Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Portorož bo konec tedna že tretjič zapored gostil uvodno tekmo evropskega pokala za jadralni razred Melges 24. Tridnevnega dogodka se bo udeležilo 24 ekip iz 13 držav, največ iz Italije, Madžarske in Švice, od koder prihaja tudi trikratni olimpijec in aktualni svetovni prvak Christopher Rast.

Slednji bo v četrtek v Jahtnem klubu Portorož vodil seminar o optimizaciji monotipov Melges 24 ter posadkam pomagal izboljšati hitrost plovbe, nastavitev jader in komunikacijo na krovu. Ekipam bo svetoval s spremljevalnega čolna, nakar bo na kopnem sledila še skupinska analiza video posnetkov in primerjava različnih slogov jadranja.

Katera moštva bodo pridobljene informacije najuspešneje uporabila na regatnem polju, pa bodo pokazali petkovi rezultati, ko bo v Piranskem zalivu šlo zares. Flota 24-ih jadrnic se bo izza štartne linije pognala natanko ob 12. uri ter se v južnem vetru pomerila v treh preizkušnjah. Sobotni ritem bo bolj umirjen, saj je za drugi tekmovalni dan napovedan blag severozahodnik, medtem ko bodo nedeljski sklepni plovi potekali v zmernem maestralu.

Čeprav je bil dogodek načrtovan tudi kot državno prvenstvo, organizatorji naslova ne bodo podelili, ker se je na regato prijavilo premalo domačih ekip. Dva dneva pred zaključkom prijav sta namreč na strartni listi le dve slovenski zasedbi - Little Big Man, ki ji poveljuje Marko Potišek in Atena krmarja Jureta Jerkoviča.

“Škoda, da je slovenska udeležba vsako leto bolj skromna. Merjenje moči z rojaki ima vedno poseben čar. Nas pa motivira kakovostna tuja konkurenca, v kateri ciljamo med prvo deseterico. Mislim, da ambicije niso previsoke, kajti pozimi smo bili na treh jadralskih dvobojih, minuli vikend smo intenzivno trenirali, zato si upam trditi, da smo dobro pripravljeni,” je pred premiernim nastopom v letošnji sezoni samozavestni Jerkovič.

In kdo sodi med favorite? Svetovni podprvaki Altea iz Italije si v Portorožu nedvomno želijo ponoviti zmagovalni nastop iz leta 2014, kar jim bo skušal preprečiti svetovni prvak Christopher Rast z ekipo EFG Bank, kot tudi dobitnik lanskega evropskega pokala Gill Race Team iz Velike Britanije. V igro za vodilna mesta zna poseči tudi Hrvat Tomislav Bašić, nekdanji trener olimpijke Vesne Dekleve Paoli in eden najbolj vsestranskih jadralcev v Evropi, če ga ne bodo presenetili madžarski mladeniči FGF Sailing Team, ki so v zadnjih sezonah naglo napredovali in že pretijo najboljšim.

PROGRAM

31.03.   14:00 – 19:00  Prijave, tehtanje, meritve
31.03.   14:30 – 18:30  Seminar Chrisa Rasta
01.04.   08:00 – 10:00  Prijave, tehtanje, meritve
01.04.   10:30 – 10:00  Sestanek krmarjev
01.04.   12:00 – 10:00  Regate
02.04.   11:00 – 10:00  Regate
02.04.   19:00 – 10:00  Gala večerja
03.04.   11:00 – 10:00  Regate in razglasitev zmagovalcev
Sreda 30 Mar 2016

 

Na severnem Pacifiku se je razvil sistem nizkega zračnega pritiska in kaže vso svojo moč. Smer vetra se spreminja tudi za 180 stopinj.

Dvanajst ekip regate Clipper pluje po severnem Pacifiku iz kitajskega mesta Qingdao preko ocena v Seattle na zahodni obali ZDA. Plujejo v vetrovih, ki pihajo s hitrostmi med 30 in 50 vozli in konstantno spreminjajo smer. Nekaj časa plujejo s spinakerji, nato pa morajo naglo zamenjati jadra in pluti s floki in glavnimi jadri. Morje je že močno vzvalovano in plovba je vse drugo kot enostavna. Kaj vse jih še čaka na 3800 nmi dolgem prečkanju Pacifika, bomo videli v naslednjih tednih.

