Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Na Gardskem jezeru je ta vikend potekala regata ” Italia Cup Laser” za razrede laser 4.7, laser radial in laser,Italia Cup Arco na kateri so se v razredu laser 4.7 pomerili tudi mladi slovenski jadralci iz JK Burja Izola in JK Pirat Portorož.

V razredu laser 4.7 so organizatorji uspeli izpeljati štiri plove. V konkurenci 145 jadralk in jadralcev je Taš Kolman (JK Burja Izola) osvojil končno 10. mesto, Nicolo Kravanja (JK Burja Izola) 43. mesto, Sandra Lipovec (JK Pirat Portorož) 67. mesto in Luka Lovrič (JK Burja Izola) 78. mesto.

Vir: JZS.si; Foto: Giuseppe La Colla

Torek 14 Jun 2016

V zadnjih letih smo lahko opazili, da so se tudi v navtiki pričeli pojavljati električni motorji. Nizki stroški plovbe, manj hrupa in nobenih emisij toplogrednih plinov. Sliši se odlično, kateri pa so zadržki pri uporabi električnih motorjev v navtiki?

Ko si ogledujemo električni motor za plovilo, nas bo najprej osupnila majhna moč motorja, ki na prvi pogled ne bo zadostovala. Drugi zadržek pa bodo nedvomno baterije, njihova kapaciteta in teža. Predvsem nas bo zanimalo koliko časa bomo lahko pluli z enim polnjenjem, kje bomo lahko napolnili baterijo in katere so možnosti za polnjenje. Pa si poglejmo najprej kako je z močjo električnega motorja v primerjavi z motorjem na notranje izgorevanje.

Moč električnega motorja

Ko si ogledujemo električne motorje bomo najprej opazili, da imajo ti motorji v primerjavi z bencinskimi ali dieselskimi bistveno manjše moči, proizvajalci pa obljubljajo enake rezultate kot nekajkrat močnejši motorji na notranje izgorevanje. Pri moči motorjev smo vsi navajeni najstarejše uporabljene enote – konjska moč (KM), ki se ne uporablja več, saj jo je nadomestila enota za moč W (watt), oziroma kW (1000 W). Razmerje med njima je 1 kW =1,34102 KM oziroma 1 KM = 0,7457 kW. In seveda, kot smo se učili v šoli je pač 1 kW enak 1kW. To sicer drži, vendar moramo pri uporabi motorjev upošteveti številne dejavnike, ki vplivajo na njegovo učinkovitost. Pri pogonu plovila nas zanima, kolikšna je sposobnost motorja, da potiska plovilo. Pri tem moramo upoštevati vse izgube, ki se zgodijo pri prenosu moči od motorja preko pogona do propelerja in kakšne so konec koncev tudi izgube na propelerju. To seveda ni nič posebnega, če bi bile razlike majhne. Pa niso. Razlike so zelo velike. Na primer pogonska moč motorja z notranjim izgorevanjem, ki ima 4 KM ali 3 kW moči na pogonski gredi je zgolj 1 KM ali 0,745 kW. Poglejmo zakaj prihaja do tako velikih razlik.

Vstopna moč ali poraba motorje je običajno merilo za zmogljivost električnega motorje. Merimo ga z močjo, ki jo izračunamo po formuli P = I x U (moč = tok x napetost) in jo prikazujemo v W ali kW oziroma KM. Pri motorjih z notranjim izgorevanjem vhodna moč običajno ni navedena. Lahko bi jo izračunali s pomočjo porabe goriva in kalorično vrednostjo goriva. Le ta bi bila zopet izražena v W, kW ali HP. Pri motorjih na notranje izgorevanje bo moč običajno izražena z močjo na pogonski gredi. Le to izračunamo kot produkt navora in kotne hitrosti. Ta moč je prav tako izražena v kW ali KM vendar ne upošteva izgub, ki so lahko med 30 in 80%. Da bomo lažje primerjali učinek pogonov, bo najbolje da govorimo v tako imenovani potisni moči, ki se kot merilo v trgovski mornarici uporablja že približno 100 let. Tudi ta se izraža v W, kW ali KM pri tem da se upoštevajo vse izgube in dejansko označuje, kakšna moč se dejansko uporabi za pogon plovila.

