Zadnje iz eTrgovine

24.90€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Minister Siniša Hajdaš Dončić je svečano odprl prenovljeno luko na otoku Iloviku ter najavil vzpostavitev stalne ladijske povezave, državne linije št. 311 med Ilovikom in Mrtvaško na otoku Lošinju.

Z vzpostavitvijo nove linije se bo potovanje z otoka Ilovika na otok Lošinj 80 domačinom, ki živijo na otoku, skrajšalo iz 2 ur na samo 5 minut vožnje z ladjo. Projekt prenov luke na otoku Iloviku, ki je bil vreden 5,6 mio HRK (750.000 EUR), so sofinancirali Ministrstvo morja, prometa in infrastrukture, Primorsko Goranska župnija, mesto Mali Lošinj ter Luška uprava Mali Lošinj.
Začasno ladijsko povezava med Ilovikom in zalivom Mrtvaška na otoku Lošinju je opravljala manjša ladja Mec, saj klasična ladja Premuda, ki povezuje Mali Lošinj z Unijami, Suskom in Ilovikom ni mogla pristajati na Iloviku.

Z novo luko so se povečale tudi možnosti za privez turističnih plovil.

Sreda 13 Jun 2012

Podjetje Spirit Yachts je napovedalo pričetek gradnje jadrnice razreda »J«. Jadrnica, ki se bo imenovana Cheveyo, kar v jeziku ameriških Indiancev pomeni »Duh bojevnika«, bo registrirana v ZDA in bo nosila številko jadra J1.

Cehveyo bo izdelana po načrtih za jadrnice Ranger 77B. To je eden izmed šestih dizajnov, ki sta jih izdelala Starling Burgess in Olin Stephens za Harolda Vanderbilta  za America’s Cup leta 1937. Oblika je bila podvržena številnim testom, saj so hoteli z njo ubraniti naslov pred izzivalcem Endeavour II, ki ga je oblikoval Charles Nicholson.

Vanderbilt se je odločil za verzijo C, ker je bil prepričan, da ima največji potencial za plovbo po okolici Newporta. Rodila se je jadrnica »Super J«, ki je uspela ubraniti naslov pred izzivalcem Endeavour II v letu 1937.

Cheveyo bo križanec med klasično obliko jadrnice in modernimi tehnikami gradnje jaht 21. stoletja. Spirit Yachts je znan kot največji svetovni ekspert za izdelavo jaht v kombinaciji lesa in epoksidnih materialov. Tako bo trup izdelan v kalupu iz nerjavečega jekla, ki bo izdelan z lasersko preciznostjo. Izdelali bodo izjemno trden trup, ki pa bo tudi izjemno lahek.

Trup bo izjemno nizek, kar bo zagotovilo izjemno elegantno linijo plovila.  Krov jadrnice bo zadržal linijo originala. Na njemu bo le najpotrebnejša oprema, kar bo omogočalo izjemno enostavno delo na krovu. Jadrnica bo opremljena s karbonskim jamborom in najmodernejšimi in tehnološko najnaprednejšimi jadri. Vse to bo potrebno, da bo naraščajoča flota jadrnic razreda »J« hitra in sposobna zmagovati na klasičnih regatah.

Avtentičnost jadrnice se bo videla tudi v notranjosti. Celoten interjer bo izdelan v duhu tridesetih let. Bo izjemno prostoren, vsi elementi bodo izdelani iz vrhunskih materialov z izjemno natančnostjo. V notranjosti bo prostora za deset gostov v petih luksuznih kabinah. Posadka jadrnice bo štela osem članov, ki bodo skrbeli za vrhunski servis za goste.

Jadrnica Super J Cheveyo bo izjemna interpretacija razreda »J« na novodoben način. Prav tako bo jadrnica predstavljala duh Pokala Amerike ter rivalstvo med Ameriko in Anglijo v razredu »J«.