Najbolj severno pluje ekipa Clipper Telmed+ in je trenutno na prvem mestu. Prehiteli so ekipo Unicef, ki se oklepa drugega mesta, sledi pa jim ekipa LMAX Exchange. Skipper ekipe Clipper Telmed+ je povedal, da so včeraj pluli večinoma z vetrom v zmernih vetrovih, sedaj pa se je smer vetra spremenila za 180 stopinj in plujejo v veter, ki je močno ojačal. Ponoči so pluli z lahkim spinakerjem in zelo dobro napredovali. Spremembo vremena so pričakovali in ob prvem znaku novega vetra zamenjali jadra. Takoj ko so spustili spinaker je veter ojačal na 30-50 vozlov. K sreči so bili na spremembo dobro pripravljeni. Trenutno oklevajo med plovbo po najkrajši severni poti in med plovbo najhitrejšo vzhodno ruto. Ker so zgubili vidni kontakt z zasledovalci, bodo počakali na naslednjo pozicijo plovil in se nato odločili, kako bodo pluli naprej.

Razvrstitev po 9 dneh plovbe:

Mesto Ekipa Razdalja do cilja Zaostanek za vodilnim
1 UNICEF 3598.14NM
2 LMAX EXCHANGE 3604.94NM -6.8NM
3 CLIPPERTELEMED+ 3613.92NM -15.78NM
4 GARMIN 3616.2NM -18.06NM
5 GREAT BRITAIN 3619.3NM -21.16NM
6 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE 3626.7NM -28.56NM
7 MISSION PERFORMANCE 3632.63NM -34.49NM
8 DA NANG - VIET NAM 3700.46NM -102.32NM
9 QINGDAO 3726.38NM -128.24NM
10 VISIT SEATTLE 3726.71NM -128.57NM
11 PSP LOGISTICS 3741.5NM -143.36NM
12 ICHORCOAL 3754.98NM -156.84NM

Sreda 30 Mar 2016

V petek 25.3.2016 je posadka jadrnice "Ma" preko radijske postaje poklicala na pomoč. Lesena jadrnica, ki je bila na poti na remont, se je poškodovala in vanjo je začela vdirati voda.

Ker se je pričela potapljati, sta jo člana posadke zapustila v pomožnem čolnu. V akcijo reševanja se je vključila Luška kapitanija Šibenik in Pomorska policija iz Zadra. Policijsko plovilo je nemudoma izplulo na lokacijo nesreče. Po krajšem iskanju so brodolomca našli v pomožnem čolnu. Bila sta približno 2nmi jugovzhodno od otoka Žirje. Skipperja M-Š in članico posadke so prekrcali na policijsko plovilo. Oba sta hrvaška državljana in sta nezgodo preživela brez poškodb.

Jadrnica z imenom "Ma" je potonila med 0,5 in 2 nmi jugovzhodno od otoka Žirje na globinah med 80 in 100m. Ker razbitina ne ogroža plovnega prometa, ni bilo potrebno izvesti nujnega dviga razbitine.

Skipper je z jadrnico izplul iz Biograda in jo je hotel prepeljati v Primošten, kjer naj bi izvedli remont plovila. Zakaj je pričela voda vdirati plovilo, ni bilo možno ugotoviti. V času nesreče so bili vremenski pogoji ugodni in niso bili razlog za vdor vode v plovilo.

Vir: MMPI; slika je simbolična

Sreda 30 Mar 2016

V francoskem mestecu Cavalaire-sur-Mer se je danes zaključila druga regata letošnje serije regat Eurocup prehodnega mladinskega jadralnega razreda 29er, ki sta se je udeležila tudi slovenska jadralca iz Jahtnega kluba Portorož.

