Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Tovorna ladja Xetha Bhum, ki pluje pod singapursko zastavo, je trčila v sprehajalno pot.

Ladja Xetha Bhum je plula po reki Chao Phraya v Bangkoku. Blizu mosta Bhumibol je posadka zgubila kontrolo nad krmilom in trčila v sprehajalno pot, ki je zgrajena na obrežju reke. Nesreča se je zgodila v nedeljo ob 6.30 uri, ko je ladja izplula iz pristanišča v Bangkonu proti Singapuru. Sprehajalna pot, ki je običajno polna ljudi, je bila v jutranjih urah k sreči prazna, tako da v nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Nesrečo je posnela nadzorna kamera, ki je nameščena v bližini.

Sreda 17 Feb 2016

Plovilo zahteva stalno skrb in nego, zima pa je pravi čas za vzdrževalna dela. Marsikatero delo lahko opravimo sami ali pa se vsaj pustimo podučiti ter tako  spoznamo posamezne dele barke, kar nam v praksi prinaša  bolj varno in samozavestno plovbo. Praktični nasveti, kako preprečevati in odpravljati težave, potrebna minimalna oprema s sledljivostjo opravljenih del, pa so vselej uporabne vsebine  vsakega preudarnega morjeplovca....

Strokovni gostje predavanja:

Jan Žilić – Nautic service – notranji motorji, ogrevanje …
Franc Rožej – Navtika Rožej - zunajkrmni motorji, praktični  nasveti …
Aaron Nadale – Vkrila – jadra in palubna oprema jadrnice …
 
 
Predavatelj in moderator: Mitja Zupančič

Kraj: Kavarna Geonavtik, Ljubljana, Kongresni trg 1
Datum: torek, 1. marec
Ura: 18.00
Cena: 25 EUR z DDV

Število mest je omejeno. Pohitite s prijavo!

Nakup navtičnega abonmaja 2016 (4 predavanj za ceno 80,00 EUR) si zagotovite na tej povezavi: Navtični abonma 2016

Rezervacijo mesta si zagotovite šele s plačilom predračuna, ki vam ga bomo poslali na vaš elektronski naslov.

 

Naroči: Predavanje - Vzdrževanje plovila

 

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo.
Rezervacija mesta na predavanju je potrjena, ko prejmemo plačilo na naš račun!

Torek 16 Feb 2016

Suzuki je predstavil nov motor DF200A, ki se ponaša s številnimi novostmi.

Strategija razvoja motorjev Suzuki je izdelati čim lažji motor, ki bo sposoben proizvesti čim večjo moč in bo deloval zanesljivo. Novi model DF200A sledi strategiji in prinaša številne izboljšave in novosti. Ponaša se z večjim navorom pri nižjih obratih kar zagotavlja hitrejše pospeševanje in izglisiranje plovila. Zmanjšana je poraba, vibracije in hrup. Od svojega predhodnika porabi kar 12% manj goriva pri enakih obremenitvah. Z isto količino goriva v rezervoarju, boste lahko na vodi preživeli več časa.

Lastnike bo navdušil tudi sistem vžiga brez ključa - "Keyless Start System", ki je prvič na voljo pri izvenkrmnih motorjih in je trenutno na voljo le pri modelu DF200A. Suzuki selective rotation sistem omogoča enostavno izbiro rotacije motorja. Motor lahko uporabljate v običajni smeri rotacije, lahko pa jo spremenite v obratno smer, če to potrebujete.

Seveda so vanj vgrajene tudi vse ostale napredne funkcije, ki jih že poznamo iz prejšnjih generacij. "Lean Burn" kontrola goriva stalno prilagaja mešanico zraka in goriva za optimalno porabo in se lahko pohvali z najučinkovitejšo porabo v razredu. 2867 cm3 motor s štirimi cilindri v vrsti zagotavlja izjemno visoko kompresijsko razmerje, ki znaša 10,2 : 1. Zaradi svoje robustne gradnje in zanesljivosti zagotavlja majhne stroške vzdrževanja. V svojem razredu, se lahko pohvali tudi najboljšim razmerjem moči in teže. Štirivaljnik je manjši in lažji od svojih šestvaljnih rivalov, je zato primeren za različna plovila in je odlična alternativa dvotaktnim motorjem.

V tabeli si lahko ogledate porabo motorja na testu. Pogoji so bili sledeči.

Motor je bil nameščen na gumenjak Ranieri Cayman 23. Na morju je pihal veter s hitrostjo 3 vozle, na plovilu sta bili dve osebi. 200 litrski rezervoar je bil napolnjen do 90%. Teža plovila z motorjem vred je znašala 933kg, dodatno pa je bilo na plovilu še 100 kg opreme. Najvišja hitrost, ki jo je doseglo plovilo je znašalo 46,3 vozla pri čemer je poraba znašala 46,9 l oziroma 1 l na nmi. Optimalna hitrost je znašala 20 vozlov pri 3000 obratih motorje, kjer je poraba znašala 12,1 l/h oziroma 0,6 l/nmi. Plovilo je hitrost 25 vozlov doseglo v 4,8 s.

Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama. www.as-boats.si

Ponedeljek 15 Feb 2016

Italijanska ladjedelnica Perini Navi je pričela graditi novo superjadrnico.

Projekt C.2260 bo luksuzna dvojambornica, ketch, ki bo v dolžino merila 89.6 metrov oziroma 294 čevljev. Na 15,1 m širine bo gostom in posadki nudila vse udobje, ki si ga bodo lahko zaželeli. Jadrnico bodo izdelali iz aluminija in bo imela dvižno kobilico. Z dvignjeno bo imela ugrez 4,4 m, s spuščeno pa 12,4 m. Njena teža bo znašala kar 1880 ton. Na njej bo sedem sob za 14 gostov, za katere bo skrbela 19 članska posadka in kapitan. Posadki je namenjeno kar 10 sob. Da bo njena avtonomnost dovolj velika, ima rezervoar za vodo in gorivo v velikosti 30.000 litrov.

Kdo je naročnik in kdaj bo jadrnica prvič zaplula še ni znano.

Ponedeljek 15 Feb 2016

Nemško podjetje Voith je predstavilo nov revolucionaren sistem za pogon plovil imenovan Linear Jet.

Sistem Linear Jet je kombinacija dveh poznanih tehnologij za pogon plovil. Združuje dve pomembni prednosti klasičnega propelerja in jet pogona v enem sistemu.

Pri razvoju pogona so se osredotočili na pomanjkljivosti posameznih pogonov, ki sta velika teža in kompliciranost jet pogona ter majhna učinkovitost klasičnega propelerja. Novost, ki jo imenujejo Linear Jet, ima propeler v tunelu. Le ta bolje izkoristi potisk propelerja na enak način, kot to naredi jet pogon. Zaradi rabe propelerja v kontroliranem okolju se izkoristek bistveno poveča. Pri izdelavi tunela in šobe v kateri deluje propeler je bil največji problem, kako jo izdelati, da bo njen upor kar najmanjši, istočasno pa zagotoviti kar največji potisk. Po številnih testih so ugotovili, da je najbolje, da je polovica tunela del dna plovila, polovica pa pod njim. Na ta način se zagotovi horizontalna lega pogonske gredi in zmanjša upor. Tunel oziroma polovica njega potiska vodo v šobo, kjer jo propeler pospeši. Za šobo je nameščeno klasično krmilo, ki omogoča učinkovito krmarjenju tudi pri vzvratni plovbi.

Notranjost šobe se zožuje proti zadnjemu delu, zunanjost pa ima značilno zaokroženo obliko, ki povečuje hitrost vode pri izstopu in povečuje učinkovitost. Šoba je lahko izdelana iz enakega materiala kot trup. Uporabimo lahko kompozitne materiale, aluminij ali jeklo.

Linear Jet močno zmanjšuje hrup in vibracije, zmanjšuje porabo goriva in povečuje učinkovitost, kar se pozna tudi pri končni hitrosti plovila.

Podjetje Voith bo ponujalo Linear Jet v različicah od 500 kW pa vse do 25.000 kW, ker naj bi pomenilo dovolj širok razpon za različna plovila in uporabo pri hitrostih plovbe vse do 40 vozlov.

Ponedeljek 15 Feb 2016

Body Bord je nov koncept, ki si ga je zamislil ameriški oblikovalec Kevin Doherty.

Body Board je 100% električna naprava namenjena plavanju in potapljanju. Kevin Doherty si je zamislil elegantno napravo, ki bo namenjena preskakovanju valov in zabavi na vodi, kakor tudi potapljanju in zabavi pod vodno gladino. Body Board je vodni skuter, ki gre korak dlje. Naprava bo električna in jo bomo lahko polnili preko 12V vtičnice direktno na plovilu in ima vgrajen dodatni solarni panel, ki bo polnil baterijo, ko plovila ne bomo uporabljali in seveda tudi ko ga bomo uporabljali. Tako bo posamezna uporaba plovila z enim polnjenem baterije do 30% daljša, kot bi jo omogočala zgolj baterija. Plovilo poganjajo trije električni motorji. Plovnost mu lahko spreminjamo, zato ga lahko uporabljamo nad vodno gladino kakor tudi pod njo.

Ponedeljek 15 Feb 2016

Ladja Astongate je leta 2013 prevažala tovor iz Japonskega pristanišča Toyama v Ruski Vladivostok. Poleg ostalega tovora so na krov ladje naložili 64 rabljenih vozil, ki so bila kupljena na licitaciji. Na plovbi je to 108 m dolgo ladjo, ki pluje pod zastavo Kambodže, zajela močna nevihta. Ker vozila niso bila pritrjena na krov ladje, so se začela premikati. Kar 52 jih je padlo v morje in končalo na dnu oceana. Lastnik vozil je podpisal dokument, da so lahko vozila naložena na krov ladje in da sam prevzema odgovornost v kolikor bi se zgodilo kaj nepričakovanega. In žal se je!

Ponedeljek 15 Feb 2016

Ledolomilec Baltica je svojevrstna ladja, ki je močno olajšala plovbo skozi zamrznjena severna morja.

Vsi do sedaj zgrajeni ledolomilci so pluli v ravni liniji in za seboj puščali vedno enako širok koridor po katerem so lahko plule ledje za njimi.

Oblikovalci novega ledolomilca so se odločili, da tem problemom naredijo konec. Baltica ima asimetrično obliko trupa in lahko spreminja dolžino svoje vodne linije oziroma svojo širino. Njen levi bok je oblikovan tako, da lahko pluje bočno pod kotom 30 stopinj in očisti dvakrat širši koridor ledu. To ji omogočajo 3 azipodi, ki so vgrajeni na premcu, krmi in eden na sredini trupa ter elektronika, ki uravnava njihovo delovanje. Oblika dna ladje je takšna, da se led vedno razbije na majhne koščke preden pride do propelerjev in jih ne more poškodovati. Kadar pluje s premcem naprej lahko očisti koridor širok 25m, ko pa se obrne bočno pa lahko ta 76 m dolga ladja očisti koridor širok kar 50m.

Ladjo je zgradilo finsko podjetje Arctech Helsinki Shipyard za Rusko ministrstvo za transport, ki ga uporablja v Finskem zalivu v bližini mesta St. Petersburg. Ladja bo služila tudi številnim drugim namenom. Uporabljali jo bodo za iskanje in reševanje na morju, ter čiščenje v primeru razlitij nafte.


Ponedeljek 15 Feb 2016

Prejšnji teden so močni vetrovi in visoki valovi pustošili po obali Istre. Najhuje je bilo na področju Rovinja in Poreča.

Prejšnji teden je obalo hrvaške Istre opustošila močna nevihta, ki je ne pomnijo več desetletij. Najhuje je prizadeto območje Poreča in Rovinja. Poškodovana so številna plovila, ki so bila zasidrana v lukah in sidriščih.

Po opravljenih prvih pregledih je poškodovano preko 25 plovil. Nekatera so zaradi slabega vremena potonila, nekatera so utrpela težje poškodbe, veliko pa je število lažje poškodovanih plovil.

V času nevihte so morale večkrat posredovati reševalne ekipe. Plovilo Luške izpostave Poreč je moralo izpluti v nevihto z valovi, ki so presegali 5 metrov. Plovilo Regata, ki pluje pod hrvaško zastavo, je odtrgalo iz priveza in ga odneslo. Kljub takojšnjemu posredovanju, je plovilo nasedlo na obalo pri rtu Materada. Ko so reševalci pripluli na lokacijo, je bilo plovilo že popolnoma uničeno. Valovi so ga razpolovili na skalah obale. Premec je bil na obali, medtem, ko krmnega dela v katerem je bil motor in rezervoarji za gorivo niso našli. Kam je odneslo krmni del bodo ugotovili potapljači, ko bo vreme primerno.

Številne težave so bile tudi na področju Pule. Natančni podatki o škodi še niso znani in jih pričakujemo v naslednjih dneh, ko bodo lastniki plovil podali prijave.

Vir: MMPI, Foto:IstraMet

Ponedeljek 15 Feb 2016

Na prizorišču letošnjega evropskega prvenstva razreda optimist, v mestecu Crotone na jugu Italije, Carnival Race Crotoneje med 6. in 9. februarjem potekala Karnevalska regata. Med 195 jadralci iz Italije, Malte, Hrvaške, Turčije, Izraela, Madžarske, Nemčije, Bolgarije in Avstrije so se je udeležili tudi mlade slovenske jadralke in jadralci iz JK Pirat Portorož, JK Jadro Koper, JK Izola, JK Olimpic.

Jadralke in jadralci so v štirih dneh v zmernem do močnem vetru odjadrali deset plovov. V prvo deseterico so se uvrstili trije slovenski jadralci, na četrtem mestu in le točko za stopničkami je končal aktualni evropski podprvak Matej Planinšič (JK Pirat Portorož), sedmo mesto je osvojil Jaka Romih (JK Pirat Portorož), na desetem mestu pa je regato zaključil Janez Zabukovec (JK Jadro Koper). V kategoriji kadetov pa je drugo mesto po šestih odjadranih plovih osvojil Luka Zabukovec (JK Jadro Koper).

Vir: JZS.si, Foto: Club Velico Crotone

Petek 12 Feb 2016