |
6 | DARE TO LEAD | 3342,71 | 9,0 | -269,51 |
7 | ZHUHAI | 3354,96 | 10,4 | -281,76 |
8 | WTC LOGISTICS | 3367,11 | 12,0 | -293,91 |
9 | UNICEF | 4337,13 | 6,0 | -1263,93 |
10 | PUNTA DEL ESTE | 4749,00 | 0,00 | -1675,80 |
11 | VISIT SANYA, CHINA | 4749,01 | 0,00 | -1675,81 |
< Dve jadrnici trčili na začetku 4750 nmi dolge etape | Igra skrivalnic tik pred ciljem > |
V prostorih Jadralnega centra Portorož so se srečali prijatelji, podporniki, sojadralci in člani kluba JK Pirat, da bi skupaj z našima olimpijkama Tino Mrak in Veroniko Macarol ter njunim trenerjem Tomažem Čopijem obeležili zaključek letošnje sezone ter na kratko pogledali tudi v prihodnost.
Na žalost se je srečanje odvilo brez Veronike, ki doma okreva za pljučnico, zato je nekoliko več o letošnji sezoni povedala Tina:
Tina Mrak:
“Sezona je bila kar razburljiva. Bilo je nekaj zelo uspešnih regat, nekaj manj uspešnih, ampak če potegnemo črto - s tretjim mestom na regati za pokal princese Sofie in šestim mestom na svetovnem prvenstvu, na prizorišču bodočih olimpijskih iger na Japonskem - mislim, da smo lahko kar zadovoljni. Evropsko prvenstvo z nekoliko slabšim rezultatom smo kar hitro pozabili ter se osredotočili na Japonsko, kjer smo stestirali novo jadrnico. Občutki so bili kar dobri. Ostaja še nekaj stvari, ki jih bomo skušali v prihodnjih nekaj mesecih odpraviti, nekaj težav imava še z jadranjem v orco, ampak verjamem, da bo tudi to odpravljeno v pozitivno in da je pred nami uspešna olimpijsko sezona.”
Dekleti ter Tomaž so v naslednjih dneh načrtovali odhod na priprave na Portugalsko, kjer so pogoji podobni tistim v Enoshimi, vendar so jih zaradi Veronikine bolezni morali prestaviti na začetek prihodnjega leta.
Tina o načrtih za olimpijsko sezono:
“Za prihodnjo sezono imava podoben program kot za letos, začenjamo januarja v Miamiju, sledi svetovno prvenstvo, ki bo že v začetku marca na Palmi de Mallorci, takoj za njim pa še regata za pokal princese Sofie. Temu bodo sledili trije sklopi priprav na olimpijskem prizorišču z regato finala svetovnega pokala, ki bo tudi zadnja pred OI v Enoshimi.”
Tina se je zahvalila tudi sponzorjem in podpornikom ter vsakemu v znak zahvale izročila darilno vrečko, v kateri so bili steklenica doma pridelanega olivnega olja družine Macarol ter, že tradicionalno, koledar. Besedo je nato predala Tomažu Čopiju, ki je bil kot običajno kratek in jedrnat, nekoliko več pa je v nadaljevanju povedal Mitja Margon, nedavno izvoljeni novi predsednik JK Pirat. Mitja je na kratko povzel nekaj dosežkov JK Pirat iz preteklosti ter se seveda z novimi načrti osredotočil na prihodnost.
Mitja Margon:
“Če dodamo še Dušanove, ki sicer niso bile zaporedne, bodo naslednje olimpijske igre že sedme zaporedne, na katerih bodo nastopili današnji člani Pirata. JK Pirat je eden od klubov, ki ima najširši razpon aktivnosti, od najmlajših do tekmovalcev v mladinskih kategorijah, v olimpijskih razredih, jadralcev na deski, tistih v foiling razredih (s krilci, op.a., kot na primer moth in waszp). Mislim, da take razvejanosti nima noben drug klub.”
Mitja je pohvalil delo svojih predhodnikov:
“Nov izvršni odbor je prevzel klub v zdravi oziroma solidni finančni kondiciji, kar je zelo pomembno - in za to gre zahvala zadnjim štirim izvršnim odborom, ki so se res trudili - in kot rezultat lahko danes plačujemo račune v rokih, kar je zelo pomembno tudi za razmišljanje o bodočosti. Nenazadnje smo tudi v objektu, ki omogoča še bogatejše delovanje in širši nabor aktivnosti.”
Med glavnimi načrti za prihodnost je Margon omenil šolo jadranja, ki bi jo želeli ponuditi širši publiki, tudi nekoliko starejšim otrokom in odraslim, povečalo se bo tudi število regat, kot srednjeročni cilj pa so zastavili izvedbo enega evropskega ali svetovnega prvenstva letno tudi v razredih, ki sicer v klubu niso zastopani.
