Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Slovenski jadralci so v nedeljo v Riu nadaljevali olimpijsko regato. Vasilij Žbogar v razredu finn je v današnjih dveh plovih dosegel še deveto in osmo mesto in je po desetih odjadranih plovih trdno na drugem mestu pred torkovo regato za medalje. Tina Mrak in Veronika Macarol pa sta zabeležili še 12. in četrto mesto in sta po sedmih odjadranih plovih napredovali na četrto mesto.

Jadralci v razredu finn so v spremenljivem vetru, ki je pihal s hitrostjo okoli 10 vozlov, odjadrali še deveti in deseti plov. Za dobro polovico jadralcev se je s tem olimpijski nastop zaključil, najboljših deset pa čaka še torkova regata za medalje, v kateri se bo pomerilo deset najboljših jadralcev. Vasilij Žbogar je deveti plov dobro začel, prvo bojo obrnil kot peti, nato pa jadral okoli desetega mesta in končal na devetem mestu. Samo mesto pred njim je v cilj prijadral Britanec Scott. Tudi v drugo je Izolan jadral v deseterici in zabeležil še osmo mesto. V skupnem seštevku Vasilij Žbogar (56 točk) ostaja trdno na drugem mestu in zelo blizu svoje tretje olimpijske medalje. Naslov olimpijskega prvaka je z današnjim osmim in drugim mestom že osvojil Britanec Scott Gilles (32 točk), ki ima na prvem mestu že neulovljivih 24 točk prednost. Na tretje mesto se je povzpel Hrvat Ivan Kljaković Gašpić (69 točk), ki za Izolanom zaostaja 13 točk. Za deset najboljših jadralcev razreda finn je bil včeraj prost dan, danes pa jih čaka še zadnje dejanje olimpijske regate, regata za medalje.

Vasilij Žbogar je povedal: »Težak dan na morju je bil, veter je zelo obračal, zelo je nihal, na trenutke je bilo nič vetra, pa tudi 10 do 12 vozlov. Nisem se držal nobene strani, jadral sem po sredini, zato sem malo izgubil. Res je bilo težko, nekateri jadralci so zelo živčni. V drugi regati me je Giles Scott držal in tam sem izgubil nekaj mest, v nasprotnem bi bilo r regati za medalje lažje. Zdaj sem drugi skupno, vse je še odprto, treba se bo v torek še boriti. Res da praktično medaljo imam, teoretičnompa še ne, v torek bo dan D," je po današnjih regatah povedal Žbogar, ki ima jutri prost dan, dan ki bo namenjen pripravi na regato za medalje.«

Jadralke v razredu 470 so se vrnile na morje po sobotnem prostem dnevu, v šibkem in spremenljivem vetru so odjadrale dva plova od predvidenih treh. Tina Mrak in Veronika Macarol sta prvi današnji plov slabše začeli, vmes celo zdrsnili skoraj na rep, potem pa se prebili do 12. mesta. V drugem plovu sta jadrali veliko bolje, ves čas sta bili v stiku z najboljšimi in v cilj prijadrali na četrtem mestu. Po sedmih odjadranih plovih sta Tina Mrak in Veronika Macarol (33 točk) na četrtem mestu, po tem, ko so Avstrijkama Lari Vladau in Jolanti Ogar (32 točk) brisali diskvalifikacijo v sedmem plovu, in sta v skupni razvrstitvi s točko prednosti mesto pred njima. Slovenki za tretjim mestom zaostajata točko  in sta v odličnem izhodišču za jutrišnje nadaljevanje olimpijske regate. Vodilni posadki Britanki Hannah Mills in Saskia Clark (20 točk) na prvem mestu in Američanki Anne Haeger in Briana Provancha (24 točk) na drugem imata že nekaj prednosti, naprej po lestvici pa so razlike majhne in je še vse odprto. Pred jadralkami razreda 470 so predvideni še trije plovi in sredina regata za medalje, v kateri se bo pomerilo deset najboljših posadk.