Primerjava moči motorja na notranje izgorevanje in električnega motorja

  Učinkovitost Vhodna moč Potisna moč
Električni motor 30% – 56% 2.000W
(2,7 KM)
1.100 W
(1,5 KM)
Motor na notranje izgorevanje 5% – 15% 3.700 W
(5 KM)
1.000 W
(1,4 KM)

Električni motor lahko doseže večjo potisno moč pri bistveno manjši moči na pogonski osi. Eden izmed razlogov je v različnih navorih oziroma krivulji navora. Motorji na notranje izgorevanje imajo najvišji navor, ki je dosegljiv le pri določenih obratih motorja, medtem, ko je navor električnega motorja praktično enak pri vseh obratih. Zaradi te lastnosti lahko na električne motorje namestimo propelerje z bistveno večjim izkoristkom, kot lahko to naredimo pri motorju z notranjim izgorevanjem. Faktor učinkovitosti je lahko kar trikraten.

Kot vidimo iz tabele, moramo pri obeh vrstah motorjev računati na izgube. Razlika med vloženo in pridobljeno močjo je pri električnih motorjih manjša kot pri motorjih na notranje izgorevanje. Seveda je tudi pri uporabi električnih sistemov za pogon plovila učinkovitost različna. Nanjo vplivajo številni faktorji, kot je na primer napetost, debelina in dolžina kablov za povezavo baterij z motorjem, konektorji in še bi lahko naštevali.

Če se odločimo za uporabo električnega motorja namesto motorja na notranje izgorevanje, lahko računamo, da bo naše potrebe zadostil motor z 2-3 manjšo nazivno močjo. Pred nakupom se je potrebno zavedati tudi kakšen doseg plovbe nam bo omogočal električni motor, kar pa je odvisno predvsem od baterij in njihove kapacitete. 

Preberite tudi: Baterije za pogon električnih motorjev na plovilih

Torek 14 Jun 2016

Nemško podjetje Torqeedo je napovedalo predstavitev novega modela električnega navtičnega motorja namenjenega za križarjenje in glisiranje. Predstavitev motorja bo na sejmu Seawork International 2016, ki bo potekal med 14. in 16.6. v Southamptonu v Veliki Britaniji.

Novi motor z oznako Cruise 10.0R bo razvil najvišjo moč 12 kW, za dolgotrajnejšo plovbo pa bo najbolj optimalno deloval pri moči 10 kW. Za delovanje bomo potrebovali napetost 48 V. Brez kakršnih koli emisij v okolje bo lahko poganjal plovila s hitrostmi okrog 17.2 vozla. Robustna izdelava je namenjena uporabi v zahtevnih pogojih. Motor ne bo rjavel in je namenjen uporabi v morski vodi.

Motor bomo lahko namestili na plovila, ki glisirajo ali pa na izpordrivna plovila s težo do 10 ton. Teža motorja znaša 42 kg. Lahko se zavrti vse do 1400 obratov v minuti in zagotavlja statični potisk 142 kg. Na voljo bo v treh različicah s dolžino noge med 38,5cm do 63,9cm.

Motor bo na sejmu v Suthamptonu možno tudi testirati.

Več o navtičnih električnih motorjih si lahko preberete v članku. Električni motorji v navtiki

Torek 14 Jun 2016

Pri organiziranem potopu v akvatoriju otoka Pag je prišlo do tragične nesreče. Avstrijskemu potapljaču se je med potopom nenadoma poslabšalo zdravstveno stanje.

Organiziran potop je potekal v bližini otoka Pohlib pri Pagu. Potapljač je ob 16.15 uri organizatorju potopa signaliziral, da se ne počuti dobro. Nemudoma so pričeli s kontroliranim dvigovanjem na površje, kjer je Avstrijec padel v nezavest. Vkrcali so ga na potapljaško ladjo in odpluli v potapljaški center. Takoj po prihodu so pričeli z reanimacijo, vendar je žal 61 letni potapljač, že izgubil bitko z življenjem.

Vir: MMPI

Torek 14 Jun 2016

V petek se je zgodila manjša pomorska nesreča v bližini reške luke. 6,5 m ribiška barka je nasedla na valobran, ker na krovu ni bilo nikogar.

