Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Motorna jahta Serena III je potonila 13 nmi stran od pristanišča Lauderdale-by-the-Sea na Floridi.

V ponedeljek v popoldanskih urah je v luksuzno jahto Serena III iz neznanega razloga začela udirati voda. Kapitan ladje in posadka, so poizkušali izčrpati vodo, vendar je voda hitreje udirala v jahto, kot so jo izčrpavali. Kapitan ladje je zato ob 18.30 uri po lokalnem času opravil nujni klic na pomoč. Na lokacijo sta nemudoma odpluli dve reševalni plovili, ki sta s potapljajoče se ladje rešili vseh 13 potnikov in članov posadke. Reševalci so poizkušali zaustaviti vdor vode v jahto in s pomočjo črpalk črpati vodo, vendar jim ni uspelo. Jahta je po 25 minutah potonila približno 13 nmi stran od pristanišča. V času nesreče je bilo na jahti šest potnikov, šest članov posadke in kapitan. Vsi so nesrečo preživeli brez poškodb. S plovilom obalne straže so jih prepeljali v bazo v Miami Beach.

Jahta Serena III v dolžino meri 39 metrov. Zgrajena je bila leta 2012. Pred potopom so z nje rešili le en jet ski in reševalni splav. Potonila je na globino 400 m.

Video reševalne akcije:

Serena III na sidru:

Vir: MarineTraffic.om/US Coast Guard

Ponedeljek 01 Feb 2016

MANEVRI PRI PRISTAJANJU, sreda 10. februar ob 18.00 uri

Pristajanje s plovilom z motorjem na bojo je najbolj enostavno. Katamarani imajo dva motorja, zato se pristaniški manevri izvajajo le s pomočjo vijakov. Pristajanje z motorjem z jadrnico je najpogostejše, ima pa tudi svoje zakonitosti in veščine. Kako z jadrnico pristati brez motorja, kakšen je  vpliv teže barke in smer vrtenja propelerja za tehnike manevriranja pri pristajanju? Kdaj pristajamo proti toku in kdaj s tokom? Kako se pravilno privežemo in kako izplujemo od obale v različnih vetrovnih razmerah in še več …

Kraj: Kavarna Geonavtik, Ljubljana, Kongresni trg 1
Datum: sreda, 10. februar
Ura: 18.00
Cena: 25 EUR z DDV

Število mest je omejeno. Pohitite s prijavo!

Nakup navtičnega abonmaja 2016 (5 predavanj za ceno 100,00 EUR) si zagotovite na tej povezavi: Navtični abonma 2016

 Rezervacijo mesta si zagotovite šele s plačilom predračuna, ki vam ga bomo poslali na vaš elektronski naslov.

 

Naroči: Predavanje - Manevri pri pristajanju

 

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo.
Rezervacija mesta na predavanju je potrjena, ko prejmemo plačilo na naš račun!

Nedelja 31 Jan 2016

Španska agencija za iskanje in reševanje na morju Salvamento se je v torek popoldne odzvala na klic v sili z ladje Modern Express.

Tovorna ladja Modern Expres, ki služi za prevoz vozil, je plula severno od španske obale. Zaradi izjemno razburkanih voda Biskajskega zaliva se ja začela močno nagibati. Kapitan ladje je opravil klic v sili, na katerega se je javila španska agencija za pomoč in reševanje na morju. Po navedbah kapitana so bile razmere na morju grozne. Valovi, ki jih je povzročal močan jugozahodni meter so presegali 8m. Ladja se je nevarno nagnila za 40 stopinj.

Proti ladji, ki je bila približno 148 nmi severno od rta Ortegal v Španiji, je odletel helikopter in pričel z reševanjem 22 članske posadke. Proti ladji se je odpravilo tudi šest plovil, ki so bila v času reševanja od ladje oddaljena manj kot 3 nmi. S prvim helikopterjem so z ladje dvignili 16 članov posadke in jih odpeljali v La Coruno, nato pa z drugim še preostalih 6.

Ladja Modern Expres v dolžino meri 163 m in pluje pod Panamsko zastavo. Plula iz Gabona proti pristanišči La Havre v Franciji.

