Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Zmagovalna ekipa Gilles Lamire in Antoine Carpernter na trimaranu Groupe GCA - Mille Et Sourires
Najhitrejši jadralci na regati Transat Jacques Vabre so že v cilju. Dvojec Gilles Lamire in Antoine Carpernter na trimaranu Groupe GCA - Mille Et Sourires sta za plovbo preko Atlantika potrebovala zgolj 11 dni 16 ur 34 minut in 41 sekund.
Francoski dvojec je na svojem hitrem trimaranu razreda Multi 50 prvi prijadral do cilja pred brazilskim pristaniščem Salvador de Bahia. Za plovbo od francoskega pristanišče Le Havre, preko severnega Atlantika, ekvatorialnega območja Doldrums in dela južnega Atlantika, sta potrebovala dobrih 11 dni. Druga posadka Solidaires en Peloton Aresp je zaostala 10 ur in 4 minute. Kot tretja je priplula ekipa Primonial, ki je hkrati tudi zadnja ekipa iz razreda Multi 50. Za vodilno ekipo sta zaostala 1 dan in 22 ur.
Le 12 ur za najhitrejšimi jadralci iz razreda hitrih trimaranov je v cilj priplula prva jadrnica iz razreda IMOCA 60. Letošnjo plovbo po poti kave je najhitreje uspelo prejadrati ekipi APIVIA. Jadralski duo Charlie Dalin in Yann Elies sta za plovbo potrebovala 13 dni 12 ur in 8 minut. S 15 urami zaostanka je priplula ekipa na jadrnici PRB, še 6 minut več pa je potrebovala ekipa Charal, na kateri sta plula dva vrhunska jadralca Jeremie Beyou in Christopher Pratt. Kljub temu da sta veljala za eno izmed favoriziranih ekip, pa sta lahko s tretjim mestom zadovoljna. Nedvomno sta imela več sreče kot favorita Alex Thomson in Neal McDonald na jadrnici Hugo Boss. Ker sta v prvi polovici poti trčila v neznan plavajoči objekt v morju, sta morala kobilico odrezati s plovila in nadaljevati s počasno plovbo proti Zelenortskim otokom. Enaka usoda je doletela tudi ekipo MACSF.
V razredu IMOCA 60 je do cilja priplulo že 13 ekip. Trenutno jih jadra še 14, dve pa sta odstopili.
V najpočasnejšem razredu Class 40 so vsi jadralci še na Atlantiku. Najhitreje napreduje dvojica Ian Lipinski in Adrien Hardy. Plujeta s hitrostjo okrog 11 vozlov. Do cilja ju loči še 610 nmi. S 64 nmi zaostanka pluje jadrnica Leyton, na tretjem mestu pa Aina Enfance Avenir, ki ima že 139 nmi zaostanka. Če bodo obdržali konstantno hitrost plovbe, bodo tudi stopničke razvrščene v tem vrstnem redu. Jadrnica Crosscall Chamnix Mont-Blanc na četrtem mestu zaostaja že 222 nmi, ki jih bo v finišu težko nadoknadila.
V razredu Class 40 je skupno nastopilo 27 ekip. Pet jih je že odstopilo, preostalih 22 pa napreduje proti cilju. Trenutno je najslabša posadka Terre Exotique, ki za vodilno ekipo zaostaja že več kot 1000 nmi.
Zmagovalna ekipa v razredu IMOCA 60 Charlie Dalin in Yann Elies
Konec tedna so bili v Izoli podeljeni še zadnji naslovi državnih prvakov v letošnjem koledarskem letu. Zanje se je od petka do nedelje v razredu laser radial potegovalo osem deklet in 19 fantov iz osmih slovenskih klubov. Poleg omenjenih je na tradicionalni Martinovi regati jadralnega kluba Burja sodelovalo še 124 optimistov in osem laserjev 4.7.