Mitja Margon:
“Že Velikonočno regato bomo na željo sodelujočih podaljšali za en dan, tako da bo zdaj štiridnevna. Dodali smo novo regato, Foil Fight, v štirih različnih razredih in tudi v novem, olimpijskem, kite foil, ter v sodelovanju z društvom GoSAILING regato za razred RC44. GoSAILING je organiziralo to regato že lani ter pridobilo kandidaturo za prihodnje leto in zagotovo bo šlo za enega največjih športno-jadralskih dogodkov v 2020 pri nas. Želimo se odpreti tudi novim članom, eden od ciljev je tudi, da bi jih bilo do konca leta 2021 vsaj 200, še raje več. Za obstoječe člane pripravljamo tudi razne ugodnosti, popuste, uvedli bomo tudi nagrajevanje aktivnih članov, ki sodelujejo na regatah, saj ti s svojim prostovoljnim delom in donacijami doprinašajo klubu. Radi bi tudi okrepili sodelovanje z drugimi klubi, z našega področja in izven njega, saj verjamemo, da je v povezovanju prihodnost in večja moč.”
Tina se je na koncu uradnega dela srečanja najprej lepo zahvalila tudi Dušanu Puhu in njegovi ekipi na jadrnici Adriatic Europa, ki je tudi letos goste popeljala na jesensko jadranje po Piranskem zalivu - potem pa skupaj z Mitjo podelila še darilca najmlajšim jadralcem v razredu optimist. Njihov novi trener Matevž Ravnikar je ob tem povedal:
“Zelo lepo je delati z otroci, sploh pa z našimi, Piratovimi. Sam sem od svojega 18. leta preživel tisoč lepih trenutkov tukaj, in zdaj samo nadaljujem, kjer sem takrat končal.”
Sledilo je druženje ob dobri kapljici ter pristnih primorskih okusih.
Tini, Veroniki in Tomažu čestitamo za letošnje uspehe in jim seveda želimo kar največ sreče in naklonjenega vetra v prihodnji, olimpijski sezoni.
Iskrena hvala tudi vsem institucijam, podpornikom, sponzorjem in donatorjem, ki s svojo naklonjenostjo pomagajo, da lahko naši dekleti tako uspešno jadrata: Generali Investments, Luka Koper, Slovenska vojska, Avto Triglav, JZS, OKS, JK Pirat, Sailing point, Terranova, Turistično združenje Portorož, Marjetica Koper, Okolje Piran, Primafit, Tpg logistika, Jakica Jesih, Športni in mladinski center Piran, Občina Piran, Butik tiskovin, P&P group.
Hvala tudi medijem, ki zavzeto in korektno spremljate njuno jadralsko pot, jima s tem dajete še dodatnega zagona, hkrati pa ta lep šport predstavljate tudi širši javnosti.
Besedilo: WindPress - Jakica Jesih
Stanje: 21.11.2019 ob 10.00
Devet ekip je že zaplulo globoko v južni Indijski ocean. Prepluli so že 900 nmi ene izmed najdaljših etap v letošnji regati. Plujejo proti jugovzhodu in se približujejo območju »Raring Forties«. Trenutno plujejo v zmernih vetrovih in dosegajo hitrosti plovbe med 10 in 14 vozli.
Trenutno je v vodstvu jadrnica Ha Long Bay, Viet Nam. Pred drugouvrščeno ekipo Qingdao so včeraj imeli 20 nmi prednosti, danes pa le še 10. Skiper ekipe Josh Stickland je z oceana sporočil:
»Plujemo, kot bi bili na treningu. Smer plovbe spreminjamo glede na stanje morja. Situacija je drugačna kot stanje morja 4 v Angleškem kanalu.»
Skiper ekipe Qingdao, Chris Brooks, pa je sporočil:
»Vremenska napoved je predvidevala zahodne vetrove z nekaj južnih. A stanje je drugačno. Pihajo južni vetrovi z nekaj zahodnika. Različna kota vetra močno vplivata na taktiko jadranja in pozicijo. Nismo tam, kjer bi si želeli biti."
Stanje: 19.11.2019 ob 10.00
V nedeljo se je enajst ekip podalo izpred južnoafriškega Cape Towna proti vzhodu v južni Indijski. Prepluti bodo morali 4750 nmi do cilja v avstralskem Perthu. Na poti si bodo lahko priborili bonus točke, ki jih čakajo pri kontrolnih vratih in v oceanskem šprintu, ki jih čaka v zadnji tretjini etape.
Sam začetek regate pred Cape Townom se ni začel dobro. Ekipi Visit Sany, China in Punta Del Este sta trčili. Vsi člani posadk so nesrečo preživeli brez poškodb. Jadrnici sta poškodovani in jadralci so se morali vrniti v marino. Po prvih pregledih plovil bo potrebnih 10 do 14 dni za sanacijo poškodb. Kako bo potekalo nadaljevanje tekmovanja obeh ekip, trenutno še ni jasno.
