Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Čeprav so oceani veliki in je prostora za varno manevriarnje dovolj, pa se trki velikih tovornih in potniških ladij dogajajo. Vse namreč plujejo po ustaljenih plovnih poteh, njihove manevrirne sposobnosti pa so slabe. Mogoče so nezgode bolj pogosto, kot bi si mislili. V videu si lahko ogledate 10 nesreč, ki so jim botrovali različni vzroki.

Četrtek 09 Jun 2016

Le še 150 dni loči najbolj drzne jadralce sveta do pričetka Vendee Globe, najtežje regate na svetu. Včeraj so najhitrejši jadralci že zaključili zadnjo kvalifikacijsko regato, ki jim bo omogočala nastop na Vendee Globe 2016-17.

Francoski skipper Jérémie Beyou ni mogel skrivati svojega navdušenja, ko je priplul v cilj NewYork Vendee transoceanske regate. Na plovbo jo krenili 29.5. ob 11.00 iz New Yorka, prečkal Atlantik in včeraj ob 12:37 (UTC) priplul v cilj, v francosko pristanišče Les Sables d’Olonne. Kot najhitrejši je za plovbo potreboval 9 dni 16 ur in 37 minut. Ob 15:06 uri je kot drugi preplul ciljno črto Sébastien Josse  na jadrnici Edmond de Rothschild, še 90 minut kasneje pa Britanec Alex Thompson z jadrnico Hugo Boss.

Zmaga Jérémie-a Beyou-a je prva njegova vidna zmaga v razredu IMOCA 60. Prav tako je prva zmaga na regati New York Vendee, kot pripravljalni regati za Vendee Globe. Beyou je s tem nakazal, da bo resni kandidat za visoko uvrstitev na letošnji regati, ki se bo pričala 6.11.2016. Po prihodu v cilj je povedal: »Ta zmaga je fantastičen dosežek na solo transatlantski regati. Zmagal sem že na regati Transat Jacques Vabre, kjer sta na krovu dva jadralca , tokrat pa mi je uspelo zmagati samemu. Vsi jadralci na regati New York Vendee smo želeli zmagati, da si povečamo samozavest pred pričetkom Vendee Globe. Občutek je fantastičen.«

Jérémie Beyou je preplul 3460 nmi. Njegova povprečna hitrost je znašala 14:85 vozla. Pokazal je, da je na jadrnico smiselno vgraditi bočna krila – foils, saj so mu omogočila hitrejšo plovbo. Podobno se je izkazalo tudi pri drugih. Jadralci z nameščenimi krili plujejo hitreje od tistih brez.

Videoposnetek prihoda v cilj: 


Četrtek 09 Jun 2016

Plovila Ranieri Open Line so v velikosti od 4,55 m do 9,33m in se označujejo pod imenom Voyager od 17-30, odvisno od dolžine plovila. Modeli z oznako “S” imajo v osnovi drugačno standardno opremo od osnovnih različic in sport dizajn.
Modeli Open Line imajo veliko zunanjega prostora, predvsem na sprednji sončni ploščadi, katera je nekoliko poglobljena in dodatno ograjena z varnostno ograjico. Modeli od 21S naprej imajo tudi manjšo kabino, ki je primerna predvsem za shrambo odvečne prtljage, možno je vgraditi tudi kakšen hladilnik, wc kabinet ipd …

VOYAGER 18S (povezava) in VOYAGER 19S (povezava) iz linije OPEN LINE na zalogi!

Za koga so primerni modeli Ranieri Open Line?

- za popolne začetnike kot izkušene navtike, ki želijo plovilo nad 4,55m dolžine
- za vse, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora
- nezahtevno vzdrževanje
- sorazmerno nizka teža (odvisno od dolžine modela) in primernost za prevažanje z prikolico in osebnim avtomobilom
- široka volanska konzola, primerna za vse, ki želijo dodatne navigacijske instrumente
- dodatna možnost priročne mizice, ki se sestavi iz ležalne ploščadi v sprednjem delu plovila
- nerjaveča, zaščitna inox ograja okrog plovila-primerno tudi za družine z manjšimi otroki
- H.I.S.-sistem trupa, za vse, ki želijo vodljiv, stabilen čoln

Ladjedelnica Ranieri se lahko pohvali z visokokvalitetnimi proizvodi, ki temeljijo na arhitekturi zasnovani na najnovejših spoznanjih o hidrodinamiki. Tako je večina  njihovih trupov izdelanih na bazi H.I.S sistema, ki omogoča manjše trenje v vodi in s tem manjšo porabo goriva, obenem pa odlično vodljivost in stabilnost trupa. Ta tehnologija z uvedbo posebne stopnice na trupu, ustvarja pod trupom zračno blazino, ki zmanjšuje trenje trupa ob vodo in s tem seveda tudi porabo goriva. Kar se tiče materialov zagotavljajo visokokvalitetno plastiko in odlično končno obdelavo svojih izdelkov.

Pri izdelavi plovil Ranieri, so uporabljeni visoko kvalitetni materiali, pri samem razvoju sodelujejo strokovno usposobljeni arhitekti plovil, kateri zagotavljajo vrhunski dizajn in kvalitetno plovbo. Vsi detajli na plovilu so izdelani do potankosti, kar jih uvršča v sam vrh proizvajalcev plovil v tem segmentu.

Za izdelavo se vedno uporabijo najboljši materiali, ki jih je možno dobiti na tržišču, zahvaljujoč razvojnemu centru, kateri ima strogi nadzor. Selekcija materialov bazira na testnih študijah in njihovi kvaliteti ter karakteristikah.

Ena večjih prednosti plovil Ranieri je v visoko kvalitetni plastiki plovila in sami izdelavi trupa, katera je bistveno bolj odporna na tresljaje med samo plovbo in s tem zmanjšuje verjetnost poškodb na trupu.

Vsako plovilo nam že v osnovni ponudbi ponuja ogromno opreme in dodatnih elementov, kar nam da še en dokaz, da RANIERI želi poskrbeti za vsakega slehernega kupca in mu prenesti svojo ekscelenco, kakovost, eleganco in italijansko strast.

Generalni uvoznik vam tudi nudi -10% popust na vse nadaljnje servisne storitve. Da pa se odpeljete pripravljeni na vodne dogodivščine vam v primeru nakupa izvenkrmnega motorja, NULTI servis motorja opravijo GRATIS. Po želji v vašem imenu uredijo registracijo plovila, izdelajo vam registracijsko nalepko za vaš čoln, uredijo zavarovanje in uredijo ustrezno garancijo za nakup. Poleg vsega pa si lahko tudi izberete primerno prikolico za vašega RANIER-ija.

NE PREZRITE specifičnih podatkov čolnov VOYAGER 18S in VOYAGER 19S, ki sta na voljo na ogled v največjem prodajno - servisnem centru podjetja MOTO-NAUTIKA (Ptujska c. 63, Miklavž na Dravskem polju). 

Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
16.369,45 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 305€/mes

Več o plovilu: Ranieri Voyager 18s

CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
17.413,50 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 324€/mes

Več o plovilu: Ranieri Voyager 19s

Sreda 08 Jun 2016

Plovila Crowline poznamo po vrhunski kvaliteti izdelave, izjemnem oblikovanju in vrhunski tehnologiji. Tudi najnovejši model iz te ladjedelnice vas ne bo razočaral. Prej kot to, vas bo navdušil z obliko podobno športnemu avtomobilu in vsem i značilnimi karakteristikami pravega Crowlinea.

Novi 350 SY v dolžino meri 36 čevljev oziroma 11 metrov, v širino pa 3,6 metra. Na njem je dovolj prostora za razkošno preživljanje časa na morju. Notranjost je prostorna in bo zadovoljila še tako zahtevnega navtika. Pri oblikovanju so se posvetili vsakemu detajlu posebej. Za gradnjo so uporabili le vrhunske materiale, kar se vidi že na prvi pogled.

Poglejmo najprej kaj se nahaja v notranjosti.

V premcu plovila je velika postelja, ki ni ločena od salona. Za več zasebnosti je na volj zavesa. Na stropu je veliko okroglo okno, ki zagotavlja dovolj zraka. V levem delu je kuhinja z električnim štedilnikom, umivalnikom ter velikim hladilnikom. Številni predali in omarice so tako pod pultom kakor tudi pod stropom. Nasproti kuhinje je udobna sedežna garnitura in miza, ki jo po potrebi lahko odstranimo. Kopalnica je v levem krmnem delu plovila. Ima majhen umivalnik, WC, nima pa ločene tuš kabine. Dodaten prostor je še v krmnem delu plovila, pod vhodom v kabino. Lahko ga uporabljamo kot sedežno garnituro ali pa spremenimo v dodatno ležišče za dve osebi.

Ker je plovilo namenjeno predvsem preživljanju sončnih dni na vodi, je temu primerno oblikovana zunanjost plovila. Na premcu je velika sončna ploščad s premičnim vzglavnim delom, katerega višino lahko nastavljamo po želji. Kapitanu je namenjena bogata konzola, kjer je dovolj prostora za namestitev vseh merilnikov in navigacijskih inštrumentov. Širok sedež omogoča udobno plovbo dvem osebam. Nasproti komandne konzole je dodatno ležišče, za njim pa priročna dnevna kuhinja z žarom, umivalnikom in dodatnim hladilnikom od pultom. Na krmi je velika sedežna garnitura na kateri se lahko udobno namesti do šest osem. Kopalna ploščad je izjemno bogata. Razteza se čez celotno širino plovila in nudi 3,5 m2 prostora za uživanje ob vodi.

Crowline 350 SY ima dva vgrajena motorja s skupno močjo 860 KM (642 kW), rezervoar za gorivo s prostornino 731 l in tehta med 7250 in 7400 kg. Odvisno od opreme in vgrajenih motorjev. Ker ugrez plovila znaša zgolj 104 cm, z dvignjenimi pogoni pa le 79 cm, se bomo lahko z novim 350 SY zasidrali tudi v najbolj skritih kotičkih.

Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama. www.as-boats.si


Sreda 08 Jun 2016

Grand silver line S520L je napihljiv čoln s trdim dnom, narejenim iz poliestra, katerega oblikovna značilnost je globok V poliestrskega trupa in HSN sistem.

ZUNANJOST

Tubusi so lahko izdelani iz PVC-ja, ki je boljši material od myrasola, iz katerega je izdelana večina manjših modelov. Seveda se lahko kupec odloči tudi za nakup izbranega Grand napihljivega čolna s tubusi iz drugega materiala. Izbira lahko med mirasolom, PVC-jem in hypalonom. Čoln je za svojo dolžino dokaj dodelan, saj ima na krmi radarski lok iz dvojne nerjavne cevi, na katerega so v osnovni izvedbi pritrjene pozicijske luči, nanj pa je moč dograditi sireno, GPS ali VHF anteno in podobno.

HSH sistem poveča stabilnost, vzgon in nosilnost trupa sta podobni kot pri ostalih modelih. Plovba s tem modelom je hitra in stabilna. Plovba z grandom 520 je v normalnih plovnih okoliščinah prijetna, potniki pa se lahko počutijo zelo varno, saj so objeti s tubusi, pod njimi pa je trdno in odlično oblikovano dno.

PALUBA

Pred lokom je klop za krmarja in sokrmarja, ki sedita za asimetrično postavljeno krmarsko konzolo, katera ima vgrajeno zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ga varuje lok iz nerjavne cevi. To lahko uporabimo, saj je mišljena tudi kot ročaj za oporo pri premikanju po čolnu. Premec je sestavljen iz treh delov, ki skupaj tvorijo sončno ploščad. Prvi del je klop, ki se naslanja na krmarsko konzolo, drugi del sedišče na skrajnem koncu premca, tretji pa vložek, ki ga lahko vstavimo med obe klopi, ga opremimo z blazino ter s tem spremenimo celoten prednji del. 

ZAKAJ IZBRATI S520L

Športno dnevni čoln Grand silver line S520L je še eden v seriji iz kvalitetne družine Grand. Tubusi iz PVC-ja in trdno dno iz poliestra ter zelo dobra izdelava so garancija za dolgo življenjsko dobo. Kot vsi drugi modeli ima tudi ta HSS sistem trupa, ki omogoča povečano stabilnost in nosilnost plovila. Notranjost je opremljena s krmarsko klopjo za dve osebi, krmilno konzolo in sončno ploščadjo v premcu. Praktično pod vsakim delom nadgradnje je uporaben skladiščni prostor. Dodatek za boljši videz je radarski lok, na katerem so nameščene pozicijske luči.

