Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Fiumanka, ki na Reko vsako leto privabi večje število sodelujočih bark – letos se je na njej pomerilo preko tisoč jadralcev – in ki jo že tradicionalno rade obiščejo tudi slovenske regatne jadrnice, je bila letos v znamenju dvojne slovenske zmage.

Casali, absolutni zmagovalec s Samom Žvanom na krmilu je za petnajst navtičnih milj dolgo polje Reka – Omišalj – Reka potreboval 3 ure, 46 minut in 22 sekund, dobri dve minuti kasneje je ciljno črto prečkal Veliki Viharnik s posadko Dušana Puha, tretji, s tremi minutami zaostanka za zmagovalcem, pa Shining Umago Maxi z Željkom Perovićem na krmilu.

V skupini Maxi je Veliki Viharnik premagal Shininga, v Grupi 1 pa sta si prvi dve mesti razdelila Casali in Megaenergija s krmarjem Urošem Žvanom.

Samo Žvan je odličen rezultat Casalija, ki je premagal obe jadrnici razreda Maxi, komentiral takole: »Na regatno polje smo odrinili dobro uro pred štartom. Med prvimi. »Navadit se hočem na napovedano bonaco in dobro proučit štartno linijo,« sem rekel fantom. Pred reškim valobranom so nas pričakali pasovi šibke tramontane, izmenjujoč se s pasovi brezvetrja. Štartali smo blizu zunanje oznake z Megaenergijo ob boku in Viharnikom, oddaljenim nekaj dolžin barke. Za razliko od njiju, ki sta jadrala z drifterjema, smo mi ob signalu dvignili genaker. Hitro smo se odlepili od njiju in povedli. Po morda 20-minutnem genakiranju je veter ugasnil, nato pa obrnil v desno, tako smo tudi mi dvignili drifter in orcali proti Omišlju, kjer sta bili obračalni boji. Na pol poti do tam, ob bojah potovalnih jadrnic, smo imeli dobre tri minute prednosti. Tik pred Omišljem se je začelo: veter, bonaca, z desne, od zadaj, hitrost 6, hitrost 0. Z drifterja smo se vrnili na genaker in obrnili okrog boj. S 16-minutno prednostjo! Takrat sem prvič pomislil, da lahko končamo pred Viharnikom in Shiningom, ki se je povsem približal že prej omenjeni dvojici. Nato se je po krajši bonaci veter iz jugozahodne smeri nekoliko okrepil, tako smo napolnili vodni balast in z drifterjem na levih uzdah orcali proti Reki. Pa ne dolgo. Od Učke proti Reki in naprej na obali proti mostu na Krk je začelo deževati. Ustavili smo se v bonaci, VV in Shining pa sta bolj na odprtem s polnimi jadri manjšala našo prednost. Pomislil sem: »Če je kaj pravice na svetu, bo zapihalo z obale, saj se zaradi dežja ohlaja.« In je! Nekaj časa smo celo genakirali, nato pa s polnim drifterjem nadaljevali do reškega valobrana in ohranjali prednost vsaj pol milje. Nato smo obstali v bonaci! VV in Shining sta dobesedno divjala proti nam! Ko sta bila od nas še dobrih sto metrov pa smo tudi mi dobili njun veter, ki je sicer precej oslabel, vendar smo bili zdaj vsi na istem. Z genakerjem smo za valobranom zajadrali v zadnjo slabo miljo regate. Po slabi pojalabandi, ko je že kazalo, da nas bo VV ujel, smo ohranili mirno kri in naradili tri dobre ter izkoristili vse sapice vetra do cilja. Po nekaj intervjujih in veliko prejetih čestitkah se je slavje lahko začelo.«

Vir: JZS; Foto: Davor Perovic

Torek 12 Jun 2012

Letos pozimi so se na ustanovni skupščini zbrali jadralci razreda Seascape18 in tudi uradno potrdili ustanovitev novega razreda – določitev datuma prvega slovenskega državnega prvenstva je bila potem zgolj še formalnost. Ta konec tedna, 9. in 10. junija, se je tako v Portorožu zbralo kar devetnajst posadk iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije in Slovaške, da bi se pomerile za prvi državni naslov v slovenski konkurenci in za zmago v najmočnejši konkurenci seascapov doslej tudi v absolutni.

Po pričakovanjih so bili favoriti za najvišja mesta ekipe Petra Podunavca, hrvaškega asa Tometa Bašića (ki je sicer jadral s svojim dekletom in sinom), pa Luke Baeblerja, Slovaka Tomasa Tuleje kot zmagovalca lanskega Seascape pokala ter Gaee+ Marka Pihlarja, drugouvrščenega v slovenski Monocup razvrstitvi.