Tehnični podatki: CHEVEYO J1 - ‘Super-J’

Dolžina: 139 ft  - 42.4 m
Vodna Linija: 86.9 ft - 26.5 m
Širina: 21.0 ft - 6.4 m
Ugrez: 15.0 ft - 4.57 m
Površina jader: 8290 ft2 - 770 m2
Teža: 176 LT - 178 ton
Razred: RINA C HULLMACH-Y-SHORT RANGE
Motor: Caterpillar 320hp
Navtični arhitekt: Sparkman & Stephens Inc.
Greenwich CT. USA
Ladjedelnica: Spirit Yachts Ltd. Ipswich UK.
Notranji dizajn: Sean McMillan, Spirit Yachts
Original Dizajn: W. Starling Burgess and Sparkman & Stephens

Sreda 13 Jun 2012

V 16-metrsko leseno barko Refado je ponoči okoli 23.00 ure začela udirati voda. Barka, ki pluje pod nizozemsko zastavo, se je v času, ko so opazili vdor vode, nahajala približno 10 nmi zahodno od luke Poreč.

Po klicu na pomoč se je ladja Luške kapitanije Poreč odpravila na mesto nesreče ter poškodovano plovila odvlekla v luko Vrsar.

Barka Ratado je bila zgrajena leta 1904 iz lesa. V času nesreče sta na njej plula dva nizozemska državljana in hrvaški kapitan. Barka je bila na poti iz Italije proti luki Umag. Po pregledu plovila niso ugotovili nikakršnih poškodb na zunanjem delu trupa. Plovilo je dobilo začasno prepoved plovbe, dokler se ne odpravijo napake, ki so povzročile vdor vode. Noben član posadke ni utrpel nobenih poškodb.

Sreda 13 Jun 2012

V torek, 12. junija so organizatorji mednarodnega salona plovil, karavaninga in zelene energije, BONACA 2012, pripravili prvo novinarsko konferenco.

V Kopru je novinarje pred Bonaco pričakalo neurje s tramontano in točo, ki pa ni uspelo pokvariti razpoloženja med zbranimi novinarji.

Na novinarski konferenci so podžupan Mestne Občine Koper Danijel Cep, direktor podjetja Bonaca d.o.o.Tadej Puntar in vodja projekta karavaning Rok Vizovišek zbranim novinarjem predstavili salon in njegove glavne smernice ter želje in pričakovanja na posameznih področjih.

Na področju plovil zagotovo velja omeniti veliko število razstavljenih plovil, jadransko sejemsko premiero nove jadrnice Elan Impession 494, jadralni regati Bonaca Garmin Cup in Max Cup ter veslaško regato osmercev Bonaca 2012.

V sklopu karavaninga bo ob sejmišču postavljen karavaning park za vse, ki bodo prišli z lastnimi avtodomi in bo obiskovalcem vsak dan nudil obilo dogajanja in zabave. Na področju zelene energije si bodo obiskovalci lahko ogledali električna in ostala ekološka plovila in vozila ter vse novosti, ki jih ta energija prihodnosti prinaša.

Sejem, ki bo potekal med 18. in 23. septembrom bo s svojo atraktivno postavitvijo vzdolž koprske obale od Mandrača po vsej Semedelski promenadi zagotovo presegel vse obstoječe sejme na tega tipa. S svojim konceptom bo pozitivno doprinesel tako k turistični ponudbi kot tudi k obisku in širši prepoznavnosti celotne regije.

Tako sejem kot tudi bogato obsejemsko dogajanje, ki ga napovedujejo organizatorji obetata to jesen svež veter na slovenski Obali.

Novica o novi in drugačni jesenski mednarodni prireditvi na Jadranu, Bonaca 2012, se uresničuje. Organizatorjem Bonace 2012 je kljub težkim časom za razstavljavce in organizatorje tovrstnih sejemskih prireditev, uspelo pripraviti vse, da se bo v času med 18. 9. in 23. 9. 2012 v Kopru odvijala največja letošnja mednarodna sejemska prireditev na Jadranu in ena največjih do sedaj na sploh. Prvič v zgodovini  sejmov pri nas bomo priča salonu velikih dimenzij, postavljenim v samo središče obmorskega mesta. Salon, ki se bo razprostiral od Mandrača pa vzdolž celotne Semedelske promenade, bo s preko 600 m obalnega pasu in več kot 25.000 m2 razstavnih površin, tvoril edinstveno in do sedaj na Jadranu še nikoli videno sejemsko kuliso. Razstavljavci in obiskovalci bodo lahko tako uživali na enem najlepših sejemskih prostorov daleč naokoli.

Kaj prinaša Bonaca?

