Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V letošnjem letu bosta, skladno s sklepom skupščine sekcije, organizirani dve pokalni tekmovanji. Pokal Slovenije se bo točkoval za jadrnice, ki tekmujejo po hendikep sistemu ORC, Pokal slovenske obale pa za jadrnice odprtih razredov, ki se bodo ponovno razvrščene med regatne in potovalne jadrnice.
Za ORC prvenstvo Slovenije bodo štele naslednje regate:
- One Night Cup, 22. maj
- One Sails Cup, 23. in 24. maj
- Pokal Val Navtike, 29. in 30. avgust
Za končno razvrstitev ORC prvenstva Slovenije bodo šteli posamezni plovi. Tekmovalo se bo v razredih A, B in C in v absolutni razvrstitvi.
Za Pokal Slovenije za hendikep sistem ORC bodo štele naslednje regate:
- Izolanka, 13. maj (datum bo najverjetneje še spremenjen)
- One Sails Cup, 23. in 24. maj
- Merkur Cup, 6. junij
- Pokal Val Navtike, 29. in 30. avgust
- Šavrinska regata, 5. september
- BYC regata, 26. september
- Skipper Cup, 3. oktober (datum bo najverjetneje še spremenjen)
- Zaključna regata, 24. oktober
Točkovanje bo enako kot v letu 2019. Če bodo izpeljane do vključno štiri regate, bodo za končni rezultat štele vse regate, če bo izpeljanih pet ali šest regat, se bo odbijal najslabši rezultat, če bo izpeljanih sedem ali osem regat se bosta odbijala dva najslabša rezultata. Tekmovalo se bo v razredih A, B in C in absolutni razvrstitvi.
Za Pokal slovenske obale za odprte razrede bodo štele naslednje regate:
- Izolanka, 13. maj (datum bo najverjetneje še spremenjen)
- Marinada, 16. maj
- One Sails Cup, 23. in 24. maj
- Merkur Cup, 6. junij
- Regata prijateljstva Milje – Portorož – Milje, 20. in 21. junij
- Pokal Val Navtike, 29. in 30. avgust
- Šavrinska regata, 5. september
- BYC regata, 26. september
- Skipper Cup, 3. oktober (datum bo najverjetneje še spremenjen)
- Zaključna regata, 24. oktober
- Martinova regata, 7. november
Točkovanje bo določil UO sekcije za velike jadrnice. Pri izračunu skupnega rezultata se bo odbijalo večje število regat. Jadrnice bodo tekmovale razdeljene v razrede glede na dolžino preko vsega ter bodo nadalje deljene na vrsto regatne in potovalne.
Na vseh regatah v letu 2020, vključno z ORC državnim prvenstvom, bodo starti za jadrnice v sistemu ORC in jadrnice odprtih razredov skupni.
Vir: JZS.si
Trenutna situacija: 27.2.2020 ob 9.00
Minili so trije dnevi regate. Ekipe še vedno plujejo v veter proti prvi navidezni oznaki Messey. Plovba je zahtevna, a ekipe lepo napredujejo. Razlike med vodilnimi so majhne. Prve štiri ekipe plujejo na razdalji manjši od 10 nmi.
Na novo začrtani regati imajo ekipe možnost, da izberejo katerega Oceanskega šprinta se bodo udeležile. Izbirajo lahko med Oceanskim šprintom pri plovbi proti severu ali proti jugu, ko se bodo vračali proti Filipinom. Vse ekipe, razen Qingdao in WTC Logistic, so se odločile, da bodo tekmovale v šprintu, ki bo potekal med plovbo proti severu.
Ekipa Qingdao, ki je trenutno v vodstvu, je navdušena nad dejstvom, da bodo imeli v šprintu le enega tekmeca. Skiper ekipe Chris Brooks je dejal:
»Zapletenost šprinta Dell Latitude Rugged Ocean Sprint se je obrnila nam v prid. Z nami bo tekmovala le ena ekipa. Odločitev pomeni, da je devet od enajstih ekip izbralo isti šprint. Mi smo izbrali smer, ki nam najbolj ustreza. Zelo dobro znamo pluti v veter ali z njim. Slabši smo le, kadar plujemo zmerno v veter. Če ne bodo na plovbo vplivale večje taktične odločitve, potem bo za nas šprint z vetrom v krmo prava odločitev. S tem imamo zagotovljene dve dodatni točki. Naš konkurent je ekipa WTC Logistics«
23.2.2020 ob 12.00 uri
Regata Clipper je imela planirane kar tri postanke na Kitajskem. Prvi naj bi bil v mestu Sanya, drugi v Zhuhai in tretji v Qingdau. Zaradi izbruha koronavirusa se je organizacijski odbor regate odločil, da zaščiti jadralce in prepreči potencialni prenos virusa preko Tihega oceana, da postanke v navedenih mestih izpusti.
