Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V letu 2015 je na hrvaški obali potekalo kar 324 reševalnih akcij.

Hrvaški nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju je v lanskem letu koordiniral kar 324 reševalnih akcij. V pomorskih nezgodah so reševali 197 plovil in 611 oseb, med katerimi je bilo za 33 oseb žal reševanje neuspešno.

Kljub temu, da so številke izjemno visoke, pa so k sreči nižje, kot so bile v letu 2014. V letu 2014 je bilo v pomorskih nesrečah udeleženih 163 oseb več kot lani. Pomorskih nesreč pa je bilo lani 14 manj kot leto poprej. Število nesreč s tragičnim izidom je bilo manjše. Spodbudna novica pa je, da v lanskem letu niso zabeležili nobene pogrešane osebe. Vse osebe, ki so se na morju zgubile so tudi našli.

Med pomorskimi nesrečami so v lanskem letu zabeležili 11 trkov plovil, 43 plovil je nasedlo, 11 jih je potonilo, devet pa je zajel požar.

Največje število reševalnih akcij na morju je bilo potrebno izvesti zaradi okvar na pogonskih strojih plovila ali krmilnih napravah.

Kljub temu, da je bilo izvedenih manj reševanj kot v predlanskem letu, pa je bilo v pomorskih nesrečah poškodovanih več oseb. Lansko leto je bilo teh kar 41, ker je bistveno več kot predlani. Zaradi poškodb je bilo potrebno organizirati kar 57 hitrih medicinskih prevozov oseb na obalo oziroma medicinskega osebja na kraj nesreče.

Zopet je zelo žalostna statistika med potapljači. Pomoč je potrebovalo 10 potapljačev z jeklenkami in 7 na dah. V lanskem letu pa so zabeležili bistveno manjše število nezgod deskarjev na vodi. Potrebno je bilo le 13 reševalnih akcij. Pomoč pa je potrebovalo tudi 15 kopalcev.

Kljub nekoliko manj izvedenim reševalnim akcijam v lanskem letu, pa statistika še vedno jasno kaže, da se večina navtičnih nesreč zgodi zaradi pomanjkanja izkušenj na morju ter tehničnih pomanjkljivosti in slabe opremljenosti plovil.

Vsem navtikom svetujemo, da se pred izplutjem prepričajo o ustreznosti vremenskih pogojev in plovbo prilagodijo svojemu znanju in izkušnjam. Dober kapitan plovila bo v primeru, da vremenski pogoji ne zagotavljajo varne plovbe, sprejel odločitev, da ne bo izplul. Za varno plovbo se je predhodno potrebno izobraževati na različnih tečajih in predavanjih. Na morju znanja in izkušenj ni nikoli preveč. V lanskem letu so zabeležili tudi 31 primerov nepotrebnih klicev na pomoč. Razlog zanje je bil nepoznavanje predpisov in pravil varne plovbe ter premalo znanja za varno plovbo.

Za varno plovbo v sezoni 2016 si lahko dodatna znanja naberete na predavanjih Varno na valovih. Več si lahko preberete na: Kako do znanja za varno plovbo v sezoni 2016?

Sreda 27 Jan 2016

Letos je potekal že 12. izbor Evropskega plovila leta. Katero plovilo si zasluži naziv odloča strokovna žirija. Sestavlja jo 11 novinarjev enajstih največjih navtičnih revij v Evropi. Vsak član žirije mora testirati vsako izmed plovil v dveh tednih na dveh različnih lokacijah. Prvi test so opravili lani v mesecu septembru v kraju La Rochelle, drugega pa v mesecu oktobru v Santa Margheriti.

Izbor poteka v petih različnih kategorijah. Standardi, ki jih postavlja žirija so izjemno visoki. V letošnjem letu je bila odločitev v razredih večtrupnih jadrnic, družinskih jadrnic in posebnih jadrnic izjemno težka. Po sprejetih odločitvah, je žirija razkrila katera plovila so se najbolje odrezala. Slavnostna razglasitev je potekala na otvoritveni prireditvi Dusseldorfskega sejma Boot 2016 na večeru imenovanem FLAGSHIP NIGHT.

Poglejmo si, kdo je letos osvojil nagrade v posameznih kategorijah.