Z novim inovativnim pristopom je organizatorjem Bonace 2012 uspelo kot prvim združiti pod isto streho kar pet velikih sejmov: Navtika, Karavaning in Kamping, Zelena energija in E-mobilnost, Turizem ter Oprema, sejmov, ki se medsebojno vsebinsko dopolnjujejo in nagovarjajo široko množico razstavljavcev in obiskovalcev. Drugačen vsebinski in organizacijski pristop je pri razstavljavcih naletel na ugoden odziv, zato bodo na Bonaci 2012 vsi, ki kaj pomenijo na svojem področju. S številnimi obsejemskimi prireditvami pa bo poskrbljeno, da na Bonaci 2012 ne bo prostora za dolgčas. V šestih dneh prireditve si bo možno ogledati kar 500 različnih blagovih znamk najpomembnejših domačih in svetovnih razstavljavcev iz posameznih tematskih področij Bonace 2012. Približno 100 plovilom v morju in kopnem se bodo tako pridružila počitniška vozila, vse bolj popularne mobilne hiše, šotori in raznolika kamping oprema. V vsebinskem sklopu »Zelena energija« in »Električna mobilnost v praksi« si bo možno ogledati energijo prihodnosti v uporabni obliki. Energetsko neodvisni bivalni objekti, električni avtomobili, motorji in plovila, bodo poleg številnih razstavnih eksponatov, ki jih uporabljamo tako v navtiki, karavaningu kot v vsakdanjem življenju, le pika na i. Električna ter hibridna vozila in plovila bodo obislovalci v času sejma lahko tudi brezplačno testirali. V sejemskem delu namenjenemu sklopu »Turizem«, se bodo predstavili domači in tuji ponudniki različnih turističnih in vzporednih prireditev, v tematskem sklopu »Oprema« pa razstavljavci raznovrstne opreme za vsakodnevno uporabo, šport in prosti čas.

Spremljevalni dogodki Bonace.

Spremljevalni obsejemski dogodki so že od nekdaj pomemben del sejemskih prireditev, zato bodo v okviru Bonace 2012 ti dogodki še posebej številni, pestri in raznovrstni. Čez dan se bodo spremljevalni dogodki vrstili na več različnih lokacijah.  V tekmovalnem delu Bonace bo organizirana jadralna regata za pokal Slovenije Garmin cup 2012, otroška regata v razredu optimist, premierna mednarodna veslaška regata osmercev, tekmovanje vodnih skuterjev, predstavitev novega športa SUP-a, kite contest show, VIP regate. Na kopnem pa ne bo manjkalo zanimivih razstav, predstavitev novosti in poučnih predavanj, fotografiranje in snemanje TV oddaj za miss earth ter različnih modnih revij.  Ker ima »noč svojo moč« se bo pozno v noč vseh šest sejemskih noči nadaljeval zabavni program z različnimi dogodki in koncerti, ki bodo Bonaci 2012 dali značaj tudi ene največjih zabavnih prireditev v Sloveniji.

Posebnosti Bonace.

Bonaca 2012 prinaša inovativne vsebinske in organizacijske pristope, ki niso namenjeni samo razstavljavcem, pač pa tudi obiskovalcem. Prvič pri nas bodo organizatorji Bonace 2012 za obiskovalce pripravili karavaning park tik ob samem sejemskem razstavišču, namenjen vsem, ki bodo prišli na prireditev z avtodomom ali prikolico. Karavaning park bo lahko sprejel kar 200 različnih počitniških vozil, za prebivalce kampa pa bodo organizatorji poskrbeli, da jim ne bo dolgčas in da ne bodo trpeli lakote in žeje. V času trajanja Bonace 2012 bodo prireditev obiskale tudi tri turistične ladje velikanke, ki si jih bodo obiskovalci lahko po želji ogledali, med tem ko bodo turisti z ladij gostje organizatorjev Bonace 2012. V sredo 19. 9. bo Koper tako obiskala 315 meterska luksuzna ladja Celebrity Silhouette z 2850 potniki na krovu in 1500 člani posadke. V soboto 22. 9. bo v Koper vplula 180 metrska ladja Ocean Princes, v nedeljo 23. 9. pa 214 meterska ladja Thompson Destiny. Za popestritev in posebno atmosfero v okviru Bonace 2012 bo za vsak posamezen dan poskrbela druga država gostja, ki bo obiskovalcem in razstavljavcem približala svojo kulturo, kulinariko in posebnosti. Organizatorji Bonace 2012 pa bodo nenazadnje poskrbeli tudi za brezplačen vrtec, v okviru katerega bo poskrbljeno, da se najmlajši obiskovalci prireditve ne bodo niti za hip dolgočasili med tem, ko si bodo njihovi starši v miru in brezskrbno ogledovali razstavljene eksponate.