Perspektivno posadko sestavljata Rok Verderber, ki je septembra 2015 na svetovnem prvenstvu razreda optimist osvojil naslov svetovnega prvaka, potem pa jeseni s klubskim kolegom Klemenom Semelbauerjem začel s treningi v razredu 29er. Svoj krstni nastop v tem razredu pa sta 14 in 15-letna jadralca opravila pred dobrim mesecem na prvi regati serije Eurocup v Španiji.

V štirih dneh so mlade jadralke in jadralci odjadrali 10 plovov. V konkurenci 101 posadk sta se Rok Verderber in Klemen Semelbauer odlično znašla. Po nekaj nerodnostih sta z odliko opravila nastop na svoji tretji regati v razredu 29er, ki si jo bosta zapomnila tudi po treh zmagah v posameznih plovih (5., 1., (24.), 11., 1., 2., 1., (24.), 4., 20.). Odlično jadranje ju je na koncu pripeljalo do mesta tik pod odrom za zmagovalce, njuno četrto mesto pa je potrditev dosedanjega dobrega dela in odlična motivacija za naprej.

Vir: JZS.si;  foto: arhiv R.V.&K.S.

Sreda 30 Mar 2016

Na Palmi de Mallorci se je v ponedeljek začela regata princese Sofije. V olimpijskem jadralskem razredu finn Vasilij Žbogar na uvodni regati ni odjadral najbolje in se je po prvem dnevu uvrstil na 15. mesto.

Razmere na regatnem polju so ustrezale Izolanu, a tokrat jih ni izkoristil. V prvi regati je ciljno črto prečkal kot 22., v drugi pa 14. “Mislim, da je utrujenost razlog, da mi danes ni šlo bolje, oprema je v redu, vse je kot ponavadi. Nisem bil svež, slabo sem startal obe regati, slabo sem se počutil na jadrnici in ko se na finnu počutiš utrujenega te še dodatno uniči,” je po prvem dnevu povedal Žbogar in dodal: “Očitno sem se si po evropskem prvenstvu vzel premalo počitka. Ampak to regato sem vzel kot trening in počitek ni bil planiran.”

Po prvem dnevu je bil v vodstvu kdo drug kot serijski zmagovalec v razredu finn, Britanec Giles Scott, Vasilij Žbogar pa bo nove priložnosti iskal v prihodnjih dneh: ”Upam, da bo bolje jutri, danes je bil šele začetek, jutri je nov dan in novi priložnosti za dokazovanje.”

Tudi v torek je bil Vasilij še precej utrujen, a željan dokazovanja. V včerajšnji prvi regati dneva pa mu to ni ravno uspelo. “Prva regata ni potekala po mojih željah, startal sem slabo, poskušal sem se izvleči, ampak prav veliko se ni dalo nadoknaditi,” je o prvem nastopu povedal Žbogar, ki je v cilj prijadral kot 30., veliko bolj zadovoljen pa je bil po drugi regati, ki jo je končal na 3. mestu: “Dobro sem startal, bil ves čas v dobrem položaju. Je boljše kot včeraj, vsaj malo v tolažbo pa mi je, da sem bil v obeh regatah pred Gilesom Scottom, tudi on tokrat dela napake.”

Britanec je bil 45. in 11., skupno pa je, s 15 točkami drugi, vodi Novozelandec Josh Junior, ki ima 9 točk in se je izkazal že na odprtem evropskem prvenstvu v Barceloni. Vasilij Žbogar ima na 17. mestu 39 točk in že razmišlja o nadaljevanju tekmovanja: “Do konca je še šest regat, moram se čim bolje regenerirati in upam da se bom bolje počutil jutri, je pa današnje tretje mesto odlična spodbuda.”

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/; foto: Robert Deaves

Sreda 30 Mar 2016

Ta konec tedna, med 25. in 27. marcem 2016, je Jadralni klub Pirat iz Portoroža tradicionalno gostil že 24. Velikonočno regato, letos poimenovano po glavnem sponzorju SAILING POINT VELIKONOČNA REGATA za razred optimist. Gre za najpomembnejšo regato za optimiste v tem delu Evrope ter za najštevilčnejšo regato v Sloveniji, na kateri je zajadralo 527 mladih jadralcev iz štirinajstih držav. Velik obisk jadralcev, njihovih trenerjev in staršev je pripomogel tudi k še živahnejšemu turističnemu utripu Portoroža.