Tridnevno državno prvenstvo se je za 29 krmarjev razreda laser radial začelo v 20 vozlih juga, ki je jadralce izmozgal do te mere, da so organizatorji dan zaključili po treh regatah namesto štirih, kolikor so jih načrtovali. Floto na morju so v v soboto izdatno okrepili optimisti in laserji 4.7, za katere sta bila izpeljana dva plova, medtem ko je nedeljsko vreme omogočilo le martinčkanje in predčasno podelitev nagrad najboljšim.
V moški in mladinski konkurenci radialov so to bili Janez Zabukovec (JK Jadro), Gašper Strahovnik (JK Burja) in Nejc Valenčič (JK Burja), v ženski konkurenci pa Kim Pletikos (YC Portorož), Lin Pletikos (YC Portorož) in Valentina Baruca (JK Jadro). Med mladinkami so si prva tri mesta razdelile Lin Pletikos (YC Portorož), Lana Vidmar (JK Jadro) in Alenka Valenčič (JK Burja), medalje v kategoriji do 17 let pa so domov odnesli Benjamin Aganovič (JK Burja), Lana Vidmar (JK Jadro) in Alenka Valenčič (JK Burja).
V razredu optimist je v skupnem seštevku slavil Italijan Kim Magnani pred Svitom Dujmovičem Šterpinom (JK Pirat) in rojakinjo Liso Vucetti. Slednja je prejela tudi pokal za najboljši rezultat med dekleti, po tem ko je z zmago v zadnji regati prehitela Saro Calici iz SN Pietas Julia in Tarin Pečar (JK Jadro). V enosedu laser 4.7 so bili najbolj prepričljivi madžarski predstavniki.
Vir: JZS.si; Foto: Dragan Sinožič
Slovenski krmar Goran Djordjevič in njegova posadka na jadrnici Taia2 & White Goos so na cilj regate Jabuka 2019 prijadrali kot prvi.
Jabuka je ena izmed množičnejših in napornejših regat, ki potekajo na Jadranu. Vsako leto se je udeležijo številne posadke iz različnih držav, med njimi tudi slovenske. Izpred kraja Vodice pri Šibeniku, morajo zapluti na odprto morje, okrog otoka Jabuka in se vrniti pred izhodiščno luko.
Ekipa Tai2a & White Goos, ki jo krmari Goran Djordjevič iz škofjeloškega kluba JK Loka Timing, je najspretneje krmarila in preplula ciljno črto ob 21.53.23. Za plovbo so potrebovali 14 ur 53 minut in 23 sekund. Druga posadka Facing Future s skiperjem Michaelom Maierjem je za plovbo potrebovala 5 minut več, tretja posadka Toto Travel pod taktirko skiperja Michala Horkyja pa je potrebovala še minuto več.
Letošnja regata je bila zaradi slabe vremenske napovedi prestavljena. Ker je bilo na odprtem morju napovedanih do 40 vozlov juga, so organizatorji start regate prestavili na soboto ob 7.00 zjutraj. Tekmovalci so imeli bistveno bolj varne razmere za plovbo. Pihali so vetrovi, ki so dosegali hitrosti do 15 vozlov.
Odlično so jadrale tudi številne druge slovenske posadke. Na odlično šesto mesto v skupni razvrstitvi se je uvrstila jadrnica Macropus s krmarjem Žigo Rebekom. Janez Gorec se je s svojo jadrnico Shark povzpel na prvo mesto v razvrstitvi ORC1, na odlično četrto v skupini pa še Igor Orlov na jadrnici Aurora Pirnar. Igor Filipančič iz Koroškega navtičnega društva je zasedel odlično tretje mesto v svoji skupini. Matej Narat je s svojo jadrnico Pingala prijadral na 20. mesto v razvrstitvi ORC0, na 24. pa Dušan Ušeničnik na jadrnici Karpo.
Letošnje regate se je udeležilo 106 jadrnic. V cilj jih je priplulo le 91.