Iz Ria se je oglasil tudi Tomaž Čopi, trener ekipe Tina Mraj-Veronika Macarol, po nevihti, ki je jadralce zajela na odprtem morju:

"Čakali več kot pol dneva, da nas pošljejo na morje! V Guanabara zalivu je bilo vetra 0kt....pol pa nas pošljejo na ocean na polje Niteroi. Na začetku kaže zelo obetavno. Vetra do 15kt iz smeri SE.....pol pa Drama! Opazim nizke raztrgane oblačke na višini 300m nad gladino morja, kako hitro šibajo iz smeri W. Na horizontu pa črna linija! V trenutku obrne iz SE v W iz 15kt na 40kt plus.

In pol se začne..... drama. Tina Mrak in Veronika Macarol uspeta nekako spraviti glavno jadro v jadrnico in ga nekako zrolata. Pol pa se začne cca.5 milj dolga pot nazaj v Marino Gloria. Refuli na momente presežejo 40kt....povprečje 30-35kt. val hitro raste in se pričenja lomit. Pogoji so resni. Preveč resni za OI saj se materijal pričenja trgat, jamborji zvijat! Tina in Veronika na trenutke na trapezu komaj ravnata jadrnico ki pluje le s flokom. Ta ratuje utrujen in je tik pred tem, da se začne trgati!

Mene na VSR premetava, zaliva, .....vendar vse pod kontrolo. Pošiljam jima navodila, da naj pazita na opremo.....jutri je nov dan in še vedno za naredit tri regate. Jaz pa jezen, jezen kot ris in se sprašujem kako je možno da v letu 2016 naredijo organizatorji takšno meteorološko napako!

Uspemo pripluti v marino. Vse ok. Tina in Veronika ok, jadrnica ok, jambor ok, jadro ok le da bolj pomečkano, flok na šteki strgan!,.....

Drugi del današnje zgodbe se nadaljuje pri merilcih. Veliko poškodovane opreme,....zmeda,....večer bo še dolg! Regata še ni končana!

In zdaj naj mi kdo še reče, da jadranje ni naj-zanimivejši, naj-atraktivnejši šport, da o dramatičnosti niti ne govorim!!"

Fotografija neurja, ki je zajelo naši jadralki (foto: Tomaž Čopi)

Vir: JZS.si, vasilijzbogar.si; Foto: Sailing Energy / World Sailing

Torek 16 Avg 2016

V soboto, 13. avgusta, je v Izoli organizaciji Jadralnega kluba Izola potekala regata Opti Cup. Enodnevna regata je v Izolo pritegnila 44 jadralcev v razredu optimist in 11 v razredu laser 4.7  iz Italije in Slovenije. Organizator je izpeljal vse tri predvidene plove.

Rezultati

Optimist

DEČKI

1. Daniel Cante, JK Izola
2. Dan Belinger, JK Pirat
3. Luka Zabukovec, JK Jadro

DEKLICE

1. Katja Filipič, JK Jadro
2. Caterina Sedmak, JK Izola
3. Elisa Sedmak, JK Izola

KADETI

1. Luka Zabukovec, JK Jadro
2. Ivan Visintin, TPK Sirena
3. Mark Rodica, JK Burja

KADETINJE

1. Katja Filipič, JK Jadro
2. Elisa Sedmak, JK Izola
3. Liza Levandovska, JK Pirat

Laser 4.7

1. Janez Zabukovec, JK Jadro
2. Klemen Petrovič, JK Jadro
3. Nicolo Kravanja, JK Burja

Vir: JZS.si

Torek 16 Avg 2016

36 letni britanski plavalec Ben Hooper se je odločil, da bo prvi človek ki bo preplaval Atlantik. S plavanjem bo pričel 1. novembra letos v Senegalesu, glavnem mestu Dakarja, zaključil pa ga bo v brazilskem mestu Natal.

Tega 2000 nmi (3.700 km) dolgega plavanja seveda ne bo izvedel v enem kosu, temveč z več postanki. Za celotno pot po predvidoma potreboval štiri mesece. 12 ur dnevno bo plaval. Dvakrat po šest dnevno se bo boril z morskimi tokovi, ki dosežejo hitrosti do 7 vozlov, in sigurno ga bodo na poti pričakali tudi 10 m visoki valovi. Dnevno bo pokuril 12.000 kalorij, ki jih bo nadomeščal s posebno dieto. Med posameznimi etapami bo spal na krovu spremljevalnega plovila, na katerem ga bo spremljala ekipa petnajstih strokovnjakov od zdravnikov, do pomorskih znanstvenikov.