Ribiška barka je v petek v jutranjih urah s prižganim motorjem trčila v valobran reške luke in nasedla. Ker na njej ni bilo posadke je nekontrolirano plula in k sreči ni trčila v nobeno drugo plovilo. Takoj ko je udarila v valobran, je na kraj nesreče priplulo plovilo Luške kapitanije Rijeka.

Le nekaj minut za tem, so v luški kapitaniji prejeli klic, da so v morju približno 2 nmi od kraja nesreče, našli člana posadke N.M., ki je hkrati voditelj plovila, ga vkrcali na svoje plovilo in odpeljali v luko. Po opravljeni preiskavi so ugotovili, da je ribič padel s palube v vodo med ribolovom. Opravili so tudi alkotest, ki je pokazal, da 35 letni hrvaški ribič ni zaužil nobenega alkohola.

K sreči je nesrečo prestal brez poškodb, njegovo plovilo pa je utrpelo poškodbe levega boka in še te nad vodno gladino.

Vir: MMPI; foto: Novilist.hr

Ponedeljek 13 Jun 2016

V Benetkah so se jadralke in jadralci razreda optimist med 2. in 5. junijem pomerili na mednarodni regati za optimiste v ekipnem jadranju. Tradicionalne že 30. regate Trofeo Marco Rizzoti se je udeležilo 23 posadk iz Italije, Nemčije, Turčije, Rusije, Španije, Švice, Alžirije, ZDA in Slovenije.

Za mlade slovenske jadralce, del reprezentance razreda optimist je bila regata tudi pripravljalna regata za prihajajoče evropsko in svetovno prvenstvo razreda. Slovenske barve sta zastopali dve ekipi, in sicer Slovenija 1 v sestavi Daniel Cante, Martin Fras, Luka Zabukovec, Peter Milivojevič in Janez Zabukovec ter Slovenija 2 v sestavi: Matej Planinšič, Jaka Romih, Gašper Strahovnik, Špela Hajdinjak in Caterina Sedmak. Organizatorjem je nekoliko ponagajalo vreme, predvsem v soboto je potek tekmovanja krojilo pomanjkanje vetra in zelo spremenljive razmere na regatnem polju, zato niso uspeli izpeljati vseh predvidenih dvobojev. Ekipa Slovenija 1 je na koncu zasedla šesto mesto, Slovenija dva pa je regato končala na 13. mestu. Zmage se je veselila ekipa ZDA rdeča, drugo mesto je osvojila ekipa Švica 1, tretje mesto pa Švica 2.

Vir: JZS.si; Foto: Marina di Venezia

Četrtek 09 Jun 2016

Čeprav so oceani veliki in je prostora za varno manevriarnje dovolj, pa se trki velikih tovornih in potniških ladij dogajajo. Vse namreč plujejo po ustaljenih plovnih poteh, njihove manevrirne sposobnosti pa so slabe. Mogoče so nezgode bolj pogosto, kot bi si mislili. V videu si lahko ogledate 10 nesreč, ki so jim botrovali različni vzroki.

Četrtek 09 Jun 2016

Le še 150 dni loči najbolj drzne jadralce sveta do pričetka Vendee Globe, najtežje regate na svetu. Včeraj so najhitrejši jadralci že zaključili zadnjo kvalifikacijsko regato, ki jim bo omogočala nastop na Vendee Globe 2016-17.

Francoski skipper Jérémie Beyou ni mogel skrivati svojega navdušenja, ko je priplul v cilj NewYork Vendee transoceanske regate. Na plovbo jo krenili 29.5. ob 11.00 iz New Yorka, prečkal Atlantik in včeraj ob 12:37 (UTC) priplul v cilj, v francosko pristanišče Les Sables d’Olonne. Kot najhitrejši je za plovbo potreboval 9 dni 16 ur in 37 minut. Ob 15:06 uri je kot drugi preplul ciljno črto Sébastien Josse  na jadrnici Edmond de Rothschild, še 90 minut kasneje pa Britanec Alex Thompson z jadrnico Hugo Boss.

