Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Včeraj so v Zagrebu podelili posebna priznanja reševalnim, ki so se v lanskem letu posebej izkazala pri svojem delu in ogrozila svoja življenje, da bi rešila druga.

Kristalno plaketo je prejel Tomislav Margaretić, član reševalne dubrovniške ekipe Emergensea. Skupaj s posadko ladje luške kapitanije Dubrovnik so reševali peterico kajakašev, ki jih je zajela nevihta na morju v okolici otoka Koločep.

Kako je potekalo reševanje?

24. maja lanskega leta ob 13:44 uri je center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju iz Reke prejel nujen klic. Skipper kajaka je še s štirimi kajakaši veslal v bližini otoka Koločep, ko jih je zajela nevihta. Močan veter jih je začel odnašati proti strmim stenam otoka. V akcijo reševanja so vključili pomoč na morju Emergensea, ki je angažirala svojo posadko v Dubrovniku. Z reševalnim plovilom so takoj izpluli proti lokaciji, kjer naj bi se nahajali nemočni kajakaši. V rekordno kratkem času jim je uspelo priti do otoka. Ker so se vremenske razmere močno poslabšale, je kajakaše že odneslo na skale otoka. Reševalci so jih našli v majhnem zalivu, kamor pa niso mogli pripluti zaradi številnih čeri in podvodnih sten. Približali so se jim lahko le na razdaljo 30 m. Nevihtni vetrovi so bili stalno močnejši in morje je pobesnelo. Pričela se je borba za življenje. Kajakaši so bili izmučeni in odrgnjeni od skal, na katere jih je metalo morje.

Reševalec Tomislav Margaretić z reševalnega plovila Emergensea je videl, da se kajakaši ne bodo uspeli rešiti sami in priplavati do plovila. Skočil je v podivjano morje, odplaval do ponesrečencev in vsakega posebej odvlekel do plovila. V tem času je priplulo na kraj nesreče tudi plovilo Luške kapitanije Dubrovnik, ki je v reševanju asistiralo.

Tomislav Margaretić si je za nesebično pomoč in pravo filmsko reševanje peterice, prislužil posebno Kristalno plaketo za leto 2015.

V mrežo pomoči na morju Emergensea se lahko včlanite na http://www.emergensea.net/hr in si zagotovite brezskrbno plovbo preko cele poletne sezone že za 36 EUR. Zaupajte najboljšim!

Četrtek 03 Mar 2016

Zgodba italijanske blagovne znamke Ranieri se je pričela na koncu 60ih in že uspešnih 40 let, drži družinsko tradicijo, v kateri se je uspešno menjalo že več generacij. Skupaj z rastjo podjetja, so temu posledični tudi vedno večji uspehi, ki so postavili RANIERI v sam svetovni vrh.

Plovila Ranieri se razvrščajo v 4 namembnostne razrede: Open Line, Sundeck Line, Cabin Line in Sport Fishing Line, v dolžinah od 4,55m do 9,30m. Ranieri stavi ves svoj uspeh na brezkompromisno kvaliteto, sodoben italijanski slog in najsodobnejšo hidrodinamiko, zasnovano iz strani navtičnih arhitektov z uporabo C.A.D. sistemov. Skupaj z izvenkrmnimi motorji, Ranieri ustvarja ultimativno, učinkovito in zanesljivo pomorsko izkušnjo.  

Vsak čoln skupaj z izvenkrmnim motorjem je skrbno premišljen, da je kos vsem vodnim dejavnostim. Naj bo to: vodno smučanje, ribolov, potapljanje, križarjenje ali preprosta sprostitev z družino in prijatelji. S kombinacijo odlične kakovosti in razkošnega stylinga je Ranieri primeren za izkušenega navtika ali začetnika v navtičnem svetu.

Hull Innovative System H.I.S.

H.I.S. je ekskluzivna tehnologija uporabljena v razvoju trupa in produkciji Ranieri plovil. H.I.S. sistem deluje na princip zračne blazine, ki jo ustvari zrak pod ladijskim trupom. Posledično je krmiljenje s čolnom lažje, omogoča hitrejše pospeševanje, zmanjša porabo goriva in poveča stabilnost ter zmogljivost. Pri izdelavi plovil Ranieri, so uporabljeni visoko kvalitetni materiali, pri samem razvoju sodelujejo strokovno usposobljeni arhitekti plovil, kateri zagotavljajo vrhunski dizajn in kvalitetno plovbo. Vsi detajli na plovilu so izdelani do potankosti, kar jih uvršča v sam vrh proizvajalcev plovil v tem segmentu. Za izdelavo se vedno uporabijo najboljši materiali, ki jih je možno dobiti na tržišču, zahvaljujoč kupnemu centru, kateri ima strogi nadzor. Selekcija materialov bazira na testnih študijah in njihovi kvaliteti ter karakteristikah.

Ena večjih prednosti plovil Ranieri leži v osnovni in dodatni opremi. Vsako plovilo nam že v osnovni ponudbi ponuja ogromno opreme in dodatnih elementov, kar nam da še en dokaz, da RANIERI želi poskrbeti za vsakega slehernega kupca in mu prenesti svojo ekscelenco, kakovost, eleganco in italijansko strast.

Ekskluzivni prodajalec in uvoznik za Slovenijo in Hrvaško, je slovensko podjetje MOTO-NAUTIKA d.o.o., kjer lahko obiščete največji servisno – prodajni center na Štajerskem. V salonu plovil, lahko izbirate tudi med ogromno zalogo, kjer vas čakajo strokovno usposobljeni svetovalci, ki bodo glede na vaše potrebe in želje, znali poskrbeti in izbrati popolno plovilo.

Več na www.ranieri.si in www.moto-nautika.com.

Modeli:

Voyager 30

Voyager 19s

Voyager 18s

Voyager 17

Voyager 20


Sreda 02 Mar 2016

Pred štirimi dnevi je flota regate Clipper izplula iz pristanišča Da Nang v Vietnamu in se podala proti kitajskemu mestu Qingdao, ki je cilj osme etape regate.

Posadke so iz Vietnama izplule v solidnem vremenu. Smer plovbe je bila severovzhod, proti južnemu delu Taiwana, kjer se bo pričel Ocean Sprint. Cilj šprinta bo na severu Taiwana, ki ga bodo obpluli po njegovi vzhodni strani. Kmalu po štartu etape se je veter okrepil. Ker piha iz severovzhoda se posadke več čas borijo s plovbo v veter. Na približno polovici poti med Vietnamom in Taiwanom se je flota razdelila na dve skupini. Jadrnici Clippertelmed + in PSP logistics sta se odločili, da zaplujete proti severu, medtem, ko se je ostalih deset ekip odločilo, da pluje proti vzhodu, proti Filipinom. Po štirih dneh plovbe se je izkazalo, da je bila odločitev dvojice ekip boljša. Trenutno sta si ekipi priborili preko 80 nmi prednosti pred zasledovalci. Najhitrejša je ekipa Clippertelmed+, ki ima pred ekipo PSP Logistics 23 nmi prednosti, tretja ekipa Visit Seattle pa zaostaja 82 nmi. Najpočasneje napreduje ekipa Unicef, ki zaostaja že 175 nmi.  Vse ekipe trenutno plujejo že v nekoliko šibkejših vetrovi. Napredujejo počasi, saj so v zadnjih 12 urah prepluli le med 60 in 80 nmi. Plovba v veter in močan morski tok jim plovbo močno otežujeta.

Darren Ladd, skipper ekipe IchorCoal, ki pluje na trenutno petem mestu, je plovbo v zadnjih 24 urah opisal takole: » Še vedno plujemo v močan čelni veter. Plovba proti severu, za katero sta se odločili vodilni ekipi, se je trenutno izkazala za boljšo taktično odločitev. Če pa je bila to najboljša odločitev, ne bomo vedeli do konca etape. Na dolgih plovbah, se vetrovni pogoji spreminjajo. Razlikujejo se glede na področje plovbe. Nismo še obupali, se je pa težko sprijazniti, ko vidiš, da je konkurenca pobegnila, se skrila za horizont in zavihtela na vrh lestvice.«

Olivier Cardin, skipper ekipe LMAX Exchange je dejal: » 24 ur plujemo v težkih pogojih. Plujemo v veter. Morje je močno vzvalovano in plovba je naporna. Kje so sedaj tisti vetrovi, ki so nas potiskali naprej pred tremi tedni na prejšnji etapi. Sedaj nas potiskajo nazaj. Plujemo z Yankee 3 in 2 jadri. Plujemo v veter in se zaletavamo v visoke valove, ki so kot pravi vodni zid. Življenje na barki je naporno. Težko kuhamo, spimo in težko je uporabljati toaleto. Je težko, vendar ni nemogoče. Posadka se je pogojem hitro prilagodila. Veter se počasi umirja. Za njim tudi valovi. Zjutraj smo lahko zamenjali jadra. Plujemo še vedno proti vzhodu. Ostali plujejo bolj severno. Kaj je bila prava izbira, se bo šele pokazalo.«

Sreda 02 Mar 2016

Projekt Adriatic Europa – Dušan Puh Sailing Team je zasnovan kot povezovalni projekt, usmerjen k podpori in promociji jadralnega športa, ekologiji in naravnih razvojnih potencialih jadranskega morja, s poudarkom na razvojnih priložnostih severnega Jadrana in Slovenije kot pomorske države, s prisotnostjo slovenske maxi jadrnice na regatah na območju celotnega Mediterana.

ZGODOVINA

Jadrnica je v celoti izdelana iz karbonskih vlaken in je bila prvič splovljena pod imenom Riviera di Rimini leta 1998. Zasnoval jo je »Studio Vallicelli« priznanega italijanskega arhitekta in industrijskega oblikovalca Andrea Vallicellija. Od leta 2002 pa vse do leta 2009 je bila zmagovalna jadrnica projekta Esimit Europa 1 pod vodstvom Igorja Simčiča, ki se je začel z idejo o povezovanju ljudi in spodbujanju tesnejšega sodelovanja med evropskimi državami in vizijo graditi mostove med športom, diplomacijo, družbeno odgovornostjo, kulturo in poslovanjem.

Od pomladi 2016 bo jadrnica z imenom Adriatic Europa plula pod slovensko zastavo.

TEHNIČNI PODATKI JADRNICE ADRIATIC EUROPA

Dolžina: 19 m
Širina: 4,78 m
Ugrez: 4,20 m
Teža: 7,5 t
Vodni balast: 1,1 t
Višina jamborja: 25,65 m
Glavno jadro: 140 m²
Flok 1: 76 m²
Drifter: 170 m²
Genacker: 350 m²
Motor: Yanmar 55 KM

DOMICIL JADRNICE

Domicil jadrnice Adriatic Europa je v univerzitetnem in pristaniškem mestu Koper, ki slovi po svoji razvojni naravnanosti. Koper je mediteransko mesto z jasno vizijo, v katerem domujejo inovativnost, tradicija in sodobnost. Je zdravo, aktivno in športno mesto po meri človeka, ki zre v prihodnost. Rojstvo projekta Adriatic Europa je logična posledica pozitivne razvojne naravnanosti Mestne občine Koper, ki jo že četrti mandat uspešno krmari župan Boris Popovič.

JADRALNA EKIPA

Dušan Puh – skipper in kapetan, Gašpar Gašpar Mišič, Rok Poropat, Nejc Šorel, Bojan Starčič, Marjan Bauer, Dušan Mrdakovič, Rudi Frantar, Dejan Gulič, Denis Magajna, Dean Kogoj, Juta Ošlak, Andrej Gregorič, Borut Maraž, Mitja Beltram, Rok Krivic, Matjaž Puh, Špela Puh, Gregor Starčič, Dan Poljšak, Andrej Babnik, Matej Ugrin, Aljoša Pečan, Peter Matek, Miran Štiftar, Rafael Vidmar, Jure Butorac.

DUŠAN PUH

Dušan Puh je nekdanji olimpijec, jadralski velikan in nedvomno eden izmed najbolj izkušenih in vsestranskih slovenskih jadralcev.  Je zmagovalec številnih regat na jadrnicah vseh tipov in velikosti, med drugim večkratni absolutni zmagovalec najštevilčnejše regate na svetu Barcolana v vlogi krmarja ali taktika. Posadko nove jadrnice Adriatic Europa sestavlja večina članov posadke iz uspešnega Mobitelovega jadralskega projekta Veliki Viharnik, ki je pod vodstvom Dušana Puha v zadnjih 15 letih zmagala na več kot 90 % vseh regat doma in v tujini.

PLAN REGAT V LETU 2016

28. april do 5. maj Vis-Dubrovnik-Palagruža-Vis, Jadranska regata
7.maj Izola-Portorož, Marinada
4. junij Reka, Fiumanka
27. do 28. avgust Izola, Pokal Val navtike
3. september Piran-Izola-Koper-Piran, Šavrinska regata
10. september Izola. Diplomatska regata
17. do 19. september Trst-Sveti Ivan na Pućini-Trst
24. september Split-Mrdulja-Split, Mrdulja
30. september Benetke-Sesljan, Veneziana
2. oktober Trst-Sesljan, Trofeo Bernetti
9. oktober Trst, Barcolana
14. do 16. oktober Split-Vis-Split, Viška regata
22. oktober Portorož, Zaključna regata, Memorial Francija Stresa

Več o projektu si lahko preberete na: www.adriaticeuropa.com

Sreda 02 Mar 2016

V Las Palmasu na Kanarskih otokih se nadaljuje odprto evropsko prvenstvo razreda laser. Tudi danes so jadralke in jadralci opravili po tri plove in tako nadomestili prvi dan prvenstva, ko so zaradi močnega vetra in visokih valov ostali na kopnem.

V olimpijskem razredu laser je po šestih odjadranih plovih in zaključku kvalifikacijske serije najvišje uvrščeni slovenski predstavnik Mariborčan Žan Luka Zelko (ŠD Maraktiv), ki je danes z dobrim jadranjem napredoval kar nekaj mest po lestvici navzgor. Z odličnim sedmim, 26. in 19. mestom je na skupnem 39. mestu. Nik Pletikos (JK Portorož) je v današnjih treh plovih končal na 47., 25. in 48. mestu in je na 74. mestu. Na prvem mestu ostaja Britanec Nik Thompson, na drugo mesto se je povzpel Argentinec Julio Alsogary, tretji pa je Nemec Philipp Buhl.

Edina Slovenka med jadralkami olimpijskega razreda laser radial Kim Pletikos (JK Portorož)  je v današnjih treh plovih v cilj prijadrala na 42., 13. in 35. mestu in je na skupnem 74. mestu. Vrstni red na vrhu se ni spreminjal, prvo mesto si tudi po današnjem dnevu delita Nizozemka Marit Bouwmeester in Švedinja Josefin Olsson, na tretjem mestu pa je Finka Tuula Tenkanen.

Jutri se začenja finalna serija, do petka pa je pred jadralkami in jadralci še po šest plovov.

Vir: JZS.si; Foto: Alberto Sánchez / European Laser Senior Championship 2016

Sreda 02 Mar 2016

Sekcija za velike jadrnice je 29. februarja sprejela sklep o objavi razpisa za Pokal Slovenije 2016. Po stalnem upadanju števila sodelujočih smo poskusili pokalno tekmovanje v novi sezoni narediti manj zahtevno in ga približati širšemu krogu jadralcev. Regate bodo tako po novem potekale le en dan in bodo z izjemo tradicionalne Šavrinske regate imele le en štart.

Za vse jadrnice, ki v pretekli sezoni niso sodelovale na regatah za Pokal Slovenije smo omilili tudi pogoje za sodelovanje. Tako je dovolj, da je na teh jadrnicah verificiran le krmar. Delno je spremenjeno tudi razvrščanje jadrnic med regatne in potovalne. Tako bo po novem nekaj več jadrnic razvrščenih med regatne, bolj potovalno opremljene jadrnice pa bodo konkurenčnejše v svojem razredu.

Žal bo zaradi vedno manjšega zanimanja organizatorjev, kar pet od šestih regat letos potekalo v jesenskem delu sezone. Kljub želji, da bi pridobili še kakšnega organizatorja v pomladnem delu sezone nam to ni uspelo. Ciklus se letos tako pričenja z regato za Pokal One Sails 21. maja, nadaljuje pa šele 27. avgusta z regato za pokal Val navtike, ki ji sledijo Šavrinska regata, Sladka Istra, Skipper Cup in kot zadnja 22. oktobra Zaključna regata – memorial Franci Stres.

Podroben seznam regat najdete v razpisu pokala Slovenije. Če še niste bili nikoli verificirani, poiščite na spletni strani vlogo za izdajo prve verifikacije. Če ste  že bili verificirani, uporabite vlogo za podaljšanje verifikacije. Vlogo v vašem imenu poda vaš klub, osnova cena verifikacije pa je 12 EUR. Vlogo pošljete na naslov sekretariata JZS Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

V kolikor nimate na jadru oznake SLO, jo lahko pridobite, če izpolnite obrazec Vpis jadrnice v register.

Vpis jadrnice v register in SLO oznako na jadru pridobite brezplačno. Izpolnjen obrazec pošljite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Vsi, ki bi želeli pridobiti ORC certifikat in tekmovati po handicap sistemu se lahko obrnete na slovenskega rating officerja Bojana Galeta preko e-pošte: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Standardi  zahtevek za izdajo ORC certifikate.

Izpolnjen obrazec posredujte na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Vabljeni vsi, ki radi jadrate!

JZS, Sekcija za velike jadrnice

Sreda 02 Mar 2016

Zapeljiva, navdušujoča in uporabna so tri besede, ki najbolje opisujejo novo razkošno jahto iz ladjedelnice Sunseeker.

Sunseeker 131 Yacht je nova luksuzna ladja te ameriške ladjedelnice. Namenjena je 12 gostom, za katere bo skrbela skoraj enako številčna posadka. Elegantna notranjost je izdelana iz najkvalitetnejših materialov. Prostornost, zračnost in velika količina svetlobe v plovilu je navdušujoča, daje občutek zasebnosti in svobode hkrati. V ladjedelnici zatrjujejo, da so z uporabo najbolj sodobnih tehnologij in materialov izdelali plovilo, ki je primer za moderno motorno jahto.

Na glavnem krovu je prostorna dnevna soba, ločena jedilnica, na gornjem krovu je prostoren salon, cocktail bar, krmarjev prostor in dostop do zgornjega krova, ki ga imenujejo kar krov na nebu, saj je skoraj 8 m nad morsko gladino. Tu dobi razkošje nov pomen. Velike sedežne garniture in sončna ploščad za uživanje na sidru ali med plovbo.

Tehnične karakteristike:

Dolžina čez vse: 40.05m
Širina: 8.09m
Ugrez: 2.85m
Višina nad vodno linijo: 9.20m
Teža: 189,600kg
Motorji: do 6362KM
Generatorji: 2 x 70kW 400/230v
Rezervoar za gorivo: 21,650 l
Dodaten rezervoar za gorivo: 5,050 l
Rezervoar za vodo: 4,950 l
Najvišja hitrost: do 25 vozlov
Doseg: do 1,500 nmi pri 10-12 votlih
Torek 01 Mar 2016

Imejte pregled nad podatki o plovbi na vsakem koraku.

Garmin je trgu predstavil novost, ki je bodo veseli vsi profesionalni jadralci, udeleženci regat, številni rekreativni jadralci, ribiči in tudi kapitani na motornih plovilih.

Garmin Nautix™ In-view Display je izjemno lahka naprava, ki nam omogoča prikaz ključnih podatkov o plovbi v našem vidnem polju. Namestimo jo lahko na skoraj vsaka sončna očala. Nautix™ In-view Display je brezžično povezan z našo Garmin napravo na plovilu in nam prikazuje hitrost in smer plovbe, globino in temperaturo vode, smer in hitrost vetra, ter obrate motorja. Uporaba je prostoročna in enostavna. Roke potrebujemo le kadar preklapljamo med podatki, katere želimo imeti prikazane. Preklapljamo lahko z rokavicami in celo z mokrimi rokami. Barvni prikaz omogoča enostavno branje podatkov v vseh vremenskih pogojih in deluje na običajnih očalih, kakor tudi na polariziranih steklih.

Garmin Nautix omogoča, da imamo vse potrebne podatke vedno v vidnem polju. Uporaben ni le pri jadranju, temveč se dobro izkaže tudi pri ribolovu in plovbi z motornim plovilom. Za jadralce, ki se udeležujejo regat, bo uporabna tudi funkcija, ki prikazuje čas do štarta regate.

Naprava je izdelana za uporabo v navtiki. Je vodoodporna in prenese uporabo v zahtevnih vremenskih pogojih na morju. Zaslon na dotik omogoča preklapljanja z mokrimi rokami ali z rokavicami, deluje v dežju in v vodnem pršcu, ki ga prinaša na plovilo. Za preklop med podatki je potrebno le potegniti preko naprave s prstom.

Garmin Nautix  je združljiv z naslednjimi Garmin napravami: GNX™, GPSMAP® 7400/7600, GPSMAP 8400/8600.

Cena: 400,00 EUR

Torek 01 Mar 2016

V Las Palmasu na Kanarskih otokih se je danes s prvimi plovi začelo odprto evropsko prvenstvo razreda laser, na katerem se bo do 4. marca v olimpijskih razredih laser in laser radial ženske ter razredu laser radial moški pomerilo 281 jadralk in jadralcev iz 48 držav. To bo ena od prvih priložnosti, da preizkusijo, kako uspešne so bile zimske priprave in kaj jih še čaka v letošnji olimpijski sezoni. Med njimi so tudi trije slovenski predstavniki, ki so del zimskih priprav opravili na prizorišču prvenstva. V razredu laser radial ženske jadra Kim Pletikos (JK Portorož), v razredu laser pa se za čim boljše uvrstitve potegujeta Žan Luka Zelko (ŠD Maraktiv) in Nik Pletikos (JK Portorož).

Po včerajšnjem dnevu, ko so jadralke in jadralci zaradi močnega vetra in visokih valov ostali na kopnem, so bile danes razmere organizatorjem bolj naklonjene, v vseh treh razredih izpeljali po tri plove.

V olimpijskem razredu laser radial bo svojo priložnost skušala kar najbolje unovčiti Kim Pletikos, ki je pred začetkom prvenstva povedala: “Letos nisem imela veliko premora. Novembra sem imela po zaključku svetovnega prvenstva dva tedna pavze, potem pa smo nadaljevali s pripravami na Hrvaškem, s Tino Mihelić in še nekaj drugimi jadralci. V drugi polovici decembra in prvi polovici januarja sem imela bolj intenzivne fizične priprave zaradi težav s hrbtom, zdaj pa sva z Nikom že skoraj cel mesec na pripravah na Kanarskih otokih. Tukaj smo tudi vsi trije, tudi Žan Luka Zelko, odjadrali regato Carnaval Cup, na kateri je bila večina jadralcev, ki so sedaj prisotni na evropskem prvenstvu. Glede na to, da so tukaj precej specifične razmere, z ogromnim valom (tako ob močnem kot ob šibkem vetru), je moj cilj priti v prvo polovico, kar mi je na evropskem prvenstvu že nekajkrat uspelo. V kvalifikacijah sicer pričakujemo zelo močen veter, za zadnje tri dni pa je napovedan šibek veter. Na evropskem prvenstvu so prisotne vse Evropejke, razen Evi Van Acker, ki je na pripravah v Riu. Prisotne so tudi Američanke, saj je to zanje kvalifikacijska regata za OI. Tukaj je tudi aktualna olimpijska prvakinja, Kitajka Xu Lijia.” V današnjih treh plovih je edina Slovenka v konkurenci 99 jadralk končala na 46., 37. in 34. mestu in je po današnjem dnevu na 79. mestu. Vodstvo si s tremi zmagami v obeh skupinah delita Nizozemka Marit Bouwmeester in Švedinja Josefin Olsson, na tretjem mestu pa je Finka Tuula Tenkanen.

V razredu laser je v prvih treh plovih v konkurenci 126 jadralcev, Žan Luka Zelko v cilj prijadral na 19., 35. in 24. mestu in je po današnjem dnevu na skupnem 50. mestu, Nik Pletikos pa je zabeležil 22., 33. in 35. mestu in je trenutno na 61. mestu. V vodstvu po današnjem dnevu je s tremi zmagami Britanec Nik Thompson, drugi je Pavlos Kontides s Cipra, na tretjem mestu pa je Norvežan Kristian Ruth.

Evropsko prvenstvo se bo jutri nadaljevalo s tremi plovi. Jadralke in jadralci se bodo do petka pomerili v 12 plovih.

Vir: JZS.si; Foto: European Laser Senior Championship 2016

Torek 01 Mar 2016

V soboto je na regati eden izmed jadralcev izgubil življenje, drugi pa utrpel hude poškodbe in je prepeljan v bolnišnico.

V soboto je prišlo do tragičnega dogodka na regati, ki jo je organiziral Royal Prince Alfred Yacht Club iz Sydneya. V trku dveh jadrnic, je leseni bum udaril dva jadralca in ju vrgel v vodo. Za 72 letnega jadralskega veterana ni več bilo pomoči in je umrl. Zaradi udarca buma je pričel močno krvaveti. Ker je padel v vodo, mu niso uspeli pomagati 10 minut zaradi česar je izkrvavel. Drugi jadralec ime težke poškodbe noge in so ga s helikopterjem odpeljali v bolnišnico.

Na regati je tekmovalo 50 jadrnic. Kaj je povzročilo nesrečo bo pokazala preiskava. Jahtni klub RPA je eden najbolj uspešnih avstralskih jadralnih klubov. Iz njega prihajajo številna velika jadralska imena kot sta Mark Richards, skipper na jadrnici Wild Oats XI, ki je že večkrat zmagala na regati Sydney – Hobart in James Spithill, skipper ekipe, ki je dvakrat zmagovala na Pokalu Amerike.

Foto: Iain Forbes

Ponedeljek 29 Feb 2016