<

Rescatados los 22 tripulantes del mercante Modern Express a 148 millas al Norte de Cabo Ortegal from Salvamento Marítimo on Vimeo.

Vir: Salvamento Maritimo

Četrtek 28 Jan 2016

Prvi mesec v letu 2016 se zaključuje in s tem tudi največja posezonska akcija napihljivih gumenjakov GRAND. Generalni uvoznik za Slovenijo, Hrvaško, Srbijo in Črno goro - podjetje Moto-Nautika d.o.o. se nam v zaključku navtičnega premora predstavlja z veliko zalogo modelov gumenjakov iz leta 2015.

V prodajni paleti nam GRAND razkriva, da je pri gumenjakih izjemno pomembna namembnost, zato že v začetku lahko izbirate pri svoji odločitvi in izbirate med čolnom z mehkim dnom, napihljivim dnom ali trdim (RIB).  Če čarobnosti plovbe z gumenjakom sami še niste doživeli, ste jo morda začutili v načinu, kako vaši prijatelji ali znanci pripovedujejo o svojih morskih dogodivščinah - naredite korak naprej...

Kakorkoli, nihče, ki je kadarkoli plul proti horizontu, ne more trditi, da trenutki, preživeti na morju, jezeru, ali reki niso dogodivščina prav posebne vrste. V primeru da ste se je nalezli in bi se želeli z vašimi najbližjimi podati na nepozabno druženje na vodi, je neizogibno, da izpustite obisk največjega prodajno - servisnega centra na Štajerskem.

V celotnem repertoarju, lahko kupec izbira med gumenjakom dolgim od 2,4 metra, in vse do 8,5 metrov. Ob nakupu je velika možnost različne dodatne opreme, ki jo GRAND ponuja, ter izbira vrste materiala iz katerega bo vaš gumenjak narejen (PVC ali Hypalon Orca).

Kot vedno, pa najboljše za na konec -  pri vsakem nakupu, pa vam GRAND ponuja tudi kar 5-letno garancijo na vaš gumenjak.

Prodajni salon se nahaja le streljaj od centra Maribora -  v Miklavžu na Dravskem polju, na naslovu - Ptujska cesta 63. Za več informacij oziroma ponudbo, obiščite spletno stran: www.grandboats.si, pišite preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali pokličete preko telefona: 02 629 04 00 oz. 031 386 951

Sreda 27 Jan 2016

Abonma navtičnih izobraževanj za sezono 2016 

Za samozavestno plovbo in užitek na dopustu je potrebna velika količina znanja in dobra predhodna priprava. Da bo prihajajoča navtična sezona tudi za vas brez skrbi, so poskrbeli organizatorji navtičnih izobraževanj Varno med valovi. V mesecu februarju se bo v navtični kavarni Geonavtik pričela serija petih navtičnih predavanj – navtični abonma.

Vsebine in datumi predavanj:

MANEVRI PRI PRISTAJANJU, sreda 10. februar ob 18.00 uri (ZAKLJUČENO)

Pristajanje s plovilom z motorjem na bojo je najbolj enostavno. Katamarani imajo dva motorja, zato se pristaniški manevri izvajajo le s pomočjo vijakov. Pristajanje z motorjem z jadrnico je najpogostejše, ima pa tudi svoje zakonitosti in veščine. Kako z jadrnico pristati brez motorja, kakšen je  vpliv teže barke in smer vrtenja propelerja za tehnike manevriranja pri pristajanju? Kdaj pristajamo proti toku in kdaj s tokom? Kako se pravilno privežemo in kako izplujemo od obale v različnih vetrovnih razmerah in še več …

VZDRŽEVANJE PLOVILA, torek 1. marec ob 18.00 uri (ZAKLJUČENO)

Plovilo zahteva stalno skrb in nego, zima pa je pravi čas za vzdrževalna dela. Marsikatero delo lahko opravimo sami ali pa se vsaj pustimo podučiti ter tako  spoznamo posamezne dele barke, kar nam v praksi prinaša  bolj varno in samozavestno plovbno. Praktični nasveti, kako preprečevati in odpravljati težave, potrebna minimalna oprema s sledljivostjo opravljenih del, pa so vselej uporabne vsebine  vsakega preudarnega morjeplovca.

