Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterijaGrand silver line S520L je napihljiv čoln s trdim dnom, narejenim iz poliestra, katerega oblikovna značilnost je globok V poliestrskega trupa in HSN sistem.
ZUNANJOST
Tubusi so lahko izdelani iz PVC-ja, ki je boljši material od myrasola, iz katerega je izdelana večina manjših modelov. Seveda se lahko kupec odloči tudi za nakup izbranega Grand napihljivega čolna s tubusi iz drugega materiala. Izbira lahko med mirasolom, PVC-jem in hypalonom. Čoln je za svojo dolžino dokaj dodelan, saj ima na krmi radarski lok iz dvojne nerjavne cevi, na katerega so v osnovni izvedbi pritrjene pozicijske luči, nanj pa je moč dograditi sireno, GPS ali VHF anteno in podobno.
HSH sistem poveča stabilnost, vzgon in nosilnost trupa sta podobni kot pri ostalih modelih. Plovba s tem modelom je hitra in stabilna. Plovba z grandom 520 je v normalnih plovnih okoliščinah prijetna, potniki pa se lahko počutijo zelo varno, saj so objeti s tubusi, pod njimi pa je trdno in odlično oblikovano dno.
PALUBA
Pred lokom je klop za krmarja in sokrmarja, ki sedita za asimetrično postavljeno krmarsko konzolo, katera ima vgrajeno zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ga varuje lok iz nerjavne cevi. To lahko uporabimo, saj je mišljena tudi kot ročaj za oporo pri premikanju po čolnu. Premec je sestavljen iz treh delov, ki skupaj tvorijo sončno ploščad. Prvi del je klop, ki se naslanja na krmarsko konzolo, drugi del sedišče na skrajnem koncu premca, tretji pa vložek, ki ga lahko vstavimo med obe klopi, ga opremimo z blazino ter s tem spremenimo celoten prednji del.
ZAKAJ IZBRATI S520L
Športno dnevni čoln Grand silver line S520L je še eden v seriji iz kvalitetne družine Grand. Tubusi iz PVC-ja in trdno dno iz poliestra ter zelo dobra izdelava so garancija za dolgo življenjsko dobo. Kot vsi drugi modeli ima tudi ta HSS sistem trupa, ki omogoča povečano stabilnost in nosilnost plovila. Notranjost je opremljena s krmarsko klopjo za dve osebi, krmilno konzolo in sončno ploščadjo v premcu. Praktično pod vsakim delom nadgradnje je uporaben skladiščni prostor. Dodatek za boljši videz je radarski lok, na katerem so nameščene pozicijske luči.
CENA GUMENJAKA NA ZALOGI V KOMPLETU Z YAMAHA F40/60:
Skupaj: 16.796 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 313€/mes
Več o čolnu in dodatna oprema: Grand Silver Line s520l
--------------------------------------------------------------------------
Več informacij o plovilih Grand je na voljo pri zastopniku za Slovenijo in Hrvaško, Moto nautika d.o.o., Ptujska cesta 63, Miklavž pri Mariboru, Telefon: +386 (0)2 629 04 00, GSM: +386 31 386 951, E-naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., http://www.grandboats.si/
V primeru nakupa pri generalnem uvozniku, vam lahko dodatno še ponudijo:
– 10% popust na vse nadaljnje servisne storitve.
– NULTI servis motorja GRATIS (v primeru nakupa izvenkrmnega motorja).
– 10% popust na dodatno navtično opremo (rešilni jopiči, sidra, vrvi ipd..).
– Po želji v vašem imenu uredijo registracijo plovila, izdelajo vam registracijsko nalepko za vaš čoln, uredijo zavarovanje, …
– Nudijo vam ustrezno garancijo za nakup.
– Skupaj z svetovalci poiščejo najbolj primerno plovilo, ki bo zadovoljilo vaše zahteve.
– Ker je “količinski” nakup vedno ugodnejši, vam v primeru nakupa kompleta, ponudijo najugodnejše pogoje, ki jih lahko dobite.