V 24-ih letih se je portoroška Velikonočna regata uveljavila kot najpomembnejša regata za razred optimist v tem delu Evrope, že vrsto let pa slovi tudi kot najštevilčnejša regata v Sloveniji. Vsako leto se je udeleži veliko število mladih tekmovalcev v starosti od 7 do 15 let. Letos jih je prišlo 527 iz štirinajstih držav, največ iz Nemčije in Avstrije, saj za ti dve državi Velikonočna regata predstavlja izbirno regato za izbor reprezentance, prihajajo tudi iz sosednjih Italije, Hrvaške in Madžarske ter iz Slovaške, Češke, Turčije, Malte, letos prvič pa tudi iz Azerbajdžana, Ukrajine, Moldavije in Latvije. Ker Velikonočna regata šteje tudi kot izbirna regata za slovensko reprezentanco, je bilo napeto in borbeno tudi za slovenske jadralce.

Z veseljem spet poročamo o velikem uspehu domačih jadralcev, saj so kar trije slovenski dečki osvojili stopničke. Zmagovalec Sailing Point Velikonočne regate je italijanski jadralec Lorenzo Bassu, drugo mesto je osvojil Daniel Cante (JK Izola), tretje pa njegov klubski kolega Martin Fras. Med deklicami je slavila Antonia Schultheis, ki jadra za Malto, druga je bila Hrvatica Nina Škopac in tretja Italijanka Luisa Penso. Med dečki kadeti je slavil Luka Zabukovec iz JK Jadro Koper, drugi je bil italijanski jadralec Massimiliano Antoniazzi, tretji pa madžarski jadralec Attila Banyai. Med deklicami kadetinjami je bila prva Lucija Škopac, druga njena klubska kolegica iz JK Clivo Nora Šijan, tretja pa Nemka Louisa Muller.

Jadralci so v treh regatnih dneh, od petka do nedelje, odjadrali šest plovov. Vse tri dneve so morali zjutraj najprej nekoliko počakati na veter, potem pa je ta lepo napolnil regatno polje v Piranskem zalivu. Velika flota mladih jadralcev je bila razdeljena v štiri skupine, vsaka s svojim ločenim startom, in teh se je v treh regatnih dneh nabralo precej več, kot bi bilo potrebno. Miro Čarman, predsednik regatnega odbora: “V treh dneh smo izpeljali šest lepih regat v zmernem vetru. Edino težavo so predstavljaje preštevilne ponovitve startov, saj so predvsem najmlajši jadralci na začetku sezone še zelo neizkušeni in zato pogosto preko startne linije. Veliko srečo smo imeli z vetrom, katerega vremenoslovci niso napovedovali v takšni jakosti.”

Organizatorji Velikonočne regate mladim jadralcem že tradicionalno pripravijo tudi zabavno obregatno druženje. V soboto popoldne jih je po jadranju čakal bogat srečolov z lepimi nagradami, po koncu regate pa v okviru podelitve še veliko žrebanje, na katerem so podelili tudi tri glavne nagrade, 15 darilnih bonov za jadralsko opremo, jadro za optimista One Sails in kot prvo nagrado - jadrnico optimist znamke Devoti.

Slavnostne podelitve se je tudi tokrat udeležil piranski župan Peter Bossman, ki je velik podpornik jadranja in Jadralnega kluba Pirat, in je mladim jadralcev z veseljem čestital in predal nekaj nagrad.