IZOGIBANJE TRČENJU, torek 22. marec ob 18.00 uri (ZAKLJUČENO)

Med vsako plovbo se naša plovna pot seka s plovno potjo mnogih plovil. In to podnevi in ponoči, v dobrem in slabem vremenu, s čolni in ladjami ... Tistih nekaj osnovnih pravil poznamo vsi, vendar je pravilno in pametno izogibanje trčenju bolj zapleteno. Vprašanje je, kaj lahko storimo, da do nevarnosti trčenja sploh ne pride, oziroma je nevarnost trčenja ustrezno ocenjena? Na predavanju se ne bomo učili pravil, ampak se bomo osredotočili na njihov vpliv na plovbo, ki naj bi se vsakič končala srečno.

PSIHOLOGIJA & JADRANJE, torek 19. april ob 18.00 uri

Na omejenem prostoru na plovilu se v podzavesti človeka rojevajo neobičajni miselni vzorci, ki  v ekstremnih primerih lahko navzven izbruhnejo kot impulzivnost in agresivnost. Timska dinamika ima svoje zakonitosti, svoje zakonitosti pa ima tudi človeška psiha. Strah pred samoto, strah pred naravnimi pojavi, zaznavanje in motnje čutil na vodi, kaj je veliko, kaj majhno, kaj se premika, res vidimo pravo barvo, je prostor pred nami dovolj velik, pa le nekaj vprašanj, na katere bomo skušali odgovoriti. V tem predavanju ne gre za psihološko tehniko na tekmovalnih regatah, gre za odzivanje telesa in duha v posebnih razmerah, kakršno je bivanje na morju.

KOMUNIKACIJA NA MORJU,  torek 10. maj ob 18.00 uri

Takoj, ko zapustimo obalo, smo na morju odvisni le še od brezžične komunikacije. Nekaj časa nas spremlja signal mobilne telefonije in z njim dostop do interneta, kmalu pa imamo na voljo le še GMDSS komunikacijsko opremo. To je največkrat VHF postaja v vgradni ali ročni izvedbi. Vendar, ali jo znamo učinkovito uporabiti tudi v najbolj kritičnih situacijah? Ali znamo preveriti ali sploh brezhibno deluje? Na predavanju se bomo lotili še ostalih pomembnih vprašanj s ciljem zmožnosti zagotavljanja čim bolj varne plovbe z uporabo razpoložljive komunikacijske opreme.

Število mest je omejeno. Pohitite s prijavo

Mesto na predavanjih in popust v višini 20% si lahko zagotovite z nakupom navtičnega abonmaja petih predavanj. Ker je število mest na predavanjih omejeno na 50, si boste z nakupom abonmaja zagotovili mesto na vseh predavanjih in poskrbeli, da bo vaša plovba v letošnjem letu bolj varna in samozavestna.

Cena Navtičnega abonmaja znaša 80,00 EUR z DDV (štiri predavanja). Cena posameznega predavanja znaša 25,00 EUR (4x 25,00 EUR = 100,00 EUR - 1x predavanje GRATIS =80,00 EUR). Rezervacijo mesta si zagotovite šele s plačilom predračuna, ki vam ga bomo poslali na vaš elektronski naslov.

 

Naroči: Navtični abonma 2016 (4 predavanja)

 

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo.
Rezervacija mesta na predavanju je potrjena, ko prejmemo plačilo na naš račun!

Sreda 27 Jan 2016

Flota 12 jadrnic regate Clipper, ki jadra iz severne Avstralije proti Vietnamu, je že preplula Salamonovo morje, ter zaplula skozi ožino med Salamonovimi otoki in Novo Gvinejo.

Deset jadrnic je že uspešno preplulo Ekvator in zaplulo v severno poloblo. Na zadnjih mestih z največjim zaostankom plujeta ekipi Mission Performance in Visit Seattle. Ekipa Mission Performance se je edina odločila, da bo proti Filipinom plula po južni ruti, ob severni obali otoka Latangai, medtem ko so se ostale ekipe odločile, da zajadrajo proti severu, globoko v severni Pacifik. Katera taktična odločitev je boljša bomo videli v prihodnjih dneh. Glede na vremensko napoved bolje kaže ekipam, ki plujejo bolj severno. Iz severovzhoda se bliža območje višjega zračnega pritiska, ki bo s svojim prehodom iz severovzhoda proti jugozahodu najprej prinesel šibkejše vetrove, nato pa bo veter začel pihati močneje in najprej zajel ekipe na severu.

Po preplutih 1000 nmi so najhitrejši že dosegli vmesni cilj, kjer so se delile dodatne točke, Prva ga je preplula ekipa Great Britan, sledili sta ji ekipi Derry~Londonderry~Doire in Qingdao. V današnjem dnevu so se mesta na vrhu nekoliko spremenila, Najhitreje je uspelo pluti ekipi Derry~Londonderry~Doire, ki je uspela prehiteti ekipo Great Britan in povečati prednost pred ekipo Qingdao na 35 nmi.

 Trenutne uvrstitve:

Mesto

Ekipa

Razdalja do cilja

Zaostanek za vodilnim

1

Derry~Londonderry~Doire

2859.87 nmi


2

Great Britain

2862.26 nmi

-2.39 nmi

3

Qingdao

2895.52 nmi

-35.65 nmi

4

Lmax Exchange

2903.32 nmi

-43.45 nmi

5

Da Nang - Viet Nam

2905.36 nmi

-45.49 nmi

6

Garmin

2907.5 nmi

-47.63 nmi

7

Clippertelemed+

2914.26 nmi

-54.39 nmi

8

Ichorcoal

2939.51 nmi

-79.64 nmi

9

Unicef

2962.01 nmi

-102.14 nmi

10

Psp Logistics

2962.43 nmi

-102.56 nmi

11

Mission Performance

3001.65 nmi

-141.78 nmi

12

Visit Seattle

3041.67 nmi

-181.8 nmi



Sreda 27 Jan 2016

V letu 2015 je na hrvaški obali potekalo kar 324 reševalnih akcij.

Hrvaški nacionalni center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju je v lanskem letu koordiniral kar 324 reševalnih akcij. V pomorskih nezgodah so reševali 197 plovil in 611 oseb, med katerimi je bilo za 33 oseb žal reševanje neuspešno.

Kljub temu, da so številke izjemno visoke, pa so k sreči nižje, kot so bile v letu 2014. V letu 2014 je bilo v pomorskih nesrečah udeleženih 163 oseb več kot lani. Pomorskih nesreč pa je bilo lani 14 manj kot leto poprej. Število nesreč s tragičnim izidom je bilo manjše. Spodbudna novica pa je, da v lanskem letu niso zabeležili nobene pogrešane osebe. Vse osebe, ki so se na morju zgubile so tudi našli.

Med pomorskimi nesrečami so v lanskem letu zabeležili 11 trkov plovil, 43 plovil je nasedlo, 11 jih je potonilo, devet pa je zajel požar.

Največje število reševalnih akcij na morju je bilo potrebno izvesti zaradi okvar na pogonskih strojih plovila ali krmilnih napravah.

Kljub temu, da je bilo izvedenih manj reševanj kot v predlanskem letu, pa je bilo v pomorskih nesrečah poškodovanih več oseb. Lansko leto je bilo teh kar 41, ker je bistveno več kot predlani. Zaradi poškodb je bilo potrebno organizirati kar 57 hitrih medicinskih prevozov oseb na obalo oziroma medicinskega osebja na kraj nesreče.

Zopet je zelo žalostna statistika med potapljači. Pomoč je potrebovalo 10 potapljačev z jeklenkami in 7 na dah. V lanskem letu pa so zabeležili bistveno manjše število nezgod deskarjev na vodi. Potrebno je bilo le 13 reševalnih akcij. Pomoč pa je potrebovalo tudi 15 kopalcev.

Kljub nekoliko manj izvedenim reševalnim akcijam v lanskem letu, pa statistika še vedno jasno kaže, da se večina navtičnih nesreč zgodi zaradi pomanjkanja izkušenj na morju ter tehničnih pomanjkljivosti in slabe opremljenosti plovil.