Preostalih devet jadrnic napreduje proti jugovzhodu. Zopet je izjemno dobro začela ekipa Qingdao, ki je vlogo favorita v letošnji regati že pokazala v preteklih etapah. Trenutno plujejo s hitrostjo dobrih 11 vozlov. Po skoraj dveh dneh jadranja le 1,5 nmi za njimi pluje ekipa Ha Long Bay Viet Nam. Tudi preostale ekipe še držijo stik z vodilnimi. Najpočasnejša Dare To Lead zaostaja 34 nmi, ki pa jih lahko še nadomesti do cilja te dolge in zahtevne etape.
Trenutni vrstni red 24.11.2019 ob 13.00
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja (nmi) |
Hitrost (SOG) (vozli) |
Zaostanek za vodilnim (nmi) |
1 | QINGDAO | 3073,20 | 9,2 | - |
2 | IMAGINE YOUR KOREA | 3201,57 | 10,7 | -128,37 |
3 | HA LONG BAY, VIET NAM | 3209,28 | 10,7 | -136,08 |
4 | GOTOBERMUDA | 3269,85 | 7,6 | -196,65 |
5 | SEATTLE | 3320,59 | 10,6 | -247,39 |
6 | DARE TO LEAD | 3342,71 | 9,0 | -269,51 |
7 | ZHUHAI | 3354,96 | 10,4 | -281,76 |
8 | WTC LOGISTICS | 3367,11 | 12,0 | -293,91 |
9 | UNICEF | 4337,13 | 6,0 | -1263,93 |
10 | PUNTA DEL ESTE | 4749,00 | 0,00 | -1675,80 |
11 | VISIT SANYA, CHINA | 4749,01 | 0,00 | -1675,81 |
< Južni Atlantik uspešno premagalo vseh 11 ekip | Prekinili plovbo po Indijskem oceanu zaradi slepiča > |
Ta konec tedna je v španski Palmi de Mallorci potekalo zadnje dejanje letošnjega pokala v razredu RC44. Pred začetkom regat so bili vsi prepričani, da se bosta za letošnji naziv potegovali vodilni ekipi Team Aqua in ruska ekipa s slovenskimi jadralci Team Nika, med katerima je bila le točka razlike.
A tekmovanje v Španiji ni potekalo po pričakovanjih. Plane vodilnih ekip je prekrižala slovenska jadrnica Ceeref z Igorjem Lahom za krmilom, ki je imela za vodilno že 5 točk zaostanka.
Prvi tekmovalni dan so organizatorji odpovedali. Drugi in tretji dan so se ekipe izmenjevale na vodilnih pozicijah. Četrti, zadnji dan jadranja, je zapihal močnejši veter in morje je bilo močno razburkano. Zadnji plov je ekipa Ceeref začela dobro. Do prve oznake so nekoliko popustili in obrnili kot tretji za ekipama Bronenosec Sailing Team in Charisma. Po obratu so se ločili od vodilne dvojice in zapluli na desno stran regatnega polja. Izkoristili so ugoden veter in na naslednji oznaki obrnili kot prvi. Jadrnica Charisma je obrnila kot druga. Ekipi Ceeref je uspelo vodilno pozicijo obraniti in je kot prva prečkala ciljno črto pred Palmo. Podobna drama se je odvijala v začelju regate. Ekipa Nika in ekipa Aqua sta se borili za sedmo mesto, ki je na koncu pripadlo ekipi Nika. Obe ekipi sta zaradi slabega jadranja v Palmi morali prepustiti najvišjo stopničko slovenski ekipi Ceeref.
Po zaključku regate je Igor Lah, lastnik ekipe Ceeref, dejal: »Prepričan sem bil, da je to nemogoče. Možnost za zmago je bila le matematična. A na koncu se je izkazalo, da je bila matematika na naši strani. Vsi na krovu naše jadrnice smo si želeli zmage. Odjadrali smo nekaj slabih regat in imeli smo nekaj smole. Današnjo zmago smo potrebovali.« Pozneje je povedal tudi, da so v Palmi jadrali izjemno dobro, na nekaterih prejšnjih regatah pa niso dosegali svojega standarda.
Pokal RC44 se nadaljuje prihodnje leto v mesecu aprilu z regato v Portorožu.
