Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Štirinajst jadralcev maxi trimarana Maxi Banque Populaire V je postavilo nov svetovni rekord v neprekinjeni plovbi okoli sveta. V zgodovino jadranja se bodo vpisali s časom 45 dni, 13 ur, 42 minut in 13 sekund.

Dosedanji rekord je leta 2010 postavila ekipa Groupame 3. Pot okoli sveta so opravili v 48 dneh 7 urah 44 minutah 52 sekundah. Ekipa maxi trimarana Banque Populaire V je dosedanji rekord izboljšala kar za 2 dni 18 ur in eno minuto.

Trofeja Jules Verne je nagrada za najhitrejšo krožno plovbo okoli sveta. Za osvojitev trofeje je pomemben le čas plovbe. Ni pomembno za kakšno vrsto plovila gre. Lahko je monotrupna jadrnica, katamaran ali trimaran. Prav tako ni omejitev glede števila članov posadke.

Prvič so nagrado podelili leta 1993, ko je Bruno Peyron, kot prvi človek v zgodovini s katamaranom Explorer obplul svet v manj kot 80 dneh. Njegov rekord je znašal 79 dni 6 ur 7 minut in 56 sekund.

Zgodovina Trofeje Julesa Vernea:

Leto

Skipper

Plovilo

Tip

Čas

Trenutni rekorder

2012

Loïck Peyron

Banque Populaire V

Trimaran

45 dni 13 ur 42 minut 53 ssekund

Pretekli rekorderji

2010

Franck Cammas

Groupama 3

Trimaran

48 dni 7 ur 44 minut 52 sekund

2005

Bruno Peyron

Orange II

Katamaran

50 dni 16 ur 20 minut 4 sekund

2004

Olivier de Kersauson

Geronimo

Trimaran

63 dni 13 ur 59 minut 46 sekund

2002

Bruno Peyron

Orange

Katamaran

64 dni 8 ur 37 minut 24 sekund

1997

Olivier de Kersauson

Sport Elec

Trimaran

71 dni 14 ur 22 minut 8 sekund

1994

Robin Knox-Johnston
Peter Blake

ENZA New Zealand

Katamaran

74 dni 22 ur 17 minut 22 sekund

1993

Bruno Peyron

Explorer

Katamaran

79 dni 6 ur 15 minut 56 sekund

Sobota 07 Jan 2012

V letu 2011 je hrvaški Nacionalni center za reševanje in iskanje na morju posredoval kar v 341 akcijah, v katerih so rešili 876 oseb ter 226 plovil. Kljub hitremu posredovanju je v pomorskih nesrečah v lanskem letu umrlo 20 oseb.

V letu 2011 je bilo v vseh posredovanjih rešenih 68 oseb manj kot v letu prej. Štiri osebe manj so umrle, še vedno pa so pogrešane 3 osebe, kar je enako kot leto poprej.

V lanskem letu se je zgodilo 15 trkov plovil, kar je kar 6 več kot predlani. V teh nesrečah je bilo poškodovano 52 oseb. 

Največ akcij reševanja je bilo potrebnih zaradi okvar motorja, okvar krmila in pa pomanjkanja goriva na plovilu. Potonilo je 15 plovil, na 9-ih pa je izbruhnil požar. Pomoč je potrebovalo 18 potapljačev in 15 deskarjev.

Glede na statistike, se večina pomorskih nesreč zgodi zaradi pomanjkljivega teoretičnega in praktičnega znanja pomorcev, slabe opremljenosti plovil in neprimernega vedenja posadke. Šele drugi razlog za pomorske nesreče je slabo vreme.

Da bi se število nesreč na morju zmanjšalo, svetujemo, da pozorno poslušate vremenske napovedi ter prilagodite plovbo svojemu znanju in spodobnostim. Seveda največ previdnosti svetujemo pri plovbi v slabih vremenskih razmerah. Če ni nujno, da v slabem vremenu izplujete, vaše znanje in izkušnje pa niso kos vremenski situaciji, predlagamo, da počakate nekaj ur ali dan, da boste svojo pot končali brez zapletov in slabih izkušenj. Prav tako vsem navtikom priporočamo, da obnovite svoje znanje pomorskih veščin, pomorskih pravil in predpisov o varni plovbi. Pred izplutjem preverite, če oprema na plovilu deluje in če je v rezervoarjih dovolj velika količina goriva.