Sedma etapa, ki se je začela danes ob 8.30 pred zalivom Subic na Filipinih, se tam tudi končala. Ker bi v originalnih dveh etapah jadralci morali prepluti približno 1600 nmi, bodo v sedmi etapi morali jadralci prepluti razdaljo, ki bo približno enaka razdalji dveh neizpeljanih etap. Jadralci bodo iz zaliva Subic izpluli proti severu Filipinov, skozi ožino Luzon proti najbolj zahodnemu otočju Japonske, otoški skupini Ryukyu. Po obratu bodo zapluli z vetrom proti vzhodu Tajvana, nato pa se bodo vrnili v zaliv Subic. Da bo regata enako razburljiva, kot bi bile originalne, bodo na poti delili dodatne točke v Oceanskem šprintu in kontrolnih vratih.
Po 5 urah plovbe v zelo šibkih vetrovih je v vodstvu ekipa Visit Sanya. Plujejo s hitrostjo zgolj 1,8 vozla. Od štarta so prepluli zgolj 18 nmi. Tik za petami jim plujeta ekipi Seattle in Qingdao. Na zadnjem mestu trenutno pluje ekipa Imagine Your Korea, ki zaostaja 1,4 nmi.
Novonastali slovenski jadralski dvojec Rok Verderber – Daniel Cante, se je konec tedna z jadrnico 29er v sklopu priprav v Španiji udeležil prve etape evropskega pokala. Člana YC Portorož in JK Burja sta v konkurenci 92 ekip zasedla končno 29. mesto.
Štiridnevno tekmovanje se je za slovenska predstavnika začelo odlično, saj sta se v blagih vetrovih bržkone znašla v ospredju flote. S solidnimi predstavami sta si v skupnem seštevku prijadrala 10. mesto, nakar jima je počila prižema floka.
“Težava s klemo nama je onemogočila nadaljnje jadranje, zato sva izkoristila nesrečo in si s Sandijem Deklevo ogledala tehniko jadranja najboljših s trenerske perspektive. S tem sva si nabrala ogromno pomembnih izkušenj in novega znanja, ki nama bo zagotovo koristilo pri pripravah na ključni del sezone,” sta pozitivno plat havarije izpostavila fanta, ki sta se morala na koncu zadovoljiti z 29. mestom.
Vir: JZS.si
Tekmovalci na regati Clipper se bližajo cilju šest etape. Namesto na Kitajskem, bodo pristali v zalivu Subic na Filipinih.
Zaradi gripe, ki razsaja po Kitajski, so bili organizatorji regate Clipper prisiljeni spremeniti regato in izpustiti postanke na Kitajskem. Namesto cilja v mestu Sanya, so regato etapo skrajšali in cilj postavili v zaliv Subic, zahodno od mesta Manila. Subic je bil na seznamu gostiteljev regate, a je bil planiran za postankom v mestu Sanya na Kitajskem. Kako se bo regata odvijala v nadaljevanju, bo organizator odločil med podaljšanim postankom na Filipinih. Za Kitajsko so bili planirani trije postanki. V mestih Sanya, Zhuhai in Qingdao. Katero izmed mest bo lahko gostilo regato, bodo odločili glede na razvoj virusa. Varnost posadk je na prvem mestu.