V razredu družinskih jadrnic si je letos naziv priborila jadrnica Hanse 315. O njej smo že pisali v članku: Hanse 315. Žirijo je prepričala njena zapeljiva oblika, užitkih, ki jih nudi pri jadranju, prostoren kokpit in kabina v krmi. Hanse 315 postavlja nove standarde v razredu malih jadrnic. Prostor je pametno razporejen, s stojno višino v podpalubju in odlično kabino na krmi. Hanse 315 je impresivna majhna križarka. V razredu so bile nominirana še naslednja plovila: Dufour 460, Jeanneau 54,Maxus 26 in RM 1070.

V razredu hitrih potovalnih jadrnic se je letos najbolje izkazalo  podjetje Solaris s svojo hitro jadrnico Solaris 50. Gre za moderno in inovativno plovilo z novim designom, vrhunsko kvaliteto izdelave. Na njej se mešata južnoameriški in italijanski stil. Rezultat je luksuzna hitra jadrnica, ki si jo bi želel vsak jadralec. Je seksi, elegantna in z izjemno dobrimi jadralnimi lastnostmi. V razredu so se za naziv potegovale še Django 980, Ice 52, Italia 9.98 in J 112 e.

V razredu luksuznih križark si je letošnje leto nagrado prislužil jadrnica Grand Soleil 46 LC. Prva križarka iz ladjedelnice Cantiere del Pardo je zaplula pred več kot 40 leti. Model Grand Soleil 46 LC je nekoliko bolj seksi, luksuzen, klasičen vendar bolj hiter kot bi pričakovali. Ta dobro premišljen italijanski izdelek ima izjemno prostorno podpalubje. Izjemna je za plovbo v lepem in toplem vremenu. Oblika krova zagotavlja veliko udobja tako na sidru, kakor med plovbo. Je izjemno enostavna za upravljanje in dobro jadra v šibkih vetrovih. V razredu so se za naslov potegovale še: Adventure 55, Maxi 1200, Oyster 475  in Sunbeam 40.1.

V razredu večtrupnih jadrnic se je letos nasmešek na obrazu prikazal Jensu Quorningu, ustanovitelju in oblikovalcu plovil Dragonfly. Pri oblikovanju svojega Dragonfly 25, je želel, da je plovilo družinska jadrnica z modernim izgledom. Izdelal je tritrupno plovilo, ki je verjetno najbolj športno od vseh, ki jih je oblikoval do sedaj. Dragonfly je inovativno hitro plovilo, ki bo poskrbelo za lepo družinsko jadranje, kakor tudi za izjemno adrenalinsko plovbo. V kategoriji večtrupnih plovil so se za naziv potegovali še Bali 4.3, Comet Cat 37, Dazcat 1495 in Slyder 47.

V razredu posebnih plovil je žirijo najbolj prepričalo plovilo Quant 23. Že na prvi pogled obeta veliko, ko pa ga spoznate bolj podrobno, vidite, da ste dobili še mnogo več. Tudi če ne namestite kril, boste še vedno imeli hitro plovilo. Če dodate krila oziroma foile, pa boste imeli športno plovilo na stereoidih. Quant 23 bo garantirano prinesel obilo zabave v jadralni šport ter plovbo s krili (foili) približal široki javnosti. Vsekakor si letos zasluži naziv plovila leta v kategoriji posebnih plovil, saj to tudi je. V kategoriji so se za naziv letos potegovali še Bente 24, Corsair Pulse 600, Fareast 28R in Farr 280.

Vir: Boot.de

Torek 26 Jan 2016

Čoln je obvezno zavarovati le proti odgovornosti za povzročitev škode tretjim osebam.

Lastnik oziroma uporabnik čolna na motorni pogon z močjo večjo kot 3,73 kW mora skleniti pogodbo o zavarovanju odgovornosti za škodo povzročeno tretjim osebam zaradi smrti, telesne poškodbe ali prizadetega zdravja.