Sobotno jutro ni bilo obetavno. Zaporedni močni nalivi so bili sicer neprijetni, a zaradi njih bi se regata vseeno začela – v kolikor bi bila na polju vsaj kakšna sapica vetra. Nanjo je bilo treba počakati skoraj do enih popoldne, ko je vodja regate Bojan Gale le lahko dal signal za štart prvega plova – najprej zgolj dvema barkama razreda JustinTen, ki sta se regate udeležili v okviru regularnega Monocup vikenda. Seascapi so štartali pet minut kasneje in na zelo nestanovitnem polju, tako po moči kot smeri vetra, uspeli zaključiti prvi plov. Drugi je bil prekinjen še preden so prve barke uspele – skoraj že »priplutati« – do prve privetrne oznake. Vetra je bilo za prvi dan konec in bil je čas za tradicionalno in že pregovorno dobro večerno zabavo.

Nedelja je bila torej dan, ki bo odločil o zmagovalcih. Vetra je bilo dovolj, pihal je v sunkih, nekoliko obračal in poskrbel za razmere, v katerih so se lahko izkazali najboljši. Pravilne taktične odločitve so bile ključnega pomena, tako kot čim boljše obvladovanje barke. Flota je bila velika in – če odštejemo najboljše – tudi tako izenačena, da so bili že najmanjši zapleti dragi in so običajno stali več kot samo mesto ali dve.

Po štirih napetih plovih je v skupni razvrstitvi slavil Tomislav Bašić pred Petrom Podunavcem in Luko Baeblerjem. Častni naslov prvega slovenskega državnega prvaka razreda seascape pa gre tako ekipi Petra Podunavca, ki je jadral z Vidom Jerankom in Markom Gardaševičem, na drugo mesto so se uvrstile Pande z Luko Baeblerjem, Leno Koter in Tomažem Vernikom in na tretje – nekoliko nepričakovano – Dejan Presen in Miha Truden, ki sicer običajno zmagujeta na Targetu v konkurenci JustinTenov.

V konkurenci justinov je Blue Sardina (Semiko Marucelj) premagala Morsko vidro z Marjanom Kočilo.

Zelo dobra organizacija, atraktivni jadralski pogoji, korektno jadranje, za komaj ustanovljeni razred pa tudi kar močna konkurenca so najbrž dovolj dobro izhodišče za nadaljni razvoj razreda, pa tudi dobra motivacija, da se naslednjega DP udeleži še številčnejša flota.

Več na www.monocup.com

Ponedeljek 11 Jun 2012

HGK Županijska zbornica Pula ponosno najavlja 3. mednarodni sejem navtične opreme PULA BOAT FAIR, ki bo potekal od 17. – 20. oktobra 2012. na novi, večji lokaciji. Marina Veruda Pula je idealen kraj za kakovostno predstavitev bogatega asortimenta navtične opreme, ki dopušča razširjanje ponudbe z morskimi privezi in suhimi pomoli.

PBF je specializirani sejem poslovnega tipa. Nastal je iz želje proizvajalcev navtične opreme, ki bi rada predstavili svoje izdelke. Za takšno profilirano poslovno manifestacijo obstaja interes številnih domačih in tujih podjetij. To je priložnost, da se ladjedelci, inženirji, oblikovalci plovil, kot tudi sedanji in potencialni lastniki plovil seznanijo z najkakovostnejšimi navtičnimi izdelki in storitvami na trgu. Ravno to je skrivnost uspeha sejma, ki edini v regiji konstantno raste vsakega leta.

Razen same razstave, pomembno mesto na sejmu zavzemajo tudi predavanja strokovnjakov, premiere novih izdelkov in storitev, predstavitve podjetij ter najnovejših tehničnih in tehnoloških inovacij na tem področju.

Kot del sejma se organizirajo tudi poslovna srečanja kot nova zasnova povezovanja proizvajalcev in distributerjev s kupcem. S pomočjo računalniškega programa se dogovarjajo poslovni sestanki, ki lahko prispevajo k medsebojnem poslovnem sodelovanju udeležencev.

Pomembnost sejma so priznali tudi Ministrstvo za podjetništvo in obrt Republike Hrvaške, Istrska županija in Mesto Pula kot glavni pokrovitelji.

Med spremljajoče dogodke s številnimi zanimivimi temami velja posebej omeniti regate, razstave fotografij in predstavitve istrskih vin.

Več informacij lahko dobite na www.pulaboat.com ali pri Županijski zbornici na naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Veselimo se vašega obiska na PBF 2012!