Zaradi skrajšanja regate, bodo najhitrejše ekipe v cilj na Filipinih priplule že jutri. Trenutno na prvem mestu pluje ekipa Ha Long Bay, Viet Nam. Do cilja jih loči še 230 nmi. Le 8 nmi za njimi pluje ekipa Qingdao, ki je v letošnjem letu že pokazala ambicije po osvojitvi nagrade. Dodatnih 15 nmi zaostaja ekipa Visit Sanya, China. Vodilne ekipe so že zaplule na zahodno stran Filipinov, v zavetrje pred vzhodnimi pasati, ki so jih popeljali iz Avstralije. Trenutno plujejo zgolj s hitrostmi okrog 4 vozle. Tudi vremenska napoved ne napoveduje močnejših vetrov, zato lahko plovbo do dobrih 200 nmi oddaljenega cilja traja še 2 dni.
Večina ekip je že zaključila Dell Latitude Rugged Ocean Sprint. Sedaj se morajo odločiti, po kateri poti bodo pluli proti cilju. Skipper jadrnice Visit Sanya, ki pluje na trenutnem 3. mestu je komentiral njihovo plovbo preko zadnjega oceanskega šprinta:
»Kako hiter je bil ta oceanski šprint. Običajno imam čas, da med šprintom napišem blog ali dva, ter da se pogovorimo o mogočih opcijah za nadaljevanje plovbe. Tokrat nam to ni uspelo. Oceanski šprint smo prečkali tako hitro, da nismo uspeli niti pogledati, kakšne so naše opcije. Na šprintu smo bili med najhitrejšimi čolni in pluli smo pa najkrajši možni poti. Če se je izplačalo, bomo videli na podelitvi v zalivu Subic.«
Trenutni vrstni red 6. etapa (11.2.2020 ob 11.00):
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja (nmi) |
Hitrost (SOG) (vozli) |
Zaostanek za vodilnim (nmi) |
1 | HA LONG BAY, VIET NAM | 221.79 | 4,50 | - |
2 | QINGDAO | 240.07 | 4,90 | -18.28 |
3 | VISIT SANYA, CHINA | 256.54 | 9,60 | -34.75 |
4 | PUNTA DEL ESTE | 259.12 | 9,50 | -37.33 |
5 | IMAGINE YOUR KOREA | 266.08 | 7,50 | -44.29 |
6 | WTC LOGISTICS | 285.60 | 10,90 | -63.81 |
7 | ZHUHAI | 436.24 | 10,10 | -214.45 |
8 | UNICEF | 454.19 | 10,20 | -232.40 |
9 | GOTOBERMUDA | 663.06 | 11,10 | -441.27 |
- | DARE TO LEAD | Prikrit način plovbe do 11.2.2020 17.59 | ||
- | SEATTLE | Prikrit način plovbe do 11.2.2020 23.59 |
Po odlično izpeljani regati pred dvema letoma, maja 2018, je društvo GoSAILING že drugič uspešno kandidiralo za gostitelja regate 44Cup-a (tokrat uvodne), ki se bo v Portorožu odvijala med 22. in 26. aprilom. Črne lepotice - ko se ne bodo merile na regatem polju v Piranskem zalivu - bomo tokrat lahko občudovali prav v srcu Portoroža, privezane na glavnem mestnem pomolu, na dogodku pa po dolgem času pričakujemo tudi ustanovitelja razreda in jadralsko legendo Russella Couttsa.
Portorož in Slovenija imata v zgodovini pokala RC44 (oziroma po novem 44Cup-a) posebno mesto. ‘Oče’ razreda Russell Coutts je pred zdaj že skoraj petnajstimi leti združil moči s slovenskim navtičnim arhitektom Andrejem Justinom in nastale so sloke, hitre črne lepotice, ki odtlej na krovih združujejo premožne lastnike, ki po pravilih razreda svoje jadrnice tudi krmarijo, ter številne najboljše jadralce sveta. Prav v Piranskem zalivu so se leta 2006 odvijali prvi poskusni plovi jadrnic tega razreda, leta 2007 pa prva uradna regata, na kateri je nastopila tudi slovenska jadrnica Black Beauty (današnja jadrnica ekipe Team Nika).
Uspešno slovensko sodelovanje se nadaljuje. Med najuspešnejšimi posadkami imamo ekipo Ceeref Igorja Laha, ki pluje pod slovensko zastavo, posadko sicer ruske jadrnice Team Nika pa sestavljajo kar štirje slovenski jadralci, pod jadri Tomaž Čopi, Mitja Margon in Iztok Knafelc, kot vodja kopenske ekipe pa Toš Skrt Golja.