Sreda 04 Jan 2012

Na Global Ocean Race so se tekmovalci raztegnili na 1200 milj zahodno od Nove Zelandije, kjer je, normalno, ogromna razlika v vremenskih pogojih. V sredo sta bila Cessna Citation in BSL 110 milj narazen in vstopila v območje šibkih vetrov pri zahodni obali južnega otoka in zadnjih 253 miljah pred koncem druge etape.

Campagne de France na tretjem mestu je 306 milj za BSL, saj se je ujel v vetrovni vakuum, zelo blizu ciljne črte v Wellingtonu. Še zahodneje, tako rekoč ob Tasmaniji, sta Financial Crisis na četrtem mestu in Phesheya-Racing na petem, ki pa sta zajeli močne zahodne vetrove in dobro napredujeta, kljub vsem težavam v italijansko-španski ekipi na Financial Crisis.

Marco Nannini in Hugo Ramon na Financial Crisis sta dosegla stabilno hitrost 10-12 vozlov. S prehodom hladne fronte je moč vetra precej pojenjala, a so svojo zmagovalno tehniko dobro izkoristili: »Počakati je potrebno na primeren val, ga dobro zajahati in preskočiti nekaj naslednjih, potem pa vajo ponovimo«, je pojasnil Nannini. Vse je šlo kot po maslu, dokler jih ni presenetil močan val, ki je poškodoval tudi čoln, saj je sila 45 vozlov zavrtela glavno jadro, ki je butnilo ob manjšega. Nesrečo so le nemo opazovali in upali, da bo škoda čim manjša.

Sreda 04 Jan 2012

Močno podhlajen ribič je preživel padec v morje.

Hrvaški ribič Darko Mršič in Malinske na otoku Krku je pred novim letom ribaril približno miljo in pol od rta Glavotok na otoku Krku. Ko je ribaril z vršo, se mu je roka zapletla v vrv. Vrša ga je potegnila v vodo, nazaj na čoln pa mu ni uspelo priti, ker je čoln nekontrolirano plul naprej v krogu okoli ribiča. Temperatura morja je bila le 12 C. K sreči so nesrečo že po 15 minutah opazili na Katamaranu Silba, ki povezuje Reko z otokoma Rabom in Silbo. Po hitri reakciji kapitana so močno podhlajenega ribiča potegnili na krov.

Ribiča je dežurno plovilo Luške kapitanije odpeljalo v Malinsko, ribiška ladja Banica, ki se je prav tako vključila v akcijo reševanja, pa je ribičevo plovilo zaustavila ter ga privezala na svoj bok in odvlekla v luko Malinska.

Sreda 04 Jan 2012

Pred drugo etapo v Abu Dhabiju se navdušenje približuje vrelišču. Čolni so že na poti proti mestu. »Shamal ni pogost pojav in zagotovo lahko trdimo, da lahko pričakujete močan veter na dan tekme«, je dejal Ken Read.

Glavnih pet čolnov bo s tekmovanjem na sprint 98 navtičnih milj začelo 4. januarja, približen čas prihoda v Abu Dhabi vas pa je okrog 16. ure po lokalnem času. Navijači bodo vse dni preko spletne strani lahko spremljali čolne in dobili na minuto natančne podatke.

Čoln, ki bo prvi dosegel Abu Dhabi, bo osvojil šest točk, kar pomeni močan boj med nasprotniki. Da bo tekmovanje še bolj zanimivo, bodo poskrbele tudi vremenske razmere, saj napovedujejo puščavski veter Shamal.

