Zadnje iz eTrgovine

20.00€

Iz prve roke od slovenskega jadralca Jasmina Čauševića, ki je sam prejadral Atlantik, Pacifik…

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu in njegov cilj je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. Jasmin Čaušević je za nekaj mesecev prekinil svoje jadranje in bo še nekaj tednov v Sloveniji ter bo z nami delil svoje izkušnje.

Jadralci imamo na morju veliko odgovornost. Pa ne samo za plovilo, temveč tudi za svoje življenje in življenje posadke, če si z njo delimo svojo jadrnico. Vsak jadralec v nekem trenutku začne čutiti, da ima vse potrebno znanje, je dober skiper, zna odlično jadrati, pozna motor svoje jadrnic »v dušo«, ampak treba je biti pripravljen tudi na nepredvidljive situacije. Ste pomislili na zdravje, zdravstveno zavarovanje, ladijsko lekarno, pripomočke za primere, ko vam zmanjka plina, vode, hrane…? Tudi kulinariko je treba obvladati, npr. kako ohraniti ribo svežo brez zamrzovalnika za celih 7 dni. Kako izkoristiti EPIRB, AIS, IridiumGO…? Ste jadrali že več dni in noči skupaj? Je res dovolj 500€ na mesec, da se odpravim na ocean?

Na takšna vprašanja pozna odgovore iz lastnih izkušenj in iz izkušenj preko pogovorov z drugimi jadralci slovenski jadralec Jasmin Čaušević, ki bo izvedel »aktivno predavanje« s sodelovanjem vseh udeležencev.

Po predavanju bo Jasmin Čaušević na voljo za jadralski klepet.

  • Datum: Torek, 3.3.2020
  • Ura: 18.00
  • Čas trajanja:  2 uri
  • Cena: 20,00 EUR
  • Omejitev udeležbe!
  • Lokacija: Cesta na Brdo 85, Ljubljana (Poslovna stavba Brdo - vhod iz zahodne strani pri travniku)
  • Zagotovljeno je brezplačno parkiranje.
Predavanje: Kako živeti na oceanu in priprava jadrnice

Zadnji video

Vonji in okusi Istre združeni z ambientom in pripovedno mitsko zgodbo predstavljajo nov turistični produkt, ki bo letos obiskovalcem Istre ponudil dodatno kulturno doživetje. Namreč, v devetih istrskih krajih (Medulin, Poreč, Pulj, Pazin, Svetivinčet, Rovinj, Savudrija, Labin in Buzet) bodo odigrane zgodbe in legende, ki se navezujejo na kraj v katerem bodo potekale.

Arheološko najdišče Vižula bo oživelo skozi predstavo „Crispo“, duha rimskih spletk in intrig iz leta 326, po predstavi o ljubezni in tragediji pa bodo obiskovalci uživali v gostiji, ki bo pripravljena po starorimski recepturi.

Gre za edinstven projekt „Istra Inspirit“, ki se bo začel izvajati v drugi polovici junija, za vsako istrsko zgodbo pa so predvidene tri uprizoritve, to je 27 predstav tekom poletja. Cilj predstavitev je oživeti določeno zgodovinsko obdobje. Obiskovalcem bo na sodoben in interaktiven način ponujen celoten vpogled v istrsko zgodovino in dediščino, se pravi od prikaza antičnih spomenikov, staromestnih jeder in muzejev do sodelovanja na rimskih gostijah ali baročnih balih.

Mitska bitja, čarobni napitki čarovnic in igre starodavnega cirkusa bodo zaživeli skozi interaktivne delavnice puljskega Zgodovinskega in pomorskega muzeja Istre ter Združenja čarovnikov klobuk in bodo namenjene otrokom. Lik Vernevoga romana grof Matis Standorf bo z dvema zarotnikoma bežal iz Pazinskega gradu. Gre za predstavo, ki prikazuje leto 1867 v Pazinu in jo organizira Turistična skupnost središčne Istre. Rodni muzej Poreštine organizira predstavo, ki bo skozi dogodivščine razbojnika Domenica Furlana prikazala leto 1699 in baročno zabavo, medtem ko bo v Svetemvičentu zaživel duh zeliščarske in lekarnarke Mare Radolovich, ki so jo leta 1632 meščani razglasili za čarovnico in jo zažgali na grmadi v dvorišču dvorca Morosini Grimani.

Kaj so jedli ribiči batan in kmetje ter o čem so se pogovarjali v rovinjskih kleteh bo prikazala predstava „Spacio“. V staromestnem buzetskem jedru bodo obiskovalci lahko podoživeli duh starega Buzeta, in sicer skozi glasbo, ples, hrano in pijačo starodavnih časov, medtem ko bodo v Labinu spoznali težko vsakdanje življenje rudarjev in borbo za Rudarsko republiko. Savudrijski svetilnik, ki je bil zgrajen leta 1818 bo mesto uprizoritve intrigante ljubezenske zgodbe med grofom Metternichom in savudrijskim dekletom, prepovedano ljubezen pa bodo obiskovalci doživeli tudi skozi gastronomsko ponudbo, ki bo predvsem v znaku afrodizijskih sestavin.