Slovenski jadralci pa ne le sodelujejo, ampak v tem prestižnem razredu, kjer posadke sestavljajo tudi nosilci olimpijskih kolajn, udeleženci Pokala Amerike ter Volvo Ocean Racea - tudi zmagujejo. Ceeref Igorja Laha se ponaša z dvema naslovoma svetovnih prvakov razreda (2013, 2016) ter s tremi naslovi zmagovalcev sezone (2016, 2017, 2019), v Portorožu pa bodo torej že branili tudi naslov aktualnih pokalnih zmagovalcev lanske sezone. Ekipa Team Nika z našimi asi na krovu pa je naslov svetovnih prvakov osvojila trikrat (2015, 2017, 2018), naslov zmagovalcev sezone pa leta 2015.
Igor Lah, lastnik ekipe Ceeref:
“Jadranje pod slovensko zastavo je za nas velik izziv in odgovornost. Vesel sem, da bomo nastanjeni prav v središču Portoroža, mislim, da bo to odlično tako za ekipe kot za gledalce, saj bo doprineslo k povezanosti z mestnim utripom. Konkurenca bo ponovno močna, saj so vse ekipe odlično pripravljene in tesno skupaj, kar je za vse velik izziv, pa tudi priložnost.”
Gostiteljstvo tako prestižnega in globalno odmevnega športnega dogodka je velik zalogaj za organizatorja, društvo GoSAILING, ter izjemna promocijska in poslovna priložnost za našo obalo. Jadralni teden se bo zato že začel družabno, z "odprtim" koncertom Magnifica v Avditoriju 18. aprila, kjer se bodo lahko ljubitelji dobre glasbe družili z najboljšimi svetovnimi jadralci.
Mitja Margon, gonilna sila organizatorja ŠD GoSAILING, dvakratni olimpijec ter član ekipe Team Nika:
“Letošnji dogodek smo zastavili v nekoliko večjem obsegu. Vrhunski jadralski spektakel, ki bo na našo Obalo pripeljal svetovna jadralska imena in po dolgem času tudi Russella Couttsa, ”očeta" jadrnice in koncepta RC44, se nam je zdel idealna platforma za združitev z drugimi dogodki. V načrtih imamo nekaj koncertov ter sodelovanje s športnimi kolegi in s tem vrhunska turnirja odbojke na mivki ter košarke 3x3. S tem bi želeli vključiti tudi širšo javnost in pritegniti gledalce, ki bodo imeli pestro izbiro športa in zabave. Pri sami izvedbi regate bo ključno vlogo odigral JK Pirat s svojo ekipo, ki bo poskrbela, da bo dogajanje na morju brezhibno."
Sicer smo glede proračuna še nekoliko "kratki" za izvedbo celotnega programa, ampak prizadevamo si, da bo interes partnerjev velik in program celoten. Če nam uspe, kar smo si zamislili, bo to dogodek, kakršnega pri nas še ni bilo.”
Iz Portoroža se bodo ekipe podale v švedski Marstrand (24.-28. junij), od tam jih bo pot tokrat prvič vodila na eno najstarejših in najprestižnejših regat na svetu, na Cowes Week v Solentu v Veliki Britaniji. Svetovno prvenstvo razreda bo v španskem Sotograndeju (23.-27. septembra), zadnja regata sezone pa je predvidena na kanarskem otoku Lanzarote (11.-15. novembra).
Besedilo: Winpress, Jakica Jesih
Trenutna situacija, 6.2.2020 ob 10.00
Korona virus spreminja plane regate
Organizator regate Clipper resno razmišlja o spremembi regate zaradi izbruha korona virusa na Kitajskem. Obstaja možnost, da ekipe ne bodo obiskale Kitajske. Trenutno etapo so skrajšali in jo zaključili v Subic Bay-u na Filipinih, podaljšali postanek na lokaciji in nato nadaljevali s tekmovanjem proti mestu Seattle v ZDA.
Trenutno še potekajo pogovori med organizatorjem in kitajskimi oblastmi. Če bodo lahko zagotovili varne pogoje za pristanek na kitajskem, potem regate ne bodo spreminjali, v nasprotnem pa se bodo Kitajski izognil. Odločitev bo sprejeta v naslednjih dneh.