PUMA Ocean Racing je bila v prvi etapi primorana predčasno zaključiti tekmovanje, saj se jim je zlomil jambor. Prvi del druge etape pa so zaključili na tretjem mestu, kar jih trenutno uvršča na skupno četrto mesto.

Skiper na PUMI, Ken Read, je povedal, da si njegova ekipa želi novih točk in da bodo dali vse od sebe, da pridejo v Abu Dhabi prvi: »Potrebujemo točke. Nekatere ekipe na vrhu ležerno plujejo in ostajajo na vrhu, medtem ko se mi iz ozadja poskušamo prebiti na sam vrh.«

Organizatorji so bili primorani drugo etapo razdeliti na dva dela, saj so dobili več groženj piratskih ladij. Čolne so tako ustavili pred najbolj nevarnim območjem in jih z ladjo prepeljali na območja, kjer podobnih groženj in težav naj ne bi bilo, torej na območje ob obali Sharjah.

Naslednja naloga organizatorjev je bila varno raztovarjanje petih čolnov, kar so storili v torek, po tem pa morajo ekipe pripraviti svoja plovila za start ob 10.00 po lokalnem času.

Kljub tem težavam in relativno kratki predvideni progi, pa Read pravi, da drugi del druge etape ne bo nič manj razburljiv: »Shamal ni pogost pojav, a pričakujemo ga lahko prav na dan tekmovanja. Ob obali lahko pričakujemo visoke valove, ki bodo poskrbeli za dodatne zanimive atrakcije.«

Sreda 04 Jan 2012

Vasilij Žbogar se pospešeno pripravlja na novo sezono, ki prinaša polno novih izzivov in priložnosti za postavljanje vrhunskih rezultatov. Sezona 2011 je uspešno zaključena, pogled pa je že uprt v novo leto. Svoje zaključke za sezono 2011 in plane za 2012 je strnil v naslednjih besedah:

"Leto 2011 je začelo z polno paro, s treningi v Avstraliji. Iz Pertha, kjer sem treniral zaradi letošnjega svetovnega prvenstva, sem se takoj po novem letu preselil v Sydney. Dvomesečne treninge v Avstraliji sem zaključil na avstralskem državnem prvenstvu, na katerem sem za las zaostal za tedanjim svetovnim prvakom Edom Wrightom. Doseženo drugo mesto je potrdilo, da so bili treningi zelo učinkoviti in sem vidno napredoval. Sledil je svetovni pokal v ameriškem Miamiju, kjer sem osvojil odlično sedmo mesto. Nato smo se jadralci preselili v Evropo. Na svetovnem pokalu na Majorki sem se z osmim mestom povzpel med deset najboljših finašev sveta. Sezona je bila v polnem teku in regate so si sledile brez predaha, ena za drugo. Na regati Olympic Garda sem osvojil tretje mesto, na regati svetovnega pokala v Medemblicku pa sem bil šesti."

Pred Evropskim prvenstvom v Helsinkih na Finskem sem prvič sodeloval s trenerjem Emiliosom Papatanasiosom. Že nekaj dnevno skupno delo je obrodilo dobre sadove, saj sem prvenstvo končal na visokem šestem mestu. Uspehu na Evropskem prvenstvu je sledil pomemben "klic". Sporočili so mi, da sem bil izbran za skiperja katamarana španske izzivalke Pokala Amerike. Sledil je let v Valencijo, kjer se je začela povsem nova in še malo pred tem čisto nepričakovana zgodba. Na hitro smo sestavili ekipo in takoj nastopili na prvi regati serije Svetovne turneje Pokala Amerike (America's Cup World Tour), ki je potekala v Cascaisu na Portugalskem. Tam smo pustili zelo dober vtis, kot mlada ekipa, praktično brez treningov, smo kaj hitro ujeli ritem najboljših. Temu je sledil dramatičen teden v angleškem Plymouthu ter vznemirljiv in uspešen San Diego.