Vera Maraspin Čarman, vodja organizacijskega odbora Sailing Point Velikonočne regate: "Letošnja Sailing Point Velikonočna regata je bila rekordna, število tekmovalcev se je povzpelo na 527, zato razmišljamo, da bi prihodnje leto omejili število prijav. Takšen obseg regate je za nas velik logističen zalogaj, saj jo ves čas pripravlja enako velika ekipa, tako na kopnem kot na vodi. Izjemno smo navdušeni tudi nad številom udeleženih držav, jadralci prihajajo kar iz 14, med njimi tudi nekaterih za nas morda nekoliko bolj eksotičnih, kot so Moldavija, Latvija, Ukrajina in Azerbejdžan in očitno postajamo zanimivi tudi za širši prostor. Predstavljam si, da gre dobra beseda od ust do ust in tako regata tudi raste. Imeli smo zelo dobre vremenske razmere, približno 190 jadralcev je bilo tukaj že pred regato na trening kampu, lepo smo zapolnili hotelske sobe. Zelo smo veseli, da vse tesneje sodelujemo tudi z lokalno skupnostjo - vključuje se krajevna skupnost, Hoteli Bernardin, Turistično združenje Portorož, lokalni gostinci in ostali, neprecenljiva je tudi podpora župana dr. Bossmana. Kot kaže se tudi okolica vse bolj zaveda, da je takšen športni dogodek koristen za vse strani.”

Organizacija Sailing Point Velikonočne regate je za Jadralni klub Pirat velik zalogaj, hkrati pa množičen obisk jadralcev predstavlja veliko zainteresirano ciljno skupino, zato pritegne iz leta v leto več sponzorjev. Glavni sponzor letošnje Velikonočne regate je trgovina za navtično opremo Sailing Point, ostali sponzorji pa Občina Piran, Hoteli Bernardin, Krajevna skupnost Portorož, Turistično združenje Portorož, One Sails Slovenia, Fonda, Interexpo, Rooster, Bulb, Sandiline in Vigrad. JK Pirat se vsem za sodelovanje in podporo iskreno zahvaljuje.

Mitja Margon iz trgovine Sailing Point: “Že veliko let sodelujemo z JK Pirat in to regato, tako s svojo prisotnostjo na regati kot z nagradami in manjšimi sponzorstvi, letos pa smo želeli to sodelovanja nadgraditi, zato smo prevzeli generalno pokroviteljstvo z namenom, da prepoznavnost naše trgovine, ki je edina specializirana trgovina z jadralsko opremo na tem področju, razširimo tudi na območju širše regije. Samo z delom na našem območju težko preživimo, zato je to odlična odskočna deska za druga tržišča. Tukaj so jadralci iz Madžarske, Nemčije in drugih držav, ki morda nimajo neposrednega dostopa do tovrstnih trgovin in v tem smo tudi zaradi dobre medijske pokritosti Velikonočne regate videli svojo priložnost. S sodelovanjem smo zadovoljni in kar ustvarimo s prodajo tukaj na regati, z veseljem skozi sponzorstvo spet vrnemo klubu.” Sailing Point je najboljšemu klubu predal tudi prvi prehodni pokal.

Sailing Point Velikonočna regata pa ni le pomemben športni dogodek, temveč v prazničnih velikonočnih dneh predstavlja tudi prijetno turistično popestritev dogajanja v Portorožu, turističnim delavcem, ki več kot 500 mladim, njihovim staršem in trenerjem nudijo namestitev in gostinske usluge, pa tudi lep začetek nove sezone.

V celotno organizacijo tako številčne regate, katere priprava se začne že nekaj mesecev prej, je vključenih okrog 50 članov JK Pirat. V treh dneh regate poskrbijo za nemoten potek dogajanja v zadovoljstvo jadralcev in njihovih staršev, trenerjev ter ostalih spremljevalcev. Marjan Matevljič, predsednik JK Pirat, je ob koncu te največje regate v slovenskem morju zadovoljen povedal: “Vsako leto pride več jadralcev in tudi tokratna regata je bila rekordna, hkrati pa je naša Sailing Point Velikonočna regata tudi druga najštevilčnejša regata za optimiste na svetu. Ocenjujemo, da je trenutno v Portorožu zaradi naše regate približno tisoč ljudi, ki so skupaj ustvarili približno pet tisoč nočitev.