Bonaca, sejem prijazen do razstavljavcev in obiskovalcev.

Slogan, ki pomeni obvezo in odgovornost organizatorjev Bonace 2012, in se med drugim uresničuje tudi skozi izredno ugodne najemne pogoje za razstavljavce in simbolične vstopnine za obiskovalce. Mestu Koper in slovenski obali se tako obeta najpestrejši september do sedaj, Bonaca 2012 pa v teh negotovih časih, kjer uspevajo zlasti hrabri, prinaša mir in optimizem, h kateremu lahko svoj del pozitivne energije in vere v prihodnost prispevate tudi vi. 
Skupaj bomo uspešnejši!

Torek 12 Jun 2012

V organizaciji JK Olimpic in pod pokroviteljstvom 430. Mornariškega diviziona Slovenske vojske se je v Izoli pretekli konec tedna, 9. in 10. junija, odvijala druga tradicionalna regata za pokal Zlato sidro. Prvotno je bila izvedba regate načrtovana v trening centru Jadralne zveze Slovenije na Sv. Katerini v Ankaranu, vendar je bila kasneje prestavljena v Izolo, kamor tudi spada. Ob tem gre pohvaliti izjemno delo organizacijskega odbora, ki je v pičlih dveh dneh uredil vse potrebno za izvedbo regate na domačem »dvorišču«. Regata Zlato sidro na ta način dodatno bogati prireditveno dejavnost v Izoli ter skrbi za promocijo jadranja doma in v tujini.

Regata je bila razpisana za štiri jadralne razrede, in sicer optimist, europa, FJ in fireball; za razred optimist kadeti (do 12 let) in razred FJ je regata štela za državno prvenstvo. Skupno se je regate udeležilo 86 jadralcev iz Slovenije, Italije in Rusije, največ seveda v razredu optimist, kjer se je regate udeležilo kar 52 mladih nadebudnežev. Žal so dež in slabe vetrovne razmere v soboto jadralcem preprečile odhod na morje, je pa zato nedelja poplačala soboto, ko je zapihal zmeren do močan jugo ter omogočil izvedbo štirih odličnih plovov v vseh razredih.

V razredu fireball je tako zmaga pripadala posadki Kocjančič – Jadek (JK Olimpic), druga  je bila posadka Hrvatin – Planinšič (JK Burja, JK Fagar), na tretje mesto pa je uvrstila posadki Kralj – Markota (JK Olimpic, JK Sidro).

V razredu FJ je prvo mesto in naslov državnega prvaka slavila posadka Volk – Volk (JK FJ Slovenija), sledila jima je posadka Nemec – Kozjan (JK FJ Slovenija), ter na tretjem mestu posadka Strančar – Kette (JK Wada).

V najmnožičnejšem razredu optimist je v kategoriji dečki zmago slavil Liam Orel (JK Jadro), drugi je bil Martin Peternel (JK Jadro), tretji pa Nicolo Kravanja (ŠD Piran).

V kategoriji deklice, pa tudi v skupni razvrstitvi je zmago odnesla Francesca Bergamo (SV Venezia), druga je bila Lin Pletikos (JK Burja), tretja pa Lara Poljšak (JK Pirat).

V kategoriji kadeti (do 12 let) je zmaga in naslov kadetskega državnega prvaka pripadel Roku Verderberju (JK Pirat), sledil mu je Matej Planinšč (JK Pirat) na drugem mestu, na tretje mesto se je uvrstil Davor Stanišič (ŠD Piran).

V kategoriji kadetinje (do 12 let) je zmaga in naslov državne kadetske prvakinje pripadel Lauri Babnik, sledila ji je Iva Ferencek, tretja je bila Ana Koželj, vse tri ŠD Piran.

Skupna zmagovalka Zlatega sidra 2012 je tako postala Francesca Bergamo (SV Venezia), ki je dobila v enoletno hrambo veliki prehodni pokal Zlato sidro.