Letošnje leto je prineslo kar nekaj vrhuncev, na mojih zelo različnih jadralnih poteh. Pomemben dosežek je bila tudi zmaga jadrnice Esimita Europe 2 na Barkolani, kjer smo s prefektno odjadrano regato, prvega zasledovalca pustili dobrih 20 minut za nami, in to na manj kot uro trajajoči regati v Tržaškem zalivu. V letošnjem letu sem bil res redko doma, ker sem ves čas med regatami in drugimi obveznostmi posvetil treningu. Na intenzivnih treningih na Gardskem jezeru in v Valenciji sem delal s skupino izbranih »finnašev« in mojima trenerjema, Ircem Trevorjem Millarjem ter Grkom Emiliasom Papatanasiosom, slednji mi pomaga pri nastavitvah jadrnice in testiranju opreme.

A najtežji del leta je bil še pred meno. Čakalo me je še Svetovno prvenstvo v olimpijskih razredih v daljnem Perthu, na katerem so se delile tudi prve vozovnice za OI 2012. Ker sem v Perth prišel zelo pozno in naravnost s tretje regate Svetovne turneje Pokala Amerike, nisem imel visokih pričakovanj. Tudi treningi pred regato niso kazali na dober uspeh. Navkljub vsemu sem pomembno regato začel z vso zagnanostjo in v skladu s mojim motom: "krepat, krepat ma ne molat", ki ga sedaj poznajo že malone po vsem svetu, zlasti po zaslugi velike publicitete prirediteljev Pokala Amerike. Svetovno prvenstvo sem odjadral nad svojimi sposobnostmi in končal kot trinajsti, kar je bil ne le izjemen uspeh, prijadral sem tudi mednarodno olimpijsko normo v razredu finn.

Tako sem lahko po petih letih z veseljem pričakal božične praznike in novo leto doma v Izoli. Te praznike sem želel čim bolje izkoristiti, saj me v novem letu spet čaka osem mesecev garanja. V tem letu se mi je odprlo veliko novih poti v svetu jadranja, a navkljub vsemu ostaja v prvem planu nastop na Olimpijskih igrah, ki bodo avgusta 2012 v Londonu.

Program regat za leto2012 v razredu finn:
• Evropsko prvenstvo (Scarlino, Italija): 16.- 24. marec
• Svetovni pokal (Majorka, Španija): 01.- 07. april
• Svetovni pokal (Hyeres, Francija): 20.- 27. april
• Svetovno prvenstvo (Falmouth, Anglija): 10.- 18. maj

Za pomoč in podporo na moji jadralski poti se zahvaljujem vsem sponzorjem, ki mi zaupate že vrsto let. Adriatic Slovenica d.d. me spremlja že deset let, Telekom Slovenije, d.d. ter Audi in Porsche Koper mi stojijo ob strani osem let, Adria Mobil d. o. o. se je moji športni poti priključila pred dvema letoma in Esimit Europa, s katerim smo se povezali letos. Brez vaše podpore bi bilo bistveno težje pisati mojo olimpijsko zgodbo. Upam, da me boste tudi v prihodnje podpirali pri uresničevanju zastavljenih športnih ciljev. Posebna zahvala gre mojima trenerjema Trevorju Millarju in Emiliasu Papatanasiosu, kondicijskemu trenerju Marziu Braidi in psihologu Matej Tušku ter seveda tudi Jadralnemu klubu Burja, kjer se je moja športna pot začela in za katerega jadram že 30 let."

Torek 03 Jan 2012

Medtem ko nas je veliko ugibalo, koliko od osmih izzivalskih ekip (sedmim se je nedavno pridružila še Prada Luna Rossa), bo šlo v zaključno dejanje tekmovanja za najprestižnejšo športno lovoriko na svetu, 160 let star srebrni čajnik poimenovan po prvi zmagovalki, škunerju America.