Ponedeljek 28 Mar 2016

V Portorožu se je danes v organizaciji Jadralnega kluba Pirat Portorož s prvimi plovi začela že tradicionalna 24. Sailing Point Velikonočna regata za razred optimist. Od petka do nedelje se bo skoraj 500 mladih jadralk in jadralcev iz Nemčije, Avstrije, Italije, Hrvaške, Madžarske, Slovaške, Češke, Turčije, Malte, Azerbajdžana, Ukrajine, Latvije in Slovenije pomerilo za čim boljše uvrstitve, za jadralce iz Slovenije, Avstrije in Nemčije pa je Velikonočna regata tudi kriterijska regata za izbor reprezentance.

Jadralke in jadralci so prvi dan regate razdeljeni v štiri skupine odjadrali po tri plove. V vodstvu po prvem dnevu je mladi italijanski jadralec Lorenzo Bassu (YC Cannigione), na drugem mestu je Slovenec Daniel Cante (JK Izola), tretji pa Italijan Tinej Sterni (TPK Sirena). V deseterici najboljših sta še dva Slovenca Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) na četrtem mestu in Martin Fras (JK Izola) na šestem mestu.

Vir: JZS.si

Sobota 26 Mar 2016

Tokratni praznični konec tedna potekata kar dve tradicionalni regati, ki sta na slovensko obalo pritegnili več kot 700 jadralk in jadralcev iz številnih evropskih držav. V Izoli so danes organizatorji iz Jadralnega kluba Burja izpeljali prvi dan regate »Izola Spring Cup«, ki jo organizirajo že devetindvajset let zapored. Več kot dvesto jadralk in jadralcev iz Nemčije, Avstrije, Italije, Hrvaške, Črne gore, Latvije, Slovaške, Madžarske, Egipta in Slovenije se bo od danes do nedelje za čim boljše uvrstitve pomerilo v olimpijskem razredu laser, razredu laser radial ter mladinskih prehodnih razredih laser 4.7 in 420.

V olimpijskem razredu laser je po treh odjadranih plovih v vodstvu slovenski jadralec Matej Valič (JK Jadro Koper), na drugem in tretjem mestu sta Avstrijca Herwig Baumel in Claus Dapeci. V konkurenci 25 jadralcev sta še dva Slovenca, Maks Vrščaj (WSC Črnomelj) na devetem mestu in Liam Orel, za katerega je to krstni nastop v tem razredu pa na 12. mestu.

V razredu laser radial je v vodstvu Italijanka Isabella Filippo (SVOC), na drugem mestu je Slovak Miroslav Baran (YC Martin), na tretjem mestu pa je še ena Italijanka Giulia Legissa (SNPJ). V konkurenci 85 jadralk in jadralcev je najvišje uvrščeni Slovenec Jure Medved (BD Ranca) na osmem mestu.

V razredu laser 4.7 je po današnjem dnevu v vodstvu Hrvatica Karla Savar (YC Zagreb), na drugem mestu je Madžar Zoltan Veisse (MVM SE), na tretjem mestu pa še ena Hrvatica Jana Jelčič (YC Zagreb). V konkurenci 47 jadralk in jadralcev sta po treh odjadranih plovih v deseterici dva Slovenca, in sicer Taš Kolman (JK Burja Izola) na petem mestu in Maj Musa Olivieri (JK Olimpik) na osmem mestu.

V razredu 420 so najbolje začeli Nemci, na prvem mestu sta Lennart Kuss in Paul Arp (WSC), drugi sta Jolanda Lene Muller in Arvid Jannes Muller (Greifswalder Yachtclub), tretji pa Sofie Schone in Line Johanna Thielemann (SYC). Edina slovenska predstavnika sta Matija Kocjančič in Veronika Franič (JK Olimpik).

Vir: JZS.si

Sobota 26 Mar 2016

Vsak teden lahko beremo kako v marinah na Jadranu in po svetu izbruhne požar na plovilu. V večini primerov je izbruh požara na plovilu tragičen za plovilo in v primeru prepoznega ukrepanja tudi za plovila v bližini.