Zaključni del prireditve – podelitev pokalov in medalj je JK Olimpic izvedel v parku Pietro Coppo, kjer so bile nagrade podeljene s strani pripadnikov 430. Mornariškega diviziona Slovenske vojske, ki na ta način izkazujejo zavezanost k varovanju slovenskega morja in vzgoji bodočih rodov jadralcev in pomorcev.

Za sladki zaključek regate je sledilo presenečenje, velika torta z logotipom Zlatega sidra.

Torek 12 Jun 2012

Vasilij Žbogar se je po nasvetu svoje ekipe v maju in juniju odpovedal nastopom na regatah in zaradi izostanka s četrtega mesta svetovne lestvice razreda finn zdrsnil na 15 mesto.

»Trenutno sem v fazi dvigovanja moje pripravljenosti. To je obdobje najtežjih treningov, ki so mnogo težji od regat. Treniram trikrat na dan, na kolesu, na morju in v telovadnici. Gre za ključno obdobje priprav, ko res trdo delam in si premora ne morem privoščiti. Zato sem izpustil tudi regato svetovnega pokala v Weymouthu. V drugi polovici junija pa bom odpotoval v Anglijo in treniral na olimpijskem prizorišču.« se je iz Valencije oglasil Vasilij Žbogar.

 

Vir: www.vasilijzbogar.si

Torek 12 Jun 2012

Fiumanka, ki na Reko vsako leto privabi večje število sodelujočih bark – letos se je na njej pomerilo preko tisoč jadralcev – in ki jo že tradicionalno rade obiščejo tudi slovenske regatne jadrnice, je bila letos v znamenju dvojne slovenske zmage.

Casali, absolutni zmagovalec s Samom Žvanom na krmilu je za petnajst navtičnih milj dolgo polje Reka – Omišalj – Reka potreboval 3 ure, 46 minut in 22 sekund, dobri dve minuti kasneje je ciljno črto prečkal Veliki Viharnik s posadko Dušana Puha, tretji, s tremi minutami zaostanka za zmagovalcem, pa Shining Umago Maxi z Željkom Perovićem na krmilu.

V skupini Maxi je Veliki Viharnik premagal Shininga, v Grupi 1 pa sta si prvi dve mesti razdelila Casali in Megaenergija s krmarjem Urošem Žvanom.

Samo Žvan je odličen rezultat Casalija, ki je premagal obe jadrnici razreda Maxi, komentiral takole: »Na regatno polje smo odrinili dobro uro pred štartom. Med prvimi. »Navadit se hočem na napovedano bonaco in dobro proučit štartno linijo,« sem rekel fantom. Pred reškim valobranom so nas pričakali pasovi šibke tramontane, izmenjujoč se s pasovi brezvetrja. Štartali smo blizu zunanje oznake z Megaenergijo ob boku in Viharnikom, oddaljenim nekaj dolžin barke. Za razliko od njiju, ki sta jadrala z drifterjema, smo mi ob signalu dvignili genaker. Hitro smo se odlepili od njiju in povedli. Po morda 20-minutnem genakiranju je veter ugasnil, nato pa obrnil v desno, tako smo tudi mi dvignili drifter in orcali proti Omišlju, kjer sta bili obračalni boji. Na pol poti do tam, ob bojah potovalnih jadrnic, smo imeli dobre tri minute prednosti. Tik pred Omišljem se je začelo: veter, bonaca, z desne, od zadaj, hitrost 6, hitrost 0. Z drifterja smo se vrnili na genaker in obrnili okrog boj. S 16-minutno prednostjo! Takrat sem prvič pomislil, da lahko končamo pred Viharnikom in Shiningom, ki se je povsem približal že prej omenjeni dvojici. Nato se je po krajši bonaci veter iz jugozahodne smeri nekoliko okrepil, tako smo napolnili vodni balast in z drifterjem na levih uzdah orcali proti Reki. Pa ne dolgo. Od Učke proti Reki in naprej na obali proti mostu na Krk je začelo deževati. Ustavili smo se v bonaci, VV in Shining pa sta bolj na odprtem s polnimi jadri manjšala našo prednost. Pomislil sem: »Če je kaj pravice na svetu, bo zapihalo z obale, saj se zaradi dežja ohlaja.« In je! Nekaj časa smo celo genakirali, nato pa s polnim drifterjem nadaljevali do reškega valobrana in ohranjali prednost vsaj pol milje. Nato smo obstali v bonaci! VV in Shining sta dobesedno divjala proti nam! Ko sta bila od nas še dobrih sto metrov pa smo tudi mi dobili njun veter, ki je sicer precej oslabel, vendar smo bili zdaj vsi na istem. Z genakerjem smo za valobranom zajadrali v zadnjo slabo miljo regate. Po slabi pojalabandi, ko je že kazalo, da nas bo VV ujel, smo ohranili mirno kri in naradili tri dobre ter izkoristili vse sapice vetra do cilja. Po nekaj intervjujih in veliko prejetih čestitkah se je slavje lahko začelo.«