Podvig, ki ga je Hooper poimenoval Swim the Big Blue, bo ves čas spremljala tudi ekipa Guinnessove knjige rekordov in televizijska ekipa, ki bo posnela dokumentarec.

Ben Hooper se na podvig že pripravlja. V zadnjih 12 mesecih je preplaval 100.000 dolžin lokalnega bazena v kraju Cheltenham. Podoben tempo bo držal vse do podviga.

Ben Hooper ni bil vedno dober plavalec. Pri petih letih starosti je imel izjemno slabo izkušnjo, ko se je med učenjem plavanja skoraj utopil. Negativna izkušnja ga ni odvrnila od plavanja, temveč je postala izziv zaradi katerega je postal odličen plavalec. Njegov življenjski moto je enostaven: Sanjaj, živi in dosezi sanje. Nič ni nemogočega, ne glede na prepreke, ki ti stojijo na poti.«

Torek 16 Avg 2016

Kapitan in prvi oficir na vlačilcu MV Hamal, sta bila spoznana za kriva pri trgovanju  z mamili. Na vlačilcu MV Hamal sta prevažala kar 3,2 tone kokaina.

Vlačilec Hamal, ki pluje pod Tanzanijsko zastavo je bil zaustavljen v Severnem morju približno 100 nmi od pristanišča Aberdeenshire leta 2015. Namig, da ladja prevaža drogo so Angleži prejeli s strani francoskih carinskih organov. Pospremili so jo v pristanišče Aberdeen in temeljito preiskali. Poleg tankov za balastno vodo so našli 128 paketov kokaina v skupni teži 3,2 tone. Tržna vrednost zasežene druge je okrog 600 mio EUR.

Vlačilec je drogo natovoril na krov v mesecu marcu 2015, pet dni po tem, ko so zapustili pristanišče  Georgetown v ZDA. Med devetimi člani posadke so za štiri ni bilo dovolj dokazov za obtožbo, tri so oprostili medtem ko sta kapitan in prvi oficir obtožena trgovine z mamili. Kazen jima bodo na sodišču v Glasgowu izrekli 12.8.2016.

Zaseg je trenutno največji zaseg kokaina na ladji na področju Evrope. Droga je bila verjetno namenjena Evropskemu trgu, večina pa bi verjetno končala v Angliji.

Vir: gcaptain.com; Foto: UK National Crime Agency

Torek 16 Avg 2016

Ladja Benita je na obali Mavricijusa nasedla 17.6.2016 o čemer smo pisali v članku »Zaradi prepira na krovu nasedla ladja«.

Za ponovno splovitev ladje so najeli reševalno ekipa Five Ocean Salvage, ki je uspela sploviti ladjo v ponedeljek 25.7.2016.

Ladja Benita je nasedla zaradi sporam med dvema članoma posadke na krovu ladje. Zaradi pretepa se je eden izmed članov posadke zaprl v strojnico in pokvaril del opreme zaradi česar je ladja ostala brez pogona in nasedla na obalo otoka. 

Četrtek 28 Jul 2016

V prejšnjem tednu je generalni uvoznik za Slovenijo in Hrvaško - podjetje Moto-Nautika iz Miklavža na Dravskem polju, obiskalo ladjedelnico RANIERI INTERNATIONAL v kraju Soverato, ki se nahaja na jugu Italije. Poleg obiska in poslovnega druženja, si je bilo moč ogledati ladjedelnico, kjer so strokovnjaki podrobno razložili potek izdelave čolnov, njihove materiale in kaj vse je pomembno, da Ranieri ostaja med vodilnimi podjetji na svojem področju.

Ranieri se lahko pohvali z visokokvalitetnimi proizvodi, ki temeljijo na arhitekturi zasnovani na najnovejših spoznanjih o hidrodinamiki. Tako je večina  njihovih trupov izdelanih na bazi H.I.S sistema, ki omogoča manjše trenje v vodi in s tem manjšo porabo goriva, obenem pa odlično vodljivost in stabilnost trupa. Ta tehnologija z uvedbo posebne stopnice na trupu, ustvarja pod trupom zračno blazino, ki zmanjšuje trenje trupa ob vodo in s tem seveda tudi porabo goriva. Kar se tiče materialov zagotavljajo visokokvalitetno plastiko in odlično končno obdelavo svojih izdelkov.

Pri izdelavi plovil Ranieri, so uporabljeni visoko kvalitetni materiali, pri samem razvoju sodelujejo strokovno usposobljeni arhitekti plovil, kateri zagotavljajo vrhunski dizajn in kvalitetno plovbo. Vsi detajli na plovilu so izdelani do potankosti, kar jih uvršča v sam vrh proizvajalcev plovil v tem segmentu.

Za izdelavo se vedno uporabijo najboljši materiali, ki jih je možno dobiti na tržišču, zahvaljujoč razvojnemu centru, kateri ima strogi nadzor. Selekcija materialov bazira na testnih študijah in njihovi kvaliteti ter karakteristikah.

Ena večjih prednosti plovil Ranieri je v visoko kvalitetni plastiki plovila in sami izdelavi trupa, katera je bistveno bolj odporna na tresljaje med samo plovbo in s tem zmanjšuje verjetnost poškodb na trupu.
Vsako plovilo nam že v osnovni ponudbi ponuja ogromno opreme in dodatnih elementov, kar nam da še en dokaz, da RANIERI želi poskrbeti za vsakega slehernega kupca in mu prenesti svojo ekscelenco, kakovost, eleganco in italijansko strast.

Vabljeni k ogledu spodnjih fotografij in utrinkov iz obiska.

Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci iz podjetja MOTO NAUTIKA, preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

OGLED PLOVIL RANIERI NA ZALOGI:

VOYAGER 18S - CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
16.369,45 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 305€/mes
Več o plovilu: POVEZAVA - http://moto-nautika.com/listings_portfolio/ranieri-voyager-18s/

VOYAGER 19S - CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
17.413,50 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 324€/mes
Več o plovilu: POVEZAVA - http://moto-nautika.com/listings_portfolio/ranieri-voyager-19s/

SHADOW 19 - CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
21.204 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 395€/mes

Več o plovilu: (http://moto-nautika.com/listings_portfolio/ranieri-shadow-19/)

SHADOW 20 CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
24.217 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 451€/mes

Več o plovilu: (http://moto-nautika.com/listings_portfolio/ranieri-shadow-19/)

POVEZAVA DO GALERIJE: https://www.facebook.com/moto.nautika/photos/?tab=album&album_id=613254752185029

Sreda 27 Jul 2016

Primerna izbira teže sidra

Za zanesljivo sidranje jo potrebno izbrati primerno sidro. Kako dobro bo sidro držalo, je odvisno od njegove oblike in teže, tipa morskega dna, teže oziroma velikosti plovila in seveda dolžine vrvi ali verige, kot smo pisali v članku Sidranje 1. Poglejmo si najbolj pogosta sidra, njihove prednosti in v kakšni podlagi so najučinkovitejša.

Bruce sidro

Sidro tipa Bruce je primerno za sidranje na morskem dnu z mivko, peskom, blatom, muljem, prodom, dobro bo držalo tudi na skalnatem dnu, je pa manj primerno za sidranje na morskem dnu poraščenem s travo. Velikost sidra, debelino in dolžino verige izberemo glede na dolžino plovila.

Danforth sidro

Sidro tipa Danforth je izjemno priljubljeno in razširjeno sidro. Dobro drži na peščeni podlagi, mivki in produ. Je primernejši za sidranje v travi kot Bruce, slabše pa drži v mulju.

Delta sidro

Sidra tipa delta se odlikujejo po nizkem centru gravitacije in se hitro vkopljejo v morsko dno. Običajno je konica sidra dodatno obtežena. Sidro solidno drži v peščenem dnu in mivki in je zelo primerno za sidranje na skalnatem terenu. Geometrija sidra je taka, da lahko silo plovila drži v eni sami točki.

Ultra sidro

Sidra Ultra so najnovejša sidra na trgu. Pri oblikovanju so uporabili vse znane prednosti dosedanjih tipov sider in dodali nekaj novih. Sidro ima podobno obliko kot delta, je lopatasto sidro in zelo dobro drži v mulju, mivki pesku, produ in tudi na skalnatem terenu. Zaradi navzdol zakrivljene konice in teže, ki je skoncentrirana na njej, se sidro hitreje vkoplje na vseh vrstah podlage, tudi na travnati. Sidro ima unikatno prednost pred konkurenco. Del ročice sidra je votel in lahek, zato je ročica sidra vedno zgoraj, konica sidra, ki je dodatno obtežena s svincem pa spodaj. Ta lastnost sidra je izjemno pomembna tudi pri spremembi vetra v nasprotno smer. Ko se sidro v podlagi začne obračati, ali pa ga celo izvlečemo iz podlage, je konica vedno na dnu in se hitro vkoplje nazaj v dno.

Tabela: Orientacijske teže sidra glede na vrsto, dolžina in debelina sidrne verige ali vrvi

Dolžina plovila (m) 3-5 5-7 7-9 9-10 10-12 12-14 14-16 16-18 18-21 21-27 27-30 30-50
Teža sidra BRUCE (kg) 2 5 7,5 10 15 20 30 50 80 110 150 250
Teža sidra DANFORTH (kg) 2 2,5 4 7 8 12 25 35 45 60 80 140
Teža sidra DELTA (kg) 4 5 5 6 10 16 20 55 32 40 63 90
Teža sidra ULTRA (kg) 5 8 12 16 21 27 35 45 60 80 130 200
Minimalna dolžina verige* (m) 5 7 9 10 12 14 16 18 21 27 30 50
Debelina verige (mm) 5 5 6 8 10 10 12 15 20 22 25 30
Minimalna debelina sidrne vrvi * (mm) 6 10 10 12 16 16 20 22 ** ** ** **

* predlagana dolžina verige in debeline vrvi, če se odločimo za kombinacijo sidrne verige in sidrne vrvi
** za varno sidranje se uporabi samo veriga v celotni dolžini

Sidra in verige navedenih dimenzij naj bi pri kvalitetnih pogojih sidranja, pravilni tehniki sidranja in pri predpostavki, da se je sidro dobro vkopalo v morsko dno, zdržale vetrove, ki pihajo s hitrostmi do 50 vozlov. Za močnejše vetrove in valove na sidrišču je potrebno poseči po težjem sidru in daljši verigi.

Bodi dober sosed v sidrišču

Sidranje v sidrišču ima svoja pravila. Prvo pravilo, ki ga moramo upoštevati je »Kdor prej pride, prej melje«. V kolikor v sidrišče priplujete prvi, se zasidrajte na najbolj primeren način, ki bo zagotavljal varno in zanesljivo sidranje. Plovila, ki bodo prispela v sidrišče kasneje, se bodo morali prilagoditi vam. V primeru, da so v sidrišču že plovila, poiščite primerno mesto zase. Pri tem upoštevajte, da se bodo večja plovila gibala počasneje vendar v večjem radiju, manjša plovila pa se bodo v vetru gibala hitreje vendar v manjšem radiju. V močnejših vetrovih se bodo najhitreje premikala plovila z velikim zračnim uporom (velike cerade, visoka nadgradnja,…).

Pomembna stvar, ki jo moramo preveriti pred sidranjem v sidrišču, so mesta, kjer ležijo sidra, sidrne verige in vrvi drugih plovil. Sidra nikoli ne spustimo v neposredno bližino drugega sidra ali verige. Prav tako se sidrne verige nikoli ne smejo križati. Ko spuščamo sidro in sidrno verigo, se moramo prepričati, da je ne bomo spustili preko sidrne verige drugega plovila. Prav tako se ne smemo jeziti, če nas bo kateri izmed lastnikov plovil glasno opozoril, da na mestu, kjer želimo sidrati, leži njegovo sidro in veriga.

Tudi ko smo enkrat zasidrani v sidrišču, moramo stalno spremljati naše premike in preveriti ali sidro dejansko drži, orje ali pa je celo popustilo. V kolikor sidro ne drži dobro, moramo ponoviti manever sidranja.

Kako kontrolirati dolžino sidrne verige

Za varno sidranje moramo vedeti koliko verige smo spustili v morje. O primerni dolžini smo pisali v članku Sidranje 1, sedaj pa nekaj besed o načinih merjenja dolžino verige v morju.

Pri spuščanju verige brez pomagal bomo težko vedeli, koliko metrov smo je spustili v morje. Da ne bomo v dvomu ali je je preveč ali premalo, si lahko pomagamo na nekaj preprostih načinov.

Prvi način je označevanje verige. Odločimo se lahko za nakup barvnih plastičnih označevalnikov, ki jih umestimo v člene verige. Označbe so različnih barv. Namestimo jih na vsakih 5 ali 10 m in glede na barvo oznak bomo vedeli koliko metrov verige smo spustili. Slaba lastnost plastičnih označevalnikov je ta, da med dvigovanjem in spuščanjem padajo iz verige in jih bomo kmalu izgubili.

Najenostavnejši in najbolj zanesljiv način je barvanje verige z izstopajočo barvo. Uporabimo čim bolj kontrastne barve glede na barvo verige (oranžna, rumena, flourescentne barve,...). Glede na dolžino verige lahko označujemo verigo na vsakih 5 ali 10 m. Za označbo 5 m izberemo eno črtico, 10 m dve, 15m tri in tako naprej do konca verige. Tudi te oznake se bodo z redno rabo izbrisale, vendar bodo vseeno trajnejše kot s platičnimi oznakami. Ponovno barvanje oznak je najlaže opraviti ob rednem letnem vzdrževanju, ko je plovilo na kopnem.

Elektronski merilec ali števec verige je majhna naprava, ki jo namestimo poleg sidrnega vitla in meri dolžino verige, ki je stekla skozi vitlo. Inštrument namestimo na komandno konzolo, kjer bomo imeli vedno natančno kontrolo nad dolžino verige v vodi.

Preberite tudi: 

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 5. del

Teorija sidranja 1.del

ali v priročniku SIDRANJE!

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Sreda 27 Jul 2016

Ste vedeli, česa vsega je sposobno vaše plovilo? Ste vedeli da lahko z njim zaplujete direktno na obalo in se ne bo poškodovalo?

Seveda je to možno, če manever izvedete s pravilno hitrostjo, na obalo z mivko ali drobnim peskom, da je globina vode pred obalo primerna, da imate izvenkrmne motorje ali jet pogon, in seveda pri predpostavki, da veste kaj počnete. V videu si lahko ogledate številna uspešna pristajanja na obalo in dva neuspešna in nezaželena.

Vsekakor odsvetujemo, da to počnete sami.

Sreda 27 Jul 2016

Ladja USS Detroit (LCS 7)  iz serije najnovejših bojnih ladij Ameriške mornarice je opravila zahtevne teste.

Ladja USS Detroit je v tem mesecu uspešno prestala zahtevne teste Ameriške mornarice glede ustreznosti plovila za vključitev v floto. Izkazala je izredno manevrabilnost in dosegla končne hitrosti plovbe preko 40 vozlov. Ladjo je zgradilo podjetje Lockhead Martin v ladjedelnici v Wisconsinu, Ameriška mornarica pa jo bo prevzela v mesecu oktobru.

Sreda 27 Jul 2016

V Medembliku na Nizozemskem se je danes nadaljevalo svetovno prvenstvo razreda 29er. Za jadralkami in jadralci je dolg dan, ki ga je zaznamovalo čakanje na veter in spremenljive razmere.

Organizatorji so uspeli izpeljati še tri plove, Rok Verderber in Klemen Semelbauer pa sta tudi danes nadaljevala z odlično predstavo. V prvem današnjem plovu sta zabeležila deseto mesto, nato v cilj prijadrala na četrtem mestu in za konec zmagala še v zadnjem plovu in tako po za zdaj neuradnih rezultatih ostajata na drugem mestu (11 točk). Po šestih odjadranih plovih sta se na vrh razvrstitve povzpela Avstralca Tom Crockett in Harry Mortonred (9 točk), ki imata pred Slovencema dve točke prednosti, na tretjem mestu pa sta Francoza Gwendal Nael in Lilian Mercier (12 točk). Mara Turin pa je s svojo flokistko Romunko Ebru Bolat po današnjem dnevu na 108. mestu.

Vir: JZS.si; Foto: Matias Capizzano / 29er World Championship 2016

Sreda 27 Jul 2016