Spomnimo se tragedije v marini Punat, kjer je v enem dnevu zorelo 20 plovil. O požaru smo pisali v članku: 20 plovil zgorelo v marini Punat, slike pogorišča pa si lahko ogledate na povezavi: Pogorišče v marini Punat. Prejšnji teden je požar uničil jahto vredno 2,3 mio EUR, v januarju je v marini Miramaris zgorela jahta za 30 mio EUR. Požari se ne dogajajo samo drugim, ogrožena so vsa plovila med njimi tudi naše.

Poglejmo si kaj so najbolj pogosti vzroki za izbruh požara na plovilu.

26% požarov povzročijo viri, ki niso na plovilu. Običajno požar izbruhne na sosednjem plovilu in nato zajeme naše plovilo. Med zunanje vire požara lahko dodamo še izbruh požara v garaži ali hiši kjer je shranjeno plovilo. Zaščitite se pred morebitnimi škodnimi zahtevki, ko na vašem plovilu izbruhne požar.

20% požarov povzroči slaba električna inštalacija na motorju plovila. Razlog so običajno slabi kontakti na starih žicah. Najbolj pogosto se to zgodi na plovilih, ki so stara preko 25 let, kjer so kontakti že močno oksidirani. V kolikor ste lastnik starejšega plovila, predlagamo, da pregledate vso električno napeljavo na plovili in zamenjate vse dotrajane kable, ter redno čistite vse kontakte. Ne pozabite, da izolacija na kablih zaradi visokih temperatur v motornem prostoru, soli in vlage v zraku, prej izgubi svoje izolativne lastnosti in jih je potrebno v celoti zamenjati.

15% požarov izbruhne zaradi problemov na enosmerni električni napeljavi na plovilu (12 V, 24V). Običajno nevarnost povzročajo akumulatorji na plovilu, slaba izolacija kablov, slabi kontakti na konektorjih, zamenjava polarizacije in napačno povezovanje kablov. Vedno kadar morate zamenjati določeno opremo na plovilu, kadar odklapljate konektorje, predhodno označite kable, kateri je pozitivni in kateri negativni in po ponovni montaži preverite, če so pravilno zvezani.

12% požarov izbruhne na izmenični 220V napeljavi na plovilu. Problem je v večini primerov slab kontakt na kablu za priklop plovila na električno inštalacijo na pomolu oziroma v pristanišču. Preden priključite plovilo na zunanji vir napetosti, preverite, če je  v dobrem stanju in če je kabel nepoškodovan. Zamenjajte ga vsaj vsakih 10 let.

9% požarov povzroči pregrevanje motorja. Če se prekine dotok hladilne vode v vaš motor in ga ne ugasnete pravočasno, je velika verjetnost, da se bo vaš motor pregrel. Pritok hladilne vode v motor se lahko prekine zaradi zamašitve sesalne odprtine (pri Z pogonu lahko v morju poberemo PVC vrečko, ki zapre dotok vode. V primeru dviga temperature motorja ustavimo plovili in pregledamo nogo, če se je nanjo prilepila vrečka. Ko vrečko odstranimo naj motor obratuje na minimalnih obratih, da se počasi ohladi.). Drugi vzrok je običajno obrabljen ali uničen impeler zaradi katerega motor ne dobiva zadostne količine vode za hlajenje. Priporočeno je da impeler menjate vsaki 2 leti.

8% požarov povzročijo akumulatorji na plovilih z izvenkrmnim motorjem. Na starejših motorjih starih nad 10 let je vzrok požara regulator napetosti. Če ga ne zamenjate prej, ga obvezno zamenjajte najkasneje ko je motor star 15 let.

Podatki o vzrokih požara so statistični podatki pridobljeni s strani zavarovalnic in njihovih škodnih zahtevkov za primer požara na plovilu.