Med 3. in 5. junijem je v Piranskem zalivu potekalo že 5. odprto državno prvenstvo razreda SeaScape 18. Med 18 prijavljenimi ekipami se jih je v petek 3. junija na uradnem treningu zbralo osem, ki so se predvsem posvetile treningu manevrov…favoriti pa so testirali hitrosti jadrnic.
Začetek prvenstva je pripadel jadrnici SLO 178 PJER z Dušanom Puhom za krmilom, ki je po uvodni zmagi v prvem plovu tudi vodila po prvem dnevu z skupno 7 točkami. Samo z točko zaostanka po štirih odjadranih regatah sta mu sledili SLO 316 BULB – Domen Mazalin (z dvema zmagama) in SLO 080 BLUE SARDINA II – Dejan Presen (z zmago v zadnjem plovu dneva).
Zelo izenačeno jadranje z veliko tesnimi dueli in kar nekaj ponovljenimi štarti je napovedalo napeto končnico državnega prvenstva.
Z zmago v prvem plovu drugega dneva je skupno vodstvo prevzela jadrnica SLO 080. Po dveh zmagah v 6 in 7 plovu jadrnice SLO 316 in vodstvu z 2 tockama pred SLO 080 in tremi pred SLO 178 je bilo jasno, da bo zadnji plov odločal o zmagovalcu in naslovu državnih prvakov. Dejan Presen krmar jadrnice SLO 080 je kot specialist za Match Race jadranje že v začetku štartne procedure napadel vodilno jadrnico SLO 316 in jo prisilil v slabši štart. Zmago v zadnjem plovu je slavila SLO 333 – Tit Plevnik, drugo mesto je pripadlo SLO 080 in tretjo SLO 178…po 8.mestu jadrnice SLO 316 v zadnjem plovu je bilo jasno, da je ekipa jadrnice SLO 080 BLUE SARDINA II – Dejan Presen in Denes Szilagyi obranila naslov državnih prvakov. Dušan Puh pa je z jadrnico SLO 178 – PJER drugič zapored dosegel 2.mesto. SLO 316 – Domen Mazalin in Aleksander Seifert pa sta prijadrala na 3.mesto.
Končni rezultati:
Mesto | Posadka | Jadrnica | Št. Jadra | Rezultat |
1 | Dejan Presen, Denes Szilagyi | BLUE SARDINA II | SLO 80 | 20.0 |
2 | Dusan Puh, Dusan Konrad | PJER | SLO 178 | 22.0 |
3 | Domen Mazalin, Aleksander Seifert | BULB | SLO 316 | 24.0 |
4 | Tit Plevnik, Dylan Tidd | SEASCAPE TEAM | SLO 333 | 28.0 |
5 | Tina Mrak, Veronika Macarol, Damijan Vuk | BALENA | SLO 51 | 35.0 |
6 | Marjan Gorec, Tamara Furlan,Marko Gardasevic | CORNA | SLO 106 | 46.0 |
7 | Mitja Margon, Urska in Sara Margon | MARANDICA | SLO 149 | 55.0 |
8 | Blaz Kmetec, Emil in Natasa Jerkovic | LITTLE DEVIL | SLO 315 | 55.0 |
9 | Robert Vysata, Teja Plesec | KAROLINA | CZE 146 | 67.0 |
10 | Gal Potrc Pajk, Vid Slapnicar, Gorazd Rajar | MASTODONT | SLO 83 | 68.0 |
11 | Marko Pihlar, Klemen Cernak | 7 PALCKOV | SLO 7 | 71.0 |
12 | Miha Bajic, Marko Krebelj | BULLITT | SLO 8 | 74.0 |
13 | Thomas Jungblut, Jure Mrakic | CUBITO | GER 159 | 77.0 |
14 | Matjaz Klaric, Boris Semprimoznik | GEKO | SLO 127 | 79.0 |
15 | Jure Jerman, Alenka in Urban Jerman | LENCINA | SLO 128 | 79.0 |
16 | Peter Bratusa, Marjan Bogovic | MAIS QUE NADA | SLO 150 | 86.0 |
17 | Erik Simenc, Tine Simenc | MISSY | SLO 108 | 114.0 |
18 | Jochen Denkena, Robert Zajc | LOPPT | GER 120 | 122.0 |
Nekaj dejstev Seascape 18 DP 2016:
- Najbolj kompetitivno DP do sedaj z najbolj izenačenimi posadkami.
- Na vodi veliko tesnih duelov, posledično največ protestov do sedaj (5).
- Največje število slovenskih bark do sedaj (15) in le 3 tujci.
- Tesni štarti in veliko OCS-ov (5x BFD).
- Kvalitetno družabno življenje z druženjem po regatah.
- Zelo zadovoljni udeleženci, brez pripomb in z veliko pohvalami.
- Dobro vodene regate s strani regatnega odbora.
- Nastop olimpijk, Tine Mrak in Veronike Macarol.
Facebook: MonoCup Sailing FB Event Page: Slovenian Open Championship 2016
Pripravil: Slovenian Seascape 18 Class Association
Danes je Sentinel izdal novo, močno izboljšano različico mobilne aplikacije, ki bo uporabnikom Sentinelovih storitev omogočila še enostavnejšo in bolj intuitivno uporabo.
Razvoju nove mobilne aplikacije so v podjetju Sentinel Marine Solutions namenili skoraj celo leto, pri izboljšavah pa so v največji meri upoštevali uporabniške izkušnje in predloge s strani čarterskih flot in zasebnih lastnikov plovil. Aplikacija nadomešča prvo verzijo, ki je bila v uporabi od Sentinelovega vstopa na navtični trg pred dobrim letom.
Nove ali izboljšane funkcije odpravljajo dosedanje nejasnosti in težave, hkrati pa nova aplikacija ponuja tudi enostavno in intuitivno uporabo. Novosti se bodo najbolj razveselili čarteristi, saj je med najpomembnejšimi izboljšavami prenovljena vstopna stran, ki sedaj prikazuje celoten seznam plovil v floti, ob vsakem plovilu pa so že takoj vidni tudi najpomembnejši podatki - lokacija plovila, status napetosti baterije in poraba interneta. Plovila, pri katerih so aktivna kakršna koli obvestila (zahteve gostov, alarmi, itd.), so sedaj razvrščena na vrhu seznama. Poenostavljeno je tudi upravljanje s senzorji ter količino internetnega prenosa podatkov, ki ga lahko odslej čarteristi odmerjajo sami, omogočeno je tudi enostavno prenašanje Sentinelovih naprav z enega plovila na drugo. Izboljšana je izbira prikaza podatkov iz NMEA2000 instrumentov, nova aplikacija pa lajša tudi delo s kartami in grafi, ki so sedaj na voljo v spremenljivih velikostih.
Več informacij o novi aplikaciji (v hrvaščini)
Marko Pihlar, direktor Sentinel Marine Solutions: “Nova različica aplikacije je predvsem odgovor na zahteve poslovnih uporabnikov in povezuje dva produkta, Sentinel napravo za nadzor plovil in Sentinelov WiFi mobilni ruter. S to rešitvijo utrjujemo položaj na globalnem trgu sledenja in mobilnega interneta za plovila. Tudi lastnikom zasebnih plovil prinaša nova aplikacija pomembne novosti - omogoča namreč dostop do vseh funkcionalnosti, ki jih ponuja njim namenjen Sentinel Boat Monitor, prav tako plod lastnega razvoja."
Vsi podatki iz prve verzije aplikacije se bodo uporabnikom avtomatično prenesli na novo. Za vse tiste, ki si bodo Sentinelovo aplikacijo preneseli prvič, pa je nova, izboljšana različica, na voljo v AppStoru oziroma v Google Play od 7. junija dalje.
Prvih 2 milijona milj
Od vstopa na navtični trg pred dobrim letom Sentinelove naprave skrbno beležijo vsako prepluto miljo. Te se hitro nabirajo in v začetku junija so se združile v okroglo številko - dva milijona preplutih milj na plovilih, opremljenih s Sentinelovimi napravami. To v praksi pomeni približno 20 tisoč tedenskih počitnic. Sentinelove naprave sedaj plujejo po morju in jezerih na Hrvaškem, v Sloveniji, Avstriji, Italiji in na Nizozemskem, nedavno pa je Sentinel vstopil tudi na novozelandski trg.
Sentinel med devetimi najboljšimi startupi v Evropi
Sentinel je pred kratkim uspešno zaključil šestmesečni program pod okriljem pospeševalnika IMPACT. V družbi 434 startupov je bil po zahtevnem izbirnem procesu izbran v elitno družbo devetih najbolj obetavnih startupov v Evropi.
Več informacij o Sentinelovem sodelovanju v pospeševalniku IMPACT
Konec letošnjega leta se bo pričela tradicionalna regata Vendee Globe. To je najzahtevnejša regata na svetu. Jadralci morajo samo obpluti svet brez postanka in brez pomoči. Obpluti morajo tri najbolj zloglasne rte, rt Dobre nade, rt Horn in rt Leeuwin, kjer jih vedno čakajo težki vremenski pogoji.
Na regato se prijavijo najdrznejši jadralci sveta. Letošnja udeležba bo po dosedanjih prijavah najmnožičnejša.
Seveda pa se regate ne morajo udeležiti vsi. Izpolniti je potrebno številne pogoje in se udeležiti tudi testnih regat. Zadnja taka je New York Vendee. Gre za prečkanje Atlantika. Jadralci z regato pričnejo v New Yorku, preplujejo Atlantski ocean in zaključijo v francoskem pristanišču Les Sables d’Olonne.
New York Vendee se je pričel v nedeljo, 29.5.2016 ob 11.00 uri. 14 jadralcev se je podalo na 3100 nmi dolgo plovbo preko Atlantskega oceana, ki je že na začetku postregel z različnimi vetrovnimi razmerami. Najhitreje je pričel Francoz Vincent Riou (jadrnica PRB). Sledila mu je četverica, ki pa je že na samem začetku naletela na neznan plavajoč predmet in poškodovala plovila. Yann Eliès, Armel Le Cléac'h, Morgan Lagravière in Jean-Pierre Dick so se morali vrniti v pristanišče Newport. Kmalu jim je sledil še Pieter Heerema, ki se je moral vrniti iz istega razloga. K sreči so bili vsi od pristanišča oddaljeni manj kot 100 nmi.
Preko Atlantika sta najhitreje plula Vincent Riou (PRB) in Sébastien Josse (Groupe Edmond de Rothschild). Dosegala sta hitrosti plovbe preko 17 vozlov. Josse-u pri plovbi pomagajo tudi bočna krila-foils, ki so novost na regati Vendee. Kljub prednosti, ki sta si jo nabrala na začetku regate, se jima je nevarno bližal Britanec Alex Thompson na jadrnici Hugo Boss. Nekateri so se spraševali, če je njegova jadrnica sploh še monotrupna. Plul je s hitrostjo preko 25 vozlov in dejal občutek, kot da pluje s trimaranom. V slabih štirih urah je preplul 100 nmi. Odločil se je za bolj severno ruto plovbe kot ostali jadralci. S četrtega mesta se je tako zavihtel na prvo. Narekoval je izjemen tempo plovbe proti vzhodu in si pred drugouvrščenim Sébastien Josse’s Edmond de Rothschildom nabral kar 15 nmi prednosti. Kljub temu da je tudi de Rothschild plul s povprečno hitrostjo preko 20 vozlov, to ni bilo dovolj. Nekoliko slabše je kazalo vodilnemu na začetku Vincentu Riou-ju. Padel je na četrto mesto in za Alexom Thompsonom zaostajal že 25 nmi. V tem trenutku je bolje kazalo jadralcem, ki imajo na jadrnicah nameščena bočna krila. Riou jih namreč nima.
Sreda, 1.6. je bila usodna za Richarda Tolkiena. Imel je težave s prednjim jadrom. Ko jih je hotel odpraviti, ga je jadro udarilo po glavi. Ker ni več mogel nadaljevati z jadranjem, je poklical na pomoč. V času nesreče je bil najbližje hrvaška tovorna ladja Anton, ki je bila na plovbi proti ZDA. Vkrcali so ga na krov, njegovo jadrnico IMOCA 60 44 pa so samo pustili na Atlantiku. Nekaj dni nazaj so jo opazili brez jambora približno 550 nmi zahodno od Azorskega otočja. Jadrnica je močno poškodovana. Zaradi nesreče se je žal moral posloviti od nastopa na letošnji regati.
Po osmih dneh plovbe so se na vrhu zgodile spremembe. Trenutno vodi Jérémie Beyou (jadrnica Maître Coq), z zaostankom 3 nmi mu sledi Sébastien Josse (jadrnica Edmond de Rothschild), na tretje mesto pa je zdrsnil Britanec Alex Thomson (jadrnica Hugo Boss), ki trenutno zaostaja 25 nmi za vodilnim. Na cilju transata jih lahko pričakujemo že jutri. Kakšen bo končni vrstni red, pa še zdaleč ni jasno. Trenutno plujejo v vetrovih, ki dosegajo 40 vozlov, pred prihodom v cilj pa se obeta zelo šibak veter. Pravilne taktične odločitve bodo odločale o mestih na stopničkah.
Ko plovilo zapustimo na privezu v marini, luki, na boji ali v suhi marini, moramo poskrbeti, da bo plovilo varno. Največ nesreč z največjo materialno škodo se zgodi ravno takrat, ko plovila ne uporabljamo. Najbolj pogosta nesreča je požar, sledi pa ji vdor vode. Vzrok za požar je običajno kratek stik na električni napeljavi, vdor vode pa običajno zaradi odprtih ventilov morja in dotrajanih cevi.
Da bi zmanjšali možnosti, da pride do takšnih nesreč, je potrebno narediti naslednje:
1. Izključiti električni priključek 220V iz priključka na obali.
2. Izključiti glavno stikalo akumulatorjev.
3. Zapreti ventile in stanje ventilov na plinskih jeklenkah.
4. Zapreti ventile na rezervoarjih za gorivo.
5. Zapreti ventile morje: ventil za WC, ventil vode za hlajenje motorja, ventil za morsko vodo v kuhinji.
6. Aktivirati sistem za gašenje na plovilu, če je vgrajen v nasprotnem namestiti avtomatski gasilni aparat.
7. Izključiti vodno črpalko.
8. Preveriti privezne vrvi.
10. Pritegniti in pritrditi jadrevje in vrvi.
11. Pritrditi bimini, pomožni čoln in ostalo opremo na krovu.
12. Namestiti in preveriti vse bokobrane.
13. Zapreti vsa okna.
14. Odklopiti priključke na akumulatorjih - samo če je plovilo na kopnem, v suhi marini.
Jadralni klub Čupa iz Sesljana organizira v soboto, 25. junija 2016 25. izvedbo Nočne regate Sesljan - Piran - Sesljan za kajutne jadrnice. Tudi letos je Sesljanskemu klubu priskočil na pomoč Jadralni klub Skipper iz Maribora, s katerim JK Čupa sodeluje pri organizaciji nočne regate že nekaj let. Start regate bo kot običajno ob 21.00 izpred Sesljanskega zaliva.
Prijavite se lahko v tajništvu JK Čupa v Sesljanu v ponedeljek, 20. junija, v sredo, 22. junija in v petek, 24. junija od 10.00 do 12.00 in v soboto, 25. junija od 14.00 do 18.00. Prijave morajo biti poravnane najkasneje do 18.00 v soboto, 25. junija na sedežu JK Čupa s plačilom vpisnine ter z izročitvijo vpisnega obrazca.
Nagrajevanje 25. Nočne regate bo v soboto, 9. julija 2016 ob 20.30 na sedežu JK Čupa v Sesljanu v sklopu tradicionalnega poletnega praznika društva.
Za dodatne informacije je na voljo tajništvo kluba na telefonski številki 0039 040299858 ali na e-mail naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..
Čez natančno dva meseca se bodo z otvoritveno slovesnostjo v Rio de Janeiru začele olimpijske igre. Pod petimi krogi bo nastopil tudi jadralec v razredu finn Vasilij Žbogar, za katerega bodo to že pete olimpijske igre, ima pa tudi že dve olimpijski medalji, bron iz Aten in srebro iz Pekinga, obe odličji pa je dosegel v razredu laser.
Že več kot en mesec Žbogar trenira v Valenciji, ki je v zadnjih letih njegova pripravljalna baza in kjer ima odlične razmere za priprave. »Tu je res vse super, za vse je poskrbljeno, tako da delo poteka nemoteno. Se dobro počutim, nimam težav, tudi bolečin ni, le utrujenost je prisotna, ampak ob takem ritmu priprav je to razumljivo. Lahko rečem, da sem zadovoljen,« je o trenutnem stanju povedal Izolan, ki je v zadnjem obdobju vse podredil olimpijskih igram: »O igrah razmišljam in se nanje pripravljam že dlje časa, odkar sem izpolnim olimpijsko normo. Jadralci se na igre ne pripravljamo le fizično in psihično, pripraviti moramo tudi tudi jadrnico, opremo, spoznati razmere, zato priprave na najpomembnejše tekmovanje trajajo že dve leti.«
Pomemben del programa treningov so v tem obdobju kondicijski treningi, a tudi brez jadranja seveda ne gre. »Veliko časa preživimo na vodi, s tukajšnjimi jadralci lahko preverjam trenutno pripravljenost, ne ukvarjam pa se z opremo. Tista, ki jo bom uporabljal v Riu je že na prizorišču in po 20. juniju, ko bomo na treningih v Braziliji, bo največ pozornosti namenjene nastavitvi jadrnice, izbiri jambora in jader,« je načrte za treninge v Riu predstavil Žbogar, ki bo med igrami lahko uporabljal dva jambora in dve jadri, izbira pa je odvisna od vremenskih razmer.
Zadnjo regato je najboljši slovenski jadralec odjadral aprila, a za jadralce daljše odboje brez regat ni nič nenavadnega: »To se zgodi velikokrat, zadnji mesec in pol res nisem tekmoval, a do iger me čaka še eno pregledno tekmovanje. V zadnjih dneh priprav v Riu bomo imeli tudi štiridnevno regato, ki jo bom skušal čim bolje odjadrati, z najboljšimi materiali in takrat se bo pokazalo, če bo treba še kaj popraviti, spremeniti. Sem pa v življenju odjadral že ogromno regat, sem med najizkušenejšimi in dejansko tekmovanj ne pogrešam.«
Da bo pred najpomembnejšim tekmovanjem ne le dobro pripravljen ampak tudi spočit, si bo pred igrami privoščil tudi krajši počitek v domači Izoli. »Sredi julija bom na slovenski obali, takrat si bom dva tedna vzel za sprostitev in nabiranje energije. Zdaj si predvsem želim, da ostanem zdrav, da se ne bom preveč utrudil in da bom ob odhodu na igre maksimalno motiviran.«
Olimpijski komite Slovenije se je pred olimpijskimi igrami Rio 2016 v okviru kampanje »Hvala, mama« povezal z globalnim sponzorjem iger, podjetjem Procter&Gamble. V Sloveniji sta ambasadorja projekta Vasilij in njegova mama Dragica, del zgodbe pa predstavlja tudi donacija ter zbiranje sredstev za Fundacijo za športnike iz socialno šibkih okolij, ki jo je OKS ustanovil decembra 2015.
V Weymouthu v Angliji bo med 6. in 12. junijem potekala še zadnja od regata svetovnega pokala v jadranju pred letošnjimi olimpijskimi igrami. Na prizorišču zadnjih olimpijskih iger se bo zbralo okoli 380 jadralk in jadralcev iz 44 držav. Medtem, ko so se nekateri jadralci že osredotočili na priprave na olimpijske igre, bo za druge to še ena zadnjih priložnosti, da preverijo svojo pripravljenost v primerjavi s konkurenco. Od slovenskih jadralcev bo na regati v razredu laser nastopil Žan Luka Zelko (ŠD Maraktiv), ki bo skušal svojo priložnost kar najbolje izkoristi in nadgraditi uspeh z regate svetovnega pokala v francoskem Hyeresu, kjer je pred dobrim mesecem v enem od plovov z odličnim jadranjem ciljno črto prečkal kot prvi in za seboj pustil najboljše jadralce razreda, na koncu pa osvojil skupno 25. mesto.
Najuspešnejši slovenski jadralci, olimpijski kandidati pa so se osredotočili na priprave na olimpijske igre in se regate svetovnega pokala ne bo udeležili. Tina Mrak in Veronika Macarol ter njun trener Tomaž Čopi (JK Pirat Portorož) so se pred dobrim tednom vrnili s priprav na prizorišču olimpijskih iger in s treningi nadaljujejo doma. Vasilij Žbogar pa se s trenerjem Juretom Žbogarjem (JK Burja Izola) pripravlja v Valenciji. Časa za počitek ni več, do olimpijskih iger je še 62 dni.
Vir: JZS.si, Sander van der Borch / Delta Lloyd Regatta
Plovilo Pomorske policije je cel dan plulo ob podvodni mini, da so zavarovali področje in preprečili, da bi prišlo do nezgode.
Patruljno plovilo Zadarske pomorske policije Donat je včeraj zjutraj naletelo na 200 kg težko plavajočo protiladijsko mino. Mino so odkrili pri otoku Lavdara v zadraskem arhipelagu. Morski tokovi so jo do večera odnesli proti otoku Kurba Mala. Plovilo pomorske policije jo je ves čas spremljajo, da so preprečili morebiten trk s katerim drugim plovilom. Čakali so, da bo na lokacijo pripluje specialna ekipa potapljačev pirotehnikov, da mino onesposobi. Ker je takšna ekipa na hrvaškem le v Zagrebu, je bilo potrebno kar nekaj časa, da so prispeli na lokacijo. Le ti naj bi bombo nevtralizirali. Kdaj in kje naj bi se to zgodilo, bo pravočasno objavljeno. Podvodna mina naj bi bila iz časa druge svetovne vojne. Več informacij bo na voljo, ko jo bo podrobno pregledala specialna pirotehnična enota.
Dopolnjeno 6.6.2016 ob 12.40:
Zadarski.hr piše, da so bombo uničili včeraj ob 21.00 uri pri otoku Kurba Mala. Podvodna bomba iz druge svetovne vojne naj bi se odtrgala z verige s katero je bila pritrjena na morsko dno in nato priplavala na površje. Včeraj okrog 11.20 ure je nasedla na plitvini pri otoku, kamor so pripeljali specialno potapljaško enoto. Le ta je mino izvlekla na kopno in ugotovila, da gre za podvodno proti ladijsko mino velikosti 1,5m v kateri je bilo približno 30 kg eksploziva. Zaradi nevarnosti eksplozije, so se odločili, da jo uničijo s kontrolirano detonacijo. Področje so zaščitili in mino ob 21.00 uri detonirali. Takoj po detonaciji so preko radijskih postaj morjeplovce obvestili, da je nevarnost naleta na mino minila.
Kako je izgledala detonacija, si lahko ogledate na spodnjem videoposnetku:
Vir: 24sata.hr, slika je simbolična
V sredo je gliser nasedel na grebenu v bližini luke Suđurađ na otoku Šipan.
Ob 7.00 uri zjutraj so na Luški kapitaniji Dubrovnik prejeli obvestilo, da se je na grebenu pred luko Suđurađ na jugu otoka Šipan, zgodila pomorska nesreča. Na kraj nesreče so nemudoma poslali službeno plovilo. Po prihodu na lokacijo so izvedeli, da je se je nesreča zgodila že ob 1.00 uri. Lastnik plovila I.M, hrvaški državljan, je ponoči s svojim 6,5 m gliserjem plul proti luki Suđurađ. Ker ni bil dovolj pozoren, je trčil v greben. V nesreči je utrpel telesne poškodbe, zato so ga nemudoma odpeljali v dubrovniško bolnico.
Plovilo je bilo močno poškodovano. Podvodni del trupa je bil prebit, zato se je plovilo potopilo na grebenu. Že isti dan so organizirali dvig plovila in ga odvlekli v luko Suđurađ.
Vir: MMPI