Rezultati RC44 2019
Porto Montenegro | Adris | World Championship | Cascais | Palma | Skupno (brez najslabše) | |
Ceeref | 1 | 5 | 4 | d:7 | 1 | 11 |
Aqua | 3 | d:7 | 1 | 1 | 8 | 13 |
Nika | 2 | d:6 | 2 | 2 | 7 | 13 |
Aleph Racing | d:7 | 1 | 6 | 4 | 5 | 16 |
Charisma | d:9 | 2 | 9 | 3 | 2 | 16 |
Artemis Racing | d:8 | 3 | 3 | 8 | 3 | 17 |
Peninsula Petroleum | 4 | 4 | 5 | d:9 | 9 | 22 |
Bronenosec Sailing | 6 | d:8 | 8 | 5 | 4 | 23 |
Tavatuy Sailing Team | 5 | d:9 | 7 | 6 | 6 | 24 |
Da je ekipa Qingdao favorit letošnje regate Clipper, je pokazala tudi na južnem Atlantiku. Iz urugvajske Punte Del Este je najhitreje priplula do cilja v južnoafriškem Cape Townu.
Ekipa Qingdao je preko ciljne črte priplula v petek ob 7:06:12 (UTC). Najhitreje, v pičlih 16 dneh, so prepluli 3555 nmi južnega Atlantika. Po prihodu v cilj je skiper ekipe Chris Brooks povedal:
»Ves čas plovbe sem si želel, da bi se vrnili v floto. Prišli sta dve fronti z nizkim pritiskom in pokazala se je priložnost, da eno izkoristimo, da zaplujemo proti severu, in drugo, da zaplujemo proti vzhodu. Izjemno veseli smo, da smo zmagali tretjo etapo. Dobrodošlica v Cape Townu je bila izjemna. Ekipa se je trudila ves čas. Po treh etapah je že zelo uigrana. Od njih ne smem pričakovati več. Vsako etapo moramo začeti z mislijo, da lahko zmagamo. In tako bomo tudi nadaljevali.«
Ekipa Qingdao si je na tej etapi prislužila dodatne bonus točke. Prvi so pripluli do kontrolnih vrat, dodatne točke pa bodo prejeli še za najhitrejše jadranje na oceanskem šprintu.
Na drugo mesto je prijadrala ekipa Unicef. Za plovbo preko Atlantika so potrebovali 10 ur več kot zmagovalna ekipa. Manj kot uro za njimi pa je priplula še zadnja ekipa, ki se bo v tej etapi povzpela na zmagovalni oder, ekipa Ha Long Bay, Viet Nam.
Ekipa Punta Del Este se je uvrstila na četrto mesto. V cilj so pripluli sicer kot drugi, a so si prislužili kazen s pribitkom šestih ur. Pred obalo Južnoafriške republike je oblikovano območje prepovedane plovbe zaradi nevarnih voda. Ekipam je prav tako prepovedano pluti po morju, kjer so globine morja manjše od 15 m. Vse te podrobnosti so vrisane na njihove karte in upoštevati jih morajo prav vse ekipe.
Ekipa Punta Del Este je v petek, 8. novembra, zaplula v območje prepovedane plovbe. S tem manevrom ni pridobila nobene pozicije, niti je ni izgubila. Zato je bila kaznovana zgolj s časovnim pribitkom.
Ekipa Zhuhai zaključila etapo
Na jadrnici Zhuhai se je poškodoval član posadke Paul Duncan. Po posvetu z medicinsko pomočjo na kopnem, so ugotovili, da je najbolje, da prenehajo jadrati in prižgejo motor. Ker v njihovem območju plovbe vladajo šibki vetrovi, bi tako potrebovali preveč časa, da priplujejo v cilj. Ker je bilo ogroženo zdravje enega izmed članov posadke, je bila to najbolj smotrna odločitev.
Skupni vrstni red po treh etapah:
Mesto | Ekipa | 1. etapa | 2. etapa | 3. etapa | Bonus točke | Oceanski šprinti | Kazenske točke | Skupaj |
1 | QINGDAO | 9 | 22 | 11 | 5 | 1 | 0 | 48 |
2 | PUNTA DEL ESTE | 11 | 6 | 8 | 1 | 6 | 0 | 32 |
3 | VISIT SANYA, CHINA | 7 | 10 | 7 | 7 | 1 | 0 | 32 |
4 | HA LONG BAY, VIET NAM | 4 | 9 | 9 | 1 | 6 | 0 | 29 |
5 | UNICEF | 6 | 7 | 10 | 0 | 0 | 0 | 23 |
6 | DARE TO LEAD | 10 | 8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 20 |
7 | ZHUHAI | 8 | 6 | 1 | 1 | 1 | 0 | 17 |
8 | IMAGINE YOUR KOREA | 5 | 1 | 5 | 3 | 0 | 0 | 14 |
9 | SEATTLE | 2 | 5 | 4 | 0 | 3 | 0 | 14 |
10 | WTC LOGISTICS | 1 | 4 | 6 | 0 | 0 | 0 | 11 |
11 | GOTOBERMUDA | 3 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |