Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

 

Jahta Positive Energy je predvčerajšnjim zgorela na otoku St. Thomas.

 

Jahto Positive energy, ki v dolžino meri 77 čevljev, je leta 2014 kupil sedanji lastnik za 2,35 mio USD. Jahta je bila privezana v marini Yacht Haven Grande na otoku St. Thomas na Karibih. V torek jo je zajel požar. Najprej se je začelo iz nje močno kaditi, nato pa so izbruhnili plameni. Ameriška obalna straža je s svojim plovilom odvlekla gorečo jahto s priveza v del marine, kjer požar ni ogrožal drugih plovil. K sreči jim je plovilo uspelo odvleči pravočasno in požar se ni razširil. Na kraj nesreče so priplula številna reševalna plovila, ki so poizkušala pogasiti požar.

Yahta Positive Energij je bila zgrajena lata 2004 v Taiwanu in je bila namenjena le sedmim gostom. Prvotno je nosila ime Pomboo. Leta 2014 se je pojavila na trgu, kjer jo je novi lastnik kupil za 2,35 mio USD in jo poimenoval v Positive Energy. Tokrat je bilo na ladji očitno preveč pozitivne energije in je pričela goreti. Kaj je bil vzrok za izbruh požara še ni jasno.  Gasilci, policija in delavna plovila so se več ur borila z ognjem. Žal je od jahte ostalo bore malo in popravilo ne bo več možno. K sreči v času nesreče ni bilo nikogar na ladji in nihče ni bil poškodovan.

 

Vir: www.dailymail.co.uk

Četrtek 17 Mar 2016

Plovila so povezana s strastjo, ljubeznijo, svobodo in poletnimi užitki, dvakrat na leto pa lastnike plovil čaka tudi odgovorno in zahtevno delo priprave plovila na zimo oziroma na novo sezono.

Spomladi je treba plovilo pripraviti na poletno sezono, preveriti, kakšne posledice je pustila zima, in opraviti vse potrebno, da bo plovba v novi sezoni mirna, varna in zabavna.

Priprava motornega čolna je odvisna od tega, kje je preživel zimo in kaj vse ste postorili že pred njo, vseeno pa vas čaka nekaj nujnih opravil:

Servisni pregled motorja oziroma »dekonzervacija« in pregled delovanja pogona izvenkrmnega motorja.

Pregled električne napeljave in akumulatorjev. Ob tem je potrebno preveriti delovanje vseh električnih naprav in sistemov: varovalk, luči, črpalk (kalužnih), alarmov, navigacijskih in komunikacijskih naprav, sidrnega vitla in podobno. Preverite spoje, oksidacijo in korozijo pri žicah. (Spletni nakup navigacijkih instrumentov) >> http://motonautika-shop.com/oprema-za-colne/signalizacija.html

Temeljito čiščenje notranjosti in zunanjosti. Med res temeljitim čiščenjem boste najlažje odkrili morebitne sledi puščanja vode, ostanke olja, razpoke v trupu (osmoza!), odvite vijake, razrahljane ograje, bitve in jeklene pletenice, sledi škode, ki jo povzročijo glodavci, plesen, raztrgane ali razparane blazine in ponjave, trhle lesene dele in veliko reči, ki jih boste lahko še pravočasno popravili ali zamenjali. Pri čiščenju vso opremo znosite s plovila, jo temeljito prezračite in operite, notranjost pa posesajte in obrišite z vlažno krpo. V ta del spadata tudi pranje zunanjosti in poliranje oziroma čiščenje tub napihljivih gumenjakov. Ne pozabite pregledati rezervoarja za vodo, če ga plovilo seveda ima.

(Spletni nakup čistil in negovalcev zaplovila) > http://motonautika-shop.com/oprema-za-colne/cistila.html

Pregled obvezne in varnostne opreme. Preverite, kako je oprema prestala zimo (poškodbe zaradi vlage in podobno), rok uporabe signalnih raket, stanje in vsebino škatle prve pomoči, rok uporabe rešilnega splava in podobno. Preglejte, preštejte in poskrbite za ustreznost rešilnih jopičev (za otroke in odrasle, preverite samonapihljive jopiče) ter delovanje plavajoče signalne luči. Spletni nakup rešilnih jopičev (http://motonautika-shop.com/nauticna-oprema/jopici.html)

Vrvi. Brez vrvi na barki ne gre. Vsako leto sonce, voda, sol, mehanska obraba in staranje povzročijo nekaj izgube lastnosti, ki jih vrv mora imeti, zato je pomembno, da jih pred vsako sezono pregledate in po potrebi zamenjate.

Nakup vrvi lahko opravite kar tukaj (http://motonautika-shop.com/oprema-za-colne/vrvi.html).

Podvodni del trupa je treba očistiti, obrusiti in po potrebi na novo nanesti zaščitno plast antivegetativnega premaza. Očistiti in zavarovati je treba tudi pogon (propeler), preveriti delovanje plošč trima in stanje pri vsakem podvodnem priključku (odprtine za zajem hladilne vode, kolesce brzinomera, oddajnik globinomera).

Lastniki zložljivih gumenjakov-“prezračite jih“

Pri zložljivih gumenjakih, katere ste po sezoni tesno zvili in zložili v prenosno torbo je potrebno nameniti še dodatno pozornost. Guma je sicer občutljiva na UV žarke, sol in vlago, zato je bolje, da smo plovilo spravili v torbo, vendar je tudi občutljiva na pregibe, če je guma pretesno ali nepravilno zložena. Gumenjak je potrebno v vsakem primeru pred sezono razpreti, pregledati in namazati z zaščitnimi premazi za UV zaščito, pred tem pa ga seveda temeljito očistiti, če ga niste po končani sezoni.

Navtiki pogosto pozabijo na zastavo, ki plapola na čolnu. Bodite pozorni, saj strgana in zbledela zastava ni v čast kapitanu in posadki.

V kolikor je vaša že dotrajana, jo lahko kupite preko spletne trgovine (http://motonautika-shop.com/oprema-za-colne/zastave.html).

Vam poteče tudi registracija plovila?

Pri podjetju Moto-Nautika d.o.o. Vam nudijo tudi 50% cenejše zavarovanje za vodne skuterje v primeru članstva v klubu (http://moto-nautika.com/registracija-zavarovanje/), registracije plovil, podaljšanja, …

V kolikor bi želeli servis in skrb za vašo plovilo prepustiti strokovnjakom, se lahko naročite na servis pri podjetju Moto-Nautika d.o.o., kjer bodo poskrbeli za celovito oskrbo vašega plovila!

Za vse informacije in naročanje na servis pokličite 02/629 04 00 ali 031 386 951!

Na voljo so vam tudi rezervni deli različnih blagovnih znamk (Yamaha, Mercury, Honda,Tohatsu, Evinrude, Volvo Penta,...) na zalogi in pooblaščeni servis za izvenkrmne motorje Yamaha.

Sreda 16 Mar 2016

Letošnja izdaja regate Poetovio Cup, (prej Ptujčanka), bo letos od 14. - 17. aprila 2016, z izhodiščem iz Biograda n/m.

Regata bo potekala po sistemu OPEN z možnostjo uporabe špinakerja oz. genakerja, za razrede: Delta (od 9,51 do 10,25 m), Charlie (od 10,26 do 11,00 m), Bravo (od 11,01 do 12,00 m) in Alfa (12,01 do 13,50 m). Na posameznem plovilu je na posamezni jadrnici lahko ekipa ki šteje najmanj 4 (štiri) do največ 8 (osem) tekmovalcev.

Organizator regate je zakupil 9 enakih plovil Beneteau First 35 in je pripravil ponudbo tudi drugih jadrnic za najem. Tekmovalci se lahko udeležijo regate tudi s svojo jadrnico, ki ustreza razpisanemu velikostnemu razredu.

Spisek razpoložljivih jadrnic ali dodatne informacije za najem jadrnic dobite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali na mobilnem telefonu 041 359 505.

Posadke, ki želijo sodelovati na regati, morajo izpolniti Prijavni obrazec ali Prijavnico, ki jo izpolnjeno pošljete na naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in ob prijavi vplačati 200€ akontacije. Prijave in plačila zbiramo do 7.4.2016 oziroma do zasedbe prostih mest.