V kolikor lastnik čolna omenjenega zavarovanja ne sklene, čolna ne more vpisati v vpisnik morskih čolnov. Prav tako ni možno podaljšati veljavnosti dovoljenja za plovbo v kolikor zavarovanje ni sklenjeno. Pogodbo o zavarovanju čolna je možno skleniti le pri zavarovalnicah, ki opravljajo zavarovalne posle z oznako D, ki pomeni da lahko izvaja zavarovanja lastnika čolna proti odgovornosti za škodo, povzročeno tretjim osebam. Če zavarovalnica ugotovi, da lastnik plovila ne izpolnjuje obveznosti iz naslova zavarovalne pogodbe in je le ta prenehala veljati, bo o tem obvestila Upravo Republike Slovenije za pomorstvo, ki bo za plovilo odvzela dovoljenje za plovbo.

Da se izognete problemom na vodi, pravočasno preverite, če imate veljavno zavarovanje vašega plovila.

V Sloveniji opravljajo posle zavarovanja odgovornosti pri uporabi plovil naslednje zavarovalnice:

- Adriatic Slovenica Zavarovalna Družba d.d.
- Generali Zavarovalnica d.d.
- Grawe Zavarovalnica d.d.
- Zavarovalnica Maribor d.d.
- Zavarovalnica Tilia d.d.
- Zavarovalnica Triglav d.d.
Torek 26 Jan 2016

Decembra leta 2013 je ladja Baltic Ace namenjena prevozu vozil, s 1400 vozili na krovu trčila v kontejnersko ladjo. V nesreči, ki se je zgodila 65 km pred vhodom v glavno plovno pot za pristanišče Rotterdam, je utrpela takšne poškodbe, da se je potopila z vsemi vozili na krovu v pičlih 15 minutah.

Nizozemsko Ministrstvo za infrastrukturo in okolje je sklenilo pogodbo s podjetjem Boskalis in njegovim partnerjem Mammoet Salvage, da odstranijo potopljeno ladjo.

Projekt so začeli aprila leta 2014. V prvi fazi so odstranili 460.000 litrov pogonskega goriva, ki je bilo v rezervoarjih ladje. Druga faza projekta je bila odstranjevanje potopljene ladje in ekološka razgradnja ostankov ladje in vozil, ki so bile na njej.

Ostanke ladje in tovora so uspeli dvigniti z morskega dna že oktobra lanskega leta, kar je bilo 2 meseca pred rokom. Plovno pot, ki jo je ovirala razbitina so odprli v sredini novembra.

V videu si lahko ogledate, kako je potekal celoten proces.

Torek 26 Jan 2016

 

V četrtek, 21.1.2016 je zgorela jahta za 4 mio EUR.

 

Jahto Princess 95 z imenom Queen Anna je prejšnji teden zajel požar, ko je bila jahta na privezu v marini Fethiye Ece saray v bližini turškega mesta Mugla.

Jahto, ki je v lasti ruskega poslovneža, je najprej napolnil dim, nato pa se je ogenj razširil na zunanji del. V nevarnosti so bile jahte, ki so bile na sosednjih privezih. Odvlekli so jo iz priveza na del marine, kjer je več prostora in manj možnosti, da se požar razširi na sosednja plovila. Kljub močnemu dežju je bilo gašenje izjemno zahtevno. Kapitana ladje Vladimira Lopato, ki je bil v času izbruha požara na ladji, so morali odpeljati v bolnico. Zastrupil se je s strupenimi plini, ki jih je vdihoval, ko je sem poizkušal pogasiti požar. K sreči je izven življenjske nevarnosti.

Požar je poškodoval dve jahti, ki sta bili privezani na sosednjih privezih. Sosednjo jahto Natalie, je že zajel požar, vendar ga je uspela pogasiti posadka jahte, ki je bila takrat na krovu. Kolikšna je škoda na njih še ni znano, ni pa tako velika, da se plovil ne bi dalo popraviti.

Jahto Queen Ana so nato odvlekli v bližino marine, kjer so jo ponoči iz četrtka na petek potopili na plitvini in dokončno pogasili požar. Razlog, zakaj je prišlo do požara na jahti, še ni znan.

Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 

Ponedeljek 25 Jan 2016

V petek zjutraj je nasedla tovorna ladja MSC Monica.

Tovorna ladja MSC Monica je nasedla v petek zjutraj na obalo reke St. Lawrence v bližini Deschaillons-sur-Saint-Laurent med krajema Bécancour in Lévis v Kanadi.