CENA GUMENJAKA NA ZALOGI V KOMPLETU Z YAMAHA F40/60:

Skupaj: 16.796 €

Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 313€/mes

Več o čolnu in dodatna oprema: Grand Silver Line s520l

--------------------------------------------------------------------------

Več informacij o plovilih Grand je na voljo pri zastopniku za Slovenijo in Hrvaško, Moto nautika d.o.o., Ptujska cesta 63, Miklavž pri Mariboru,  Telefon:  +386 (0)2 629 04 00, GSM:  +386 31 386 951,  E-naslov:  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., http://www.grandboats.si/

V primeru nakupa pri generalnem uvozniku, vam lahko dodatno še ponudijo:

– 10% popust na vse nadaljnje servisne storitve.

– NULTI servis motorja GRATIS (v primeru nakupa izvenkrmnega motorja).

– 10% popust na dodatno navtično opremo (rešilni jopiči, sidra, vrvi ipd..).

– Po želji v vašem imenu uredijo registracijo plovila, izdelajo vam registracijsko nalepko za vaš čoln, uredijo zavarovanje, …

– Nudijo vam ustrezno garancijo za nakup.

– Skupaj z  svetovalci poiščejo najbolj primerno plovilo, ki bo zadovoljilo vaše zahteve.

– Ker je “količinski” nakup vedno ugodnejši, vam v primeru nakupa kompleta, ponudijo najugodnejše pogoje, ki jih lahko dobite.

Torek 07 Jun 2016

Med 3. in 5. junijem je v Piranskem zalivu potekalo že 5. odprto državno prvenstvo razreda SeaScape 18. Med 18 prijavljenimi ekipami se jih je v petek 3. junija na uradnem treningu zbralo osem, ki so se predvsem posvetile treningu manevrov…favoriti pa so testirali hitrosti jadrnic.

Začetek prvenstva je pripadel jadrnici SLO 178 PJER z Dušanom Puhom za krmilom, ki je po uvodni zmagi v prvem plovu tudi vodila po prvem dnevu z skupno 7 točkami. Samo z točko zaostanka po štirih odjadranih regatah sta mu sledili SLO 316 BULB – Domen Mazalin (z dvema zmagama) in SLO 080 BLUE SARDINA II – Dejan Presen (z zmago v zadnjem plovu dneva).

Zelo izenačeno jadranje z veliko tesnimi dueli in kar nekaj ponovljenimi štarti je napovedalo napeto končnico državnega prvenstva.

Z zmago v prvem plovu drugega dneva je skupno vodstvo prevzela jadrnica SLO 080. Po dveh zmagah v 6 in 7 plovu jadrnice SLO 316 in vodstvu z 2 tockama pred SLO 080 in tremi pred SLO 178 je bilo jasno, da bo zadnji plov odločal o zmagovalcu in naslovu državnih prvakov. Dejan Presen krmar jadrnice SLO 080 je kot specialist za Match Race jadranje že v začetku štartne procedure napadel vodilno jadrnico SLO 316 in jo prisilil v slabši štart. Zmago v zadnjem plovu je slavila SLO 333 – Tit Plevnik, drugo mesto je pripadlo SLO 080 in tretjo SLO 178…po 8.mestu jadrnice SLO 316 v zadnjem plovu je bilo jasno, da je ekipa jadrnice SLO 080 BLUE SARDINA II – Dejan Presen in Denes Szilagyi obranila naslov državnih prvakov. Dušan Puh pa je z jadrnico SLO 178 – PJER drugič zapored dosegel 2.mesto. SLO 316 – Domen Mazalin in Aleksander Seifert pa sta prijadrala na 3.mesto.

Končni rezultati:

Mesto Posadka Jadrnica Št. Jadra Rezultat
1 Dejan Presen, Denes Szilagyi BLUE SARDINA II SLO 80 20.0
2 Dusan Puh, Dusan Konrad PJER SLO 178 22.0
3 Domen Mazalin, Aleksander Seifert BULB SLO 316 24.0
4 Tit Plevnik, Dylan Tidd SEASCAPE TEAM SLO 333 28.0
5 Tina Mrak, Veronika Macarol, Damijan Vuk BALENA SLO 51 35.0
6 Marjan Gorec, Tamara Furlan,Marko Gardasevic CORNA SLO 106 46.0
7 Mitja Margon, Urska in Sara Margon MARANDICA SLO 149 55.0
8 Blaz Kmetec, Emil in Natasa Jerkovic LITTLE DEVIL SLO 315 55.0
9 Robert Vysata, Teja Plesec KAROLINA CZE 146 67.0
10 Gal Potrc Pajk, Vid Slapnicar, Gorazd Rajar MASTODONT SLO 83 68.0
11 Marko Pihlar, Klemen Cernak 7 PALCKOV SLO 7 71.0
12 Miha Bajic, Marko Krebelj BULLITT SLO 8 74.0
13 Thomas Jungblut, Jure Mrakic CUBITO GER 159 77.0
14 Matjaz Klaric, Boris Semprimoznik GEKO SLO 127 79.0
15 Jure Jerman, Alenka in Urban Jerman LENCINA SLO 128 79.0
16 Peter Bratusa, Marjan Bogovic MAIS QUE NADA SLO 150 86.0
17 Erik Simenc, Tine Simenc MISSY SLO 108 114.0
18 Jochen Denkena, Robert Zajc LOPPT GER 120 122.0

Nekaj dejstev Seascape 18 DP 2016:

- Najbolj kompetitivno DP do sedaj z najbolj izenačenimi posadkami.
- Na vodi veliko tesnih duelov, posledično največ protestov do sedaj (5).
- Največje število slovenskih bark do sedaj (15) in le 3 tujci.
- Tesni štarti in veliko OCS-ov (5x BFD).
- Kvalitetno družabno življenje z druženjem po regatah.
- Zelo zadovoljni udeleženci, brez pripomb in z veliko pohvalami.
- Dobro vodene regate s strani regatnega odbora.
- Nastop olimpijk, Tine Mrak in Veronike Macarol.

Facebook: MonoCup Sailing FB Event Page: Slovenian Open Championship 2016

Pripravil: Slovenian Seascape 18 Class Association

Torek 07 Jun 2016

Danes je Sentinel izdal novo, močno izboljšano različico mobilne aplikacije, ki bo uporabnikom Sentinelovih storitev omogočila še enostavnejšo in bolj intuitivno uporabo.

Razvoju nove mobilne aplikacije so v podjetju Sentinel Marine Solutions namenili skoraj celo leto, pri izboljšavah pa so v največji meri upoštevali uporabniške izkušnje in predloge s strani čarterskih flot in zasebnih lastnikov plovil. Aplikacija nadomešča prvo verzijo, ki je bila v uporabi od Sentinelovega vstopa na navtični trg pred dobrim letom.

Nove ali izboljšane funkcije odpravljajo dosedanje nejasnosti in težave, hkrati pa nova aplikacija ponuja tudi enostavno in intuitivno uporabo. Novosti se bodo najbolj razveselili čarteristi, saj je med najpomembnejšimi izboljšavami prenovljena vstopna stran, ki sedaj prikazuje celoten seznam plovil v floti, ob vsakem plovilu pa so že takoj vidni tudi najpomembnejši podatki - lokacija plovila, status napetosti baterije in poraba interneta. Plovila, pri katerih so aktivna kakršna koli obvestila (zahteve gostov, alarmi, itd.), so sedaj razvrščena na vrhu seznama. Poenostavljeno je tudi upravljanje s senzorji ter količino internetnega prenosa podatkov, ki ga lahko odslej čarteristi odmerjajo sami, omogočeno je tudi enostavno prenašanje Sentinelovih naprav z enega plovila na drugo. Izboljšana je izbira prikaza podatkov iz NMEA2000 instrumentov, nova aplikacija pa lajša tudi delo s kartami in grafi, ki so sedaj na voljo v spremenljivih velikostih.

Več informacij o novi aplikaciji (v hrvaščini)

Marko Pihlar, direktor Sentinel Marine Solutions: “Nova različica aplikacije je predvsem odgovor na zahteve poslovnih uporabnikov in povezuje dva produkta, Sentinel napravo za nadzor plovil in Sentinelov WiFi mobilni ruter. S to rešitvijo utrjujemo položaj na globalnem trgu sledenja in mobilnega interneta za plovila. Tudi lastnikom zasebnih plovil prinaša nova aplikacija pomembne novosti - omogoča namreč dostop do vseh funkcionalnosti, ki jih ponuja njim namenjen Sentinel Boat Monitor, prav tako plod lastnega razvoja."

Vsi podatki iz prve verzije aplikacije se bodo uporabnikom avtomatično prenesli na novo. Za vse tiste, ki si bodo Sentinelovo aplikacijo preneseli prvič, pa je nova, izboljšana različica, na voljo v AppStoru oziroma v Google Play od 7. junija dalje.