Najstarejša športna lovorika, zaradi katere je obubožalo kar nekaj magnatov svetovnega formata, America's Cup, Pokal Amerike, katero bo leta 2013 skušal ubraniti Oracle Racing, sindikat petega najbogatejšega zemljana Larryja Ellisona, s svojo ekipo, katero vodi Russel Coutts. Tekmovanje, katerega zaključni del bomo lahko spremljali poleti 2013 v San Francisku, se je pričelo poleti 2011 na Portugalskem, tokrat prvič na dvotrupcih AC 45, presenetljivo hitrih katamaranih, ki imajo po vzoru trimarana Oracle BMW, ki je pred Valencijo povsem deklasiral katamaran patrona ekipe Alinghi, Ernesta Bertarellija, namesto glavnega jadra, 20-metrsko krilo, podobno letalskemu.
Uvodni del velikega jadralskega cirkusa, sestavljen iz ciklusa šestih regat, so poimenovali America's Cup World Tour 2011-12 (ACWT), je namenjen tako promociji zaključnega dejanja Pokala Amerike, kot privajanju posadk na zelo drugačne jadralske karakteristike teh ultrahitrih bolidov s krilatim jadrom. Od leta 2013 pa se začne zares, z izločilnimi tekmovanji na še večjih dvotrupcih AC 72, za katere bo treba odšteti veliko večje denarce, kot za pomanjšane AC 42, ki stanejo okoli 700 tisoč €. Za celotno tekmovanje, pa bodo morali sodelujoči imeti zelo zajeten proračun. Ta seveda najmanj skrbi patrona računalniškega imperija Oracle. Marsikateri od sodelujočih izzivalskih sindikatov pa bo do konca svetovne turneje še dobro premislil, ali se jim bo obrestoval enormni finančni zalogaj. Ta naj bi po zadnjih ocenah za sodelovanje z minimalnimi možnostmi za uspeh, znašal vsaj 30 milionov €.

Dobra novica za vse, ki spremljamo najmlajšo ekipo v zgodovini Pokala Amerike, katere krmar in skiper (vodja posadke) je naš najuspešnejši jadralec Vasilij Žbogar, Špansko ekipo Green Comm Racing, pa je pred dnevi prišla iz Milana. Pobudniku in lastniku tabora Green Comm, Francescu De Leo, ki je ob predstavitvi projekta zagotavljal proračun v višini 30 milionov €, se je 20 decembra tudi uradno priključila italianska pokrajina Lombardija skupaj z jadralnim klubom Gargano, ki bodo skupaj podprli in promovirali ekipo Evrope za 34. Pokal Amerike.
S tem se je tudi uradni proračun, ki ga ima Green Comm Racing, povečal na 54 mio.€, kar pa že zagotavlja, da se bo Green Comm lahko priklučil uradnemu začetku Pokala Amerike, to je izločilnim dvobojem izzivalskih ekip, Louis Vuitton Cup, katerega zmagovalec se bo z Oraclom v avgustu 2013 pomeril za veliki srebrni čajnik. S tem se je tudi uradno obelodanilo prve načrte za izdelavo revolucionarnega 21-metrskega dvotrupca razreda AC 72, ki bo splovljen v San Franciscu v začetku 2013.

Glede na to, da je pomembna vloga Vasilija Žbogarja, kot prvega slovenskega krmarja v tem največjem jadralskem dogodku, v domačih logih, zlasti v domačih medijih, malone v celoti spregledana, je to, da so po treh serijah svetovnega pokala, vzbudili tolikšno mero zaupanja v najbolj razviti italianski regiji, za Vasilija in njegovo ekipo izjemno priznanje. Vse ljubitelje jadranja pa bo to nedvomno toliko bolj zanimalo, saj bomo Vasilija lahko spremljali tudi v »pravem« jadranju za prestižno lovoriko. Kaj pa to pomeni za Vaskovo nadalnjo kariero? Vsekakor so se mu odprla mnoga vrata v svet najprestižnejšega jadranja. Vendar pa je Žbogarjev prvi cilj še sodelovanje na naslednjih OI. Ne nazadnje je Sloveniji ponovno prijadral prvo olimpijsko vstopnico.

Torek 03 Jan 2012

BT Boats na Novi Zelandiji so že napovedali svojo udeležbo na Global Ocean Race 2013-14 z novim čolnom Kiwi 40FC v razredu 40. Sodelovanje v tem razredu pa je potrdil tudi Dave Rearick na Bodacious Dream.