Izjemno dobra zaščita pred izbruhom požara je avtomatski gasilni aparat PRYoff, ki se sproži v stiku z ognjem in pogasi požar, preden se razširi. Je biološko razgradljiv in ne povzroča škoda na plovilu in ni pod pritiskom, zaradi česar ga ni potrebno letno servisirati. Več o aparatu si lahko preberete na: PRYoff

Petek 25 Mar 2016

V ponedeljek se bo na Palmi de Mallorci začela 47. regata za Pokal princese Sofie. V konkurenci razreda finn bo nastopil tudi Vasilij Žbogar, ki je na španski otok odpotoval takoj po končanem odprtem evropskem prvenstvu, na katerem je bil v absolutno šesti, med evropsko konkurenco pa peti.

“Z rezultatom na evropskem prvenstvu sem zadovoljen, žal na začetku nisem uspel dobiti dobre hitrosti jadrnice, razlog za to je tudi, da se na to tekmovanje nismo posebej pripravljali. Med prvenstvom smo ves čas pripravljali jadrnico, da je bila hitrejša po tistih razmerah. Po vsem tem je končen rezultat dober,” se je prvenstva še enkrat spomnil Izolan, leta 2013 tudi evropski prva v razredu finn in nadaljeval: “Sigurno bi bilo lepo osvojiti še eno medaljo, ki bi bila že peta po vrsti, ampak letos so cilj olimpijske igre, zato smo evropsko prvenstvo vzeli kot trening regato, seveda z željo po čim višji uvrstitvi. Mislim, da smo izpolnili pričakovanja, ki smo si jih zadali.”

Ne le evropsko prvenstvo, vse regate do olimpijskih iger so le etapni cilji in odlična priložnost za preverjanje pripravljenosti, za to tudi pred tekmovanjem na Palmi ni zadal posebnih ciljev: “Palma je etapna regata, je svetovni pokal, ki je za nekatere regata za biti ali ne biti, saj se okoli 30 jadralcev bori za eno vozovnico, ki je še ostala za nastop Evropejca na olimpijskih igrah. Jaz bom poskušal biti čim višje, sem v teku priprav in treningov. Vedno je lepo biti v vrhu, kar pomeni da sem blizu in vse poteka kot mora.” Vsako tekmovanje Žbogar in njegova ekipa izkoristijo za testiranja opreme, uvajanje novosti, izboljšav tako jadrnice kot opreme.

“Na tej jadrnici, ki jo imam, sem drugi najbolj konstanten jadralec, boljši je le Giles Scott, nizam dobre rezultate in najmanj od vseh niham. Na praktično vsaki regati sem v igri za najvišja mesta, kar pomeni, da je jadrnica dobro pripravljena. Iščemo še malenkosti, ki bi dale še dodatno hitrost, po določenih razmerah,” je o stari jadrnici povedal Žbogar in nadaljeval: “Z novo jadrnico imam še nekaj težav pri jadranju po šibkem vetru, to vsak dan poskušamo izboljšati. Z enim očesom smo že na olimpijskih igrah in upoštevamo samo razmere, ki so podobne razmeram na olimpijskih regatnih poljih. Na drugačne razmere se sploh ne oziramo.”

Ne le Vasilij Žbogar, vsi jadralci se ukvarjajo z iskanjem popolnosti, z iskanjem jadrnice in opreme, ki bi jim na najpomembnejšem tekmovanju pomagali do čim višjih mest. “Vsi jadralci se ukvarjajo s tem, da je jadrnica opremljena z najboljšimi materiali, ki se iz meseca v mesec spreminjajo, vedno so novi materiali tako pri jadrnih kot pri jamborih. So vsi jadralci, ki bodo nastopili v Riu, v procesu izpopolnjevanja jadrnic, iskanja novosti. Mi za kaj takega nimamo možnosti, kajti to so veliki finančni zalogaji. Mi poskušamo spreminjati malenkosti, tisto kar pač lahko in kar uspemo finančno. Ostalo pa se moramo osredotočiti na jadranje,” je še povedal Žbogar, ki bo do olimpijskih iger nastopil le še na svetovnem prvenstvu sredi maja v Italiji. Na Palmi de Mallorci bo v razredu finn konkurenca zelo močna, nastopil bo tudi serijski zmagovalec, Britanec Giles Scott, ki je evropsko prvenstvo v Barceloni izpustil.

Vir: JZS.si

Petek 25 Mar 2016