Prvih 2 milijona milj

Od vstopa na navtični trg pred dobrim letom Sentinelove naprave skrbno beležijo vsako prepluto miljo. Te se hitro nabirajo in v začetku junija so se združile v okroglo številko - dva milijona preplutih milj na plovilih, opremljenih s Sentinelovimi napravami. To v praksi pomeni približno 20 tisoč tedenskih počitnic. Sentinelove naprave sedaj plujejo po morju in jezerih na Hrvaškem, v Sloveniji, Avstriji, Italiji in na Nizozemskem, nedavno pa je Sentinel vstopil tudi na novozelandski trg.

Sentinel med devetimi najboljšimi startupi v Evropi

Sentinel je pred kratkim uspešno zaključil šestmesečni program pod okriljem pospeševalnika IMPACT. V družbi 434 startupov je bil po zahtevnem izbirnem procesu izbran v elitno družbo devetih najbolj obetavnih startupov v Evropi.

Več informacij o Sentinelovem sodelovanju v pospeševalniku IMPACT

Torek 07 Jun 2016

Konec letošnjega leta se bo pričela tradicionalna regata Vendee Globe. To je najzahtevnejša regata na svetu. Jadralci morajo samo obpluti svet brez postanka in brez pomoči. Obpluti morajo tri najbolj zloglasne rte, rt Dobre nade, rt Horn in rt Leeuwin, kjer jih vedno čakajo težki vremenski pogoji.

Na regato se prijavijo najdrznejši jadralci sveta. Letošnja udeležba bo po dosedanjih prijavah najmnožičnejša.

Seveda pa se regate ne morajo udeležiti vsi. Izpolniti je potrebno številne pogoje in se udeležiti tudi testnih regat. Zadnja taka je New York Vendee. Gre za prečkanje Atlantika. Jadralci z regato pričnejo v New Yorku, preplujejo Atlantski ocean in zaključijo v francoskem pristanišču Les Sables d’Olonne.

New York Vendee se je pričel v nedeljo, 29.5.2016 ob 11.00 uri. 14 jadralcev se je podalo na 3100 nmi dolgo plovbo preko Atlantskega oceana, ki je že na začetku postregel z različnimi vetrovnimi razmerami. Najhitreje je pričel Francoz Vincent Riou (jadrnica PRB). Sledila mu je četverica, ki pa je že na samem začetku naletela na neznan plavajoč predmet in poškodovala plovila. Yann Eliès, Armel Le Cléac'h, Morgan Lagravière in Jean-Pierre Dick so se morali vrniti v pristanišče Newport. Kmalu jim je sledil še Pieter Heerema, ki se je moral vrniti iz istega razloga. K sreči so bili vsi od pristanišča oddaljeni manj kot 100 nmi.

Preko Atlantika sta najhitreje plula Vincent Riou (PRB) in Sébastien Josse (Groupe Edmond de Rothschild). Dosegala sta hitrosti plovbe preko 17 vozlov. Josse-u pri plovbi pomagajo tudi bočna krila-foils, ki so novost na regati Vendee. Kljub prednosti, ki sta si jo nabrala na začetku regate, se jima je nevarno bližal Britanec Alex Thompson na jadrnici Hugo Boss. Nekateri so se spraševali, če je njegova jadrnica sploh še monotrupna. Plul je s hitrostjo preko 25 vozlov in dejal občutek, kot da pluje s trimaranom. V slabih štirih urah je preplul 100 nmi. Odločil se je za bolj severno ruto plovbe kot ostali jadralci. S četrtega mesta se je tako zavihtel na prvo. Narekoval je izjemen tempo plovbe proti vzhodu in si pred drugouvrščenim Sébastien Josse’s Edmond de Rothschildom nabral kar 15 nmi prednosti. Kljub temu da je tudi de Rothschild plul s povprečno hitrostjo preko 20 vozlov, to ni bilo dovolj. Nekoliko slabše je kazalo vodilnemu na začetku Vincentu Riou-ju. Padel je na četrto mesto in za Alexom Thompsonom zaostajal že 25 nmi. V tem trenutku je bolje kazalo jadralcem, ki imajo na jadrnicah nameščena bočna krila. Riou jih namreč nima.