Za prihodnje leto „Istra Inspirit“ načrtuje razširitev na nove kraje in uprizoritev dodatnih devetih zgodb, cilj pa je doseči sto uprizoritev, oziroma program podaljšati na celo leto. „Istra Inspirit“ bi morala postati dodaten razlog za prihod turistov na največji hrvaški polotok.

Vir: http://croatia.hr/

Sreda 06 Jun 2012

Včeraj pozno zvečer, nekateri so se z regatnega polja vrnili šele po deveti uri, se je zaključil prvi dan za udeležence Skandia Sail for Gold v Weymouthu. Preko sedemsto jadralcev iz 59 držav se je zbralo, da se pomerijo prav na prizorišču prihajajočih olimpijskih iger.

Jutranji veter se je držal napovedi in skozi dan močno padel, zato je bila večina plovov prekinjenih, jadralci so se vrnili na obalo in tam čakali do štirih popoldne, ko je bilo vetra spet dovolj za izpeljavo obeh, za nekatere pa vsaj enega plova.

Dekleta v razredu 470, v katerem jadrata naši Tina Mrak in Teja Černe, so uspela odpeljati oba. Tina in Teja sta začeli z 12. mestom in se v dugem plovu uvrstili na 21., skupno po prvem dnevu na 17. mesto.

Laserji so štartali zelo pozno in uspeli izpeljati samo eno regato. Z vode so prišli med zadnjimi, zato smo na uradne rezultate čakali pozno v noč. Karlo Hmeljak se je v konkurenci 93 tekmovalcev uvrstil na 55. mesto.

Vir JZS, http://www.skandiasailforgoldregatta.co.uk/

Torek 05 Jun 2012

Na podlagi poročila iz lanskega leta je Hrvaško ladjevje napredovalo na listah ameriške obalne straže.

V preteklih letih so bile hrvaške ladje izpostavljene pogostim inšpekcijskim pregledom ameriške obalne straže. Na inšpekcijski listi so bili kar na prioritetnem delu za preglede. Glede na rezultate pregledov v lanskem letu pa so plovila, ki plujejo pod hrvaško zastavo, odstranjene z liste plovil visokega rizika. Tako se je Hrvaška flota uvrstila na belo listo, kar je zelo pomemben napredek. Za napredek v varnosti plovbe so najbolj zaslužni v inšpekcijski službi Ministrstva za Pomorstvo, Hrvaški register plovil ter hrvaške posadke, ki plujejo v vodah Združenih držav Amerike.

Torek 05 Jun 2012

Na sedmi etapi Volvo Ocean Race je največjo razdaljo v enem dnevu preplula ekipa Groupame. Uspelo jim je prepluti kar 538,3 nmi.

Ekipa Groupame, s skipperjem Franck Cammasom, je uspela na sedmi etapi regate prepluti v 24 urah kar 538,3 nmi. To jim je uspelo 29.5.2012 Nekoliko manjšo razdaljo v enem dnevu so prepluli na jadrnici Telefonica in sicer 535,5 nmi, kar jim je uspelo na isti dan. Tretji rezultat 521,6 nmi je zabeležila ekipa Puma Ocean Racing.

Tokratna zmaga je že druga trofeja IWC Schaffhausen na letošnji regati. Prva jim je uspela na etapi preko Indijskega oceana, ko so na poti proti Maldivom uspeli v enem dnevu prepluti 478 nmi, druga pa sedaj preko Atlantika.

Trofeja IWC Schaffhausen je nagrada na ekipo, ki v 24-ih urah prepluje najdaljšo pot. Nagrado bo prejela ekipa, ki bo v katerikoli izmed 9-ih etap v 24-ih urah preplula največjo razdaljo.

Na letošnji Volvo Ocean Race rekord drži ekipa Camperja z ekipo Emirati Team New Zealand, ki je uspela na prvi etapi iz Alicanteja proti Cape Townu v enem dnevu prepluti 553 nmi.

V razredu monotrupnih jadrnic trenutni rekord drži ekipa Ericssona 4. Na Volvo Ocean Race 2008-2009 so v enem dnevu uspeli prepluti neverjetnih 596,6 nmi, kar pomeni, da so v povprečju pluli kar s hitrostjo 24,85 vozlov.