Kaj se dogaja na zahodu Pacifika
Zaradi spremembe cilja etape, morajo ekipe do Cubic Bay-a prepluti le še 1450 nmi. Zapluli so v severne pasate, ki so pospešili plovila vse do hitrost 12 vozlov. Še vedno je v vodstvu ekipa Ha Long Bay, Viet Nam, ki ima pred drugo uvrščeno ekipo Visit Sanya 65 nmi prednosti. V naslednjih 20 nmi so ekipe Imagine Your Korea, Punta del Este in Qingdao. Na šestem mestu pluje ekipa WTC Logistics, ki pa že zaostaja 250 nmi. Najpočasneje napreduje ekipa GoToBermuda, ki zaostaja že 500 nmi za vodilno ekipo.
Skipper ekipe Imagine Your Korea, Rob Graham, je opisal dogajanje na jadrnici:
»Ekipa se hitro uči nastavljati spinaker. Drug drugega podpirajo in si pomagajo. Lepo je videti, kako izkušeni jadralci učijo novince, ki so na krovu šele dva tedna. Hitro se morajo naučiti, kako pluti v bolj zahtevnih pogojih.«
Ponedeljek, 3.2.2020 on 12.00
Vse ekipe regate Clipper so že uspešno prejadrale področje Doldrums in ve nekoliko bolj stabilnih vetrovih hitro napredujejo proti severozahodu, proti Filipinom.
Skiper jadrnice GoToBerbuda, David Immelman je komentiral: »Današnja noč je minila v spektakularnih predstavah. Nad nami je bilo jasno zvezdnato nebo, v vodi ogromno bioluniniscentnih bitij, spremljali so nas delfini in vsake toliko nas je presenetil še utrinek.«
V severozahodnih vetrovih, so morale ekipe sprejeti številne taktične odločitve. Jadrnica WTC Logistic je izkoristila možnost in pričele pluti v prikritem načinu plovbe. »4 ur ne bomo vedeli, kako jadrajo, katero smer plovbe so ubrali in kako hitro napredujejo.
Skiper ekipe Rich Gould je sporočil:
»Današnji dan bo izjemno kratek, saj plujemo v prikritem načinu. Nedvomno bo to srbeli mojega očeta v Angliji. Počutil se bo kot slepec, ker me ne bo mogel spremljati na svojem telefonu.«
Ekipa Ha Long Bay, Viet Nam se je ravno prikazala na ekranih. Zaključili so z njihovim 24 urnim prikritim načinom plovbe. Skiper ekipe Josh Stickland je zapisal:
»Zaključili smo prikriti način plovbe in izgubili smo 50% naše prednosti. To ni dobro. Samo čas bo pokazal, če smo pravočasno izkoristili možnost prikritega načina plovbe.«
Trenutno ekipe plujejo severno od Nove Gvineje. Najhitreje napreduj ekipa Ha Long Bay, Viet Nam. Pred ekipo Visit Sanya, ki pluje na drugem mestu, so si priborili 60 nmi prednosti. Ekipa Punta del Este na tretjem mestu zaostaja dodatnih 16. Najpočasneje napredujeta ekipi Seattle in GoToBermuda, ki zaostajata že 200 nmi. Ko bodo pripluli v Filipinsko morje, jih čaka oceanski šprint, kjer se bodo delile dodatne točke. Do cilja etape jih loči še 2500 nmi, kar pomeni, da še ni nič odločeno.
Trenutni vrstni red 06.02.2020 ob 10.00
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja (nmi) |
Hitrost (SOG) (vozli) |
Zaostanek za vodilnim (nmi) |
1 | HA LONG BAY, VIET NAM | 1449,85 | 11,6 | |
2 | VISIT SANYA, CHINA | 1515,53 | 11,3 | -65,68 |
3 | IMAGINE YOUR KOREA | 1527,28 | 11,3 | -77,43 |
4 | PUNTA DEL ESTE | 1528,82 | 11,6 | -78,97 |
5 | QINGDAO | 1529,67 | 11,6 | -79,82 |
6 | WTC LOGISTICS | 1702,9 | 10,9 | -253,05 |
7 | DARE TO LEAD | 1773,86 | 10,7 | -324,01 |
8 | ZHUHAI | 1774,21 | 10,1 | -324,36 |
9 | SEATTLE | 1780,17 | 10,8 | -330,32 |
10 | UNICEF | 1841,02 | 10,5 | -391,17 |
11 | GOTOBERMUDA | 1953,05 | 10,7 | -503,20 |
Ta teden se je v Miamiju na Floridi odvijala Hempel World Cup Series 2020 regata svetovnega pokala za olimpijske razrede. Gre za drugo regato v sezoni 2020 ter prvo v dejanskem koledarskem letu, ki ga bodo zaznamovale poletne olimpijske igre. Tina Mrak in Veronika Macarol sta začeli odlično in se iz Amerike vračata s srebrom.