Sreda, 1.6. je bila usodna za Richarda Tolkiena. Imel je težave s prednjim jadrom. Ko jih je hotel odpraviti, ga je jadro udarilo po glavi. Ker ni več mogel nadaljevati z jadranjem, je poklical na pomoč. V času nesreče je bil najbližje hrvaška tovorna ladja Anton, ki je bila na plovbi proti ZDA. Vkrcali so ga na krov, njegovo jadrnico IMOCA 60 44 pa so samo pustili na Atlantiku. Nekaj dni nazaj so jo opazili brez jambora približno 550 nmi zahodno od Azorskega otočja. Jadrnica je močno poškodovana. Zaradi nesreče se je žal moral posloviti od nastopa na letošnji regati.

Po osmih dneh plovbe so se na vrhu zgodile spremembe. Trenutno vodi Jérémie Beyou (jadrnica Maître Coq), z zaostankom 3 nmi mu sledi Sébastien Josse (jadrnica Edmond de Rothschild), na tretje mesto pa je zdrsnil Britanec Alex Thomson (jadrnica Hugo Boss), ki trenutno zaostaja 25 nmi za vodilnim. Na cilju transata jih lahko pričakujemo že jutri. Kakšen bo končni vrstni red, pa še zdaleč ni jasno. Trenutno plujejo v vetrovih, ki dosegajo 40 vozlov, pred prihodom v cilj pa se obeta zelo šibak veter. Pravilne taktične odločitve bodo odločale o mestih na stopničkah.

Torek 07 Jun 2016

Ko plovilo zapustimo na privezu v marini, luki, na boji ali v suhi marini, moramo poskrbeti, da bo plovilo varno. Največ nesreč z največjo materialno škodo se zgodi ravno takrat, ko plovila ne uporabljamo. Najbolj pogosta nesreča je požar, sledi pa ji vdor vode. Vzrok za požar je običajno kratek stik na električni napeljavi, vdor vode pa običajno zaradi odprtih ventilov morja in dotrajanih cevi.

Da bi zmanjšali možnosti, da pride do takšnih nesreč, je potrebno narediti naslednje:

1. Izključiti električni priključek 220V iz priključka na obali.

2. Izključiti glavno stikalo akumulatorjev.

3. Zapreti ventile in stanje ventilov na plinskih jeklenkah.

4. Zapreti ventile na rezervoarjih za gorivo.

5. Zapreti ventile morje: ventil za WC, ventil vode za hlajenje motorja, ventil za morsko vodo v kuhinji.

6. Aktivirati sistem za gašenje na plovilu, če je vgrajen v nasprotnem namestiti avtomatski gasilni aparat.

7. Izključiti vodno črpalko.

8. Preveriti privezne vrvi.

10. Pritegniti in pritrditi jadrevje in vrvi.

11. Pritrditi bimini, pomožni čoln in ostalo opremo na krovu.

12. Namestiti in preveriti vse bokobrane.

13. Zapreti vsa okna.

14. Odklopiti priključke na akumulatorjih - samo če je plovilo na kopnem, v suhi marini. 

Torek 07 Jun 2016

Jadralni klub Čupa iz Sesljana organizira v soboto, 25. junija 2016 25. izvedbo Nočne regate Sesljan - Piran - Sesljan za kajutne jadrnice. Tudi letos je Sesljanskemu klubu priskočil na pomoč Jadralni klub Skipper iz Maribora, s katerim JK Čupa sodeluje pri organizaciji nočne regate že nekaj let. Start regate bo kot običajno ob 21.00 izpred Sesljanskega zaliva.

Prijavite se lahko v tajništvu JK Čupa v Sesljanu v ponedeljek, 20. junija, v sredo, 22. junija in v petek, 24. junija od 10.00 do 12.00 in v soboto, 25. junija od 14.00 do 18.00. Prijave morajo biti poravnane najkasneje do 18.00 v soboto, 25. junija na sedežu JK Čupa s plačilom vpisnine ter z izročitvijo vpisnega obrazca.

Nagrajevanje 25. Nočne regate bo v soboto, 9. julija 2016 ob 20.30 na sedežu JK Čupa v Sesljanu v sklopu tradicionalnega poletnega praznika društva.

Za dodatne informacije je na voljo tajništvo kluba na telefonski številki 0039 040299858 ali na e-mail naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Torek 07 Jun 2016