Rezultati:
Št. | Ekipa | Razred | Jadro | Klub | Krmar |
1 | Taia 2 & White Gus | Arya 415 MOD | SLO 4150 | JK Loka Timing | Goran Djordjevic |
2 | Facing Future | Club Swan 36 | CRO 3605 | SPG Extreme Sailing Team | Peter Sehnel |
3 | Toto Travel | Farr 40 | CRO 1745 | Victoria Sailing Team | Michal Horky |
4 | Dubrovnik | Enavigo 38 | CRO 1933 | JK Orsan | Tonci Kordic |
5 | Daring Sisters | Club Swan 42 | CZE 656 | YC Lodni Sporty Brno | Ondrej Labuda |
6 | Macropus | First 40,7 | SLO 72 | Valhalla | Ziga Rebek |
7 | Go Racing | Club Swan 36 | CRO 02 | ACI | Ivan Kljakovic Gaspic |
8 | Crazy | Akilaria RC 2 | AUT 110 | JK Helios | Fabijan Roic |
9 | Munjek F | M 34 | CRO 2356 | JK Labud | Dusko Tomic |
10 | Zlatan | GS 50 | EUR 3802 | Endemi SK | Lukas Tatek |
11 | FulcrumIII | Pogo 12,50 | CZE 0702 | Fulcrum SC | Marek Chatrny |
12 | Relax | More 55 | CRO2599 | LS Brno | Josef Muzikar |
13 | Sabre | Marina 36 | CZE 310 | JK Split | Miro Jakubicek |
14 | Srna V | Bavaria 46 | CRO 424 | JK Zenta | Ciril Vrancic |
15 | Bella Nostra | J&J 39 R | CRO 999 | JK Opatija | Diego Biljan |
16 | Geisha 1 | First 47,7 | CRO 1141 | JK Uskok | Damir Repac |
17 | Rotgipfler | Elan 400/S5 | AUT 93 | JC Bb | Claus Chabina |
18 | Lia of Sweden | More 55 | CRO 2547 | Kallista Yachting | Bohumil Fedor |
19 | One More | More 55 | 877 | Procelero SE | Peter Czegai |
20 | Carmenta | First 45 | 178 | Newton Yacht Club | Jiri Kolenak |
21 | Xenia | X-Yachts 43 | CRO 2373 | YC Pribram | Petr Korcak |
22 | Lady Nor | More 55 | CRO 2548 | Tatum | Pavol Hospodar Jr. |
23 | Odilia | More 55 | CRO 2681 | YC Bratislava | Juraj Tomko |
24 | Hebe V | M37 | CZE 858 | CYK Praha | Jakub Havelka |
25 | Ariadne | First 45 | 1738 | YC Cere | Jan Dvorak |
26 | Bura | Fast SA | 599 | JK Tijat | Tomislav Bobinec |
27 | Xirena | X43 | CRO2583 | Zvir | Miro Zlataric |
28 | Sixtynine | First 40,7 | SVK 69 | YC Slovakia | Miro Tuleja |
29 | Aurora Pirnar | X 35 MOD | SLO 3839 | JK Nasa | Igor Orlov |
30 | Shark | Sun Fast 32 | SLO 3665 | JK Pozejdon | Janez Gorec |
31 | Bogry 1 | Beneteau 62 | 2351 | JK ANA | Mislav Sutalo |
32 | Emma | Sea Scape | GER 7309 | YC Duizburg | Andreas Gruter |
33 | 01 Express | First 45 | CRO 2306 | JK Primosten | Zoran Lazic |
34 | Vera | Sea Scape | DEN73 | Lynetten | Sven Moller |
35 | Sierra | Elan 350 | CRO 1903 | KND Sloven Gradec | Marjan Djuras |
36 | Galata | First 45 | 2307 | JK Uskok | Marko Juraga |
37 | Desponia | First 45 | CRO 2304 | YC Cere | Jiri Horacek |
38 | Vento Cadela | DC 1200 | AUT 4822 | S 40 | Pfan Christian |
39 | Escapade | Sea Scape | SUI 15 | SC Enge | Philipp LENZLINGER |
40 | Xsara | X-43 | CRO 2583 | YC Wild Frog | Michal Jakes |
41 | Cape Cod | Bavaria 42 Match | 1461 | JK Loka Timing | Maks Vrecko |
42 | Ora Blu 2 | Sea Scape | GER 32 | YC Ambach | Bernd Gogner |