Petek 08 Jun 2012

Izola, 07. junij 2012 – Skupina Petrol je v mandraču v Izoli odprla svoj prvi specializirani bencinski servis za plovila v Sloveniji in s tem razširila svoje poslovanje tudi na oskrbo plovil s pogonskimi gorivi. Petrol načrtuje nadaljnjo razširitev tega poslovnega segmenta na slovenski obali, kjer je mogoče kupiti tudi najkakovostnejše gorivo Q Max.

Izola je na Velikem trgu 1a dobila nov bencinski servis, ki je opremljen z dvema točilnima mestoma, katerih pretok goriva je 50 litrov v minuti. Oskrba z gorivom je mogoča za plovila z ugrezom do treh metrov. Na bencinskem servisu sta uporabnikom na voljo trgovina z osnovno ponudbo izdelkov za osvežitev in ostala galanterija, prilagojena tej vrsti kupcev.
„Navdušeni nad stalno rastjo števila zvestih kupcev na naših bencinskih servisih po vsej državi, nadaljujemo s širjenjem v nov segment poslovanja. S prihajajočo turistično sezono bomo novo generacijo goriv najvišje kakovosti Q Max nudili vsem lastnikom plovil in ljubiteljem aktivne zabave na morju. Poleg goriva navtikom ponujamo vrhunsko storitev, zaradi katere so Petrolovi bencinski servisi ocenjeni kot eni najboljših v Evropi,“ je povedal Roman Dobnikar, direktor družbe Petrol Maloprodaja Slovenija.
Lastniki plovil, kot tudi vsi ostali ljubitelji plovbe, ki se bodo zadrževali na slovenski obali, bodo v ponudbi Petrolovega bencinskega servisa v Izoli lahko izbirali med Q Max 95 in Q Max dizel, ki sodita med pogonski gorivi nove družine visokokakovostnih goriv Q Max, ki so od nedavnega na voljo na vseh bencinskih servisih Skupine Petrol v Sloveniji in v širši regiji. Gre za goriva, ki po svojih lastnostih presegajo aktualne standarde na tem področju.
Bencinski servis v izolski marini je postal del velike mreže bencinskih servisov Skupine Petrol, ki zdaj na slovenskem obsega 314 servisov, v regiji pa jih je že skupaj 457 .
Četrtek 07 Jun 2012

Klub vodnih športov  Velenje  je že drugič organiziral tekmovalno regato na morju, imenovano Velenjčanka. Potekala je tri dni v Šibeniškem akvatoriju, sodelovalo pa je 20 jadrnic.

Prvi dan je bil namenjen treningu in spoznavanju jadrnic in posadk.

Drugi dan je 20 jadrnic napelo jadra in v sončnem vremenu in idealnem vetru opravilo dva plova. Zvečer smo se prijetno utrujeni zbrali na otoku Zlarin, razglasili dnevne zmagovalce in ob dobri hrani in zvokih Dalmatinske klape prepevali pozno v noč.

V jutro tretjega dne nas je zbudila močna burja (pihalo je do 30 vozlov – kar pomeni približno 60 km/uro) in na morju se je odvijala prava mala drama. Veter je bičal jadra in nagibal jadrnice do razbesnelih valov. Po dveh plovih smo proti večeru prispeli v Marino Vodice. Bili smo izčrpani a presrečni, da smo ukrotili »ludo more«.

V Vodicah je bil zaključni večer s svečano razglasitvijo zmagovalcev in seveda močna večerja, ki smo je bili zelo potrebni.

Letos so se domačim jadralcem pridružile tudi ekipe iz Savinjske doline in širše celjske regije. Zmaga je ostala doma. Zmagala je posadka Uroša Preloga, odlično pa so se odrezale ekipe Esotecha, KVŠ in gosti iz Slovenskih Konjic.

Organizacija tekmovanja je bila na zavidljivi ravni in Velenjčanko lahko ocenimo za zelo uspešno. Zagotovo pa je zelo pomembno prispevala k razpoznavnosti in promociji mesta Velenja in častno ponesla njegovo ime v širše okolje ob Jadranski obali.

Nekatere posadke pa žal zaradi spleta različnih okoliščin niso v celoti izpolnile svojih pričakovanj. Pa so se odločile: vidimo se v naslednji »vojni«.

KVŠ(organiz. odbor: Boris Potrč, Evgen Vodopivec, Slavica Živko)

Četrtek 07 Jun 2012

Od 7. do 10. junija, bo reški zaliv gostil po vrsti že 13 jadralsko regato - „Fiumanko“, tekmovanje na katerem se vsako leto zberejo jadralci iz vseh krajev sveta.