Vir: JZS; Foto: Davor Perovic

Torek 12 Jun 2012

Letos pozimi so se na ustanovni skupščini zbrali jadralci razreda Seascape18 in tudi uradno potrdili ustanovitev novega razreda – določitev datuma prvega slovenskega državnega prvenstva je bila potem zgolj še formalnost. Ta konec tedna, 9. in 10. junija, se je tako v Portorožu zbralo kar devetnajst posadk iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije in Slovaške, da bi se pomerile za prvi državni naslov v slovenski konkurenci in za zmago v najmočnejši konkurenci seascapov doslej tudi v absolutni.

Po pričakovanjih so bili favoriti za najvišja mesta ekipe Petra Podunavca, hrvaškega asa Tometa Bašića (ki je sicer jadral s svojim dekletom in sinom), pa Luke Baeblerja, Slovaka Tomasa Tuleje kot zmagovalca lanskega Seascape pokala ter Gaee+ Marka Pihlarja, drugouvrščenega v slovenski Monocup razvrstitvi.

Sobotno jutro ni bilo obetavno. Zaporedni močni nalivi so bili sicer neprijetni, a zaradi njih bi se regata vseeno začela – v kolikor bi bila na polju vsaj kakšna sapica vetra. Nanjo je bilo treba počakati skoraj do enih popoldne, ko je vodja regate Bojan Gale le lahko dal signal za štart prvega plova – najprej zgolj dvema barkama razreda JustinTen, ki sta se regate udeležili v okviru regularnega Monocup vikenda. Seascapi so štartali pet minut kasneje in na zelo nestanovitnem polju, tako po moči kot smeri vetra, uspeli zaključiti prvi plov. Drugi je bil prekinjen še preden so prve barke uspele – skoraj že »priplutati« – do prve privetrne oznake. Vetra je bilo za prvi dan konec in bil je čas za tradicionalno in že pregovorno dobro večerno zabavo.

Nedelja je bila torej dan, ki bo odločil o zmagovalcih. Vetra je bilo dovolj, pihal je v sunkih, nekoliko obračal in poskrbel za razmere, v katerih so se lahko izkazali najboljši. Pravilne taktične odločitve so bile ključnega pomena, tako kot čim boljše obvladovanje barke. Flota je bila velika in – če odštejemo najboljše – tudi tako izenačena, da so bili že najmanjši zapleti dragi in so običajno stali več kot samo mesto ali dve.

Po štirih napetih plovih je v skupni razvrstitvi slavil Tomislav Bašić pred Petrom Podunavcem in Luko Baeblerjem. Častni naslov prvega slovenskega državnega prvaka razreda seascape pa gre tako ekipi Petra Podunavca, ki je jadral z Vidom Jerankom in Markom Gardaševičem, na drugo mesto so se uvrstile Pande z Luko Baeblerjem, Leno Koter in Tomažem Vernikom in na tretje – nekoliko nepričakovano – Dejan Presen in Miha Truden, ki sicer običajno zmagujeta na Targetu v konkurenci JustinTenov.

V konkurenci justinov je Blue Sardina (Semiko Marucelj) premagala Morsko vidro z Marjanom Kočilo.

Zelo dobra organizacija, atraktivni jadralski pogoji, korektno jadranje, za komaj ustanovljeni razred pa tudi kar močna konkurenca so najbrž dovolj dobro izhodišče za nadaljni razvoj razreda, pa tudi dobra motivacija, da se naslednjega DP udeleži še številčnejša flota.