43 | Moon Flower | Salona 44 | Yachtmen Team | Altman Jiri | |
44 | More Fun | More 55 | CRO 2546 | Tangreto Sailing | Michal Hrivnak |
45 | Solid White | More 55 | CRO 6346 | BD Ranca Ptuj | Gorazd Dimnik |
46 | Tequila | Salona 38 | CRO 1808 | YC Brno | Michal Harabalek |
47 | Pancho 1 | Elan Impresion 50 | Korosko Navticno Drustvo | Igor Filipancic | |
48 | Whiskey | Elan 350 | 1835 | JC Brno | Renata Mareckova |
49 | Red Wine | Salona 38 | CRO 1915 | Redside Sailing Team | Pavel Belehard |
50 | Lucia X | Hanse 540 | SVK 17 | JK Plav | Milan Fabian |
51 | Marina Hramina 31 | First 47,7 | CRS 92059 | Nov Veter Carpe Diem SC | Dejan Atanasovski |
52 | Papa | Elan 350 | CRO 1824 | Orca | Erich Weinzierl |
53 | Porta Alter Schwede | Sea Scape | SWE 38 | JK Porta | Marjan Gorec |
54 | Calvados | Salona 38 | JK Ravne | Bojan Anzej | |
55 | Adio Pameti | Elan 450 | CRO 1655 | JK Omis | Goran Vlahovac |
56 | Ketty | GS 50 | CRO 1291 | Mornik Nova Gorica | Goran Brovc |
57 | Punch | Salona 38 | Frmol SC | Patrik Harvalik | |
58 | Erco | Dufour 460 GL | CRO 2413 | JK Sibenik | Izdok Svetina |
59 | Skalice | GS 43 | CRO 1292 | Akvatika Jahting Ohrid | Budimir Sokolovic |
60 | M&M | Elan 340 | Cro 1577 | JK Uskok | Zarko Juraga |
61 | Bellavita | Dufuour 460gl | 0 | Scatt | Thomas Dieplinger |
62 | Scorpio | First 35 | 10 | JK Morski Jezi | Zoran Malovic |
63 | Paula | Dufour 34 | CZE 5684 | Bohemia Praha | Pavel Stolba |
64 | Emotion | Sea Scape | CZE 069 | CANY | Petr Sladecek |
65 | Sportski Vuk | GS 37 R | CRO 2007 | Long John Silver | Robert Kubaczka |
66 | Martini | Salona 38 | Alterna | Libor Dostal | |
67 | November | Elan 350 | CRO 1927 | CYK | Alexandr Nedvedicky |
68 | Rum | Salona 38 | Lachtan SC | Tomas Vistr | |
69 | Sjor | GS 40 | CRO 1381 | N/A | Jiri Pavlik |
70 | Pingala Bruxeles | GS 45 | CRO 225 | JK Ravbar | Matej Narat |
71 | More Amore | More 55 | 0 | JK Sobrance | Erik Hruby |
72 | Saint Martin | Bavaria 42 Match | CSJ | Ladislav Kutis | |
73 | Ziggy | GS 39 | CRO 1504 | YC Biograd | Sinisa Bacic |
74 | Pitmen | Elan | 1886 | SD PIA | Ivan Janko |
75 | Crnika | E 40 | JSD Felnar | Drago Ljubec | |
76 | Vaitea | Bavaria CR 45 | CRO 1923 | OESV | Horst Heftberger |
77 | Cooper | Elan 34 | CRO 2606 | JK Endemi | Ivan Banovac |
78 | Kiki | Elan 350 | CRO 1782 | YC Cere | Petr Stoklasa |
79 | Jadranka | Bavaria 36 | CRO 359 | JK Uskok | Djuro Sekelj |
80 | Anatela | GS 46,3 | CRO 772 | JK Opatija | Zeljko N.Kuis |
81 | SOVA 7 | Halberg Rassy 46 | JK Open Sea | Andrej Ribic | |
82 | Karpo | Elan 450 | SLO 1715 | JK Loka Timing | Dusan Usenicnik |
83 | Cesar | Elan E4 | Nauticki Klub FSB | Neven Dragasevic | |
84 | First Class2 | First 47,7 | JC Bulldogs | Jan Fajtl | |
85 | CRO Dolphin | Elan 31 | 2116 | JK Uskok | Tomislav Gomercic |