Največje dnevne preplute razdalje ekip na 7. etapi

Groupama - 538.3 nmi
Telefonica - 535.5 nmi
PUMA - 521.6 nmi
CAMPER - 517.3 nmi
Sanya - 511.4 nmi
Abu Dhabi - 508.9 nmi

Torek 05 Jun 2012

Na avstrijskem jezeru Traunsee je slovenska posadka Ceeref z Igorjem Lahom na čelu jadrala izjemno dobro in v regatnem delu zasedla odlično drugo mesto, na dvobojevanju pa tretje.

Tokrat vreme ni bilo naklonjeno ekipam. Najprej je rahlo deževalo, potem se je ohladilo in na koncu je posijalo sonce. Ker ob predvidenem štartu regate ni bilo vetra, so regato prestavili na 15.00, ko je potegnil severni veter, ki je omogočil ekipam, da so prečkale startno linijo. Najhitreje je začela domača ekipa AEZ RC44 Team, ki vodstva ni izpustila iz rok vse do cilja regate. Očitno jim je poznavanje domačih pogojev pomagalo. Odlično drugo mesto je osvojila slovenska posadka Ceeref, tretje mesto pa je zasedla ekipa Team Aqua.

Odlično jadranje Ceerefa na avstrijskem jezeru jih je v skupnem seštevku regatnega jadranja prineslo na skupno tretje mesto za ekipo team Aqua na prvem in Artemisa na drugem mestu. V dvobojevanju so na jezeru pridobili 3 nove točke in so tako v skupnem razvrščeni na 6. mesto.

Naslednja regata v razredu RC44 bo med 18. in 22. julijem v Marstrandu na Švedskem.

Torek 05 Jun 2012

Ladjedelnica Heesen Yachts je objavila uspešno prodajo projekta YN 17042, ki je prva motorna jahta opremljena s sistemom Hull Vane, še preden so sistem predstavili navtični javnosti.

Sistem Hull Vane je izdelal navtični arhitekt Piet van Oossanen iz podjetja Oossanen Naval.

Architects. Gre za sistem podvodnih kril (ang. fiol), ki so nameščeni pod trupom plovila in zmanjšujejo upor vode kar za 24% pri maksimalni hitrosti plovila in v povprečju za 18% preko celotnega hitrostnega območja. Sistem poleg zmanjšanja upora zmanjšuje tudi nihanje plovila med plovbo po višjih valovih.

Jahta YN 17042, ki je težka kar 350 t, bo dosegla končno hitrost 15,9 vozlov s pomočjo dveh motorjev z močjo 1080 kW. Potovalna hitrost plovila bo 12 vozlov. Pri celotnem hitrostnem razponu bo drastično zmanjšana poraba goriva.

Zunanjost 42 metrov dolge jahte je oblikoval Frank Laupman iz podjetja Omega Architects. Projekt je zasnoval tako, da mu je uspelo izdelati nizek trup in ohraniti elegantne linije.

Plovilo ima velike steklene površine, ki 12 gostom, ki so nameščeni v šestih kabinah, omogoča kar najboljši stik z morjem. Lastniški kabini sta dve. Ena se nahaja v zgornjem nivoju in ima svojo telovadnico. Druga lastniška kabina se nahaja na spodnjem nivoju in ima prostoren balkon, studio in garderobno sobo. Kabine za goste so v spodnjem nivoju. Dve kabini imata zakonsko posteljo, dve pa imata dve ločeni postelji. Vsaka kabina ima seveda svojo kopalnico.

Jahto bodo predali lastniku leta 2014, medtem ko bo uradna predstavitev projekta navtični javnosti septembra letos.

Torek 05 Jun 2012

Včeraj se je pred Izolo v organizaciji jadralnega kluba MIPC odvijala zadnja regata spomladanskega dela za Pokal Slovenije 2012 – Izola Cup 2012 za regatno-potovalne jadrnice.

V lahkem vetru se je na regatno polje podalo 25 jadrnic, ki so jadrale na privetrno-zavetrni progi. Štart prvega plova se je začel po programu ob 12. uri, dve jadrnici pa sta bili preveč neučakani in sta štartni signal prehiteli za nekaj sekund. Organizator je sicer načrtoval tri plove, a je šibek veter omogočil izpeljavo zgolj dveh.

Po pričakovanjih je bila največja jadrnica na regati Casali (Samo Žvan, Peter Podunavac, SK Triglav) tudi najhitrejša in je gladko zmagala v obeh plovih. Sledile so ji lahke regatne jadrnice, ki so jim razmere do 6 vozlov vetra še najbolj ustrezale. Dve drugi mesti so si v razredu open provozili na Scorpio Blue (Matjaž France, JK Burja Izola), tretja je bila UL FPP Solaria (Aleksander Seifert, AJK FPP).

V razredu ORC je ponovno slavila jadrnica Scorpio (Iztok Krumpak, JK Izola) pred jadrnico Shark (Janez Gorec, JK Pozejdon) in Srečo (Gorazd Krajnik, JK Loka Timing).