Dober začetek je bil za naši dekleti še posebej pomemben, saj - spomnimo - je konec prejšnjega leta Veroniko v posteljo položila pljučnica, zaradi katere sta morali naši dekleti spustiti kar nekaj tednov treningov na vodi. Da se ta izostanek ni poznal in da sta se takoj odlično znašli, je zato še toliko večji dosežek in pomebna razveseljiva novica.
Tina Mrak: "Cel teden je bil kar naporen. Prve tri dni smo imeli kar veliko vetra, vsak dan med 15-20, en dan je bilo celo do 23 vozlov vetra, tako da je bilo kar zahtevno. Zadnja dva dni je veter upadel, četrti dan zaradi premalo vetra nismo odjadrali niti enega plova, peti dan pa iz istega razloga samo en plov. Zadnja dva dneva smo čakali na morju po šest ur in vsega skupaj naredili 7 kvalifikacijskih regat pred regato za medalje.”
Veronika Macarol: "Kot je rekla Tina, prve dni je bilo kar vetrovno, regate so potekale zelo hitro, en dan sva nekoliko slabše odjadrali, druge dneve sva jadrali odlično, bili sva zelo hitri in v regato za medalje sva prišli z ostalimi posadkami zelo blizu s točkami, tako da je bilo danes vse odprto. Regato za medalje sva odjadrali odlično, jo končali na drugem mestu, kar nas je popeljalo na skupno drugo mesto na tej regati svetovnega pokala. Sigurno sva zelo veseli tega rezultata, olimpijsko leto sva začeli odlično in upava, da bova tako nadaljevali vse do olimpijskih iger.”
V Miamiju je naša ekipa preživela vsega skupaj tri tedne. Tina Mrak: "Imeli smo res odlične pogoje in naredili smo zelo dobre priprave že v začetku leta, v toplem vremenu, odličnem vetru, kar smo maksimalno izkoristili. Upamo, da bo to dobra osnova za prihajajoče regate, ki se marca nadaljujejo v Evropi, že takoj s svetovnim prvenstvom.”
Zmagali sta Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz, tretje mesto pa je prijadrala posadka Agnieszka Skrzypulec in Jolanta Ogar, ki pluje pod poljsko zastavo.
Vir: WindPress, Jakica Jesih; foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol Sailing Team
182 udeležencev svetovnega jadralskega pokala je tretji tekmovalni dan na preizkušnjo postavil nepričakovano močan veter. V 16-24 vozlih sta najboljšo predstavo uprizorili Tina Mrak in Veronika Macarol, ki sta z drugim mestom in zmago popravili uvrstitev v skupnem seštevku.
Razburkano morje, kratek val in mrzel veter so v Slovenkah prebudili bojevniški duh. V zalivu Biscayne sta v petem plovu zaostali zgolj za vodilnima Francozinjama, v zadnji, šesti regati, pa vknjižili prvo letošnjo posamično zmago. Z bero 21 točk sta po dobri polovici izpeljanega tekmovalnega programa na skupnem tretjem mestu. Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz ostajata trdno v sedlu z 9 točkami, medtem ko sta Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Jolanta Ogar na drugem mestu s 17 pikami bolj ranljivi. Če bo močan veter vztrajal, bosta razposajeni Slovenki zaostanek štirih točk kmalu pretopili v prednost.
Vir: JZS.si
Danes se v Miamiju začenja druga etapa svetovnega jadralskega pokala za olimpijske razrede. Naši edini predstavnici v zalivu Biscayne bosta Tina Mrak in Veronika Macarol.