Vsem navtikom svetujemo, da se pred izplutjem prepričajo o ustreznosti vremenskih pogojev in plovbo prilagodijo svojemu znanju in izkušnjam. Dober kapitan plovila bo v primeru, da vremenski pogoji ne zagotavljajo varne plovbe, sprejel odločitev, da ne bo izplul. Za varno plovbo se je predhodno potrebno izobraževati na različnih tečajih in predavanjih. Na morju znanja in izkušenj ni nikoli preveč. V lanskem letu so zabeležili tudi 31 primerov nepotrebnih klicev na pomoč. Razlog zanje je bil nepoznavanje predpisov in pravil varne plovbe ter premalo znanja za varno plovbo.

Za varno plovbo v sezoni 2016 si lahko dodatna znanja naberete na predavanjih Varno na valovih. Več si lahko preberete na: Kako do znanja za varno plovbo v sezoni 2016?

Sreda 27 Jan 2016

Letos je potekal že 12. izbor Evropskega plovila leta. Katero plovilo si zasluži naziv odloča strokovna žirija. Sestavlja jo 11 novinarjev enajstih največjih navtičnih revij v Evropi. Vsak član žirije mora testirati vsako izmed plovil v dveh tednih na dveh različnih lokacijah. Prvi test so opravili lani v mesecu septembru v kraju La Rochelle, drugega pa v mesecu oktobru v Santa Margheriti.

Izbor poteka v petih različnih kategorijah. Standardi, ki jih postavlja žirija so izjemno visoki. V letošnjem letu je bila odločitev v razredih večtrupnih jadrnic, družinskih jadrnic in posebnih jadrnic izjemno težka. Po sprejetih odločitvah, je žirija razkrila katera plovila so se najbolje odrezala. Slavnostna razglasitev je potekala na otvoritveni prireditvi Dusseldorfskega sejma Boot 2016 na večeru imenovanem FLAGSHIP NIGHT.

Poglejmo si, kdo je letos osvojil nagrade v posameznih kategorijah.

V razredu družinskih jadrnic si je letos naziv priborila jadrnica Hanse 315. O njej smo že pisali v članku: Hanse 315. Žirijo je prepričala njena zapeljiva oblika, užitkih, ki jih nudi pri jadranju, prostoren kokpit in kabina v krmi. Hanse 315 postavlja nove standarde v razredu malih jadrnic. Prostor je pametno razporejen, s stojno višino v podpalubju in odlično kabino na krmi. Hanse 315 je impresivna majhna križarka. V razredu so bile nominirana še naslednja plovila: Dufour 460, Jeanneau 54,Maxus 26 in RM 1070.

V razredu hitrih potovalnih jadrnic se je letos najbolje izkazalo  podjetje Solaris s svojo hitro jadrnico Solaris 50. Gre za moderno in inovativno plovilo z novim designom, vrhunsko kvaliteto izdelave. Na njej se mešata južnoameriški in italijanski stil. Rezultat je luksuzna hitra jadrnica, ki si jo bi želel vsak jadralec. Je seksi, elegantna in z izjemno dobrimi jadralnimi lastnostmi. V razredu so se za naziv potegovale še Django 980, Ice 52, Italia 9.98 in J 112 e.

V razredu luksuznih križark si je letošnje leto nagrado prislužil jadrnica Grand Soleil 46 LC. Prva križarka iz ladjedelnice Cantiere del Pardo je zaplula pred več kot 40 leti. Model Grand Soleil 46 LC je nekoliko bolj seksi, luksuzen, klasičen vendar bolj hiter kot bi pričakovali. Ta dobro premišljen italijanski izdelek ima izjemno prostorno podpalubje. Izjemna je za plovbo v lepem in toplem vremenu. Oblika krova zagotavlja veliko udobja tako na sidru, kakor med plovbo. Je izjemno enostavna za upravljanje in dobro jadra v šibkih vetrovih. V razredu so se za naslov potegovale še: Adventure 55, Maxi 1200, Oyster 475  in Sunbeam 40.1.