Več na www.monocup.com

Ponedeljek 11 Jun 2012

HGK Županijska zbornica Pula ponosno najavlja 3. mednarodni sejem navtične opreme PULA BOAT FAIR, ki bo potekal od 17. – 20. oktobra 2012. na novi, večji lokaciji. Marina Veruda Pula je idealen kraj za kakovostno predstavitev bogatega asortimenta navtične opreme, ki dopušča razširjanje ponudbe z morskimi privezi in suhimi pomoli.

PBF je specializirani sejem poslovnega tipa. Nastal je iz želje proizvajalcev navtične opreme, ki bi rada predstavili svoje izdelke. Za takšno profilirano poslovno manifestacijo obstaja interes številnih domačih in tujih podjetij. To je priložnost, da se ladjedelci, inženirji, oblikovalci plovil, kot tudi sedanji in potencialni lastniki plovil seznanijo z najkakovostnejšimi navtičnimi izdelki in storitvami na trgu. Ravno to je skrivnost uspeha sejma, ki edini v regiji konstantno raste vsakega leta.

Razen same razstave, pomembno mesto na sejmu zavzemajo tudi predavanja strokovnjakov, premiere novih izdelkov in storitev, predstavitve podjetij ter najnovejših tehničnih in tehnoloških inovacij na tem področju.

Kot del sejma se organizirajo tudi poslovna srečanja kot nova zasnova povezovanja proizvajalcev in distributerjev s kupcem. S pomočjo računalniškega programa se dogovarjajo poslovni sestanki, ki lahko prispevajo k medsebojnem poslovnem sodelovanju udeležencev.

Pomembnost sejma so priznali tudi Ministrstvo za podjetništvo in obrt Republike Hrvaške, Istrska županija in Mesto Pula kot glavni pokrovitelji.

Med spremljajoče dogodke s številnimi zanimivimi temami velja posebej omeniti regate, razstave fotografij in predstavitve istrskih vin.

Več informacij lahko dobite na www.pulaboat.com ali pri Županijski zbornici na naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Veselimo se vašega obiska na PBF 2012!

Petek 08 Jun 2012

Izola, 07. junij 2012 – Skupina Petrol je v mandraču v Izoli odprla svoj prvi specializirani bencinski servis za plovila v Sloveniji in s tem razširila svoje poslovanje tudi na oskrbo plovil s pogonskimi gorivi. Petrol načrtuje nadaljnjo razširitev tega poslovnega segmenta na slovenski obali, kjer je mogoče kupiti tudi najkakovostnejše gorivo Q Max.

Izola je na Velikem trgu 1a dobila nov bencinski servis, ki je opremljen z dvema točilnima mestoma, katerih pretok goriva je 50 litrov v minuti. Oskrba z gorivom je mogoča za plovila z ugrezom do treh metrov. Na bencinskem servisu sta uporabnikom na voljo trgovina z osnovno ponudbo izdelkov za osvežitev in ostala galanterija, prilagojena tej vrsti kupcev.
„Navdušeni nad stalno rastjo števila zvestih kupcev na naših bencinskih servisih po vsej državi, nadaljujemo s širjenjem v nov segment poslovanja. S prihajajočo turistično sezono bomo novo generacijo goriv najvišje kakovosti Q Max nudili vsem lastnikom plovil in ljubiteljem aktivne zabave na morju. Poleg goriva navtikom ponujamo vrhunsko storitev, zaradi katere so Petrolovi bencinski servisi ocenjeni kot eni najboljših v Evropi,“ je povedal Roman Dobnikar, direktor družbe Petrol Maloprodaja Slovenija.
Lastniki plovil, kot tudi vsi ostali ljubitelji plovbe, ki se bodo zadrževali na slovenski obali, bodo v ponudbi Petrolovega bencinskega servisa v Izoli lahko izbirali med Q Max 95 in Q Max dizel, ki sodita med pogonski gorivi nove družine visokokakovostnih goriv Q Max, ki so od nedavnega na voljo na vseh bencinskih servisih Skupine Petrol v Sloveniji in v širši regiji. Gre za goriva, ki po svojih lastnostih presegajo aktualne standarde na tem področju.
Bencinski servis v izolski marini je postal del velike mreže bencinskih servisov Skupine Petrol, ki zdaj na slovenskem obsega 314 servisov, v regiji pa jih je že skupaj 457 .
Četrtek 07 Jun 2012