Poleg že tradicionalne mednarodne regate Velike Fiumanke in Press Fiumanke bo letos organizirana tudi Rotary regata, Liburnijska regata na novi ruti Mali Lošinj-Reka in Virtual Fiumanka.

Letos se bo Velika Fiumanka odvijala v treh kategorijah in v treh smereh. „Regata tradicionalne gradnje“ se bo jadrala do oznake izpred Porta Baroša, „družinski jadralci“ do oznake izpred Kostrene, medtem ko bodo „regatni jadralci“ po oznaki izpred Kostrene pot nadaljevali do pričetka Omišlja, po oznakah pa se vsi vračajo nazaj do cilja v reško luko.

„Fiumanka“ je neizogiben dogodek za vse ljubitelje adrenalinskega športa. Gre za brezplačno tekmovanje na katerem rezultat ni v ospredju. Tukaj velja predvsem stari rek, in sicer pomembno je sodelovati. Vrhunec športne prireditve je zabava in druženje resničnih ljubiteljev jadranja ob izjemnih spremljajočih vsebinah. „Fiumanka“ je regata, ki je spremenila sliko Reke in jo vpisala v številne jadralske koledarje na Hrvaškem in tudi širše. „Fiumanka“ je več kot regata. To je praznik jadranja, ki ga praznujejo vsi ljubitelji morja in tega prelepega športa.

Vir: http://croatia.hr/

Sreda 06 Jun 2012

Vonji in okusi Istre združeni z ambientom in pripovedno mitsko zgodbo predstavljajo nov turistični produkt, ki bo letos obiskovalcem Istre ponudil dodatno kulturno doživetje. Namreč, v devetih istrskih krajih (Medulin, Poreč, Pulj, Pazin, Svetivinčet, Rovinj, Savudrija, Labin in Buzet) bodo odigrane zgodbe in legende, ki se navezujejo na kraj v katerem bodo potekale.

Arheološko najdišče Vižula bo oživelo skozi predstavo „Crispo“, duha rimskih spletk in intrig iz leta 326, po predstavi o ljubezni in tragediji pa bodo obiskovalci uživali v gostiji, ki bo pripravljena po starorimski recepturi.

Gre za edinstven projekt „Istra Inspirit“, ki se bo začel izvajati v drugi polovici junija, za vsako istrsko zgodbo pa so predvidene tri uprizoritve, to je 27 predstav tekom poletja. Cilj predstavitev je oživeti določeno zgodovinsko obdobje. Obiskovalcem bo na sodoben in interaktiven način ponujen celoten vpogled v istrsko zgodovino in dediščino, se pravi od prikaza antičnih spomenikov, staromestnih jeder in muzejev do sodelovanja na rimskih gostijah ali baročnih balih.

Mitska bitja, čarobni napitki čarovnic in igre starodavnega cirkusa bodo zaživeli skozi interaktivne delavnice puljskega Zgodovinskega in pomorskega muzeja Istre ter Združenja čarovnikov klobuk in bodo namenjene otrokom. Lik Vernevoga romana grof Matis Standorf bo z dvema zarotnikoma bežal iz Pazinskega gradu. Gre za predstavo, ki prikazuje leto 1867 v Pazinu in jo organizira Turistična skupnost središčne Istre. Rodni muzej Poreštine organizira predstavo, ki bo skozi dogodivščine razbojnika Domenica Furlana prikazala leto 1699 in baročno zabavo, medtem ko bo v Svetemvičentu zaživel duh zeliščarske in lekarnarke Mare Radolovich, ki so jo leta 1632 meščani razglasili za čarovnico in jo zažgali na grmadi v dvorišču dvorca Morosini Grimani.

Kaj so jedli ribiči batan in kmetje ter o čem so se pogovarjali v rovinjskih kleteh bo prikazala predstava „Spacio“. V staromestnem buzetskem jedru bodo obiskovalci lahko podoživeli duh starega Buzeta, in sicer skozi glasbo, ples, hrano in pijačo starodavnih časov, medtem ko bodo v Labinu spoznali težko vsakdanje življenje rudarjev in borbo za Rudarsko republiko. Savudrijski svetilnik, ki je bil zgrajen leta 1818 bo mesto uprizoritve intrigante ljubezenske zgodbe med grofom Metternichom in savudrijskim dekletom, prepovedano ljubezen pa bodo obiskovalci doživeli tudi skozi gastronomsko ponudbo, ki bo predvsem v znaku afrodizijskih sestavin.