Vir: JZS, Foto: http://www.mipc.si

Ponedeljek 04 Jun 2012

Največja navtična spletna trgovina Nikina.eu je v mesecu maju praznovala tretjo obletnico delovanja in v ta namen vsem ljubiteljem navtike ponujajo različne ugodnosti čez celo poletje.

Ponujajo vam različne dodatke, ki so primerni za uporabo na vašem plovilu kot so namizni pribor iz melamina, posteljnine in brisače z različnimi morskimi motivi blagovne znamke Marine Business. V programih dekor in svetila lahko najdete artikle z morskim pridihom s katerimi lahko opremite vaš plavajoči dom ali pa si morsko ozračje ustvarite kar doma. Pred kratkim so svojo ponudbo daril in opreme razširili z navtičnimi oblačili priznanih blagovnih znamk Slam in Marine Pool. Obe blagovni znamki ponujata športna in modna oblačila, katere odlikuje široka paleta barv in privlačen design, ki je primeren za vse, ki imate radi morski stil. Poleg modnih oblačil pa v spletni trgovini najdete tudi oblačila za prave jadralne navdušence proizvajalcev Slam in Gastra, katere združuje kakovost izdelave in visoko tehnološke razvite materiale.

Vse to najdete na www.nikina.eu.

Sreda 30 Maj 2012

Zaradi nastalih ekonomskih razmer v Evropi, so marsikateri milijonarji prisiljeni, da se znebijo svojih jaht. Pogosto se to zgodi v izjemno sumljivih razmerah.

Zavarovalnica Lloyd je zaznala velik porast škodnih zahtevkov za plovila vredna okoli 2 mio EUR in več. Največ zahtevkov je bilo vloženih na področju Grčije in Italije, kar je zavarovalnico prisililo v izvedbo večjega števila preiskav škodnih zahtevkov. V zadnjega pol leta so prejeli kar 14 škodnih zahtevkov za superjahte, ki so bile uničene v izjemno sumljivih razmerah.

Prevare na tem področju sicer niso nič novega. V začetku krize so v Angliji že v letu 2009 zaznali ogromen porast zahtevkov za povračilo denarja za uničena plovila. Na ta način so se lastniki hoteli na hitro znebiti plovil in priti do denarja.

Povečani davki za taka plovila so tudi pogost razlog, da lastniki uničijo plovilo. Na primer v Italiji so z novim zakonom davki za taka plovila vse do 300.000 EUR letno. Kazni za tiste, ki plovila ne prijavijo in plačajo davka, pa so še trikrat večje.

Po novem zakonu v Grčiji lahko davčni inšpektorji obdavčijo osebe, katerih prijavljeni prihodki niso skladni s premoženjem, ki ga imajo v posesti. Jahta je seveda eden izmed enostavnejših pokazateljev premoženja.

V Italiji so izvedli preiskavo, ki je pokazala, da kar tretjina lastnikov plovil prijavi zelo male prihodke ali pa celo nimajo nobenih prihodkov.

Edina presenetljiva novica za Italijane pa je, da bodo vsem lastnikom plovil, ki so v letih 2007 in 2008 pluli na Sardiniji, vrnili preko 3 mio EUR preveč zaračunanih davščin. V teh letih je namreč pristanišče v Sardiniji jahtam neupravičeno zaračunavalo davek za pristajanje vse do 15.000 EUR. Vlada se je temu sicer upirala. Denar so hoteli obdržati. Zaradi sporne davščine se je obisk jaht na Sardiniji zmanjšal za 50%.

Vir: http://medberths.com/

Torek 29 Maj 2012

Ekipa Artemis Racing, ki je letos nova v America's Cupu, je prva izvedla trening z novim jadrom, ki bo nameščen na nov razred katamaranov AC72, ki je prav tako novost v letošnjem Pokalu Amerike.

Na treningu v okolici Valencie so utrpeli hudo poškodbo jadra. K sreči nihče od posadke ni bil poškodovan.
Paul Cayard, CEO ekipe Artemis Racing, je po nesreči izjavil: “Pokal Amerike je tekmovanje, kjer se premikajo meje mogočega v navtični industriji. Vse se vrti okoli tehnologije. Ekipa Artemis je prva, ki je izdelala jadra, ki jih lahko imenujemo tudi krila, za nov katamaran AC72 v polni velikosti in z njim tudi zaplula. Logično je, da lahko pride do napak in da je lahko prva izkušnja korak nazaj pri razvoju.”

Ekipa Artemisa se na tekmovanje pospešeno pripravlja že od 15. marca letos. Tokratna poškodba jadra jih ne bo ustavila, saj so se že lotili popravil.

Torek 29 Maj 2012