Zmaga Jérémie-a Beyou-a je prva njegova vidna zmaga v razredu IMOCA 60. Prav tako je prva zmaga na regati New York Vendee, kot pripravljalni regati za Vendee Globe. Beyou je s tem nakazal, da bo resni kandidat za visoko uvrstitev na letošnji regati, ki se bo pričala 6.11.2016. Po prihodu v cilj je povedal: »Ta zmaga je fantastičen dosežek na solo transatlantski regati. Zmagal sem že na regati Transat Jacques Vabre, kjer sta na krovu dva jadralca , tokrat pa mi je uspelo zmagati samemu. Vsi jadralci na regati New York Vendee smo želeli zmagati, da si povečamo samozavest pred pričetkom Vendee Globe. Občutek je fantastičen.«

Jérémie Beyou je preplul 3460 nmi. Njegova povprečna hitrost je znašala 14:85 vozla. Pokazal je, da je na jadrnico smiselno vgraditi bočna krila – foils, saj so mu omogočila hitrejšo plovbo. Podobno se je izkazalo tudi pri drugih. Jadralci z nameščenimi krili plujejo hitreje od tistih brez.

Videoposnetek prihoda v cilj: 


Četrtek 09 Jun 2016

Plovila Ranieri Open Line so v velikosti od 4,55 m do 9,33m in se označujejo pod imenom Voyager od 17-30, odvisno od dolžine plovila. Modeli z oznako “S” imajo v osnovi drugačno standardno opremo od osnovnih različic in sport dizajn.
Modeli Open Line imajo veliko zunanjega prostora, predvsem na sprednji sončni ploščadi, katera je nekoliko poglobljena in dodatno ograjena z varnostno ograjico. Modeli od 21S naprej imajo tudi manjšo kabino, ki je primerna predvsem za shrambo odvečne prtljage, možno je vgraditi tudi kakšen hladilnik, wc kabinet ipd …

VOYAGER 18S (povezava) in VOYAGER 19S (povezava) iz linije OPEN LINE na zalogi!

Za koga so primerni modeli Ranieri Open Line?

- za popolne začetnike kot izkušene navtike, ki želijo plovilo nad 4,55m dolžine
- za vse, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora
- nezahtevno vzdrževanje
- sorazmerno nizka teža (odvisno od dolžine modela) in primernost za prevažanje z prikolico in osebnim avtomobilom
- široka volanska konzola, primerna za vse, ki želijo dodatne navigacijske instrumente
- dodatna možnost priročne mizice, ki se sestavi iz ležalne ploščadi v sprednjem delu plovila
- nerjaveča, zaščitna inox ograja okrog plovila-primerno tudi za družine z manjšimi otroki
- H.I.S.-sistem trupa, za vse, ki želijo vodljiv, stabilen čoln

Ladjedelnica Ranieri se lahko pohvali z visokokvalitetnimi proizvodi, ki temeljijo na arhitekturi zasnovani na najnovejših spoznanjih o hidrodinamiki. Tako je večina  njihovih trupov izdelanih na bazi H.I.S sistema, ki omogoča manjše trenje v vodi in s tem manjšo porabo goriva, obenem pa odlično vodljivost in stabilnost trupa. Ta tehnologija z uvedbo posebne stopnice na trupu, ustvarja pod trupom zračno blazino, ki zmanjšuje trenje trupa ob vodo in s tem seveda tudi porabo goriva. Kar se tiče materialov zagotavljajo visokokvalitetno plastiko in odlično končno obdelavo svojih izdelkov.

Pri izdelavi plovil Ranieri, so uporabljeni visoko kvalitetni materiali, pri samem razvoju sodelujejo strokovno usposobljeni arhitekti plovil, kateri zagotavljajo vrhunski dizajn in kvalitetno plovbo. Vsi detajli na plovilu so izdelani do potankosti, kar jih uvršča v sam vrh proizvajalcev plovil v tem segmentu.

Za izdelavo se vedno uporabijo najboljši materiali, ki jih je možno dobiti na tržišču, zahvaljujoč razvojnemu centru, kateri ima strogi nadzor. Selekcija materialov bazira na testnih študijah in njihovi kvaliteti ter karakteristikah.

Ena večjih prednosti plovil Ranieri je v visoko kvalitetni plastiki plovila in sami izdelavi trupa, katera je bistveno bolj odporna na tresljaje med samo plovbo in s tem zmanjšuje verjetnost poškodb na trupu.