Uradni razpis regate na, prijavni obrazci in ostala dokumentacija je dosegljiva na:  http://www.ptujcanka.si/

Sreda 16 Mar 2016

V Tivatu v Črni gori v najprestižnejši marini na Jadranu se je odvil sedaj že tradicionalni PYMC Match Race. Slovenske barve sta zastopali ekipi Lumba (Dejan Persen, Miha Truden, Jure Jerkovič, Marko Pihlar) ter Eureka (Bojan Rajar, Miran Pavlič, Roka Korošec, Gregor Petak).

Ekipa Lumba je glede na lanskoletne uspehe ciljala na najvišje mesto, kljub temu, da so vedeli, da bo nastopila tudi ruska posadka Vladimirja Lipavskya. Le ta je zmagala Nation Cup in je uvrščena na 20. mestu svetovne match race lestvice. Apetiti ekipe Eureke so bili malenkost manjši, saj po trimesečnem jadralskem premoru ni bilo realno, da se bi lahko enakovredno borila s prvima dvema ekipama.

Vetrovne razmere so bile večinoma silno nepredvidljive. V večinoma rahlem in srednjem vetru so izvedli eno in pol serijo Round Robin tekmovanja. Lumba se je morala kar dvakrat podati na regatno polje z rusko ekipo.

Ekipa Eureka je na regatnem polju naredila nekaj napak in tako zaostala tudi za najboljšo črnogorsko ekipo Saše Kekoviča in se uvrstila na 4. mesto. Bili so nekoliko razočarani, saj so bile hitrosti jadranja povsem enake najboljšim ekipam.

Zadnji dan v polfinalu je Lumba izbrala črnogorsko ekipo Kekoviča in oba dvoboja suvereno dobila brez večjih težav. Nekoliko slabše se je dan pričel za ekipo  Eureke. Poškodovanega Roka Korošca so morali zamenjati s Rianom Pilepičem. Kot nasprotnika jim je žreb določil odlično rusko ekipo Vladimirja Lipavskega. V obeh dvobojih so Rusi pokazali, da so v močnem vetru, ki je pihal s hitrostjo preko 20 vozlov, sunki pa so presegali 25, bolje pripravljeni od slovenske ekipe. Hitro pospeševanje iz obratov jih je vedno pripeljalo v superiorni položaj že pred startom. Prednost so obdržali ves čas dvoboja in Eureki se ni uspelo resno zoperstaviti odlično pripravljenemu nasprotniku.

V malem finalu se je Eureka srečala s črnogorsko posadko. Oba dvoboja sta se odvijala v vetru, ki je pihal s hitrostjo okoli 25 vozlov. Obe ekipi sta hoteli pokazati kar največ. Večkrat so se znašli v težavah in se tudi večkrat zamenjali na vodilni poziciji.. Eureka je zaradi malenkost napačnega pristopa, oba dvoboja za las izgubila. Kljub temu, da se jim ni uspelo uvrstiti na višjo pozicijo, pa so zadovoljni z nastopom na regati. Razmere na regatnem polju so bile izjemno težke. Že prvi jadralni dan se je poškodoval član ene izmed ruskih posadk in zaključil v ambulanti.

Finale med Lumbo in Rusi pa je pokazal popoln preobrat, saj so tokrat Rusi dobili vse tri dvoboje zaporedoma. Večinoma zaradi boljšega jadranja v polju. Bilo je tudi nekaj zanimivih situacij, v eni sta se oba para (finale in mali finale) srečala na boji in kaj lahko bi prišlo preobrata zaradi nepoštenega jadranja ruske ekipe. Ker črnogorska ekipa ni protestirala, niso bili kaznovani. Zadnji dvoboj se je odvijal celo brez špinakerjev, saj je veter narasel že v bližino 30 vozlov. Razlika je bila v vseh treh dvobojih sicer majhna, vendar žal vedno v korist ruskih jadralcev.

Tako sta obe slovenski ekipi končali na drugem in četrtem mestu, kar je za obe ekipi mesto slabše od želenega. Sama regata je bila odlično izvedena z resnično veliko prijaznosti in dobre volje, tako da obe ekipi že načrtujeta nastop na naslednji izdaji.

Končni vrstni red:

Vladimir Lipavsky, RUS
Dejan Presen, SLO
Sasa Kekovic, MNE
Bojan Rajar, SLO
Ilija Belan MNE
Maxim Nyemchenko RUS
Gleb Shatkov RUS

Pripravil: Bojan Rajar, Eureka

Sreda 16 Mar 2016

Vrhunski jadralec Alex Thomson je izvedel že tretji ekstremni jadralski podvig, ki ga je poimenoval kar SkyWalk.