86 | Sara | Elan 31 S | SLO 701 | KND Slovenj Gradec | Vlado Kranjc |
87 | Paris | Elan E4 | CRO 1812 | JK Uskok | Mato Muzevic |
88 | Hope | B 40 C | YC Telem | Gregorec Slavko | |
89 | Calisto | Bavaria Cruiser 46 | 0 | Nevymeknem | David Grundil |
90 | Easy Eleven | Bavaria CR 405 | CRO 1925 | JK Labud | Jere Vidovic |
91 | Karla | Salona 45 | JK Strozanac | Ivo Hajduk | |
92 | Bella Mia | Elan 34 | 2258 | JK Samobor | Zeljna Labinjan |
92 | Eagle Ray | More 55 | CRO 2681 | Legendarios | David Polisensky |
92 | La Recesion | First 50 | Go Sailing | Damjan Miklavc | |
92 | Olyntia | Salona 38 | LS Brno | Milan Kolacek | |
92 | Moja | Bavaria 37 CR | BMV ST | Marek Husovsky | |
92 | Alisa | Elan 34 | 2 wankers | Jaka Mocnik | |
92 | Bluette | GS 37 | 6067 | JK Split | Marin Banovac |
92 | Camarat | Harmony 52 | JK Val | Tonko Palinic | |
92 | Clean Sport One | VOR 60 | EUR 2 | JD Morska Vidra | Marjan Kocila |
92 | Ella | Dehler 42 | JK Uljanik P | Sinisa Radojicic | |
92 | Pangaea | Dufour 405 GL | LA Bolzano | Norbert Rainer | |
92 | Venus | First 45 | YC Pirogovo- Moscow | Mikhail Senatorov | |
92 | Oscar | Elan 350 | NC Rogla | Jani Bobek | |
92 | Molo Longo Tuttatrieste | Cecarelli53 | CRO 051 | JK Tijat | Darko Hajdinjak |
92 | Tango | Elan 350 | CRO 1836 | OSV | Roland Weber |
Foto: regate.com.hr, FB Jože Jota Mihalič
Lina in Val Eržen sta za ta konec tedna tekmovala na odprtem državnem prvenstvu Hrvaške v disciplini freestyle wave v Jadriji pri Šibeniku v organizaciji KJD Jadrija.
V odličnem vetru so tekmovanje izpeljali v nedeljo. Val Eržen je s 114 točkami v absolutni konkurenci zmagal, Lina Eržen pa je s 106 točkami zasedla drugo mesto. Tretje mesto je osvojil Mladen Belamarič iz Splita s 100 točkami. To je še en odličen rezultat obeh mladih slovenskih tekmovalcev v tej atraktivni disciplini jadranja na deski.
Vir: JZS.si
Flota jadrnic regate Clipper se približuje cilju. Po trinajstih dneh plovbe preko južnega Atlantika, jih do cilja loči le še 500 nmi.
Najhitrejša je zopet ekipa Qingdao. Da so favoriti na letošnji regati, so pokazali že v prvih dveh etapah. Takoj po izplutju iz urugvajske Punte del Este, so zapuli skrajno južno. Kljub temu, da so za ekipami, ki so se odločile za najkrajšo, severno pot plovbe, se je izkazalo, da so jim vetrovni pogoji omogočili hitrješe napredovanje proti vzhodu.
Trenutno jih do cilja v južnoafriškem Cape Townu loči še 472 nmi. Ekipa Punta del Este, ki jim zvesto sledi zaostaja 75 nmi. Imagine Your Korea na tretjem zaostaja dodatni 40 nmi.
Trenutno najslabše napreduje ekipa Zhuhai. Za vodilno ekipo zaostajajo že 544 nmi. Ekipa Unicef, ki je nekaj časa plula na drugem mestu, se je odločila d 24 ur pluje v prikritem načinu plovbe. Na zaslonih se bo prikazala danes ponoči ob 24.00 uri, ko bomo vedeli, s kakšno taktiko si želi priboriti vodilno pozicijo.