182 jadralcev in jadralk iz 45 držav se bo danes ob 17. uri po slovenskem času pognalo izza startne linije v sedmih disciplinah; na moški in ženski deski RS:X, z enosedi laser, laser radial in finn ter v ženskih in moških dvosedih 470. Regata bo zlasti pomembna za predstavnike Antigue, Arube, Barbadosa, Bermude, Kanade, Kajmanskih otokov, Dominikanske republike, Deviških otokov, Portorika, Sv. Lucije, Republike Trinidad in Tobago, Mehike ter ZDA, saj je to zadnja priložnost, da izpolnijo olimpijsko kvoto za Tokio 2020.
V ženski konkurenci razreda 470 je na seznamu prijavljenih 16 ekip iz 11 držav, tekmovalni program zanje pa predvideva po dva plova dnevno (skupno deset) ter sobotno regato za medalje. Slovenski navezi Mrak–Macarol bosta najnevarnejši Francozinji Camille Lecointre in Aloise Retornaz, aktualni evropski prvakinji in zmagovalki predolimpijske regate v Tokiu ter Nizozemki Afrodite Zegers in Lobke Berkhout, dobitnici bronastega odličja na prvenstvu stare celine aprila v San Remu. Mrakova in Macarolova sta v Miamiju že slavili leta 2018, lani pa sta zasedli končno šesto mesto.
Vir: JZS.si
Torek, 21.1.2020 ob 9.00
Ob 8.00 uri po našem času (UTC 6:00) in 16:00 po lokalnem času so jadralci začeli šesto etapo regate Clipper. Tokrat je bil začetek v stilu starta dirke Le Mans.
Sprememba na plovilu Zhuhai
Ekipa Zhuhai bo imela novega skiperja. Če smo natančni, skiperko. Po odstopu skiperja Nicka Leggatta so se odločili, da ga na vodilni poziciji začasno zamenja Wendy Tuck. Ekipo bo vodila od avstralskega Whitesundaysa do kitajskega mesta Sanya (6. etapa). V 7. etapi regate bodo zapluli proti Filipinom, kjer jih čaka postanek v zalivu Subic. Nato se bodo v 8. etapi obrnili nazaj proti Kitajski in zapluli v domači Zhuhai ter v 9. etapi do mesta Qingdao. Kdo bo stalni skiper na plovilu, se bodo odločili kasneje.
Wendy Tuck je izkušena jadralka. Do sedaj je preplula že več kot 170.000 nmi. Je prva ženska, ki je osvojila prvo mesto na regati, ki vodi okrog sveta. V letu 2018 je bila v zmagovalni ekipi regate Clipper, kjer je v cilju zmagoslavno dvignila trofejo.
Ekipe so začele etapo pred eno uro. Plujejo v šibkih vetrovih in dosegajo hitrost plovbe okrog 6 vozlov. Plujejo proti severovzhodu, kjer bodo zapluli v Salomonovo morje. Ko ga bodo prepluli, pa jih bodo čakala že prva kontrolna vrata, kjer se bodo delile prve točke na etapi. Trenutno je v vodstvu ekipa Imagine Your Korea, na zadnjem pa pluje WTC Logistic s 4 nmi zaostanka.
Ponedeljek, 20.1.2020 13:00
Začenja se šesta etapa regate Clipper. Ekipe bodo iz avstralskega mesta Whitesundays zaplula proti severu, proti kitajskemu mestu Sanya. Za ekipe bo to ena izmed najbolj zanimivih etap. Čaka jih 6300 nmi plovbe, prečkanje ekvatorja, plovba preko območja Doldrums, jadranje mimo koralnih grebenov in zelo gost pomorski promet pred ciljem na Kitajskem.
Včeraj ob 12.00 uri po lokalnem času je vseh enajst jadrnic izplulo iz idiličnega pristanišča Whitesundays na vzhodu Avstralije. Ker se vzhodno od celine razprostira Veliki koralni greben, plujejo s pomočjo motorjev. Ko bodo prepluli greben in zapluli globlje v Koralno morje, jih čaka start regate. V torek ob 16.00 uri po lokalnem času (6:00 UTC) bodo etapo začeli s tako imenovanim startom Le Mans.
Zaradi težkih pogojev na etapi bodo imele vse ekipe na krovu desalinator za pridelavo pitne vode. Za rezervo bodo dobile vse enako količino pitne vode.
Etapo bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.