Ladja je plula iz pristanišča v Montrealu proti Saint Johnu. Ob 8.00 uri zjutraj po lokalnem času se jim je pokvaril krmilni mehanizem ladje. Da ne bi ogrozili ostalih ladij in zaprli plovne poti so nasedli na obalo reke. Kraj nezgode si je nemudoma ogledala Obalna straža.

V soboto zjutraj so na kraj nesreče pripluli štirje vlačilci. Ob 8.30 uri, ko je nastopila plima, so uspeli ladjo sploviti nazaj v reko. Eden izmed vlačilcev ladjo spremlja proti kraju Grondines, kjer bodo pregledali celoten podvodni del ladje, da ugotovijo do kakšnih poškodb je prišlo. Trenutno kaže, da gre le za manjše poškodbe, saj lahko ladja pluje brez večjih težav. Če bo pregled pokazal, da ladja lahko varno  pluje, bo nadaljevala plovbo proti Quebecu, kjer bodo opravili temeljit pregled ladje.

MSC Monica je 245 m dolga ladja, ki je v lasti podjetja MSC (Mediterranean Shipping Company). Leta 2008 je v bližini tokratne nesreča nasedla ladja MSC Sabrina istega ladjarja.

Vir:  Vesseltracker/Timsen; Foto: fleetmon

Ponedeljek 25 Jan 2016

Najnovejši model iz palete fishermanov Prince je model Prince 580 Sundeck. Kot ostale modele ga odlikujejo prepričljive plovne lastnosti, svež in moderen design, nizka teža , prostornost  ter prepričljivo razmerje med ceno in kvaliteto.

Čolni prihajajo iz nizozemsko - poljske tovarne že od leta 1991, večino proizvedenih plovil pa prodajo na zahtevnih evropskih tržiščih - predvsem na Nizozemskem in v Nemčiji. Velik poudarek je namenjen detajlom in kvaliteti izdelave, ki presega tudi dražje konkurente. Vse modele je moč preprosto prevažati na avtomobilski prikolici. Novinec lahko prepelje do 7 oseb, poleg prostornega kokpita  ponuja tudi razkošno sončno ploščad pred konzolo, desno od volana pa je vstop v kabino, kjer lahko prenočita dve ali tri osebe, vrata v kabino pa je moč zakleniti. Največja moč izvenkrmnega motorja znaša 140 KM. Plovilo je ob drugih modelih Prince že na ogled pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama.

Tehnične lastnosti: 

Dolžina: 5,80 m
Širina: 2,35 m
Ugrez:0,40 m
Teža: 700 kg
Največja moč:150 KS
Nosilnost: 6 oseb
Cena (z DDV): 14.990 EUR

Fotogalerija:  Prince 580 Sundeck

As-Boats. d.o.o., www.as-boats.si/, tel.: +386 2 608 41 41

Ponedeljek 25 Jan 2016

Predvčerajšnjim se je na plovno preko Jadrana podal slovenski supar Rok Puvar.

Ob 17.00 uri popoldne je prvič z veslom zamahnil na rtu Kamenjak na jugu istrskega polotoka in s svojim supom odplul proti preko Jadranskega morja v italijanski Pesaro.

71 nmi dolga plovba se je pričela v brezvetrju. Supal je s hitrostjo okrog štirih vozlov in računal, da bo cilj dosegel v dvajsetih urah. Ponoči ga je presenetil bočni veter, ki je povzročal valove in mu oteževal plovbo. Hitrost se mu je nekoliko zmanjšala. Po 23 urah in pol je preveslal Jadran in svojo epsko plovbo končal v mestu Pesaro v Italiji. Pot je bila naporna. Rok je cilj dosegel močno izčrpan, njegove roke so polne razjed, ki sta mu jih pustila veslo in hladna morska vode. Navdušenja nad doseženim ciljem ni moral skrivati, nato pa se je hitro odpravil na zaslužen počitek.

Vir: fb Rok Puvar

Petek 22 Jan 2016

Jadralna zveza Slovenije je nocoj jadralkam in jadralcem podelila priznanja za vrsto odličnih uspehov v letu. Priznanje najboljši jadralki leta 2015 sta prejeli evropski prvakinji razreda 470 Tina Mrak in Veronika Macarol, najboljši jadralec leta 2015 je postal bronasti z letošnjega svetovnega prvenstva razreda finn Vasilij Žbogar. Med perspektivnimi jadralci sta najboljša jadralca med mladinci svetovna prvaka razreda 29er Peter Lin Janežič in Anže Podlogar, najboljši jadralec v razredu optimist pa je svetovni prvak razreda Rok Verderber. Posebno priznanje Jadralne zveze Slovenije je prejel Igor Simčič, idejni oče in vodja uspešnega projekta Esimit Europa, priznanje Sekcije za velike jadrnice Jadralne zveze Slovenije pa Jadralni klub Ljubljana.

Jadralna zveza Slovenije je danes s slavnostno podelitvijo priznanj najboljšim na Ljubljanskem gradu v Ljubljani zaokrožila izredno uspešno leto. Jadralke in jadralci so v letu 2015 nanizali vrsto odličnih uspehov, med njimi so osvojili kar deset medalj z evropskih in svetovnih prvenstev. Odlični rezultati zadnje sezone pa tudi za pravkar začeto olimpijsko leto napovedujejo, da bodo najboljši slovenski jadralci tudi na olimpijskih igrah med resnimi kandidati za olimpijske medalje in da se nam za prihodnost slovenskega jadranja ni treba bati.

Priznanja za najboljši jadralki leta 2015 sta prejeli evropski prvakinji razreda 470 Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat Portorož), ki sta trenutno na pripravah v Riu de Janeiru, v njunem imenu pa je priznanji prevzel predsednik jadralnega kluba Pirat Marjan Matevljič. Najboljši jadralec leta 2015 je postal bronasti z novembrskega svetovnega prvenstva in drugi Evropejec razreda finn Vasilij Žbogar (JK Burja Izola). Med mladimi, katerih čas šele dobro prihaja, sta najboljša jadralca med mladinci svetovna prvaka razreda 29er Peter Lin Janežič in Anže Podlogar (JK MIPC), najboljši jadralec v razredu optimist pa je svetovni prvak razreda Rok Verderber (JK Portorož). Jadralna zveza je s priznanji za vrhunske dosežke nagradila tudi jadralke in jadralce, ki so na evropskih in svetovnih prvenstvih v svojih kategorijah posegli po medaljah, oziroma se uvrstili do petega mesta. Posebno priznanje Jadralne zveze Slovenije je prejel Igor Simčič idejni oče in vodja uspešnega projekta Esimit Europa, priznanje Sekcije za velike jadrnice Jadralne zveze Slovenije pa Jadralni klub Ljubljana.

Na slavnostnem dogodku so jadralke in jadralce, predstavnike jadralnih klubov, sponzorje ter prijatelje in podpornike jadranja nagovorili predsednik Jadralne zveze Slovenije gospod Aljoša Tomaž, predsednik olimpijskega komiteja Slovenije gospod Bogdan Gabrovec in župan Mestne občine Ljubljana gospod Zoran Janković. Skozi večer je zbrane goste sproščeno popeljala voditeljica in glasbenica Katarina Mala. Po podelitvi priznanj za vrhunske dosežke v minulem letu pa je sledilo druženje z jadralkami in jadralci in ljubitelji jadranja.

Dobitniki priznanj:

Priznanja Jadralne zveze Slovenije za najboljše jadralke in jadralce 2015

- Najboljši jadralec razreda optimist 2015 je Rok Verderber, Jahtni klub Portorož, svetovni prvak razreda optimist iz Dziwnowa na Poljskem, trener Siniša Hrvatin
- Najboljša jadralca med mladinci 2015 sta Peter Lin Janežič in Anže Podlogar, Jadraln klub MIPC, svetovna mladinska prvaka jadralnega razreda 29er iz Langkawija, v Maleziji, trener Andrej Janežič
- Najboljši jadralki 2015 sta Tina Mrak in Veronika Macarol, Jadralni klub Pirat Portorož, evropski prvakinji olimpijskega razreda 470 iz Aarhusa na Danskem, trener Tomaž Čopi
- Najboljši jadralec 2015 je Vasilij Žbogar, Jadralni klub Burja Izola, bronasti s svetovnega prvenstva olimpijskega razreda finn v Takapuni na Novi Zelandiji in srebrni z evropskega prvenstva v Splitu,