V razredu večtrupnih jadrnic se je letos nasmešek na obrazu prikazal Jensu Quorningu, ustanovitelju in oblikovalcu plovil Dragonfly. Pri oblikovanju svojega Dragonfly 25, je želel, da je plovilo družinska jadrnica z modernim izgledom. Izdelal je tritrupno plovilo, ki je verjetno najbolj športno od vseh, ki jih je oblikoval do sedaj. Dragonfly je inovativno hitro plovilo, ki bo poskrbelo za lepo družinsko jadranje, kakor tudi za izjemno adrenalinsko plovbo. V kategoriji večtrupnih plovil so se za naziv potegovali še Bali 4.3, Comet Cat 37, Dazcat 1495 in Slyder 47.

V razredu posebnih plovil je žirijo najbolj prepričalo plovilo Quant 23. Že na prvi pogled obeta veliko, ko pa ga spoznate bolj podrobno, vidite, da ste dobili še mnogo več. Tudi če ne namestite kril, boste še vedno imeli hitro plovilo. Če dodate krila oziroma foile, pa boste imeli športno plovilo na stereoidih. Quant 23 bo garantirano prinesel obilo zabave v jadralni šport ter plovbo s krili (foili) približal široki javnosti. Vsekakor si letos zasluži naziv plovila leta v kategoriji posebnih plovil, saj to tudi je. V kategoriji so se za naziv letos potegovali še Bente 24, Corsair Pulse 600, Fareast 28R in Farr 280.

Vir: Boot.de

Torek 26 Jan 2016

Čoln je obvezno zavarovati le proti odgovornosti za povzročitev škode tretjim osebam.

Lastnik oziroma uporabnik čolna na motorni pogon z močjo večjo kot 3,73 kW mora skleniti pogodbo o zavarovanju odgovornosti za škodo povzročeno tretjim osebam zaradi smrti, telesne poškodbe ali prizadetega zdravja.

V kolikor lastnik čolna omenjenega zavarovanja ne sklene, čolna ne more vpisati v vpisnik morskih čolnov. Prav tako ni možno podaljšati veljavnosti dovoljenja za plovbo v kolikor zavarovanje ni sklenjeno. Pogodbo o zavarovanju čolna je možno skleniti le pri zavarovalnicah, ki opravljajo zavarovalne posle z oznako D, ki pomeni da lahko izvaja zavarovanja lastnika čolna proti odgovornosti za škodo, povzročeno tretjim osebam. Če zavarovalnica ugotovi, da lastnik plovila ne izpolnjuje obveznosti iz naslova zavarovalne pogodbe in je le ta prenehala veljati, bo o tem obvestila Upravo Republike Slovenije za pomorstvo, ki bo za plovilo odvzela dovoljenje za plovbo.

Da se izognete problemom na vodi, pravočasno preverite, če imate veljavno zavarovanje vašega plovila.

V Sloveniji opravljajo posle zavarovanja odgovornosti pri uporabi plovil naslednje zavarovalnice:

- Adriatic Slovenica Zavarovalna Družba d.d.
- Generali Zavarovalnica d.d.
- Grawe Zavarovalnica d.d.
- Zavarovalnica Maribor d.d.
- Zavarovalnica Tilia d.d.
- Zavarovalnica Triglav d.d.
Torek 26 Jan 2016

Decembra leta 2013 je ladja Baltic Ace namenjena prevozu vozil, s 1400 vozili na krovu trčila v kontejnersko ladjo. V nesreči, ki se je zgodila 65 km pred vhodom v glavno plovno pot za pristanišče Rotterdam, je utrpela takšne poškodbe, da se je potopila z vsemi vozili na krovu v pičlih 15 minutah.

Nizozemsko Ministrstvo za infrastrukturo in okolje je sklenilo pogodbo s podjetjem Boskalis in njegovim partnerjem Mammoet Salvage, da odstranijo potopljeno ladjo.

Projekt so začeli aprila leta 2014. V prvi fazi so odstranili 460.000 litrov pogonskega goriva, ki je bilo v rezervoarjih ladje. Druga faza projekta je bila odstranjevanje potopljene ladje in ekološka razgradnja ostankov ladje in vozil, ki so bile na njej.

Ostanke ladje in tovora so uspeli dvigniti z morskega dna že oktobra lanskega leta, kar je bilo 2 meseca pred rokom. Plovno pot, ki jo je ovirala razbitina so odprli v sredini novembra.

V videu si lahko ogledate, kako je potekal celoten proces.

Torek 26 Jan 2016