Poškodba na jadrnici Zhuhai
V nedeljo se je poškodoval Paul Duncan, član posadke Zhuhai. Med jadranjem mu je spodrsnilo. Med padcem si je poškodoval rebra in čuti močne bolečine. Ekipa je ves čas v kontaktu z medicinsko pomočjo na kolnem, ki jim svetuje, kako mu lahko pomagajo. Namestili so ga v njegovo posteljo. Kljub bolečinam je dobro razpložen. Zaenkrat še ne vedo ali bo potrebno reševanje s plovila. Ekipa se trudi, da bi čim hitreje jadrali proti cilju.
Jadralca Alex Thomson in Neal McDonald na jadrnici Hugo Boss sta bila prisiljena odstopiti z regate Transat Jaques Vabre.
V nedeljo, 3. novembra, ob 9.37 (UTC) sta med plovbo po Atlantskem oceanu trčila v neznan plavajoč predmet. Plula sta s hitrostjo okrog 25 vozlov. V nesreči sta oba utrpela le manjše poškodbe, njuna jadrnica pa je naenkrat postala izjemno nestabilna. Njuna udeležba na regati se je žal morala končati.
Kmalu po dogodku se je z jadrnice oglasil skiper Alex Thomson:
»Danes zjutraj sva bila oba z Nealom budna. Plula sva s hitrostjo okrog 25 vozlov. Naenkrat sva trčila v nekaj v morju. Stal sem v kokpitu, Neal je bil pri vratih. Nisva bila prepričana, ali sva v kaj trčila. A jasno je bilo, da je bilo nekaj velikega pod vodno gladino. Jadrnica se je s 25 vozlov naenkrat ustavila. Kobilica se je močno poškodovala. Obvisela je le na hidravlični ročici. Z Nealom sva oba cela. Nimava hujših telesnih poškodb. Dobila sva le nekaj prask. Imela sva srečo. Občutek je bil, kot da se voziš z avtom 70 km na uro in se zaletiš v zid.«
Oba jadralca sta takoj po nesreči kontaktirala tehnično ekipo na kopnem, da so s skupno močjo začeli iskati rešitev, kako stabilizirati plovilo in zagotoviti varnost.
Najprej so mislili, da bodo lahko kobilico stabilizirali, da bi jadralca lahko varno, a počasi zaplula do najbližje obale. Žal niso našli rešitve, ki bi to omogočila. Nestabilna kobilica je nevarna za plovbo. Lahko bi poškodovala trup. Jadralca sta bila prisiljena odstraniti hidravlično ročico, na kateri je obvisela kobilica in celotno kobilico odvreči v morje. Potrebovala sta več ur, da je to uspelo.
Da bi bilo plovilo varno za plovbo, sta napolnila balastne tanke z vodo ter dvignila hidravlična krila v najbolj iztegnjeno lego. Ker trenutno na območju zahodno od otoka Madeira vladajo razmeroma dobre vetrovne razmere in je morje sorazmerno mirno, počasi plujeta naprej. Skupaj s svojo kopensko ekipo bosta izdelala strategijo, kam je najbolje pluti, da bosta varno dosegla kopno.
S svojo kopensko ekipo sta se uskladila, da plujeta proti Zalenortskim otokom.
Kako napredujejo ostale ekipe (7.11.2019 ob 9.00)
Duo Giles Lamare in Antoine Carpentier na svojem trimaranu Groupe CGA - Mille et un Sourires sta prva prečkala ekvator. Sta prva ekipa, ki ju do cilja loči manj kot 1000 nmi plovbe. Trenutno ju do cilja loči le še 889 nmi. Plujeta s hitrostjo 21. vozlov. 180 nmi za njima pluje druga posadka na trimarnanu Multi 50. Duo Thibaut Vauchel-Camus in Frederic Duthil se bližata ekvatorju. Sta v področju Doldrums in nimata sreče z vetrom. Plujeta zgolj s hitrostjo 10 vozlov. Na tretjem mestu pluje trimaran Primoral s Sebasitenom Roguesom in Matthieuom Soubenom na krovu. Zaostajata že 429 nmi za vodilno ekipo. Tik za njima je že najhitrejša ekipa v razredu IMOCA.