Vsako plovilo nam že v osnovni ponudbi ponuja ogromno opreme in dodatnih elementov, kar nam da še en dokaz, da RANIERI želi poskrbeti za vsakega slehernega kupca in mu prenesti svojo ekscelenco, kakovost, eleganco in italijansko strast.

Generalni uvoznik vam tudi nudi -10% popust na vse nadaljnje servisne storitve. Da pa se odpeljete pripravljeni na vodne dogodivščine vam v primeru nakupa izvenkrmnega motorja, NULTI servis motorja opravijo GRATIS. Po želji v vašem imenu uredijo registracijo plovila, izdelajo vam registracijsko nalepko za vaš čoln, uredijo zavarovanje in uredijo ustrezno garancijo za nakup. Poleg vsega pa si lahko tudi izberete primerno prikolico za vašega RANIER-ija.

NE PREZRITE specifičnih podatkov čolnov VOYAGER 18S in VOYAGER 19S, ki sta na voljo na ogled v največjem prodajno - servisnem centru podjetja MOTO-NAUTIKA (Ptujska c. 63, Miklavž na Dravskem polju). 

Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
16.369,45 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 305€/mes

Več o plovilu: Ranieri Voyager 18s

CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
17.413,50 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 324€/mes

Več o plovilu: Ranieri Voyager 19s

Sreda 08 Jun 2016

Plovila Crowline poznamo po vrhunski kvaliteti izdelave, izjemnem oblikovanju in vrhunski tehnologiji. Tudi najnovejši model iz te ladjedelnice vas ne bo razočaral. Prej kot to, vas bo navdušil z obliko podobno športnemu avtomobilu in vsem i značilnimi karakteristikami pravega Crowlinea.

Novi 350 SY v dolžino meri 36 čevljev oziroma 11 metrov, v širino pa 3,6 metra. Na njem je dovolj prostora za razkošno preživljanje časa na morju. Notranjost je prostorna in bo zadovoljila še tako zahtevnega navtika. Pri oblikovanju so se posvetili vsakemu detajlu posebej. Za gradnjo so uporabili le vrhunske materiale, kar se vidi že na prvi pogled.

Poglejmo najprej kaj se nahaja v notranjosti.

V premcu plovila je velika postelja, ki ni ločena od salona. Za več zasebnosti je na volj zavesa. Na stropu je veliko okroglo okno, ki zagotavlja dovolj zraka. V levem delu je kuhinja z električnim štedilnikom, umivalnikom ter velikim hladilnikom. Številni predali in omarice so tako pod pultom kakor tudi pod stropom. Nasproti kuhinje je udobna sedežna garnitura in miza, ki jo po potrebi lahko odstranimo. Kopalnica je v levem krmnem delu plovila. Ima majhen umivalnik, WC, nima pa ločene tuš kabine. Dodaten prostor je še v krmnem delu plovila, pod vhodom v kabino. Lahko ga uporabljamo kot sedežno garnituro ali pa spremenimo v dodatno ležišče za dve osebi.

Ker je plovilo namenjeno predvsem preživljanju sončnih dni na vodi, je temu primerno oblikovana zunanjost plovila. Na premcu je velika sončna ploščad s premičnim vzglavnim delom, katerega višino lahko nastavljamo po želji. Kapitanu je namenjena bogata konzola, kjer je dovolj prostora za namestitev vseh merilnikov in navigacijskih inštrumentov. Širok sedež omogoča udobno plovbo dvem osebam. Nasproti komandne konzole je dodatno ležišče, za njim pa priročna dnevna kuhinja z žarom, umivalnikom in dodatnim hladilnikom od pultom. Na krmi je velika sedežna garnitura na kateri se lahko udobno namesti do šest osem. Kopalna ploščad je izjemno bogata. Razteza se čez celotno širino plovila in nudi 3,5 m2 prostora za uživanje ob vodi.

Crowline 350 SY ima dva vgrajena motorja s skupno močjo 860 KM (642 kW), rezervoar za gorivo s prostornino 731 l in tehta med 7250 in 7400 kg. Odvisno od opreme in vgrajenih motorjev. Ker ugrez plovila znaša zgolj 104 cm, z dvignjenimi pogoni pa le 79 cm, se bomo lahko z novim 350 SY zasidrali tudi v najbolj skritih kotičkih.

Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama. www.as-boats.si


Sreda 08 Jun 2016