Bodacious Dream so 6. decembra prestavili iz Hakes Marine v pristanišče v Wellingtonu, kjer že preizkušajo njegove zmogljivosti. Rearick, ki živi na področju Velikih jezer na meji Združenih držav Amerike in Kanade, je navdušen nad novim čolnom: "Tukaj se imamo prav fino in zelo smo navdušeni nad novim čolnom Bodacious Dream. Navdušen sem nad testiranjem in ekipo, s katero sodelujem."

Testiranja so bila prav zabavna, zanimiva in vse je zelo gladko potekalo. Čoln je res zelo zmogljiv in navdušen sem, da bom lahko z njim tekmoval v razredu 40. Veliko se bom moral še naučiti, saj je res dovršen izdelek, ki ga bom z veseljem preizkusil v Global Ocean Race 2013."

Za Rearicka bo tekmovanje v razredu 40 in tekmovanje okrog sveta več kot le tekmovanje izven zaliva: "Ime čolna je sestavljeno iz dveh besed: 'Bold' (krepak) in 'audacious' (drzen)", pojasnjuje in oddaja: "Ime se zdi zelo primerno ne le za ta čoln Bodacious Dream, temveč tudi za navdih vsem po svetu, ki imajo sanje." Eden izmed ciljev ekipe Bodacious Racing LLC, poleg tekmovanj, je tudi spodbujanje ljudi, da bodo verjeli, da se njihove sanje lahko uresničijo.

Sreda 28 Dec 2011

V ponedeljek je ekipa na Sanyi morala žrtvovati uvrstitev na drugi etapi Global Ocean Race zahodno od Madagaskarja in tako dobro uvrstitev prepustila CAMPER-ju, Telefonici in PUMI, ki se še borijo za zmago. Med njimi je le dve milji razdalje.

Mike Sanderson in njegova ekipa na krovu Sanye so tako previdno nadaljevali proti Madagaskarju, kjer bodo pregledali možnosti za popravilo poškodb, ki so se zgodile v ponedeljek.

Sanderson je pojasnil, da so imeli srečo, da je David Rolfe na krovu pravočasno opazil poškodovane dele vrvi. "Srečo smo imeli, da se je to zgodilo podnevi", je povedal skiper, ki ni bil preveč dobre volje,

saj so morali prepustiti svojo dobro uvrstitev tekmecem v ozadju. "Če bi se to zgodilo ponoči, bi zlomili jambor". Pričakujejo, da bodo na Madagaskar pripluli jutri, kjer bodo pregledali škodo in naredili načrt, kako nadaljevati tekmovanje.

Z odstopom Sanye pa je vodstvo prevzel Emirates Team New Zealand, ki vodi le 1,3 navtične milje pred skupnim najboljšim Team Telefonico, ki ji 2,2 navtični milji zadaj sledi PUMA Ocean Racing.

Vetrovi v Indijskem oceanu pa so celotni floti dali nov zagon in dvignili povprečno hitrost nad 10 milj. Na četrtem mestu je Groupama sailing team, na katero morajo biti vodilni še kako pozorni, saj pluje nekoliko bolj vzhodno, kjer so stalnejši vetrovi in boljši kot za jadranje. Po napovedih meteorologov, bi Groupama lahko pridobila še dodatne tri ali štiri vozle hitrosti v primerjavi z ostalo floto, saj se na zahodu približujejo območju nizkega zračnega pritiska.

Cammas na Groupami je povedal, da imajo malce drugačen pristop od ostale flote. Tako nameravajo ostati na direktni liniji in počakati na dobre priložnosti, ko bodo lahko prehiteli najboljše.

Veliko pa je odvisno od pravih odločitev v pravem trenutku, saj bo zadnjih 100 milj odločilnih. Kdo bo izkoristil najboljše priložnosti, pa bomo videli v naslednjih dneh.

Sreda 28 Dec 2011