Po odstopu jadrnice Hugo Boss je v vodstvu ekipa Apivia. Do cilja ju loči še 1320 nmi. Plujeta s hitrostjo 14 vozlov. Z le 30 nmi zaostanka plujeta Jeremie Beyou in Christopher Pratt na hitri jadrnici Charal. Trenutno sta zaplula v brezvetrje področja Doldrums in plujeta zgolj s hitrostjo 2,8 vozla. Počasi se jima približuje ekipa 11th Hour racing. Trenutno za njima zaostaja 50 nmi a pluje z mnogo večjo hitrostjo, ki znaša nekaj manj kot 10 vozlov.
Najpočasnejši razred Class 40 pluje proti Zelenortskim otokom. Najhitrejša ekipa Credit Mutuel mora do cilja prepluti še 1880 nmi. Pred zasledovalcema na jadrnici Leyton imata trenutno 50 nmi prednosti. Na tretjem mestu pluje ekipa Aina Enfance Avenir z zaostankom 85 nmi za vodilnim v razredu.
Trenutno je odstopilo skupno že 7 ekip. V razredu Class 40 je z jadranjem moralo prenehati 5 ekip, v razredu IMOCA pa sta odstopila dva favorita Hugo Boss in jadrnica MACSF.
Na mladinskem svetovnem prvenstvu v razredih laser do 21 let, ki je ta teden potekalo v Splitu, je Slovenijo zastopala pet članska reprezentanca: Lin Pletikos (JK Portorož) in Maja Žibert (JK Ljubljana) med dekleti ter Nicolo Kravanja (JK Burja), Andrej Fras (JK Izola) in Janez Zabukovec (JK Jadro) med fanti. Celotno prvenstvo je vse do zadnjega dne močno zaznamovalo brezvetrje, tako da so organizatorji J.K. Mornar šele zadnji dan uspeli zagotoviti veljavnost prvenstva.
Najbolje je med našimi reprezentanti odjadrala Lin Pletikos, ki je odlično začela in v prvi regati mladinskega svetovnega prvenstva v cilj prijadrala kot 2., nato pa na koncu po petih odjadranih plovih zaključila na 29. mestu. Maja Žibert se je na svojem prvem prvenstvu uvrstila na 65. mesto. Zmagala je Poljakinja Wiktoria Golebiowska, drugo in tretje mesto pa je pripadlo Rusinjam, sledili sta Valeria Lomatchenko in Mariia Kislukhina.
Tudi pri fantih so organizatorji uspeli dokončati pet plovov, najbolje pa se je odrezal najmlajši reprezentant Janez Zabukovec, ki je to mladinsko svetovno prvenstvo končal na 88. mestu, Nicolo Kravanja je bil 123., Andrej Fras pa je zaključil na 135. mestu. Zmagal je Argentinec Juan Pablo Cardozo, ki je hkrati zmagovalec kategorije do 19 let, drugi je bil Čilenec Clemente Seguel Lacamara in tretji Vishnu Saravanan iz Indije.
Vir: JZS.si
S tradicionalno Zaključno regato smo to soboto dobili tudi zmagovalce letošnjega, že 17. po vrsti, pokala Slovenije, ki poteka pod okriljem Jadralne zveze Slovenije.
V tej sezoni so se posadke 30 velikih jadrnic pomerile v treh kategorijah ORC A, ORC B in ORC C, organizatorji pa so uspešno izpeljali šest od sedmih načrtovanih regat pokala. Sezono so začeli v maju z regatami One Sails Cup, Izolanka in Pokal Val Navtika, sledile so po poletnem predahu jeseni Šavrinska regata, Skipper Cup ter Zaključna regata, medtem ko je bila septembra zaradi tehnično organizacijskih težav s strani organizatorja odpovedana regata Istra Challenge.