Priznanje Jadralne zveze Slovenije za vrhunske dosežke v letu 2015

- Lin Pletikos, Jahtni klub Portorož, za četrto mesto na svetovnem prvenstvu razreda laser 4.7 v Medembliku na Nizozemskem
- Liam Orel Jadralni klub Jadro Koper, za četrto mesto na mladinskem svetovnem prvenstvu v jadranju na deski v kategoriji slalom v Reggio Calabria, v Italiji
- Jan Kosmina, Jadralni kluba Marina Koper, za bronasto medaljo na evropskem mladinskem prvenstvu v jadranju na deski v kategoriji slalom v Hyeresu, v Franciji
- Žan Luka Zelko, Športno društvo Maraktiv, za bronasto medaljo na svetovnem prvenstvu razreda laser radial, ki je istočasno štelo tudi za evropsko prvenstvo, v Aarhusu na Danskem
- Toni Vodišek, Kite klub Koper, za srebrni medalji na mladinskem svetovnem prvenstvu v Gizzeri v Italiji in na mladinskem evropskem prvenstvu v Bozcaadi v Turčiji v razredu formula kite
- Matej Planinšič, Jadralni klub Pirat Portorož, za srebrno medaljo na evropskem prvenstvu razreda optimist v Pwllheliju v Veliki Britaniji

Posebno priznanje Jadralne zveze Slovenija

Igor Simčič, Jadralni klub Skipper Maribor in Jahtni klub Monako, za projekt Esimit Europa.

Igor Simčič je idejni oče in vodja uspešnega projekta Esimit Europa, ki je v letu 2015 obeležil svojo 20 letnico delovanja. Projekt Esimit Europa že dve desetletji združuje Evropejce, krepi prijateljstvo in spodbuja odličnost v športu ter povezuje področja športa, diplomacije in podjetništva. Ekipa Esimit Sailing Team jadra pod evropsko zastavo, tekmuje za Jadralno zvezo Slovenije in z oznako SLO na jadru, prispeva k prepoznavnosti Slovenije v mednarodnem okolju. Posadko jadrnice Esimit Europa sestavljajo velika imena svetovnega jadranja, njihov skiper je legendarni nemški jadralec Jochen Schümann, Vasilij Žbogar v pa zaseda pomembno mesto taktika.

Priznanje Sekcije za velike jadrnice Jadralne zveze Slovenije za leto 2015

Jadralni klub Ljubljana

Jadralni klub Ljubljana je s 66 letno zgodovino najstarejši jadralni klub v Sloveniji. Jadralci kluba se v velikem številu udeležujejo regat za Pokal Slovenije in drugih regat za velike jadrnice. Jadralni klub organizira najstarejšo slovensko regato – Šavrinsko regato, ki tradicionalno šteje za pokal Slovenije, člani kluba pa so veliko prispevali tudi pri organizaciji 1. Slovenskega dneva jadranja. Najstarejši slovenski jadralni klub se ukvarja tudi z organizacijo tečajev jadranja za odrasle in otroke ter tečajev za voditelje čolna. Prav pri njih so številni slovenski jadralci in ljubitelji jadranja prvič zajadrali.

Foto: Maks Verderber

Petek 22 Jan 2016

Rok Puvar se je podal na nor izziv. S svojim supom se bo podal preko Jadrana.

Neverjetno vendar resnično. 34 letni navdušenec nad novim športom imenovanem sup, bo stoje, samo s pomočjo vesla, preveslal Jadransko morje. Včeraj ob 17.00 uri se je podal z rta Kamenjak na jugu hrvaške Istre in zaveslal proti zahodu. Njegov cilj je Rimini v Italiji. Rok je moral kar nekaj dni čakati na prave vremenske razmere, ki mu bodo omogočile varno izvesti podvig. Pri napovedi mu je pomagal znan slovenski vremenoslovec in strastni jadralec Jure Jerman.

Včeraj je se je hitrost vetra zmanjšala na le dva vozla in Rok je dobil zeleno luč, da se poda na 70 nmi dolgo avanturo. S svojo desko - supom Ace GT  in veslom je zaveslal proti zahodu. Vesla s hitrostjo med 3,5 in 4 vozli, ker pomeni, da bo za izziv potreboval slabih 20 ur.

Četrtek 21 Jan 2016