Za prihodnje leto „Istra Inspirit“ načrtuje razširitev na nove kraje in uprizoritev dodatnih devetih zgodb, cilj pa je doseči sto uprizoritev, oziroma program podaljšati na celo leto. „Istra Inspirit“ bi morala postati dodaten razlog za prihod turistov na največji hrvaški polotok.

Vir: http://croatia.hr/

Sreda 06 Jun 2012

Včeraj pozno zvečer, nekateri so se z regatnega polja vrnili šele po deveti uri, se je zaključil prvi dan za udeležence Skandia Sail for Gold v Weymouthu. Preko sedemsto jadralcev iz 59 držav se je zbralo, da se pomerijo prav na prizorišču prihajajočih olimpijskih iger.

Jutranji veter se je držal napovedi in skozi dan močno padel, zato je bila večina plovov prekinjenih, jadralci so se vrnili na obalo in tam čakali do štirih popoldne, ko je bilo vetra spet dovolj za izpeljavo obeh, za nekatere pa vsaj enega plova.

Dekleta v razredu 470, v katerem jadrata naši Tina Mrak in Teja Černe, so uspela odpeljati oba. Tina in Teja sta začeli z 12. mestom in se v dugem plovu uvrstili na 21., skupno po prvem dnevu na 17. mesto.

Laserji so štartali zelo pozno in uspeli izpeljati samo eno regato. Z vode so prišli med zadnjimi, zato smo na uradne rezultate čakali pozno v noč. Karlo Hmeljak se je v konkurenci 93 tekmovalcev uvrstil na 55. mesto.

Vir JZS, http://www.skandiasailforgoldregatta.co.uk/

Torek 05 Jun 2012

Na podlagi poročila iz lanskega leta je Hrvaško ladjevje napredovalo na listah ameriške obalne straže.

V preteklih letih so bile hrvaške ladje izpostavljene pogostim inšpekcijskim pregledom ameriške obalne straže. Na inšpekcijski listi so bili kar na prioritetnem delu za preglede. Glede na rezultate pregledov v lanskem letu pa so plovila, ki plujejo pod hrvaško zastavo, odstranjene z liste plovil visokega rizika. Tako se je Hrvaška flota uvrstila na belo listo, kar je zelo pomemben napredek. Za napredek v varnosti plovbe so najbolj zaslužni v inšpekcijski službi Ministrstva za Pomorstvo, Hrvaški register plovil ter hrvaške posadke, ki plujejo v vodah Združenih držav Amerike.

Torek 05 Jun 2012

Na sedmi etapi Volvo Ocean Race je največjo razdaljo v enem dnevu preplula ekipa Groupame. Uspelo jim je prepluti kar 538,3 nmi.

Ekipa Groupame, s skipperjem Franck Cammasom, je uspela na sedmi etapi regate prepluti v 24 urah kar 538,3 nmi. To jim je uspelo 29.5.2012 Nekoliko manjšo razdaljo v enem dnevu so prepluli na jadrnici Telefonica in sicer 535,5 nmi, kar jim je uspelo na isti dan. Tretji rezultat 521,6 nmi je zabeležila ekipa Puma Ocean Racing.

Tokratna zmaga je že druga trofeja IWC Schaffhausen na letošnji regati. Prva jim je uspela na etapi preko Indijskega oceana, ko so na poti proti Maldivom uspeli v enem dnevu prepluti 478 nmi, druga pa sedaj preko Atlantika.

Trofeja IWC Schaffhausen je nagrada na ekipo, ki v 24-ih urah prepluje najdaljšo pot. Nagrado bo prejela ekipa, ki bo v katerikoli izmed 9-ih etap v 24-ih urah preplula največjo razdaljo.

Na letošnji Volvo Ocean Race rekord drži ekipa Camperja z ekipo Emirati Team New Zealand, ki je uspela na prvi etapi iz Alicanteja proti Cape Townu v enem dnevu prepluti 553 nmi.

V razredu monotrupnih jadrnic trenutni rekord drži ekipa Ericssona 4. Na Volvo Ocean Race 2008-2009 so v enem dnevu uspeli prepluti neverjetnih 596,6 nmi, kar pomeni, da so v povprečju pluli kar s hitrostjo 24,85 vozlov.

Največje dnevne preplute razdalje ekip na 7. etapi

Groupama - 538.3 nmi
Telefonica - 535.5 nmi
PUMA - 521.6 nmi
CAMPER - 517.3 nmi
Sanya - 511.4 nmi
Abu Dhabi - 508.9 nmi

Torek 05 Jun 2012