Jadralca Alexa Thomsona poznamo po njegovih jadralskih podvigih, udeležbah na najtežjih svetovnih  regatah, njegovi jadrnici in seveda sponzorju podjetju Hugo Boss. Poleg jadranja, pa je znan tudi po svojih kaskaderskih točkah, ki jih izvaja s pomočjo svoje jadrnice. Prvo imenovano Keel Walk – hojo po kobilici, je izvedel leta 2012. Leta 2014 je presenetil z drugo imenovano Mast Walk, ko se je sprehodil po jamboru s krova jadrnice do vrha jambora. Tokrat je izvedel kaskadersko točko imenovano Sky Walk. Kako izgleda hoja po zraku, si lahko ogledate v spodnjem videu.

Oglejte si tudi predhodna dva podviga:

Keel walk: Sprehod po kobilici - video

Mast walk: Hoja po jamboru jadralca Alexa Thompsona (video)

 

 

Skywalk

Snemanje videa SkyWalk:

Torek 15 Mar 2016

Harmony of the Seas je največja križarka ki je bila zgrajena do sedaj. Stala je dobro miljardo EUR, tehta 227.000 ton in je 100 m daljša, kot je bil Titanic. Ima 18 krovov, v dolžino meri 1187 čevljev oziroma 362m, zaposluje 2000 člansko posadko, ki bo skrbela za varnost in udobje 6.000 potnikov.

Ta ogromna križarka je v soboto s pomočjo šestih vlačilcev zapustila pristanišče Saint Nazaire v Franciji in izplula na prve teste plovbe. Pri izplutju so kapitanu pomagali še trije piloti, ki so na simulatorju trenirali kar leto dni, da so zagotovili varno izplutje in prvo testno plovbo. Ker ladja meri v višino 70 m, je bila vidna z obale ko se je oddaljila od nje za nekaj milj.

Kaj vse nudi ladja svojim potnikom. Na krovu sta kar dva FlowRider-ja, ki simulirata valove za deskanje na vodi, dve plezalni steni, drsališče, gledališče, kino, botanični vrt, številne vodne tobogane, bazene in še bi lahko naštevali. Ladjo bo lastnik prevzel v sredini maja letošnjega leta in z njo odplul v Southampton. Ladja se bo nato vrnila v Barcelono, kje bo pričela svoje prvo križarjenje po Mediteranu.

Video s prve plovbe: 

Gradnja ladje: 

Vir: Reuters, youtube

Torek 15 Mar 2016

Jadrnica X4 je že drugi model iz nove serije X ladjedelnice X-Yachts.

Nova serija jadrnic združuje najbolje iz obeh obstoječih serij Xp (hitre jadrnice) in Xc (potovalne jadrnice).

Nova serija X so jadrnice, ki imajo dobre plovne lastnosti jadrnic serije Xp in udobje ter moderno obliko jadrnic serije Xc. Na krovu in pod njim lahko opazimo številne inovativne rešitve. Ker je namen serije X, da bo jadralska izkušnja na najvišjem nivoju, so za izdelavo uporabili materiale visoke kvalitete.

Nova X4 ima težko kobilico in izjemno ambiciozna jadra. Namenjena je plovbi v veter in se bo odlično iskazala v razburkanem morju. Zaradi povečanja velikosti jader, so na plovilo namestili močnejšo opremo, ki bo prenašala večje obremenitve med jadranjem.

Trup je izdelan s pomočjo vakuumske tehnike kar zagotavlja manjšo težo, večjo trdnost in večjo varnost. Jadrnica ima v osnovni izvedbi 3 kabine in en oziroma dva toaletna prostora. V letu 2017 bo na voljo tudi verzija z dvema kabinama in enim ali dvema toaletnima prostoroma. V podpalubju so nameščene številne luči in 12 odprtin, ki zagotavljajo dober pretok zraka, ko smo na sidru ali v pristanišču.