Zmagovalci po kategorijah:
- ORC A: Taia2 & White Goose, Goran Djordjević (JK Loka Timing);
- ORC B: Little Big Man, Aleš Zupanc (JK Maestral);
- ORC C: Palada, Emil Jerkovič in Mateja Štimulak. (ŠD Gibanica).
Vir: JZS.si; Foto: YC Portorož
Da je Transat Jaques Vabre izjemno zahteva regata pričajo že prvi klici na pomoč in prvi odstopi.
Včeraj ob 14.15 je z jadrnice Beijaflore, ki tekmuje v razredu Class40, klical William Mathelin Moreaux. Med plovbo si je poškodoval ramo. Jadralca sta bila prisiljena zapluti proti obali in poiskati pomoč.
Prvi odstop so v organizacijskem odboru zabeležili včeraj ob 17.45 uri. Luke Berry in Tanguy Le Turquais sta morala zapustiti regato, ko sta plula med plovbo mimo Normandije. Nenaden sunek vetra je zlomil njun jambor na jadrnici Lamotte Module Creation. Oba jadralca sta nepoškodovana. Odplula sta v Roscoff, severno obalo Bretanije, ki sta jo srečno dosegla v nekaj urah.
Hiroshi Kitada in ko-skiper Takeshi Hara sta imela težave s spinakerjem. V dobrih 30 vozlih vetra jugozahodnih smeri jima je jadro dobesedno eksplodiralo. Je preveč poškodovani, da bi ga popravila.
V razredu IMOCA 60 sta morala jadralca na jadrnici MACSFhave odpluti v francosko mesto Brest zaradi poškodb kobilice.
Težave na jadrnici sta imela tudi jadralca Thomas Ruyant and Antoine Koch. Njuna Advens for Cybersecurit, ki je jadrnica najnovejše generacije IMOCA 60 s hidrokrili se je poškodovala. Zapluti sta morala proti mestu Cherbourg. Po regatnih pravilih morata tam ostati vsaj 4 ure.
Ponoči ob 21.00 uri je odstopila druga ekipa SOS Méditerranée. Prvo noč sta najprej izgubila srednji spinaker. Nato so se pričele težave z glavnim računalnikom, zaradi česar nista uspela brati vremenskih napovedi. Bila sta mnenja, da plovbe preko Atlantika ni varna, zato sta regato zapustila. Trenutno plujeta proti pristanišču Lorient.
Jadralca Maxime Sorel and Guillaume Le Bre, ki sta v Brestu opravili pet urni postanek, sta odpravila napake na jadrnici in se ob 21.30 vrnila nazaj v regato.
Danes ob 13. uri se je začel letošnji Transat Jaques Vabre. Izpred pristanišča Le Havre v Franciji se je na plovno podalo 59 jadralcev, ki bodo tekmovali v razredih Multi 50, Imoca60 in Class 40.
Najhitrejši bodo seveda trije tekmovalci na hitrih trimaranih Multi 50. Takoj po prečkanju startne črte so pospešili in plujejo s hitrostjo 20 vozlov proti zahodu. Nekoliko počasneje plujejo jadralci v najštevilnejšem razredu Imoca 60. Najhitrejši duo Kevin Escoffier in Nicolas Lunven plujeta s hitrostjo 15 vozlov. Preostali jadralci napredujejo slab vozel počasneje. Med najpočasnejšimi je letošnji favorit Alex Thomson. Trenutno pluje s hitrostjo 9 vozlov in za vodilnim parom zaostaja že 10 nmi.
V razredu Class40 trenutno najhitreje jadra britanska dvojica Fabien Delahaye in Sam Goodchild. Plujeta s hitrostjo 12 vozlov. Pred zasledovalcema, prav tako Britancema, Lukom Berryjem in Tanguyjem La Turquasom imata le 0,2 nmi prednosti.
Več o tem, kdo bo letos krojil usodo transata, bomo videli čez dan ali dva, ko se bodo razlike povečale in bodo jadralci iz Angleškega kanala zajadrali v Atlantik.
O poteku regate bomo pisali dnevno. Spremljajte nas redno. Dogajanje 29.10.2019 na tej povezavi.