Na krmi je nameščenih 6 vitlov.  Dva za glavno jadro in štirje za genoo. Dva velika krmilna obroča omogočata krmarju  enostavno krmarjenje in preglednost pri plovbi v vseh pogojih. Že v osnovni različici ima X4 veliko kopalno ploščad in lestev s štirimi stopnicami za enostaven dostop v vodo in iz nje.

Standardna kobilica je izdelana iz svinca in sega 2,2m globoko v morje. Opcijsko se lahko odločimo tudi za krajšo kobilico katere ugrez je le 185 cm ali pa daljšo, katere ugrez meri 2,5 m. V dolžino meri 12,5m, največja širina pa znaša 3,95m. Jadrnica bo imela vgrajen motor 33kW, rezervoar za gorivo s 200l prostornine in rezervoar za vod s 340 l. Velikost glavnega jedra bo 54m2, genoo bo merila 43 m2, asimetrični špinaker pa 150m2.

Jadrnica X4 bo prvič zaplula v letošnjem poletju. Ogledali si jo bomo lahko na jesenskih navtičnih salonih.

Fotogalerija: X-Yachts: X4

Torek 15 Mar 2016

V lanskem letu je superjahta »A«ruskega miljarderja Andreya Melnichenks plula po zahodni italijanski obali. V mesecu juliju je bila zasidrana v zalivu poleg kraja Portofino, kjer je nastal videoposnetek jahte posnet iz zraka. Kljub temu, da je premec prazen (helipad za pristajanje helikopterja), pa ima jahta 3 bazene, 7 sob za goste, skupaj s posadko pa lahko sprejme 37 oseb. Kljub njeni razsežnosti, je ostalo dovolj prostora za privez številnih drugih jaht, ki pa v primerjavi z A izgledajo kot majhni čolnički.

Torek 15 Mar 2016

V koprskem akvatoriju je od petka 11. marca do nedelje 13. marca v organizaciji Jadralnega kluba Jadro Koper potekala regata za jadrnice razreda laser, laser radial in laser 4.7 za serijo tekmovanj Europa Cup. Regate se je udeležilo 189 jadralk in jadralcev iz Hrvaške, Avstrije, Italije, Madžarske, Srbije, Latvije, Ukrajine in Slovenije.

Prvi dan je regatnemu odboru uspelo izpeljati tri plove v vseh razredih, v soboto so po močni burji v razredu laser standard odpeljali dva plova, v preostalih razredih pa po en plov. Tretji dan jadranja je bila burja premočna, zato jadralci niso odšli na morje.

V razredu laser standard je zmagovalec regate Valeriy Kudryashov in Ukrajine, v razredu laser radial Italijan Emil Toblini, v razredu laser 4.7 pa Hrvat Leon Kljuš. Od slovenskih jadralk in jadralcev je najboljši rezultat dosegel Matej Valič (JK Jadro Koper), ki je v razredu laser standard regato končal tik pod odrom za zmagovalce na četrtem mestu. V razredu laser radial je Liam Orel (JK Jadro Koper) dosegel 27., Kim Pletikos pa 28. (YC Portorož) mesto. V razredu laser 4.7 je bil najboljši Taš Kolman (JK Burja Izola) na 16. mestu, Maj Musa Olivieri (JK Olimpic) pa je regato končal kot 18.

Laser standard

UKR 171427 Kudryashov Valeriy; 4,0 (1) 1 1 1 1
CRO 199824 Sindik Dino; 10,0 (7) 2 3 3 2
UKR 171228 Zhukalin Ivan; 13,0 (6) 3 5 2 3

Laser radial

ITA 204308 Toblini Emil; 10,0 1 5 4 (26)
ITA 205261 Sammarco Matteo; 13,0 2 8 3 (18)
CRO 207483 Perkovic Dominik; 13,0 (55) 4 7 2

Laser 4.7

CRO 204733 Kljuš Leon; 9,0 (10) 3 1 5
ITA 202260 Gallinaro Guido; 10,0 7 1 (10) 2
ITA 205245 Navoni Elisa; 10,0 3 3 (12) 4

Vir: JZS.si, Foto: JK Jadro Koper

Ponedeljek 14 Mar 2016

Te dni na hrvaškem piha burja, ki dosega neverjetne hitrosti. Aleksandar Gospič je uspel posneti video na Paškem mostu, ki povezuje otok Pag s celino. Burja je dosegala hitrost 200 km/h.

Ponedeljek 14 Mar 2016